صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عربیت قران و تعقل در ان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0

    عربیت قران و تعقل در ان




    با درود در قران ایاتی هست که تاکید روی عربی بودن قران دارد مثلا ایه 2 یوسف: انا انزلناه قرانا عربیا لعلکم تعقلون. ما قران را عربی نازل کردیم تا شماها تعقل کنید. منظور از لعلکم چه کسانی هستند؟ با اینکه که همه میدانستند قران عربیست گفتن اینکه قران عربیست برای چیست؟ و عربی بودن چه رابطه ای با تعقل دارد؟؟ بدرود


    کارشناس بحث : پاسخگوي علوم ديني

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۵/۲۶ در ساعت ۱۶:۳۰


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [justifyfull]خدمت ما دوست گرامی سلام عرض می کنم

    اين‌كه قرآن خودش را به عنوان «عربي» مطرح مي‌كند با اینکه همه می دانیم و مردم هم عصر پیامبر هم می دانستند که عربی است اما با ز بر عربی بودن ان تاکید می کند به خاطر اموری است که به صورت خلاصه عرض می کنم

    اما قبل از ان در مورد اینکه خطاب لعلکم تعقلون چه کسانی هستند عرض می کنم که مخاطب لعلکم هم مردم عصر پیامبر و هم تمام مردم در تمام اعصار هستند اما ممکن است برخی از علل این تاکید مربوط به عصر پیامبر باشد ما نند علت شماره یک ولی برخی اختصاصی به عصر زندگی پیامبر و زمان نزول قران نداشته باشد هر چند مورد اول هم در معرض قضاوت مردم دیگر زمانها هم قرار خواهد گرفت

    1. برخي اوقات، مشركان و دشمنان پيامبر(ص) مي‌گفتند اين داستان‌هايي كه او مي‌گويد داستان‌هايي است كه از ملّت‌هاي غير عرب فرا گرفته است و آن‌ها را به عنوان وحي به خدا اسناد مي‌دهد قرآن چنين تهمت نابخردانه و جواب آن را اين‌گونه بيان مي‌كند.
    وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يقُولُونَ إِنَّمَا يعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِسَانُ الَّذِي يلْحِدُونَ إِلَيهِ أَعْجَمِي وَهَذَا لِسَانٌ عَرَبِي مُبِينٌ(النحل/103)
    و نيک مي‏دانيم که آنان مي‏گويند جز اين نيست که بشري به او مي‏آموزد [نه چنين نيست زيرا] زبان کسي که [اين] نسبت را به او مي‏دهند غير عربي است و اين [قرآن] به زبان عربي روشن است.
    اصرار بر عربي بودن به اين جهت است كه وقتي داستاني غير عربي باشد، هر چند شخصي آن را بشنود و به عربي ترجمه كند ولي اسامي، صحنه داستان، زمينه‌هاي آن را نمي‌توان از رنگ و محيط خاص خويش جدا كرد. به‌گونه‌اي كه امروزه همگان خوب مي‌دانند كه حتي مترجمان چيره دست و قوي نمي‌توانند داستانها و سرگذشت‌ها را به‌خوبي از زباني به زبان ديگر ترجمه كنند به صورتي كه ترجمه بودن آن، مخفي بماند.
    بنابراين وقتي قرآن اصرار دارد كه اين «عربي روشن» است براي اين است كه بفهماند اگر از غير عرب گرفته بود حتماً در فلتات زبانش، غير عربي بودن روشن مي‌شد.

    2.برخي ديگر از آيات كه عربي بودن قرآن را بيان مي‌كنند. بيان‌گر نكته مهم و اساسي ديگري است كه زبان شناسان بايد به آن توجه داشته باشند و در انتخاب زبان برتر آن ويژگي‌ها را در نظر بگيرند كه عبارت است از وضوح، خالي از ابهام بودن، كمي حجم و كثرت معني، فصاحت و پيوستگي الفاظ، رعايت ادب و…‌ كه اين لطافت‌ها همه در زبان عربي جمع شده است.
    مرحوم علامه طباطبايي در تفسير الميزان در ذيل اين آيه فرموده است:
    اين آيه تا حدودي دلالت مي‌كند كه مستند به وحي الهي بودن قرآن و عربي بودنش در ضبط اسرار و حقايق معارف دخالت دارد به‌گونه‌اي كه اگر آن حقايق به پيامبر اكرم(ص) وحي مي‌شد و او خودش آنها را با الفاظ بيان مي‌كرد، نظير آنچه در احاديث قدسي اتفاق مي‌افتد. يا حقايق قرآن به لغت و زبان ديگري نازل مي‌شد و سپس آن مطالب به عربي ترجمه مي‌شد، برخي از اسرار آيات روشن الهي براي عقل‌هاي مردم مخفي مي‌ماند و دست تعقل و فهمشان به آن نمي‌رسيد.»
    بنابراين مي‌توان گفت انتخاب زبان عربي براي قرآن از سوي خداوند به جهت غني بودن اين زبان و توانايي قدرت آن در تفهيم مطالب متعدد بوده است.





    [/justifyfull]
    ویرایش توسط رئوف : ۱۳۹۰/۰۵/۲۶ در ساعت ۲۰:۵۵


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    درود.
    مخاطب لعلکم هم مردم عصر پیامبر و هم تمام مردم در تمام اعصار هستند
    این ایه میگوید عربی نازل شده تا تعقل کنید!! یعنی معنایش را بفهمید و بیاندیشید. یعنی عربها میتوانند مفهوم انرا بفهمند مردم غیر عرب که عرب نیستند!!پس خطابش اعراب است!!.
    برخي اوقات، مشركان و دشمنان پيامبر(ص) مي‌گفتند اين داستان‌هايي كه او مي‌گويد داستان‌هايي است كه از ملّت‌هاي غير عرب فرا گرفته است و آن‌ها را به عنوان وحي به خدا اسناد مي‌دهد قرآن چنين تهمت نابخردانه و جواب آن را اين‌گونه بيان مي‌كند.
    وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يقُولُونَ إِنَّمَا يعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِسَانُ الَّذِي يلْحِدُونَ إِلَيهِ أَعْجَمِي وَهَذَا لِسَانٌ عَرَبِي مُبِينٌ(النحل/103)
    و نيک مي‏دانيم که آنان مي‏گويند جز اين نيست که بشري به او مي‏آموزد [نه چنين نيست زيرا] زبان کسي که [اين] نسبت را به او مي‏دهند غير عربي است و اين [قرآن] به زبان عربي روشن است.
    در اینجا ایه جواب ادعای مشرکان را داده ولی به نظر من جواب ربطی به ادعا یا شبهه مطروحه اعراب ندارد . این جواب در صورتی درست است که مشرکان ادعا میکردند یک عجم این ایات عربی را به او میگویند یا می اموزند. ولی انها این را نمی گفتند !! انها میدانستند که عجم نمیتواند به عربی فصیح سخن بگوید بلکه ادعایشان این بوده که یک عجمی مطالب را به او می اموزد و محمد این مطالب را به عربی فصیح در میاورد. خب اگر نظر شما را بپذیریم یعنی اگر داستانی از یک ملت دیگر وزبان دیگر بخواهد برای قوم دیگر و زبان دیگر مطرح شود ان رنگ وبوی اصلی خود را نخواهد داشت. وحتی بهترین ترجمه هم کارساز نیست. اشکالی که پیش میاید این است که همین مشکل را غیر عربها با قران پیدا میکنند !! یعنی خدا با عربی گویی نمیتواند انگونه که عربها میفهمند پیامش را به غیر عربها برساند حتی بقول شما اگر بهترین ترجمه ها صورت گیرد . پس لازم میاید که برای قومی به زبان خودش کتابی بفرستد!! پس به این ترتیب بر اساس ادعای خودتان قران چون رنگ وبوی عربی دارد وبر گرفته از فرهنگ وعادات عرب است برای دیگر اقوام نمیتواند مبین یا اشکار باشد!!.
    برخي ديگر از آيات كه عربي بودن قرآن را بيان مي‌كنند. بيان‌گر نكته مهم و اساسي ديگري است كه زبان شناسان بايد به آن توجه داشته باشند و در انتخاب زبان برتر آن ويژگي‌ها را در نظر بگيرند كه عبارت است از وضوح، خالي از ابهام بودن، كمي حجم و كثرت معني، فصاحت و پيوستگي الفاظ، رعايت ادب و…‌ كه اين لطافت‌ها همه در زبان عربي جمع شده اس
    هر زبانی فقط برای همان قوم میتواند فصیح ترین وکاملترین باشد . ودر بعد اینکه قران واضح وروشن است بنظرم این ادعایی بیش نیست چون هر کسی تفاسیر وترجمه ها را ببیند میفهد که چقدر ارا مختلف است!!رعایت ادب مگر فقط در زبان عربیست این دیگر چه ادعایی است؟؟ یعنی زبانهای دیگر بی ادبانه است؟؟!! تازه در قران الفاظ بی ادبانه هم هست!! ایا کثرت معنی نقطه قوت است؟؟!! اگر شما یک کلمه بگویید یا یک جمله ده معنی داشته باشد بهتر است یا یک معنی؟؟!بهر حال اگر هم اینویژگیها که گفتید زبان عربی داشته باشد دلیل نمیشود که برای مردم غیر عرب هم تعمیم یابد!!


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    زبان عربی تفاوت خاصی با زبان های دیگر ندارد علت این که می گوید زبان قران چون عربی است باید تعقل کنید این گونه است که ما قران عربی را نازل کردیم شاید شما غیر عرب فکر کنید چون برای عرب عربی بودن قران شگفت اور نیست دانشمندان عرب زبان بسیاری هستند که کافرند چرا اصولا عربها تفکری در قران به خاطر عربی بودن نباید بکنند ما غیر عرب ها باید فکر کنیم که قران مختص عرب ها نیست و مختص همه جهانیان است قران یعنی وحی به تمام جهانینان و نباید بگیم که خدا پیامبر به غیر عربها نفرستاد پس قران چیست مگر حتما باید یک پیامبر مبعوث بشه خود قران وحی به زبان عربی است مگر حتما باید صدایی از یک ادم شنیده شودان شالله در قران عربی تعقل کنیم چون کتاب عربی برای ما غیر عربها هم هست


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    28
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    بسم الله الرحمن الرحيم


    نقل قول نوشته اصلی توسط golfar نمایش پست
    اصولا عربی هیچ تفاوتی با سایر زبانها ندارد


    چنان از زبانها حرف ميزني انگاريي كه اِشراف كامل بر همه زبانها مِن جمله زبان عربي داري

    تا اينجايي كه من ميدونم زبان عربي كاملترين زبان دنيا هم از نظر گستردگي واژگان و هم از نظر قواعدي هست

    مثلا يك مقايسه زبان عربي با زبان فارسي

    در زبان فارسي تمام ضمايرش اعم از متصل و منفصل براي مرد و زن يكسان هست

    مثال ضمير مفرد شخص غائب كه او هست براي زن و مرد يكسان است

    او بهترين مرد است
    او بهترين زن است

    حال اگه بگويم او بهترين است شما متوجه نخواهي شد كه منظور از او مرد است يا زن

    ولي در زبان عربي هر صيغه يا همان باب 14 عدد ميباشد كه ضمير منفصل و متصل مخصوص خود را دارد

    مثال ضمير مفرد شخص غائب كه در اينجا
    هُوَ براي مرد بكار ميرود و هِيَ براي زن

    هُوَ خَيرُ الرَجُل

    هِيَ خَيرُ النِسا


    در اين 2 جمله عربي بالا اگر كلمه رجل و نسا را حذف كنيم باز شما با توجه به ضماير متوجه به جنسيت فرد مورد نظر خواهي شد

    اين فقط 2 نمونه از خروارها مورد بود كه ذكر كردم اِن شاء الله كه مفيد واقع بشه









  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام دوست عزیز اینها که نوشتی چه ارتباطی به قران دارد درست برعکس این نشان می ده که امکانات زبان عربی گسترده است تا خدا توانسته راحت تر قران را نازل کنه
    شما در نظر بگیر یک نفر با امکانات کم کاری را انجام بده بیشتر ما را به فکر فرو می برد یا با امکانات گسترده
    اگر یک نفر با حداقل امکانات کار مهمی را انجام بده ما متعجب می شویم و به فکر فرو می رویم


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود.
    دوستمون جناب طالب از این مطلب این نتیجه را می خواهد بگیرد که اگر قران به زبان عربی نبود حتما دیگر تعقلی هم در کار نبود
    منظور من این نیست!! من گفتم قران که میگوید عربی نازل شده تا عربها مفهوم انرا درک کنند و درباره مطالبش تفکر وتعقل کنند.برای تایید این ادعا ایه 44 فصلت را توجه کنید:اگر قرار میدادیم قران را عجمی میگفتند(عربها)چرا ایات قران روشن نیست . ای عجب ایا کتاب عجمی بر امت عربی نازل میشود؟؟(اعجمی وعربی9) ....ایه 3 فصلت:کتاب فصلت ایاته قرانا عربیا لقوم یعلمون. کتابی که روشن است و قران عربی است برای قومی که میدانند.خب ایا اینکه میگوید روشن است منظور چیست؟؟ منظورش این است عربیست که باعث میشود عربها انرا بفهمند وتعقل کنند. در همان ایه اولی دقت کنید ولو جعلناه قرانا اعجمیا لقالوا لولا فصلت ایاته اعجمی وعربی خود قران میگوید اگر قران به زبان عجمی برای عربها خوانده میشد یا قرار داده میشد عربها ادعا میکردند که ایاتش تفصیل شده یا روشن نیست وبعد خودش هم این ادعای اعراب را تصدیق کرده ومیگوید مگر میشود برای عرب کتاب عجمی فرستاد؟؟! یعنی قبول دارد که دران حالت برای اعراب نامفهوم بود . و در ایه بعدی هم که ذکر کرده ام باز روی عربی بودن قران وقومی که میدانند تاکید کرده . پس نتیجه میگیریم اشاره قران به اعراب است تا مفهوم قران بفهمند چون به زبان خودشان است و در ان تعقل کنند.>> جالبترین قسمت ایه44 فصلت انجاست که میگوید عربی وعجمی؟؟ یعنی مگر میشود یا عقلتان را چه میشود که قران عجمی برای عرب فرستاده شود ؟؟ایا ما عجمها نمیتوانیم بگوییم عجمی وعربی؟؟ اگر قران عجمی برای عربها اشکار نیست قران عربی برای ما عجمها هم اشکار نیست . پس چرا باید انرا کتاب دینی خود بدانم؟؟
    چنان از زبانها حرف ميزني انگاريي كه اِشراف كامل بر همه زبانها مِن جمله زبان عربي داري

    تا اينجايي كه من ميدونم زبان عربي كاملترين زبان دنيا هم از نظر گستردگي واژگان و هم از نظر قواعدي هست

    مثلا يك مقايسه زبان عربي با زبان فارسي

    در زبان فارسي تمام ضمايرش اعم از متصل و منفصل براي مرد و زن يكسان هست

    مثال ضمير مفرد شخص غائب كه او هست براي زن و مرد يكسان است

    او بهترين مرد است
    او بهترين زن است

    حال اگه بگويم او بهترين است شما متوجه نخواهي شد كه منظور از او مرد است يا زن

    ولي در زبان عربي هر صيغه يا همان باب 14 عدد ميباشد كه ضمير منفصل و متصل مخصوص خود را دارد

    مثال ضمير مفرد شخص غائب كه در اينجا هُوَ براي مرد بكار ميرود و هِيَ براي زن

    هُوَ خَيرُ الرَجُل

    هِيَ خَيرُ النِسا


    در اين 2 جمله عربي بالا اگر كلمه رجل و نسا را حذف كنيم باز شما با توجه به ضماير متوجه به جنسيت فرد مورد نظر خواهي شد

    اين فقط 2 نمونه از خروارها مورد بود كه ذكر كردم اِن شاء الله كه مفيد واقع بشه

    زبان عربی به فرض ادعای شما کامل به من عجم که یک کلمه عربی نمیدانم چه ربطی دارد؟؟! همه زبانها در چیزهایی بر زبانهایی دیگر برتری دارند یا در بعضی چیزها نقص دارند. این دلیل میشود که این زبان بهتر است؟ در همین زبان عربی هم با اینکه من تخصص در زبان عربی یا فارسی ندارم مسلما اشکالاتی هست!! مثلا اگر یگ گروه 100 نفره داشته باشیم وفقط یک مرد میان این صدنفر باشد عرب موقع اشاره ضمیر جمع مذکر بکار میبرد !! حالا شما ایا از این ضمیر متوجه میشوید که 99 نفر این گروه زن بوده اند وفقط یک مرد میان انها بوده است؟؟!!ایا ما ایرانیها با زبانمان مشکل داشته ایم ؟؟ حالا ادبیات ما ایرانیها غنی تر است یا عربها؟؟ ایا زبان ما در رساندن پیام مشکل داشته ؟؟







  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    28
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحيم

    اول اينكه تمام زبان شناسان دنيا اذعان دارند كه زبان عربي كاملترين زبان دنيا هست اين رو من نميگم اين رو اونايي گفتن كه كار تخصصي اونها زبانشناسي هست

    در ادامه من اصلا به سوال شما كه چرا قرآن عربي هست و چرا و چرا و بازم هم چراي شما اصلا كاري ندارم و اگه توجه كني ارسال قبلي رو فقط و فقط در جواب golfar دادم كه گفته بود :

    نقل قول نوشته اصلی توسط golfar نمایش پست
    اصولا عربی هیچ تفاوتی با سایر زبانها ندارد
    تنها هدف من از ارسال پيشين فقط جواب به اين نقل قول بود و لا غير

    و اما در مورد موضوع تاپيك اگر ميدونستم واقعا طالب حق هستي شايد و اگر علمي داشتم در اختيارت ميذاشتم ولي از كلماتي كه بكار بردي معلوم هست دنبال بهانه تراشي هستي

    قُلْ أَتُحَآجُّونَنَا فِي اللّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ﴿ البقرة - ۱۳۹﴾

    بگو آيا بحث ميكنيد با ما درباره خدا و او پروردگار ماست و پروردگار شماست و براي ماست اعمال ما و براي شماست اعمال شما و ما براي او اخلاص مي ورزيم


    لنا اعمالنا و لكم اعمالكم

    در پايان اينكه خدا هم راه و هم چاه رو كاملا مشخص كرده البته اگه به وجود خدا اعتقاد داري حالا از هر كدوم راه كه دوست داري ميتوني بري نه اعمال من براي تو ثبت خواهد شد نه اعمال تو گريبان گير من خواهد شد


    باز هم ارسال قبلي من رو با دقت بخون اون فقط در جواب golfar بود و كلا در مورد موضوع تاپيك هيچ حرفي ندارم چون بهانه جويان نه به دنبال حقيقت بلكه به دنبال بهانه تراشي هستند


    قُلْ أَتُحَآجُّونَنَا فِي اللّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ﴿۱۳۹ - البقرة

    بگو آيا بحث ميكنيد با ما درباره خدا و او پروردگار ماست و پروردگار شماست و براي ماست اعمال ما و براي شماست اعمال شما و ما براي او اخلاص مي ورزيم







    ویرایش توسط Goldene : ۱۳۹۰/۰۵/۲۸ در ساعت ۱۵:۴۶

  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    با درود. منظور من این نیست!! من گفتم قران که میگوید عربی نازل شده تا عربها مفهوم انرا درک کنند و درباره مطالبش تفکر وتعقل کنند.برای تایید این ادعا ایه 44 فصلت را توجه کنید:اگر قرار میدادیم قران را عجمی میگفتند(عربها)چرا ایات قران روشن نیست . ای عجب ایا کتاب عجمی بر امت عربی نازل میشود؟؟(اعجمی وعربی9) ....ایه 3 فصلت:کتاب فصلت ایاته قرانا عربیا لقوم یعلمون. کتابی که روشن است و قران عربی است برای قومی که میدانند.خب ایا اینکه میگوید روشن است منظور چیست؟؟ منظورش این است عربیست که باعث میشود عربها انرا بفهمند وتعقل کنند. در همان ایه اولی دقت کنید ولو جعلناه قرانا اعجمیا لقالوا لولا فصلت ایاته اعجمی وعربی خود قران میگوید اگر قران به زبان عجمی برای عربها خوانده میشد یا قرار داده میشد عربها ادعا میکردند که ایاتش تفصیل شده یا روشن نیست وبعد خودش هم این ادعای اعراب را تصدیق کرده ومیگوید مگر میشود برای عرب کتاب عجمی فرستاد؟؟! یعنی قبول دارد که دران حالت برای اعراب نامفهوم بود . و در ایه بعدی هم که ذکر کرده ام باز روی عربی بودن قران وقومی که میدانند تاکید کرده . پس نتیجه میگیریم اشاره قران به اعراب است تا مفهوم قران بفهمند چون به زبان خودشان است و در ان تعقل کنند.>> جالبترین قسمت ایه44 فصلت انجاست که میگوید عربی وعجمی؟؟ یعنی مگر میشود یا عقلتان را چه میشود که قران عجمی برای عرب فرستاده شود ؟؟ایا ما عجمها نمیتوانیم بگوییم عجمی وعربی؟؟ اگر قران عجمی برای عربها اشکار نیست قران عربی برای ما عجمها هم اشکار نیست . پس چرا باید انرا کتاب دینی خود بدانم؟؟
    سلام
    دوست عزیز با استناد به خود قران این کتاب نارل شده برای همه جهانیان نه فقط عرب ها یعنی قران عربی نازل شده است برای همه مردم با هر زبانی به همین جهت نمی تونه مخاطب ایه تنها عرب ها باشه بلکه مخاطب قران همه مردم هستند انجایی هم که می گه ما قران را به زبان عربی بر شما نازل کردیم مخاطب باید همه مردم باشند
    ایه ای که جنابعالی استناد نموده اید یعنی ایه 44 سوره فصلت تنها بهانه جویی ها را بیان می کند نه اینکه منظورش تایید باشد مردم می گویند ایا قران را اعجمی قرار داده است بر عکس ان هم صادق است که غیر عرب بگوید چرا قران عربی را بر ما نازل کرده است الان در دنیا مسلمانان زیادی هستند که قران را کتاب خود می دانند گر چه قران عربی است و انها غیر عرب اگر این مطلب را تایید می کرد لاجرم قران را فقط برای عرب باید نازل می کرد و دیگر مجاز نبود بگوید قران کتابی است برای تمام جهانیان و این نتیجه را می گیریم که سخن مردم تنها بهانه ای است که اورده و انتقاد کرده که چرا این حرف را می زنند و نباید این حرف را بزنند چون قران عربی شفا و رحمت برای همه مردم با هر زبانی است و علت این نوع بهانه گیری ها کم اطلاعی است نه ایرادی درست و منطقی
    الان ما غیر عربها از قران همان را می فهمیم که عرب ها می فهمند


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود.
    دوست عزیز با استناد به خود قران این کتاب نارل شده برای همه جهانیان نه فقط عرب ها
    ببین دوست من به نظر من لفظ عالمین که در قران امده میتواند به این معنی که من وشما از ان میفهمیم نباشد . میتواند منظورش تمام قبایل ومردمان شبه جزیره عربستان باشد که با توجه به وسعت زیاد ان با توجه به نبود امکانات مسافرت وارتباط امروزی برای مردم ان دوره عالمین میتواند معنای اقوام وقبایل بسیار داشته باشد . هنوز هم در میان نسل قدیمی ویا اقوام دور افتاده اصطلاح عالم یا دنیا بیشتر به منظور تفهیم منطقای فراتر از منطقه خودشان است. ما برای اینکه درک کنیم درک واقعی مردم زمان محمد از عالم چه بوده باید به فرهنگ انموقع مراجعه کنیم . مثلا در خود قران قوم لوط به لوط میگویند ایا ما تورا از عالمیان منع نکردیم؟؟ امروزه کدام عرب یا عجم اینگونه جمله وکلمه ای را بکار میبرد؟؟ ایا منظور قوم لوط همه مردم جهان بوده؟؟ نه! انها منظورشان قبایل غیر خودی اطرافشان بوده!! در بعد اگر عالمین را به معنی تمام مردم جهان بگیریم با ایات دیگر قران در تضاد میافتد. مثلا ایه ای که میگوید ما این قران عربی را بر تو نازل کردیم تا مردم مکه واطراف انرا دعوت کنی. مگر میشود خدا دوجور حرف بزند؟؟! اگر بگویید منظورش از اطراف مکه همه مردم جهان است با اول ایه جور نیست چون گفته کتاب عربی پس باید منظورش عربهای اطراف مکه باشد. اگر بگویید از کجا معلوم که منظورش از عربی بودن قران دعوت مردم عرب مکه واطراف انست؟؟ جواب شما را باز قران داده که گفته پیامبر باید همزبان قومش باشد . ما ارسلنا رسولا الا بلسان قومه.. وباز استدلال محکمتر از خود قران همان ایه 44 فصلت میباشد. که شما توجه نکردید. ان قسمت ایه که میگوید اعجمی و عربی قول وگفته خود خداست نه مردم!! لطفا دقت کنید. قبلش ایه میگه قالوا لولا فصلت ایاته این بخش سخن مردم است که میگویند چرا ایاتش (که عجمی است) اشکار نیست؟؟ ولی دنباله ان یعنی عربی وعجمی سخن خداست. که گفته بله درست میگویند نمیشود برای قوم عرب کتاب عجمی فرستاد. تازه با تاکید هم میگوید یعنی مثل اینکه گفته باشد ای عجب مگر میشود برای عرب به زبان عجمی کتاب فرستاد؟؟!! خب اینجا مسلما این سوال منطقی پیش میاید که چگونه است که خدا پذیرفته برای عرب باید به زبان خودش کتاب بفرستد ولی برای منه عجم باید کتاب عربی بفرستد؟؟!! ایا این خلاف منطق خود الله نیست؟؟!!
    انجایی هم که می گه ما قران را به زبان عربی بر شما نازل کردیم مخاطب باید همه مردم باشند
    چرا عربی بودن باید برای ما عجمها مایه تفکر باشد؟؟ یعنی چه؟؟
    الان ما غیر عربها از قران همان را می فهمیم که عرب ها می فهمند
    چطور چنین چیزی ممکن است؟؟!! شما اگر کلیات سعدی یا دیوان حافظ را به بهترین شکل ممکن ترجمه وحتی تفسیر کنی باز هم عربها به اندازه ما عجمها نمیتوانند زیبایی وشیرینی کلام انها را درک کنند؟؟ اگر ما قران را میفهمیدیم اینهمه ترجمه های ابکی وتحریف شده به خوردمان نمی دادند!!


  12. تشکر


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود