جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خلقت حضرت ادم

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۷
    نوشته
    49
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    146
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خلقت حضرت ادم




    سلام

    من یه سوالی داشتم که از متخصصین و دوستان میخام که کمک کنند.

    اگر حضرت ادم گول شيطان را نميخورد و به زمين نميامد ايا بازهم زندگي در زمين ویا بهشتی که ادم اونجا بود بوجود ميامد يا نه و اگه ادم گول شیطان نمیخورد خداوند از طریق پیامبر دیگری نسل انسان را گسترش میداد.؟


    كارشناس بحث : پاسخگوي معارف قرآن

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۶/۳۱ در ساعت ۱۰:۵۲
    با هزار تومان چیکار میشه کرد؟
    میشه به یک کودک مبتلا به سرطان کمک کردو...

    http://www.mahak-charity.org/main/iw...pmahakrightnow

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب
    در مورد سوال شما باید عرض کنم که اولا به سه دلیل قرآنی حضرت آدم در بهشت واقعی نبوده:

    1. آیه 30 سوره بقره که می فرماید : و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه... خداوند به فرشته ها می فرماید می خواهم در زمین جانشینی خلق کنم... همان طور که دیدید طبق این آیه از ابتدا بنا بود که حضرت آدم در زمین خلق بشه نه در بهشت!

    2. آیاتی از قرآن که بعد از بیان ویژگی های بهشت می فرماید: خالدین فیها ابدا یعنی افرادی که به بهشت وارد می شوند تا بی نهایت در بهشت خواهند بود. در حالی که همه ما می دانیم حضرت آدم (ع) از بهشتش بیرون آمد.

    3. در بهشت امر و نهی وجود ندارد . به این معنی که تکلیف از دوش بهشتیان برداشته می شود . در حالی که حضرت آدم در بهشتی که بود از خوردن آن میوه منع شد؟!

    به سه دلیل فوق حضرت آدم (ع) نمی توانسته در بهشت واقعی باشد. در آیات قرآن هم کلمه جنه آمده که به معنی باغستان است. بسیاری از مفسرین قرآنی معتقدند که حضرت آدم در یک باغستان و در روی زمین بوده است. بعد از آن لغزش مشهور به سرزمین گرم و بی آب و علف منتقل شد.

    سوالی که ممکنه برای بعضی از دوستان پیش بیاد اینه که پس هبوط در آیات مربوط به حضرت آدم به چه معنایی هست؟

    هبوط به معنی نزول و سقوط از جای بلندی به جای پایینی هست. اما با توجه به سه دلیل فوق به این معنا است که حضرت آدم (ع) پس از آن لغزش از نظر معنوی هبوط کرد. یعنی تنزل کرد.

    ثانیا از ابتدا آدم برای سکونت و زندگی و مرگ روی زمین خلق شده است. سکونت در بهشت، در حقیقت مرحله‏ای از مراحل خلقت انسان برای استقرار روی زمین بوده است.
    و انسان موجودی است که از شعور و اراده برخوردار است و بشر اولیه از همان ابتدا که بر روی زمین مستقر شد از قدرت انتخاب و اختیار برخوردار بوده است. در داستان نزدیک شدن به درخت بهشتی و خوردن از آن، انسان به اراده و اختیار از آن درخت خورد، لکن این مقتضای سرشت و طبیعت انسانی او بود. نوع خلقت انسان، به گونه‏ای است که در آن مرحله به مقتضای طبیعت انسانی‏اش از آن درخت می‏خورد.


    یک نکته مهم اینکه چنین نیست که بشریت تقاص عمل حضرت آدم را پس می‏دهند، بلکه آدم نماد نوع این موجود است. انسان از ابتدا برای زندگی و مرگ در روی زمین خلق شده است و آدم نماد نوع انسان است. انسان به مقتضای خلقت انسانی‏اش و آن چه که در نهاد و ضمیرش نهاده شده، از آن درخت می‏خورد و زندگی زمینی را انتخاب می‏کند.
    .
    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۰/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۰:۴۸
    خلقت حضرت ادم

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب پاسخگوي قراني 4

    1. فرموده ايد كه : " آیه 30 سوره بقره که می فرماید : و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه... خداوند به فرشته ها می فرماید می خواهم در زمین جانشینی خلق کنم... همان طور که دیدید طبق این آیه از ابتدا بنا بود که حضرت آدم در زمین خلق بشه نه در بهشت! "

    آيا جعل با خلق فرقي ندارد؟


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    سلام بر جناب پاسخگوي قراني 4 1. فرموده ايد كه : " آیه 30 سوره بقره که می فرماید : و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه... خداوند به فرشته ها می فرماید می خواهم در زمین جانشینی خلق کنم... همان طور که دیدید طبق این آیه از ابتدا بنا بود که حضرت آدم در زمین خلق بشه نه در بهشت! " آيا جعل با خلق فرقي ندارد؟
    با سلام
    دوست عزیز فکر کنم این بحث رو قبلا با هم در پست دیگری مطرح کردیم.اگر ایرادی هست در همانجا بفرمایید.
    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۱/۱۷ در ساعت ۱۳:۱۵
    خلقت حضرت ادم

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    127
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    انسان از ابتدا برای خلیفه اللّهی خدای متعال در زمین آفریده شده بود:
    «وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً[بقره/30] (به خاطر بیاور) هنگامى را كه پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روى زمین، جانشینى [نماینده ‏اى‏] قرار خواهم داد.»

    بنابراین سرنوشت قطعی انسان، زندگی بر روی زمین بود. از سویی نیز آن جنّت که حضرت آدم و همسرش حوا در آن ساکن شده بودند، بهشت موعود نبوده است. چون:

    1- کسی که در آن بهشت ساکن می شود، هرگز از آن بیرون نمی شود.
    2- آن بهشت در مقابل اعمال انسان و مزد است و برای کسی که هیچ عملی انجام نداده نیست.
    3- در آن بهشت ممنوعیت وجود ندارد و انسان را از نعمت های دم دستش منع نمی کنند، در حالی که آدم و حوا منع شده بودند.
    4- در آن بهشت تکلیف وجود ندارد و ... و اینکه به آن باغ جنّت گفته شده است به این خاطر است که در زبان عربی به باغ سرسبز و انبوهی كه روى زمین را میپوشانند جنّت می گویند.

    با این نگاه ما میراث خوار یک اشتباه پدر و مادرمان نیستیم! که آنها خطایی کرده باشد و تمام فرزندان را تا ابد بدبخت کرده باشند و بگوییم اگر آنها بیرون نمی شدند، چه می شد؟!

    بلکه ما میراث کلاس درسی هستیم که خدای متعال در طلیعه ورودمان به زمین برگزار کرده است! کلاسی که مدام در قرآن تکرار شده تا همه دریابیم که:
    1- شیطان دشمن ماست و برایمان خیرخواهی نمی کند حتی اگر به این مطلب سوگند یاد کند.
    «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَنْ تَكُونا مَلَكَیْنِ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدینَ * وَ قاسَمَهُما إِنِّی لَكُما لَمِنَ النَّاصِحینَ[اعراف/20-21] سپس شیطان آن دو را وسوسه كرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشكار سازد و گفت: «پروردگارتان شما را از این درخت نهى نكرده مگر بخاطر اینكه (اگر از آن بخورید،) فرشته خواهید شد، یا جاودانه (در بهشت) خواهید ماند! * و براى آنها سوگند یاد كرد كه من براى شما از خیرخواهانم.»

    2- هر جا که دستور خدای متعال را گوش نکنیم، دچار خسران و زیان می شویم.
    «وَ ناداهُما رَبُّهُما أَ لَمْ أَنْهَكُما عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَكُما إِنَّ الشَّیْطانَ لَكُما عَدُوٌّ مُبینٌ[اعراف/22] و پروردگارشان آنها را نداد داد كه: «آیا شما را از آن درخت نهى نكردم؟! و نگفتم كه شیطان براى شما دشمن آشكارى است؟!»

    3- هر جا که دچار اشتباه شدیم، راه بازگشت و توبه باز است و می توانیم جبران کنیم.
    «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ[بقره/37] سپس آدم از پروردگارش كلماتى دریافت داشت (و با آنها توبه كرد.) و خداوند توبه او را پذیرفت چرا كه خداوند توبه ‏پذیر و مهربان است.»
    و ... .
    بنابراین باید گفت:
    اولا این اگرها هیچ ثمری ندارد و هستی همان است که تاکنون رخ داده
    ثانیا اگر آن صحنه خطای آدم و همسرش نبود، ما امروز این میراث درس آموز را در اختیار نداشتیم.

    http://www.soalcity.ir/node/1990

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نابراین سرنوشت قطعی انسان، زندگی بر روی زمین بود. از سویی نیز آن جنّت که حضرت آدم و همسرش حوا در آن ساکن شده بودند، بهشت موعود نبوده است. چون:

    1- کسی که در آن بهشت ساکن می شود، هرگز از آن بیرون نمی شود.
    2- آن بهشت در مقابل اعمال انسان و مزد است و برای کسی که هیچ عملی انجام نداده نیست.
    3- در آن بهشت ممنوعیت وجود ندارد و انسان را از نعمت های دم دستش منع نمی کنند، در حالی که آدم و حوا منع شده بودند.
    4- در آن بهشت تکلیف وجود ندارد و ... و اینکه به آن باغ جنّت گفته شده است به این خاطر است که در زبان عربی به باغ سرسبز و انبوهی كه روى زمین را میپوشانند جنّت می گویند.
    با درود. اگه انسان برای خلافت روی زمین افریده شد پس چرا به بهشت فرستاده شد؟؟ گفته میشود برای امتحان و اماده شدنش بوده برای امدن روی زمین !! خب تو اون ناز ونعمت بهشت ادم قرار بود چه سختی بکشه تا اماده بشه برای زمین مگه امتحان همراه تمرین شرایط سخت نیست؟؟!! سوال دیگه خدا ادم رو مختار و صاحب عقل افرید اگر فرض بگیریم ادم از اون میوه ممنوعه نمیخورد تکلیف خلیفهاللهی روی زمینش چه میشد ؟؟ خواهید گفت اگر هم نمیخورد باز هم خلیفه بود چون در امتحان نخوردن میوه ممنوعه برنده شده بود ولی ایا این برنده شدن میتوانست خواست واقعی خدا رو مبنی خلیفه واقعی بودن انسان روی زمین بر اورده کند مسلما نه!!! و اشکال دیگر اینکه اگر حتی با نخوردن میوه ممنوعه انسان خلیفه بود در این صورت در بهشت خلیفه بود نه روی زمین و حرف خدا که گفته بود میخوام انسان در زمین خلیفه باشد نقض میشد!! خب میگویید که این بهشت روی زمین بوده ولی شواهد وقراین نشان میدهد چنین نیست . قران میگه در این بهشت شما ای ادم و حوا نه سرما ونه گرما و سختی ندارید و هر چه بخواهید برای شما مهیاست و هیچ مشکلی ندارید ولی ایا واقعا میتوان باغی دید که این شرایط رو بطور اکمل داشته باشد ؟؟!! در باغها و جنگلها ی زمین انواع حشرات گزنده و سمی و باد و باران و طوفان و جک وجونور وووو هستند که اجازه نمی دهد انسان بدون سختی زندگی کند. و بعد قران گفته در این باغ میوه ممنوعه وجود داشته ایا در باغهای زمینی کسی تونسته میوه ممنوعه پیدا کنه ؟؟ بعد گفته با خوردن اون میوه ممنوعه عورتهایشان پیدا شد !! در کدام باغهای زمینی میوه ممنوعه ای هست که اگه ادم بخوره عورتش پیدا میشه یا لباسش بیفته؟؟!!! خب ممکنه گفته بشه این باغ فقط برای ادم بوده و بطور استثنایی خدا برای ادم ساخته بوده و الان روی زمین نمیشه مثلش رو پیدا کرد؟؟ خب اگه اینجوریه که خدا میاد شرایط زندگی زمینی رو بهم میزنه خب چرا نگیم میتونسته شرایط بهشت ابدی رو هم بهم بریزه؟؟ مگه نمی گن خدا هر کاری بخواد میکنه؟؟!! خب ایا اگه تو قران گفته انهایی که وارد بهشت شدند تکلیف ندارند و بیرون نمی شوند دلیل میشود که بگوییم خدا نمیتونسته همین بهشت که برای انسانها در اخرت فراهم دیده رو تغییر بده و ادم وحوا رو درش قرار بده ؟؟ چگونه است که هرجا به کارهای متناقض و غیر منطقی خدا میرسید سفسطه میکنید که خداست قادره ووو ولی اینجا میگویید نمیشود که ادم وحوا رو خدا وارد بهشت اصلی کرده باشد . در بعد مگر جنت در قران فقط به باغهای زمینی گفته شده که میگویید چون گفته ادم وحوا رو به جنت فرستادیم پس این باغ روی زمین بوده؟؟ قران رو نگاه کنید تا متوجه بشید که چقدر گفته جنت و منظورش همون بهشته اخرته!!! عده ای از اقایان هم که میبینند این مشخصات با باغ زمینی جور در نمیاد ادعای بهشت برزخی میکنند !! خب این بهشت برزخی دیگه چه صیغه ایه؟؟!! اینها رو اقایون عارف مسلکی مثل جوادی عاملی باب کردن که بیشتر خیال و وهمه تا واقعیت! بفرض هم که چنین بهشتی باشد باز هم همون اشکالات بالا درش هست. یعنی مگه خدا نگفت میخوام انسان روی زمین خلیفه باشه خب اگه ادم میوه رو نمیخورد و بگیم همچنان خلیفه بود خب در این صورت در کجا خلیفه بود ؟؟ در بهشت برزخی !! بهشت برزخی رو که دیگه نمی خواهید بگویید روی زمین بوده؟؟

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    با درود. اگه انسان برای خلافت روی زمین افریده شد پس چرا به بهشت فرستاده شد؟؟ گفته میشود برای امتحان و اماده شدنش بوده برای امدن روی زمین !! خب تو اون ناز ونعمت بهشت ادم قرار بود چه سختی بکشه تا اماده بشه برای زمین مگه امتحان همراه تمرین شرایط سخت نیست؟؟
    با سلام
    مسلما سختی هایی که در مکان اولیه حضرت آدم بود در بهشت جاوید نبوده و مشکلات و سختی هایش مثل زمین هم نبوده است و به همین خاطر بودن در این مکان جهت آمادگی لازم بوده است.
    آدم از چگونگی زندگی بر روی زمین هیچ گونه اطلاعی نداشت، و تحمل زحمت های آن، بدون مقدمه برای او مشكل بود، و از چگونگی كردار و رفتار در زمین باید اطلاعات و آگاهی پیدا می كرد. بنابراین می بایست مدتی كوتاه تمرین ها و آموزش های لازم را در محیط آرام بهشت دنیا ببیند، و بداند زندگی روی زمین با برنامه ها و تكالیف و مسئولیت ها آمیخته است، كه انجام صحیح آنها باعث سعادت و تكامل و بقای نعمت است و سرباز زدن از آن، سبب رنج و ناراحتی.
    و نیز بداند هر چند او آزاد آفریده شده، اما این آزادی به طور مطلق و نامحدود نیست كه هر چه خواست انجام دهد. او می بایست از پاره ای از اشیاء روی زمین چشم بپوشد. نیز لازم بود بداند، چنان نیست كه اگر خطا و لغزشی كند، درهای سعادت برای همیشه به روی او بسته می شود و راه بازگشت برای او نیست، بلكه راه بازگشت وجود دارد و او می تواند پیمان ببندد كه برخلاف دستور خدا كاری را انجام ندهد، تا بار دیگر به بهره مندی از نعمت های الهی نائل گردد. او در محیط بهشت لازم بود تا حدی پخته شود. دوست و دشمن خود را بشناسد، چگونگی زندگی در زمین را فراگیرد، و با داشتن این آمادگی، به روی زمین قدم بگذارد. اینها اموری بود كه هم آدم و هم فرزندان او در زندگی آینده خود به آن نیاز داشتند.
    بنابراین شاید علت این كه آدم ـ علیه السلام ـ در عین این كه برای خلافت و نمایندگی خدا در زمین، آفریده شده بود، اما مدتی در بهشت دنیا، درنگ كرد، این بود كه دستورهایی به او داده شود، تا تمرین و آموزش های لازم را برای ورود به زمین ببیند.بنابراین سكونت آدم و حوا در بهشت، در حقیقت دوره آموزشی آنها برای پاگذاشتن به میدان زمین برای جبهه گیری در برابر انحرافات و ناملایمات، و كسب سعادت بود.
    خلقت حضرت ادم

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    سوال دیگه خدا ادم رو مختار و صاحب عقل افرید اگر فرض بگیریم ادم از اون میوه ممنوعه نمیخورد تکلیف خلیفهاللهی روی زمینش چه میشد ؟؟ خواهید گفت اگر هم نمیخورد باز هم خلیفه بود چون در امتحان نخوردن میوه ممنوعه برنده شده بود ولی ایا این برنده شدن میتوانست خواست واقعی خدا رو مبنی خلیفه واقعی بودن انسان روی زمین بر اورده کند مسلما نه!!!
    دوست عزیز عرض کردیم که اساسا آدم براي زندگي در روي زمين ( زمين معمولي) آفريده شده بود، ولي در آغاز خداوند او را ساکن بهشت که يکي از باغ هاي سرسبز پر نعمت اين جهان بود ساخت، محيطي که در آن براي آدم هيچ گونه ناراحتي وجود نداشت.
    در ثانی آدم از ابتدا خلیفه خدا بود که در آیه 30 سوره بقره هم اشاره شده است و جواب شما رو نفهمیدم.
    حضرت آدم(ع) در واقع بخاطر تعلیم اسماء این مقام را دارا شد.شما تفسیر علامه طباطبایی(ره) ج‏1، ص:177 رو خوب مطالعه کنید اطلاعات خوبی بدست میارید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    و اشکال دیگر اینکه اگر حتی با نخوردن میوه ممنوعه انسان خلیفه بود در این صورت در بهشت خلیفه بود نه روی زمین و حرف خدا که گفته بود میخوام انسان در زمین خلیفه باشد نقض میشد!! خب میگویید که این بهشت روی زمین بوده ولی شواهد وقراین نشان میدهد چنین نیست . قران میگه در این بهشت شما ای ادم و حوا نه سرما ونه گرما و سختی ندارید و هر چه بخواهید برای شما مهیاست و هیچ مشکلی ندارید ولی ایا واقعا میتوان باغی دید که این شرایط رو بطور اکمل داشته باشد ؟؟!! در باغها و جنگلها ی زمین انواع حشرات گزنده و سمی و باد و باران و طوفان و جک وجونور وووو هستند که اجازه نمی دهد انسان بدون سختی زندگی کند. و بعد قران گفته در این باغ میوه ممنوعه وجود داشته ایا در باغهای زمینی کسی تونسته میوه ممنوعه پیدا کنه ؟؟ بعد گفته با خوردن اون میوه ممنوعه عورتهایشان پیدا شد !! در کدام باغهای زمینی میوه ممنوعه ای هست که اگه ادم بخوره عورتش پیدا میشه یا لباسش بیفته؟؟!!! خب ممکنه گفته بشه این باغ فقط برای ادم بوده و بطور استثنایی خدا برای ادم ساخته بوده و الان روی زمین نمیشه مثلش رو پیدا کرد؟؟ خب اگه اینجوریه که خدا میاد شرایط زندگی زمینی رو بهم میزنه خب چرا نگیم میتونسته شرایط بهشت ابدی رو هم بهم بریزه؟؟ مگه نمی گن خدا هر کاری بخواد میکنه؟؟!! خب ایا اگه تو قران گفته انهایی که وارد بهشت شدند تکلیف ندارند و بیرون نمی شوند دلیل میشود که بگوییم خدا نمیتونسته همین بهشت که برای انسانها در اخرت فراهم دیده رو تغییر بده و ادم وحوا رو درش قرار بده ؟؟ چگونه است که هرجا به کارهای متناقض و غیر منطقی خدا میرسید سفسطه میکنید که خداست قادره ووو ولی اینجا میگویید نمیشود که ادم وحوا رو خدا وارد بهشت اصلی کرده باشد . در بعد مگر جنت در قران فقط به باغهای زمینی گفته شده که میگویید چون گفته ادم وحوا رو به جنت فرستادیم پس این باغ روی زمین بوده؟؟ قران رو نگاه کنید تا متوجه بشید که چقدر گفته جنت و منظورش همون بهشته اخرته!!! عده ای از اقایان هم که میبینند این مشخصات با باغ زمینی جور در نمیاد ادعای بهشت برزخی میکنند !! خب این بهشت برزخی دیگه چه صیغه ایه؟؟!! اینها رو اقایون عارف مسلکی مثل جوادی عاملی باب کردن که بیشتر خیال و وهمه تا واقعیت! بفرض هم که چنین بهشتی باشد باز هم همون اشکالات بالا درش هست. یعنی مگه خدا نگفت میخوام انسان روی زمین خلیفه باشه خب اگه ادم میوه رو نمیخورد و بگیم همچنان خلیفه بود خب در این صورت در کجا خلیفه بود ؟؟ در بهشت برزخی !! بهشت برزخی رو که دیگه نمی خواهید بگویید روی زمین بوده؟؟
    دوست عزیز مشکل اینجاست که شما آنچه دیده اید و با ذهنتون آمیخته است رو در مورد بهشت آدم هم تصور می کنید و این سوالات پیش می آید اینکه حقیقت بهشت آدم چگونه بوده واقعا بر ما معلوم نیست و بین بزرگان هم اختلاف نظر هایی هست لذا وقتی اصل چنین مکانی ثابت است برای ما کافیست حال چگونه است خوب منابعی در دسترس نیست.اما خداوندی که قیامت را برپا می کند و برزخی دارد و قدرت لایتناهی یقینا ایجاد کردن چنین مکانی هم برایشان مشکلی نیست.
    دوست عزیز اینکه آدم در بهشت ابدی نبوده کاملا واضح است و دلایل متعددی بیان شده است که خودتون هم دیدید و شمایی که ادعا دارید بهشت دنیایی نبوده باید دلایل محکم ارائه کنید نه چون با ذهنتون سازگار نیست رد کنید.
    ما آیات و روایات واضحی داریم که نشان می دهد بهشت آدم غیر بهشت اخرویست و هیچ جای توجیهی ندارد.
    اشکالات نهایتون رو هم که بالا عرض کردیم.
    خلقت حضرت ادم

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    اگر حضرت ادم گول شيطان را نمی خورد و به زمين نمی آمد آيا باز هم زندگی در زمين و یا بهشتی که آدم آنجا بود بوجود می آمد يا نه و اگر آدم گول شیطان نمی خورد خداوند از طریق پیامبر دیگری نسل انسان را گسترش می داد؟


    پاسخ:
    اولا به سه دلیل قرآنی حضرت آدم در بهشت واقعی نبوده:
    1. آیه 30 سوره بقره، طبق این آیه از ابتدا بنا بود که حضرت آدم در زمین خلق بشه نه در بهشت!

    2. آیاتی از قرآن که بعد از بیان ویژگی های بهشت می فرماید: «
    خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا» یعنی افرادی که به بهشت وارد می شوند تا بی نهایت در بهشت خواهند بود. در حالی که همه ما می دانیم حضرت آدم (علیه السلام) از بهشتش بیرون آمد.

    3. در بهشت امر و نهی وجود ندارد . به این معنی که تکلیف از دوش بهشتیان برداشته می شود. در حالی که حضرت آدم در بهشتی که بود از خوردن آن میوه منع شد؟!
    در آیات قرآن هم کلمه جنه آمده که به معنی باغستان است. بسیاری از مفسرین قرآنی معتقدند که حضرت آدم در یک باغستان و در روی زمین بوده است. بعد از آن لغزش مشهور به سرزمین گرم و بی آب و علف منتقل شد.

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۵/۱۰/۰۷ در ساعت ۰۹:۴۵ دلیل: همکار ویراستار تدوین
    خلقت حضرت ادم

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  11. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود