صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: براستی مادر امام چهارم شیعه ها کیست ؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1

    براستی مادر امام چهارم شیعه ها کیست ؟؟




    بنام جهاندار

    با درود بر راستجویان

    عده ای از منتقدین بر این باورند که مادر امام چهارم شیعه شهربانو نیست و این یک افسانه ی ساختگی و تاریخی است که با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد

    اکنون پرسش اینجاست اگر مادر ایشان شهربانو نیست پس مادرش کیست ؟؟؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۵/۱۱ در ساعت ۱۳:۳۸


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    بنام جهاندار

    با درود بر راستجویان

    عده ای از منتقدین بر این باورند که مادر امام چهارم شیعه شهربانو نیست و این یک افسانه ی ساختگی و تاریخی است که با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد

    اکنون پرسش اینجاست اگر مادر ایشان شهربانو نیست پس مادرش کیست ؟؟؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    با عرض سلام و ادب
    با رجوع به منابع مختلف شیعه و سنى درمى‏یابیم که از میان ائمه شیعى بیشترین اختلاف د رباره نام مادر امام سجاد(ع) وجود دارد تا جایى‏که برخى از محققان با استفاده از منابع مختلف چهارده نام(1)و برخى دیگر تا شانزده‏(2).نام براى مادر آن حضرت(ع) ذکر کرده‏اند(3).مجموع این نام‏ها چنین است:
    1. شهربانو، 2. شهربانویه، 3. شاه زنان، 4. جهان شاه، 5. شه زنان، 6. شهرناز، 7. جهان بانویه، 8. خولة، 9. برّة، 10. سلافة، 11. غزالة، 12. سلامة، 13. حرار، 14. مریم، 15. فاطمة، 16. شهربان.
    با آن که در منابع تاریخى اهل سنّت بر روى نام‏هایى چون سلافة، سلامة، غزاله بیشتر مانور داده شده است،(4).اما در منابع شیعى و به خصوص منابع روایى آنها، نام شهربانو بیشتر مشهور شده است. بنا به نوشته برخى از محققان(5).: اولین بار این نام در کتاب «بصائر الدرجات» محمد بن حسن صفار قمى (متوفى 290 ق) دیده شده است.(6) بعدها محدّث معروف شیعى یعنى کلینى (م 329 ق) روایت همین کتاب را در کتاب کافى آورد.(7).بقیه منابع یا از این دو منبع بهره گرفته و یا آن که روایاتى ضعیف و بدون سند معتبر را در نوشته‏هاى خود آورده‏اند.(8)
    در این روایت چنین آمده است:
    «چون دختر یزدگرد را نزد عمر آوردند، دوشیزگان مدینه براى تماشاى او سر مى‏کشیدند و چون وارد مسجد شد، مسجد از پرتوش درخشان گشت. عمر به او نگریست، دختر رخسار خود را پوشید و گفت: اف بیروج بادا هرمز (واى، روزگار هرمز سیاه شود)! عمر گفت: این دختر مرا ناسزا مى‏گوید و بدو متوجه شد! امیرالمؤمنین(ع) به عمر فرمود: تو این حق را ندارى که به او آسیبی برسانی، به او اختیار ده که خودش مردى از مسلمانان را انتخاب کند و در سهم غنیمتش حساب کن. عمر به او اختیار داد. دخترآمد و دست خود را روى سر حسین(ع) گذاشت. امیرالمؤمنین على(ع) به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهان شاه. حضرت فرمود: بلکه شهربانویه باشد.
    سپس به حسین(ع) فرمود: اى اباعبدالله! از این دختر بهترین شخص روى زمین براى تو متولد مى‏شود و على بن حسین(ع) از او متولد گشت. آن حضرت را ابن الخیرتین (پسر دو برگزیده) مى‏گفتند؛ زیرا برگزیده خدا از عرب «هاشم» بود و از عجم «فارسى».(9)
    این روایت از دو جهت سند و متن محل بحث واقع شده است. از جهت سند در آن افرادى مانند ابراهیم بن اسحاق احمر(10) و عمرو بن شمر وجود دارند که متهم به غلو شده و از سوى علمای شیعه مورد تأیید واقع نشده‏اند.(11)
    اما از جهت متن اشکالاتی دارد بدین شرح :
    - اسارت دخترى از یزدگرد، به شدّت محل تردید است.
    - اسارت چنین دخترى در زمان عمر و به ازدواج امام حسین(ع) درآمدن در این زمان نیز غیرقابل قبول است.
    - در هیچ‏یک از منابع معتبر شیعى به جز این روایت، لقبى با عنوان «ابن الخیرتین» براى امام سجاد(ع) نقل نشده است.
    آیا در این جا نمى‏توان نوعى ایرانى‏گرایى افراطى را دید که به خیال خود به جهت پیوند خوردن نسل ساسانیان با نسل پیامبر(ص) در امام سجاد(ع)، خواسته‏اند آن حضرت(ع) را به عنوان «خیر اهل الارض» معرفى کنند؟
    این‏گونه نقدها بر گزارش‏هاى حاوى نام شهربانو باعث مى‏شود تا این گزارش‏ها را از ساحت ائمه(ع) به دور و آن را ساخته دست حدیث‏پردازان بدانیم و نام شهربانو را براى مادر آن حضرت(ع) نفى کنیم.
    درباره نَسَب مادر امام سجاد(ع) نیز منابع متقدم تاریخى و روایى دچار اختلاف گشته‏اند. برخى مانند یعقوبى (متوفى 284 ق)(12) ، محمد بن حسن قمی(13) ، کلینى (متوفى 329 ق)(14) ، محمد بن حسن صفار قمى (متوفى 290 ق) علامه مجلسی(15) ، شیخ صدوق (متوفى 381 ق)(16) و شیخ مفید (متوفى 413 ق)(16) او را دختر یزدگرد دانسته‏اند، هر چند در نام او اتفاق نظر ندارند.
    این نَسَب تقریباً در میان منابع متأخر به عنوان یک شهرت فراگیر جاى خود را باز کرده است؛ به گونه‏اى که میدان اظهار وجود براى دیدگاه‏هاى مخالف نگذاشته است.(17)
    در مقابل این قول، برخى از منابع متقدم و متأخر دیدگاه‏هاى دیگرى مانند سیستانى ، سِندى ، و یاکابلى بودن او را متذکر شده و بسیارى از منابع بدون ذکر محل اسارت او، تنها با عنوان «امّ ولد» (کنیز صاحب فرزند) از او یاد کرده‏اند. (18)برخى نام‏هاى بزرگان ایرانى هم چون سبحان، سنجان، نوشجان و شیرویه را به عنوان پدر او ذکر کرده‏اند.(19)
    براى نقد و بررسى این نَسَب نمى‏توانیم به بحث‏هاى سندى این گزارش‏ها تکیه کنیم؛ زیرا هیچ‏یک از اقوال داراى سند مستحکمى نیست. علاوه بر آن که بیشتر کتاب‏هاى تاریخى همانند تاریخ یعقوبى، مطالب خود را بدون ذکر اسناد نقل مى‏کنند.
    بنابراین باید فقط از راه محتوا به بررسى آن ها پرداخت که در این راستا اشکالات زیر خود را نشان مى‏دهد:
    1. مهم‏ترین اشکال اختلاف این گزارش‏ها در ذکر نام او است که منابع مختلف پیش گفته اسامى گوناگونى همانند شهربانو، سلاخه، غزاله براى او نقل کرده‏اند. و این نشان مى‏دهد که این مطالب، سازندگان مختلف با انگیزه‏هاى یکسانى داشته است که همان تعصب ایرانى‏گرى وارتباط دادن میان ایرانیان و امامان(ع) از راه نَسَب بوده است تا به خیال خود فره ایزدى را از ساسانیان به امامان شیعه منتقل سازند.
    2. اختلاف این گزارش‏ها در زمان اسارت او نیز یکى دیگر از اشکالات است که برخى آن را در زمان عمر، برخى دیگر در زمان عثمان و برخى مانند شیخ مفید آن را در زمان خلافت حضرت على(ع) دانسته‏اند.( 20)
    3. اصولاً کتاب هایى مانند تاریخ طبرى و الکامل ابن اثیر که به صورت سال‏شمار جنگ‏هاى مسلمانان با ایرانیان را تعقیب کرده و مسیر فرار یزدگرد را به شهرهاى مختلف ایران نشان داده‏اند، در هیچ موردى به ذکر اسارت فرزندان او نمى‏پردازند؛ با آن که این مسأله، بسیار مهم‏تر از حوادث جزئى است که به آن ها اشاره شده است. این نکته جعلى بودن گزارش اسارت دختران یزدگرد را تقویت مى‏کند.
    4. برخى از نویسندگان متقدم همانند مسعودى، هنگام ذکر فرزندان یزدگرد سوم، دخترانى با نام‏هاى ادرک، شاهین و مردآوند براى او ذکر مى‏کنند که اولاً با هیچ‏یک از نام‏هایى که براى مادر امام سجاد(ع) گفته شده، هماهنگى ندارد و ثانیاً خبرى از اسارت آن ها در تمام نوشته‏هاى خود به میان نمى‏آورد.(21)
    5. از مهم‏ترین اسناد تاریخى که مى‏توان درباره مادر امام سجاد(ع) به آن استناد کرد، نامه‏هاى منصور به محمد بن عبدالله معروف به «نفس زکیه» است که رهبرى مخالفان طالبى (اولاد ابوطالب) را در مدینه بر عهده داشت و همیشه میان او و منصور نزاع و درگیرى بود.
    در یکى از این نامه‏ها که منصور قصد ردّ ادعاهاى محمد مبنى بر افتخاریه نَسَب خود را داده چنین مى‏نگارد: «ما وُلِدَ فیکم بعد وفاة رسول الله(ص) افضل من على بن الحسین و هو لِاُم ولد».(22) یعنی، بعد از رحلت پیامبر خدا(ص)در میان شما شخصیتى برتر از على بن حسین (امام سجاد(ع)) ظهور نکرده، در حالى‏که او فرزند ام ولد (کنیز داراى فرزند) بود.
    جالب آن است که هیچ اعتراضى - نه از سوى محمد و نه از سوى دیگران - به این فقره شنیده نمى‏شود که على بن حسین(ع) فرزند کنیز نبود؛ بلکه فرزند شاهزاده‏اى ایرانى بود! در حالى‏که اگر این داستان واقعیت داشت، حتماً محمد بن عبدالله براى پاسخ دادن، به آن استناد مى‏کرد.
    مجموعه این قرینه‏ها ما را به این نتیجه مى‏رساند که دست جعل در ساختن مادرى ایرانى با این اوصاف براى امام سجاد(ع) دخالت داشته و عمداً دیدگاه‏هاى دیگر درباره مادر آن حضرت(ع) - بویژه دیدگاه‏هایى که او را از کنیزکان بلاد دیگر همانند سند مى‏داند - نادیده گرفته است. در حالى‏که تا قبل از اواخر قرن سوم بیشتر ناقلان، او را از کنیزان سِند یا کابل مى‏دانستند.(22) بدینسان اظهار نظر قطعی در باره ایرانی بودن امام سجادمشکل و دلا یل وقراین خلاف آن را اثبات می نماید . اگر چه مشهور آن است مه شهر بانوی دختر یزگرد همسر امام سجاد (ع) می باشد وعلت شهرت آن می تواند پیوند نسل ایرانی به بنی هاشم وخاندان پیامبر وهم چنین حضور ایرانیان در کر بلا باشد بدین معنا که هم مادر امام سجاد وهم خود حضرت در کر بلا حضور داشته واین افتخار بزر گ برای ایرانیان است .همچنین وجود بارگاه منتسب به شهر بانو در شاه عبد العظیم می تواند موجب این شهرت باشد وحال آنکه در این باره باید بگوییم که تقریباً تمام منابع متقدم شیعى - که به زندگانى مادر امام سجاد(ع) پس از اسارت پرداخته‏اند - چنین نگاشته‏اند: او در هنگام تولد امام(ع) در همان حالت نفاس از دنیا رفت.(23) و نیز چنین گفته‏اند: یکى از کنیزان حضرت على(ع) به عنوان دایه به بزرگ کردن او پرداخت و مردم خیال مى‏کردند که او مادر امام(ع) است و بعد از آنکه آن حضرت او را شوهر داد، فهمیدند که او دایه امام(ع) بود، نه مادر او.(24)
    بنابراین، قطعاً از دیدگاه منابع معتبر، حضور مادر امام(ع) در کربلا منتفى است؛ حال با هر نام و نسبى که مى‏خواهد باشد.
    از مطالب قبل و اثبات عدم حیات مادر امام بعد از تولد امام(ع) خود به خود این موضوع روشن مى‏شود. هم چنین از سوى محققان معاصر با دلایل قطعى ثابت شده است که بقعه بى‏بى شهربانو - که در کوهستان شرق رى معروف به کوه بى‏بى شهربانو پدیدار است - هیچ ربطى با مادر امام(ع) ندارد و بنایى است که در قرون بعدى ساخته شده است. چنان‏که تاریخ ساخت صندوق منبت کارى آن سال 888 ق را نشان مى‏دهد و درب منبت کارى آن کار عهد صفوى است و الحاقاتى از هنر دوره قاجاریه دارد.(25)
    عدم ذکر چنین بقعه‏اى در آثار شیخ صدوق - که خود سالیان دراز در رى مى‏زیسته و به آن آشنایى کامل داشته - مؤید دیگرى بر عدم وجود این بقعه در قرن چهارم و در زمان شیخ صدوق (متوفى 381 ق) است.
    دیگر نویسندگانى هم که به ذکر احوال عبدالعظیم حسنى و شخصیت‏هاى بزرگ مدفون در رى پرداخته‏اند، نامى از چنین بقعه‏اى نبرده‏اند.
    این احتمال وجود دارد که در قرون بعدى زنى پارسا با نام شهربانو در این مکان دفن شده و با گذشت سالیان، مردمان آن سامان او را با مادر امام سجاد(ع) - که در آن زمان مشهور به شهر بانو بوده - اشتباه گرفته‏اند و یا برخى این اشتباه را در زبان مردم انداخته و با انگیزه‏هایى به تقویت آن پرداخته‏اند.(26)
    پی نوشت=
    1- ملاآقا دربندى، اکسیر العبادات فى اسرار الشهادات، ج 3، ص 110.
    2- همان.
    3- شهیدى، سیدجعفر، زندگانى على بن الحسین(ع).
    4- ‏زندگانى على بن الحسین(ع)، ص 10 و 11.
    5- مقاله «حول السیدة شهربانو» نوشته شیخ محمد هادى یوسفى، مندرج در مجله رسالة الحسین(ع)، سال اوّل، شماره دوّم، ربیع‏الاول 1412
    6-.بحارالانوار، ج 46، ص 8-13
    7-: افتخارزاده، محمودرضا، شعوبیه ناسیونالیسم ایران، ص‏305 که از منابعى چون انساب الاشراف بلاذرى، طبقات ابن‏سعد، المعارف ابن‏قتیبه دینورى و الکامل مبرّد اسامى فوق را نقل مى‏کند
    8- ‏شهیدى، زندگانى على بن الحسین(ع)، ص 12
    9- بحارالانوار، ج 46، ص 9، ح 20.
    10 - اصول کافى، ج 2، ص 369
    11- شعوبیه ناسیونالیسم ایرانى، ص 289-337.
    12- با استفاده از ترجمه حاج سید جواد مصطفوى (اصول کافى، ج 2، ص 369).
    13 - آیت الله خویى، معجم رجال الحدیث، ج 1، ص 202 و ج 13، ص 106.
    14- همان.
    15- تاریخ یعقوبى، ج 2، ص 303.
    16 -‏تاریخ قم، ص 195
    17- اصول کافى، ج 2، ص 369.
    18- بحارالانوار، ج 46، ص 9
    19- عیون اخبار الرضا، ج 2، ص 128
    20- الارشاد، ص 492
    21- زندگانى على ابن الحسین(ع)، ص 12.
    22- شعوبیه، ص 305.
    23- حول السیدة شهربانو، ص 28.
    24- شعوبیه، ص 324.
    25- همان، ص 304.
    26- الکامل فى التاریخ، ج 2، ص 570.

    مأخذ:
    http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/5025


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاريخي نمایش پست
    آیا در این جا نمى‏توان نوعى ایرانى‏گرایى افراطى را دید که به خیال خود به جهت پیوند خوردن نسل ساسانیان با نسل پیامبر(ص) در امام سجاد(ع)، خواسته‏اند آن حضرت(ع) را به عنوان «خیر اهل الارض» معرفى کنند؟
    این‏گونه نقدها بر گزارش‏هاى حاوى نام شهربانو باعث مى‏شود تا این گزارش‏ها را از ساحت ائمه(ع) به دور و آن را ساخته دست حدیث‏پردازان بدانیم و نام شهربانو را براى مادر آن حضرت(ع) نفى کنیم.
    با درود وسپاس از توجه و پاسخ منطقی شما

    با توجه به نوشته های بالا سرانجام من هنوز ندانستم که براستی مادر امام چهارم کی است ؟

    شهربانو که نفی شد پس کی شد ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاريخي نمایش پست
    از سوى محققان معاصر با دلایل قطعى ثابت شده است که بقعه بى‏بى شهربانو - که در کوهستان شرق رى معروف به کوه بى‏بى شهربانو پدیدار است - هیچ ربطى با مادر امام(ع) ندارد و بنایى است که در قرون بعدى ساخته شده است. چنان‏که تاریخ ساخت صندوق منبت کارى آن سال 888 ق را نشان مى‏دهد و درب منبت کارى آن کار عهد صفوى است و الحاقاتى از هنر دوره قاجاریه دارد.(25)
    خوب این هم از این

    ولی بالاخره مادر امام سجاد کی بوده است ؟؟؟

    این نکته از آن جهت اهمیت دارد که 9 امام شیعه از نسل امام حسین و همسرش ( همان مادر امام سجاد ) هستند
    اما براستی مادر امام سجاد چه کسی است که این افتخار را دارد که مادر 9 امام معصوم شیعه شده است ؟؟؟؟



    وقتی موضوع به این مهمی برای ما مبهم است چطور به درستی و شفافیت دیگر مسائل و مباحث اسلامی اطمینان کنیم ؟؟؟

    از کجا معلوم بسیاری از احکام و حدود و قوانین اسلامی نیز آلوده به اوهام بی سرو ته و دستخوش جعل و انحراف نشده باشند
    ( چون شهر بانو تراشی)
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۵/۱۲ در ساعت ۰۱:۲۲


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    عده ای از منتقدین بر این باورند که مادر امام چهارم شیعه شهربانو نیست و این یک افسانه ی ساختگی و تاریخی است که با واقعیت های تاریخی همخوانی ندارد اکنون پرسش اینجاست اگر مادر ایشان شهربانو نیست پس مادرش کیست ؟؟؟
    من کتب تاریخی خیلی قدیمی رو 3 سال پیش مطالعه کردم
    مادر امام سجاد خود خود حضرت شهربانو هست
    فقط در بعضی کتب اسامی و القاب مختلفشو بیان کردن
    که این بهانه شده برای ایجاد شبهه
    ممنون که انقدر نکته سنج هستین
    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    از کجا معلوم بسیاری از احکام و حدود و قوانین اسلامی نیز آلوده به اوهام بی سرو ته و دستخوش جعل و انحراف نشده باشند
    تحریف در هر دینی وجود داره
    و دین اسلام هم مستثنی نیست
    ولی به خاطر زحمات بزرگان دین اسلام و جمع آوری روایات صحیح از ائمه انحرافاتش کمتره
    با تدبر وحقیقت جویی میشه حق رو از باطل تمییز داد
    بازم ممنون
    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    مادر امام سجاد خود خود حضرت شهربانو هست
    با درود
    خوب حالا که شما کتاب تاریخی زیاد خوانده ای چند سوال از شما بپرسم تا پاسخ ها را بررسی کنیم

    نخست

    امام حسین چند تا زن گرفت؟؟؟

    دوم
    شهر بانو در چه سالی به عقد امام حسین در آمد(راهنمایی، تاریخ جنگ قادسیه ؟؟)؟؟

    سوم

    امام سجاد در چه سالی بدنیا آمد؟

    چهارم

    امام حسین در هنگام ازدواج با شهر بانو چند ساله بود؟؟؟

    پنجم

    آیا علی اکبر و امام سجاد( علی اوسط) از یک مادر بوده اند؟؟؟



    اگر پاسخ این پرسشها را دادی آنگاه دوباره با هم در باره ی شهر بانو سخن می گوییم
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۵/۱۲ در ساعت ۰۳:۳۶


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست

    با درود
    خوب حالا که شما کتاب تاریخی زیاد خوانده ای چند سوال از شما بپرسم تا پاسخ ها را بررسی کنیم

    نخست

    امام حسین چند تا زن گرفت؟؟؟

    دوم
    شهر بانو در چه سالی به عقد امام حسین در آمد(راهنمایی، تاریخ جنگ قادسیه ؟؟)؟؟

    سوم

    امام سجاد در چه سالی بدنیا آمد؟

    چهارم

    امام حسین در هنگام ازدواج با شهر بانو چند ساله بود؟؟؟

    پنجم

    آیا علی اکبر و امام سجاد( علی اوسط) از یک مادر بوده اند؟؟؟



    اگر پاسخ این پرسشها را دادی آنگاه دوباره با هم در باره ی شهر بانو سخن می گوییم

    دورود بر دوست گرامی
    جواب سوال اول :
    امام حسین 6 همسر اختیار کرد
    به نامهای : شهربانو - لیلی بنت ابو مره - قضاعیه - رباب - فاطمه و ام اسحاق

    جواب سوال دوم :
    پس از فتح خراسان در سال 22 هجری دختر دوم یزدگرد به نام شهربانو به همسری امام درآمد

    جواب سوال سوم :
    امام سجاد بنابر روایات مشهور شیعه در سال 38 هجری به دنیا آمد

    جواب سوال چهارم :
    امام حسین در زمان ازدواج با شهربانو 18 یا به روایتی 19 ساله بودند

    جوب سوال پنجم :
    مادر امام سجاد شهربانو و مادر حضرت علی اکبر لیلی بنت ابو مره بودند

    یا حق
    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    دورود بر دوست گرامی
    جواب سوال اول :
    امام حسین 6 همسر اختیار کرد
    به نامهای : شهربانو - لیلی بنت ابو مره - قضاعیه - رباب - فاطمه و ام اسحاق

    جواب سوال دوم :
    پس از فتح خراسان در سال 22 هجری دختر دوم یزدگرد به نام شهربانو به همسری امام درآمد

    جواب سوال سوم :
    امام سجاد بنابر روایات مشهور شیعه در سال 38 هجری به دنیا آمد

    جواب سوال چهارم :
    امام حسین در زمان ازدواج با شهربانو 18 یا به روایتی 19 ساله بودند

    جوب سوال پنجم :
    مادر امام سجاد شهربانو و مادر حضرت علی اکبر لیلی بنت ابو مره بودند

    یا حق

    با درود بر دوست خوب قاری گرامی

    نخست


    نوشته های شما منبع ندارد

    دوم


    طبق آنچه که خود شما نوشته اید سال ازوداج شهر بانو با امام سال 22 هجری بوده است و سال تولد امام سجاد 38 هجری

    این دو را از هم کم کن !!
    یعنی شهر بانو تا 16 سال بعد از ازدواجش عقیم بوده و بچه دار نشده است !!!!

    خوب در کدام منبع تاریخی به عقیم بودن و دیر زایی ایشان اشاره شده است ؟؟؟

    توضیح اینکه عربها تمایل زیادی به زاد و ولد داشته اند مثلا امام علی 29 فرزند و امام موسی کاظم 45 فرزند داشته اند
    خوب با این وصف و حساسیت موضوع چرا تاریخ نگاران برای زنی که تا 16 سال بچه دار نشده بودند این موضوع استثنایی ،نا خوشآیند و تلخ را گزارش نکرده اند ؟؟؟


    سوم

    نامدارانی مانند
    دکتر شریعتی( در کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی ص 91)
    استاد مطهری ( در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران، صص ۱31 تا 133 )
    دکتر شهیدی ( در کتاب زندگی حسین بن علی چاپ مرکز نشر فرهنگ اسلامی) درستی داستان ازدواج شهر بانو و امام حسین را مفصلا زیر سوال برده اند

    چهارم

    ابن سعد و ابن قتیبه مورخ ایرانی قرن سوم هجری مادر علی بن حسین را کنیزی از اهالی ناحیه سند معرفی کرده‌اندنام این کنیز را غزاله یا سُلافه آورده‌اند.


    پنجم


    در تاریخ فتح خراسان نیز تردید وجود دارد برخی آن را در زمان عثمان سال 29 هجری می دانند نه در زمان عمر ( بهارستان در تاريخ تراجم رجال قاينات و قهستان، ص 38. )

    بنا بر این داستان به حضور عمر رسیدن شهر بانو ساختگی است
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۵/۱۳ در ساعت ۰۹:۵۳


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    با درود بر دوست خوب قاری گرامی

    نخست

    نوشته های شما منبع ندارد

    دوم


    طبق آنچه که خود شما نوشته اید سال ازوداج شهر بانو با امام سال 22 هجری بوده است و سال تولد امام سجاد 38 هجری

    این دو را از هم کم کن !!
    یعنی شهر بانو تا 16 سال بعد از ازدواجش عقیم بوده و بچه دار نشده است !!!!

    خوب در کدام منبع تاریخی به عقیم بودن و دیر زایی ایشان اشاره شده است ؟؟؟

    توضیح اینکه عربها تمایل زیادی به زاد و ولد داشته اند مثلا امام علی 29 فرزند و امام موسی کاظم 45 فرزند داشته اند
    خوب با این وصف و حساسیت موضوع چرا تاریخ نگاران برای زنی که تا 16 سال بچه دار نشده بودند این موضوع استثنایی ،نا خوشآیند و تلخ را گزارش نکرده اند ؟؟؟


    سوم

    نامدارانی مانند
    دکتر شریعتی( در کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی ص 91)
    استاد مطهری ( در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران، صص ۱31 تا 133 )
    دکتر شهیدی ( در کتاب زندگی حسین بن علی چاپ مرکز نشر فرهنگ اسلامی) درستی داستان ازدواج شهر بانو و امام حسین را مفصلا زیر سوال برده اند

    چهارم

    ابن سعد و ابن قتیبه مورخ ایرانی قرن سوم هجری مادر علی بن حسین را کنیزی از اهالی ناحیه سند معرفی کرده‌اندنام این کنیز را غزاله یا سُلافه آورده‌اند.


    پنجم


    در تاریخ فتح خراسان نیز تردید وجود دارد برخی آن را در زمان عثمان سال 29 هجری می دانند نه در زمان عمر ( بهارستان در تاريخ تراجم رجال قاينات و قهستان، ص 38. )

    بنا بر این داستان به حضور عمر رسیدن شهر بانو ساختگی است

    با سلام

    اولا که منبع دارد ، دوما آخهنه اینکه نوشته های شما منابعشون خیلی زیاده و وسیعه و قابل قبوله ؟؟؟؟؟

    دوم :
    شما فقط دنبای انکار و ایرادی
    اینکه 16 سال بچه دار نشده عجیب نیست
    توی همین ایران خیلی از خانمها بعد 15 یا 16 سال بچه دار میشن و آب از آب تکون نمیخوره
    شما چون جواب قانع کننده ای نداری دست میذاری روی این مبحث

    سوم :
    تا همین دیروز هیچ کدوم این عالمانی که نام بردید رو قبول نداشتین ، حالا برای اینکه انکار کنید مریدشون شدین ؟ جالبه

    چهارم :
    این دونفری که نام بردین نمیتونن اشتباه کنن؟
    به نظر شما قران کلا اشتباهه ولی نظر این 2 کاملا درسته ؟
    شما فقط جاهایی که گیر میکنی سخنان کسانی که شبهه ساز هست رو نقل میکنی بدون اینکه ایمان به گفته هاشون داشته باشین

    پنجم :
    تارخ فتح دقیق خراسان سال 22 هجری بوده ، شک نکنید لطفا
    اگر چیزی به غیر از این باشه اشتباها نقل شده

    نظر کلی اینجانب :
    متاسفانه شما دوست عزیز یه نقطه ضعف بسیار بزرگ دارین و اون هم اینه که فقط به گفته های ضد اسلام و خدا ایمان کامل دارین
    شمایی که ادعای یافتن حقیقت رو دارین حیفه این نقطه ضعف رو داشته باشین
    علت این امر هم اینه که دین اسلام و خدا برای شما خوشایند نیست
    با سپاس
    یا حق
    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    اولا که منبع دارد
    پس کو ؟؟؟

    به قول حافظ :

    ما نه دو دیدیم و نه یک !!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    شما فقط دنبای انکار و ایرادی
    اینکه 16 سال بچه دار نشده عجیب نیست
    توی همین ایران خیلی از خانمها بعد 15 یا 16 سال بچه دار میشن و آب از آب تکون نمیخوره
    شما چون جواب قانع کننده ای نداری دست میذاری روی این مبحث
    ببین فرهنگ و دیدگاه امروز با فرهنگ 1400 سال پیش یکی نیس تاثیر علم و آگاهی را در نظر بگیر

    در آن زمان با آن فقر فرهنگی عربهای بیابانگرد اگر زنی یک سال بیشتر بچه نمی آورد کوچه محله و اطرافیان آن قدر تحقیر و سرکوفت به او می زدند که شاید از غصه دق می کرد یا اینکه آن را طلاق می دادند
    در ضمن شما باز وضعیت فرهنگی الان قرن بیست و یکم را با تازیان عقب مانده و جاهل 1400 سال پیش یکی گرفته ای !!!

    سوال من این است چطور شد عقیم بودن 16 ساله ی شهربانو فرزند پادشه سرزمین بزرگ پارس و همسر فرد بزرگ و معروفی چون امام حسین آن هم با آن همه تحقیرو عیبجویی که اعراب در حق زنان روا می داشتند چطور در نامه و گزارش هیچ مورخی نیامده است ؟؟

    چطور شد تعداد فرزندان 14 معصوم را تک به تک آورده اند و نام هیچ یک از 45 فرزند امام موسی کاظم را که 44 نفرشان کاملا عامی و گمنام بوده و اصلا اهمیت تاریخی هم نداشته اند از قلم نینداخته اند ولی در مورد عقامت 16 ساله ی فرزند پادشاه ایران و همسر شخص بزرگ و مشهوری چون امام حسین چیزی ننوشته اند ؟؟؟؟ چطور ؟؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    تا همین دیروز هیچ کدوم این عالمانی که نام بردید رو قبول نداشتین ، حالا برای اینکه انکار کنید مریدشون شدین ؟ جالبه
    دوست گرامی من اگر از نظر عقیدتی عقیده ی کسی رو نپذیریم هیچ دلیلی وجود ندارد که تحقیق های تاریخی آنها را هم نپذیریم شما حقایق و پزوهشهای تاریخی رو با اختلاف عقیده اشتباه نگیر
    حرف حق را باید پذیرفت اگر چه با گوینده ی آن اختلاف عقیده داشته باشی
    اگر اینطور است که به صرف اختلاف عقیده مذهبی باید با دنیا قطع رابطه کرد پس شما چرا از فناوری و دانش مشرکان و کفار استفاده می کنید ؟؟؟

    در ضمن سفارش می کنم نکته نظرهای دکتر شریعتی، استاد مطهری ، و دکتر شهیدی را در مورد شهر بانو بخوانید تا بخود بیایید
    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    این دونفری که نام بردین نمیتونن اشتباه کنن؟
    به نظر شما قران کلا اشتباهه ولی نظر این 2 کاملا درسته ؟
    شما فقط جاهایی که گیر میکنی سخنان کسانی که شبهه ساز هست رو نقل میکنی بدون اینکه ایمان به گفته هاشون داشته باشین
    دوست گرامی عجیب حرفای نا پخته ای می زنی !!

    چرا پای قرآن را در این مورد به وسط می کشی ؟؟
    نکنه قرآن گفته شهر بانو زن امام حسینه ؟؟؟
    قرآن کجا گفته که این دو نفر دروغ می گویند ؟؟؟؟
    اینها مورخ بوده اند و وقایع را گزارش کرده اند و قرآن هم هیچ اشاره ای و ربطی به موضوع شهر بانو نداره مگر اینکه شماها که ازتون هم بعید نیست براش یک شان نزول بسازید !!!!!!!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط قاری گمنام نمایش پست
    متاسفانه شما دوست عزیز یه نقطه ضعف بسیار بزرگ دارین و اون هم اینه که فقط به گفته های ضد اسلام و خدا ایمان کامل دارین
    شمایی که ادعای یافتن حقیقت رو دارین حیفه این نقطه ضعف رو داشته باشین
    کو حقیقت کو کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دوست گرامی حقیقتی را به من نشان بده اگر نپذیرفتم آن وقت این گردن من باریکتر از مو

    در ضمن شما منبعی را که با دلایل معتبر ثابت کند که شهر بانو زن امام حسین شده را به من معرفی کنید تا ایمان بیاورم

    به حقیقت !!!!!!!!!



    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۵/۱۳ در ساعت ۱۳:۵۵


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
    توسط taslim در انجمن قیامت
    پاسخ: 41
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود