جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مگر از شخص مرده هم رو می‌گیرند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مگر از شخص مرده هم رو می‌گیرند؟




    سلام
    علمای مدعی تشیع برای بی ارزش کردن اعمال ام المومنین عایشه و برای تخریب ایشان می‌گویند که چرا عایشه در منزل خود پس از دفن عمر، از حجاب استفاده می‌کرده؟ و مگر از شخص مرده هم رو می‌گیرند؟ و می‌گویند این عمل عایشه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و باید از زندگان رو گرفت، نه از مردگان.
    طبق این عقیده سوال ما این است که چرا حضرت فاطمه از آن شخص نابینا رو می‌گیرد؟ و مگر از شخص نابینا هم رو می‌گیرند؟ و البته این عمل فاطمه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و از شخص بینا رو می‌گیرند نه از اشخاص کور و نابینا.
    (فراموش نکنید صحبت تنها بر سر شرعی نبودن این اعمال است، وگرنه منکر نیستیم که چنین اعمالی نشانه پرهیزکاری بسیار است و البته رافضیان قصد دارند آنرا تنها به حضرت فاطمه محدود کنند).


    کارشناس بحث : پاسخگوی علوم قرآن

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۸/۱۰ در ساعت ۰۲:۳۵

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    به نام خدا
    با سلام [FONT=Tahoma]
    نقل قول نوشته اصلی توسط [/font
    سائل قرآنی;493191] علمای مدعی تشیع برای بی ارزش کردن اعمال ام المومنین عایشه و برای تخریب ایشان می‌گویند که چرا عایشه در منزل خود پس از دفن عمر، از حجاب استفاده می‌کرده؟ و مگر از شخص مرده هم رو می‌گیرند؟ و می‌گویند این عمل عایشه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و باید از زندگان رو گرفت، نه از مردگان. طبق این عقیده سوال ما این است که چرا حضرت فاطمه از آن شخص نابینا رو می‌گیرد؟ و مگر از شخص نابینا هم رو می‌گیرند؟ و البته این عمل فاطمه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و از شخص بینا رو می‌گیرند نه از اشخاص کور و نابینا. (فراموش نکنید صحبت تنها بر سر شرعی نبودن این اعمال است، وگرنه منکر نیستیم که چنین اعمالی نشانه پرهیزکاری بسیار است و البته رافضیان قصد دارند آنرا تنها به حضرت فاطمه محدود کنند).

    سوال شما شامل دو قسمت است :
    يكي مساله حجاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها از شخص نابينا و ديگري حجاب عايشه از قبر عمر بواسطه اينكه وي را در خانه عايشه دفن نموده بودند .

    ابتدا ببينيم پوشش حضرت زهرا سلام الله عليها در مقابل نابينا چگونه و به چه دليلي بوده است ؟
    پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) همراه با مرد نابینایى به خانه فاطمه(علیها السلام) آمد، بلافاصله فاطمه(علیها السلام)خود را پوشاند.
    رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: چرا خود را پوشاندى با این كه او تو را نمى بیند؟ فاطمه(علیها السلام) فرمود: اى پیامبر خدا! اگر او مرا نمى بیند، من كه او را مى بینم و او بوى مرا حس مى كند! پیامبر اكرم فرمود: گواهى مى دهم كه تو پاره دل منى.1
    در توضيح اين فرمايش حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها ، به آيه شريفه قرآن باز ميگرديم :
    وقل للمومنات يغضضن من ابصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ولا يبدين زينتهن الا لبعولتهن او آبايهن او آباء بعولتهن او ابنايهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بني اخوانهن او بني اخواتهن او نسايهن او ما ملكت ايمانهن او التابعين غير اولي الاربه من الرجال او الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن وتوبوا الي الله جميعا ايها المومنون لعلكم تفلحون2
    آيه شريفه جدا از دستوري كه جهت غض بصر و حفظ فرج و نيز پوشاندن زينت زنان در مقابل غير محارم ميدهد ، نهي ايي نيز در فراز پاياني دارد : "...ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن..." پاهاي خود را محكم به زمين نزنند تا صداي زيورآلاتشان از قبيل خلخال و گوشواره و دستبند به صدا در نيايد3
    اصولا هركارى كه زينت زن را آشكار كند يا ديگران را از آن آگاه سازد ممنوع است.4
    در واقع به زنان دستور مي دهد كه با وقار و متانت راه بروند و پاي خود را طوري به زمين نزنند كه زينتهاي پنهان آنها (خلخال يا هر آنچه كه شبيه آن است) آشكار گردد و باعث جلب توجه مردان نامحرم شود.
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۰/۰۸/۱۴ در ساعت ۱۹:۵۰
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13




    بنابر اين هر گونه جلب توجهي در مقابل مرد نامحرم ، از صداي زينت آلات گرفته تا بوي آنها از جمله استعمال عطر موقع حضور در جامعه ،برای زن ممنوع و حرام است.5
    پيامبر اكرم (ص) فرمود:
    «اذا استعطرت المرأة فمّرت علي القوم ليجدوا ريحها فهي زانيه.»6
    ((هر گاه زني خود را معطر كند و بر گروهي (از مردان) بگذرد كه بوي او را دريابند ،زناكار است.))
    لازم به ذكر است كه امر و نهي آيه متوجه زندگان است يعني در مواجهه با مردي ، غير از گروههاي نامبرده در آيه كه زنده باشند و قادر به ديدن زينت يا شنيدن صداي آنها و يا استشمام بوي آنها باشند .
    همچنين دليلي كه در نقل حضرت زهرا سلام الله عليها وارد شده است اين است كه " ! اگر او مرا نمى بیند، من كه او را مى بینم و او بوى مرا حس مى كند!"
    يعني او فردي زنده و هشيار است اگر قوه بينايي او از كار افتاده است ، هم قواي ديگرش از قبيل حس شامه وي سالم است و هم اينكه حضرت (س) او را ميبينند و در مقابل يك فرد زنده اي كه غير از قوه بينايي ساير قواي او سالم و البته قوي ترند، پوشش ، ميتواند مانعي براي استشمام وي باشد .
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۰/۰۸/۱۴ در ساعت ۱۹:۵۴
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    اما در مقابل ، آنچه از عايشه نقل شده است هيچ مبناي قرآني يا روايي ندارد و حتي با مباني فكري و اعتقادي اهل سنت هم در تضاد است همچنين با استدلال منطقي ساده ، ميتوان به بيفايده بودن اين امر پي برد ،بدين شرح كه :
    اولا : عمر كه در خانه عايشه دفن شده است ، مرده است و مرده قادر به ديدن ، شنيدن ، بوييدن و ... نيست و از قواي حياتي بي بهره است لذا حجاب كردن در مقابل او وجهي ندارد
    در ثاني : همانگونه كه ديوار ميتواند حاجب و حائلي ميان دو نفر باشد ، خاك هم همينگونه است ، بر فرض محال كه حتي عمر نمرده باشد ، وقتي زير خاك قرار دارد چه وجهي براي ديدن يا شنيدن يا استفاده از قواي ديگر دارد .

    ثالثا : بر اساس نقلي ديگر ، عايشه اقدام به ايجاد ديوار ميان اتاق خود و قبر عمر نمود تا بتواند آزادانه پوشش داشته باشد ، در اينصورت چه تفاوتي ميان ديوار و خاكي كه عمر در ان قرار دارد وجود دارد ؟ميبينيد كه هيچ تفاوتي نيست.
    رابعا : بر اساس اعتقادات اهل سنت فردي كه مرد ، مرده است و نميبيند و نميشنود و ديگر با سنگ برابر است ،چرا عايشه اقدام به اين كار نموده است ؟ آيا او قائل به عقيده ديگري غير از عقيده معروف ميان اهل سنت است ؟ و اگر عمر پس از مرگ قادر به ديدن و شنيدن است ، چرا پيامبر (ص) و ائمه (ع) نباشند ؟! و چرا از اين باب شيعه مورد انتقاد اهل سنت قرار دارد ؟ و اگر قادر نيست چرا از او حجاب نموده اند ؟
    خامسا : فضيلت اين است كه به حكم خداوند باريتعالي و رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم عمل شود و از نهي آنها خود داري شود ، آنجا كه دستور به نشستن و در خانه ماندن همسران رسول خدا (ص) داده ، عمل شود: " وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى"7 نه اينكه بر خلاف دستور خدا و رسول (ص) به قصد جنگ بر شتري سوار شوند و در جايي ديگر بي حكم و دستور و بي مورد، از مرده اي در گور ، حجاب نمايند . فضيلت تعريفي ديگر دارد .


    ___________
    1-
    ر. ك : بحار الانوار ، ج 43 ، ص 91؛ مستدرك ، ج 14 ، ص 289 و دعائم الاسلام ، ج2 ، ص 214
    2-
    سوره مباركه نور ، آيه 31
    3-
    ترجمه الميزان ، ج 15 ، ص 157
    4-
    تفسير نور ، ذيل ايه 31 سوره مباركه نور
    5-
    ر. ك: مقاله حدود حجاب از منظر كتاب و سنت ، سايت مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري
    6-
    نهج الفصاحه ، ح / 177، ص 34
    7- سوره مباركه احزاب ، آيه 33
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۰/۰۸/۱۴ در ساعت ۲۰:۰۷
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0

    مرده ای خارج از حریم و نابینائی داخل حریم و..




    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    طبق این عقیده سوال ما این است که چرا حضرت فاطمه از آن شخص نابینا رو می‌گیرد؟ و مگر از شخص نابینا هم رو می‌گیرند؟ و البته این عمل فاطمه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و از شخص بینا رو می‌گیرند نه از اشخاص کور و نابینا.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    الحمدلله الذی هدانا باسمائه و کتابه و وصینا بالاطاعت رسوله و آله الطاهرین

    سلام علیکم

    با سپاس از پاسخگوی محترم قرآنی و توضیحات کامل ایشان.

    مطلبی را حقیر درباره معنای حجاب عرض میکنم تفاوت بین این دو عمل را کمی بهتر خواهید شناخت .

    حجاب در اسلام بغیر از جنبه ظاهری و مادی و احکام فقهی صادره بر آن بطور قطع دارای بعدی دیگر با عنوان بعد معنائی و روحانی است.

    حجاب از بن و ریشه کلمه حجب نیز وجه تسمیه ای است برای این معنی که عرض میشود.

    حیای دینی حکمی الهی است که چه در حضور فرد نامحرم بینا و یا نابینا ایجاب میکند این حکم اجرا شود.
    جنانچه حفظ سلامتی جسم و جان نیز حکم الهی است و لازم است در هر شرایطی که امکانش است با عنوان انجام فریضه بدان پرداخته شود لذا نفس عمل مهم است.

    این نفس عمل در برابر فرد نابینا - زنده و درون حریم
    با فرد مرده - خارج از حریم تفاوت دارد هیچ حتی با زنده خارج از حریم هم تفاوت دارد.

    چراکه اگر نابینا نامحرم را نمیبیند ولی با برداشتن حجب - حریم و تکلیف الهی هتک شده و طمع شیطانی بر زن میتواند مستولی گردد.

    ولی در صورت برداشتن حجب در برابر قبر یک میت هیچ طمعی بر زنی مستولی نمیگردد و ضمنا شخص مدفون خارج از حریم تعریف شده در دین الهی است لذا هیچ فریضه ای بر آن نیست .

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۰/۰۸/۱۵ در ساعت ۰۵:۱۱ دلیل: درج عنوان
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    پاسختان را دریافت کردید حال سوال من را پاسخ دهید.

    یک سوال از طرفداران فرقه ضـــــــــاله وهابیت ( خلف ابن تبیمه و عبدالوهاب )

    بقول شما عائشه از قبر خلیفه دوم رو میگرفته

    اما سوال اینجاست مگر خلیفه دوم زنده بود؟ می شنید ؟ میدید ؟ و یا در قبر خود زنده بود ؟
    مگر نه این است که به عقیده شما مرده نمیتواند بشنود ببیند پاسخ دهد و یا این عقاید خود را بر حق میدانید.
    پس ایشان با چه اعتقادی چنین میکرده ؟

    مگر نه این است که میگوئید این اعتقاد ( اعتقاد به شنوا بودن و دیدن و پاسخ دادن ) اعتقاد مشرکین و روافض است.

    اگر ایشان نیز همین عقیده را داشته کدامیک (شیعه یا وهابی ) رافضی اند؟

    یاحق


    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    جمع بندي تاپيك :
    حجاب از نابينا يا حجاب از مرده
    پرسش :
    علمای مدعی تشیع برای بی ارزش کردن اعمال ام المومنین عایشه و برای تخریب ایشان می‌گویند که چرا عایشه در منزل خود پس از دفن عمر، از حجاب استفاده می‌کرده؟ و مگر از شخص مرده هم رو می‌گیرند؟ و می‌گویند این عمل عایشه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و باید از زندگان رو گرفت، نه از مردگان.
    طبق این عقیده سوال ما این است که چرا حضرت فاطمه از آن شخص نابینا رو می‌گیرد؟ و مگر از شخص نابینا هم رو می‌گیرند؟ و البته این عمل فاطمه هیچ مبنای شرعی نداشته و ندارد و از شخص بینا رو می‌گیرند نه از اشخاص کور و نابینا.

    پاسخ :
    در روايات است كه پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) همراه با مرد نابینایى به خانه فاطمه(علیها السلام( آمد، بلافاصله فاطمه(علیها السلام)خود را پوشاند.
    رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود:« چرا خود را پوشاندى با این كه او تو را نمى بیند؟ فاطمه(علیها السلام) فرمود: اى پیامبر خدا! اگر او مرا نمى بیند، من كه او را مى بینم و او بوى مرا حس مى كند! پیامبر اكرم فرمود: گواهى مى دهم كه تو پاره دل منى.» (1)
    در توضيح اين فرمايش حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها ، به آيه شريفه قرآن باز ميگرديم :
    وقل للمومنات يغضضن من ابصارهن ويحفظن فروجهن ولا يبدين زينتهن الا ما ظهر منها وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ولا يبدين زينتهن الا لبعولتهن او آبايهن او آباء بعولتهن او ابنايهن او ابناء بعولتهن او اخوانهن او بني اخوانهن او بني اخواتهن او نسايهن او ما ملكت ايمانهن او التابعين غير اولي الاربه من الرجال او الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن وتوبوا الي الله جميعا ايها المومنون لعلكم تفلحون(2)
    آيه شريفه جدا از دستوري كه جهت غض بصر و حفظ فرج و نيز پوشاندن زينت زنان در مقابل غير محارم ميدهد ، نهي ايي نيز در فراز پاياني دارد : "...ولا يضربن بارجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن..." پاهاي خود را محكم به زمين نزنند تا صداي زيورآلاتشان از قبيل خلخال و گوشواره و دستبند به صدا در نيايد(3)
    اصولا هركارى كه زينت زن را آشكار كند يا ديگران را از آن آگاه سازد ممنوع است.(4)

    بنابر اين هر گونه جلب توجهي در مقابل مرد نامحرم ، از صداي زينت آلات گرفته تا بوي آنها از جمله استعمال عطر موقع حضور در جامعه ،برای زن ممنوع و حرام است.(5)
    پيامبر اكرم (ص) فرمود:
    «اذا استعطرت المرأة فمّرت علي القوم ليجدوا ريحها فهي زانيه.»(6)
    ((هر گاه زني خود را معطر كند و بر گروهي (از مردان) بگذرد كه بوي او را دريابند ،زناكار است.))
    لازم به ذكر است كه امر و نهي آيه متوجه زندگان است يعني در مواجهه با مردي ، غير از گروههاي نامبرده در آيه كه زنده باشند و قادر به ديدن زينت يا شنيدن صداي آنها و يا استشمام بوي آنها باشند .
    همچنين دليلي كه در نقل حضرت زهرا سلام الله عليها وارد شده است اين است كه " ! اگر او مرا نمى بیند، من كه او را مى بینم و او بوى مرا حس مى كند!"
    يعني او فردي زنده و هشيار است اگر قوه بينايي او از كار افتاده است ، هم قواي ديگرش از قبيل حس شامه وي سالم است و هم اينكه حضرت (س) او را ميبينند و در مقابل يك فرد زنده اي كه غير از قوه بينايي ساير قواي او سالم و البته قوي ترند، پوشش ، ميتواند مانعي براي استشمام بوي حضرتشان سلام الله عليها باشد .
    اما در مقابل ، آنچه از عايشه نقل شده است هيچ مبناي قرآني يا روايي ندارد و حتي با مباني فكري و اعتقادي اهل سنت هم در تضاد است همچنين با استدلال منطقي ساده ، ميتوان به بيفايده بودن اين امر پي برد ،بدين شرح كه :
    اولا : عمر كه در خانه عايشه دفن شده است ، مرده است و مرده قادر به ديدن ، شنيدن ، بوييدن و ... نيست و از قواي حياتي بي بهره است لذا حجاب كردن در مقابل او وجهي ندارد
    در ثاني : همانگونه كه ديوار ميتواند حاجب و حائلي ميان دو نفر باشد ، خاك هم همينگونه است ، بر فرض محال كه حتي عمر نمرده باشد ، وقتي زير خاك قرار دارد چه وجهي براي ديدن يا شنيدن يا استفاده از قواي ديگر دارد .
    ثالثا : بر اساس نقلي ديگر ، عايشه اقدام به ايجاد ديوار ميان اتاق خود و قبر عمر نمود تا بتواند آزادانه پوشش داشته باشد ، در اينصورت چه تفاوتي ميان ديوار و خاكي كه عمر در ان قرار دارد وجود دارد ؟ميبينيد كه هيچ تفاوتي نيست.
    رابعا : بر اساس اعتقادات اهل سنت فردي كه مرد ، مرده است و نميبيند و نميشنود و ديگر با سنگ برابر است ،چرا عايشه اقدام به اين كار نموده است ؟ آيا او قائل به عقيده ديگري غير از عقيده معروف ميان اهل سنت است ؟ و اگر عمر پس از مرگ قادر به ديدن و شنيدن است ، چرا پيامبر (ص) و ائمه (ع) نباشند ؟! و چرا از اين باب شيعه مورد انتقاد اهل سنت قرار دارد ؟ و اگر قادر نيست چرا از او حجاب نموده اند ؟
    خامسا : فضيلت اين است كه به حكم خداوند باريتعالي و رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم عمل شود و از نهي آنها خود داري شود ، آنجا كه دستور به نشستن و در خانه ماندن همسران رسول خدا (ص) داده ، عمل شود: " وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى"(7) نه اينكه بر خلاف دستور خدا و رسول (ص) به قصد جنگ بر شتري سوار شوند و در جايي ديگر بي حكم و دستور و بي مورد، از مرده اي در گور ، حجاب نمايند . فضيلت تعريفي ديگر دارد .


    (1)-ر. ك : بحار الانوار ، ج 43 ، ص 91؛ مستدرك ، ج 14 ، ص 289 و دعائم الاسلام ، ج2 ، ص 214
    (2)-سوره مباركه نور ، آيه 31
    (3)- ترجمه الميزان ، ج 15 ، ص 157
    (4)-تفسير نور ، ذيل ايه 31 سوره مباركه نور
    (5)- ر. ك: مقاله حدود حجاب از منظر كتاب و سنت ، سايت مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري
    (6)- نهج الفصاحه ، ح / 177، ص 34
    (7)-سوره مباركه احزاب ، آيه 33



    ویرایش توسط هدی : ۱۳۹۰/۱۱/۱۲ در ساعت ۱۹:۰۸
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    127
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0





    این عایشه که در خانه خود به خاطر دفن عمر حجاب می کرده، همان است که اهل سنت بحث استرضاع کبیر درباره آن را دارند؟


    زنی که به بهانه شیر خوردن مرد در چهل سالگی از خواهر زاده اش، او را محرم رضاعی خود می شمرد و حجاب در مقابلش نداشت؟


    عجب دروغ کثیفی میخواد هم عفت و حیا ثابت کنه هم این که محل دفن، حتی بعد از دفن محل زندگی عایشه بوده و خانه او!!!!!

    قباحت هم حدی داره

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    33
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    12
    آپلود
    5
    گالری
    0



    دوست عزیز حضرت فاطمه جلوی یک کور حجاب داشتند و عایشه در مقابل مرده ! این را خودتان هم گفتید .
    حرف من این است که یک آدم کور با یک آدمی که کلا از هستی ساقط شده برابر نیست...!

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود