صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: واقعیت مرگ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0

    واقعیت مرگ؟




    سلام
    خسته نباشید.
    من از استادی شنیدم که می گفت درک مرگ برای افراد متفاوته
    مثلا اگه فردی فوت بشه اطرافیان متوجه میشن اما خود فرد ممکنه مثلا 20 سال طول بکشه که متوجه بشه که دیگه مرده
    چه فرقی بین درک ما از مرگ با کسی که خودش مرده وجود داره؟
    یه مسئله دیگه ای هم هست اینکه میگن مرگ برای انسان با قطع علائم پزشکی برای زنده بودن فرق داره
    داشتیم آدم های زیادی که گفتن مردن گذاشتنشون سردخونه و زمانی که خواستن دفنشون کنن بلند شدن
    توضیحی که بعضی ها میدن اینه که در این موارد قطع کامل روح از بدن صورت نگرفته که این اتفاقات میوفته و این معجزه نیست.
    پس ما چه جوری باید اعتماد کنیم که یه فردی که میگن فوت شده واقعا فوت شده؟
    چه جوری میشه فهمید که قطع کامل روح از بدن صورت گرفته؟
    اصلا تفاوت اینا با هم چیه؟
    تعریف واقعی مرگ چیه؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي معارف قرآن
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۴/۰۹ در ساعت ۱۷:۱۴
    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,384
    مورد تشکر
    68 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط khaleghifar78 نمایش پست
    من از استادی شنیدم که می گفت درک مرگ برای افراد متفاوته مثلا اگه فردی فوت بشه اطرافیان متوجه میشن اما خود فرد ممکنه مثلا 20 سال طول بکشه که متوجه بشه که دیگه مرده چه فرقی بین درک ما از مرگ با کسی که خودش مرده وجود داره؟
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزیز باید استادتان برای این کلام دلایلی منطقی ذکر می کرد و با آیات و روایات اثبات می کردند.

    این کلام استاد شما با ظاهر روایات نمی سازد .شايد شگفت ترين و مهم ترين خبري كه انسان در طول موجوديّت خود دريافت مي كند اين باشد كه او ديگر مرده است و از عالم دنيا رخت بربسته است، اين خبر براي مؤمنان و صالحان بهترين خبر و براي كافران و فاسقان بدترين خبر خواهد بود.
    در لحظات احتضار انسان از آمدن مرگ آگاه مي شود اما اينكه چه زماني از وقوع آن و اين كه ديگر مرده است آگاه مي شود پرسش فعلي است.

    كيفيت و زمان آگاهي از اين خبر مرگ براي مؤمن و كافر يكسان نيست، طبق روايات شخص مؤمن آغاز مرگ خود را با ملاقات حضرات معصومين ـ عليه السّلام ـ آگاه مي شود.
    هنگام غسل دادنِ جسد ميت مؤمن به او پيشنهاد مي شود كه آيا مي خواهي بار ديگر به دنيا برگردي؟ پاسخ مي گويد: چه كنم با آن همه بلاء و زيان و اندوه.[محمد باقر مجلسي، بحارالانوار، ج6، ص 243، حديث 67، حق اليقين علامه مجلسي، ص 475، حق اليقين، عبدالله بشرّ، ج2، ص 373، محمد بن يعقوب كليني، الفروع من الكافي، ج3، ص 128، حديث 1.]

    اما كافر و دشمن خدا طبق روايت از پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ هنگامي كه جنازة او را بر مي دارند، صدا مي زند اي برادران از سختي هاي كه در آن گرفتار شده ام شكايت مي كنم - شيطان - و دنيا و دوستان هواپرست و اولاد و مال همه فريب ام دادند بي وفايي كردند خانة را كه با اموال زياد و سختي هاي بي شمار آباد كردم امروز كسي ديگر در آن نشسته، از قبرم شكايت دارم كه فرياد مي زند من خانة تنگ و تاريك و ترسناك و پر از كرم و حشرات هستم.[الفروع من الكافي، ج3، ص 233، حديث 2 و 4]

    از رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ نقل شده است: وقتي جنازه برداشته مي شود روح ميت بالاي جسدش قرار مي گيرد ... اگر ميت ظاهر باشد آن دو ملك نويسندة اعمال خود را مي بيند و آن دو مي گويند، خداوند از جانب ما به تو پاداشي ندهد، چه مجلس هاي بدي كه ما را وادار به نشستن در آن كردي و چه كارهاي غير صالحي كه ما را شاهد ساختي و چه سخن هاي زشتي كه ما را شنواندي.[بحارالانوار، ج 6، ص 161، حديث 28.]

    از اين روايات بدست مي آيد كه ميت در حال غسل دادن جنازه اش از مرگش كاملاً آگاهي يافته است و نيز از روايات بر مي آيد كه اين لحظات بسيار سخت و سنگين است، از پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ نقل شده كه بدترين حالات بر ميت را چنين معرفي كرده اند:
    آنگاه كه غسل دهنده بر ميت وارد مي شود، اگر ميت جوان باشد حلقة دامادي از دستش و اگر عروس باشد لباس عروسي از بدنش و اگر از مشايخ و فقهاء باشد عمامه از سرش بيرون كنند.

    روح ميت با مشاهدة اين حالت فريادي مي زند كه همة هستي صداي او را مي شنوند جز انسان ها و جنيان ـ به گونة كه اگر غسل دهنده اين فرياد را بشنود، ديگر هيچ مردة را غسل نخواهد داد، فريادش اين است: اي غسّال لباس مرا به آسودگي بيرون آور ترا بخدا سوگند ـ زيرا الان از دست ملك الموت رهايي يافتم، آب غسل را مرا ملايم كن زيرا جسدم بخاطر رفتن روح سوخته است، به شدّت غسلم نده كه بدنم مجروح است هنگام كفن گويد: ترا بخدا سوگند كه سر كفن را نبند تا فرزندان و خانواده را ببينم و ببينند كه آخرين ديدار است.[كفاية الموحدين، طبرسي نوري، ج 3، ص 227].

    حالت ميت مؤمن با حالت ميت كافر هنگام تشييع جنازه بسيار متفاوت است؛ كارهاي صالح و نيك ميتِ مؤمن باعث مي شود ملايكة رحمت اطراف جنازة او را بگيرند روح و ريحان جنت را مشاهده كند آنگاه به حاملين جسد خود خطاب مي كند زودتر مرا منتقل كنيد، اما ميت كافر وقتي صورت زشت و بد منظر كارهاي خود و شياطين را مي بيند كه گرد او جمع شده اند فرياد مي زند جنازه ام را نگهداريد و به قبر نبريد.[الفروع من الكافي، ج3، ص 239، كفاية الموحدين، ج3، ص 225].

    سخن گفتن زمين و قبر با ميت مؤمن و كافر شنيدني است: جنازة مؤمن هنگام تشييع به هر قطعه زميني كه عبور مي كند، آن قطعه خود را به صورت باغي سرسبز جلوه مي دهد و از خدا مي خواهد اين ميت را در او جا دهد و به ميت خطاب مي كند تا زنده بودي و روي من راه مي رفتي محبوبم بودي حال اگر بر من وارد شوي باغي از بهشت براي تو خواهم بود، اما هنگام عبور جنازة كافر هر قطعة از زمين فرياد مي زند و از خدا مي خواهد اين عاصي طاغي را در دلش جا ندهد.[كفاية الموحدين، ج3، ص 229]

    در منابع روايي اهل سنت، از طبراني، ابن ابي دنيا، مروزي و ابن منده از ابو سعيد خدري از رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ نقل شده كه فرمود: ميت، شوينده و كفن كننده و انتقال دهنده و كسي را كه او را در قبر مي گذارد مي شناسد.
    ميت اگر به روح و ريحان و جنت نعيم بشارت داده شده باشد فرياد مي زند مرا زودتر به قبر ببريد و اگر به نزلٌ حميم و تصلية جهيم(آب جوشان و آتش جهنم) بشارت يافته باشد فرياد مي زند من را نگه داريد.[شرح الصدور، سيوطي، ص 138.]
    .
    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۰/۰۴/۱۲ در ساعت ۰۸:۴۳
    واقعیت مرگ؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,384
    مورد تشکر
    68 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط khaleghifar78 نمایش پست
    یه مسئله دیگه ای هم هست اینکه میگن مرگ برای انسان با قطع علائم پزشکی برای زنده بودن فرق داره داشتیم آدم های زیادی که گفتن مردن گذاشتنشون سردخونه و زمانی که خواستن دفنشون کنن بلند شدن توضیحی که بعضی ها میدن اینه که در این موارد قطع کامل روح از بدن صورت نگرفته که این اتفاقات میوفته و این معجزه نیست. پس ما چه جوری باید اعتماد کنیم که یه فردی که میگن فوت شده واقعا فوت شده؟ چه جوری میشه فهمید که قطع کامل روح از بدن صورت گرفته؟ اصلا تفاوت اینا با هم چیه؟ تعریف واقعی مرگ چیه؟
    با سلام مجدد
    دوست عزیز در مرگ بدن قابلّيّت خود براي ارتباط با روح را از دست مي دهد و به هر مقدار که اين ارتباط قطع شود همان مقدار مرگ رخ مي دهد. براي مثال اگر تنها یک عضو انسان قابليّت ارتباط با روح را از دست داد ، همان عضو انسان دچار مرگ مي شود و پزشکان برای جلوگيری از فساد آن مجبور مي شوند دست مرده را ببرند. حال اگر تمام بدن انسان ارتباط خود را با روح کاملاً از دست بدهد، مرگ براي تمام بدن رخ می دهد. لذا اين روح نيست که می ميرد بلکه بدن است که ارتباط خود را با روح از دست می دهد.

    روح نه داخل بدن است و نه خارج آن تا کسی دخول و خروج آن را حسّ نماید. روح امری است مجرّد از مادّه که خارج و داخل براي آن بی معنی است. امير مومنان علی (ع) فرموده اند: « الروح في الجسدكالمعنى في اللفظ ـــ روح در جسد مانند معني است در لفظ » (سفينة البحار، ج 1 ،ص 537) ؛ معنی در عالم ذهن است و کلمه در عالم خارج ؛ روح نيز موجودی است فرامادّي که از عالم فرامادّی بدن مادّی را تدبير می کند ؛ و همانطور که با به هم ريختن حروف یک کلمه ، ارتباط آن کلمه با معنی قطع مي شود يا با غلط يا بد خط نوشته شدن کلمه ارتباط کلمه با معنی تضعيف می شود ، بدن نيز در اثر نارسايی ارتباط خود با روح را از دست می دهد يا اين ارتباط تضعيف می شود.

    همچنين اگر اين ارتباط از بين نرود بلکه ضعيف شود ، باز مرگ نسبی رخ می دهد. لذا خواب نيز نوعی مرگ خفيف شمرده می شود ؛ چون به هنگام خواب نیز ارتباط بدن و روح کاهش می یابد. از اينرو امام صادق (ع) فرمودند: « إِنَّ النَّوْمَ أَخُ الْمَوْتِ فَاسْتَدْلِلْ بِهِ عَلَى الْمَوْت ـــــ همانا خواب برادر مرگ است ؛ پس آن را نشانه ی مرگ بشمار .» (‏بحار الأنوار، ج‏73 ،ص189 ) ؛ همچنين خداوند متعال فرمود: « اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حينَ مَوْتِها وَ الَّتي لَمْ تَمُتْ في مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتي قَضى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى إِلى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ خدا جانها را به هنگام مردنشان مى‏گيرد، و نيز جان كسانى را كه در خواب خود نمرده‏اند. جانهايى را كه حكم مرگ بر آنها رانده شده نگه مى‏دارد و ديگران را تا زمانى كه معين است بازمى‏فرستد. در اين عبرتهاست براى آنهايى كه مى‏انديشند» (زمر:42)

    بنا بر این بیهوشی نیز در حقیقت نوعی مرگ خفیف می باشد ؛ کما اینکه حالت کُما و سکته و امثال آنها را نیز می توان مرگهایی خفیف شمرد. البته در این حالتها روح ، تدبیر بدن را رها نمی کند و تمام تلاش خود را به عمل می آورد تا قابلیّت بدن را برای ارتباط با روح برگرداند. همانگونه که در هنگام زنده بودن ، روح تلاش می کند تا زخمها را التیام بخشد و بیماریها را دفع نماید تا ارتباط روح و بدن به خطر نیفتد. به همین علّت است که افراد ، در چنین حالتهایی معمولاً مشاهدات روحی ندارند. البته مواردی نیز دیده شده که این گونه افراد از حوادث اطراف خود مطّلع شده اند یا برخی امور ماورائی را مشاهده نموده و بعد از برگشتن به حالت عادی از آن وقایع خبر داده اند.
    .
    واقعیت مرگ؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف قرآن نمایش پست
    با سلام مجدد
    دوست عزیز در مرگ بدن قابلّيّت خود براي ارتباط با روح را از دست مي دهد و به هر مقدار که اين ارتباط قطع شود همان مقدار مرگ رخ مي دهد. براي مثال اگر تنها یک عضو انسان قابليّت ارتباط با روح را از دست داد ، همان عضو انسان دچار مرگ مي شود و پزشکان برای جلوگيری از فساد آن مجبور مي شوند دست مرده را ببرند. حال اگر تمام بدن انسان ارتباط خود را با روح کاملاً از دست بدهد، مرگ براي تمام بدن رخ می دهد. لذا اين روح نيست که می ميرد بلکه بدن است که ارتباط خود را با روح از دست می دهد.

    روح نه داخل بدن است و نه خارج آن تا کسی دخول و خروج آن را حسّ نماید. روح امری است مجرّد از مادّه که خارج و داخل براي آن بی معنی است. امير مومنان علی (ع) فرموده اند: « الروح في الجسدكالمعنى في اللفظ ـــ روح در جسد مانند معني است در لفظ » (سفينة البحار، ج 1 ،ص 537) ؛ معنی در عالم ذهن است و کلمه در عالم خارج ؛ روح نيز موجودی است فرامادّي که از عالم فرامادّی بدن مادّی را تدبير می کند ؛ و همانطور که با به هم ريختن حروف یک کلمه ، ارتباط آن کلمه با معنی قطع مي شود يا با غلط يا بد خط نوشته شدن کلمه ارتباط کلمه با معنی تضعيف می شود ، بدن نيز در اثر نارسايی ارتباط خود با روح را از دست می دهد يا اين ارتباط تضعيف می شود.

    همچنين اگر اين ارتباط از بين نرود بلکه ضعيف شود ، باز مرگ نسبی رخ می دهد. لذا خواب نيز نوعی مرگ خفيف شمرده می شود ؛ چون به هنگام خواب نیز ارتباط بدن و روح کاهش می یابد. از اينرو امام صادق (ع) فرمودند: « إِنَّ النَّوْمَ أَخُ الْمَوْتِ فَاسْتَدْلِلْ بِهِ عَلَى الْمَوْت ـــــ همانا خواب برادر مرگ است ؛ پس آن را نشانه ی مرگ بشمار .» (‏بحار الأنوار، ج‏73 ،ص189 ) ؛ همچنين خداوند متعال فرمود: « اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حينَ مَوْتِها وَ الَّتي لَمْ تَمُتْ في مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتي قَضى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى إِلى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ خدا جانها را به هنگام مردنشان مى‏گيرد، و نيز جان كسانى را كه در خواب خود نمرده‏اند. جانهايى را كه حكم مرگ بر آنها رانده شده نگه مى‏دارد و ديگران را تا زمانى كه معين است بازمى‏فرستد. در اين عبرتهاست براى آنهايى كه مى‏انديشند» (زمر:42)

    بنا بر این بیهوشی نیز در حقیقت نوعی مرگ خفیف می باشد ؛ کما اینکه حالت کُما و سکته و امثال آنها را نیز می توان مرگهایی خفیف شمرد. البته در این حالتها روح ، تدبیر بدن را رها نمی کند و تمام تلاش خود را به عمل می آورد تا قابلیّت بدن را برای ارتباط با روح برگرداند. همانگونه که در هنگام زنده بودن ، روح تلاش می کند تا زخمها را التیام بخشد و بیماریها را دفع نماید تا ارتباط روح و بدن به خطر نیفتد. به همین علّت است که افراد ، در چنین حالتهایی معمولاً مشاهدات روحی ندارند. البته مواردی نیز دیده شده که این گونه افراد از حوادث اطراف خود مطّلع شده اند یا برخی امور ماورائی را مشاهده نموده و بعد از برگشتن به حالت عادی از آن وقایع خبر داده اند.
    .

    سلام
    ممنون از پاسختان
    اگه اینجوری که شما میگید باشه
    چه جوری آدمایی که مردن و هنگام دفن شدن زنده میشن رو توجیه می کنید
    این آدما مدت طولانی نفس نمی کشن و از نظر پزشکی مرده اعلام میشن
    مگه نه اینکه ما چند دقیقه نفس نکشیم میمریم
    چه جوری این واقعیت رو میشه توجیه کرد بدون اینکه بگیم معجزه است؟
    چه جوری باید اعتماد کنیم و اجازه بدیم عزیزمون رو دفن کنن شاید اونم نمرده باشه؟
    درباره التیام زخم ها مگه این روح هست که باعث بهبود بیماری ها میشه؟
    روح مجرد از ماده است ولی جسم ماده است.
    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خیلی کتاب ها هست یا نوارهایی که زندگی بعد از مرگ توصیف می کنه و میگه که بعد از مرگ چه اتفاقی برای فرد می افته
    سوال من اینه کسی که بمیره مگه می تونه دوباره به این دنیا برگرده؟
    اگه هم نمرده باشه پس توصیفاتش اشتباهه.
    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط khaleghifar78 نمایش پست
    سلام
    ممنون از پاسختان
    اگه اینجوری که شما میگید باشه
    چه جوری آدمایی که مردن و هنگام دفن شدن زنده میشن رو توجیه می کنید
    این آدما مدت طولانی نفس نمی کشن و از نظر پزشکی مرده اعلام میشن
    مگه نه اینکه ما چند دقیقه نفس نکشیم میمریم
    چه جوری این واقعیت رو میشه توجیه کرد بدون اینکه بگیم معجزه است؟
    چه جوری باید اعتماد کنیم و اجازه بدیم عزیزمون رو دفن کنن شاید اونم نمرده باشه؟
    درباره التیام زخم ها مگه این روح هست که باعث بهبود بیماری ها میشه؟
    روح مجرد از ماده است ولی جسم ماده است.

    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196





    سلام

    بهتره بگیم طرف توفی کرد

    نه اینکه فوت کرد

    چون فوت به معنی نابود شدنه ولی انسان با مرگش نابود نمیشه

    پس باید بگیم توفی که معنیش میشه تحویل گرفتن که ملک الموت روح انسان رو

    تحویلمیگیره و به خدا عرضه میکنه

    مرگ یا همون توفی یعنی قطع شدن تعلق کامل روح از جسم یا همون بدن

    اونهایی هم که بعد از مرگ ظاهری زنده میشن به خاطر اینه که روح تعلقشو نسبت به

    بدن به طور کامل جدا نکرده و توفی صورت گرفته نشده

    یه چیزی مثل خوابه ولی شدیدتر


    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط khaleghifar78 نمایش پست
    خیلی کتاب ها هست یا نوارهایی که زندگی بعد از مرگ توصیف می کنه و میگه که بعد از مرگ چه اتفاقی برای فرد می افته
    سوال من اینه کسی که بمیره مگه می تونه دوباره به این دنیا برگرده؟
    اگه هم نمرده باشه پس توصیفاتش اشتباهه.

    اون کتابها و نوارها فقط از روی روایات و شبیه سازی شدست
    صحت ودرستی اونها تایید شدست
    ولی اینکه فردی همه اونهارو تجربه کرده باشه نا درست نیست
    فقط از روی روایات این کتابها رو مینویسن و کلیپ هارو میسازن که کار مثبتیه
    چون یاد مرگ رو زنده میکنه که این خودش یه نعمته واسه بشر
    یاد مرگ واقعا سازنده وضروریه


    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    2,773
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست


    اونهایی هم که بعد از مرگ ظاهری زنده میشن به خاطر اینه که روح تعلقشو نسبت به

    بدن به طور کامل جدا نکرده و توفی صورت گرفته نشده

    سلام
    چه جوری میشه تشخیص داد که تعلق کامل روح از بدن صورت گرفته؟

    مغزهاي بزرگ درباره ايده ها فکر مي کنند

    مغزهاي متوسط درباره حوادث

    و مغزهاي کوچک درباره مردم !

    شايد زندگي آن جشني نباشد که آرزويش را داشتي اما حال که به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص
    .


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط khaleghifar78 نمایش پست
    سلام
    چه جوری میشه تشخیص داد که تعلق کامل روح از بدن صورت گرفته؟

    سلام

    اکثر اوقات علم پزشکی درست تشخیص میده ، یعنی وقتی قلب از حرکت می ایسته

    و مردمک چشم گشاد میشه انسان توفی میکنه . این یعنی مرگ

    اینجا تعلق روح از بدن به طور کامل جدا میشه

    ولی همین علم پزشکی علم بشری هست و امکان داره یه درصد خیلی کمی اشتباه

    بکنه . که یه امر طبیعیه . علم بشر نمی تونه توی هیچ چیزی درست مطلق عمل کنه

    که این درست مطلق به علم خدا گفته میشه
    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود