جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اگر شب برای آرامش و روز برای نشانه قدرت است چرا...؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اگر شب برای آرامش و روز برای نشانه قدرت است چرا...؟




    با سلام
    در قران هست که :او خداوندی است که شب تار را برای آسایش وروز روشن را مقرر فرمود که در آن نشانه های قدرت خدا برای مردمی که سخن حق را بشنوند پدیدار است.

    (سوره یونس.آیه66)

    آیا خدا نمی داند که در بعضی از جاهای این کرهُ خاکی 6 ماه شب و شش ماه روز است؟


    كارشناس بحث : پاسخگوي كلامي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۷/۲۴ در ساعت ۱۰:۴۶

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام و رحمت خداوند متعال بر همگان

    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    با سلام
    در قران هست که :او خداوندی است که شب تار را برای آسایش وروز روشن را مقرر فرمود که در آن نشانه های قدرت خدا برای مردمی که سخن حق را بشنوند پدیدار است.

    (سوره یونس.آیه66)

    آیا خدا نمی داند که در بعضی از جاهای این کرهُ خاکی 6 ماه شب و شش ماه روز است؟

    سلام بر شما و تشکر از سوال خوب شما
    یک بحث منطقی است که میگویند اثبات یک چیز نفی کننده غیر نیست.
    خداوند در ایه 67 سوره یونس می فرماید : ما شب را مایه ارامش قرار دادیم. خب این ایه مایه ارامش بودن شب را اثبات میکند یعنی هرجا که شبی هست ان شب مایه ارامش است.

    خب حالا باید وضعیت اون مناطق خاص کره زمین را بررسی کرد که ایا شش ماه از سال تیره و تار است و شش ماه از ان مانند روز روشن است؟

    ظاهرا در بخش زیادی از این مناطق نیز با کم و زیاد شدن نور میتوان تا حدودی تشخیص داد کی شب است و کی روز.

    نکته دیگر است که بحث شب و روز و جدا شدن روز و شب از یکدیگر با توجه به بودن یا نبودن خورشید در اسمان است و این را میتوان تشخیص داد ولو به صورت نسبی و یا با وجود روشن بودن نسبی هوا.

    به هر حال خداوند متعال میفرماید شب مایه ارامش است.
    مثل اینکه میگوییم فلان غذا برای فلان مرض مفید است؛ حالا یک نفر بگوید مردم فلان کشور از این غذا نمیخورند بلکه غذای دیگری میخورند.
    خب اصطلاحا میگویند حکم تابع موضوع است یعنی هر جا موضوع محقق شد حکم نیز محقق میشود.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود