جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ايات قران و مديرت جامعه

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ايات قران و مديرت جامعه




    از كليه دوستاني كه از ايات قراني مرتبط با علم مديريت و سازمان مطلع هستند تقاضا ميشود نام ايه وسوره مربوطه را اعلا نمايند.
    مثلا:
    اصول مديريت
    مشاركت
    سلسله مراتب
    وحدت فرماندهي
    برنامه ريزي
    سازماندهي
    و...........


  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    2,255 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط شهريار نمایش پست
    از كليه دوستاني كه از ايات قراني مرتبط با علم مديريت و سازمان مطلع هستند تقاضا ميشود نام ايه وسوره مربوطه را اعلا نمايند.
    مثلا:
    اصول مديريت
    مشاركت
    سلسله مراتب
    وحدت فرماندهي
    برنامه ريزي
    سازماندهي
    و...........
    باسلام
    در سوره های
    ۱. سوره قصص، آیه ۲۶.
    ۲. سوره یوسف، آیه ۵۴ ـ ۵۵.
    ۳. سوره اعراف، آیه ۱۴۲

    4. سوره نمل، آیه ۱۶،۱۷،۲۰،۲۱ و آیه ۳۸،۳۹،۴۰.
    وموارد دیگر بحثهایی درباره اصول مدیریت وجود دارد ...
    اگر دوست داری همینجا هم می توانید بحث مدیریت در قرآن را باهمکاری سایر دوستان دنبال کنید.

    زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم

  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,251
    مورد تشکر
    2,255 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    10

    عناصر محوری مدیریت در قرآن




    خداوند متعال در قصه حضرت موسی و حضرت یوسف علیهماالسلام به چهار عنصر محوری و کارساز در امر مدیریتاشاره فرموده است. «قدرت» و «امانت» دو عنصر محوری است که در داستان اجیر شدن حضرت موسی برای حضرت شعیب علیهما السلام آمده است: «قالت احدیهما یا أبت استأجره انّ خیر من استأجرت القوی الأمین»خداونددر این آیه شریفه از زبان دختر شعیب (ع) «قدرت» و«امانت» را دو صفت مهم اجیر خوب برشمرده است.دوعنصر محوری نیز مربوط به پیچیدهترین کارها و شئون اجرایی جامعه یعنی وزارت است که در داستان حضرت یوسف علیه السلام در پست وزارت آمده است. و آن دو کارشناس علمی و فنی (اقتصادی) بودن و امانت و پاکی است: «و
    قال الملک أئتونی به أستخلصه لنفسی فلما کلّمه قال انّک الیوم لدینا مکین أمین* قال اجعلنی علی خزائن الارض انّی حفیظ علیم» زمام داری اقتصاد کشور درشرایط قحطی و خشکسالی از دشوارترین و پیچیدهترین ارهاست. حضرت یوسف(ع) در آن سالهای قحطی وزیر اموراقتصادی و دارایی کشور پهناور مصر بود و این سمت راخود او به پادشاه مصر پیشنهاد داده بود. دو عنصرمحوری لازم برای این سمت، علم و امانت است. یعنی ازجهت علمی کارشناس اقتصادی باشد و از نظر عملی خداترس، و آن حضرت در بالاترین سطح از این دو صفت برخوردار بود. تعبیر «مکین امین» در آیه نخستین و
    «حفیظ علیم» در آیه بعدی بیانگر این دو عنصر محوری است. پس در کار اجرایی اگر چوپانی است، قدرت و امانت لازم است و اگر وزارت است، حفیظ و علیم بودن رامیطلبد.

    ویرایش توسط شهيدان : ۱۳۸۷/۰۳/۰۲ در ساعت ۱۴:۰۳
    زخون هر شهيدي لاله اي رست** مبادا روي لاله پا گذاريم

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود