جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شرک وبدعت دردین

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    شرک وبدعت دردین




    به نام خدا
    1- بدعت دردین چیست ؟
    2- آیا می شود به امامان برای اجابت دعا متوسل شد؟با توجه به آیه 35 سوره مائده که می گوید به خدا متوسل شوید؟
    3- آیا شهیدان زنده اندبه منزله ی اینست که همه جا حضور دارندودعاهای ما را می شنوند؟
    4- در آیات متعدد قرآن خدا می فرمایدکه از من بخواهید من هستم که شما را اجابت می کنم آیا این درست است که ما متوسل پیامبران وامامان شویم ؟
    شما رابه خدا قسمتان می دهم که بدون هیچ تعصبات مذهبی و فرقه ای پاسخ دهید؟
    با تشکر ازشما
    دیندار:salavat10:



    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 1

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۹/۲۲ در ساعت ۰۹:۱۸

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز

    در این سایت تاپیکهای زیادی درباره توسل مطرح و پاسخ هائی ارائه شده است، خصوصا تاپیک
    پاسخ شیعه درباره توسل که مطالب ارزنده ای از موافقان و مخالفان مطرح شده و اینجانب نیز از صفحه پنج در بحث شرکت کردم.

    اما آنچه باعث شد شما را به مطالعه آنها ارجاع ندهم بیان یک نکته برجسته از میان آنهاست، لذا لطف کنید (سائر دوستان نیز توجه کنند) درباره همین موضوع مطالبی طرح شود، چراکه سائر بحثهای توسل قبلا بصورت مفصل بیان شده است.


    وهابی ها تنها فرقه ای در جهان اسلام هستند که شبهه شرک آلود بودن توسل را میان مسلمین انداخته و با اندیشه غیر قرآنی خود آن راحکومتی و اجرائی نمودند،
    البته ریشه آن به قرن هشتم هجری و به زمان ابن تیمیه (مرجع فکری وهابیت) بر می گردد و قبل از آن هیچ سابقه ای نداشته که هیچ، بلکه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) اصحاب و مسلمانان ارتباط و توسل به قبور اولیاء الهی را (که صد البته نه فقط بعنوان اندیشه دینی بلکه بعنوان یک امر فطری) توصیه و دنبال می کردند، امر فطری که مورد تأیید خدا و رسول نیز قرار گرفت.

    حال اصل و اساس تفاوت اندیشه سائر مسلمانان با اندیشه وهابی فقط و فقط یک نکته است:

    آنها مرگ را پایان همه چیز دانسته و (به لحاظ اعتقاد به عالم پس از مرگ) شبیه مادیون و ماتریالیستها فکر می کنند، در حالی که نه تنها پیروان تفکر توحیدی بلکه همه انسانها (بی دین و لا مذهب!) مرگ را پایان زندگی نمی داند.
    آیا به نظر شما مرگ پایان زندگیست؟
    آیا ارواح انسانها نیز می میرند؟
    قطعا جواب منفی است و الا توصیه به زیارت قبور معنا نداشت، خود وهابیها با اینکه معتقدند انسانها پس از مرگ شنوا نیستند ولی روایاتی را مبنی بر توصیه به زیارت اهل قبور و سلام بر آنها روی تابلوی ورودی حک کردند:
    شرک وبدعت دردین

    به عقیده تمام انسانها (موحد و غیره) روح انسانی پس از مرگ زنده است، یکی از دلائل روشن آن ارتباطی است که همه ملتها با ارواح گذشتگان خویش دارند می باشد، گل بردن سر خاک اموات یک ادب بین المللی در برابر مردگان است.

    کدام وهابی حاضر است جسارت به قبر پدرانش را ببیند؟
    فرض کنید کسی بر قبر پدر او ادرار نماید، آیا دیدن چنین صحنه ای مشمئز کننده نیست؟
    اگر مرده مرده است و تمام وجود او از عالم هستی رخ بسته و قبر او با قبر حیوانات برابر شده جسارت به مزار او نیز نباید آزاددهنده باشد در حالی که چنین نیست.

    پس مشکل اصلی وهابیت با تفکر تمام جوامع بشری یکسان دانستن مزار مرده با خاک و پوچ انگاشتن ارواح پس از مرگ می باشد.
    نتیجه این پست:
    اصل ارتباط با مردگان مورد تأیید همگان است.
    ـــــــــــــــ
    با سرچ کلمه توسل در سایت، به موارد زیادی خواهید رسید، سایت ولی عصر نیز پاسخهای مفصلی به شبهات توسل داده است به آنجا نیز مراجعه نمائید.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۹/۲۲ در ساعت ۱۹:۴۶
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    به اعتقاد ما حیات برزخی در انتظار همه انسانهاست و از این جهت هیچ فرقی میان کافر و مسلمان و شهید و غیره نیست.

    مثلا کفاری که در طوفان نوح غرق شدند مستقیما وارد جهنم برزخی شدند:
    مِمَّا خَطيئاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا ناراً فَلَمْ يَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصاراً (نوح 25) (آرى، سرانجام) همگى بخاطر گناهانشان غرق شدند و در آتش دوزخ وارد گشتند، و جز خدا ياورانى براى خود نيافتند!
    قهرا اگر مراد از آتش، جهنم روز قیامت باشد، وارد شدن به آتش پس از غرق شدن معنا نداشت!

    همچنین اگر آنها درک عذاب نداشته باشند، عذاب کردنشان نیز بیهوده است بنابراین آنها شعور داشته و تفاوت پاداش و کیفر را متوجه شده که این خود نمونه ای از حیات است، پس روح آنها نمرده و قابلیت درک را دارند.

    یکی از مسلمات تاریخی این است زمانی که پیامبر مردگان کفار جنگ بدر را درون چاهی انداخت با نام آنها را صدا زد و فرمود:
    ما آنچه خدایمان وعده داده حق یافتیم آیا شما نیز آن را حق یافتید
    عمر در این هنگام به پیامبر اعتراض کرد (خود این اعتراضهای عمر به پیامبر نیز حکایتهائی دارد!!) که چرا با اجساد بی روح سخن می گوئی؟ پیامبر فرمود:
    به خدائی که جانم در اختیار اوست شما شنواتر از آنان نیستید(بخاری ج5 ص9 کتاب المغازی باب قصه غزوه بدر)

    مخاطب قرار دادن آنها و شنواتر نداستن زنده ها از مرده ها همگی دلیل حیات برزخی است.

    شواهد از این قبیل فراوان است، (مثل گفتگوی امیرالمؤمنین علیه السلام با جنازه زبیر در جنگ جمل) پس نتیجه این پست چنین شد:

    اصل گفتگو با مردگان نیز مورد تأیید قرآن و سنت است.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۹/۲۳ در ساعت ۰۵:۳۷
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    مسئله بعدی پاسخگو بودن اولیاء الهی است، یعنی اولیاء به لحاظ قرب معنوی که دارند قابلیت پاسخگوئی را نیز دارا می باشند.

    وهابیها نیز با وجود آنکه مردگان را با خاک یکسان تبلیغ می کنند ولی در روی ضریح پیامبر چنین نوشتند:
    شرک وبدعت دردین
    گرچه متأسفانه عبارت واضح نیست، داخل دایره چنین نوشته:
    هنا السلام علی رسول الله یعنی اینجا محل سلام بر پیامبرست

    عکس فوق حدود یک ماه قبل تهیه شده و انشاء الله در سفرهای بعدی عکس دقیقتری تهیه کنم.
    اگر براستی پیامبر خاک شده و با سنگ تفاوتی ندارد و هرگز نمی شنود چرا باید بر او سلام کرد، چرا باید کنار قبر او آمد؟
    هم جواری او چه فایده ای دارد؟

    پس او می شنود، خوب می دانیم که جواب سلام واجب است خداوند حکیم هیچگاه دستور سلام بر چیزی که نمی شنود و توان پاسخگوئی ندارد نمی دهد، آنجا که می فرماید:
    إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْليماً (احزاب 56) خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏فرستد اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، بر او درود فرستيد و سلام گوييد و كاملًا تسليم (فرمان او) باشيد.

    به همین دلیل تمام پیروان قرآن در نمازهایشان بر ایشان درود می فرستند، آیا درود بر سنگ و خاک عاقلانه است؟

    وقتی به تصریح قرآن شهداء زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورد(آل عمران 169)، پیامبر که مقامی بالاتر از شهادت دارد حیاتی به مراتب بالاتر از شهداء خواهد داشت.

    نتیجه این پست نیز چنین شد:

    اصل سلام کردن بر پیامبر مورد تأیید قرآن است.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۹/۲۲ در ساعت ۲۱:۲۰
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    تنها مسئله ای که می ماند حاجت خواستن از قبور اولیاء است.

    قرآن می فرماید هرکه به خودش ظلم کرده سراغ پیامبر آید تا پیامبر برای او استغفار نماید:
    وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً (نساء 64) و اگر اين مخالفان، هنگامى كه به خود ستم مى‏كردند (و فرمانهاى خدا را زير پا مى‏گذاردند)، به نزد تو مى‏آمدند و از خدا طلب آمرزش مى‏كردند و پيامبر هم براى آنها استغفار مى‏كرد خدا را توبه پذير و مهربان مى‏يافتند.

    شبیه این مسئله را پسران یعقوب از پدرشان درخواست کردند:
    قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئينَ، قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ (یوسف 97-98) گفتند: «پدر! از خدا آمرزش گناهان ما را بخواه، كه ما خطاكار بوديم!» گفت: «بزودى براى شما از پروردگارم آمرزش مى‏طلبم، كه او آمرزنده و مهربان است!»

    خداوند نمی توانست پسران یعقوب را مستقیما ببخشد؟
    چه نیازی به وساطت حضرت یعقوب؟
    مگر او از رگ گردن نزدیکتر نیست؟
    چرا یعقوب به آنها نفرمود ای مشرکین! (مثل وهابیها) چرا مرا شریک خدا قرار دادید؟ بلکه به آنها وعده طلب آمرزش نیز داد!
    مگر خداوند نفرموده فقط از من کمک بخواهید؟
    چرا خداوند از کسانی که به خود ظلم کردند می خواهد برای استفغار و طلب آمرزش سراغ پیامبر بروند؟
    مگر خداوند نمی توانست چشمان حضرت یعقوب را بدون پیراهن یوسف شفا دهد؟
    پیراهن بی روح یوسف چه همراه داشت؟
    آیا قبری که جایگاه پیکر پیامبر است کمتر از پیراهن یوسف اثر دارد؟

    و چراهای زیادی که که مسلک انگلیسی وهابیت توان پاسخگوئی بدان را نخواهد داشت.

    بله خداوند قادر است چشمان یعقوب را بدون پیراهن یوسف شفا بخشد، و بدون نیاز به رفتن سر قبر پیامبر ما را ببخشد و دعاهایمان رامستجاب کند، اما مشیت او اینچنین است که تدبیر امور را به دست کسان دیگری نیز بسپارد، که یکی از خواص آن گم نشدن خط است، آنهم خط ولایت پذیری از پیامبر و جانشینان ایشان صلوات الله علیهم اجمعین.

    نتیجه این پست نیز این شد:

    درخواست کردن از پیامبر و اولیاء الهی شرک نیست.


    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۹/۲۲ در ساعت ۲۲:۱۵
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    امیداورم با توجه به چهار اصلی که ذکر شد پاسخ چهار سؤال شما قانع کننده باشد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط دیندار نمایش پست
    1- بدعت دردین چیست ؟
    بدعت در دین این است که مردم را از گفتگو با پیامبر و واسطه استجابت دعا و استغفار قرار دادنش منع کنند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط دیندار نمایش پست
    آیا می شود به امامان برای اجابت دعا متوسل شد؟با توجه به آیه 35 سوره مائده که می گوید به خدا متوسل شوید؟
    چه دعائی بالاتر از طلب استغفار پیامبر.
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 1 نمایش پست
    قرآن می فرماید هرکه به خودش ظلم کرده سراغ پیامبر آید تا پیامبر برای او استغفار نماید

    آیا طلب استغفار غیر توسل است؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط دیندار نمایش پست
    3- آیا شهیدان زنده اندبه منزله ی اینست که همه جا حضور دارندودعاهای ما را می شنوند؟
    شنیدن صدای ما اختصاصی به خوبان ندارد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 1 نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 1 نمایش پست
    یکی از مسلمات تاریخی این است زمانی که پیامبر مردگان کفار جنگ بدر را درون چاهی انداخت با نام آنها را صدا زد و فرمود:
    ما آنچه خدایمان وعده داده حق یافتیم آیا شما نیز آن را حق یافتید
    عمر در این هنگام به پیامبر اعتراض کرد (خود این اعتراضهای عمر به پیامبر نیز حکایتهائی دارد!!) که چرا با اجساد بی روح سخن می گوئی؟ پیامبر فرمود:
    به خدائی که جانم در اختیار اوست شما شنواتر از آنان نیستید(بخاری ج5 ص9 کتاب المغازی باب قصه غزوه بدر)


    با توجه به توضیحات فوق پاسخ سؤال زیر نیز روشن شد:
    نقل قول نوشته اصلی توسط دیندار نمایش پست
    در آیات متعدد قرآن خدا می فرمایدکه از من بخواهید من هستم که شما را اجابت می کنم آیا این درست است که ما متوسل پیامبران وامامان شویم ؟
    زیرا آیات قرآن را یکجا و یک کاسه باید دید و بدان عمل کرد، همان خدائی که تمام امور را از خود می داند در بعضی جا امورات را به غیر خود واگذار نموده که یکی از آنها تدبیر امور بندگان است.

    و صد البته با توحید ناسازگار نیست چون اولیاء الهی مستقل از خدا تأثیر گذار نیستند و اگر کسی آنها را مستقل و بدون اذن خدا مؤثر بداند قطعا مشرک شده است.

    موفق باشید.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی

  8. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود