صفحه 1 از 40 123112131 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تفاوت امامزاده با بتخانه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    402
    تشکر:
    1
    حضور
    53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تعجب تفاوت امامزاده با بتخانه




    درود بر همه عزیزان !

    چند وقتی است که دارم به این موضوع فکر می کنم که اصولا تفاوت بتخانه ها با امامزاده ها در چیست ؟! آیا اصلا تفاوتی دارند ؟ یا فقط اینکه ظاهر آنها از بتخانه به امامزاده تغییر شکل یافته ؟
    همانطور که همه دوستان می دانید تقریبا نمی توان شهری را یافت که یکی و دوتا امامزاده نداشته باشد ! آیا واقعا این همه آدم شایسته زیارت داشته ایم ؟


    کارشناس بحث : پاسخگوی علوم دینی

    ویرایش توسط مدیر سابق : ۱۳۹۰/۰۸/۲۴ در ساعت ۲۲:۳۵ دلیل: اصلاح عنوان
    کوروش بزرگ :
    دردا بر حاکمانی که نازایی و نفرت را رقم می زنند دردا بر شهریارانی که تازیانه و تجاوز را رقم می زنند دردا بر کیشبانانی که به مردم دروغ می گویند دردا بر خردمندانی که از دلیری بویی نبرده اند دردا بر دلیرانی که از خرد بویی نبرده اند .
    منشور پاسارگاد


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط cyrus59 نمایش پست
    درود بر همه عزیزان !

    چند وقتی است که دارم به این موضوع فکر می کنم که اصولا تفاوت بتخانه ها با امامزاده ها در چیست ؟! آیا اصلا تفاوتی دارند ؟ یا فقط اینکه ظاهر آنها از بتخانه به امامزاده تغییر شکل یافته ؟!
    همانطور که همه دوستان می دانید تقریبا نمی توان شهری را یافت که یکی و دوتا امامزاده نداشته باشد ! آیا واقعا این همه آدم شایسته زیارت داشته ایم ؟!

    ادامه مطالبم در این خصوص پس از تایید موضوع !!!



    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    برای اینکه بحث به صورت ریشه ای تری مطرح شود ابتدا به این نکته توجه کنید :

    موحدان خداوند را اولا خالق و ثانیا رب و پروردگار و تدبیرگر جهان می دانند . اما از نظر مشرکان و بت پرستان خداوند تنها خالق جهان است (سوره ی لقمان آیه 25) و رب و تدبیرگر امور جاری دنیا بت ها هستند .
    مشرکان برای بت ها قربانی و نذورات داشتند ، از این جهت که سرنوشت و آینده خود را در دست بت ها می دیدند و آنها را زمام دار امور خود می دانستند . اما در مورد شیعه و بحث توسل اصلا اینگونه نیست . ما برای امامان و امام زادگان احترام قائلیم و برای آنها قربانی و نذورات داریم تنها از این جهت که آنها در نزد خداوند از وجاهت و آبروی والایی برخوردارند(به متن دعای توسل مراجعه شود ) و هرچه که آنها جایگاه مقدسی در میان ما دارند به صورت استقلالی نیست بلکه از این جهت است که آنها واسطه ای بین ما و خداوند هستند ، واسطه ای که خود خداوند در قرآن ما را به داشتن آن امر کرده است (سوره ی مائده آیه 35) . بنابراین امام زاده ها و بت خانه ها تفاوت اساسی با هم دارند .

    در مورد تعداد زیاد امام زادگان هم عرض شود که امام زاده تنها به فرزند بدون واسطه امام اطلاق نمی شود بلکه به فرزندانی که چند واسطه تا امام دارند هم امام زاده گفته میشود . نکته ی دیگر اینکه برخی از امامان ما مانند امام کاظم (ع) بیش از 30 فرزند داشته اند ( که در نشر معارف تشیع و توسعه آن نقش مهمی داشته اند ) و طبیعتا هر کدام از فرزندان هم فرزندانی داشته اند فلذا تعداد زیاد امام زاده ها امر عجیبی نیست . البته متولیان امام زاده ها باید نسبت به بررسی تاریخی و استخراج شجره نامه ی امام زاده ها اقدام کنند تا نسبت و رابطه هر امام زاده با امام معصوم روشن باشد .

    اگر ابهامی بود بفرمائید
    موفق باشید



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    95
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چند وقتی است که دارم به این موضوع فکر می کنم که اصولا تفاوت بتخانه ها با امامزاده ها در چیست ؟!
    درود بر شما با سوالی که پرسیدید

    اساسا در دین اسلام به دلیلی انشعاباتی که بعد از مرگ حضرت رسول رخ داد آیین های خود رسول و سنت های ایشون هم دستخوش تغییرات شد که این مطلب رو در خطوط بعدی عرض میکنم.
    اساس خیزش حضرت محمد علیه بت پرستان با این شعار بود که ای مردم بت هایی را نپرستید که خود شما ساخته اید و بیاید الله رو بپرسید که خالق شما و جهانیان است و اوست که شما رو افریده و خلاصه بقیه قضایا و معاد و غیره...
    اساس و بنیان منطق الله پرستی و بت پرستی تنها در یک تفاوت بود که در دیدگاه محمد معاد وجود داشت اما برای بتان اینجور چیزی جلوه نمیکرد همچنان که میبینید مردان بزرگ و با شرفی همچون ابوسفیان ، ابوالحکم(ابوجهل)،حمزه و... بسیاری دیگر از بزرگان قریش که استخوان شرافتشون رو در جاهلیت ساخته بودن با دوتا دوتا چهارتا کردن به تفکری از فضای نزدیک خودشون میرسن و میبینید که به عنوان مثال ابوسفیان و دیگران به مخالفت برمیخیزن و حمزه میبینید اینگونه نیست و صدها مورد دیگر ... حال چرا اینگونه بوده ؟
    برای اینکه زمانی تفکر میکردن هیچ فرقی میان کِنِشت و مسجد پیدا نمیکردن ، هیچ فرقی میان بت و الله پیدا نمیکردن شما تنها تفاوت فاحشی که بین الله و بتان پیدا میکنید اینکه که بت رو میبینید و میپرستید اما الله بدین گونه نیست وگرنه در همه ی موارد با هم برابر هستند...
    حالا همین تفکر به امروز منتقل شده .
    بحث امامزاده ها به چند دلیل قاطع و محکم رد میشه
    اول اینکه طبق حرف خود قران که مسلمین اون رو کتاب کامل عالم میدونن بیان شده بین تو و الله نیاز به هیچ شفیعی نیست مثالش سوره ی سجده آیه 4 و موارد دیگه زیاد هست من زمانی قران رو برسی کردم نزدیک به 20 آیه به این صورت پیدا کردم اما الان در ذهنم نیستن ولی این یکی تو ذهنم مونده بود.
    خب پس خود الله گفته بین من و تو هیچ شفیعی نیست حالا چند سوال پیش میاد :
    1 : اگر الله در ایه ی دیگه گفته که بین من و تو باید شفیعی باشه پس چرا حرف خودش رو نقض میکنه ؟
    2 : حالا اگر چنین ایه ای نبوده پس چرا شیعیان به امامزاده پرستی دارن ادامه میدن ؟ چرا بر خلاف قران دارن عمل میکنن؟
    و کلی سوال دیگه که تو در تو میشه اگر بخوام بیان کنم.

    شما وارد کنشت میشدید و به پای بت پول میریختید حالا همین کار رو با امام زاده دارید میکنید
    برای بت قربانی میکردید الان هم برای امامزاده قربانی میکنن

    خب پس تا اینجا تفاوتی با هم نمیکنن
    اما متدینین بر این اعتقادن که بله اینها فرزند امامان هستن اونوقت این امامان از سلاله ی پیامبرن و این پیامبر فرستاده ی الله هستش و این سلسله مراتب باعث میشه که این امامزاده ها شفیع بشن که باز با این حرف حرف خود قرانشون نقض میشه.در صورتی که ما همین شباهت رو در بتخانه داشتیم به عنوان مثال هر بت اعظم چندین بچه داشت که میتونستی بهشون متوسل بشی.

    در واقع بذارید کوتاه کنم حرف رو هیچ فرقی میان الله پرستی و بت پرستی نیست تنها فرقش اعتقاد هستش که الله پرستان میگن ما برتر از بت پرستانیم و بت پرستان میگن ما برتر از الله پرستان...
    در نهایت فرق فقط اعتقاداتست ...

    ویرایش توسط Kherad_gera : ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ در ساعت ۰۹:۳۶
    مسلمان ها همه ی ادیان و آیین ها را خرافه میداند اما خرافه ی آشکاری که در اسلام است را نمیبینند.

  5. تشکرها 2


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    205
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    7



    کتاب مذهب علیه مذهب از دکتر شریعتی خیلی جالب فرق بین بت پرستی و الله پرستی رو بیان می کنه.
    پیامبران علیه بی دینی نیامده اند بلکه علیه مذهب رایج در زمان خود آمده اند. پرستش همواره در ذات تمام انسانها بوده است اما طریقه پرستش و رسیدن به منبع واحد و یگانه که پروردگار بوده است مورد نظر ادیان الهی بوده است.
    سامری که اینقدر حضرت موسی ازش می نالیده است از مذهبیون زمان خودبوده است .
    ریشه شرک اقتصاد است .
    امامزاده ها نعوذ بالله که خدایی نمی کنند. فقط و فقط به خاطر احترام پدرانشان است که شیعیان بدانجا می روند. اگر متافیزیک خونده باشید و وارد باشید وقتی که وارد این مکانها می شوید حتما انرژی سرشار انها و ارامشی که انجا دارد را تجربه کرده اید.
    این درست مثل زمانی است که در کنار یکی از استادانتان قرار گرفته اید و احساس می کنید چهره و سخن گفتن و... ی این استاد برایتان انرژی بخش است. ازش میخواید براتون دعا کنه. خوب شما فقط استادتون رو شناختید و استادتون رو بیشتر از مثلا شاهچراغ می شناسید به همین خاطر در کنار استاد ارامش بیشتری دارید تا در حرم شاهچراغ.
    این مطلب کاملا طبیعی است . امامان ما فقط برای ما دعا می کنند و به یاد ما هستند اگر هم فرجی حاصل می شود ناشی از اجازه خداوند برای آن فرج بوده است. همانطور که طبق گفته خودشان سخنی نگفته اند الا اینکه از قران باشد ، کاری هم نکرده اند که خلاف اذن پروردگار بوده باشد.
    جناب خرد گرا هم فکر می کنم بهتر است اول تفسیر آیه ها را بیاموزند بعدا اینقدر بی پروا و بی ملاحظه نظر بدهند.
    به هر حال با تشکر از طراح این سوال جالب و همه دوستانی که در این تایپیک شرکت کرده اند

    کسی اقای عالم نیست برابر با همند مردم
    دیگه سهم هر انسانه تن یک دونه گندم
    بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا
    تصور کن تو می تونی بشی تعبیر این رویا


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    118
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    به نظر اینجانب این نهایت اثم و تنگ نظری میتواند باشد که خدای یگانه و خالق میلیاردها کهکشان را که در هر کدام از آنها نیز میلیونها ستاره وجود دارد آنقدر در ذهن خود کوچک کوچک نماییم که تعدادی از بندگانش را آل الله ، ابناء الله ، بنات الله و خلیفه الله بدانیم .

    خداوند هیچ نسبت و خویشی مخصوصی با بندگانش ندارد که جهت دعا و حاجت خواهی نزد استخوانهای خاک شده آنها برویم هر چند که آنها بندگان مقرب الهی باشند ، انسان تا کی میخواهد از نوک دماغ خود بیشتر را نبیند ؟


    الهی من لی غیرک



  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    95
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پرستش همواره در ذات تمام انسانها بوده است اما طریقه پرستش و رسیدن به منبع واحد و یگانه که پروردگار بوده است مورد نظر ادیان الهی بوده است.
    شما بت پرستی نکردی به کنشت نرفتی وگرنه میدونستی اون بت به معنای پروردگار و نقطه ی پرگار اون پرستش کننده هستش.
    در واقع این دیدگاه شماست که تفاوت داره نه نگاه اون به معبود.


    ریشه شرک اقتصاد است .
    یعنی چی ؟
    بیشتر روشنگری کنید


    امامزاده ها نعوذ بالله که خدایی نمی کنند. فقط و فقط به خاطر احترام پدرانشان است که شیعیان بدانجا می روند. اگر متافیزیک خونده باشید و وارد باشید وقتی که وارد این مکانها می شوید حتما انرژی سرشار انها و ارامشی که انجا دارد را تجربه کرده اید
    .
    خب بت پرست هم وقتی وارد کنشت میشه بسیار انرژی دریافت میکنه و به این دلیل هستش که نمیتونه از اعتقادش دست بکشه مثل شما که نمیتونی از اعتقادت دست بکشی.

    این درست مثل زمانی است که در کنار یکی از استادانتان قرار گرفته اید و احساس می کنید چهره و سخن گفتن و... ی این استاد برایتان انرژی بخش است. ازش میخواید براتون دعا کنه. خوب شما فقط استادتون رو شناختید و استادتون رو بیشتر از مثلا شاهچراغ می شناسید به همین خاطر در کنار استاد ارامش بیشتری دارید تا در حرم شاهچراغ.
    دقیقا این همون چیزیه که بت پرست متوجه این امر میشه.
    اون هم دقیقا از نگاه به یک بت انرژی میگیره.


    این مطلب کاملا طبیعی است . امامان ما فقط برای ما دعا می کنند و به یاد ما هستند اگر هم فرجی حاصل می شود ناشی از اجازه خداوند برای آن فرج بوده است. همانطور که طبق گفته خودشان سخنی نگفته اند الا اینکه از قران باشد ، کاری هم نکرده اند که خلاف اذن پروردگار بوده باشد.
    ما نمیدونیم آخرش باید به حرف های امامان توجه کنیم یا قران ؟
    اگر به قران نگاه کنیم که قران فرمودند شفیعی قرار ندید به کرات هم گفتند از اینطرف شما شیعیان ضد این حرف رو دارین میزنید بالاخره یکی این وسط داره دچار تناقض میشه.


    جناب خرد گرا هم فکر می کنم بهتر است اول تفسیر آیه ها را بیاموزند بعدا اینقدر بی پروا و بی ملاحظه نظر بدهند.
    بنده تفسیر هیچکسی رو نمیخونم
    در قران گفته شده که من آیاتی روشن و مبین هستش پس به روشنی خودش همه چیز رو گفته .
    بنده هم به شما توصیه میکنم معنی رو بخون نه تفسیرها رو...

    مسلمان ها همه ی ادیان و آیین ها را خرافه میداند اما خرافه ی آشکاری که در اسلام است را نمیبینند.

  10. تشکر


  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    95
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    موحدان خداوند را اولا خالق و ثانیا رب و پروردگار و تدبیرگر جهان می دانند . اما از نظر مشرکان و بت پرستان خداوند تنها خالق جهان است (سوره ی لقمان آیه 25) و رب و تدبیرگر امور جاری دنیا بت ها هستند .
    بنده متوجه نشدم شما چی گفتید چون هر دو جوابتون مثل هم بود.
    از نگاه بت پرستان بت خالق جهان و نظاره گر و انجام دهنده ی امور جاری است و تا اونجایی که ما میدونیم در ادیان هم قضیه بدینگونه هستش به عنوان مثال میگن برگی از درخت نمیفته مگر خدا بدونه مگر این امر جزو امور جاری به حساب نمی آید یا مثلا سرنوشت و هزاران چیز دیگه که همش مربوط به الله و تدبیر ایشون میشه و در قران بارها گفتن من عالم کل هستش دقیقا همین دیدگاه رو بت ها نیز دارند .
    حالا شما بفرمایید فرقش در چیه ؟


    مشرکان برای بت ها قربانی و نذورات داشتند ، از این جهت که سرنوشت و آینده خود را در دست بت ها می دیدند و آنها را زمام دار امور خود می دانستند .
    اولا قضیه بدین شکل نیست که شما میفرمایید تازه این بحث شامل همه ی بت های کعبه نمیشد ثانیا این بحث یه کمی درازناک هستش و جا برای بحث بیشتری میطلبه تا 2 خط.

    اما در مورد شیعه و بحث توسل اصلا اینگونه نیست . ما برای امامان و امام زادگان احترام قائلیم و برای آنها قربانی و نذورات داریم تنها از این جهت که آنها در نزد خداوند از وجاهت و آبروی والایی برخوردارند(به متن دعای توسل مراجعه شود ) و هرچه که آنها جایگاه مقدسی در میان ما دارند به صورت استقلالی نیست بلکه از این جهت است که آنها واسطه ای بین ما و خداوند هستند ، واسطه ای که خود خداوند در قرآن ما را به داشتن آن امر کرده است (سوره ی مائده آیه 35) . بنابراین امام زاده ها و بت خانه ها تفاوت اساسی با هم دارند .
    بحث توسل و شفاعت دو بحث متفاوته
    حتی اگر شما میخوای فرض کنی هردوتاش یکیه باز که خود قران حرفاش رو نقض میکنه چیزی غیر از اینه ؟


    در مورد تعداد زیاد امام زادگان هم عرض شود که امام زاده تنها به فرزند بدون واسطه امام اطلاق نمی شود بلکه به فرزندانی که چند واسطه تا امام دارند هم امام زاده گفته میشود
    فرزند از پدر خودش هم به زور یه چیزی برداشت میکنه حالا چه برسه از 10 پشت !!!

    نکته ی دیگر اینکه برخی از امامان ما مانند امام کاظم (ع) بیش از 30 فرزند داشته اند ( که در نشر معارف تشیع و توسعه آن نقش مهمی داشته اند ) و طبیعتا هر کدام از فرزندان هم فرزندانی داشته اند فلذا تعداد زیاد امام زاده ها امر عجیبی نیست .
    آخه جالبه همه ی این امامزاده ایران چیکار میکنن ؟

    اگر ابهامی بود بفرمائید
    ابهام های بنده رو روشن کنید ممنون

    مسلمان ها همه ی ادیان و آیین ها را خرافه میداند اما خرافه ی آشکاری که در اسلام است را نمیبینند.

  12. تشکر


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    540
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام خدا.

    بنده قرآن رو حفظ نیستم ولی تا اونجایی که یادم میاد آیه ای تو قرآن هست که میگه "به من به وسیله واسطه ها نزدیک بشید " (نقل به مضمون).

    شرافت افراد صالح ، امامزاده ها ، امامان و حتی پیامبران به خاطر اتصالشون به خداست. اگر ما علاقه مندیم به این عزیزان ، و ازشون کمک میخوایم نه به خاطر اینه که ایشان منشاء خیرند. بلکه دلیلش اینه که آبروشون پیش خدا بیشتره.

    با تشکر ، ستایشگر
    هر چه در آسمانها و زمین است از آن خداوند یکتاست. کهکشانها و ستارگان مظهر قدرت اویند. همه فانیند و تنها خداست که می ماند.

    حق با علی است و علی با حق.( پیامبر مهربانی ها (ص) )

    دانش اگر چه در ثریا باشد ، مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت. ( پیامبر خوبی ها (ص))

    نه تنها جزایر سه گانه بلکه از غرب چین تا شرق مدیترانه ، از جنوب سیبری تا شمال صحرای عربستان از دیرباز مرزهای ایران بزرگ قرار دارد. و در آخر تمامی فرزندان به مادر خود می پیوندند.

  14. تشکرها 2


  15. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    118
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط kherad_gera نمایش پست

    از نگاه بت پرستان بت خالق جهان و نظاره گر و انجام دهنده ی امور جاری است

    سلام
    دوست عزیز در جواب دادن عجله نفرمایید از نگاه بت پرستان هم عصر پیامبر بت خالق جهان نمیباشد حتی بر خلاف نظر دوست دیگرمان مدبر و تدبیرگر نیز نبوده اند و امورات مذکور را ازآن خداوند متعال میدانسته اند:


    - وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ...
    - وَ لَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَهُمْ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ ...
    - قُلْ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ أَمَّنْ يَمْلِكُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصَارَ وَ مَنْ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ يُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ مَنْ يُدَبِّرُ الْأَمْرَ فَسَيَقُولُونَ اللَّهُ ...

    دقت بفرمایید...



    الهی من لی غیرک



  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    118
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ستايشگر نمایش پست
    به نام خدا.

    بنده قرآن رو حفظ نیستم ولی تا اونجایی که یادم میاد آیه ای تو قرآن هست که میگه "به من به وسیله واسطه ها نزدیک بشید " (نقل به مضمون).

    سلام

    دوست عزیزم ...

    به سمت قران بروید آیات الهی را از این و آن نشنوید خودتان به سمت آن بروید و خودتان بخوانید خواهید دید که هیچ آیه ایی با مظمون اینکه با واسطه به خدا باید نزدیک شد پیدا نمیکنی !


    شرافت افراد صالح ، امامزاده ها ، امامان و حتی پیامبران به خاطر اتصالشون به خداست. اگر ما علاقه مندیم به این عزیزان ، و ازشون کمک میخوایم نه به خاطر اینه که ایشان منشاء خیرند. بلکه دلیلش اینه که آبروشون پیش خدا بیشتره.

    در طول تاریخ افراد صالح بسیار داشته ایم اما از اعمال صالح آنها ما را چه عاید؟
    آنها هرچه کرده اند برای خودشان و پرونده اعمال خودشان میباشد آیا میشود از پرونده آنها برگه ایی را کنده ودر پرونده دیگری گذاشت ؟!




    تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿۱۳۴﴾
    آن جماعت را روزگار به سر آمد دستاورد آنان براى آنان و دستاورد شما براى شماست و از آنچه آنان مى‏كرده‏اند شما بازخواست نخواهيد شد




    آن عزیزان تنها و تنها بایستی اسوه و الگو موحدان باشند ونه اینکه به الهه و مدعوین دعا ها مبدل شده باشند .


    الهی من لی غیرک



  17. تشکرها 2


صفحه 1 از 40 123112131 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود