صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: .:. آیا بر اساس آیات قرآن خورشید به دور زمین می‌گردد؟.:.

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    257
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    10 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    .:. آیا بر اساس آیات قرآن خورشید به دور زمین می‌گردد؟.:.




    سلام
    بر مبنای آیه 33 سوره ابراهیم خورشید نیز در حال حرکت است.

    وَ سَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ دائِبَيْنِ وَ سَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ (ابراهیم/33)
    و خورشيد و ماه را كه پيوسته روانند و در حرکتند را براى شما رام گردانيد و شب و روز را [نيز] مسخر شما ساخت.
    به لحاظ نجومی آیا خورشید نیز در حال حرکت است؟
    توضیح دهید منظور از این حرکت چه حرکتی است؟ حرکت خورشید به دور زمین است؟؟؟؟
    و یا حرکت خود خورشید به سمت مرکز کهکشان و یا... ؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي اعتقادي
    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۱:۳۲

    وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُكَ إِلاَّ بِاللَّهِ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ لا تَكُ في‏ ضَيْقٍ مِمَّا يَمْكُرُونَ (نحل/127)
    صبر کن، و صبر تو فقط برای خدا و به توفیق خدا باشد! و بخاطر (کارهای) آنها، اندوهگین و دلسرد مشو! و از توطئه‌های آنها، در تنگنا قرار مگیر.
    .
    .
    .
    www.soleimani.blogfa.com

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین سلیمانی نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین سلیمانی نمایش پست
    بر مبنای آیه 33 سوره ابراهیم خورشید نیز در حال حرکت است.

    وَ سَخَّرَ لَكُمُ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ دائِبَيْنِ وَ سَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ (رعد/33)
    و خورشيد و ماه را كه پيوسته روانند و در حرکتند را براى شما رام گردانيد و شب و روز را [نيز] مسخر شما ساخت.
    به لحاظ نجومی آیا خورشید نیز در حال حرکت است؟
    توضیح دهید منظور از این حرکت چه حرکتی است؟ حرکت خورشید به دور زمین است؟؟؟؟
    و یا حرکت خود خورشید به سمت مرکز کهکشان و یا... ؟


    حرکت خورشید را از آیه های دیگر قرآن نیز می توان استنباط نمود، مثل:
    و الشمس تجری لمستقر لها ذلك تقدیر العزیز العلیم(سوره یس ایه38)

    حرکات درونی خورشید، بدین معنا که در خورشید دائما انفجارات هسته ای صورت میگیرد تا انرژی،نور و گرما تولید کند و همین انفجارات باعث زیرو رو شدن مواد مذاب داخل خورشید می شود که گاه تا کیلومترها پرتاب میشود.
    برخی محققان از تعبیر تجری به معنای جریان داشتن و تفاوت ان با تحرک چنین استفاده کرده اند که خورشید نه نتها حرکت می کند،بلکه جریان دارد،یعنی زیر ورو می شود واین نکته ای لیف و علمی است که قران بدان اشاره کرده است و در عصر جدید کشف شده است. واین خود یک اعجاز علمی قران کریم است تا پندی برای همگان باشد.



    یک حرکت انتقالی مستقیم خورشید درون کهکشان راه شیری،یعنی حرکت طولی خورشید به سمت معین یا ستاره دوردست.البته در این تفسیر«لام»لمستقر "به معنی«الی»به سوی است ومستقر نیز اسم مکان می باشد!مفسران ودانشمندان متعددی این حرکت خورشید را زا قران دریافته (کتاب دانش عصر فضا ص25)وبرخی دیگر نیز ان را اعجاز دانستند چرا که اختر شناسان جدید همچون کوپرنیک ،کلپ وگالیله بران بودند که خورشید ثابت استوحتی در ادعانامه ای که علیه گالیله در دادگاه قرائت شد،او متهم کردند که به سکون خورشید اعتقاد دارد زیرا در کتا ب مقدس چنین نوشته:خورشید مثل پهلوان از دویدن در میدان شادی میکند.ولی گالیله حاضر نشد حرکت خورشید را بپذیرد.اما در سال های بعد کشف شد که خورشید نیز دارای حرکتهای واقعی متعدد است. دانشمندان گفته های قران را یک شگفتی و نوعی اعجاز میدانند چون در ان زمان هیچ کس به حرکت های خورشید اشاره نکرده بود چه رسد به اعراب جاهلی که در میان انها یک دانشمند نبود در ان زمان.

    موفق باشید.


    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود. به نظر من ایه و سخر الشمس والقمر دایبین منظور همان امد و رفت مدام خورشید و ماه وشب و روز است . همچنین مهمترین ایه در اثبات این حقیقت ایه الشمس تجری لمستقر لها میباشد. میگه خورشید جریان دارد یا در حرکت است بسوی محل استقرارش. همچنین ایات بعد قرینه ای بدست میدهد که باید همان حرکت ظاهری خورشید باشد. واما ایات بعدی: والقمر قدرناه منازل حتی عاد کالعرجون القدیم. لا شمس ینبغی لها ان تدرک القمر ولاا لیل سابق النهار وکل فی فلک یسبحون. انچه بحثی سر ان نیست این است که گفته خورشید حرکت میکند ولی انچه جای بحث دارد این است که منظورش از حرکت چه نوع حرکتی است؟ و به چه سمتی؟ وایا این حرکت پایان دارد حتی موقتی یا نه؟؟ مفسران در تفاسیرشان البته مفسران جدید ادعا میکنند که منظور هم میتواند فعل وانفعالات درونی خورشید باشد و هم حرکت دور خودش وهم دور ستاره وگا در کهکشان راه شیری. ولی منظور قران چه بوده و قرینه چه نوع حرکتی برای خورشید در قران قوی تر است وعقل پسند تر است. ما وقتی مجموع این ایات را با هم در نظر بگیریم به این نتیجه میرسیم که منظور باید حرکت خورشید بدور زمین باشدچرا؟؟ اولا گفته در حرکت است بسوی محل استقرارش. در حرکت انتقالی یا وضعی یا انفعالات درونی محل استقرار کجاست؟؟!! انفعالات درونی که دوام دارد و جایی نیست که خورشید توقف کند در حرکت انتقالی و وضعی هم همینطور خورشید حرکتش محل استقرار ندارد تا بگوییم جایی شروع میکند وجایی پایان می یابد!! دوما در ایه بعدی اشاره به ماه دارد و میگوید که خورشید به ماه نمیرسد. خب منظورش چیست ؟؟ اگر منظور ایه اولی حرکت خورشید بدور خودش یا خورشید باشد که معنا و ربطی ندارد که بگوید در این حرکت خورشید به ماه نمیرسد!! چون خورشید که بدور ستاره وگا میچرخد همراه ماه وکل منظومه شمسی میگردد ومعنی ندارد که بگوید خورشید دور ستاره وگا میگردد و با ماه هم بر خورد نمیکند. در حرکت بدور خودش هم همینطور است.سوما: قراین غیر قرانی هم همین حرکت طاهری خورشید را تایید میکند. مثلا احادیثی از پیامبر نقل شده که اشاره به حرکت خورشید و غروب در محل استقرارش یعنی چشمه گل الود میکند. چهارم: قرینه دیگر کلیت قران است که بنظر من در همه جا با توجه به علم زمان خودش استدلال کرده و در این مورد هم نمیتوان استثنا قایل شد. مثلا : قلب جایگاه تفکر. سقف اسمان. امکان شکافت وسوراخ شدن اسمان. خروج منی بین صلب وترایب ... پس به نظر من با توجه به موارد فوق منظور از حرکت خورشید حرکت بدور زمین است.

  6. تشکرها 3


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    ما وقتی
    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    مجموع این ایات را با هم در نظر بگیریم به این نتیجه میرسیم که منظور باید حرکت خورشید بدور زمین باشدچرا؟؟ اولا گفته در حرکت است بسوی محل استقرارش. در حرکت انتقالی یا وضعی یا انفعالات درونی محل استقرار کجاست؟؟!! انفعالات درونی که دوام دارد و جایی نیست که خورشید توقف کند در حرکت انتقالی و وضعی هم همینطور خورشید حرکتش محل استقرار ندارد تا بگوییم جایی شروع میکند وجایی پایان می یابد!!

    این که به دور زمین نشد!!
    دقت کنید گرامی!
    محل استقرار اینطور که شما معنا کردید، با همان نظریه هیئت بطلمیوسی قدیم نیز جور در نمی آید، زیرا با حرکت خورشید ناسازگار است، محل استقرار طبق معنای حضرتعالی یعنی جائی که خورشید توقف کند مثل پارکینگ!! و پارکینگ با حرکت تناسب ندارد، حتی به دور زمین!!

    قبل از پاسخ مطلب شما تذکر یک نکته لازم است:
    از نظر ما مسلمانان هیچگاه کشفیات علمی را تنها جواب سؤالات قرآنی ندانسته و نمی دانیم، زیرا کشفیات در حال تغییر و تحول است اما متن قرآن، آسمانی و مطابق با علم تکوین بوده و هیچگونه تغییری در آن راه ندارد.

    به هر حال، استقرار در آیه فوق می تواند به معنای سرانجام و پایان عمر خورشید باشد، یعنی شب و روز ادامه دارد تا اینکه آرام گیرد، آرامش کنایه از فنا می تواند باشد.

    این معنا مخالف علم نیست، زیرا ورزن خورشید و مقداری انرژی متصاعد از آن محاسبه شده و تخمین زدند که حدود پنج میلیارد سال دیگر خاموش خواهد شد، و از آنجا که زمان و مکان مرگ و زندگی همه چیز دست خداست، می توان تجری لمستقر لها را چنین تفسیر کرد:
    خورشید تا زمان اتمام حرارتش حرکت خواهد کرد.
    این زمان، همان زمان پایان دنیا می تواند باشد، همانکه در قرآن بارها از آن خبر داده شده است.

    ربط مطلب دوم و سوم شما به گردش زمین دور خورشید چیست؟
    مطلب چهارم شما نیز خارج از موضوع تاپیک می باشد که باید بصورت تفکیکی به آن پرداخته شود.

    ـــــــــــــــــــ

    فيزيك‌دانان جديد نوشته‌اند:
    « خورشيد مي‌تواند تا 10 ميليارد سال بدرخشد و از اين عمر طولاني پنج ميليارد سال آن گذشته است. بنابراين، اكنون خورشيد در نيمه راه زندگي خود قرار دارد، دكتر اريك اوبلاكر: فيزيك نوين، ترجمه بهروز بيضاوي، ص 20ـ21، او مي‌نويسد: خورشيد در ثانيه 564 ميليون تن هيدروژن به عنوان سوخت مصرف مي‌كند كه از اين مقدار 560 تن هليوم به وجود مي‌آيد. 4 ميليون تن مواد باقيمانده (كه فقط 7% سوخت مصرفي مي‌باشد) تبديل به انرژي مي‌شود كه در نهايت به صورت نور و گرما انتشار مي‌يابد.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    تغییر عقیده ، آنهم به اقتضای زمان و به منظور عقب نماندن از قافله......
    چند صباحی ست که مفسران جدید آرا و نظریات قدمای خود را نادیده گرفته و تفاسیر جدیدی ارائه میکنند.
    تا قبل از آن ،اندیشه غالب حرکت خورشید به دور زمین بوده و هر چه به دوران آغاز اسلام بر میگردیم ،رسوخ آنرا در میان علمای اسلام بیشتر می بینیم.
    از اهل تسنن که بگذریم ،در میان شیعیان که مسابقه پر شوری در ساخت و ترویج احادیث و روایات بر گزار شده بود ،روایت جالبی وجود دارد بنام ردالشمس که پایه و اساس آن مبتنی بر نظریه ثابت بودن زمین و گردش خورشید به دور آنست.
    بعضی از روحانیون با آب و تاب از این روایت به عنوان معجزه یاد میکردند و منکران آن را چنان میکوبیدند که گویی .....
    چکیده روایت نیز برگرداندن خورشید توسط پیامبر اسلام آنهم به خاطر قضا نشدن نماز حضرت علی بوده.
    از درست یا نادرست بودن روایت که بگذریم ،اعتقاد به گردش خورشید به دور زمین را به وضوح در افکار بزرگان آن زمان میتوان مشاهده کرد.

  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    تغییر عقیده ، آنهم به اقتضای زمان
    با سلام به شما دوست عزیز
    اگر به فرایندی که یک مفسر در طول تفسیر آیه به کار می برد دقت کنیم می فهمیم که:
    اولا مفسر هیچگاه در برابر نص صریح قرآن و روایات اظهار نظر نکرده زیرا آن را اجتهاد در مقابل نص و تفسیر به رأی قلمداد می کند.
    ثانیا در مواردی که نص صریحی نیامده باشد و تشخیص دهد آیه نیاز به توضیح بیشتری دارد با عباراتی مثل: شاید، احتمالا، به نظر می رسد، می تواند چنین باشد، و غیره...، مطلب خود را عرضه می نماید، حال اگر خلافش ثابت شود، حرجی بر مفسر نیست زیرا نظر خودش را بصورت قطع بر قرآن حمل نکرده و اگر کرده اشتباه از اوست نه قرآن.
    ثالثا پیروان هر مکتبی، طبق اعتقاد خود مایلند برای وجاهت بیشتر دین خود بکوشند، این حق طبیعی معتقد به هر دینی می باشد، مفسر قرآن از این قاعده مستثنی نیست، چه بهتر از این که اگر یافته ای مطابق قرآن کریم درآمد آن را بعنوان سندی بر حقانیت قرآن قرار دهد.
    رابعا طبق عقیده مسلمانان، قرآن کریم از سرچشمه علم ازلی و لایتغیر خداوندی نشأت گرفته و قابل مقایسه با علم اندک بشری نیست، پس نمیتوان قرآن را با علم بشری محک زد.
    بنابراین بر خلاف نظر حضرتعالی:
    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    به منظور عقب نماندن از قافله
    قافله دار علم قرآن کریم است، نه این که قرآن به دنبال قافله علم باشد، خبر از حرکت خورشید را قرآن کریم به بشر داده حال در زمانی که بشر قادر به فهم چنین حرکتی نبوده، و مفسر قرآن نیز یکی از افراد همین جنس بشر است، او ناچار است طبق دریافت بشری خود آیه را معنا کند، به نظر شما غیر این چه کار باید می کرده است؟
    ـــــــــــــــ
    و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا، اسراء 85، و جز اندکی از دانش، به شما داده نشده است، این دانش اندک، نه علم کنونی بشر بلکه تا هزاران سال دیگر هرچه به اندوخته علمی بشر افزوده شود بازهم قطره ای از دریای بی کران علم نخواهد بود.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۶/۲۳ در ساعت ۱۳:۰۰
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی

  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    روایت جالبی وجود دارد بنام ردالشمس که پایه و اساس آن مبتنی بر نظریه ثابت بودن زمین و گردش خورشید به دور آنست

    رد الشمس به مانند سائر معجزات، وقتی قابل قبول نخواهد بود که معتقد به قدرت بی انتهاء خداوندی نباشیم، در حالی که از منظر همه موحدان (مسلمان و غیره ندارد) خداوند خالق هستی و قوانین اوست، او هر وقت بخواهد با اراده خود برای مدتی می تواند بر خلاف قوانینی که خود آن را قرار داده عمل نماید، نسوختن آتش نمرود و بی پدر بدنیا آمدن حضرت عیسی یک از هزاران است.

    به هر حال از این جهت تفاوتی نمی کند زمین دور خورشید بچرخد یا بالعکس، زیرا اگر معجزه را قبول داشته باشیم برگرداندن خورشید یعنی برگرداندن زمین.

    حال چرا نسبت چرخش را به زمین نمی دهیم؟ به همان دلیلی که حضرتعالی طلوع را به خورشید نسبت می دهید! شما به خوبی دریافتید زمین به دور خورشید می چرخد اما برای خورشید طلوغ و غروب قائلید و می گوئید خورشید آمد خورشید رفت، این قضاوت شما غلط نیست زیرا در عرف زیاد دیده شده که اشیاء پیرامون را متحرک معرفی می کنیم، وقتی سوار ماشین در حال حرکتیم، با اینکه می دانیم حرکت از ماست و اشیاء پیرامون ساکنند ولی می گوئیم فلان خانه به سرعت از کنار ما دور شد.

    اگر رد الشمس مبتنی بر نظریه ثابت بودن زمین و گردش خورشید به دور آن باشد، طلوع و غروب خورشید نیز مبتنی بر آنست و چون طلوغ و غروب مبتنی بر آن نظریه نیست، رد الشمس نیز.
    ضمنا:
    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    اعتقاد به گردش خورشید به دور زمین را به وضوح در افکار بزرگان آن زمان میتوان مشاهده کرد.
    اگر منظور از بزرگان همان مفسران باشد که جوابش در پست قبلی گذشت و اگر منظور پیامبر و اهل بیت معصومش (سلام الله علیهم) باشد، خوب است مستنداتی که تصریح به نظریه بطلمیوسی داشته باشد را ارائه نمائید.

    موفق باشید.
    ــــــــــــــــ
    البته داستان رد الشمس در میان مفسرین اختلاف است، بخشی از مفسرین (پیروان مکتب اهل بیت و مکتب خلفاء) بدان معتقدند و بعضی آن را رد می کنند برای توضیح بیشتر به تاپیک رد الشمس مراجعه کنید خصوصا از اینجا و چهار پست بعدی به تحلیل محتوائی روایات رد الشمس می پردازد، البته ما در اینجا فقط اشاره به این نکته کردیم که رد الشمس مخالف فرضیه حرکت زمین نیست!

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۱/۲۹ در ساعت ۱۱:۰۱
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی

  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    []با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    اولا مفسر هیچگاه در برابر نص صریح قرآن و روایات اظهار نظر نکرده زیرا آن را اجتهاد در مقابل نص و تفسیر به رأی قلمداد می کند.
    بارها دیده ایم که نص صریح قرآن را آنگونه تفسیر به رای کرده اند که فرسنگها از معنی واضح و روشن آن دور شده .و به آن تفسیر باطنی هم میگویند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    مفسر قرآن از این قاعده مستثنی نیست، چه بهتر از این که اگر یافته ای مطابق قرآن کریم درآمد آن را بعنوان سندی بر حقانیت قرآن قرار دهد.
    البته زحمت بسیار ناچیز یافتن حقایق علمی به عهده دیگران، و عمل شاق تطبیق آن با آیات قرآن به عهده علمای اسلام آنهم با بازی با کلمات و تفاسیر.
    quote=پاسخگوی اعتقادی;479508]قافله دار علم قرآن کریم است، نه این که قرآن به دنبال قافله علم باشد، [/quote
    این با ادعای قبلی شما که در پی تطبیق یافته های جدید با قرآن هستید متناقض میباشد.
    به نظر من بیشتر بر جنبه هدایتگری قرآن تاکید کنید تا پیشرو بودن در مسایل علمی.

  13. تشکر


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    رد الشمس به مانند سائر معجزات، وقتی قابل قبول نخواهد بود که معتقد به قدرت بی انتهاء خداوندی نباشیم، در حالی که از منظر همه موحدان (مسلمان و غیره ندارد) خداوند خالق هستی و قوانین اوست، او هر وقت بخواهد با اراده خود برای مدتی می تواند بر خلاف قوانینی که خود آن را قرار داده عمل نماید، نسوختن آتش نمرود و بی پدر بدنیا آمدن حضرت عیسی یک در هزاران است.
    میتوان معتقد به قدرت بی انتهای خداوند بود و در عین حال چنین داستانهایی را از بیخ و بن رد کرد. چرا که نظم و آهنگ موزون حاکم بر گیتی را محض خاطر این یا آن و یا قضا شدن نماز یک شخص به هم نمیزنند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    اگر معجزه را قبول داشته باشیم برگرداندن خورشید یعنی برگرداندن زمین[/quote
    هردوی آن یک مقوله اند و هردو غیر ممکن و البته غیر ضروری.
    Quote=پاسخگوی اعتقادی;479517]حال چرا نسبت چرخش را به زمین نمی دهیم؟ به همان دلیلی که حضرتعالی طلوع را به خورشید نسبت می دهید! شما به خوبی دریافتید زمین به دور خورشید می چرخد اما برای خورشید طلوغ و غروب قائلید و می گوئید خورشید آمد خورشید رفت، این قضاوت شما غلط نیست زیرا در عرف زیاد دیده شده که اشیاء پیروان را متحرک معرفی می کنیم، وقتی سوار ماشین در حال حرکتیم، با اینکه می دانیم حرکت از ماست و اشیاء پیرامون ساکنند ولی می گوئیم فلان خانه به سرعت از کنار ما دور شد.
    متنی که قرار است پیشرو در یافتن حقائق علمی باشد ،با زبان عامیانه نگاشته نمیشود .
    مگر سالار1122 است که از دوست مسافرش بپرسد : کی پرواز می کنی ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    وقتی سوار ماشین در حال حرکتیم، با اینکه می دانیم حرکت از ماست و اشیاء پیرامون ساکنند ولی می گوئیم فلان خانه به سرعت از کنار ما دور شد.
    []
    نه دیگه نشد. تا این حد ؟؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    اگر رد الشمس مبتنی بر نظریه ثابت بودن زمین و گردش خورشید به دور آن باشد، طلوع و غروب خورشید نیز مبتنی بر آنست و چون طلوغ و غروب مبتنی بر آن نظریه نیست، رد الشمس نیز.
    رد الشمس مبتنیبر همان نظریه است و دلیلش اشاره به خورشید و صدور فرمان عقب گرد آن .
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    اگر منظور از بزرگان همان مفسران باشد که جوابش در پست قبلی گذشت و اگر منظور پیامبر و اهل بیت معصومش (سلام الله علیهم) باشد، خوب است مستنداتی که تصریح به نظریه بطلمیوسی داشته باشد را ارائه نمائید.
    اگر اصرار بر صحت این روایت باشد ،خود دلیل بزر گترین دلیل بر چنین ادعاییست.

  15. تشکر


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    این با ادعای قبلی شما که در پی تطبیق یافته های جدید با قرآن هستید متناقض میباشد.
    سرآمد همه علوم بودن قرآن، به معنای این نیست که قرآن را منحصر در معنائی کنیم که علم کنونی بشر بدان رسیده است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    اگر اصرار بر صحت این روایت باشد ،خود دلیل بزر گترین دلیل بر چنین ادعاییست.
    بنده اصراری بر صحت روایت رد الشمس ندارم، اما سؤال این بود که غیر از این آیا مستندی (آیه و روایتی) مبنی بر تأیید هیئیت بطلمیوسی وجود دارد؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    متنی که قرار است پیشرو در یافتن حقائق علمی باشد ،با زبان عامیانه نگاشته نمیشود .
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    زیرا در
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    عرف زیاد دیده شده که اشیاء پیروان را متحرک معرفی می کنیم

    دقت کنید کلمه
    عامیانه با عرف فرق دارد، عرف شامل دانشمندان نیز می شود در عرف همه جا اینچنین است که طلوع و غروب را به خورشید نسبت می دهند، حتی در کتب تخصصی نجوم نیز چنین است، در آنها نیز صحبت از روز و شب است، حال همانطور که اشکال ندارد گفته شود خورشید غروب کرد، گفته شود خورشید برگردانده شد، شما تفاوت این دو جمله را بگوئید؟
    ــــــــــــــــــــ
    نقل قول نوشته اصلی توسط سالار1122 نمایش پست
    میتوان معتقد به قدرت بی انتهای خداوند بود و در عین حال چنین داستانهایی را از بیخ و بن رد کرد. چرا که نظم و آهنگ موزون حاکم بر گیتی را محض خاطر این یا آن و یا قضا شدن نماز یک شخص به هم نمیزنند.
    بحث رد الشمس را در تاپیکی رد الشمس دنبال کنید، اما معتقدین به معجزه چنین کاری را محال ندانسته و آن را دلیلی بر تأیید نظریه بطلمیوسی نمی شمرند، لطفا به نکته بحث دقت کنید!!

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود