صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا نگهبانان آسمان با شهاب سنگ , جن ها را می‌زنند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا نگهبانان آسمان با شهاب سنگ , جن ها را می‌زنند؟




    با سلام
    در قرآن کریم مشاهده مینمائیم که پرتاب شهاب سنگ از سوی الله، برای زدن به جنها، استراق سمع نمودن جنها از دربار الهی و روی صندلی نشستن در کنار آسمان نمونه‌ای از مسائل عجیب است(جن/9)و صافات/9 )و ادامهی آیات.
    همچنین لمس نمودن آسمان از سوی جنها(جن/8)

    برخی از جنها که تازه مسلمان شده بودند به پیامبر اسلام تعریف می‌کردند که پیش از آمدن اسلام، ما(جنها) آزاد بودیم که با سوار شدن بر کول همدیگر، تا آسمان طبقه‌ی هفتم پیش رویم؛ پس از لمس آسمان, اقدام به استراق سمع می‌کردیم و به مردانی از اهل زمین که به ما پناه می‌بردند، این اطلاعات را منتقل می‌کردیم.
    آنها با استفاده از این اطلاعات غیبی، به گمراه کردن دیگران مشغول بودند. الله هم در آنها سرکشی را زیاد کرده بود.
    تا اینکه یک شب که مانند همیشه، برای استراق سمع اقدام به سوار شدن بر روی هم نمودیم, همینکه بالا رفتیم، با شهاب سنگهائی مواجه شدیم و دیگر توانائی رسیدن به آسمان را نداشتیم؛ ما نمی‌دانستیم که الله برای زمین خیری می‌خواهد یا شری در راه آنهاست.
    با شنیدن صدای قرآن، دانستیم که الله برای ساکنان زمین (جن و انس) خیری در نظر گرفته که آنها را هدایت نماید؛ لذا به شما(محمد) ایمان آوردیم؛ البته قاسطون ما ایمان نیاوردند، الله هم برای آنها جهنم مهیا نموده است(آیات نخست سوره ی جن):

    ।قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا (جن/1) بگو به من وحي شده است كه جمعي از «جن» به سخنانم گوش فرا داده‏اند، سپس گفته‏اند: ما قرآن عجيبي شنيده‏ايم!
    وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا و ما آسمان را لمس نمودیم و آن را پر از نگهبانان توانا و تيرهائی از شهاب سنگ يافتيم
    وَأَنَّا كُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن يَسْتَمِعِ الْآنَ يَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا و همانا ما می نشستیم که در مکانی که جایگاه نشستن بود و گوش (به حرفهای داخل آسمان) میدادیم اما اكنون هر كس بخواهد استراق سمع كند شهاب سنگي را در كمين خود مي‏يابد.
    آیا این خرافه نیست که بپذیریم، الله شهاب سنگ را به قصد زدن به جنها پرتاب می‌نماید؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث قرآني



    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۷/۱۶ در ساعت ۱۸:۰۴

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    دو نظریه درباره آیات مورد بحث (+ نظریه علامه طباطبایی)




    سلام به شما دوست گرامی

    ابتدا پاسخ پرسش شما را عرض می کنم و بعد در ادامه، به چند نکته اشتباه که در کلام شما آمده اشاره می کنم:
    ----------------------------------------------------------

    بحث استراق سمع شیاطین جنی از اخبار غیبی و طرد آنان توسط شهاب در آیات متعددی از قرآن بیان شده مانند: حجر/18 ، صافات/10 ، جن/9.

    درباره مجموعه این آیات به طور کلی دو دیدگاه در میان قرآن پژوهان وجود دارد. گروه اول معنای ظاهری و لغوی کلمات آیات را می پذیرد اما گروه دوم این آیات را از باب تمثیل و تشبیه دانسته و معنای دیگری از آن برداشت می کند. اینک شرح بیشتر این دو نظریه:


    علامه طباطبایی در المیزان با اشاره به این دو نظریه می نویسد:
    مفسرين براى اينكه مساله "استراق سمع" شيطان ها در آسمان را تصوير كنند و نيز تصوير كنند كه چگونه در اين هنگام به سوى شيطان ها با شهاب‏ ها تيراندازى مى‏ شود، بر اساس ظواهر آيات و روايات كه به ذهن مى‏ رسد توجيهاتى ذكر كرده ‏اند كه همه بر اين اساس استوار است كه آسمان عبارت است از افلاكى كه محيط به زمين هستند، و جماعت‏ هايى از ملائكه در آن افلاك منزل دارند و آن افلاك در و ديوارى دارند كه هيچ چيز نمى‏ تواند وارد آن شود، مگر چيزهايى كه از خود آسمان باشد و اينكه در آسمان اول، جماعتى از فرشتگان هستند كه شهاب ها به دست گرفته و در كمين شيطان ها نشسته‏ اند كه هر وقت نزديك بيايند تا اخبار غيبى آسمان را استراق سمع كنند، با آن شهاب ها به سوى آنها تيراندازى كنند و دورشان سازند و اين معانى همه از ظاهر آيات و اخبار ابتداء به ذهن مى ‏رسد. (1)

    [علامه طباطبایی در ادامه مطلب، نظر خود را اینگونه بیان می کند:]
    ولی امروز بطلان اين حرفها به خوبى روشن شده ؛ توضیح مناسب آیات ‏به احتمال ما - و خدا داناتر است - اين است كه: اين بياناتى كه در كلام خداى تعالى ديده مى‏ شود، از باب مثال هايى است كه به منظور تصوير حقايق خارج از حس زده شده، تا آنچه خارج از حس است به صورت محسوسات در افهام بگنجد، هم چنان كه خود خداى تعالى در كلام مجيدش فرموده:

    وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما يَعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُونَ (عنکبوت/43)
    اينها مثال هايى است كه ما براى مردم مى ‏زنيم، و جز دانايان آن را درك نمى ‏كنند

    و اين گونه مثل ها در كلام خداى تعالى بسيار است، از قبيل عرش، كرسى، لوح و كتاب؛ بنا بر اين، مراد از آسمانى كه ملائكه در آن منزل دارند، عالمى ملكوتى خواهد بود كه افقى عالى ‏تر از افق عالم ملك و محسوس دارد، همان طور كه آسمان محسوس ما با اجرامى كه در آن هست عالى‏ تر و بلندتر از زمين ماست.

    و مراد از نزديك شدن شيطان ها به آسمان و استراق سمع و به دنبالش هدف شهاب ها قرار گرفتن، اين است كه: شيطان ها مى ‏خواهند به عالم فرشتگان نزديك شوند و از اسرار خلقت و حوادث آينده سر درآورند و ملائكه هم ايشان را با نورى از ملكوت كه شيطان ها تاب تحمل آن را ندارند، دور مى‏ سازند و يا مراد اين است كه: شيطان ها خود را به حق نزديك مى‏ كنند، تا آن را با تلبيس‏ ها و نيرنگ هاى خود به صورت باطل جلوه دهند و يا باطل را باتلبيس و نيرنگ به صورت حق درآورند اما ملائكه تلاش آنان را باطل مى ‏كنند و حق صريح را هويدا مى‏ سازند، تا همه به تلبيس آنها پى برده؛ حق را حق ببينند و باطل را باطل.

    و اين كه خداى سبحان داستان استراق سمع شياطين و هدف شهاب قرار گرفتنشان را دنبال سوگند به ملائكه وحى و حافظان آن از مداخله شيطان ها ذكر كرده، تا اندازه ‏اى گفتار ما را تاييد مى ‏كند و خدا داناتر است. (2)


    پی نوشت
    ----------------------------------------------
    1- تفسير فخر رازى، ج 26، ص 121 و روح المعانى، ج 23، ص 73
    2- ترجمه الميزان، ج‏17، ص 187


    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۰۰:۲۹
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    لمس آسمان!




    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    همچنین لمس نمودن آسمان از سوی جنها(جن/8)
    پس از لمس آسمان, اقدام به استراق سمع می‌کردیم
    تعبیر لمس نمودن آسمان، ترجمه اشتباهی است و تا جایی که بنده بررسی کردم، هیچ مترجمی آیه 8 سوره مبارکه جن را مانند شما به «لمس کردن آسمان»! ترجمه نکرده است بلکه نوعا شبیه این ترجمه را ذکر کرده اند:

    وَ أَنَّا لَمَسْنَا السَّماءَ
    و اينكه ما آسمان را جستجو كرديم

    در کتابهای معتبر لغت مانند مفردات راغب آمده است: لمس یعنی چیزی را با پوست ظاهری بدن، درک کردن؛ همانند مس کردن چیزی ؛ راغب در ادامه می افزاید: یکی از وجوه معنایی لمس، طلب کردن و جستجو نمودن است و بعد آیه مورد بحث (جن/8) را برای این معنا ذکر می کند. (المفردات في غريب القرآن، ص: 747)

    مفسرین مشهوری مانند فخر رازی و قرطبی هم در تفاسیرشان همین مطلب را یادآور شده اند. (
    تفسير نمونه، ج‏25، ص: 111)

    علامه طباطبایی در المیزان (ج25/ص111) می نویسد:
    لمس السماء، الاقتراب منها بالصعود إليها ؛ یعنی: منظور از «لمس السماء» ، نزدیک شدن به آسمان به وسطه بالا رفتن به سوی آن است.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۹/۰۶ در ساعت ۱۸:۵۳
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  7. تشکر


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    تعابیر جعلی!




    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    اقدام به سوار شدن بر روی هم نمودیم
    این قسمت هم ساخته و پرداخته شماست و در هیچ جا گفته نشده که جن ها روی کول هم سوار می شدند!

    -----------------------------------

    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    روی صندلی نشستن در کنار آسمان نمونه‌ای از مسائل عجیب است(جن/9)و صافات/9 )و ادامهی آیات
    باز هم ادعای بی اساس! در آیات کریمه هیچ نامی از صندلی نیامده! به واقع، استنادهای بی سند دوست خوبمان اعجاب آورتر است!

    -----------------------------------

    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    دربار الهی
    باز هم تعبیر جعلی ای که بیگانه از آیات است!

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۰۰:۳۰
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  9. تشکر


  10. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    راوی داستان خدای تعالاست، نه جنیان!




    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    برخی از جنها که تازه مسلمان شده بودند به پیامبر اسلام تعریف می‌کردند که پیش از آمدن اسلام، ما(جنها) آزاد بودیم که با سوار شدن بر کول همدیگر، تا آسمان طبقه‌ی هفتم پیش رویم؛ پس از لمس آسمان, اقدام به استراق سمع می‌کردیم
    تعجب است که دوست خوبمان گویا کمترین مراجعه ای به سوره شریفه جن نداشته اند و زحمت یکبار مطالعه این آیات کریمه را هم به خود نداده اند که چنین ادعایی مطرح نموده اند!

    در اولین آیه سوره مبارکه جن، خدای سبحان تصریح می کند که تمام ماجرا از طریق وحی الهی به پیامبر تعلیم داده شده:

    قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقالُوا إِنَّا سَمِعْنا قُرْآناً عَجَباً (چن/1)
    بگو: به من وحى شده كه: گروهى از جنّ [به قرآن‏] گوش دادند و گفتند: همانا ما قرآن شگفت آورى شنيديم

    اما دوست خوبمان ادعا می کند جنیان، خود داستانشان را برای پیامبر نقل کرده اند!

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۰۰:۳۱
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  11. تشکر


  12. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    هدایت از سوی خداست اما شر از ناحیه بندگان سرکش!




    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    ما نمی‌دانستیم که الله برای زمین خیری می‌خواهد یا شری در راه آنهاست.
    آیه ای که ناظر به این قسمت است را همراه با نکته ای نقل می کنم؛ توجه فرمایید:

    وَ أَنَّا لا نَدْري أَ شَرٌّ أُريدَ بِمَنْ فِي الْأَرْضِ أَمْ أَرادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَداً (جن/10)
    و اينكه ما نمى‏دانيم آيا درباره كسانى كه در زمين هستند گزند و شرى خواسته شده، يا پروردگارشان براى آنان هدايت خواسته است؟

    نکته اول:
    جنيان در اين كلام خود، فاعل اراده رشد (یعنی خدای سبحان) را ذكر كردند ولى در جانب شر، فاعل را ذكر نكردند و نگفتند: «خدا شری برای اهل زمین مقدر کرده»بلكه فعل اراده را به صورت صيغه مجهول آوردند، تا هم رعايت ادب را نسبت به خداى تعالى كرده باشند، و هم فهمانده باشند که خداى تعالى شر كسى را نمى ‏خواهد مگر کسی که خود كارى كرده باشد كه مستحق شر خدايى شده باشد.

    نکته دوم:
    اينكه جنيان گفتند ما نمى ‏دانيم آيا خداى تعالى شر اهل زمين را خواسته يا رشد آنان را، براى جهل و تحيرى است كه نسبت به مساله رجم آسمانی و جلوگيرى از اطلاع يافتن شيطان ها از اخبار آسمان داشته ‏اند. چيزى كه هست اين مقدار را فهميده بودند كه اين حادثه كه در آسمان رخ داده، مربوط به اهل زمين است، حال يا براى خير آنان است و يا شر آنان؛ اگر خداى تعالى از پديد آوردن اين حادثه خير اهل زمين را خواسته باشد، قطعا آن خير يك نوع هدايت و سعادت اهل زمين خواهد بود، و به همين جهت در شق دوم احتمال خود كه جا داشت بگويند: "و يا خير ايشان را" ، گفتند "و يا هدایت ايشان را" ؛ مؤيد اين معنا جمله" أَمْ أَرادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ" است، كه اشعار به رحمت و عنايت دارد.
    (ترجمه الميزان، ج‏20، ص: 67)

    به دیگر سخن:
    قابل توجه اين كه آنها در اين جمله هدايت را به خدا نسبت مى ‏دهند، ولى شر را به صورت فعل مجهول بدون نسبت به خدا ذكر مى‏ كنند، اشاره به اينكه آنچه از سوى خدا مى ‏رسد خير و هدايت است، و شر و فساد از خود مردم و سوء استفاده آنها از نعمتهاى الهى و مواهب آفرينش ناشى مى‏ شود. گرچه مى‏ بايست در مقابل "شر"، واژه "خير" ذكر شود، ولى از آنجا كه واژه "خير" در اينجا به معنى" هدايت" بوده روى همين مصداق تكيه شده است. (تفسير نمونه، ج‏25، ص: 113)
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۰۰:۳۱
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  13. تشکر


  14. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    دو نکته درباره آیات مورد بحث




    نکته اول:
    از مجموع آیات 8 و 9 سوره مبارکه جن فهمیده می شود که: جنيان با يك حادثه آسمانى جدید روبرو شده ‏اند؛ حادثه ‏اى جديد كه مقارن با نزول قرآن و بعثت خاتم الانبياء (صلوات اللَّه عليه و آله) رخ داده و آن عبارت از اين است كه با بعثت آن جناب، جنيان از تلقى اخبار غيبى آسمانى و استراق سمع براى بدست آوردن آن ممنوع شده‏ اند. (ترجمه الميزان، ج‏20، ص: 66)

    نکته دوم:
    در ظاهر آیاتی که به موضوع اصابت شهاب ها به شیاطین جن سخن می گوید، در هیچ موردی به پيدايش اصل شهاب های آسمانی اشاره نشده و قرآن منعرض این مطلب نمی شود بلکه می فرماید: با نزول قرآن و بعثت پیامبر اسلام (ص)،
    جنیانی که به دنبال استراق سمع از اخبار غیبی هستند، به وسیله برخی شهاب هایی که وجود دارد، دور می شوند. (نظریات توضیح دهنده این مطلب، در پست دوم گذشت) (ترجمه الميزان، ج‏20، ص: 67)

    --------------------------------------------
    توجه:
    درباره خصوصیات و ویژگی های جن، می توانید لینک زیر را مطالعه فرمایید:


    جن در قرآن



    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۰۱:۳۸
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  15. تشکرها 2


  16. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    153
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    46



    سائل دو گونه است:
    1-پس ازجست وجوهای فراوان سوال برایش ایجاد میشود ونمیتواند حلش کند به همین خاطر از عالمی دیگر میپرسد.
    2-بدون جست وجو وتحقیق سوال می کند وانتظار دارد که همه بگویند حق با اوست
    امید است از تاپیک من کسی ناراحت نشده باشه
    هنر تنها سنگر فتح نشده انقلاب است
    مقام معظم رهبری





  17. تشکر


  18. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی مباحث قرآنی نمایش پست
    شيطان ها مى ‏خواهند به عالم فرشتگان نزديك شوند و از اسرار خلقت و حوادث آينده سر درآورند و ملائكه هم ايشان را با نورى از ملكوت كه شيطان ها تاب تحمل آن را ندارند، دور مى‏ سازند
    سلام ممنون از پاسختون.
    مگعه میشه اخه شیطان نزدیک بشه؟
    در ثانی مگه اونجا پرونده و کتاب و میز هست که شیطان از اسرار سر در بیاورد؟


  19. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط sunstar نمایش پست
    سائل دو گونه است: 1-پس ازجست وجوهای فراوان سوال برایش ایجاد میشود ونمیتواند حلش کند به همین خاطر از عالمی دیگر میپرسد. 2-بدون جست وجو وتحقیق سوال می کند وانتظار دارد که همه بگویند حق با اوست امید است از تاپیک من کسی ناراحت نشده باشه


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود