صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿




    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



    الحمدلله رب العالمين و صلی الله على سيدنا و نبينا محمد و على اهل بيته و لعنة الله على اعدائهم اجمعين

    بحث ما درباره توحيد و شرك بود. مسئله خيلى مهم است، چون برخلاف تصور بعضى همينكه ما ايمان به خدا داشته باشيم كافى نيست. بايد بنده او باشيم تا بشويم موحد، ايمان به خدا را شيطان هم دارد، بنابراين من اگر گفتم ايمان به خدا دارم كافى نيست. ابلیس اصول دينش خوب بود، هم ايمان به خدا داشت و هم ايمان به معاد داشت و هم ايمان به قيامت، هم الله را قبول داشت و هم آفريدگارى الله را قبول داشت، چون خود ابليس ايمان به خدا داشت، ايمان به خدا و خالقيت او خود ابليس به خدا گفت »خلقتنى من نار« تو مرا از آتش آفريدى، پس قبول داشت كه خدايى هست و خدا خالق اوست. چون به او مى‏گويد(خلقتنى)، تو مرا خلق كردى، ابليس ايمان به خدا داشت.

    ابليس ايمان به نبوت هم داشت.
    چون مى‏گويد «فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعينَ» ص/82 به خدا گفت به عزت تو همه را گمراه مى‏كنم
    «إِلاَّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصينَ» ص/83مگر بندگان با اخلاص را و قرآن درباره انبياء مى‏گويد «إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصينَ» يوسف/24 قبول داشت بندگان برگزيده‏اى هست كه ابليس نمى‏تواند در آنها نفوذ كند پس نبوت و وجود افراد برگزيده را هم قبول داشت. وجود افراد مخلص، پيامبران.
    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    ابليس معاد را هم قبول داشت. گفت «قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْني‏ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ» ص/79
    خدايا عمر به من بده تا روز قيامت تا ميدان باز باشد برايم، «يَوْمِ يُبْعَثُونَ»، حالا اينجا يكوقت بعد آموزى نداشته باشد، بگويى كه پس چرا خدا به ابليس عمر داد كه ما را گمراه كند، اين در ذهنتان نيايد، چون جوابش روشن است.

    ابليس خودش سالها عبادت مى‏كرد، آبرو داشت، خودش با اراده قطع كرد و خداوند هم فياض است، يعنى اداره برق بايد به همه خانه‏ها برق بدهد حالا چه كسى استفاده بد بكند و چه كسى استفاده خوب بكند.

    اگر خواسته باشد به خوبها فقط كمك كند و بدها را با قدرت خدايى جلويش را بگيرد اينكه مى‏شود جبر و ما بايد آزاد باشيم، آزادى بهتر است، اگر يك كسى لال، غيبت نكرد و فحش هم نداد وليكن چون لال است. بگويند ايشان خيلى آدم خوبى است، در عمرش تا حالا فحش نداده، ولى خوب چون اين لال است ارزش ندارد، ارزش براى كسى است كه زبان داشته باشد و فحش ندهد و غيبت نكند. انسان آزاد اگر خودش را بسازد ارزش دارد و اگر نه، به قول آن مثل معروف هست كه مى‏گويد: بگير و ببندش، بده دست من پهلوان. خوب اگر گرفتيمش و بستيم شما که پهلوان نيستى.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    بايد انسان آزاد باشد و بايد در حكومت و اجتماع وسوسه باشد و اگر وسوسه نباشد و ما آدم خوبى باشيم كه ارزش ندارد. شما اگر از بالاى بلند يك چيزى را هل دادى پايين همه برایت كف نمى‏زنند. اين كى است؟ از لبه هل داد، اين اهميت ندارد اما اگر از پائين پرتاب كردى روبه بالا برايت كف مى‏زنند، چون جاذبه زمين مى‏كشد روبه خودش و شما با جاذبه زمين مبارزه كردى. اگر وسوسه و جاذبه شيطان بود و شما مبارزه كردى، ارزش است.

    آيا ايمان به خدا كافى است؟ نه. ايمان به وجود بندگان برگزيده و پيامبران كافى است؟ نه. ايمان به اينكه قيامت هست كافى است؟ نه. پس موحد، اهل توحيد كسى است كه تسليم خدا باشد. ابليس تسليم فرمان خدا نبود. اين درباره افرادى كه. . . ، همینكه اصول دينشان كافى است، آقا من خدا را قبول دارم، پيغمبر را قبول دارم، معاد را قبول دارم. بله شما همه چيزى را قبول دارى اما قانون خدا بر تو حكومت نمى‏كند. تو در حذب خدا نيستى. تو از نظر مشى سياسى تابع وحى نيستى. خوب، بنابراين مى‏خواهيم آثار شرك را يك مقدارى امروز بررسى كنيم، دنباله بحث قبل.


    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14





    آثار شرك:

    1 - شرك يك اثر روانى دارد.
    2 - اثر اجتماعى دارد.
    3 - اثر فكرى دارد.
    4 - اثر عملى دارد.
    5 - اثر اخروى دارد.

    كسى كه خدا را زد كنار آثار روانیاش چه جورى مى‏شود؟ قرآن مى‏آيد و مى‏گويد سراغ غير از خدا نرو، چطور مى‏شود؟ بعد مى‏شوى غم زده، بعد خودت، خودت را مى‏خورى، از تو پوك مى‏شوى، پوچ مى‏شوى، آيه‏اش اين است، آثار روانى را از اين آيه مى‏توانيم استفاده كنيم. قرآن مى‏فرمايد: «لا تَجْعَلْ» قرار نده «لا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلهاً آخَرَ فَتَقْعُدَ مَذْمُوماً مَخْذُولاً»اسراء/22 با وجود خدا سراغ قدرتى نروى، طاغوتى، دوستى، دشمنى، بگو خدا و بقيه را كنار بزن. با خدا سراغ خداى ديگرى نروى. چطور مى‏شود؟ مى‏گويد «فَتَقْعُدَ» يعنى مى‏نشينى «مذْمُوماً مَخْذُولاً» مى‏نشينى و خودت را ملامت مى‏كنى و واقعاً همينطور است. يك مثال بزنم، خيلى ساده، بنده براى اينكه شما از من راضى بشوى، من آمدم صحبت كردم. چند سال؟ بيست سال، بيست سال براى شما داد زدم، گفتم، شنيدم، هر چى بلد بودم كمك كردم ولى خدا در نظر نبود، فقط خلق خدا بود، خلق خدا منهاى خدا، اگر فقط به خاطر شما بود، شما چكار مى‏توانى براى من بكنى؟
    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿
    بعد از بيست سال من مُردم، شما سه دسته مى‏شويد يك دسته كه مى‏گوييد فلانى مرد، عجب! يك چند نفرى مى‏گوييد: اِه! بعضى هايتان هم مى‏گوييد فلانى است؟ اِ، اِ! بعضى هايتان هم چون خيلى با من رفيق هستيد، سفت مى‏گوييد: اِ، اِ، اِ، اِ! خلاصه اينكه بعد از بيست سال خدمت به خلق يا بيست سال مى‏گويى اِ يك عدهشان دو بار مى‏گويند اِ و يك عده مى‏گويند اِ، اِ، قرآن مى‏گويد اگر به سراغ غير خدا بروى و «فَتَقْعُدَ»، مى‏نشينى «مَذْمُوماً»، خودت را ملامت مى‏كنى، كه من براى كه كار كرده‏ام. اين استاندارها و اين احسنت، احسنت گوهاى مجلس شورا در زمان رژيم قبلى، مى‏گفتند احسنت، صحيح است، دو تا كلمه بلد هستند يكى صحيح است و يكى هم احسنت، اينها براى چه كسى كار مى‏كردند؟

    براى اينكه شاه سابق از آنها راضى باشد. پس حالا در خانه نشسته‏اند «مَذْمُوماً مَخْذُولاً». اى خاك بر سرها، بله قربان گوى چه كسى بودى؟ براى كسى زنده باد جاويد مى‏گفتيد كه از ترس پشه مى‏رفت در پشه بند. من صرف چى شده‏ام و واقعاً همينطور است اينكه امام رضا(علیه السلام) وقتى دورش را مى‏گيرند در نيشابور، پنجاه هزار جمعيت مى‏ريزند دور حضرت رضا(علیه السلام) مى‏گويند يك نصيحت بكن، مى‏فرمايند: «كَلِمَةُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي»(كشف‏الغمة، ج‏2، ص‏308)، يعنى اگر خدا پرست شديد شما در حصن هستيد، حصن يعنى دژ، شما در دژ هستيد. الان اگر يك وسايلى را آوردند در سالن، چون سالن ديوار محكمى است، محفوظ است كسى كه براى خدا كار بكند محفوظ است براى ديگران كار بكنيم حرام مى‏شويم.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14







    «خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَيْرِكَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلَّا لَكَ»(صحيفه‏سجاديه، دعاى 46) باختند آنهایی را که به غیر خدا تکیه کردند، خدا رحمت كند مرحوم مطهرى را، سفارش مى‏كرد اين جمله را زياد تلقين كنيد به خودتان «خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَيْرِكَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلَّا لَكَ»، مى‏بينى اين زن و مرد با هم زندگى مى‏كنند، مرد از حرام و حلال مى‏آورد، زيلوها را قالى مى‏كند، راديو را تلويزيون مى‏كند، تلفن مى‏كشد، خانه شخصى، ماشين، فلان، بعد سر يك مسئله جزئى يك مرتبه مرد به خانم مى‏گويد من كه از تو خيرى نديدم يا زن به مردش مى‏گويد من كه از تو، عجب! پس سى سال ما براى خاطر رضاى تو از حلال و حرام آورديم و زندگى درست كرديم، عاقبت مى‏گويد ما از تو خيرى نديديم، من از تو راضى نيستم.


    كسى كه براى غير خدا كار كند «فَتَقْعُدَ مَذْمُوماً مَخْذُولاً» اين يك واقعيتى است و لذا آدم با اخلاص هيچ وقت پشيمان نمى‏شود اين نشانه با اخلاص است. شما الان در زمينه ای هستيد كارهايى كرده‏ايد يا نكرده‏ايد؟ كار خيرى، كارهاى خيرى كرده‏ايد اگر پشيمان شده‏ايد معلوم مى‏شود كه با اخلاص نبوده‏ايد. خاطره‏اى نقل کنم، خاطره خوبى است، به يكى از علماى بزرگ در حدود سن هشتاد سالگى. . . ، آيت الله شيرازى(رحمة الله عليه) به ايشان در پيرى گفتند اگر يك گوينده راستگو به تو بگويد هفته ديگر مى‏ميرى، يك هفته بيشتر مهلت ندارى، چه كار مى‏كنى در يك هفته؟ گفت: كارى كه از اول پانزده سالگيم كرده‏ام، من از اول پانزده سالگيم کردهام، هر كارى كه خدايى بوده است كرده‏ام، كارى را اگر فكر مى‏كردم شرك است و براى خدا نيست انجام نمى‏دادم. براى خدا كار كرده‏ام، يك هفته ديگر هم زنده باشم همان كارى را مى‏كنم كه در اين شصت، هفتاد ساله كرده‏ام.
    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    به هر يك از ما بگويند كه هفته آينده، هفته آخر عمر تو است. . . ، پيداست كار خوبمان معيار الهى ندارد. بسيار خوب، براى خدا كار بكنيم تا بعد پشيمان نشويم. يكى از رفقا مى‏گفت مى‏خواستم برم بيمارستان، مريضى ببينم، ديدم دست خالى زشت است، چون روايت داريم كه هر كس ديدن بيمارى مى‏رود يك چيزى ببرد، حتى دسته گل، البته گلهاى آن زمان اينطورى نبوده است. يكى از رفقا مى‏گفت مى‏خواستم بروم بيمارى را ببينم مقدارى چيزى گرفتم مبلغ تقريباً زيادى شد و گرفتم در پاكت و بردم، تا وارد اتاق بيمار شدم، ديدم دور تخت بيمار خيلى افراد آمده‏اند براى عيادت، شلوغ است، ما هم پاكت را زير ميز گذاشتيم و احوالى پرسيديم و آمديم بيرون، بعد گفتيم ما كلى پول خرج كرديم ولى مريض نفهميد كه اين پاكت مال ما است. بله كسى كه براى غير از خدا كارى بكند بايد بداند كه كارش، يك چيزى رفت، چيزى هم جاش نيامد و واقعاً همينطور است.
    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿

    اثر ديگر اثر اجتماعى است. جامعه اگر دست از خدا بكشد هر كسى آن را مى‏ربايد
    «لَذَهَبَ كُلُّ إِلهٍ بِما خَلَقَ» مؤمنون/91 هى كلوپ كلوپ، حزب حزب، گروه گروه، سازمان سازمان، هى گروه گروه مى‏شوند و هر كسى يك اسمى علم مى‏كند و زيرش سينه مى‏زند. جامعه جامعه مى‏شود.

    «لَذَهَبَ كُلُّ إِلهٍ بِما خَلَقَ» مؤمنون/91، البته اين مال آفرينش است اما مى‏شود از آن استفاده كرد، در جامعه هم وقتى خدا را برداريم دسته‏ها زياد مى‏شود ديگران مى‏آيند و ما را به سوى خودشان جذب مى‏كنند.

    آثار فكرى، از اين آيه شايد بشود استفاده كرد، قرآن مى‏گويد «مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ» حج/31 كسى كه به خدا شرك بورزد، كسى خدا را كنار بگذارد و به سوى دون الله و غير از خدا برود
    «فَكَأَنَّما خَرَّ مِنَ السَّماءِ» حج/31 گويا از آسمان سقوط كرده است. كسى كه خدا را كنار بگذار و به سوى غير از خدا برود، از آسمان سقوط كرده است.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    علامه طباطبايى در تفسير الميزان مى‏فرمايد: از آسمان انسانيت، از علو درجات، سقوط كرده، بعد چى مى‏شود؟ چيزى كه از آسمان رها شود هر لاشخورى و هر پرنده‏اى مى‏آيد يكخورده از آن می خورد، مثل حلواى نذرى هر كسى مى‏خواهد، «فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ» حج/31، پرنده‏ها، لاشخورها سرش مى‏ريزند، هر كسى مى‏خواهد به سوى خودش جذب كند.

    اثر عملى «لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ» زمر/65 خدا به پيامبرش مى‏گويد اگر تو شرك بورزى و فكر غير از من كنى «لَيَحْبَطَنَّ»، حبط مى‏كنيم «لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ» حبط مى‏شود عملت. تمام كارهایت نابود مى‏شود و واقعاً همينطور است، يك مثال براى حبط بزنم، يك كسى يك شاگردى دارد، اين شاگرد خيلى نقاط ضعفى دارد، هى خلاف مى‏كند هر روز دو، سه صفحه خلاف مى‏كند و اين استاد رنج مى‏برد از اين شاگرد ولى يك مرتبه استاد وارد خانه مى‏شود، مى‏بيند بچهاش افتاده در آب و مى‏خواسته غرق شود، اين شاگردى كه عيب‏ها و لغزشى هم داشته است، پريده در حوض و بچهاش را از غرق شدن نجات داده است، اين عمل شاگرد به قدرى لذيذ است كه آن لغزشهاى شاگرد را فراموش مى‏كند.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿
    گاهى انسان يك كارهاى خوبى انجام مى‏دهد كه اين كارهاى خوب باعث مى‏شود كه خداوند، گناهان او را مى‏آمرزد، از طرفى ديگر يك وقت مى‏بينى يك كسى يك كارى مى‏كند حذف مى‏شود، مثل چى، يك شاگردى خيلى ديپلماتى و اتو كشيده حرف مى‏زند، خيلى قشنگ اطاعت از استاد مى‏كند اما يك مرتبه مى‏آيد در خانه مى‏بيند كه سر يك مسئله جزئى اين شاگرد بچه‏اش را زده و كشته يا آبروى بچه استاد يا استاد و يا تهمتى به زن و بچه استاد زده است، اين عملش باعث مى‏شود كه تمام حرفهايى كه مى‏زده و اطاعتهايى هم كه مى‏كرده از بين ببرد.

    گاهى وقتها آدم يك سالن رابسيار زينت مى‏كند ولى بعد يك بمب در آن كار مى‏گذارد منفجر مى‏شود، اين انفجار حبط مى‏كند زحمات قبلى را.

    اگر به غير خدا تكيه كنى و اگر مشرك باشى عمل تو حذف مى‏شود. شرك آثارش حذف است.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    آثار اخرويش را هم كه قرآن مى‏فرمايند:

    «مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ» مائده/72 مشرك وارد بهشت نمى‏شود. تكيه به دون خدا باعث مى‏شود كه انسان غم زده شود، براى چه كسى كار كرده‏ام؟ چرا كار كرده‏ام؟ آدم بعد غصه مى‏خورد. «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ» فجر/14 خدا در كمين است تا اجر تو را به تو بدهد. حالا آدم مشرك كى است، آدم مشرك بعداً، ذهب اللذة من كار كردم تا شما براى من كف بزنى، شما اين خيابان را به اسم من كنيد، خيابان فلان، يك بيمارستان، يك دانشگاه، يك دبيرستان، من براى خلق كار كردم، خلق هم كارش را كرد، يك دسته گلى آورد و زد، تا زنده بودم، كف براى من زد، رو قبرم هم يك دسته گل آورد، يك خيابان را هم به اسم من كرد، خوب اين لذت‏ها تمام مى‏شود ذهب اللذة.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿
    دوستان عزيز شما اگر بخواهيد يك چيزى را بفروشيد دو تا مشترى داريد، يك مشترى اجناس كم را هم مى‏خرد ولى يك مشترى نه، اگر جنس خيلى بود مى‏خرد، جنس كم را نمى‏خرد. بالاخره ما اگر دو تا مشترى داشتيم، اين مشترى بهتر است، بنده اگر يك مثقال چايى داشتم، رفتم پهلوى يك تاجر چايى و گفتم حاج آقا اين يك مثقال چايى را از من بخر.

    مى‏خندد، مى‏گويد من كِشتى كِشتى از هند چايى مى‏آورم، تو يك مثقال چايى، چى مى‏گويى؟ حرف حسابت چيست؟ اما خداوند مى‏گويد يك مثقال كه هيچى، يك صدم مثقال هم اگر كار بكنى من از تو مى‏خرم(فمن يعمل مثقال ذرة خيرا یره) يك كسى كار كم را هم از ما مى‏خرد، به او بفروشيد، يك كسى اجناس معيوب را هم مى‏خرد. امام نماز كه مى‏خواند مى‏گويد خدايا نماز خواندم(ان كان فى ركوعها او سجودها خلل او نقص) من نماز خواندم اما اگر در نمازم نقصى و خللی هست با عيب هاش بردار.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    خدا مشترى است كه هم جنس كم را مى‏خرد و هم جنس معيوب را مى‏خرد و هم گرانتر مى‏خرد، ديگران از من مى‏خرند به يك كف زدن و خدا از من مى‏خرد «لهُمُ الْجَنَّةَ» توبه/111، «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏» توبه/111 قرآن مى‏گويد خدا مشترى است، تو شرك را كنار بگذار و بيا براى من كار بكن، من هم جنسهاى معيوب. . . و از همه گذشته كسى كه اصلاً سرمايه از اوست، اگر شما يك قطعه زمين بابات به تو داد بعد يك خانه ساختى، 5 تا مشترى دارى، يكى از مشترى‏ها هم بابات است، بابات مى‏گويد آقازاده اين خانه كه تو مى‏خواهى بفروشى به من بفروش هر چه آنها به تو مى‏دهند من به تو بيشتر مى‏دهم، عقل مى‏گويد خوب به بابا بفروش، اين اصلش زمين مال خودش است.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿
    سرمايه ما از خداست، بنابراين اگر براى خدا كار نكنيم. و كسى كه براى خدا كار بكند و يا كار نكند، عاقبت زندگى يك جور هست. هر دو مى‏خورند، مى‏پوشند، زندگى هر دو يكجور است منتهی يكى از آنها غصه مى‏خورد و يكى از آنها غصه نمى‏خورد اين آثار شرك است. حالا شرك يك مويرگهايى هم دارد كه اين مويرگهايش را هم اشاره كنيم، قرآن مى‏فرمايد در اكثر مردم يك مويرگهايى از شرك در وجودشان هست «وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» يوسف/106 يعنى اكثر مسلمانها، اكثر مومنين، رگهاى شرك درونشان هست. مثلاً گاهى وقتها مى‏گوييم(لولا فلان لهلك) اگر فلانى نبود وضع من خراب بود، خوب اين غلط است.

    امام مى‏فرمايد اين درست نيست، بگو خدا، خداوند اگر كار من را توسط فلانى درست نمى‏كرد من هلاك مى‏شدم، تكيه به غير خدا نكن. اگر فلانى نبود كار من درست بود، اگر گوش به حرف كسى بدهيم، مشرك هستيم

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1358/5/14






    در زمان طاغوت رگهاى شرك زياد بود. ببينيد قرآن چه مى‏گويد «وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ» انعام/121 اين آيه خيلى آيه عجیبى است، به خدا قسم اگر اطاعت از ديگران بكنيد «إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ» انعام/121 شما مشرك هستيد.
    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿


    عجب! پس هر چه بله قربان گفتيد، شرك است. خوب بله شرك است، البته نه، شرك به معناى اينكه بت پرستيم و يا نجس هستيم، شرك به معناى اينكه ما مخلص نيستيم، در اطاعت شرك كرديم. حالا اين آيه را، چون دلم مى‏خواهد اين آيه را قشنگ بنويسيد و در خانه هم در اتاقتان بزنيد، بجاى بسيارى از شعارها اين شعار را، البته حالا بعد از انقلاب شعارها همه شعارهاى خوبى شده است اما هنوز هست عكسها و شعارهاى بيخود، اين جمله را در ذهنمان باشد «وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ» انعام/121، اگر بله قربان بگوييد به كسى كه در راه خدا حرف نمى‏زند، اطاعت كنى از غير خدا و مشرك هستى، شرك اطاعت، «وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ» انعام/121 دوست دارم اينرا چند مرتبه باهم بخوانيم، يك، دو، سه، «وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ» انعام/121. . . ، بله قربانگويى و اطاعت از كسى كه در راه خدا نيست، شرك است.

    خدا ببين چطور مى‏خواهد ما را عزيز كند، مى‏گويد تو آزاد آفريده شده‏اى، بيخود گردن پهلوى ديگرى خم نكن. تو بنده خدا هستى و بله قربان گوى خدا و اطاعت از او کن آقا در اختيار ديگران نباش، حرام مى‏شوي.

    ✿**✿شرک و آثار آن از منظر قران✿**✿



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود