صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا در عربستان براي نماز مهر استفاده نمي كنند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    82
    تشکر:
    1
    حضور
    5 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا در عربستان براي نماز مهر استفاده نمي كنند؟




    چرا در عربستان براي نماز مهر استفاده نمي كنند؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۷:۲۹

    دلم لك ميزنه واست زماني كه ازم دوري
    ولي در خاطرم هستي ديگه اينجاشو مجبوري
    اگر حرف حرف من باشه هنوزم مرد و مغرورم
    ولي ميرم تو خوش باشي منم اينجاشو مجبورم


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط w995 نمایش پست
    چرا در عربستان براي نماز مهر استفاده نمي كنند؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي تاريخي
    با عرض سلام و ادب
    در پاسخ به اين سوال بايد عرض كنم،يكي از موضوعات اختلافي بين شيعيان و اهل سنت،بر سر اين موضوع است كه بر چه چيز بايد سجده كرد؟
    اهل سنت سجده کردن روی هر چیز را جایز می‏دانند و حتما خاک (مهر) یا سنگ یا آنچه از زمین بروید را شرط نمی‏دانند و روی فرش هم سجده می‏کنند.
    اما به عقيده شيعيان سجده باید بر خاک و سنگ و شن و ماسه و دیگر چیزهایی که معدنی، خوراکی و پوشاکی نباشد، انجام گیرد. به عبارت دیگر سجده بر زمین و آنچه که از زمین است باشد، به غیر از معدنیات و خوردنی‏ ها و پوشیدنی ‏ها.(توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسئله 1076.)البته برای سجده بهتر از هر چیز خاک است.
    طبق آنچه كه از پیامبر (صلي الله عليه و آله) و بزرگان دین به ما رسیده، باید سجده بر خاک و سنگ و شن و ماسه و دیگر چیزهایی که معدنی، خوراکی و پوشاکی نباشد، انجام گیرد.
    از پیامبر (صلي الله عليه و آله) نقل شده است: فاذا سجدت فمکّن جبهتک من الارض؛{ وسائل الشیعه، ج 4، ص 684، روایت 18}. هنگامی که سجده میکنی، پیشانیت را بر زمین قرار ده.
    در روایت دیگر فرمود: جعل لی الارض مسجداً و طهوراً{ بحارالأنوار، ج 16، ص 316.}
    یا در تعبیر دیگر فرمود: جعلت لی الارض طهوراً و مسجداً؛{ همان، ص 308} زمین برای من محل سجده و موجب طهارت (تیمم) قرار داده شده است.
    هشام بن حکم از امام صادق (عليه السلام) پرسید: بر چه چیزهایی سجده جائز است؟ حضرت فرمود: السجود لا یجوز الا علی الأرض أو ما أنبتت الأرض الا ما أکل أو لبس؛ سجده جائز نیست مگر بر زمین یا بر آنچه که از زمین بروید مگر خوردنیها و پوشیدنیها.
    هشام پرسید علت آن چیست؟ حضرت فرمود: لأنّ السجود هو الخضوع لله عزّوجلّ فلا ینبغی أن یکون علی ما یؤکل و یلبس لأنّ أبناء الدنیا عبید ما یأکلون و یلبسون و الساجد فی سجوده فی عبادة الله تعالی فلا ینبغی أن یضع جبهته علی معبود أبناء الدنیا الذین اغترّوا بغرورها؛ چون سجده برای خضوع و خشوع در برابر خدا است، پس سزاوار نیست که بر خوردنیها و پوشیدنیها که مورد علاقه و توجه اهل دنیا است، سجده شود.{ محمدی ری شهری، میزان الحکمة، عنوان 1749، به نقل از علل الشرایع، ج 1، ص 341}.
    بنابراین بنا به عقیده شیعه باید سجده بر زمین و آنچه که از زمین است باشد، به غیر از معدنیات و خوردنیها و پوشیدنیها.

    علت اصلي اينكه در كشور عربستان كه حكومت در دست وهابيان مي باشد،از مهر استفاده نمي كنند،اين است كه آنها سجده بر مهر را شرك مي دانند و شيعيان را هم بخاطر سجده بر مهر،مشرك معرفي مي كنند.

    در پاسخ به اين اتهام بي اساس بايد گفت:

    شیعیان بر خاک سجده می کنند نه برای خاک، توضیح مطلب این که سجده ازجمله کارهایی است که بالاترین حد خضوع و فروتنی انسان در مقابل کس یا چیزی را نشان میدهد، استدلال بت پرستان برای توجیه سجده‏شان در مقابل بتها این بود که چون خدای خالق جهان دیده نمی شود نمیتوان او را عبادت نمود پس باید بتهایی را که دیدنی و محسوس هستند پرستش کرد و به همین جهت در مقابل بتها کرنش و سجده میکردند و به آنها که ساخته دست خودشان بودند احترام میگذارند.

    ولی تفکر شیعه آن است که تنها وجود شایسته عبادت خداوند یکتا است و اگر چه دیده نمیشود و کنه ذات او در محدوده فهم و درک محدود انسان نمی گنجد ولی عبادت او امری ممکن است و خودش کیفیت این عبادت را آموخته و باید او را به همان نحوی که فرموده است عبادت کرد.
    سجده بر خاک و ساییدن پیشانی بر آن که نشانی از پایین‏ترین چیزهاست علامت نهایت ذلت و کوچکی انسان و اعتراف به عظمت خالق است (سبحان ربی الاعلی و بحمده) و تفاوت این عمل و فکر بت پرستان از زمین تاآسمان است و هیچ ربطی به تفکر اصیل شیعه ندارد.

    بنا براین ، اتهام شرک به یکی از دو وجه است.

    الف) شیعه تراب و مهر را میپرستند در حالی که باید فقط خدا را پرستید. در اینجا خلط میان دو مفهوم «مسجود له» و «مسجود علیه» شده است. اگر شیعه تراب را مسجود له قرار میداد یعنی برای خاک سجده میکرد مشرک بود، اما اگر برای خدای یکتا سجده کند اما محل سجده خود را به امر الهی ارض قرار دهد، عین اطاعت و توحید است.

    ب ) شیعه برای تراب و مهر یک اثر مستقلی در برابر قدرت خداوند قایل است، یعنی برای تراب قدرتی الهی قایل است. این اشکال بیشتر درباره تربت حسینی مطرح شده است. اما این نسبت به شیعه درست نیست زیرا شیعه برای هیچ کس و هیچ چیزی قدرت الهی مستقلی قائل نیست.
    این که شیعه سجده بر تربت حسینی را ترجیح میدهد به چند دلیل است:

    الف) امام صادق فرمود: حضرت زهرا(سلام الله عليها) از تربت حمزه سیدالشهدا ، تسبیحی درست کرد و با آن ذکر میگفت و مردم نیز بر او تأثی کردند وقتی امام حسین(عليه السلام) سیدالشهدا، شهید شد آن فضیلت بر تربیت امام حسین نیز داده شد{مستدرک الوسائل، النوری، مؤسسه آل البیت، ج 4، ص 12، باب استحباب السجود علی تربة‏الحسین(ع) او لوح منها و اتخاذ السبحة منها}.
    این روایت گرچه درباره تسبیح است نه لوحی که بر آن سجده میکنند اما میتواند شبهه شرک را پاسخ بگوید.

    ب ) سجده بر تربت حسینی به دلیل ادله خاصی که در این زمینه وارد شده است ترجیح داده میشود و اگر روایت خاصی در این ترجیح وارد نشده بود شیعه هرگز فتوا به استحباب آن نمیداد.
    دیلمی در ارشاد میگوید: «کان الصادق لایسجد الا علی تربة‏الحسین(عليه السلام) تذللاً لله و استکانة الیه»،{الوضوء والسجود فی الکتاب والسنه، عرفانیان الیزدی الخراسانی، میرزا غلامرضا، ص 64، چاپخانه علمیه قم، 1414 ه.ق}.

    عن معاویة بن عمار قال: «کان لابی عبدالله(عليه السلام) خریطة دیباج صفراء فیها تربة ابی عبدالله(عليه السلام) فکان اذا حضرته الصلاة صبه علی سجادته و سجد علیه ثم قال(عليه اسلام) «ان السجود علی تربة ابی عبدالله(عليه السلام) یخرق الحجب السبع»، (همان).


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاريخي نمایش پست
    ...
    علت اصلي اينكه در كشور عربستان كه حكومت در دست وهابيان مي باشد،از مهر استفاده نمي كنند،اين است كه آنها سجده بر مهر را شرك مي دانند و شيعيان را هم بخاطر سجده بر مهر،مشرك معرفي مي كنند.

    .
    عبادات توقيفي هستند. يعني اينکه ما مسلمانان بايستي آنگونه الله تعالي را عبادت کنيم که خود و رسولش ما را بدان امر کرده اند. لذا در مسئله سجده بردن در نماز نيز بايد از شرع و برنامه ي او پيروي شود.

    با نگاه به عمل پيامبر و اصحابش متوجه مي شويم که استفاده از مهر در هنگام سجده اصلي ندارد و اين پديده بدعت است.

    در هنگام سجده بايستي هفت عضو انسان بر زمين بيافتد :

    1- پيشاني، 2- بيني، 3و4- کف دو دست، 5- دو زانوي پا، 6 و7- سرپنجه هاي پا(انگشتان پا)

    از ابن عباس روايت است که پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود : (أمرت أن أسجد علي سبعةأعظم : علي الجبهة و أشار بيده علي أنفه، و اليدين، والرکبتين و أطراف القدمين)نسايي

    «به من امر شده است تا بر هفت عضو سجده برم، بر پيشاني و با دستش به بيني‌اش اشاره کرد، دو دست، دو زانو و سرپنجه‌هاي پاها». و نيز از ابن عباس روايت است که پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود : (لاصلاة لمن لايصيب أنفه من الأرض ما يصيب جبينه)(صفة الصلاة النبي-الباني)

    «کسي که بيني‌اش همراه با پيشانيش بر زمين قرار ندهد نمازش صحيح نيست».

    از ابوحميد روايت است که‌: پيامبر صلي الله عليه و سلم:" كان إذا سجد أمكن أنفه وجبهته من الارض، ونحى يديه عن جنبيه، و وضع كفيه حذو منكبيه [چون به سجده مي‌رفت‌، بخوبي بيني و پيشاني خود را بر زمين جاي مي‌داد و دستها را از پهلوها، دور مي‌نمود وکف دستان را در مقابل شانه‌ها مي‌نهاد]"‌. به روايت ابن خزيمه و ترمذي‌، و او گفته که‌:‌“‌حسن و صحيح‌“‌ است‌.

    بنابر اين در هيچ جاي قرآن و سنت وارد نشده که پيامبر مهر گذاشته باشند و يارانش را بدان امر کرده باشد و لذا اين پديده بدعت است.
    دليل ناجايز بودن گذاشتن مهر اينست که:

    شخص رسول خدا صلي الله عليه وسلم از مهر استفاده نکرده اند، پس ما نيز به نشانه ي اقتدا و پيروي از ايشان نبايد در نماز از مهر استفاده کنيم.
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.jamaly نمایش پست
    عبادات توقيفي هستند. يعني اينکه ما مسلمانان بايستي آنگونه الله تعالي را عبادت کنيم که خود و رسولش ما را بدان امر کرده اند. لذا در مسئله سجده بردن در نماز نيز بايد از شرع و برنامه ي او پيروي شود.

    با نگاه به عمل پيامبر و اصحابش متوجه مي شويم که استفاده از مهر در هنگام سجده اصلي ندارد و اين پديده بدعت است.

    در هنگام سجده بايستي هفت عضو انسان بر زمين بيافتد :

    1- پيشاني، 2- بيني، 3و4- کف دو دست، 5- دو زانوي پا، 6 و7- سرپنجه هاي پا(انگشتان پا)

    از ابن عباس روايت است که پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود : (أمرت أن أسجد علي سبعةأعظم : علي الجبهة و أشار بيده علي أنفه، و اليدين، والرکبتين و أطراف القدمين)نسايي

    «به من امر شده است تا بر هفت عضو سجده برم، بر پيشاني و با دستش به بيني‌اش اشاره کرد، دو دست، دو زانو و سرپنجه‌هاي پاها». و نيز از ابن عباس روايت است که پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود : (لاصلاة لمن لايصيب أنفه من الأرض ما يصيب جبينه)(صفة الصلاة النبي-الباني)

    «کسي که بيني‌اش همراه با پيشانيش بر زمين قرار ندهد نمازش صحيح نيست».

    از ابوحميد روايت است که‌: پيامبر صلي الله عليه و سلم:" كان إذا سجد أمكن أنفه وجبهته من الارض، ونحى يديه عن جنبيه، و وضع كفيه حذو منكبيه [چون به سجده مي‌رفت‌، بخوبي بيني و پيشاني خود را بر زمين جاي مي‌داد و دستها را از پهلوها، دور مي‌نمود وکف دستان را در مقابل شانه‌ها مي‌نهاد]"‌. به روايت ابن خزيمه و ترمذي‌، و او گفته که‌:‌“‌حسن و صحيح‌“‌ است‌.

    بنابر اين در هيچ جاي قرآن و سنت وارد نشده که پيامبر مهر گذاشته باشند و يارانش را بدان امر کرده باشد و لذا اين پديده بدعت است.
    دليل ناجايز بودن گذاشتن مهر اينست که:

    شخص رسول خدا صلي الله عليه وسلم از مهر استفاده نکرده اند، پس ما نيز به نشانه ي اقتدا و پيروي از ايشان نبايد در نماز از مهر استفاده کنيم.
    با عرض سلام و ادب

    دوست بزرگوار جناب saman.jamaly،كسي ادعا نكرده است كه پيامبر(صلي الله عليه و آله) هم مهر داشتند و بر مهر سجده مي كردند،اختلاف اصلي بين شيعيان و اهل سنت در اين است كه آنها سجده بر هر چيزي را جايز مي دانند،حال آنكه شيعيان با تمسك به قرآن و بر طبق آنچه كه از پیامبر (صلي الله عليه و آله) و بزرگان دین به ما رسیده، باید سجده بر خاک و سنگ و شن و ماسه و دیگر چیزهایی که معدنی، خوراکی و پوشاکی نباشد، انجام گیرد.

    از پیامبر (صلي الله عليه و آله) نقل شده است: فاذا سجدت فمکّن جبهتک من الارض؛{ وسائل الشیعه، ج 4، ص 684، روایت 18}. هنگامی که سجده میکنی، پیشانیت را بر زمین قرار ده.

    پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) فرمود : جُعِلَتْ لى الارضُ مسجداً و طهوراً: زمين براى من محل سجده و پاك وپاك كننده آفريده شده است». و براى

    امّتم نيز زمين محل سجده و پاك و پاك كننده آفريده شده است. "جُعِلَتْ لِاُمتى الارضُ مسجداً و طهورا" (صحيح بخاري ج1ص91- سنن بيهقي ج2ص433؛خصال شيخ‌صدوق، باب الاربعه، ح14).

    آنچه از حديث برداشت ميشود اين است كه زمين هم طهور است و هم مسجد و ميدانيم آنچه طهور است و ميشود با آن تيمم كرد خاك و سنگ زمين است نه فرش و موكت و.. بنابراين سجده‌گاه هم بايد طبق روايت خاك و سنگ زمين باشد زيرا هر دو را به يك بيان فرموده‌اند، در حالي كه اگر معناي مورد نظر آنها مراد بود بايد اينطور ميفرمودند :«جعلت لي الارض مسجدا و ترابها طهورا»!!!

    بنابراين شكي نيست كه مسجد در اينجا همان سجده‌گاه است و سجده‌گاه بايد همان چيزي باشد كه بتوان بر آن سجده كرد.

    از سيره پيامبر هم ميشود به اين مطلب پي برد ما در اينجا به مواردي اشاره ميكنيم:

    ابوهريره ميگويد:سجد رسول الله في يوم مطير حتي اني لانظر الي اثر ذلك في جبهته و ارنبته : رسول خدا را در يك روز باراني ديدم كه بر زمين سجده ميكرد و اثر آن بر پيشاني او نمايان بود(مجمع الزوائدج2ص126)

    با اندكي دقت و تأمل مي‌فهميم كه اگر سجده بر فرش و پارچه جايز بود لزومي نداشت كه حضرت در روز باراني بر زمين سجده كنند در حالي كه به گفته آنها در روزهاي آفتابي بر فرش و غيره هم سجده ميكرده‌اند.

    - عايشه نيز ميگويد:«ما رأيت رسول الله متقيا وجهه شيء :من هرگز نديدم پيامبر (به هنگام سجده)پيشاني خود را به چيزي بپوشاند.(مسند ابن ابي شيبه ج1 ص397)

    پس خاك خالص چيزى است كه به اتفاق جميع طوائف مسلمين، سجده بر آن صحيح است.

    وقتى رسول خدا(صلي الله عليه و آله) به مدينة منوره تشريف آوردند و دستور ساختن مسجدالنبى را دادند، در آن زمان مسجد فرش نداشت و پيامبر(صلي الله عليه و آله) روى همان زمين مسجد، روى همان خاكهاى مسجد سجده مى كردند. در زمان ابوبكر و عثمان و عمر و حضرت على(عليه السلام) نيز روى همان زمين مسجد سجده مى نمودند. بنابراين تمام نمازهاى پيامبر(صلي الله عليه و آله) روى زمين بوده و سجده هاى پيامبر و مسلمانهاى صدر اسلام، بر روى خاك بوده. پس قطعاً سجده بر خاك صحيح است و شيعيان كه بر روى خاك سجده مى كنند، به واسطة تأسّى و متابعت از رسول خداست؛ پس قطعاً نمازهايشان صحيح است.

    دوست عزيز اولاً شيعه سجده را بر تمام زمين جائز مى داند، چه سنگ باشد و چه خاك.

    ثانياً چون شرط است كه محل سجده بايد از هر نجاستى پاك باشد و سجده بر زمين نجس جايز نيست، بدين جهت شيعيان قطعه اى از خاك پاك (مهر) را به همراه خود دارند،‌ تا هر وقت خواستند نماز بخوانند،‌بر آن خاك پاك سجده كنند. زيرا نمى دانند هر خاك و زمينى كه بر آن مى خواهند سجده كنند، پاك است يا نه، بدين جهت يك قطعه خاك پاك را كه يقين به طهارتش دارند، انتخاب مى كنند و بر آن سجده مى كنند.
    دوست عزيز،شيعيان سجده را فقط بر مهر جايز نمي دانند تا شما اين را بدعت بدانيد،شيعيان با تبعيت از قرآن و سنت نبوي، مي گويند:باید سجده بر خاک و سنگ و شن و ماسه و دیگر چیزهایی که معدنی، خوراکی و پوشاکی نباشد، انجام گیرد.اگر كمي انصاف بخرج بدهيم،به هيچوجه شيعيان را متهم به شرك و بدعت نخواهيم كرد.

    همانگونه كه شما هم اشاره كرده ايد عبادت توفیقی است و در اجزا و شرایط آن باید بر اساس قول و فعل شارع عمل کرد. مهر نزد شیعه موضوعیت ندارد بلکه ملاک همان سجده بر خاک و سنگ و چوب است و مهر وسیله ای است که سجده بر خاک را در هر جا و هر مکان سهل و آسان می سازد گرچه سجده بر تربت آقا امام حسین ثواب بسیار دارد اما تربت امام حسین نیز جزء خاک و زمین است.

    در پايان براي روشنتر شدن موضوع، به دو روايت از منابع اهل سنت خدمت شما عرض مي كنم:

    *احمدبن حنبل در مسند خود روايت كند كه:

    «عَنْ جابِربْنِ عَبْدِاللّهِ اْلاَنْصارى قالَ: كُنْتُ اَصَلّى مَعَ النَّبىِّ(صلى الله عليه وآله وسلم) فَاخِذُ قَبْضَةً مِنْ الْحِصى، فَاَجْعَلُها فى كَفّى ثُمَّ

    اُحَوِّلُها اِلىَ الْكَفِّ اْلاُخْرى حَتّى تَبْرُدَ ثُمَّ اضَعُها لِجِبينى، حَتّى اَسْجُدَ عَلَيْها مِنْ شَدّةِ الْحَرِّ
    ": جابربن عبداله انصارى گويد: من با رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) نماز ظهر را مى خواندم از شدت گرما مشتى از سنگ ريزه بر مى داشتم و در مشت خود نگه مى داشتم و سپس آن را به مشت ديگرم منتقل مى كردم تا سنگ ريزه ها سرد شود و سپس آن را در جلو خود قرار مى دادم تا بر آن سجده كنم.»{ مسند احمد، ج 2، ص 327}.
    و روشن است كه اگر سجده بر غير زمين جايز بود، صحابه رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم)بر لباسهايشان سجده مى كردند و اين زحمات را براى سرد كردن سنگ ريزه ها متحمل نمى شدند.

    **"رُوِىَ اَنَّ النَّبىَ(صلى الله عليه وآله وسلم) كانَ اِذا سَجَدَ رَفَعَ العِمامَةَ عَنْ جِبْهَتِهِ : روايت شده است كه پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) هرگاه سجده مى كرد عمامه را از پيشانيش بالا مى زد.»{ الطبقات الكبرى، ج 1، ص 151}.

    اينك كه با نظريه شيعه در اين مسأله آشنا شديد مناسب است به دو نكته ديگر نيز توجه داشته باشيم.

    گرچه مذاهب اهل سنت سجده بر فرش و ... را جايز مى دانند ولى به اتفاق همه مذاهب اسلامى سجده كردن بر خاك و سنگ جايز است و مى توان گفت كه اختلاف شيعه و سنى در مورد محل سجده اين است كه اهل سنت توسعه بيشترى قايل هستند.

    نكته دوم اين كه همه مسلمانان معتقد و متفق اند كه سجده فقط خضوع و خشوع براى پروردگار جهان است. سجده بر مهر و سنگ پرستش مهر و سنگ نيست همچنان كه سجده بر فرش و سجاده پرستش فرش و سجاده نيست بلكه نمازگزار براى خدا بر مهر و سنگ يا فرش سجده مى كند و فرق است بين سجده بر خاك و فرش و سجده براى خاك و فرش و ...
    ..
    ویرایش توسط مقداد : ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ در ساعت ۲۱:۵۹


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    267
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نظر من هم همین طور هست. ماشیعه ها با سجده کردن در مقابل خداوند، ذلت و کوچکی خود را در مقابل عظمت الله نشان میدهیم و این کا هیچ ربطی به شرک ندارد.
    من نمیدانم که چرا میگویند: اسب حیوان نجیبی است، کبوتر زیباست وچرا درقفس هیچ کسی کرکس نیست؟گل شبدر چه کم از لاله ی قرمز دارد؟
    چشم ها را باید شست،جور دیگر باید دید
    http://ehda.ir
    http://www.juyom.ir
    http://www.100raz.com


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دوستان گرامی شاید بنده مطالبم را واضح بیان نکردم

    خلاصه مطلب من این بود که علت استفاده نکردن اهل سنت یا به قول شما وهابیان عربستان از مهر این نیست که شیعیان از ان استفاده میکنند یا نه , بلکه دلایل فقهیی است که هر مذهبی برای خود دارد.

    اما این نکته که استفاده از مهر عملی شرک امیز است یا خیر
    چنان چه کسی معتقد باشد که ان خاک باعث می شود او بیشتر به خدا نزدیک شود و استفاده از از خاک فلان مکان را سبب قربت به الله میداند یقینا گمراه است.
    اما اگر به دلایل فقهی سجده کردن را بر غیر خاک ناجایز میداند و به همین علت از مهر استفاده می کند و دلیل دیگری ندارد مطمئنا او راه درست را می رود.

    ازصحیح بخاری:
    385 - أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ كُنَّا نُصَلِّی مَعَ النَّبِی صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ فَیضَعُ أَحَدُنَا طَرَفَ الثَّوْبِ مِنْ شِدَّةِ الْحَرِّ فِی مَكَانِ السُّجُودِ
    حضرت انس میگوید به امامت رسول الله نماز میخواندیم و بعضی از ما بخاطر شدت گرمی زمین، گوشه لباس خود را در مکان سجود میگذاشت.

    در حدیث صحیح آمده :
    «إذا قرأ ابن آدم السجدة فسجد اعتزل الشیطان یبكی یقول : یا ویله أمر ابن آدم بالسجود فسجد فله الجنة و أمرت بالسجود فعصیت فلی النار»
    حدیث رقم : 727 فی صحیح الجامع.
    رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمود: وقتی آیه سجده خوانده میشود و آدمی سجده میکند، شیطان به گوشه ای میرود و گریه کنان میگوید: ای وای بر او،امر به سجده شد و سجده نمود و برایش بهشت است و من امر به سجده کردن شدم و نکردم و برایم آتش است.

    الله به همه ما و شما توفیق عبادت بدهد
    التماس دعا
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط saman.jamaly نمایش پست
    دوستان گرامی شاید بنده مطالبم را واضح بیان نکردم

    خلاصه مطلب من این بود که علت استفاده نکردن اهل سنت یا به قول شما وهابیان عربستان از مهر این نیست که شیعیان از ان استفاده میکنند یا نه , بلکه دلایل فقهیی است که هر مذهبی برای خود دارد.

    اما این نکته که استفاده از مهر عملی شرک امیز است یا خیر
    چنان چه کسی معتقد باشد که ان خاک باعث می شود او بیشتر به خدا نزدیک شود و استفاده از از خاک فلان مکان را سبب قربت به الله میداند یقینا گمراه است.
    اما اگر به دلایل فقهی سجده کردن را بر غیر خاک ناجایز میداند و به همین علت از مهر استفاده می کند و دلیل دیگری ندارد مطمئنا او راه درست را می رود.

    ازصحیح بخاری:
    385 - أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ كُنَّا نُصَلِّی مَعَ النَّبِی صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ فَیضَعُ أَحَدُنَا طَرَفَ الثَّوْبِ مِنْ شِدَّةِ الْحَرِّ فِی مَكَانِ السُّجُودِ
    حضرت انس میگوید به امامت رسول الله نماز میخواندیم و بعضی از ما بخاطر شدت گرمی زمین، گوشه لباس خود را در مکان سجود میگذاشت.

    در حدیث صحیح آمده :
    «إذا قرأ ابن آدم السجدة فسجد اعتزل الشیطان یبكی یقول : یا ویله أمر ابن آدم بالسجود فسجد فله الجنة و أمرت بالسجود فعصیت فلی النار»
    حدیث رقم : 727 فی صحیح الجامع.
    رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمود: وقتی آیه سجده خوانده میشود و آدمی سجده میکند، شیطان به گوشه ای میرود و گریه کنان میگوید: ای وای بر او،امر به سجده شد و سجده نمود و برایش بهشت است و من امر به سجده کردن شدم و نکردم و برایم آتش است.

    الله به همه ما و شما توفیق عبادت بدهد
    التماس دعا
    با عرض سلام و ادب
    همانگونه كه بنده در پستهاي قبل عرض كردم،اين كه سجده بر خاك صحيح است مورد تأييد همه مسلمين است،منتهي اهل سنت سجده بر هر چيزي را جايز مي دانند،ولي شيعيان شيعيان با تمسك به قرآن و بر طبق آنچه كه از پیامبر (صلي الله عليه و آله) و بزرگان دین به ما رسیده، باید سجده بر خاک و سنگ و شن و ماسه و دیگر چیزهایی که معدنی، خوراکی و پوشاکی نباشد، انجام گیرد.
    دوست عزيز اگر به عقيده شما،دليل استفاده نكردن از مهر در عربستان اين است كه آنها بنابر دلايل فقهي خود از مهر استفاده نمي كنند،حال سوال بنده از شما اين است:با توجه به اينكه همه مسلمين سجده بر خاك را جايز م يدانند و مهر هم از خاك مي باشد،چرا در عربستان،اگر يكي از شيعيان هنگام نماز از مهر استفاده كند،مورد حمله و هجوم نيروهاي عربستاني قرار مي گيرد،مگر شما نمي گوييد كه هر مذهبي براي خودش دلايل فقهي دارد،خوب شيعيان كه بر مبناي فقهه خود سجده بر مهر را جايز مي دانند، نمي توانند در عربستان و در كنار خانه خدا و قبر پيامبر خدا(صلي الله عليه و آله) ا زمهر استفاده كنند؟؟!!!

    براي تأكيد بر اين مطلب كه سجده بر زمين و خاك صحيح است،دوباره عرض مي كنم كه:

    بر اساس حدیث بسیار مشهوری که معتبرترین منابع فقهی شیعه و سنی و کتب فراوانی در میان مسلمین آنرا نقل نموده اند، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "جعلت لی الأرض مسجدا و طهورا " (1)، " زمین به عنوان سجده گاه و وسیله‌ای پاک کننده برای من قرار داده شده است." در این روایت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) زمین را آشکارا به عنوان سجده گاه و محلی که می‌توان بر روی آن سجده نمود معرفی می‌کنند. لذا بر این اساس بر روی هر چیز که جزء زمین محسوب گردد، همانند خاک، سنگ و ... می‌توان سجده نمود.
    اگر خوب جستجو کنیم، می‌یابیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نه تنها مشخصات سجده گاه را برایمان تبیین نموده اند، بلکه به هنگام عمل، خود نیز آنرا به کار بسته اند و طریقه صحیح سجده کردن را به اصحاب خویش آموخته اند.
    به عنوان نمونه، وائل (که یکی از صحابه است)، نقل می‌کند که پیامبر را دیدم، در حالیکه پیشانی و بینی مبارک خویش را به هنگام سجده بر روی زمین گذارده است(2)
    ابو هریره و ابی سعید خدری نیز در روایاتی جداگانه می‌گویند که بر اثر بارش باران، خاک زمین تر شده بود، اما با این حال رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر روی زمین سجده نمود و ما خود اثر آنرا را بر پیشانی آن بزرگوار مشاهده کردیم (3).
    عائشه می‌گوید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) هیچگاه به هنگام سجده پیشانی خویش را با چیزی نمی‌پوشاند (4) و یا بر طبق حدیثی دیگر، آن حضرت حتی اجازه نمی‌داد تا عمامه او نیز به هنگام سجده پیشانی او را بپوشاند و مانع تماس آن با سجده گاهش گردد (5).

    همچنين دقت در سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) این مطلب را نیز برای ما روشن می‌سازد که علاوه بر زمین که سجده نمودن بر روی آن مجاز است، بر روی گیاهانی که از زمین می‌رویند و برای خوراک و پوشاک مصرف نمی‌گردند نیز می‌توان سجده نمود، چرا که آن حضرت بعضی اوقات نیز بر روی اجزای برخی گیاهان سجده می‌نمود.
    ابو سعید خدری نقل می‌کند که روزی بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) وارد شدم و آن حضرت را در حالی یافتم که روی حصیری نماز می‌خواند و به روی آن مشغول سجده بود.(6)
    انس بن مالک نیز در چندین حدیث نقل می‌نماید که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بر روی حصیر نماز می‌خواندند. به عنوان نمونه، انس می‌گوید که روزی رسول خدا برای صرف غذا دعوت شده بودند. پس از صرف غذا فرمودند: برخیزید تا به همراه شما نماز بخوانم. ما حصیری را تمیز نمودیم و آن حضرت بر روی آن قرار گرفتند و مشغول نماز شدند و ما نیز به همراه آن بزرگوار به نماز ایستادیم. (7)

    در کنار تمامی این مسائل، باز نیز ائمه اطهار (علیهم السلام) كه آشناترين اشخاص به سيره و روش پيامبر گرامي هستند،ذهن پرسشگر ما را به حال خویش رها ننمودند و گوشه‌ای از حکمت برگزیده شدن خاک و اجزاء غیر خوراکی و پوشاکی گیاهان برای سجده را برایمان بیان نمودند.
    هنگامی که امام صادق (علیه السلام) حکم سجده گاه را برای هشام بن حکم بیان نمودند، هشام از علت آن پرسید. حضرت در پاسخ فرمود: زیرا سجود، خضوع در برابر خداوند است، پس نمی‌شود بر آنچه که خورده می‌شود و یا پوشیده می‌گردد سجده نمود، چرا که دنیازدگان بنده خوراک و پوشاک خویشند، اما شخصی که سجده می‌کند، به هنگام سجود در حال عبادت خداوند است، پس نباید پیشانی خویش را به هنگام سجده بر معبود اهل دنیا بگذارد (که بوسیله آن فریفته شده اند) و سجده نمودن بر زمین برتر است، چرا که در آن تواضع و خضوع به درگاه الهی بیشتر است. (8) "

    اينكه شما سجده كنندگان بر يك خاك مخصوص- تريت امام حسين(عليه السلام)- را گمراه معرفي مي كنيد،با سخن شما كه مي گييد: هر مذهبي براي خود دلايل فقهي دارد،در تناقض مي باشد، اگر واقعاً شما به اين معتقديد كه هر مذهبي براي خود دلايل فقهي اي دارد كه بدان عمل مي كند،شيعيان هم براي اين عمل خود مستندات قوي اي دارند كه بنده به برخي از اين موارد اشاره مي كنم،و اميدوارم كه براي عقايد و رفتارهاي عبادي ديگران كمي احترام قائل شده،و آنها را متهم به گمراهي نكنيد:

    پس همانگونه که مشخص شد، بر اساس سنت پیامبر، در کنار اجزاء غیر خوراکی و پوشاکی گیاهان، خاک برترین سجده گاه است و تمامی ما می‌توانیم خاک هر سرزمینی را برای سجده نمودن انتخاب کنیم. ولی ائمه ما حتی مقدس ترین خاکها را نیز به ما معرفی کردند تا بتوانیم برای سجده خویش آنها را برگزینیم. تمامی مردم جهان می‌دانند که زمین و خاک سرزمینهای گوناگون ارزشهای متفاوتی دارند و حتی از نظر مادی نیز دارای ارزش یکسانی نیستند.



    دین ما نیز به ما می‌آموزد که برخی سرزمینها از منظر معنوی جایگاه به خصوصی دارند و از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردارند. پس به نظر می‌رسد که برای نزدیکی بیشتر به پروردگارمان می‌توانیم خاکی با قداست بیشتر را برای سجده نمودن خویش برگزینیم. اما کدام خاک؟


    شیعه به پیروی از ائمه خویش سعی می‌کند تا خاکی را برای سجده خود برگزیند که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آنرا مورد تکریم و احترام ویژه خویش قرار می‌داد، آنرا می‌بوئید و می‌بوسید و از آن محافظت می‌نمود (9).



    بر اساس روایات معتبری که تمامی مسلمین (اعم از شیعه و سنی) آنها را نقل نموده اند، تربت امام حسین (علیه السلام) حتی متجاوز از 50 سال پیش از وقوع حادثه کربلا و شهادت آن حضرت، در نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از کرامت و قداست ویژه‌ای برخوردار بود و آن حضرت حرمت مخصوصی را برای آن قائل بودند. تا جائی که بنابر نقل کتب معتبر اهل تسنن، ملائکه الهی به امر پروردگار مقداری از این تربت مقدس را برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آوردند و به آن حضرت تقدیم داشتند. (10)

    پس چه نیکوست که ما نیز به دنبال آن حضرت، سجده گاه خویش را از تربت امام حسین (علیه السلام) برگزینیم و با سجده بر تربت کسی که تمام هستی خود را در راه محبوب خویش فدا نمود، به پروردگارمان تقرب جوئیم.

    جناب saman.jamaly، سفارش بنده به شما اين است كه قبل از متهم كردن پيروان يك مذهب و عقيده به گمراهي،كمي پيرامون آن موضوع مطالعه داشته باشيد،تا بي دليل ديگران را متهم به گمراهي نكنيد.
    خلاصه مطالب تا اينجا اين شد كه:
    همه مسلمين سجده بر خاك را صحيح مي دانند،پس شيعيان كه بر مهر(خاك) سجده مي كنند،عمل غير شرعي اي را مرتكب نمي شوند.

    سجده بر خاكي خاص،يعني تربت حضرت سيدالشهداء،بدون دليل نبوده،و به قول شما هر مذهبي براي خود دلايل فقهي اي دارد كه طبق آن عمل مي كند.

    از آنجايي كه وهابيون بر اساس دلايل واهي و بي اساس،سجده بر مهر را شرك مي دانند،نه تنها خود از مهر استفاده نمي كنند،بلكه شيعيان را هم كه بر اساس دلايل مذهبي خود از مهر استفاده مي كنند،مشرك معرفي كرده و هنگام استفاده آنان از مهر،آنها را مورد هجوم و هتك حرمت قرار مي دهند.
    پي نوشت:
    1- صحیح بخاری (کتاب التیمم و کتاب الصلوة، باب فضل استقبال القبله)، جلد 1، صفحه 86 و 113 ؛– صحیح مسلم (باب المساجد و مواضع الصلوة)، جلد 2، صفحه 64 ؛- صحیح ترمذی (کتاب الصلوة، باب أن الأرض کلها مسجد الا المقبرة و الحمام و کتاب السیر، باب ما جاء فی الغنیمة)، جلد 1، صفحه 199 و جلد 3، صفحه 56 ؛- سنن نسائی (کتاب الغسل و التیمم، باب التیمم بالصعید و کتاب المساجد، الترغیب فی الجلوس فی المسجد و انتظار الصلوة)، جلد 1، صفحه 210، جلد 2 صفحه 56 ؛– سنن ابن ماجه (کتاب الطهارة و سننها، ابواب التیمم، باب ما جاء فی السبب، حدیث 567)، جلد 1، صفحه 188 ؛ – سنن دارمی (کتاب السیر، باب الغنیمة لا تحل لأحد قبلنا)، جلد 2، صفحه 224 ؛– سنن ابوداوود، جلد 1، صفحه 118 ؛– مسند احمد، جلد 1، صفحه 301 – جلد 2، صفحات 250 و 222 – جلد 3، صفحه 304– جلد 4، صفحه 416 – جلد 5، صفحات 383، 256، 161، 148، 248 و 145 – و ...

    2- مسند احمد (مسند الکوفیین)، جلد 4، صفحه 317.

    3- صحیح بخاری (کتاب الأذان، باب وجوب صلاة الجماعة، باب فضل السجود، باب التسلیم- کتاب صلوة التراویح، کتاب الإعتکاف، باب من خرج من اعتکافه عند الصبح)، جلد، 1 صفحات 163، 198، 203 و جلد 2، صفحات 254، 258 و 259 ؛– صحیح مسلم (کتاب الإعتکاف)، جلد 3، صفحات 172 و 173 ؛– سنن نسائی (کتاب السهو، باب ترک مسح الجبهة بعد التسلیم)، جلد 3، صفحه 79 ؛– سنن ابو داوود (کتاب الصلوة، باب السجود علی الأنف و الجبهة، باب السجود علی الأنف)، جلد 1، صفحات 204 و 207 ؛– مسند احمد جلد 3، صفحات 60 و 74.

    4- مسند احمد، جلد 6، صفحه 58– کنزالعمال، جلد 4 صفحه 212.

    5- طبقات جلد 1، صفحه 455.

    6- صحیح مسلم (کتاب المساجد و مواضع الصلوة)، جلد 2، صفحه 62.

    7. صحیح بخاری (کتاب الصلوة، باب الصلاة علی الحصیر و کتاب الأذان، باب وضوة الصبیان و ...)، جلد 1، صفحات 101 و 209 ؛– صحیح مسلم (کتاب المساجد و مواضع الصلوة، باب جواز الجماعة بالنافله و الصلاة علی الحصیر و ...)، جلد 2، صفحه 127 ؛– سنن نسائی (کتاب الإمامة، باب موقف الإمام إذا کانوا ثلاثا)، جلد 2، صفحه 85 ؛– سنن ابی داوود (کتاب الصلوة، باب اذا کانوا ثلاثة کیف یقومون)، جلد 1، صفحه 146 ؛– مسند احمد، جلد 3، صفحه

    131
    8- من لا یحضره الفقیه، جلد 1، صفحه 272


    9- مستدرک صحیحین، جلد 4، صفحه 398


    10- مسند احمد، جلد 6، صفحه 294 ؛- ترجمة الإمام الحسین (ابن عساکر)، صفحه 241 ؛- البدایة و النهایة، جلد 6، صفحه 257 ؛- مجمع الزوائد، جلد 9، صفحه 187.

    ویرایش توسط مقداد : ۱۳۹۰/۰۷/۲۲ در ساعت ۲۰:۴۷


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چرا بد برداشت میکنید؟
    اگر شما تنها به این خاطر بر مهر سجده میکنید که بر خاک سجده کرده باشید ان هم به دلایل فقهیتان هیچ اشکالی ندارد.

    اما چنانچه کسی بر خاک مشخصی بخاطر خود ان خاک سجده کند ( کاری که نه پیامبر انجام داده نه یارانش ) و ان خاک را سبب قربتش بداند گمراه است.
    مگر نمیگویید که پیامبر خدا فرمود : جعلت لی الأرض مسجدا و طهورا
    پس سبب چیست که تنها به خاک کربلا و مشهد و... باید سجده کرد؟!!!

    مگر ادعا ندارید که خاک کربلا حتی قبل از واقعه شهادت حسین بن علی رضی الله عنه هم کرامت و قداست داشته است ایا پیامبر خدا از ان خاک مهری ساخته و بر ان سجده کردند؟!!! یا به ان کار امر کردند؟!!
    مگر نمی گویید که رسول اکرم صلی الله علیه و آله بر روی حصیر نماز می‌خواندند.
    ایا علی بن ابی طالب از خاک مکان مشخصی مهر ساختند و بر ان سجده کردند؟!!

    درست است که سجده بر خاک براي پرستش خاک نیست و برای الله است اما بشرطیکه این خاک را مقدس ندانیم.
    اما وقتیكه خاک را بصورت مهر در آورده اید و آن مهر را تربت كربلا يا مشهد دانستید و بروي مهر جمله يا (امام رضا مدد) يا (امام حسين ادركني) را نوشتيد و وقتي كه اين خاک را شفا دانستید . آنوقت این سجده فرق دارد با سجده کسی که بروی سجدگاه قدم خود را هم میگذارد و بر روی خاکی که سجده میکند مینشیند!! پس این دو فرق دارند
    سجده برای خداست . سجده هم برای خدا هم برای احترام به تربت حضرات حسین و رضا رضی الله عنهما نیست والا اگر خاک خاک است دیگر چرا از کربلا میاریدش به تهران؟

    پس:
    نه رسول خدا بر خاک مشخصی سجده کرده اند و نه از خاک مشخصی مهر درست کرده اند در حالی که به قول خودتان خاک کربلا را دارای کرامت و قداست گفته اند. لذا چرا پیروان محمد صلی الله علیه و اله باید کاری را انجام دهند که وی نکرد؟

    خودتان قبول دارید که رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم بر حصیر نماز خواند و بین خود و خاک حصیر را حایل کرد.
    نا گفته نماند تا انجایی که مسئله سجده بر مهر یا خاک یک مسئله فقهی باشد بر کسی ایرادی نیست اما چنانچه به یک مسئله اعتقادی تبدیل شود راهی را میرود که رسول خدا نرفته و به ان هم امر نکرده است.

    حرف اخر:
    قصد توهین به هیچ کسی را نداشتم و ندارم
    نظر خود را بیان کردم
    السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    15 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر همگی

    برادر عزیز سامان جمالی چند سوال دارم؟

    آیا تفاوت آب ها و نحوه تطهیر آنها متفاوت است؟ یا خیر؟

    آب کر آب قلیل و ...

    آیا سجده بر مسجد الحرام برتر است یا بر محل سکونت شما؟

    آیا تفاوتی ندارد؟

    مسجدالنبی(ص) و... چه طور؟


    آیا این ها با هم متفاوت نیست؟

    از لحاظ فقهی چه طور؟

    خدا یا گل نرگس(عج) را به کاشانه رسان
    قلب شیعه ی علی(ع) را به آسایش رسان



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط به سوی نور نمایش پست
    سلام بر همگی

    برادر عزیز سامان جمالی چند سوال دارم؟

    آیا تفاوت آب ها و نحوه تطهیر آنها متفاوت است؟ یا خیر؟

    آب کر آب قلیل و ...

    آیا سجده بر مسجد الحرام برتر است یا بر محل سکونت شما؟

    آیا تفاوتی ندارد؟

    مسجدالنبی(ص) و... چه طور؟


    آیا این ها با هم متفاوت نیست؟

    از لحاظ فقهی چه طور؟
    علیک سلام و رحمه الله
    سوالهای بسیار خوبی را مطرح کردی تا مشخص شود دلیل رفتار و عقیده مسلمان چیست.

    به طور کلی در مباحث فقهی که فقها در مورد جزئیات ان کوشیده اند و نظرات خود را بیان کرده اند به طور حتم نظرات خود را مستدل به ایات قران کریم و احادیث صحیح رسول الله صلی الله علیه و اله قرار داده اند.
    اگر نماز خواندن در بیت الله الحرام و مسجد النبی و مسجدالاقصی فضیلت و برتری بر دیگر مکان ها دارد به چه علت است؟
    چون نبی اکرم فضیلت و برتری نماز خواندن در ان مکانها را صراحتا بیان فرمودند و این از احادیث صحیح به راحتی قابل برداشت است.
    اما وقتی پیامبر مهر نساخت و از مهر استفاده نکرد و حتی به این کار امر نکرد و همه فرق اسلامی هم بر این امر متفق القول هستند چگونه فضیلت سجده بر خاک کربلا را در کنار موضوع فضیلت بیشتر برای نماز در بیت الله قرار دهیم؟!!

    انچه رسول الله صلی الله علیه و اله انجام داده اند و یا به ان امر کرده اند و یا فضیلتی برای ان قائل شده اند روی چشم و سر همه ما جای دارد.
    و من الله توفیق
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود