صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا خدا در دوزخ هم وجود دارد ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1

    آیا خدا در دوزخ هم وجود دارد ؟




    بنام جهاندار

    با درود بر راستپذیران

    می گویند الله بدون استثناء همه جا هست ؟

    چونکه اگر در جایی نباشد نشانه عدم اوو محدود بودن اوست

    و در آیات قرآن هم می گوید هر کجا باشید خدا با شما حضور دارد

    وَهُوَ مَعَكُمْ أَينَ مَا كُنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(الحديد/4)


    اکنون پرسش این است

    با توجه به اینکه منظور از معکم کسانی هستند که ممکن است کافر هم باشند و به دوزخ هم بروند آیا خدا هم در کنار آنها در دوزخ حضور خواهد داشت ؟؟؟


    شاید بگویید نه وجود ندارد

    این گفته مشکلی دیگر علاوه بر محدود بودن الله بوجود می آورد و آن اینکه

    اگر خدا در دوزخ نباشد پس این امکان هم وجود دارد که در جاهای دیگر هم نباشد !!!


    کارشناس بحث : پاسخگوي اعتقادي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۳/۱۲ در ساعت ۲۰:۵۳


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    در آیات قرآن هم می گوید هر کجا باشید خدا با شما حضور دارد
    وَهُوَ مَعَكُمْ أَينَ مَا كُنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(الحديد/4)
    اکنون پرسش این است
    با توجه به اینکه منظور از معکم کسانی هستند که ممکن است کافر هم باشند و به دوزخ هم بروند آیا خدا هم در کنار آنها در دوزخ حضور خواهد داشت ؟؟؟


    فلاسفه می گویند:
    بسیط الحقیقة کل الاشیاء و لیس بشی منها؛تمام کمالات مخلوقات در ذات الهی هست ولی خداوند هیچ یک از آنها نیست، زیرا خود به آنها افاضه نموده است علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید :...داخل فی الاشیاء لا بالمما زجه خارج عن الاشیاء لا بالمباینة ؛ خداوند داخل در اشیا هست ولی با آنها ممزوج نمی گردد و خارج از اشیا نیز هست ولی مباین و متضاد با آنها نیست.
    توضیح بیشتر:
    از منظر قرآن و دریافت عقل، حضور خداوند آنطور که ما فکر می کنیم معنا ندارد، اینطور نیست خدا جائی حاضر باشد، زیرا معنای حاضر بودن در جائی به مفهوم حاضر نبودن در جائی دیگر است، بلکه خداوند احاطه وجودی بر همه عالم دارد، احاطه وجودی غیر حاضر بودن است، مثلا اگر شما در اتاق شماره یک حاضر باشی و احوالات اتاق شماره دو را نیز زیر نظر داشته باشید، نمیتوانید ادعا کنید در اتاق شماره دو نیز حضور دارم، اما خداوند در عین حالی در جائی حاضر است در سائر جاها نیز حضور دارد اما نه به آن معنا ما فکر کنیم، اشتباه ما اینجاست که فکر می کنیم حضور خداوند حضور فیزیکی و جسمانی است در حالی که خداوند ماده و جسم نیست تا جا و مکانی داشته باشد، بلکه حضور خدا از نوع احاطه و علم است.
    علم خداوند به خود و اشیاء (چه قبل از ایجاد چه پس از آن) علم ذاتی است، بنابراین احاطه علمی و وجودی خداوند بر دوزخ قابل انکار نیست.
    نه تنها دوزخ بلکه همین مکانهای دنیائی ما، مثلا دهانه کوه آتش فشان که همه چیز را با خود ذوب کرده و می برد نیز همینطور است.
    نمی شود و نمیتوان تصور کرد جائی در این عالم باشد که خارج از احاطه علمی و وجودی خداوند باشد.
    وجود بسیط خداوند سرمنشأ همه موجودات (خیر و شر) می باشد.
    سؤال دیگری بود بفرمائید.
    موفق باشید.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۳/۱۳ در ساعت ۲۰:۵۶
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    با سلام به شما دوست عزیز

    فلاسفه می گویند:
    بسیط الحقیقة کل الاشیاء و لیس بشی منها؛تمام کمالات مخلوقات در ذات الهی هست ولی خداوند هیچ یک از آنها نیست، زیرا خود به آنها افاضه نموده است علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید :...داخل فی الاشیاء لا بالمما زجه خارج عن الاشیاء لا بالمباینة ؛ خداوند داخل در اشیا هست ولی با آنها ممزوج نمی گردد و خارج از اشیا نیز هست ولی مباین و متضاد با آنها نیست.
    توضیح بیشتر:
    از منظر قرآن و دریافت عقل، حضور خداوند آنطور که ما فکر می کنیم معنا ندارد، اینطور نیست خدا جائی حاضر باشد، زیرا معنای حاضر بودن در جائی به مفهوم حاضر نبودن در جائی دیگر است، بلکه خداوند احاطه وجودی بر همه عالم دارد، احاطه وجودی غیر حاضر بودن است، مثلا اگر شما در اتاق شماره یک حاضر باشی و احوالات اتاق شماره دو را نیز زیر نظر داشته باشید، نمیتوانید ادعا کنید در اتاق شماره دو نیز حضور دارم، اما خداوند در عین حالی در جائی حاضر است در سائر جاها نیز حضور دارد اما نه به آن معنا ما فکر کنیم، اشتباه ما اینجاست که فکر می کنیم حضور خداوند حضور فیزیکی و جسمانی است در حالی که خداوند ماده و جسم نیست تا جا و مکانی داشته باشد، بلکه حضور خدا از نوع احاطه و علم است.
    علم خداوند به خود و اشیاء (چه قبل از ایجاد چه پس از آن) علم ذاتی است، بنابراین احاطه علمی و وجودی خداوند بر دوزخ قابل انکار نیست.
    نه تنها دوزخ بلکه همین مکانهای دنیائی ما، مثلا دهانه کوه آتش فشان که همه چیز را با خود ذوب کرده و می برد نیز همینطور است.
    نمی شود و نمیتوان تصور کرد جائی در این عالم باشد که خارج از احاطه علمی و وجودی خداوند باشد.
    وجود بسیط خداوند سرمنشأ همه موجودات (خیر و شر) می باشد.
    سؤال دیگری بود بفرمائید.
    موفق باشید.

    با درود

    دوست گرامی با سپاس از پاسخگویی شما

    اما چرا مطلب را اینقدر طول عرض داده اید ؟؟ فلا سفه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

    شما صاف و ساده بدون پرانتز و توجیه آوردن این جمله زیر را چگونه معنی می کنید

    هو معکم این ما کنتم !!!!

    در این جمله هیچ خبری از احاطه و علم خدانیست که شما توجیه می کنید

    گفته ی شما بیشتر مربوط به این آیه های زیر می شود

    وَاللَّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِيطٌ(البروج/20)

    يعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(التغابن/4)


    عَالِمُ الْغَيبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(التغابن/18)


    هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيءٍ عَلِيمٌ(الحديد/3)

    اما
    در هو معکم این ما کنتم صاف و ساده و آشکار گفته هر کجا باشید او با شماست


    یعنی چه ؟

    یعنی اینکه صاف و صریح با شما حضور دارد !!!

    مثلا می گوییم

    تقی معکم این ما کنتم تقی با شماست هر کجا باشید

    منظور این نیست که علم و احاطه آقا تقی بر شما مسلط است منظور این است که شخص تقی همواره با شما حضور خواهد داشت



    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در ساعت ۲۱:۴۶


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    با درود

    دوست گرامی با سپاس از پاسخگویی شما

    اما چرا مطلب را اینقدر طول عرض داده اید ؟؟ فلا سفه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

    شما صاف و ساده بدون پرانتز و توجیه آوردن این جمله زیر را چگونه معنی می کنید

    هو معکم این ما کنتم !!!!

    در این جمله هیچ خبری از احاطه و علم خدانیست که شما توجیه می کنید

    گفته ی شما بیشتر مربوط به این آیه های زیر می شود

    وَاللَّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِيطٌ(البروج/20)

    يعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(التغابن/4)


    عَالِمُ الْغَيبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(التغابن/18)


    هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيءٍ عَلِيمٌ(الحديد/3)

    :ealam: اما :ealam:
    در هو معکم این ما کنتم صاف و ساده و آشکار گفته هر کجا باشید او با شماست


    یعنی چه ؟

    یعنی اینکه صاف و صریح با شما حضور دارد !!!

    مثلا می گوییم

    تقی معکم این ما کنتم تقی با شماست هر کجا باشید

    منظور این نیست که علم و احاطه آقا تقی بر شما مسلط است منظور این است که شخص تقی همواره با شما حضور خواهد داشت


    با عرض سلام
    وفتی میگویم تقی با ما است یعنی فیزیکی است ایا وقتی خدا میفرماید با شما هستم او هم فیزیکی است اگر جواب شما بله است چگونکی ان را توضیح بفرماید و اگر نه که مساله حل است

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۳/۱۵ در ساعت ۰۳:۴۰
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    اما چرا مطلب را اینقدر طول عرض داده اید ؟؟ فلا سفه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
    اگر طول و عرض همان مطالب را مطالعه و در آنها دقت می کردید، و بی جهت آنها افسانه نمی پنداشتید، دوباره سؤال نمی کردید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    در هو معکم این ما کنتم صاف و ساده و آشکار گفته هر کجا باشید او با شماست
    یعنی چه ؟
    یعنی اینکه صاف و صریح با شما حضور دارد !!!
    مثلا می گوییم
    تقی معکم این ما کنتم تقی با شماست هر کجا باشید
    منظور این نیست که علم و احاطه آقا تقی بر شما مسلط است منظور این است که شخص تقی همواره با شما حضور خواهد داشت


    همراهی خدا با دوزخیان، به همان معنائی است که عرض شد:
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    علم خداوند به خود و اشیاء (چه قبل از ایجاد چه پس از آن) علم ذاتی است، بنابراین احاطه علمی و وجودی خداوند بر دوزخ قابل انکار نیست. نه تنها دوزخ بلکه همین مکانهای دنیائی ما، مثلا دهانه کوه آتش فشان که همه چیز را با خود ذوب کرده و می برد نیز همینطور است. نمی شود و نمیتوان تصور کرد جائی در این عالم باشد که خارج از احاطه علمی و وجودی خداوند باشد. وجود بسیط خداوند سرمنشأ همه موجودات (خیر و شر) می باشد. سؤال دیگری بود بفرمائید.
    در مطالب گذشته بیشتر دقت کنید درباره آنها سؤال کرده و از تکرار سؤال بپرهیزید.
    موفق باشید.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    وفتی میگویم تقی با ما است یعنی فیزیکی است ایا وقتی خدا میفرماید با شما هستم او هم فیزیکی است اگر جواب شما بله است چگونکی ان را توضیح بفرماید و اگر نه که مساله حل است
    با درود بر دوست گرامی

    پاسخ شما در پاسخ با این دو پرسش پدیدار می گردد

    اگر منظور شما از حضور خداوند در جایی فقط علم و احاطه ی اوست پس خود خود شخص او در کجاست ؟؟؟؟؟

    بالاخره آیا خدا وجود دارد یا نه ؟؟؟

    اگر وجود دارد پس قطعا می تواند حضور هم داشته باشد اما بالاخره در کجا ؟؟؟

    چون حضور داشتن قطعا از نیازهای وجود داشتن است

    یعنی شما می فرمایید خدا وند در جاهای بد مانند دوزخ وجود ندارد بلکه علم و احاطه دارد اما از طرفی او فقط در جاهای خوب و نیکو مانند بهشت وجود دارد !!1

    دوغ فروش نمی گه دوغم ترشه!!!!!

    اصلا بگویید معنی وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْينِنَا در آیه 37 هود چیست ؟؟؟

    چکیده اینکه اگر در دوزخ خودش شخصا حضور ندارد پس شخص خودش براستی کجا حضور دارد ؟؟؟

    آیا احاطه ی علمی خدا را و حضور او را دو پدیده ی جدا از هم و واگرا می دانید ؟؟؟؟ یا حضور دارد یا علم دارد ؟؟؟

    شاید بگویید که وجود خدا را نمی توان در بند مکان کرد

    اگر اینطور است پس چرا گفته های قرآن اینقدر متناقض است و برای او مانند خدایان یونان باستان عضو تراشی کرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    آیا براستی این عضو تراشی عضوهای انسان برای توضیح الله لازم بوده است ؟؟؟

    اگر این طور است این الله چه فرقی با خدایان قدرتمند افسانه ای اقوام دیگر از جمله یهود دارد ؟؟؟؟؟؟؟

    آنها هم خدایشان چشم و گوش و دست داشته و حتی کشتی هم می گرفته ولی دریغا که سقایی نمی کرده !!!!!!

    اوصاف بشری و فیزیکی خدایان یونان باستان و مصر و دیگر اقوام را به الله می چسباند

    دست دارد گوش دارد چشم دارد خشمگین می شود و نفرین می کند و پیاله ی سقایی شراب تمیز بدست میگیرد

    گاهی با ابهام و بدون مضاعف الیه می گوید او بر عرش قرار دارد و در بند مکانش می کند

    گاهی با ابهام و بدون مضاعف الیه می گوید دست دارد ید الله

    با ابهام و بدون مضاعف الیه گوش دارد ( سمیع = دارای سمع ،گوش !!)

    چشم دارد ( وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْينِنَا هود 37)

    خشمگین می شود

    ونفرین می کند

    و مستقیما و بدون واسطه مشک سقایی بدست می گیرد و به دوستان خودشراب تمیز می دهد ( سقاهم ربهم شرابا طهورا !!)

    و شما با ذهن و خیال خود ناچارید و باز مجبورید فقط دست به توجیه بزنید تا بلکه خدشه ای به ساحت الله ذهن ساخته وارد نشود

    چکیده اینکه الله حضور فیزیکی دارد چون برای توصیف او واقعا نیاز به اعضاء فیزیکی حس می شده است


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۱۶ در ساعت ۱۳:۳۰


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    375
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    وا!

    خدا که جا نداره!
    جا برا موجودات محصور در ماده است،خدا که ماده نیست

    وَهُوَ مَعَكُمْ أَينَ مَا كُنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(الحديد/4)
    شاید روی سخنش با مومنا باشه
    مثل ما که میگیم خدا با ماست! یعنی خدا یار ماست



    چون خدا از رگ گردن نزدیک تره یعنی روح ما از خداست ،ولی نمیخواد بگه خدا حضور مادی داره میخواد بگه خدا جا مکان نداره هرجا باشیم خدا هست


    مثل نوره کمشکات .....لا غربیه و لا شرقیه.......




    ویرایش توسط منتقد کوچولو : ۱۳۹۰/۰۳/۱۶ در ساعت ۱۶:۳۶

  9. تشکرها 2


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    با توجه به اینکه منظور از معکم کسانی هستند که ممکن است کافر هم باشند و به دوزخ هم بروند آیا خدا هم در کنار آنها در دوزخ حضور خواهد داشت ؟؟؟
    سلام
    شما اول بگویید دوزخ چگونه جایی است ؟ تا بعد معلوم شود خدا انجا وجود دارد یا خیر ؟
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    375
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    شما اول بگویید دوزخ چگونه جایی است ؟ تا بعد معلوم شود خدا انجا وجود دارد یا خیر ؟
    ملاصدرا و چند مفسر دیگه گفتن بهشت و جهنم تمثیلی هستند و مراحلشون در ذهن طی میشه
    مثلا بزرگانی بودن که گفتند کسی که پا به سن میذاره کم کم وارد بزرخ میشه و برزخشون از قبل موت اغاز میشه

    یا اینکه پیامبر میگفتن قیامت ایشون در همان موقع برپا بود
    پیامبر: قیامت من هم اکنون برپا شده است

    یا بزرگانی که میگویند بعضی از علما بزرخ رو هم در همین دنیا طی میکنند و تمام میشود

    زمان تو اسلام و تشیع یه مقدار نسبیه
    مکان هم بهمین ترتیب




  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    و شما با ذهن و خیال خود ناچارید و باز مجبورید فقط دست به توجیه بزنید تا بلکه خدشه ای به ساحت الله ذهن ساخته وارد نشود چکیده اینکه الله حضور فیزیکی دارد چون برای توصیف او واقعا نیاز به اعضاء فیزیکی حس می شده است
    غلامعلی جان، عزیز دل برادر، اگر درباره اوصاف خدا شبهه ای داری بیان کن، اینکه او نمی تواند مادی باشد، شئ غیر مادی چگونه می تواند موجودات مادی بیافریند و مسائلی از این قبیل، و الا اگر این تاپیک را تا صد صفحه ادامه دهید همان جواب اول را خواهید یافت، مطلب جدیدی در این تاپیک نیست.
    ضمنا اینکه فرمودید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    یعنی شما می فرمایید خدا وند در جاهای بد مانند دوزخ وجود ندارد بلکه علم و احاطه دارد اما از طرفی او فقط در جاهای خوب و نیکو مانند بهشت وجود دارد
    چنین چیزی را نه گفتیم و نه از نوشته ما برداشت می شود، خداوند در همه جا حاضر است، خوب و بد ندارد، حضرت موسی به خداوند عرض می کند در بعضی از مکانها شرم دارم تو را یاد نمایم، خدا در جواب می فرماید ذکری حسن علی کل حال، یاد من در هر حالی نیکوست، یعنی همه جا حضور دارم، خوب و بد ندارد.

    بعلاوه اینکه اگر بخواهیم به همه سؤالات شما در این تاپیک پاسخ دهیم انحراف تاپیک را در پی دارد، مثلا نوح چگونه کشتی را در برابر دیدگاه خدا بسازد، خداوند چگونه به بهشتیان شراب می نوشاند و ....، همه آنها بر می گردد به این نکته که فیض خداوند چگونه است، یا به تعبیر دیگر حضور خداوند چه شکلی است، خب این سؤالات چه ربطی به عنوان سرنگار دارد؟
    باید عنوانی کلی تر برای این شبهات انتخاب کرد، بنابراین لطف کنید بحث را با سرنگار مناسبتری دنبال کنید.
    موفق باشید.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۳/۱۶ در ساعت ۱۹:۲۷
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود