صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قصه حضرت یوسف در قرآن افسانه یا واقعیت ؟!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    42
    تشکر:
    1
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    قصه حضرت یوسف در قرآن افسانه یا واقعیت ؟!




    سلام چرا برخی صحّت قصه يوسف را در قرآن از محالات می دانند؟




    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۴/۰۷ در ساعت ۲۰:۳۳

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ervil نمایش پست
    سلام چرا برخی صحّت قصه يوسف را در قرآن از محالات می دانند؟




    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    با عرض سلام و ادب

    قرآن مجموعة وحي خداست كه به زبان پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ جاري گشته و در آن بيان هر چيزي كه در هدايت انسانها لازم است وجود دارد.[1] قرآن كريم از معجزات جاويد پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ است و از نظر فصاحت و بلاغت و حقايق و معارف عالي معجزه بوده و انسانها از آوردن مثل آن عاجز هستند.[2] شواهد عقلي و نقلي نشان مي‌دهد كه دست تغيير و تحريف به اين كتاب آسماني نرسيده[3] قرآني كه در دست ما است عين همان قرآني است كه بر پيامبر اكرم (ص) نازل شده است.[4] براي اثبات اين مطلب به دو آية زير استناد مي‌كنيم:
    قرآن كريم قاطعانه مي‌فرمايد: «لا يأتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه»؛ از پيش و پس، باطل به قرآن راه نمي‌يابد.[5] و در مورد پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ كه گيرنده آيات قر‌آن و ابلاغ كنندة آن است، مي‌فرمايد: «و ما ينطق عن الهوي إن هو الا وحي يوحي : او (پيامبر) از روي هوي و هوس سخن نمي‌گويد آن نيست مگر به او وحي مي‌شود».[6] پس ايمان به قرآن كه كلام خداوند و كتاب آسماني شريعت ماست، واجب است و انكار حتي سوره‌اي يا آيه‌اي از آن موجب خارج شدن از دين است.

    با اين حال كساني بودند كه از بدو به وجود آمدن دين مقدس اسلام و نزول وحي و قرآن، لحظه‌اي از كينه توزي و عناد دست برنداشته، و به اشكال مختلف در صدد خاموش كردن نور مبين اسلام بوده‌اند و با شبهه پراكني و اشكال تراشي، كلام خداوند را زير سوال مي بردند، هم اكنون نيز افرادي هستند كه شبهات زيادي به قرآن وارد مي‌كنند و متأسفانه در بين مسلمانان و در داخل كشورهاي اسلامي، قلم و زبان و امكانات عدّه‌اي به ظاهر مسلمان، دستگاه تبليغاتي دشمنان اسلام و قرآن گرديده است كه در واقع تخريب چهرة منوّر اسلام به دست اين عدّه بيشتر صورت مي‌گيرد!
    درست است كه سورة يوسف، داستان زندگي يكي از پيامبران الهي است، اما يكي از زيباترين داستانهاي قرآن به شمار مي‌رود كه خداوند متعال در همين سوره مي‌فرمايد: «نحن نقص عليك أحسن القصص بما اوحينا إليك هذا القران»[7] ما از طريق وحي اين قرآن به تو، بهترين سرگذشت‌ها را براي تو بازگو كرديم.

    اين قصه به عنوان يك رويداد مهم تاريخي كه جذابيّت خاص و جنبه‌هاي اخلاقي ارزشمندي دارد، از زمانِ رخداد آن، بر سر زبانها بوده است. قديمي‌ترين متن مذهبي كه اين داستان را باز گفته، تورات است[8] و پس از آن نيز توسط گويندگان و نويسندگان به گونه‌هاي مختلف نقل گرديده است؛ متأسفانه قصة يوسف به مرور زمان به دست صنفي از ناقِلان، جلوه‌هاي واقعي خود را از دست داد و به داستان عاشقانه و شهوت انگيز مبدّل گشت تا اين كه با بعثت رسول گرامي اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ و نزول قرآن، خداي متعال يكبار ديگر اين داستان بزرگ اخلاقي را به وسيله پيك وحي به پيامبر خويش براي ارشاد مردم ابلاغ فرمود، و نام زيباي «احسن القصص» را بر آن نهاد. اين تعبير نشان از واقعي بودن قصه است.

    قصة يوسف بعد از اسلام نيز از پيرايه‌هاي جماعتي از نويسندگان و شاعران در امان نماند. به حدّي كه در رديف داستانهاي عشقي «ليلي و مجنون» قرار گرفت.[9] ولي با توجه به حقانيت قرآن و روايات معتبر اهل‌بيت ـ عليهم السلام ـ كه در شرح و تفسير اين قصه در دست است، مي‌توان به دور از پيرايه‌هاي ديگران، قصة يوسف را بازگفت. داستان يوسف آن گونه كه بعضي پنداشته‌اند، يك داستان عشقي نيست. اين داستان به شكلي كه در قرآن آمده سراسر پند است، و در لابلاي اين داستان عالي‌ترين مضامين اخلاقي و تربيتي نهفته است. داستان يوسف ما را با شخصيت دو گروه از انسان ها آشنا مي‌كند. گروهي كه پرچم ايمان، تقوا و توكّل به خدا را به دست گرفته و خود را به دست تواناي حق سپرده‌اند و در همه حال از او طلب فيض دارند و گروهي ديگر كه ديو نفس بر روحشان زنجير زده و به خود وابسته كرده است، هر چه هواي نفس مي‌گويد، مطيع هستند و چشم بسته در وادي برهوت شهوت و غفلت مي‌تازند، سرنوشت گروه اوّل عزّت، بزرگي و وصال است و سرنوشت گروه دوّم سرافكندگي، خجلت و پشيماني است.

    داستان يوسف نشان مي‌دهد چگونه انسان مي‌تواند عفّت و تقوا و فضايل اخلاقي را بر شهوات و هوي و هوس هاي خود برتري دهد و به ما مي‌آموزد كه چگونه بايد در برابر اغواي گمشدگان در وادي شهوت نهراسيم و از راه حق منحرف نشويم. زندان و تاريكي و تنهايي را به جان بخريم و قدمي بر خلاف اخلاق برنداريم. اين داستان شعلة اميد را در دل ها زنده مي‌دارد و فاصلة ميان قعر چاه و سرير عزّت را كوتاه مي‌سازد. فرجام نيك پرهيزكاران را آشكار مي‌كند و رسوايي و ناكامي خطاكاران را برملا مي‌گرداند و لذت عفو و اغماض و خويشتنداري را به نوع بشر مي‌شناساند.

    اي خوشا چشمي كه عبرت بين بُوَد

    عبرت از نيك و بدش آئين بُوَد[10]

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:

    1. تفسير نمونه، سورة يوسف ج 9، ص292.
    2. همراه با پيامبران در قرآن ـ عفيف عبدالفتّاح طبّاره ـ ص 201، مركز انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، چاپ اول ـ سال 1379.

    پی نوشتها:

    [1] . نحل/89.
    [2] . بقره/23.
    [3] . حجر/9.
    [4] . معرفت، محمد هادي، صيانة القرآن عن التحريف، قم، موسسة النشر الاسلامي، 1413 هـ ق، ج اوّل، ص 59 ـ 35.
    [5]. فصلّت/42.
    [6] . نجم/4 - 3 .
    [7] . يوسف/3.
    [8] . تفسير نمونه، ج 9، ص 294، به نقل از كتاب مقدس تورات، سفر تكوين، فصل 37.
    [9] . رادمنش، عزت الله، تاريخ در قرآن، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، 1368، ص 99.
    [10] . مستقيمي، مهدي، قصة حضرت يوسف ـ عليه السّلام ـ به روايت منابع اسلامي، قم، انتشارات ارم، چاپ اوّل، 1370.


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    با تاسف از نظر كارشناس محترم كه هر نوع انتقادي را با بر چسب دشمني با اسلام و قران رفع و رجوع كردند بيان چند نكته لازم است
    1 - ترديد در باره سوره يوسف به علت اختلاف سبك ادبي و جمله بندي سوره يوسف با بقيه قران از ديرباز مورد توجه محققين و منتقدين قراني بوده است
    2 - سبك نوشتاري به لحاظ پيوستگي داستان يوسف با بقيه سوره ها و داستان ساير انبيا در قران منحصر به فرد است
    3 - يافته هاي باستانشناسي و تاريخي - با توجه به اينكه مصريان باستان تمام وقايع را در كتيبه ها و سنگ نوشته ها گزارش ميكردند - غير واقعي بودن اين داستان و افسانه بودن آن را تائيد ميكند
    4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است

    لازم به ذكر است كه مشروح گزارش مربوط به سير تغييرات در متن قران - كه نتيجه بررسي مصحف هاي متعدد قران و خصوصا با مصحف صنعا و توسط محققين معتبر دانشگاهي مي باشد - اماده ارسال در تاپيك مستقل است كه متاسفانه تائيديه ارسال نگرفت

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    سلام چرا برخی صحّت قصه يوسف را در قرآن از محالات می دانند؟
    هاي باستانشناسي و تاريخي - با توجه به اينكه مصريان باستان تمام وقايع را در كتيبه ها و سنگ نوشته ها گزارش ميكردند - غير واقعي بودن اين داستان و افسانه بودن آن را تائيد ميكند
    4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است
    میتوانید بکتاب 4جلدی بررسی تاریخی قصص قران نوشته دکتر محمدبیومی مهران (استاد تاریخ دانشکاه قاهره) رجوع کنید این کتاب از انتشارات علمی فرهنگی رو میتونید ازدفتر این انتشارات روبروی درب دانشگاه تهران تهیه کنید
    معرفی کتاب :

       


    بررسی تاریخی قصص قران (۴ مجلد)
    نويسنده : دکتر محمد بیومی مهران
    مترجم : مسعود انصارى
    ناشر : علمی و فرهنگی – تهران
    چاپ اول، 1383 شمسى
    قصه حضرت یوسف در قرآن افسانه یا واقعیت ؟!
    کتاب حاضر یکی از استوارترین و گسترده ترین پژوهش هایی است که درباره رویدادهای تاریخی قرآن کریم انجام گرفته است. دکتر محمد بیومی مهران، استاد برجسته تاریخ دانشگاه اسکندریه، با کوشش و کاوش بسیار پردامنه ، علاوه بر قرآن، کتاب های پر شمار تفسیر، حدیث، تاریخ اسلام و عرب، پژوهش های فرنگیانی که بیشتر بر سنگ نوشته ها و کتیبه های کهن استوارند ، و نیز نوشته های یونانی و رومی و همچنین تورات و انجیل را کاویده است ، و با بهره گیری از همه منابع گوناگون شرق و غرب ، به ویژه سنگ نوشته ها و کتیبه ها وپژوهش های باستان شناسانه توانسته است درباره رویدادهای تاریخی قرآنکاری سترگ راسامان دهدو روشنایی بسیار بر آن ها بتاباند.
    کتاب حاضر یکی از استوارترین و گسترده ترین پژوهش هایی است که درباره رویدادهای تاریخی قرآن کریم انجام گرفته است. دکتر محمد بیومی مهران، استاد برجسته تاریخ دانشگاه اسکندریه، با کوشش و کاوش بسیار پردامنه ، علاوه بر قرآن، کتاب های پر شمار تفسیر، حدیث، تاریخ اسلام و عرب، پژوهش های فرنگیانی که بیشتر بر سنگ نوشته ها و کتیبه های کهن استوارند ، و نیز نوشته های یونانی و رومی و همچنین تورات و انجیل را کاویده است ، و با بهره گیری از همه منابع گوناگون شرق و غرب ، به ویژه سنگ نوشته ها و کتیبه ها وپژوهش های باستان شناسانه توانسته است درباره رویدادهای تاریخی قرآنکاری سترگ راسامان دهدو روشنایی بسیار بر آن ها بتاباند.
    از بخش های بسیار علمی و خواندنی کتاب ، که هم در پژوهشی جداگانه و هم به مناسباتی چند، در جای جای کتاب بدان پرداخته است،سنجش ها و مقایسه هایی است که میان داستان های قرآن و آنچه درباره این کتاب در تورات و انجیل آمده انجام داده است و دوگانگی ها و اختلاف های آن ها را باز نموده و از این راه آشکار کرده است که سخنان آنان که گفته اند داستان های قرآن از تورات و انجیل گرفته شده، بی پایه است و به هیچ روی نمی تواند درست باشد.
    نویسنده رویدادهای تاریخی قرآن را از دیدی جغرافیایی بخش بندی کرده و رویدادهای هر منطقه جغرافیایی را در جلدی آورده است، رویدادهای جزیرة العرب را در نخستین جلد، رویدادهای مصر را در دومین جلد ، رویدادهای عراق را در سومین جلد و رویدادهای شام را در چهارمین جلد، و بررسی زندگی و تاریخ پیامبر (ص) را نیز به جلد پنجم وانهاده است.
    فهرست کتاب : مقدمه · پیشگفتار نویسنده · قرآن کریم · حدیث · تفسیر · ابراهیم خلیل · کعبه · عادیان · ثمودیان · مدیانیان · سیل عرم · داستان اصحاب اخدود · داستان اصحاب فیل · پیامبری و پیامبران· یوسف پیش از دوره وزارت · موسی · بنی اسرائیل در مصر · موسی از ولادت تا بعثت · پیامبری موسی · خروج بنی اسرائیل از مصر · معجزه شکافته شدن دریا · فرعون عصر موسی · موسی و بنی اسرائیل ، از شکافتن دریا تا مرگ موسی (ع) · بنی اسرائیل در سینا · بنی اسرائیل در بیابان · بررسی هایی درباره سیره موسی (ع) · موسی اسرائیلی است یا مصری · وجود تاریخی موسی(ع) · مرگ موسی(ع) · جایگاه موسی در تاریخ یهود · داستان موسی در میان روایات تورات و آیات قرآن · داستان موسی در قرآن و تورات · باب اول:سیره نوح (ع) · بخش نخست : دعوت نوح (ع) · بخش دوم: قصه توفان در الواح و آثار کهن و تورات · قصه توفان در قرآن کریم · باب دوم:سیره ابراهیم خلیل (ع) در عراق · خدایان قوم ابراهیم · دعوت ابراهیم · ابراهیم و آن پادشاه · راز زندگی و مرگ · باب سوم: سیره یونس · قصه یونس · سفر یونان یونس · منابع عربی · منابع فرنگی





    اما موضوع مورد بحث :


    مدتها پیش دو بخش کوچک ازمباحثاین کتاب رو مفصلا(بهمراه پاورقی) در دفتر شخصی به ادرس زیر قرار دادم ، همچنین درباره یوسف و نکات باستانشناسی زندگی و زمان او میتوانید از ادرس زیر مطالب مفیدی که قبلا اپلود گرده ام را دانلود کنید:
    نکات باستانشناسی درباره داستان یوسف , شامل : قحطی . ماندگاری بنی اسرائیل در سرزمین جوشن و روزگار یوسف را در ادرس زیر دانلود کنید():
    http://www.4shared.com/file/143938774/9e44e798/history-jj.html
    4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است
    این ادعای غریب نیاز به ارائه دلیل دارد سخن خود را مستند کنید تا دقیقا مورد بررسی قرار گیرد

    ویرایش توسط mmj : ۱۳۹۰/۰۴/۰۹ در ساعت ۲۰:۴۲
    بارخدایا! به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه ، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش ،فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور،عشق بی هوس ،تنهایی در انبوه جمعیت،دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند،روزی کن


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    دوست گرامي - هيچ سند برون ديني مبني بر وجود شخصيتي به نام يوسف كه عزيز مصر باشد موجود نيست و مدارك درون ديني و يا غير معتبر هم قابل استناد نيست
    اسناد مربوط به نسخه صنعا كه توسط دانشمندان دانشگاه هاي المان مورد بررسي قرار گرفته تغييرات در متن قران را اثبات كرده و سوره يوسف را نيز از اضافات قران ميداند
    همانطور كه در پست قبلي نوشتم متن ترجمه شده اين گزارش اماده است كه اگر تائيد ميشد حاضرم جهت مطالعه دوستان در سايت ارسال كنم
    اسناد به اندازه كافي براي اثبات ادعا موجود است

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    نقل قول نوشته اصلی توسط paul نمایش پست
    با سلام با تاسف از نظر كارشناس محترم كه هر نوع انتقادي را با بر چسب دشمني با اسلام و قران رفع و رجوع كردند بيان چند نكته لازم است 1 - ترديد در باره سوره يوسف به علت اختلاف سبك ادبي و جمله بندي سوره يوسف با بقيه قران از ديرباز مورد توجه محققين و منتقدين قراني بوده است 2 - سبك نوشتاري به لحاظ پيوستگي داستان يوسف با بقيه سوره ها و داستان ساير انبيا در قران منحصر به فرد است 3 - يافته هاي باستانشناسي و تاريخي - با توجه به اينكه مصريان باستان تمام وقايع را در كتيبه ها و سنگ نوشته ها گزارش ميكردند - غير واقعي بودن اين داستان و افسانه بودن آن را تائيد ميكند 4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است لازم به ذكر است كه مشروح گزارش مربوط به سير تغييرات در متن قران - كه نتيجه بررسي مصحف هاي متعدد قران و خصوصا با مصحف صنعا و توسط محققين معتبر دانشگاهي مي باشد - اماده ارسال در تاپيك مستقل است كه متاسفانه تائيديه ارسال نگرفت
    سلام
    لطفا دلایلتان را ارایه دهید تا مورد نقد و بررسی قرار بگیرد .
    چون این ادعای بزرگی است و موجب بدبینی و شک افراد زیادی نسبت به قران می شود .
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    375
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    شاید اینا نشون بده که قران تحریف شده یا نه:

    لوح محفوظ چیه؟قران تو چه لوح محفوظی بوده؟
    آیه های تدبر کی نازل شد؟
    اون زمان همه قران مثل کتاب دست پیامبر بود که آیه نازل شد در آن تدبر کنید؟ اگه نبود تدبر توی چی باید صورت میگرفت؟؟ باید مجموعه باشه تا بشه توش تدبر کرد
    اون زمان قرآن مکتوب بود که درباره قران خوانی توش آیه هست؟ دست همه بود یا همه حفظ بودن که تو یه آیه هست: هرکس قران بخواند مقامش نزد خدا بشتر میشود؟
    قران کتاب بود که همه جا از قران با عنوان کتاب یاد شده؟


    پس قران مکتوب بود،حافظ داشت،یه جا جمع بود، دست اکثر مسلمونا بود

    اینا دلیلایی بود از خود قران که نشون میده تحریف نشده
    دلیلای دیگه ای هم داره مثلا اینکه تعداد کلمه زن و مرد (رجل،امراه) تو قرآن به تعداد برابر اومدهقصه حضرت یوسف در قرآن افسانه یا واقعیت ؟!
       
    (به این میگن استفاده بهینه از موقعیتها برای حمایت از حقوق زن:biggrin


    سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است
    نسخه های قرانی متعلق به قرن اول هجری کشف شده،مثلا قران تو چین،یا قرآنهای دیگه ای که تو نجف و موزه های دیگه است و متعلق به امامان شیعه است
    تو خیلی از اونا سوره یوسف هست
    من شنیدم قدیمی ترین دست نوشته های بشری روی پوست اهو و .. ، متعلق به قرآنه

    دلیلای قرآنی برای رد تحریف:
    ما قران را نازل کردیم و آن را حفظ خواهیم کرد "برای آیندگان" (قرآن)

    اگر درباره (قرآن) در شک بودید پس یک سوره مانند ان بیاورید و شهدای خود را (برای تایید همسانی و همانندی) احضار کنید (برای شهادت و مقایسه) اگر راستگویانید (قرآن)

    یعنی باید ادبای بزرگ عرب و غیر عرب و دانشمندای مختلف توی یه مجلس ،دعوت کنند تا همشون برای اوردن مثل قران تلاش کنن
    اون وقت به شهادت اونها میتونیم بگیم میشه مثل قران آورد یا نه
    چون ما خودمونیم ادیب و زبان شناس و دانشمند نیستیم تا تشخیصمون درست باشه مثل یه بچه ای که حرفای خودشو با حرفای یه دکتر مقایسه میکنه و حرفای خودشو برتر میدونه
    چون ما تخصصی نداریم نمیتونیم متوجه فرقشون بشیم باید شاهدای خودمونو احضار کنیم

    چندنفر از ادبای عرب مثل ابوالعلای معری به اعجاز بلاغت قران و بی نظیریش ،اعتراف کردنتو زمینه علمی، بزرگترین دانشمند جنین شناسی درباره اعجاز جنین شناسی و .. قران شهادت داد،من شهادت ایشون رو بعد خوندن مقالشون پذیرفتم


    الان من درباره ابعاد دیگه قران تحقیق میکنم تا مانندپذیری یا مانند ناپذیریش رو درک کنم
    مثلا اینکه کتاب دیگه ای هست که هم نکته علمی بی ایراد توش باشه هم نکته اخلاقی و ...؟
    میشه کتاب دیگه ای آورد که اینطور باشه یا نه؟
    مثلا شنیدم بعضی از نظریه های علمی نصفه نیمه تو قرآن اومدن،بعد از مدتی اون نظریه ها بعضی قسمتاش معلوم شد اشتباهه بعی قسمتاش بقوت خودش باقی موند ، قران که از نظر ما نصفه نیمه اون نظریه رو توضیح داده بود،معلوم شد فقط قسمتایی از اون نظریه که اثبات شده رو بیان کرده بود و اشتباه از تعریف نصفه نیمش نبود ،ما بودیم که اشتباه میدیدیم
    این یه جور اعجازه،یعنی اگه تحت تاثیر اشتباهات علمی قرار نمیگیره
    من شاهد یکی دوتاش بودم


    ولی هنوز در راه تحقیق هستم
    به نظرم بهترین راه برای مشخص شدن همانندپذیری یا ناپذیری قرآن ،برگزاری جشنواره تحدیه
    مثل جشنواره قران که تلاوت قران میکنند،باید از مخالفا و موافقا و ادبای بزرگ دعوت کنن تا بیان و کلامی مثل قرآن بیارن
    بعد بررسی کنن که شبیه قران هست یا نه

    ای کاش این کار انجام بگیره

    بشارت ده آن دسته از بندگان من را که سخنها را میشنوند و بهترین آن را انتخاب میکنند(قرآن)

    ویرایش توسط mmj : ۱۳۹۰/۰۴/۱۰ در ساعت ۱۳:۲۲ دلیل: فقط ترکیب
    فاما الیتیم فلا تقهر و اما السائل فلا تنهر


  10. تشکرها 2


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    با سلام
    دوست گرامي - هيچ سند برون ديني مبني بر وجود شخصيتي به نام يوسف كه عزيز مصر باشد موجود نيست و مدارك درون ديني و يا غير معتبر هم قابل استناد نيست
    دوست عزیز ، بنده بشما قسمتی از یک کتاب را معرفی کردم که قرائن و شواهد درباره روزگار یوسف ووجود او خبر میدهند شما بیانکه زحمت خواندن انرا بخود دهید باز سخنان خود را تکرار کرده اید!
    باز شمارا دعوت میکنم قبل از هر اظهار نظر بی بن مایه این فیل را دانلود کرده و مطالعه نمایید و فایل زیر هرگز استنادات صرفا درون دینی نیست و بر گفته ها و یافته های باستانشناسان استوار است

    نکات باستانشناسی درباره داستان یوسف , شامل : قحطی . ماندگاری بنی اسرائیل در سرزمین جوشن و روزگار یوسف را در ادرس زیر دانلود کنید():
    http://www.4shared.com/file/143938774/9e44e798/history-jj.html

    درست است که نامی از یوسف در تاریخ مصر بدست نیامده است و این طبیعی است چراکه روزگار یوسف روزگار حکومت اقوام هیکسوس بوده است و هیکسوسیان مهاجران اسیایی بودند که برمصریان پیروز شده ودر مصر چند صباحی حکومت کردند و دوران انها پر هرج و مرج بود و پس از انها مصریها اسناد انها را بدلیل دشمنی نابود کرده اند از اینرو اگاهی از این دوره تاریخی اندک است اما اسنادی مصری ان دوره ثابت میکند که در انروزگار قحطی بلند مدتی رخ داده است و یک سند نشان میدهد که اهالی یک از استانها ذرت وگندم انبار میکرده اند و ..... (شرح این موارد در فایل فوق)
    همچنین بنگرید به سایت کتاب مقدس:
    نكات‌ باستانشناختي‌ :
    قصر يوسف‌ در «اُن‌»: سرفليندرز پتري‌ (1912) ويرانه‌هاي‌ قصري‌ را كه‌ تصور مي‌شد متعلق‌ به‌ يوسف‌ بوده‌، كشف‌ كرد.
    هفت‌ سال‌ قحطي‌: بروگش‌ در كتاب‌ خود به‌ نام‌ «مصر تحت‌ سلطنت‌ فراعنه‌»، از كتيبه‌اي‌ سخن‌ مي‌گويد كه‌ آن‌ را «مدركي‌ بسيار استثنايي‌ و روشنگر» براي‌ اين‌ واقعه‌ مي‌نامد. در مقبرة‌ سنگي‌ خانوادگي‌ شخصي‌ به‌ نام‌ «بابا» كه‌ حاكم‌ شهر الكاب‌ در جنوب‌ تبس‌ بوده‌ - شهر الكاب‌ در سلسلة‌ هفدهم‌ بنا شد كه‌ معاصر بود با سلسلة‌ شانزدهم‌ در شمال‌ مصر كه‌ يوسف‌ در آن‌ حكومت‌ مي‌كرد - كتيبه‌اي‌ وجود دارد كه‌ در آن‌ «بابا» ادعا مي‌كند همان‌ كاري‌ را براي‌ شهر خود انجام‌ داده‌ كه‌ يوسف‌ براي‌ تمامي‌ مصر كرد : «همچون‌ دوست‌ خداي‌ خرمن‌، ذرت‌ جمع‌آوري‌ كردم‌. و هنگامي‌ كه‌ قحطي‌ فرا رسيد و چندين‌ سال‌ طول‌ كشيد، هر سال‌ ذرت‌ را در شهر توزيع‌ كردم‌.» بروگش‌ اظهار مي‌دارد: « از آنجا كه‌ بروز قحطي‌ در مصر امري‌ بسيار نادر است‌، و نيز از آنجا كه‌ «بابا» تقريباً همزمان‌ با يوسف‌ مي‌زيست‌، تنها مي‌توان‌ يك‌ نتيجه‌گيري‌ منصفانه‌ كرد، و آن‌ اينكه‌ «چندين‌ سال‌ قحطي‌» روزگار بابا همان‌ «هفت‌ سال‌ قحطي‌» زمان‌ يوسف‌ هستند.
    http://www.farsicrc.org/index.php?op...-us&Itemid=148

    البته به چنین ماخذی در فایل ارائه شده فوق مکرر استناد شده است که رویهمرفته نکات بسیار بیشتر و مهمتری نیز بیان میکند


    دوستان علاوه بر فایل دانلودی فوق میتوانند مقایسه داستان یوسف در تورات و قران را در ادرس زیرمطالعه نمایند (از همان کتاب):
    http://gabrielmmj.blogfa.com/post-61.aspx



    اسناد مربوط به نسخه صنعا كه توسط دانشمندان دانشگاه هاي المان مورد بررسي قرار گرفته تغييرات در متن قران را اثبات كرده و سوره يوسف را نيز از اضافات قران ميداند
    همانطور كه در پست قبلي نوشتم متن ترجمه شده اين گزارش اماده است كه اگر تائيد ميشد حاضرم جهت مطالعه دوستان در سايت ارسال كنم
    اسناد به اندازه كافي براي اثبات ادعا موجود است
    4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است
    پیش از این گفته شد کهشما متن خود را ارسال نمایید در انجمن تاریخی
    اما قبل از این شما طبق این متن که بسیار برشماهم گویا تاثیر گذار بوده است گفته بودید سوره یوسف در سده های 3 و 4 هجری به قران الحاق شده است و پیش از ان وجود نداشته است
    این گفته بیشک خطایی فاحش است چرا که در تفاسیر بجا مانده از قرون اول ، دوم و سوم هجری تفسیر سوره یوسف نیز وجود دارد

    برای مثال
    1- ثابت بن دینار یا همان ابو حمزه ثمالی که از یاران امام سجاد است و در اواخر قرن اول و اواسط قرن دوم میزیست و بسال 148 هجری وفات یافت در تفسیر خود از سوره یوسف نتنها یاد کرده بلکه برخی از ایات را هم تفسیر نموده است

    2- تفسیر مقاتل بن سلیمان بلخی ، که وی نیز در اواخر قرن اول و اواسط قرن دوم میزیست و تفسیر وی سوره یوسف نیز دربر دارد .. بخشی از تفسیر سوره یوسف در تفسیرش :
    تفسير مقاتل بن سليمان، جلد‏2، ص: 324
    و أما أبى فأضجع للذبح ففداه اللّه بذبح عظيم، و أما أنا فبليت بفقد حبيبي و قرة عيني يوسف.
    قال: فلما وصلوا إليه أوصلوا كتابه فلما قرأ كتابه انتحب، فقيل له: كأنك صاحب الكتاب. قال: أجل، فذلك قوله «لَتُنَبِّئَنَّهُمْ بِأَمْرِهِمْ هذا وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ» ثم تعرف إليهم فعرفوه.
    وَ جاؤُ أَباهُمْ يعقوب عِشاءً يَبْكُونَ- 16- صلاة العتمة قالُوا يا أَبانا إِنَّا ذَهَبْنا نَسْتَبِقُ يعنى نتصيد وَ تَرَكْنا يُوسُفَ عِنْدَ مَتاعِنا ليحفظه فَأَكَلَهُ الذِّئْبُ وَ ما أَنْتَ بِمُؤْمِنٍ لَنا يعنى بمصدق لنا وَ لَوْ كُنَّا صادِقِينَ- 17- بما تقول وَ جاؤُ عَلى‏ قَمِيصِهِ يعنى على قميص يوسف بِدَمٍ كَذِبٍ و ذلك أنهم حين ألقوه فى البئر انتزعوا ثيابه و هو قميصه ثم عمدوا إلى سخلة فذبحوها على القميص ليروا أباهم يعقوب، فلما رأى أباهم القميص صحيحا اتهمهم و كان لبيبا عاقلا

    3- تفسیر معانی القران ، از فرا ابوزکریا یحیی بن زیاد که متوفای 203 هجری است و در تفسیرش، تفسیرسوره یوسف نیز موجود است !
    4-گزارشات بسیاری از امام رضا نیز گویای اینست که اما درمباحثات و مناظرات خود بارها به داستان یوسف در قران اشاره کرده اند
    5- ..6-.

    وهمچنین تفاسیر بسیاری از نفسیر قرن سوم بدست داریم که تقسیر سوره یوسف را هم دربر دارد بدیهی است اگر سوره یوسف دراین سده به ان الحاق میشد در همان سده نمیشد تفاسیربسیار از جای جای ممالک اسلامی براین سوره نوشت چنین شواهدی راه را بر چنین پندارهایی می بندد!


    البته دوستان برای اینکه بدانند بزرکترین خاورشناسان گاه چه اشتباهات فاحشی داشته اند میتوانند کتاب نقد اثار خاورشناسان را دانلود نمایند :

    آثار خاورشناسان ( شامل نقد آثار بیست تن از خاورشناسان نامدار درباره سیره پیامبر اسلام و مسلمانان در صدر اسلام)

    کتابی بسیار مفید برای شناخت اسلام و نیز پاسخ به شبهات

       


    شامل مطالب زیر : پیشگفتار ؛
    1- ادوارد براون، خاورشناس انگلیسی؛2- کارل بروکلمن، خاورشناس المانی ؛
    3- لوئی ماسینسون، خاورشناس فرانسوی ؛4- رینولد نیکلسون ، خاورشناس انگلیسی؛
    5- تئودر نولدکه ، خاورشناس آلمانی؛6- ایلیا پاولویچ پطروشفسکی ، خاورشناس روسی ؛
    7- توماس آرنولد ، خاورشناس انگلیسی ؛ 8- هانری کربن، خاورشناس فرانسوی ؛
    9- ایگناتس گلدزیهر، خاورشناس مجارستانی ؛10- رژی بلاشر، خاورشناس فرانسوی ؛
    11- آرتور جان آربری ، خاورشناس انگلیسی ؛ 12- رینهارت دُزی ، خاورشناس هلندی ؛
    13- هامیلتون گیب ، خاورشناس اسکاتلندی ؛14- یوگنی برتلس ، خاورشناس روسی ؛
    15- مونتگمری وات ، خاورشناس انگلیسی ؛16- هانری لائوست ، خاورشناس فرانسوی ؛
    17- ویلفرد کنت ول اسمیت، خاورشناس انگلیسی ؛18- هانری لامنس ، خاورشناس بلژیکی ؛
    19- ریچارد بولت ، خاورشناس آمریکایی ؛20- ژزف شاخت ، خاورشناس آلمانی

    نقد دایره المعارف اسلامی چاپ اروپا : 1- اسلام و مکارم اخلاق 2- اذان و وحی 3- یعقوب نوادۀ ابراهیم 4- خطای بروکلمان درباره باقلانی 5- بهاییگری ، مذهبی التقاطی 6- تأویل قرانی و معنای آن 7- تمیم الدّاری ، افسانه یا حقیقت ؟ 8- آزادی زن در جاهلیت 9- خطا درباره نماز چمعه 10- پیمان صلح حدیبیه .
    لینک دانلود

    http://www.4shared.com/file/77992303...ified=3e8ac81d
    ویرایش توسط mmj : ۱۳۹۰/۰۴/۱۰ در ساعت ۱۳:۴۵
    بارخدایا! به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه ، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش ،فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور،عشق بی هوس ،تنهایی در انبوه جمعیت،دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند،روزی کن

  12. تشکر


  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    تاپيكي با عنوان نشخه صنعا ارسال شد كه موافقت براي نمايش در تالار نگرفت - و البته ادعاي اين دوست ما هم شبيه همان ادعاي ازادي بيان است كه اصل گزارشات در باره قران نسخه صنعا فعلا در ايران فيلتر هستند
    ویرایش توسط mmj : ۱۳۹۰/۰۴/۱۲ در ساعت ۱۲:۲۱ دلیل: حذف موارد بیربط به موضوع تایپیک

  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط paul نمایش پست
    با سلام
    با تاسف از نظر كارشناس محترم كه هر نوع انتقادي را با بر چسب دشمني با اسلام و قران رفع و رجوع كردند بيان چند نكته لازم است
    1 - ترديد در باره سوره يوسف به علت اختلاف سبك ادبي و جمله بندي سوره يوسف با بقيه قران از ديرباز مورد توجه محققين و منتقدين قراني بوده است
    2 - سبك نوشتاري به لحاظ پيوستگي داستان يوسف با بقيه سوره ها و داستان ساير انبيا در قران منحصر به فرد است
    3 - يافته هاي باستانشناسي و تاريخي - با توجه به اينكه مصريان باستان تمام وقايع را در كتيبه ها و سنگ نوشته ها گزارش ميكردند - غير واقعي بودن اين داستان و افسانه بودن آن را تائيد ميكند
    4 - بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي مشخص كرده است كه سوره يوسف در ابتدا جزو قران نبوده است و در سده هاي سوم به بعد به قران اضافه شده است

    لازم به ذكر است كه مشروح گزارش مربوط به سير تغييرات در متن قران - كه نتيجه بررسي مصحف هاي متعدد قران و خصوصا با مصحف صنعا و توسط محققين معتبر دانشگاهي مي باشد - اماده ارسال در تاپيك مستقل است كه متاسفانه تائيديه ارسال نگرفت
    با سلام

    در رابطه با اختلاف بیان داستان زندگی حضرت یوسف با بیان زندگی دیگر پیامبران در قرآن به این دلیل است که: داستان حضرت يوسف يك پيوستگي خاصي داشته و قرآن كريم از آن پيوستگي نتايج ويژه‌اي را دنبال كرده از اين رو به صورت يكجا نقل كرده. يعني همان انگيزه‌ي هدايت و تربيت قرآن، اينجا اقتضا كرده كه مطلب را به طور پيوسته نقل كند.

    در مورد یافته های باستان شناسی که دوست عزیزمون جناب mmj لینکی را معرفی کرده اند که می توانید بدان مراجعه کنید.

    در رابطه با تحقیقات و بررسي هاي قراني توسط محققين صاحب نام و دانشگاهي،لازم است عرض کنم اولاً در جای خود ثابت شده است که قرآن دچار هیچگونه تحریفی نشده است که چیزی از آن کم شده است و نه چیزی به آن اضافه شده است،و اگر چنین چیزی بود قطعاً ائمه معصومین(ع) که مفسران و نگهبانان از حریم دین الهی هستند،قبل از دانشمندان و محققان دانشگاهی در مورد این موضوع اظهار نظر می کردند،حال آنکه تحریف ناپذیری قرآن کریم ثابت شده است.

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود