صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا واقعاً جهان آخرت پايان ندارد؟ پس سرنوشت جهان آخرت چيست؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5

    آيا واقعاً جهان آخرت پايان ندارد؟ پس سرنوشت جهان آخرت چيست؟




    انسان براي زندگي دائمي آفريده شده است. او پس از آفرينش در سه جهان زندگي مي‏کند: دنيا، عالم برزخ و جهان آخرت. انسان به دنيا مي‏آيد، در اين جا نشو و نما مي‏کند و براي زندگي در جهان ديگر زاد و توشه تهيه مي‏نمايد.
    زندگي جاويدان يکي از آرزوهاي مهم بشر است. هيچ کس نمي‏تواند اين حقيقت را انکار کند که از مرگ به معني "نيستي" گريزان است و خواهان طول عمر، کوشش براي به دست آوردن "اکسير جواني" و اظهار علاقه به يافتن "سرچشمه آب حيات" مي‏باشد.
    نشانه‏هاي اين اشتياق در جاي جاي تاريخ بشر، و کوشش‏هاي دانشمندان و سروده‏هاي شاعران ديده مي‏شود، که همه دليل بر اين است که انسان ذاتاً خواهان بقا است، حتي علاقه انسان به حيات فرزند خود که دنباله حيات او محسوب مي‏شود، نشانه‏اي از اين عشق غريزي است.(1) وجود جهان آخرت، پاسخي به اين خواسته و نياز است، يعني خداوند در انسان ميل به جاودانگي را قرار داده و طبعاً پاسخي براي اين ميل در نظر گرفته، وجود جهان آخرت که زندگي جاويد و ابدي است، پاسخي براي اين نياز و خواسته است، زيرا اگر بنا باشد زندگي انسان (که گل سر سبد جهان آفرينش است) در اين خلاصه شود که چند روزي در دنيا بماند، مدتي کودک و ناتوان، زماني پير و کار افتاده، زماني گرفتار طوفان‏هاي شديد جواني، گاه سالم، گاه بيمار، و غالباً گرفتار تهيه نيازهاي زندگي که درخوردن و "خواب" خلاصه مي‏شود، سپس مردن و فاني شدن، چقدر نازيبا و دور از حکمت است! خداي حکيم دست به چنين آفرينش دور از حکمت نمي‏زند. پس خدا انسان را براي زندگي ابدي و دائمي آفريده و زمينه آن را هم فراهم کرده است. اين که بعد از قيامت که زندگي جاودانه و نامتناهي است، چه خواهد شد، معنايي نخواهد داشت اما آنچه موجب شبهه و سؤال مي‏شود اين که معنا جاودانگي چيست، و شايد سؤال از اين که بعد چه مي‏شود، مقصود همين باشد. در پاسخ مي‏گوييم: سبب اصلي اين اشکال آن است که زندگي در آخرت و کيفيت آن را با زندگي دنيا مقايسه مي‏کنيم و چون در اينجا هميشه به دنبال "بَعدي" هستيم و از چيزهايي که در اختيار ما است دلزده مي‏شويم، خواهان چيزي هستيم که نداريم.
    در دنيا چيزهايي که داريم براي ما تکراري است و تکرار ما را دلزده مي‏کند و همه چيز در اينجا محدود است. به همين خاطر، همين حالت را در آخرت فرض کرده و سؤال مي‏کنيم: بعد از بهشت چه خواهد شد. در حالي که زندگي در آن عالم به طور کلي متفاوت با زندگي دنيا است. در آن جا هيچ چيز تکرار نيست و انسان از هيچ چيز دلزده نمي‏شود. همه چيز تازه و جذاب است و محدوديت و دلزدگي و تغيير در آن جا معنا ندارد. در آن جا همه چيزهايي که انسان در همه عمر به دنبال آن بوده و به خاطر ويژگي‏هاي اين عالم هيچ گاه به آن نخواهد رسيد (يعني خوشبختي و سرور و لذت و سعادت و آرامش جاودانه و هميشگي) به دست خواهد آورد.
    بنابراين آخرت ، به معناي زندگي نهايي انسان است و اين زندگي ، جاودانگي و ابدي است و سرنوشتي جز جاودانگي ندارد. دنبال سرنوشت ديگري جز اين بودن خطا است. انسان در مورد چيزي به دنبال پايان و سرنوشت مي رود که پايان داشته باشد و پس از آن چيز ديگري واقع شود، در حالي که اين موضوع براي جهان آخرت بي معنا است.
    پي‏نوشت‏ها:
    1. ناصر مکارم شيرازي، پيام قرآن، ج 5، ص 235.



    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام خداوند ی که از توصیفات بشر منزه است
    از مفاد آیات قرآن بر می آد که سرنوشت بشر در جهان پس از مرگ و بر پایی روز قیامت و روز حساب بستگی به تصمیم خدا دارد
    الفاضی چون خالدین در بهشت و جهنم با الفاضی چون اگر خدا بخواهد مشروط شده است
    اما در کل حتی اگر بشر جاودان نباشد خدا و جهان جاودان است خدا همیشه بوده است و همیشه خواهد بود زنده بودن خدا هم ازلی است و هم ابدی است
    اینکه جهان آخرت وجود دارد نیازی به اثبات ندارد زیرا یکی از شرایط مومن ایمان به قیامت است ایمان به آخرت برای یک مومن یقینی است
    بررسی مکاتب و عدم مجادله
    می دانیم که مکاتب در جهان بسیار است علاوه بر مکاتب مادی که بسیار بوده اند و هستند مکاتب دینی بسیاری بوده اند و هستند
    مکاتب مادی نیز افراد خود را جوری تربیت می کنند که افراد به مکتب خود باور داشته باشند زیرا دوام و پایداری مکاتب به جمع بودن افراد است همه مکاتب مادی یا مذهبی که بر بنیان قدرت جمعی افراد خود پایه گذاری شده اند این گونه اند
    حتی مکاتب دینی نیز در روشی مشابه عمل می کنند
    بر اساس قانون دو چیز مخالف نمی توانند هر دو درست باشند بنا براین دو مکتب مخالف یا هردو غلط هستند یا یکی درست و دیگری غلط است نمی شود هر دو درست باشند
    مثلا دین اسلام دارای دو مذهب سنی و شیعه است که هر دو ادعای درست بودن دارند چون نمی شود دو چیز درست و متضاد وجود داشته باشند بنا بر این یا هر دو مشکل دارند یا یکی مشکل دارد
    قران در این مورد از یهود و نصارا مثال می زند یهود می گوید نصارا باطل است و نصارا می گوید یهود باطل است قران هر دوی این دو مکتب را رد کرده و هر دو را باطل می داند
    اما همانطوری که می دانیم این دو مکتب باطل چنان پیروان خود را تربیت می کنند که راه نجاتی برایشان باقی نمی گذارند
    و سنی و شیعه نیز چنان با حرص و ولع تبلیغ می کنند که افراد فکر می کنند که فقط آنها به بهشت می روند و گروه مقابل به جهنم می روند مثلا در این گونه شیوه ها قران می گوید یهود معتقد است جهنم نمی رود اگر هم برود محدود می رود بگو آیا نامه ای از خدا دارید که چنین با قاطعیت حرف می زنید یعنی به جهنم می روند شکی هم نداشته باشند
    این شیوه بستن ذهن در یک گروه را سحر کردن اذهان می گویند همانطور که می دانیم سحر قبولاندن دروغ در ذهن بشر است تا بشر در راهی که ساحر می خواهد برود وقتی جوری کلام را ادا کنیم که مخاطب را مجبور به پیروی کنیم در این حالت فرد را هیپنوتیزم فرهنگی از طریق بمباران دروغ کرده ایم
    اسلام با این شیوه مخالف است و راه رشد و بغی را نشان میدهد و اجباری نیز برقرار نمی کند اسلام با سحر مخالف است به همین خاطر از طریق علم و منطق و عقل با ذهن بشر ارتباط برقرار می کند
    در این روش قران پیامهای حق را مطرح می کند استدلالهای منطقی را مطرح می کند به طوری که مخاطب وقتی به رشد کامل رسید این مکتب را می پذیرد
    قران با مکاتب مخالف مجادله می کند اما در مجادله حق را بیان می نماید
    حال سوال این است که چرا مکاتب بشری چه مذهبی چه مادی ازشیوه ساحری و فریب کاری وارد عمل می شوند
    جوابش ساده است مکاتبی که پایداریشان را با معادلات مادی می سنجند و خدا را فراموش می کنند منطقشان این است که دوام ما وقتی میسر است که از نظر قدرت با دشمن برابر باشیم به همین جهت اقدام به یار کشی می کنند
    این تجهیز قوا هم در زمینه فرهنگی است هم در زمینه مادی
    در ظاهر نیز گذشته تاریخ نشان می دهد که افرادی که قویتر بوده اند پیروز شده اند
    به همین جهت یکی از فعالیت های دشمن فعالیت فرهنگی است دشمن قوای فکری خود را قوی و قوای فکری طرف مقابل را تضعیف می کند
    اما همیشه چنین نیست اگر گروهی از مسلمانان واقعا به خدا ایمان داشته باشند خدا معادلات را به هم می زند در این زمینه خدا می گوید اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد و نیازی به روشهای معمول و باطل نیست
    نصرت خدا البته به این معنی نیست که مفت و ارزان باشد بلکه مجاهدت و تلاش می خواهد که شما تا چه حد دین اسلام را یاری کردید و کاملا یاری کردید
    یک شهید تا پاک نشود به درجه شهادت نخواهد رسید حتی اگر بارها زخمی شود اما اگر پاک شود خدا او را به مقام شهادت مفتخر می سازد
    یاری خدا هم این جوری است اگر مخلصانه دین خدا را یاری کردیم مطمئنا خدا در لحظات سخت که احتمال نابودی می رود مومنین را یاری می کند
    مثلا دشمن سرزمین مومنین را اشغال کرد که در سوره روم به این مطلب اشاره کرده است اما بعد از چند سال مومنین پیروز شدند





  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    253
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 18 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط az4deh نمایش پست
    انسان براي زندگي دائمي آفريده شده است. او پس از آفرينش در سه جهان زندگي مي‏کند: دنيا، عالم برزخ و جهان آخرت. انسان به دنيا مي‏آيد، در اين جا نشو و نما مي‏کند و براي زندگي در جهان ديگر زاد و توشه تهيه مي‏نمايد.
    زندگي جاويدان يکي از آرزوهاي مهم بشر است. هيچ کس نمي‏تواند اين حقيقت را انکار کند که از مرگ به معني "نيستي" گريزان است و خواهان طول عمر، کوشش براي به دست آوردن "اکسير جواني" و اظهار علاقه به يافتن "سرچشمه آب حيات" مي‏باشد.
    نشانه‏هاي اين اشتياق در جاي جاي تاريخ بشر، و کوشش‏هاي دانشمندان و سروده‏هاي شاعران ديده مي‏شود، که همه دليل بر اين است که انسان ذاتاً خواهان بقا است، حتي علاقه انسان به حيات فرزند خود که دنباله حيات او محسوب مي‏شود، نشانه‏اي از اين عشق غريزي است.(1) وجود جهان آخرت، پاسخي به اين خواسته و نياز است، يعني خداوند در انسان ميل به جاودانگي را قرار داده و طبعاً پاسخي براي اين ميل در نظر گرفته، وجود جهان آخرت که زندگي جاويد و ابدي است، پاسخي براي اين نياز و خواسته است، زيرا اگر بنا باشد زندگي انسان (که گل سر سبد جهان آفرينش است) در اين خلاصه شود که چند روزي در دنيا بماند، مدتي کودک و ناتوان، زماني پير و کار افتاده، زماني گرفتار طوفان‏هاي شديد جواني، گاه سالم، گاه بيمار، و غالباً گرفتار تهيه نيازهاي زندگي که درخوردن و "خواب" خلاصه مي‏شود، سپس مردن و فاني شدن، چقدر نازيبا و دور از حکمت است! خداي حکيم دست به چنين آفرينش دور از حکمت نمي‏زند. پس خدا انسان را براي زندگي ابدي و دائمي آفريده و زمينه آن را هم فراهم کرده است. اين که بعد از قيامت که زندگي جاودانه و نامتناهي است، چه خواهد شد، معنايي نخواهد داشت اما آنچه موجب شبهه و سؤال مي‏شود اين که معنا جاودانگي چيست، و شايد سؤال از اين که بعد چه مي‏شود، مقصود همين باشد. در پاسخ مي‏گوييم: سبب اصلي اين اشکال آن است که زندگي در آخرت و کيفيت آن را با زندگي دنيا مقايسه مي‏کنيم و چون در اينجا هميشه به دنبال "بَعدي" هستيم و از چيزهايي که در اختيار ما است دلزده مي‏شويم، خواهان چيزي هستيم که نداريم.
    در دنيا چيزهايي که داريم براي ما تکراري است و تکرار ما را دلزده مي‏کند و همه چيز در اينجا محدود است. به همين خاطر، همين حالت را در آخرت فرض کرده و سؤال مي‏کنيم: بعد از بهشت چه خواهد شد. در حالي که زندگي در آن عالم به طور کلي متفاوت با زندگي دنيا است. در آن جا هيچ چيز تکرار نيست و انسان از هيچ چيز دلزده نمي‏شود. همه چيز تازه و جذاب است و محدوديت و دلزدگي و تغيير در آن جا معنا ندارد. در آن جا همه چيزهايي که انسان در همه عمر به دنبال آن بوده و به خاطر ويژگي‏هاي اين عالم هيچ گاه به آن نخواهد رسيد (يعني خوشبختي و سرور و لذت و سعادت و آرامش جاودانه و هميشگي) به دست خواهد آورد.
    بنابراين آخرت ، به معناي زندگي نهايي انسان است و اين زندگي ، جاودانگي و ابدي است و سرنوشتي جز جاودانگي ندارد. دنبال سرنوشت ديگري جز اين بودن خطا است. انسان در مورد چيزي به دنبال پايان و سرنوشت مي رود که پايان داشته باشد و پس از آن چيز ديگري واقع شود، در حالي که اين موضوع براي جهان آخرت بي معنا است.
    پي‏نوشت‏ها:
    1. ناصر مکارم شيرازي، پيام قرآن، ج 5، ص 235.
    سلام

    من شنیدم که بعد از بهشت ما به سمت خدا می ریم
    همانطور که خدا گفته ما از خداییم و به سمت او می رویم
    این با حرف شما تناقض دارد ؟
    از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن ....... فردا که نیامده است فریاد مکن
    برگذشته و نامده بنیاد مکن .............حالی خوش باش و عمر بر باد نکن


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط golfar نمایش پست
    از مفاد آیات قرآن بر می آد که سرنوشت بشر در جهان پس از مرگ و بر پایی روز قیامت و روز حساب بستگی به تصمیم خدا دارد
    الفاضی چون خالدین در بهشت و جهنم با الفاضی چون اگر خدا بخواهد مشروط شده است
    سلام

    برپایی قیامت و به تبع ان خلود در بهشت و جهنم همگی از وقایع حتمیست و در ان هیچ شکی نیست چراکه از وعده های الهیست و وعده الهی حق بوده و الله هیچ گاه خلف وعده نمیکند .

    ...

    ضمنا جناب گلفر متاسفانه بخش اعظمی از مطلبتان با موضوع تاپیک همخوانی ندارد .
    ویرایش توسط az4deh : ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ در ساعت ۰۱:۲۲


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط نظیر نمایش پست
    سلام

    من شنیدم که بعد از بهشت ما به سمت خدا می ریم
    همانطور که خدا گفته ما از خداییم و به سمت او می رویم
    این با حرف شما تناقض دارد ؟
    سلام

    بهشت بینهایت است و به همین دلیل جمله بعد از بهشت صحیح نیست .
    لطفا پست ابتدایی را با تامل بیشتری مطالعه بفرمایید .


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,826
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    15
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط az4deh نمایش پست
    بهشت بینهایت است و به همین دلیل جمله بعد از بهشت صحیح نیست .
    سلام و درود خدا بر عزیزان
    بنده یک سوال دارم در مورد این فرموده.
    ایا بینهایت بودن در بهشت بهترین و اخرین نقطه ی سعادت است؟
    یا اینکه بهشت کمترین درجه ی پاداش است؟
    Bu dünyanın gidişine
    Bir çare bulsam ...
    Güneş olsam her karanlık
    Yüreğe doğsam


  8. تشکرها 2


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست
    سلام و درود خدا بر عزیزان
    بنده یک سوال دارم در مورد این فرموده.
    ایا بینهایت بودن در بهشت بهترین و اخرین نقطه ی سعادت است؟
    یا اینکه بهشت کمترین درجه ی پاداش است؟
    سلام برادر محترم

    خدا به مردان و زنان با ايمان بهشت‏هايى را كه از زيرِ [درختانِ] آن نهرها جارى است در حالى كه در آن جاودانه‏ اند ، و نيز سراهاى پاكيزه ‏اى را در بهشت‏هاى ابدى و هم‏چنين رضايتى ويژه از سوى خدا [كه از همه آن نعمت ها] بزرگ‏تر است وعده داده است ؛ اين همان كاميابى بزرگ است .«72» توبه

    طبق ایه بهشتیان در بهشت جاودانه خواهند زیست و این به معنای بی نهایت بودن بهشت بجهت زمانی ست . لذات و نعمات مادی و معنوی بهشت نیز بی نهایت و غیر قابل وصف است .طبق ایه بالا بالاترین نعمت بهشتیان نیز رضا و خوشنودی خداوند معرفی شده است که نتیجه قرب الهی مومن در دنیا ست .

    اما بر اساس اموزه های دینی هر کسی در بهشت درجه و جایگاه خاصی دارد که از ان می توان جنة الخلد-جنان عدن-جنة المأوى-جنة المأوى-جنات فردوس-جنة اللقا را نام برد و بهشتیان طبق اعمالی که در دنیا انجام داده به ان میرسد.

    عده ای معتقدند جنة اللقا برترین مقام بهشت است .


    موفق باشید ....
    ویرایش توسط az4deh : ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ در ساعت ۲۰:۱۷ دلیل: اضافه


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,826
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    15
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط az4deh نمایش پست
    سلام برادر محترم

    خدا به مردان و زنان با ايمان بهشت‏هايى را كه از زيرِ [درختانِ] آن نهرها جارى است در حالى كه در آن جاودانه‏ اند ، و نيز سراهاى پاكيزه ‏اى را در بهشت‏هاى ابدى و هم‏چنين رضايتى ويژه از سوى خدا [كه از همه آن نعمت ها] بزرگ‏تر است وعده داده است ؛ اين همان كاميابى بزرگ است .«72» توبه

    طبق ایه بهشتیان در بهشت جاودانه خواهند زیست و این به معنای بی نهایت بودن بهشت بجهت زمانی ست . لذات و نعمات مادی و معنوی بهشت نیز بی نهایت و غیر قابل وصف است .طبق ایه بالا بالاترین نعمت بهشتیان نیز رضا و خوشنودی خداوند معرفی شده است که نتیجه قرب الهی مومن در دنیا ست .

    اما بر اساس اموزه های دینی هر کسی در بهشت درجه و جایگاه خاصی دارد که از ان می توان جنة الخلد-جنان عدن-جنة المأوى-جنة المأوى-جنات فردوس-جنة اللقا را نام برد و بهشتیان طبق اعمالی که در دنیا انجام داده به ان میرسد.

    عده ای معتقدند جنة اللقا برترین مقام بهشت است .


    موفق باشید ....
    سلام و درود خدا بر شما
    بله درمورد کیف و کم بهشت روایات زیادی هست و در قران نیز تا جایی توضیح داده شده.اما منظور بنده ایه ی انا لله و انا الیه راجعون
    یا ابیاتی مانند بشنو از نی چون حکایت میکند و ... و یا مارا نه غم دوزخ و نه حرص بهشت است ... بگشای رخ که محتاج لقاییم
    و کلا جواب یک عاشق خداوند فکر نمیکنم چیزی جز رسیدن به معشوق باشید.
    در کل به نظر بنده بهشت و طبقات بهشت بهترین و بیشترین پاداش نیستند.
    Bu dünyanın gidişine
    Bir çare bulsam ...
    Güneş olsam her karanlık
    Yüreğe doğsam



  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست
    و کلا جواب یک عاشق خداوند فکر نمیکنم چیزی جز رسیدن به معشوق باشید.
    سلام مجدد خدمت شما

    مطلبی که شما بدان اشاره نمودید قطعا فطری بوده و صحیح میباشد و شاید جایگاه بهشتی جنة اللقا پاسخی ست به این میل فطری .

    تحقیق بیشتر در این رابطه را به خودتان واگذار میکنم .
    ویرایش توسط az4deh : ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ در ساعت ۲۱:۲۹


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بله جناب آزاده آخرت حتمی است اما بهشت و جهنم جاودان مشروط است به اراده خدا
    مطالبی که بی ربط تلقی کرده اید در مورد ادعای یهود در رفتن به بهشت بود در انجا نوشتم اعتقاد به آخرت و ایمان به آخرت حتما به معنی به بهشت رفتن نیست بسیاری از اهل کتاب جهنمی هستند جهنم تنها برای مادی گراها نیست بلکه به جهنم رفتن اهل ایمان که عمل صالح انجام نمی دهند نیز به جهنم می روند
    شرایط کسب بهشت تنها به ایمان نیست بلکه عمل صالح و تزکیه نفس نیز لازم است
    اینکه جهان اخرت وجود دارد تنها یک جمله است بله وجود دارد اما نمی شه با استدلالی چون ما میل به جاودانی داریم ثابت کنیم که قیامت بر پا می شود
    چون که اگر چنین بود ما میل به دنیای زیبا بدون جنگ داریم اما این آرزو برآورده نمی شود پس نمی توان گفت هر چیزی که ما آرزویش را داریم حتما بوقوع می پیوندد
    اگر ما مردیم چه کسی ما را زنده می کند ما هرگز آرزوی مرگ نمی کنیم و نمی خواهیم بمیریم آیا این میل در ما بر آورده می شود یا همه طعم مرگ را می چشیم
    خب این استدلال که چون ما آرزوی جاودانگی داریم نیز اگر برآورده نشود تعجبی ندارد به همان دلیل که همه از درد و رنج و مرگ فراری هستیم ولی به سراغمان می آید

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود