جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایا این احادیث در مورد حضرت مهدی درست است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ایا این احادیث در مورد حضرت مهدی درست است؟




    با سلام

    شیعه ها در کتب خود می نویسند: امام مهدی هشت ماه آدم میکشد( کتاب یوم الاخلاص ص381)
    احسائى از امام صادق این روایت وحشتناک را نقل کرده امام صادق فرمود: این كار به اتمام نمیرسد مگر اینكه دوسوم مردم كشته شوند! (5 میلیارد انسان) و از او سؤال میشود كه بعد از رفتن دوسوم جهان چه میماند؟ میگوید كه آیا از اینكه شما یك سوم بقیه باشید خشنود نمیشوید!؟


    امام صادق فرمود: پیامبر در میان امتش با نرمى رفتار كرده است و با مردم به خوبى وآرامش رفتار نموده است اما قائم با قتل و كشتار عمل میكند و در كتابى كه با او میباشد آمده: كه از كسى توبه نپذیرد وكشتار كند وواى بركسى كه با مخالفت نماید الرجعة احسائى ص 51
    حدیث های زیر را هم از کتاب بحار الانوار( اثر علامه شیخ الاسلام محمد باقر مجلسی) جلد 52 و 53 انتخاب کرده ایم:
    قول خداى تعالى در سورة انعام آیه 158:
    «منتظرند که فرشتگان و یا خدا خود نزد ایشان آمده (تا ایمان بیاورند) و یا بعضى آیات خدا بیاید، روزیکه بعضی از آیات پرورگار بیاید ایمان کسى که قبلا ایمان نیاورده یا با ایمان خود کار خوبی کسب نکرده، به او نفع ندهد بگو: در انتظار بمانید که ما نیز منتظریم».
    امام صادق میگوید این آیه درباره مهدی است (یعنی بعد از ظهورش، هر کس به او ایمان بیاورد ایمانش فایده ندارد و فورا کشته میشود)
    حضرت باقر فرموده: سیرة قائم سیرة رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- نیست. راوی سؤال می‌کند: چرا و برای چه؟ حضرت در جواب فرماید: رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- در میان امت خود بنرمی رفتار کرد و با مردم الفت می‌گرفت، ولی سیرة قائم کشتن و به کشتن مأمور است، در کتابی که همراه او و با اوست به او امر شده که سیرة او قتل باشد و توبه از کسی نپذیرد

    حضرت صادق فرمود: اصحاب قائم در مسجد کوفه خیمه زنند، بر عرب سخت است، رفید پرسید: فدایت شوم چه سختی است؟ فرمود: ذبح و سربریدن، گفتم: مگر به سیره علی بن ابی‌طالب درباره اهل عراق رفتار نمی‌کند؟ فرمود: نه، علی به آنچه در جفرا بیض بود عمل می‌کرد و آن خودداری بود چون می‌دانست شیعیان پس از خودش مغلوب خواهد شد، ولی قائم طبق جفر احمر که سر بریدن است عمل می‌کند.
    حضرت صادق و باقر فرموده اند: سیرة قائم قتل و قتال است و آنقدر کشتار می‌کند که مردم می‌گویند: اگر این از اولاد محمد بود رحم در دلش بود و از کسی توبه هم قبول نمیکند.

    از امام معصوم روایت است که آن کسی که بالای سر قائم به امر و نهی او عمل می‌کند، یک مرتبه قائم فرمان می‌دهد او را بگیرید و گردن بزنید (یعنی رفیق خاص خودش را هم میکشد) که در تمام دنیا کسی بدون خوف از قائم باقی نمی‌ماند.
    آن قدر مهدی علیه السلام آدم می‌کشد که خون به ساق پا می‌رسد، مردی از خویشان مهدی به او ایراد می‌کند که چرا این قدر مردم را می‌کشی، یکی از دوستان برمی‌خیزد و می‌گوید: ساکت باش و گرنه گردنت را می‌زنم. در این هنگام مهدی قائم ورقه عهدی از رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- بیرون می‌آورد که رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- دستور داده من این قدر کشتار کنم و آن قدر از اهل مدینه می‌کشد که چند فرسخ به خارج شهر می‌رسد.
    حضرت باقر فرموده: مهدی به قضایائی حکم می‌کند که بعضی از اصحاب خودش به او ایراد کرده و قبول نمی‌کنند و او گردن همه آنان را می‌زند و تا چهار مرتبه هر قوم که بر او انکار و ایراد می‌کند همه را می‌کشد.
    چون قائم خروج کرد با مردم عرب و فارس، غیر از شمشیر و کشتن معامله‌ای ندارد.


    کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 1


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۸/۲۹ در ساعت ۱۷:۴۹

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    با سلام

    شیعه ها در کتب خود می نویسند: امام مهدی هشت ماه آدم میکشد( کتاب یوم الاخلاص ص381)
    احسائى از امام صادق این روایت وحشتناک را نقل کرده امام صادق فرمود: این كار به اتمام نمیرسد مگر اینكه دوسوم مردم كشته شوند! (5 میلیارد انسان) و از او سؤال میشود كه بعد از رفتن دوسوم جهان چه میماند؟ میگوید كه آیا از اینكه شما یك سوم بقیه باشید خشنود نمیشوید!؟


    امام صادق فرمود: پیامبر در میان امتش با نرمى رفتار كرده است و با مردم به خوبى وآرامش رفتار نموده است اما قائم با قتل و كشتار عمل میكند و در كتابى كه با او میباشد آمده: كه از كسى توبه نپذیرد وكشتار كند وواى بركسى كه با مخالفت نماید الرجعة احسائى ص 51
    حدیث های زیر را هم از کتاب بحار الانوار( اثر علامه شیخ الاسلام محمد باقر مجلسی) جلد 52 و 53 انتخاب کرده ایم:
    قول خداى تعالى در سورة انعام آیه 158:
    «منتظرند که فرشتگان و یا خدا خود نزد ایشان آمده (تا ایمان بیاورند) و یا بعضى آیات خدا بیاید، روزیکه بعضی از آیات پرورگار بیاید ایمان کسى که قبلا ایمان نیاورده یا با ایمان خود کار خوبی کسب نکرده، به او نفع ندهد بگو: در انتظار بمانید که ما نیز منتظریم».
    امام صادق میگوید این آیه درباره مهدی است (یعنی بعد از ظهورش، هر کس به او ایمان بیاورد ایمانش فایده ندارد و فورا کشته میشود)
    حضرت باقر فرموده: سیرة قائم سیرة رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- نیست. راوی سؤال می‌کند: چرا و برای چه؟ حضرت در جواب فرماید: رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- در میان امت خود بنرمی رفتار کرد و با مردم الفت می‌گرفت، ولی سیرة قائم کشتن و به کشتن مأمور است، در کتابی که همراه او و با اوست به او امر شده که سیرة او قتل باشد و توبه از کسی نپذیرد

    حضرت صادق فرمود: اصحاب قائم در مسجد کوفه خیمه زنند، بر عرب سخت است، رفید پرسید: فدایت شوم چه سختی است؟ فرمود: ذبح و سربریدن، گفتم: مگر به سیره علی بن ابی‌طالب درباره اهل عراق رفتار نمی‌کند؟ فرمود: نه، علی به آنچه در جفرا بیض بود عمل می‌کرد و آن خودداری بود چون می‌دانست شیعیان پس از خودش مغلوب خواهد شد، ولی قائم طبق جفر احمر که سر بریدن است عمل می‌کند.
    حضرت صادق و باقر فرموده اند: سیرة قائم قتل و قتال است و آنقدر کشتار می‌کند که مردم می‌گویند: اگر این از اولاد محمد بود رحم در دلش بود و از کسی توبه هم قبول نمیکند.

    از امام معصوم روایت است که آن کسی که بالای سر قائم به امر و نهی او عمل می‌کند، یک مرتبه قائم فرمان می‌دهد او را بگیرید و گردن بزنید (یعنی رفیق خاص خودش را هم میکشد) که در تمام دنیا کسی بدون خوف از قائم باقی نمی‌ماند.
    آن قدر مهدی علیه السلام آدم می‌کشد که خون به ساق پا می‌رسد، مردی از خویشان مهدی به او ایراد می‌کند که چرا این قدر مردم را می‌کشی، یکی از دوستان برمی‌خیزد و می‌گوید: ساکت باش و گرنه گردنت را می‌زنم. در این هنگام مهدی قائم ورقه عهدی از رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- بیرون می‌آورد که رسول خدا -صلى الله علیه وسلم- دستور داده من این قدر کشتار کنم و آن قدر از اهل مدینه می‌کشد که چند فرسخ به خارج شهر می‌رسد.
    حضرت باقر فرموده: مهدی به قضایائی حکم می‌کند که بعضی از اصحاب خودش به او ایراد کرده و قبول نمی‌کنند و او گردن همه آنان را می‌زند و تا چهار مرتبه هر قوم که بر او انکار و ایراد می‌کند همه را می‌کشد.
    چون قائم خروج کرد با مردم عرب و فارس، غیر از شمشیر و کشتن معامله‌ای ندارد.


    کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 1

    امام زمان(عج) در احاديث

    با عرض سلام و ادب

    گاهي شنيده مي شود و يا افرادي را مي بينيم كه تصور خوبى از ظهور امام مهدى(عليه السلام) ندارند و مى‏گويند كه ظهور ايشان همراه با قتل و خشونت و خونريزيهاى فراوان است. آيا واقعا همينطور است؟

    براي پي بردن به نادرستي چنين برداشت و تصوري،مطالبي خدمت دوستان عزيز عرض مي كنم:

    1. امام مهدى(عليه السلام) شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(صلي الله عليه و آله)

    در روايات متعددى براين موضوع تأكيد شده است كه امام مهدى(عليه السلام) شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(صلي الله عليه و اله) چه از نظر چهره و شمايل ظاهرى و چه از نظر خلق و خو و رفتار است.

    از جمله در روايتى كه از پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) نقل شده مى ‏خوانيم:

    نهمين نفر از ايشان (فرزندان امام حسين(عليه السلام)) قائم (برپا دارنده) اهل بيت من و مهدى است. او شبيه‏ترين مردم به من در شمائل، گفتار و رفتار است(1)...

    در روايت ديگرى وقتى راوى از امام محمدباقر(عليه السلام) مى‏پرسد: «وقتى قائم به ‏پا خيزد چگونه با مردم رفتار مى‏كند؟» آن حضرت پاسخ مى‏دهند:
    آن‏گونه كه رسول خدا ـ كه درود و سلام خدا بر او و خاندانش باد ـ رفتار مى‏كردند تا زمانى اسلام آشكار و فراگير شود.

    دوباره راوى مى‏ پرسد: «سيره رسول خدا(صلي الله عليه و آله) چگونه بود؟»
    و امام پاسخ مى‏دهند:
    آنچه مربوط به جاهليت بود نابود ساخت و با عدالت به مردم روى نمود...(2) .

    و امام حسن عسكرى(عليه السلام) نيز فرزند خود را شبيه‏ ترين مردم به رسول خدا معرفى مى‏ كنند:
    خدا را سپاس مى ‏گويم كه مرا از دنيا نبرد تا اين ‏كه جانشينم را به من نشان داد. او شبيه ‏ترين مردم به رسول خدا ـ كه درود خدا بر او و خاندانش باد ـ است...(3) .

    همه ما مى ‏دانيم كه رسول خدا(صلي الله عليه و آله) چنان مهربان و رئوف بودند كه حتى حاضر نشدند دشمنان خود را نفرين كنند. اين ويژگى رسول خدا(صلي الله عليه و آله) در قرآن كريم نيز مورد ستايش قرار گرفته و خداوند مى ‏فرمايد: به سبب رحمت خداست كه تو با آنها اينچنين خوشخوى و مهربان هستى، اگر تندخو و سخت‏دل مى ‏بودى از گرد تو پراكنده مى ‏شدند(4)

    و در جاى ديگر نيز مى ‏فرمايد: هر آينه پيامبرى از خود شما بر شما مبعوث شد، هر آنچه شما را رنج مى‏دهد بر او گران مى‏آيد. سخت به شما دل‏بسته است و با مؤمنان رئوف و مهربان است.(5)

    بنابراين، نسبت دادن خشونت و سنگدلى به فردى كه شبيه ‏ترين مردم به پيامبر خاتم، حضرت رحمة ‏للعالمين(صلي الله عليه و آله) است، هرگز شايسته نيست.

    2. قاطعيت لازمه گسترش عدالت

    چنانكه مى ‏دانيم امام مهدى(عليه السلام) با هدف گسترش ايمان، عدالت و معنويت و از بين بردن همه مظاهر كفر، ستم و فساد، قيام جهانى خود را آغاز مى ‏كنند و طبيعى است نهضتى كه با اين اهداف آغاز شود با مقاومت و مانع‏تراشى سران كفر و ستم و مروجان فرهنگ فساد و تباهى روبرو مى ‏شود.

    بنابراين امام مهدى(عليه السلام) براى پيشبرد اهداف خود چاره ‏اى جز جنگيدن و درگير شدن با سران جبهه كفر و استكبار و برخورد قاطع با كسانى كه مانع قيام عدالت‏ گستر ايشان هستند ندارند.

    اما آن حضرت در نبردهاى خود هرگز خون بى‏گناهى را بر زمين نمى‏ريزد و در آغاز حركت خود نيز از يارانش بيعت مى‏گيرد كه: مسلمانى را دشنام ندهند؛ خون كسى را به ناحق نريزند؛ به آبروى كسى لطمه نزنند؛ به خانه كسى لطمه نزنند؛ به خانه كسى هجوم نبرند؛ كسى را به ناحق نزنند و..(6) .

    به دليل همين رفتار مناسب با عموم مردم است كه در روايات مى‏خوانيم پس از ظهور همه ساكنان زمين از امام مهدى(عليه السلام) خشنودند و به او عشق مى ورزند:
    شما را به مهدى، مردى از قريش بشارت مى‏ دهم كه ساكنان آسمان و زمين از خلافت و فرمانروايى او خشنودند(7)
    ویرایش توسط مقداد : ۱۳۹۱/۰۲/۱۷ در ساعت ۰۰:۰۱


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بحران‌ها و آشوب‌هاي مختلف اجتماعي، در مجموع شرايطي را فراهم مي‌كنند كه وقتي حضرت به اذن پروردگار عالم ظهور كنند و مردم را به سوي خود فرا مي‌خوانند در كمترين زمان ممكن از سرتاسر عالم انسان‌هاي عدالت‌خواه و تشنة امنيّت و آسايش خود را به نزد آن حضرت مي‌رسانند و لحظه به لحظه بر تعداد ياران وي افزوده مي‌شود تا به آنجا كه در كمتر از يك سال به كمك خود مردم، حكومت عدل جهاني در سراسر كره زمين استقرار پيدا مي‌كند و بساط ستم و ظلم و تعدي برچيده مي‌شود و بشريت به آرزوي ديرينة خود كه همانا صلح و امنيّت و آسايش كامل است دست مي‌يابد.

    پرواضح است كه اين كار به راحتي هم انجام نمي‌گيرد چه بسيار افرادي كه منافع نامشروع خود را در خطر ديده و به مخالفت با آن حضرت برمي‌خيزند و در صدد جنگ برمي‌آيند كه امام مهدي(عليه السلام) همانند همة اولياي الهي با شيوه‌هاي مختلف آنها را به راه راست فراخوانده از وارد شدن به جنگ برحذر مي‌دارد و چنانكه در فرمودة امام صادق(عليه السلام) آمده است:

    «آن حضرت آنان را با كلامي حكيمانه دعوت به پذيرش حق مي‌كند و با زيباترين و شيرين‌ترين سخنان آنها را موعظه مي‌كند كه بسياري از آنها توجه كرده به حقّ گردن مي‌نهند و دست از مخالفت و ستمگري و تعدي برمي‌دارند..(8)

    با اين همه افرادي هم پيدا مي‌شوند كه همچنان عناد ورزيده و بر موضع ظالمانة خود پافشاري مي‌كنند؛ حضرت مجبور مي‌شوند كه در مقابل آنها به شيوه‌هاي قهرآميز متوسل شوند. در اشاره به اين حقيقت، در روايات مي‌خوانيم كه آن حضرت از ظالمان و ستم‌پيشگان انتقام مي‌گيرد(9) تا جور و ستم را از ريشه بركند؛ شوكت و عظمت پوشالي سركشان را درهم ‌شكند؛ كاخ شرك و نفاق را ويران سازد و شاخه‌هاي گمراهي و شقاوت و فسق و فجور را قطع كند... (10)

    اينجاست كه مسئلة انتقام خون به ناحق ريخته شدة مظلومان عالم از آدم(عليه السلام) تا آخرالزمان مطرح مي‌شود چنانكه در بخشي از دعاي ندبه در اشاره به اين واقعيت مي‌خوانيم:
    «كجاست آن‌كه انتقام خون انبياء و فرزندان انبياء را مي‌گيرد و خون كشتة در كربلا را باز مي‌ستاند...» .(11)

    3. روايتهاى ساختگى و نسبتهاى ناروا

    متأسفانه در طول تاريخ اسلام، افراد مختلفى با اغراض و انگيزه‏ هاى متفاوت به وارد كردن روايات ساختگى در مجموعه روايات نقل شده از پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) يا دستكارى در روايات ايشان پرداخته‏ اند و روايات باب مهدويت نيز از اين موضوع دور نمانده است. با بررسى روايات متعددى كه به نوعى تصويرى خشن از حركت عدالت ‏گستر امام مهدى(عليه السلام) ارائه مى‏ دهند روشن مى‏ شود كه راوى تعداد زيادى از آنها افرادي هستند كه علماى رجال آنها را بدنام و دروغگو خوانده‏اند كه در نتيجه اين روايات از اعتبار ساقط شده و نمى‏توان به آنها استناد كرد.

    بنابراين، در بررسى روايات مربوط به حوادث پس از ظهور بايد بسيار مراقب بود و هر روايتى را به راحتى نپذيرفت.

    با توجه به نكات ياد شده متوجه مى ‏شويم كه هرگز نمى ‏توان ظهور امام مهدى(عليه السلام) را كه از ابتداى آفرينش تا كنون همه عدالت‏ خواهان جهان در آرزويش بوده ‏اند، حركتى خشونت ‏بار، همچون جنگهايى كه در سراسر تاريخ در كره خاك در جريان بوده، تلقى كرد. بلكه اين حركت به دليل آن‏كه با هدف از بين بردن همه مظاهر ظلم و ستم و گسترش عدالت در سراسر جهان آغاز شده در همه مراحل خود از هرگونه شائبه ظلم و ستم به دور و كاملاً منطبق بر موازين عدالت است.

    پی نوشتها :
    1 .بحارالانوار: ج52، ص379.
    2 .همان، ج52، ص381، ح192.
    3 .همان، ج51، ص161، ح9.
    4 .سوره ال‏عمران(3)، آيه 159.
    5 .سوره توبه(9)، آيه 128.
    6 .لطف‏اللّه‏ صافى گلپايگانى، منتخب‏الاثر، ص469.
    7 .شيخ حرّ عاملى، اثبات الهداة: ج2، ص524.
    8. مجلسي، محمدباقر، بحارالأنوار، ج 53، ص 11.
    9. موسوي اصفهاني، محمدتقي، مكيال المكارم، ج 1، ص 49.
    10. فيومي اصفهاني، جواد، صحيفة المهدي، ص 139 و دعاي ندبه و ... .
    11. همان، ص 140.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود