جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    612
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 روز 5 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    93
    آپلود
    0
    گالری
    11

    تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟




    باسلام

    سوال يکي از دوستان که از طريق ايميل براي سايت ارسال شده است :


    تفاوت و برابری 2 حدیث لا الا اله الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
    و حدیث ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی در چيست ؟

    با تشکر از زحمات شما


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۷/۰۴ در ساعت ۰۹:۳۳
    يامحمد(ص)توبگو با غم و ماتم چه کنيم
    روزخوش بي تو نديديم به عالم چه کنيم
    براي آزادي شيعيان بحرين
    وديگر مسلمانان در بند ظلم دعا کنیم
    تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟

    تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ .. .تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟. . . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ . . . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟ . . تفاوت و برابري اين دو حديث در چيست ؟. . .


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پاسخ و جمع بندي:

    پرسش:

    تفاوت و برابری 2 حدیث لا الا اله الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
    و حدیث ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی در چيست ؟

    پاسخ:

    تفاوت اين دو در اين است كه بدون پذيرش ولايت الهي نمي توان به كلمه توحيد دست يافت ، شرط وصول به توحيد و درك حقيقت توحيد مبتني بر اين است كه ولايت امير المومنين علي (ع) پذيرفته شود ، هر كس ولايت اين بزرگوار را نپذيرد نمي تواند وارد حصن الهي ( كلمه توحيد) بشود فلذا از عذاب خداوند در امان نيست :

    کلمه ی توحید ، آنگاه علامت ایمان و نجات بخش انسان است که در کنار ولایت علی (ع) و فرزندان علی (ع) قرار گیرد ، وگرنه بی اثر است.

    امام علی (ع) فرمودند : حقیقت لااله الا الله { کلمه توحید } شروطی دارد ، من و فرزندانم از شروط آن هستیم. (1)

    رسول خدا (ص) فرمود : من همان اثری را که از لااله الا الله انتظار دارم ، از حبّ علی (ع) همان اثر را انتظار دارم ، که اگر حبّ علی (ع) نباشد از لا اله الا الله اثری حاصل نخواهد شد (2)

    و همان حضرت فرمود : توجّه ، هرکه علی را دوست بدارد ، خداوند سَکرات مرگ را بر او سهل و آسان میگرداند و قبر او را باغی از باغ های بهشت می سازد.(3)

    و لذا خود امیرالمومنین علی (ع) مکرّر در خطبه هایش می فرمود : ای مردم ، دینتان ! دینتان ! چه آن که معصیت در محدوده ی دین شما ، بهتر از طاعت در خارج آن است. معصیت در دین و مذهب شما مورد آمرزش قرار می گیرد ، ولی طاعت در غیر مذهب شما مقبول واقع نمی شود. (4)

    (1) غررالحکم حکمت 103 ، از فصل نهم
    (2)
    بحارالانوار جلد 39 صفحه 249 حدیث 11
    (3) بحارالانوار جلد 27 صفحه 114 حدیث 89
    (4) کافی جلد 2 صفحه 464 حدیث 6
    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 3 : ۱۳۹۱/۰۳/۰۳ در ساعت ۲۲:۵۴


  4. #3


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود