جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خداوند تغذیه انسان وحيوان رابرمبناي گرفتن جان موجودي ديگر قرارداده؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    375
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    چرا خداوند تغذیه انسان وحيوان رابرمبناي گرفتن جان موجودي ديگر قرارداده؟




    به نام هستی بخش




    داروین


    چرا خداوند تغذیه انسان وحيوان رابرمبناي گرفتن جان موجودي ديگر قرارداده؟
    به آناتومی یوزپلنگ توجه کرده‌اید، طبیعت، یا به زبان مذهب، خدا، یک درنده قهار به معنای واقعی این لغت خلق کرده است. مانند یک اتومبیل مسابقه ( ماشین کورسی ) می‌تواند این گربه وحشی در سه ثانیه به سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر برسد و با دندان‌ها و پنجه‌های قوی طعمه‌های خود را نقش بر زمین کند. از طرف دیگر همین طبیعت، یا خدا، تمام فن مهندسی را در خلق بدن آهو بکار گرفته تا این حیوان ظریف و قشنگ بتواند با جهش‌های بلند از تعقیب یوزپلنگ جان سالم بدربرد. اما سوال آخر این است که خدا از کدام این دو حیوان طرفداری می‌کند. اگر دندان‌های قوی و استخوان بندی محکم یوزپلنک زیر نظر گرفته شوند این تصور در ذهن ما تقویت می‌شود که خدا از یوزپلنگ پشتیبانی می‌کند، اما اگر به جست و خیز و سم آهو که خطری برای یوزپلنک است توجه کنیم آنوقت ما به این ایده می‌رسیم که خدا حامی آهو است. شاید دست راست خدا که مشغول خلق یوزپلنگ بوده اطلاع نداشته که دست چپ در حال آفریدن بدن آهو است، یا اینکه خدا این دو حیوان را آگاهانه با چنین ویژگی‌ها خلق کرده و از دیدن این بازی بی‌معنی و مرگبار در طبیعت ( تعقیب یوزپلنگ و فرار آهو ) لذت می‌برد. در غیر اینصورت خدا می‌توانست یوزپلنگ را هم مانند آهو گیاهخوار خلق کند. به این سوال‌ها مذهب نمی‌تواند یک جواب منطقی بدهد، اما تئوری “سیر تکامل” داروین ( Evolution ) بطور کامل پاسخ این سوال‌ها را داده است. تئوری داروین این سوال را نمی کند که آیا دندان های قوی یوزپلنگ و جهش های آهو معنی و مفهومی دارند. طبق این تئوری هر دو طرف در طبیعت، آهو و یوزپلنگ، سعی می‌کند که از دیگری بهتر ( ورزیده تر ) باشد و ژن موفق خود را به نسل بعدی انتقال دهد. انتخاب طبیعی ( selection ) فقط مراقب زنده ماندن نوع ( در اینجا آهو و یوزپلنگ ) و تولید ژن است و نه دادن معنای به طبیعت.
    از کتاب ” دروغ خلقت” نوشته Dawkins - صفخه 431




    چرا خداوند تغذیه جانوران و انسان رو طوری قرار نداد که همراه کشتار و گرفتن جان یک موجود دیگه نباشه؟؟
    آیا قراره زمان ظهور منجی همه حیوانات و انسانها گیاه خوار بشن؟ در احادیث شیعه به این موضوع اشاره شده ولی ایا از روایات جعلیه یا حتمیات ظهور؟
    اگه قراره این اتفاق بیفته چرا از ابتدا خداوند خلقت رو بر مبنای گیاه خواری نیافرید؟



    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۵/۲۲ در ساعت ۱۶:۲۴
    فاما الیتیم فلا تقهر و اما السائل فلا تنهر


  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتقد کوچولو نمایش پست
    به نام هستی بخش



    چرا خداوند تغذیه جانوران و انسان رو طوری قرار نداد که همراه کشتار و گرفتن جان یک موجود دیگه نباشه؟؟
    آیا قراره زمان ظهور منجی همه حیوانات و انسانها گیاه خوار بشن؟ در احادیث شیعه به این موضوع اشاره شده ولی ایا از روایات جعلیه یا حتمیات ظهور؟
    اگه قراره این اتفاق بیفته چرا از ابتدا خداوند خلقت رو بر مبنای گیاه خواری نیافرید؟



    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي

    با سلام و عرض ادب



    اولا : در ابتدا بایستی عرض کنیم جهان به همین صورت که هست بهترین حالت متصوره برای عالم است ؛ یعنی بهتر این حالت برای جهان فرض نمی شود ؛ این نظریه را دلایل عقلی نیز تأید می کنند چرا که خدواند حکیم علی الاطلاق است و حکیم در افعال خود احکام واتقان دارد و هر فعلی که از او سر می زند بر اساس حکمت لایتناهی اش می باشد ، فلذا اگر مثلا آهو گیاه خوار است در نظام آفرینش باید گیاه خواهر می شد و اگر ببر و پلنگ و ... گوشت خواهر هستند در نظام آفرینش باید گوشت خواهر باشد ؛ اگر نظام را به صورت کلی و یک جا در نظر بگیریم این حکمت ها بیشتر به چشم خواهند خورد .



    ثانیا: جهانی که هم اکنون در آن بسر می بریم جهانی مادی است که بالطبع (با توجه به مادی بودنش) ایجاد تزاحم می کند ، یک موجود زنده مادی برای اینکه زنده بماند ناگزیر است جهت بقاء خود جان جاندار دیگر را بستاند . این قانون عالم ماده است که در آن تزاحم وجود دارد و هیچ جانداری بدون تغذیه جانش محفوظ نیست و همواره برای زنده ماندن بایستی از جانداران دیگر استفاده کند .


    پرنده وقتی قصد پریدن را کرد در ابتدا فشاری به زمین وارد کرده و بعد پرواز می کند چون برای صعود لازم است فشاری بر زمین داده تا بتواند پرواز کند ؛ جانداری که قصد زنده ماندن دارد مجبور است برای حفظ جان خود جان دیگری را بستاند تا خود بتواند صعود کند . و الا موفق به صعود نخواهد شد همچنانکه اگر پرنده فشاری بر زمین وارد نکند نمی تواند پرش موفقی داشته باشد فلذا این قانون در عالم ماده جاری است .

    ثالثا: اینطور نیست که گیاه بی جان باشد گیاه نیز موجود زنده است اما نه در حد انسان و سایر حیوانات ، گیاهان نیز در رتبه وجودی خود دارای درک و شعور هستند اما نه در حد حیوانات ، بر اساس نظریات حکمت متعالیه کل عالم اعم از انسان ، حیوان ، گیاه و جمادات دارای درک و شعور هستند فلذا در این صورت اگر انسان و حیوانات دیگر گیاه خوار بودند باز جای این سوال باقی بود که چرا حیوانات برای تغذیه از گیاه استفاده می کنند ؟



    ثُمَّ اسْتَوى‏ إِلَى السَّماءِ وَ هِيَ دُخانٌ فَقالَ لَها وَ لِلْأَرْضِ ائْتِيا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً قالَتا أَتَيْنا طائِعين‏ (فصلت 11) سپس به آسمان پرداخت و آن دودى بود. پس به آسمان و زمين گفت: خواه يا ناخواه بياييد. گفتند: فرمانبردار آمديم‏.




  5. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود