صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22

    مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)




    با سلام

    لطفا این حدیث را توضیح دهید

    قال النَّبي(ص):
    «الْمَوتُ، الْقيامَة؛ مَنْ ماتَ، فَقَدْ قامَتْ قيامَتُه».(30)
    پيامبر(ص) فرمود:
    «مرگ، آغاز قيامت است؛ هر كس بميرد، قيامتش بر پا مى ‏شود».



    کارشناس بحث : پاسخگوي معارف ديني


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۷/۲۱ در ساعت ۱۸:۵۷
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    با سلام

    لطفا این حدیث را توضیح دهید

    قال النَّبي(ص):
    «الْمَوتُ، الْقيامَة؛ مَنْ ماتَ، فَقَدْ قامَتْ قيامَتُه».(30)
    پيامبر(ص) فرمود:
    «مرگ، آغاز قيامت است؛ هر كس بميرد، قيامتش بر پا مى ‏شود».



    کارشناس بحث : پاسخگوي معارف ديني

    با سلام خدمت شما

    منظور از قیامت در روایتی که ذکر شده است ، قیامت صغری است. هنگامی که انسان می میرد و بدن مادی اش را از دست می دهد قیامت صغری برایش شروع می شود.

    توضیح : قیامت به قیامت صغری و قیامت کبری تقسیم می شود. آنچه که در بین مردم درباره قیامت مشهور است همان قیامت کبری است یعنی پایان جهان مادی و آنچه که روایت فوق بدان اشاره شده است قیامت صغری است که از آن به مرگ نیز تعبیر می شود.

    تذکر : آدرس روایت ذکر شده در سوال عبارت است از: بحار الانوار،ج58،ص7.


    مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    تذکر : پاسخ سوال در پست 2 داده شده است. این پست صرفا برای کسانی است که تمایل دارند کمی بیشتر با انواع قیامت در عرفان آشنا شوند.

    قیامت در اصطلاح عرفا :


    عرفا ، عوالمی را که سالک الی الله باید طی کند تا به سر منزل مقصود برسد چهار عالم بیان کرده اند:

    1. عالم ناسوت : که آن را عالم طبع ، عالم ماده ، عالم ملک و ... هم نامیده اند.

    2. عالم ملکوت: كه آن را عالم برزخ، عالم خيال، عالم قلب و عالم مثال نيز گويند.

    3. عالم جبروت: كه آن را عالم روح و عالم تجرد از ماده و صورت و عالم عقل نيز گويند .

    4. عالم لاهوت: كه آن را عالم ربوبی نيز گويند .

    گذر از هر عالم و ورود به عالم دیگر همراه با یک قیامت است.

    عبور از عالم ناسوت (عالم ماده) و ورود به عالم ملکوت (عالم مثال) را قیامت صغری می نامند.
    عبور از عالم ملکوت (عالم مثال) و ورود به عالم جبروت (عالم عقل) را قیامت وسطی می گویند.
    عبور از عالم جبروت (عالم عقل) و ورود به عالم لاهوت (عالم ربوبی) را قیامت کبری گویند.


    مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    با سلام خدمت شما منظور از قیامت در روایتی که ذکر شده است ، قیامت صغری است. هنگامی که انسان می میرد و بدن مادی اش را از دست می دهد قیامت صغری برایش شروع می شود. توضیح : قیامت به قیامت صغری و قیامت کبری تقسیم می شود. آنچه که در بین مردم درباره قیامت مشهور است همان قیامت کبری است یعنی پایان جهان مادی و آنچه که روایت فوق بدان اشاره شده است قیامت صغری است که از آن به مرگ نیز تعبیر می شود. تذکر : آدرس روایت ذکر شده در سوال عبارت است از: بحار الانوار،ج58،ص7.
    سلام و تشکر از جوابتون

    مطالبی که شما فرمودید را مطلع بودم منتها برایم این سوال مطرح است که در سرتاسر قران خدا از یک قیامت
    نام برده و ان هم همگانی و در یک موعد است
    واقعا چرا هیچ جای قران از قیامت صغری یا وجود دو قیامت سخن به میان نیامدهه است ؟
    چون در سرتاسر قران صدها ایه در باره قیامت همگانی وجود دارد و لی چرا خدا حتی یک ایه هم درباره
    قیامت صغزی نیاورده است ؟
    اگر منظور از قیامت در اینجا از یک حالت به حالت دیگر تبدیل شدن است یا ورود از یک دنیا به دنیای دیگر
    چرا از کلمه قیامت استفاده شده است ؟
    اگر واقعا هم منظور قیامت صغری است ایا این به این معنی است که انسان بعد از مرگش مورد ارزیابی قرار گرفته
    و جزا داده می شود ؟ یعنی دوبار انسان مورد بررسی قرار می گیرد ؟
    ممنون می شم اگر این موارد را بیشتر و ترجیحا با ایات قران توضیح دهید ؟
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    توضیح : قیامت به قیامت صغری و قیامت کبری تقسیم می شود
    باز چی شد ؟؟

    اینو دیگه کی تقسیم بندی کرده ؟؟ همین رو کم داشتیم

    عجب خیالپردازیهای سیری ناپذیری !!!

    واقعا گاهی از این همه تقسیم بندی های پوشالی انسان احساس می کنه براستی که پشت این موضوعات....پوچستان پر از کاه هست !!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    عرفا ، عوالمی را که سالک الی الله باید طی کند تا به سر منزل مقصود برسد چهار عالم بیان کرده اند:

    1. عالم ناسوت :

    2. عالم ملکوت:
    3. عالم جبروت: .

    4. عالم لاهوت: .
    جالبه که الله و قرآن پیامبر واماما به فکر شون نرسیده که عوالم را چه طور تقسیم بندی کنند ولی عرفا دانسته اند

    گویی عرفا ازالله و پیامبر بیشتر بلدن ؟؟؟
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۷/۲۳ در ساعت ۲۱:۰۷

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    سلام و تشکر از جوابتون

    مطالبی که شما فرمودید را مطلع بودم منتها برایم این سوال مطرح است که در سرتاسر قران خدا از یک قیامت
    نام برده و ان هم همگانی و در یک موعد است
    واقعا چرا هیچ جای قران از قیامت صغری یا وجود دو قیامت سخن به میان نیامدهه است ؟
    چون در سرتاسر قران صدها ایه در باره قیامت همگانی وجود دارد و لی چرا خدا حتی یک ایه هم درباره
    قیامت صغزی نیاورده است ؟
    اگر منظور از قیامت در اینجا از یک حالت به حالت دیگر تبدیل شدن است یا ورود از یک دنیا به دنیای دیگر
    چرا از کلمه قیامت استفاده شده است ؟
    اگر واقعا هم منظور قیامت صغری است ایا این به این معنی است که انسان بعد از مرگش مورد ارزیابی قرار گرفته
    و جزا داده می شود ؟ یعنی دوبار انسان مورد بررسی قرار می گیرد ؟
    ممنون می شم اگر این موارد را بیشتر و ترجیحا با ایات قران توضیح دهید ؟

    با سلام خدمت شما

    1. واژه قیامت 70 بار در قرآن کریم آمده است که اگر دقت کنیم در قرآن ، واژه " قیامت " هیچگاه به تنهایی نیامده است بلکه همواره به صورت "یوم القیامة" آمده است. " یوم القیامة" یکی از نام های خاص رستاخیز عمومی همه انسان ها است. پس منظور از "یوم القیامة" که بارها در قرآن آمده است همان قیامت کبری است.

    2. لزومی ندارد که تمامی اصطلاحات و لغات در قرآن به کار رفته باشد. در قرآن معنا و مفهوم قیامت صغری (که همان برزخ است) بارها استفاده شده است بدون اینکه نامی از قیامت صغری برده شده باشد.

    3. قیامت در لغت به معنای برخاستن و قیام کردن می باشد. (ر.ک: کتب لغت از جمله لسان العرب،ج12،ص506.)و در آن روز چون مردم قیام خواهند کرد و در پیشگاه خداوند می ایستند ، قیامت نامیده شده است.
    یکی از تفاوت های قیامت کبری و صغری این است که قیامت صغری مربوط به فرد است (هر فرد جداگانه قیام می کند و وارد برزخ می شوند) ولی قیامت کبری همه گانی و عمومی است.همه انسان ها از اولین انسان تا آخرین انسان در برابر خداوند قیام می کنند.
    يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿مطففین/۶﴾ روزى كه مردم در برابر پروردگار جهانيان به پاى ايستند.

    4. با مرگ (قیامت صغری) پاداش و کیفر انسان ها با توجه به اعمال و رفتارشان آغاز می شود اما نه به طور کامل.
    از روایات و احادیث به دست می آید که در عالم برزخ فقط مسايلی كه انسان بايد بدان ها اعتقاد و ايمان داشته باشد مورد پرسش و رسيدگی واقع می شود و رسيدگی به ساير مسايل موكول به قيامت است. به بیان دیگر در برزخ از مسائل کلی پرسیده می شود و حسابرسی در مورد مسائل جزئی تر مربوط به قیامت است.


    مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    با سلام


    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    . با مرگ (قیامت صغری) پاداش و کیفر انسان ها با توجه به اعمال و رفتارشان آغاز می شود اما نه به طور کامل.
    یعنی می فزمایید قبل از اینکه اعمال انسان در میزان گداشته شده و مورد بررسی قرار گیرد کیفر و جزا شروع می شود ؟






    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    . قیامت در لغت به معنای برخاستن و قیام کردن می باشد. (ر.ک: کتب لغت از جمله لسان العرب،ج12،ص506.)و در آن روز چون مردم قیام خواهند کرد و در پیشگاه خداوند می ایستند ، قیامت نامیده شده است. یکی از تفاوت های قیامت کبری و صغری این است که قیامت صغری مربوط به فرد است (هر فرد جداگانه قیام می کند و وارد برزخ می شوند)






    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست
    از روایات و احادیث به دست می آید که در عالم برزخ فقط مسايلی كه انسان بايد بدان ها اعتقاد و ايمان داشته باشد مورد پرسش و رسيدگی واقع می شود و رسيدگی به ساير مسايل موكول به قيامت است. به بیان دیگر در برزخ از مسائل کلی پرسیده می شود و حسابرسی در مورد مسائل جزئی تر مربوط به قیامت است.
    این سخنان با ایات زیر متناقض است


    [10:45] ويوم يحشرهم كان لم يلبثوا الا ساعة من النهار يتعارفون بينهم قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله وما كانوا مهتدين
    روزي كه محشورشان كنند گويي جز ساعتي از روز نخوابيده اند. يكديگر را بخوبي مي شناشند(قيافه ها در يادشان مانده است) ، آن روز كساني كه بازگشت به سوي پروردگارشان را تكذيب كرده اند زيانبار شده و ره به جايي نخواهند برد

    و نيز :



    [79:46] كانهم يوم يرونها لم يلبثوا الا عشية او ضحها
    روزي كه آن را ببينند، احساس خواهند كرد كه جز شامگاه و يا نيمروزي نمرده اند.

    [17:52] يوم يدعوكم فتستجيبون بحمده وتظنون ان لبثتم الا قليلا
    آن روزي که شما را احضار کند، ستايش کنان به او پاسخ خواهيد گفت و تصور خواهيد كرد كه جز مدتي كوتاه از مرگتان نگذشته است.

    [20:103] يتخفتون بينهم ان لبثتم الا عشرا
    [20:104] نحن اعلم بما يقولون اذ يقول امثلهم طريقة ان لبثتم الا يوما

    آنها در ميان خود زمزمه کنان خواهند گفت: بيش از ده روزي از مرگتان نمي گذرد
    ما از گفتارهايشان کاملا آگاهيم. دقيق ترين آنها خواهد گفت: شما بيش از يك روز نمرده ايد.

    [30:55] ويوم تقوم الساعة يقسم المجرمون ما لبثوا غير ساعة كذلك كانوا يؤفكون
    [30:56] وقال الذين اوتوا العلم والايمن لقد لبثتم في كتب الله الى يوم
    البعث فهذا يوم البعث ولكنكم كنتم لا تعلمون

    در آن روز هنگامي كه آن ساعت فرا رسد، مجرمان قسم خواهند خورد كه يك ساعت از مرگشان نمي گذرد. آنها تا اين حد اشتباه مي كردند.
    کساني که از كتاب خداوند بهره اي از علم و ايمان نصيبشان شده است خواهند گفت: "شما به امر خدا تا روز رستاخيز درنگ کرده ايد. اينک، اين روز رستاخيز است، ولي شما آن را تشخيص نداديد."


    دقت در این ایات می رساند مجرمان هنگامی که در روز قیامت بیدار می شوند احساس می کنند به مدت
    چندین ساعت خواب بوده اند و هیچ اشاره ای به اینکه انها در این مدت عذاب تحمل کرده اند نکرده است


    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    با سلام



    این سخنان با ایات زیر متناقض است


    [10:45] ويوم يحشرهم كان لم يلبثوا الا ساعة من النهار يتعارفون بينهم قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله وما كانوا مهتدين
    روزي كه محشورشان كنند گويي جز ساعتي از روز نخوابيده اند. يكديگر را بخوبي مي شناشند(قيافه ها در يادشان مانده است) ، آن روز كساني كه بازگشت به سوي پروردگارشان را تكذيب كرده اند زيانبار شده و ره به جايي نخواهند برد

    و نيز :


    [79:46] كانهم يوم يرونها لم يلبثوا الا عشية او ضحها
    روزي كه آن را ببينند، احساس خواهند كرد كه جز شامگاه و يا نيمروزي نمرده اند.

    [17:52] يوم يدعوكم فتستجيبون بحمده وتظنون ان لبثتم الا قليلا
    آن روزي که شما را احضار کند، ستايش کنان به او پاسخ خواهيد گفت و تصور خواهيد كرد كه جز مدتي كوتاه از مرگتان نگذشته است.

    [20:103] يتخفتون بينهم ان لبثتم الا عشرا
    [20:104] نحن اعلم بما يقولون اذ يقول امثلهم طريقة ان لبثتم الا يوما

    آنها در ميان خود زمزمه کنان خواهند گفت: بيش از ده روزي از مرگتان نمي گذرد
    ما از گفتارهايشان کاملا آگاهيم. دقيق ترين آنها خواهد گفت: شما بيش از يك روز نمرده ايد.

    [30:55] ويوم تقوم الساعة يقسم المجرمون ما لبثوا غير ساعة كذلك كانوا يؤفكون
    [30:56] وقال الذين اوتوا العلم والايمن لقد لبثتم في كتب الله الى يوم
    البعث فهذا يوم البعث ولكنكم كنتم لا تعلمون

    در آن روز هنگامي كه آن ساعت فرا رسد، مجرمان قسم خواهند خورد كه يك ساعت از مرگشان نمي گذرد. آنها تا اين حد اشتباه مي كردند.
    کساني که از كتاب خداوند بهره اي از علم و ايمان نصيبشان شده است خواهند گفت: "شما به امر خدا تا روز رستاخيز درنگ کرده ايد. اينک، اين روز رستاخيز است، ولي شما آن را تشخيص نداديد."


    دقت در این ایات می رساند مجرمان هنگامی که در روز قیامت بیدار می شوند احساس می کنند به مدت
    چندین ساعت خواب بوده اند و هیچ اشاره ای به اینکه انها در این مدت عذاب تحمل کرده اند نکرده است

    با سلام خدمت شما

    جناب اشک خدا ، شما همین اشکال را در تاپیک آيا دعا برای اموات اثر دارد ؟ مطرح کردید و اگر به یاد داشته باشید در همانجا پاسخ این سوال داده شد. برای یادآوری لطفا این پست را مطالعه بفرمایید. و همچنین این پست.


    مرگ آغاز قيامت است...(لطفادرمورد اين حديث توضيح دهيد)

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    سلام و عرض احترام

    بله درست می فرمایید من این اشکال را انجا مطرح کردم ولی بنا به دلایلی موفق نشدم بحث را ادامه دهم
    از این بابت عذر می خواهم

    جواب شما را اینجا قرار می دهم


    این آیات که شما به آنها استناد کردید که ثابت کنید " امورات در عالم برزخ در خواب هستند" به این مطلب اشاره دارد که :
    به قدرى عمر كوتاه دنيا به سرعت مى گذرد، و دوران برزخ نيز سريع طى مى شود كه به هنگام قيام قيامت آنها فكر مى كنند تمام اين دوران چند ساعتى بيش نبود.
    اين امر هم ذاتا صحيح است كه عمر دنيا بسيار كوتاه و زودگذر است ، و هم در مقايسه با قيامت كه تمام عمر جهان در مقايسه با آن لحظه اى بيش ‍ نيست .
    در بعضى از آيات قرآن آمده است كه در قيامت هنگامى كه مجرمان درباره مقدار توقفشان در عالم برزخ يا دنيا به گفتگو مى پردازند بعضى به بعضى ديگر مى گويند شما تنها ده شبانه روز در جهان برزخ توقف كرده ايد: يتخافتون بينهم ان لبثتم الا عشرا (طه - 103).

    ولى آنها كه بهتر فكر مى كنند مى گويند: شما تنها به اندازه يك روز در برزخ درنگ كرديد! ((يقول امثلهم طريقة ان لبثتم الا يوما)).
    و در جاى ديگر از مجرمان نقل مى كند كه وقتى قيامت بر پا مى شود مجرمان سوگند ياد مى كنند كه جز يك ساعت توقف نداشتند!
    تفسير نمونه ، ج26 ،ص 116-115.

    پس این تعبیرات کنایه از کوتاهی زندگی دنیوی و یا زندگی برزخی است نه این که زندگی در برزخ یک لحظه و یک ساعت است و مردگان در برزخ ، خواب هستند.



    امضاء » پاسخگوی معارف دینی



    لطفا در این ایه دقت کنید


    [10:45] ويوم يحشرهم كان لم يلبثوا الا ساعة من النهار يتعارفون بينهم قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله وما كانوا مهتدين
    روزي كه محشورشان كنند گويي جز ساعتي از روز نخوابيده اند. يكديگر را بخوبي مي شناشند(قيافه ها در يادشان مانده است) ، آن روز كساني كه بازگشت به سوي پروردگارشان را تكذيب كرده اند زيانبار شده و ره به جايي نخواهند برد


    به قسمت قرمز رنگ دقت کنید یعنی انها احساس می کنند ساعتی از روز خواب بوده اند
    اینجا دو مساله کاملا روشن است
    اول زمان بر انها سریع گذشته است
    دوم در این مدت در خواب یا به تعبیر شما در ان post
    در عالم بی خبری بوده اند

    نقل از شما

    پاسخ اين ايراد در روايات متعددى چنين داده شده است : مردم سه گروهند : گروهى مؤ منان خالص ، گروهى كافران خالص ، و گروهى متوسط و مستضعفند.
    جهان برزخ مخصوص گروه اول و دوم است اما گروه سوم در يكنوع حالت بيخبرى ، عالم برزخ را طى مى كنند.

    خوب بزرگوار عالم بی خبری یعنی چه ؟ قران می گوید خواب شما می گویید عالم بی خبری

    در هر صورت هردو می رساند انها گدشت زمان طولانی را احساس نکرده اند و زمان برایشان به سرعت
    گذشته است
    و از ان استنباط می شود که در این مدت انها هیچ احساس عذاب یا کیفری نداشته اند


    نکته مهم از روایتی که نقل فرمودین این است که

    مومنان خالص و کافران خالص یا شهدا هستند
    که رنده اند یا مانند ال فرعون هستند که کافر خالصند چون تعدادشان در قیاس با افراد معمولی بسیار کم هستند
    در نتیجه عالم برزخ برای اکثر مردم معنا ندارد چون به قول شما در عالم بی خبری هستند

    ادامه در بعدی
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    ادامه

    در نتیجه اکثر مردم در حیات برزخی در عالم بی خبری یا طبق قران در حالت خواب بسر می برند

    خوب برای اکثر مردم این تعابیر شما چه معنا دارد ؟

    نقل از شما :

    4. با مرگ (قیامت صغری) پاداش و کیفر انسان ها با توجه به اعمال و رفتارشان آغاز می شود اما نه به طور کامل.
    از روایات و احادیث به دست می آید که در عالم برزخ فقط مسايلی كه انسان بايد بدان ها اعتقاد و ايمان داشته باشد مورد پرسش و رسيدگی واقع می شود و رسيدگی به ساير مسايل موكول به قيامت است. به بیان دیگر در برزخ از مسائل کلی پرسیده می شود و حسابرسی در مورد مسائل جزئی تر مربوط به قیامت است.

    اگر خوب دقت کنید این سخنان با توجه به ایات و روایاتی که خودتان اوردید در تناقض است

    در ضمنی که معنا ندارد هنوز که میزان قرار داده نشده و به اعمال مردم رسیدگی نشده است کیفر و جزا شروع
    شود




    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود