صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اگرحكومت حضرت مهدی(عج)حكومت عدل جهانى است،پس چرا ایشان به شهادت مى رسند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    87
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اگرحكومت حضرت مهدی(عج)حكومت عدل جهانى است،پس چرا ایشان به شهادت مى رسند؟




    با سلام میشه بگین اگر حكومت حضرت مهدی(علیه السلام)، حكومت عدل جهانى است پس چرا ایشان به شهادت مى رسند؟




    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۲/۱۸ در ساعت ۰۲:۵۳


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط shamime_yas نمایش پست
    با سلام میشه بگین اگر حكومت حضرت مهدی(علیه السلام)، حكومت عدل جهانى است پس چرا ایشان به شهادت مى رسند؟




    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    با عرض سلام و ادب
    قبل از پاسخ به سوال شما ابتدا مناسب است مطلبي را عرض كنم و آن اينكه:
    اين‌ كه‌ چگونه‌ حضرت‌ مهدي‌ (ع‌) از دنيا خواهد رفت‌، آيا به‌ مرگ‌ طبيعي‌ يا غير طبيعي‌، برخي‌ روايات‌ مي‌گويند كه‌ حضرت‌ مدتي‌ حكومت‌ خواهد كرد، سپس‌ وفات‌ خواهد كرد و مسلمانان‌ بر او نماز خواهند گزارد،و از برخي روايات‌ هم استفاده‌ مي‌شود كه‌ مرگ‌ حضرت‌ طبيعي‌ نخواهد بود و به‌ دست‌ جنايتكاران‌ (با مشخصاتي‌ كه‌ در روايات‌ ذكر شده‌) به‌ شهادت‌ خواهد رسيد.

    اما پاسخ به سوال شما:

    در زمان حكومت عدل جهاني امام زمان«عليه السلام» نظر به اينكه بينش و آگاهي انسانها كامل مي‏شود گرايش به كفر و نفاق و انحراف از مسير حق و عدالت و ايمان كاهش مي‏يابد و اين منافات، با آزادي و اختيار آنان ندارد و چنانكه محيط فاسد و انحرافي در گرايشهاي انحرافي انسانها مؤثر است محيط صالح و شايسته و بالا رفتن سطح شناخت و آگاهي در رشد و هدايت آنان تأثير به سزائي دارد،ولي با اين حال بعد از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالي فرجه، مانند قبل از ظهور اختيار باقي است و براي انسان امكان گناه كردن مي باشد و اين مطلبي است مسلم از نظر ادله عقلي و نقلي.

    ادله عقلي:

    الف) انسان موجودي است كه ذاتا مختار در افعالش مي باشد كه يك امر وجداني است كه اگر انسان در خود تأمل كند اين مطلب را درك مي كند. به قول مولوي:

    اين كه گوئي اين كنم يا آن كنم خود دليل اختيار است اي صنم

    و در قرآن كريم هم آيات متعددي ارشاد به اين حكم عقل دارند مانند «و قل الحق من ربكم فمن شاء فليؤمن و من شاء فليكفر» بگو حق از پروردگارتان است پس هر كه بخواهد ايمان بياورد و هر كه بخواهد انكار كند.(كهف، آيه 29) و ما هيچ دليلي بر اينكه بعد از ظهور ماهيت انسان متبدل مي شود و از او سلب اختيار مي شود نداريم علاوه بر اينكه به حكم عقل انقلاب و تبدل در ماهيت محال است.

    ب) يكي از اصول دين ما معاد است كه ما معتقديم قيامت براي تمام افراد از اول هستي تا به آخر حتي براي پيامبران و ائمه(ع) ثابت است و هيچ استثنائي در بين نيست و روشن است كه مسئله قيامت و ثواب و عقاب فرع صحت تكليف است و تكليف متفرع بر اختيار است. «ان الله عز و جل ارحم بخلقه من ان يجبر خلقه علي الذنوب ثم يعذبهم عليها» خداوند نسبت به بندگان خود رحيم تر از آن است كه آنان را به گناه مجبور سازد و سپس آنان را كيفر دهد.(توحيد شيخ صدوق، باب59، حديث3 ص360 حديث هم از امام باقر عليه السلام و هم از امام صادق عليه السلام نقل شده.) پس اگر معاد براي همه هست بايد اختيار هم براي همه باشد.

    ادله نقلي:

    الف) خطابات در قرآن كريم يا با لفظ ناس (مردم) است مانند «يا ايها الناس» و يا با مؤمنين مانند «يا ايها الذين آمنوا» و لفظ ناس شامل تمام افراد مي شود و هيچ دليلي هم بر تخصص نداريم. و نسبت به خطاب «الذين آمنوا» يا افراد و انسانهاي پس از ظهور ايمان مي آوردند كه مشمول اين خطابات و تكاليف هستند و يا ايمان نمي آورند كه باز هم نشانگر اختيار و امكان گناه براي آنان است و هيچ دليلي بر تخصيص و خروج آن افراد از تحت اين خطابات نداريم.

    ب) روايات كه در اين زمينه زياد است. اولا رواياتي كه به صورت عام دلالت مي كند كه شرع و دين حضرت محمد صلي الله عليه و آله تا روز قيامت مستمر است و اينكه حلال و حرام دين اسلام تا قيامت استمرار دارد. قال رسول الله صلي الله عليه و آله: حلال محمد حلال الي يوم القيامه و حرام محمد حرام الي يوم القيامه.(اصول كافي ج2 ص17)

    پس حلال و حرام هاي دين اسلام تا قيامت استمرار دارند و روشن است كه وجود حلال و حرام منوط بر اختيار انسان است. ثانيا رواياتي كه به صورت خاص دلالت مي كند كه بعد از ظهور، احكام الهي باقي است.

    در كتاب في ظلال نهج البلاغه ج2 ص357 در ذيل كلام علي عليه السلام كه فرمود «ثم ليشحذن فيها قوم ...» مي گويد در سايه آموزش و تربيت امام زمان عليه السلام، علما و دانشمنداني بيرون مي آيند كه به حلا ل و حرام خدا و كتاب و نسبت به پيامبر به خوبي آگاهي دارند. پس در آن زمان هم حلال و حرامي مي باشد و چنانچه گفته شد حلال و حرام متفرع بر اختيار است و در روايات ديگر كه در اين زمينه مي توانيد به كتاب مناهل الابرار في تلخيص بحارالانوار حسين درگاهي،مراجعه فرمائيد.

    بنابراين اينگونه نيست كه در آن زمان،كسي نتواند مرتكب گناه و جنايتي شود.



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    514
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام وآرزوی تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)به نظر بنده ی حقیر سراپا تقصیر ما منتظر ظهور آقا باشیم به حق نزدیکتر است بخشی از روایات مربوط به ظهور اسراییلیات ودر تقابل با اندیشه ی مهدوی است وهدف آن ایجاد ناامیدی در مسلمانان است .
    بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین
    http://mhb90.blogfa.com/


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0



    رواياتي از معصومين هست كه مي فرمايند خداوند هيچگاه زمين را از وجود حجت خود خالي نمي گذارد. پس امام زمان كه آخرين حجت خداوند هستند تا وقتي زمين وجود دارد و قيامت نشده زنده هستند .آيا اين نتيجه گيري من درسته ؟


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fly start نمایش پست
    رواياتي از معصومين هست كه مي فرمايند خداوند هيچگاه زمين را از وجود حجت خود خالي نمي گذارد. پس امام زمان كه آخرين حجت خداوند هستند تا وقتي زمين وجود دارد و قيامت نشده زنده هستند .آيا اين نتيجه گيري من درسته ؟

    با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست بزرگوار

    در پاسخ به اين سوال شما،مطالبي خدمت شما عرض مي كنم،اميدوارم كه مفيد واقع گردد:

    اعتقاد ما شيعيان براين است كه هيچ گاه زمين بدون حجت و بدون انسان كامل نخواهد بود و پس از وفات امام زمان (عج) رجعت اتفاق مي افتد، يعني ساير ائمه (عج) يكي پس از ديگري يا چند تا چند تا به اين دنيا باز مي گردند و وظايف امامت را عهده دار مي شوند.(1)

    پس آنچه از نظر شيعه قطعي است، اصل رجعت مي باشد كه دست كم، بعضي از ائمه (ع) بر ميگردند اما اينكه همه ائمه باز مي گردند، يا نه، كدام يك اول باز مي گردند و كدام يك دوم، هر يك چقدر عمر ميكنند، چگونه از دنيا ميروند و مسايلي مانند آن هيچ كدام يقيني نيست. ما اينها را به عنوان اعتقادات يقيني به حساب نمي‌آوريم آنچه به عنوان اعتقاد شيعه معروف است واهل تسنن هم ميدانند، اين است كه در آخر الزمان بعضي از كساني كه از دنيا رفته اند، ازجمله بعضي از ائمه (ع) به دنيا باز خواهند گشت. (2)

    در بعضي از اخبار رجعت نيز آمده است:« عمر عالم صد هزار سال است هشتاد هزار سال از آن حكومت آل محمد (ع) و بيست هزار سال حكومت ديگران است»تا اينكه در آخر مي فرمايد:" چهل روز مانده به انقراض عالم، زمين از حجت خداخالي مي گردد، و هرج و مرج عالم را فرا مي گيرد و بعد از چهل روز در صور دميده شده و قيامت بر پا مي گردد."(3)

    پس اينكه زمين هيچگاه از حجت الهي خالي نمي ماند،از اعتقادات ما شيعيان مي باشد،ولي نكته اي كه بايد دقت كنيم اين است كه طبق اعتقاد ما به رجعت،بعد از شهادت يا وفات حضرت مهدي(ع)،با رجعت ائمه(ع)،در روي زمين همچنان حجت الهي وجود خواهد داشت،نتيجه اينكه طبق اعتقادات ما شيعيان در مورد رجعت و نقل روايات،اينگونه نيست كه با از دنيا رفتن حضرت مهدي(عج)،بلافاصله قيامت بر پا مي شود.

    دوست عزيز و گرامي ؛ آنچه مهم تر ازهمه اين مطالب است، اين است كه چه بكنيم كه ظهور آن حضرت را درك كنيم و چگونه رفتار كنيم تا در لحظه ظهور مثل خيلي از انسانها منكر آن حضرت نشويم بلكه در ركاب آن حضرت و از سربازان او باشيم. انسان ميتواند با كنترل در اعمال، رفتار و گفتار خود به جايي برسد كه تمام اين سؤالات را از خود حضرت بپرسد. پس آنچه وظيفه ماست و بايد ذهن و فكر ما را به خود مشغول كند اين است كه چگونه اعمالمان مورد رضايت آن حضرت قرار بگيرد. اميدوارم خداوند متعال چنين توفيقي را به ما و شما و همه دوستداران و منتظران امام زمان عجل ا... تعالي فرجه شريف عنايت كند.

    منابع و مآخذ:
    1)تقويت مباني ديني ، ج 3 ، ص52
    2)تقويت مباني ديني ، ج 3 ، ص 101
    3)بحارالانوار ج 53 ، ص 145 ، روايت ع و ج 51، ص348



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    87
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    سلام و تشکر




    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاريخي نمایش پست
    با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست بزرگوار

    در پاسخ به اين سوال شما،مطالبي خدمت شما عرض مي كنم،اميدوارم كه مفيد واقع گردد:

    اعتقاد ما شيعيان براين است كه هيچ گاه زمين بدون حجت و بدون انسان كامل نخواهد بود و پس از وفات امام زمان (عج) رجعت اتفاق مي افتد، يعني ساير ائمه (عج) يكي پس از ديگري يا چند تا چند تا به اين دنيا باز مي گردند و وظايف امامت را عهده دار مي شوند.(1)

    پس آنچه از نظر شيعه قطعي است، اصل رجعت مي باشد كه دست كم، بعضي از ائمه (ع) بر ميگردند اما اينكه همه ائمه باز مي گردند، يا نه، كدام يك اول باز مي گردند و كدام يك دوم، هر يك چقدر عمر ميكنند، چگونه از دنيا ميروند و مسايلي مانند آن هيچ كدام يقيني نيست. ما اينها را به عنوان اعتقادات يقيني به حساب نمي‌آوريم آنچه به عنوان اعتقاد شيعه معروف است واهل تسنن هم ميدانند، اين است كه در آخر الزمان بعضي از كساني كه از دنيا رفته اند، ازجمله بعضي از ائمه (ع) به دنيا باز خواهند گشت. (2)

    در بعضي از اخبار رجعت نيز آمده است:« عمر عالم صد هزار سال است هشتاد هزار سال از آن حكومت آل محمد (ع) و بيست هزار سال حكومت ديگران است»تا اينكه در آخر مي فرمايد:" چهل روز مانده به انقراض عالم، زمين از حجت خداخالي مي گردد، و هرج و مرج عالم را فرا مي گيرد و بعد از چهل روز در صور دميده شده و قيامت بر پا مي گردد."(3)

    پس اينكه زمين هيچگاه از حجت الهي خالي نمي ماند،از اعتقادات ما شيعيان مي باشد،ولي نكته اي كه بايد دقت كنيم اين است كه طبق اعتقاد ما به رجعت،بعد از شهادت يا وفات حضرت مهدي(ع)،با رجعت ائمه(ع)،در روي زمين همچنان حجت الهي وجود خواهد داشت،نتيجه اينكه طبق اعتقادات ما شيعيان در مورد رجعت و نقل روايات،اينگونه نيست كه با از دنيا رفتن حضرت مهدي(عج)،بلافاصله قيامت بر پا مي شود.

    دوست عزيز و گرامي ؛ آنچه مهم تر ازهمه اين مطالب است، اين است كه چه بكنيم كه ظهور آن حضرت را درك كنيم و چگونه رفتار كنيم تا در لحظه ظهور مثل خيلي از انسانها منكر آن حضرت نشويم بلكه در ركاب آن حضرت و از سربازان او باشيم. انسان ميتواند با كنترل در اعمال، رفتار و گفتار خود به جايي برسد كه تمام اين سؤالات را از خود حضرت بپرسد. پس آنچه وظيفه ماست و بايد ذهن و فكر ما را به خود مشغول كند اين است كه چگونه اعمالمان مورد رضايت آن حضرت قرار بگيرد. اميدوارم خداوند متعال چنين توفيقي را به ما و شما و همه دوستداران و منتظران امام زمان عجل ا... تعالي فرجه شريف عنايت كند.

    منابع و مآخذ:
    1)تقويت مباني ديني ، ج 3 ، ص52
    2)تقويت مباني ديني ، ج 3 ، ص 101
    3)بحارالانوار ج 53 ، ص 145 ، روايت ع و ج 51، ص348

    سلام ممنون از جواب کاملتون موفق باشید


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط shamime_yas نمایش پست
    با سلام میشه بگین اگر حكومت حضرت مهدی(علیه السلام)، حكومت عدل جهانى است پس چرا ایشان به شهادت مى رسند؟




    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    سعی کن به دستگیره کسی چنگ بزنی که تا ابد زنده و پابرجا باشه

    و کسی رو صدا بکنی که توانا باشه

    این چند کلمه از قرآن بود
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی یار مهدوی نمایش پست

    یکی از اسماء اعظم الهی نام مقدس "علی" است که خداوند در تمام کتب انبیاء که اسم اعظم رو به اونها تعلیم فرموده بود، همش همین نام مقدسه، و به انبیاء می گفت مرا به این نام مقدس بخوانید تا شما رو اجابت کنم به زبانهای مختلف ، ایلیا در تورات، ایلی در زبور، اما در زبان عربی نام مقدسش علی است،

    در کتاب اوستا نام مقدس حضرت رو به زبان خودشون میگه، خانه کعبه رو هم باز به زبان خودشون میگه، بعد میگه این آقا کسی ست که دیوار کعبه شکافته شد و مادرش از دیوار وارد آن خانه شد و حال اینکه به حسب ظاهر هر کسی رو که دعوت می کنند به جایی، سابقه نداره در عالم که هیچ کس کسی رو دعوت کرده باشه و از پشت بام خانه اش بگه بیا تو خانه من یا از یه گوشه ای دیوار خانه اش رو بشکافه بگه از اونجا بیا تو خانه من، هر کسی ،هرکس را دعوت کرده از در دعوت کرده.
    ببین این آقا چقدر عظیمه، ببین این آقا چقدر بزرگه، از اسرارالله است که مادرشو فرصت نداد به اینکه بیاد جلوی در خانه، و از خدا بخواهد نجات خودش رو و خدا در رو براش باز بکنه. به محض اینکه صدا کرد، دیوار رو براش شکافت.
    این خیلی عظیمه ،خیلی مهمه ، به محض خواستن دیوار شکافت و در خانه وارد شد و دیوار دوباره مثل اولش شد.
    این از اسرار عالم خلقت است به قدر بزرگیه عالم خلقته این مطلب یعنی نام مقدس علی(علیه السلام) انقدر عظیم است و بزرگ است که عایشه نقل میکند: شبها، هر وقت من میدیدم، رسول الله (صل الله علیه و آله و صلم) مشغول دعاست، میدیدم محاسن شریفش رو روی دست گرفته، و خدا رو فقط قسم میده به حق ابن عمش، علی ابن ابیطالب، خدا رو میخواند به حق علی(سلام الله علیه) به نام علی.
    یعنی نامی از نام مقدس علی در نظر رسول الله(ص)به پیشگاه مقدس حق بالاتر نبوده عظیم تر نبوده اگر بود اورا می خواند.
    پس هرچه هست علیست و اولاد علیست (سلام الله علیهم اجمعین)

    بنده به این علت عرض کردم که شما در انتها به پروردگار نیازمند خواهی بود نه بندگانش

    قطعا همه پیامبران و بزرگان هم انسان رو به این مهم دعوت کردند که یکتا پرست باشید و برای خدا عمل کنید

    من در سخنان و اعمال بعضی از جوانان علاقمند به حضرت مهدی این رو نمی بینم و اصل موضوع یعنی پروردگار و خالق فراموش شده

    راحت تر بگم: منبع نور فراموش شده و بیشتر توجه به پرتو های نور هستپ
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  10. تشکر


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط الله و امیر بهرامی نمایش پست
    بنده به این علت عرض کردم که شما در انتها به پروردگار نیازمند خواهی بود نه بندگانش

    قطعا همه پیامبران و بزرگان هم انسان رو به این مهم دعوت کردند که یکتا پرست باشید و برای خدا عمل کنید

    من در سخنان و اعمال بعضی از جوانان علاقمند به حضرت مهدی این رو نمی بینم و اصل موضوع یعنی پروردگار و خالق فراموش شده

    راحت تر بگم: منبع نور فراموش شده و بیشتر توجه به پرتو های نور هستپ
    سلام
    شنیدید که می گن کعبه سنگیست که ره گم نکنید خلاصه یه همچین شعری
    اگه ما این پرتوهای نور نبینیم نمی تونیم منبع نور ببینیم
    مثلا اگه شما درس نخونید نمی تونید دانشگاه قبول شین و به هدفتون برسید
    پس اگه شما نتونید فرستاده های خدا رو به درستی بشناسید و درک کنید نمی تونید به ذات خدا هم پی ببرید.
    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    75
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام تشكر مي كنم از آقاي يار مهدوي پستش سرشار از اميد بود ، در رابطه با امام زمان چندتايي كتاب خونده بودم از جمله مكيال المكارم كه كتاب معتبري است اما هيچ كدوم در مورد مرگ يا شهادت امام زمان صحبتي نشده بود راستش پست هايي كه راجع به شهادت صحبت شد يكم تاثير منفي روي من گذاشت چون شنيده بودم كه امام زمان انتقام گيرنده همه امامان هستند و انتقام همه ظالمان گرفته ميشه و ظلم تموم ميشه و ......
    در انتها دنيا آنگونه ميشود كه از همان ابتدا هم قرار بوده باشد اما گناهان و ظلم انسانها مانع شده ......
    ------------------------------------------
    در جواب آقاي امير بهرامي بايد عرض كنم ما به عنوان مسلمانان شيعه معتقد به حديث ثقلين هستيم و معتقديم قرآن و امامان معصوم هر دو و در كنار هم براي راهنمايي ما آمده اند و هردو هدايتگر ما هستند كه گناهان ما انسانها در طول تاريخ باعث شده ما از راهنمايي ها و هدايتگري هاي آخرين امام معصوم به صورت مستقيم محروم بشيم . صحبت شما راهم قبول دارم كه بعضي از جوانان دم از انتظار ظهور مي زنند اما ......اما اگر من اشتباه رفتار مي كنم دليل بر نقض اصل موضوع نيست .
    ویرایش توسط fly start : ۱۳۹۰/۰۳/۰۷ در ساعت ۱۲:۱۰


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود