جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا بین پیامبر و دیگران فرق است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    100
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا بین پیامبر و دیگران فرق است؟




    با سلام
    یکی از ایرادهایی که در قران را هست اینه که در ایه 50 سوره احزاب برای پیامبر نسبت به مردم عادی فرق وجود دارد؟چرا؟
    "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا"
    ای پیغمبر (گرامی) ما زنانی را که مهرشان ادا کردی بر تو حلال کردیم و نیز کنیزانی را که به غنیمت خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد و نیز دختران عمو و دختران عمّه‌ها و دختران خالو و دختران خاله‌هایت را آنها که با تو از وطن خود هجرت کردند و نیز زن مؤمنه‌ای را که خود را به رسول (بی‌شرط و مهر) ببخشد و رسول هم به نکاحش مایل باشد، که این حکم (هبه و بخشیدن زن و حلال شدن او) مخصوص توست دون مؤمنان، که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی مؤمنان را (که پیشتر با شرایط و عدد و حقوق آنها بر شوهر همه را بیان کردیم) می‌دانیم که چه مقرر کرده‌ایم. (این زنان همه را که بر تو حلال کردیم و تو را مانند مؤمنان امّتت به احکام نکاح مقیّد نکردیم) بدین سبب است که بر وجود (عزیز) تو در امر نکاح هیچ حرج و زحمتی نباشد. و خدا را (بر بندگان، خصوص بر تو) مغفرت و رحمت بسیار است."




    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۷:۵۹


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط سائل قرآنی نمایش پست
    با سلام
    یکی از ایرادهایی که در قران را هست اینه که در ایه 50 سوره احزاب برای پیامبر نسبت به مردم عادی فرق وجود دارد؟چرا؟
    "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَيْهِمْ فِي أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ لِكَيْلَا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا"
    ای پیغمبر (گرامی) ما زنانی را که مهرشان ادا کردی بر تو حلال کردیم و نیز کنیزانی را که به غنیمت خدا تو را نصیب کرد و ملک تو شد و نیز دختران عمو و دختران عمّه‌ها و دختران خالو و دختران خاله‌هایت را آنها که با تو از وطن خود هجرت کردند و نیز زن مؤمنه‌ای را که خود را به رسول (بی‌شرط و مهر) ببخشد و رسول هم به نکاحش مایل باشد، که این حکم (هبه و بخشیدن زن و حلال شدن او) مخصوص توست دون مؤمنان، که ما حکم زنان عقدی و کنیزان ملکی مؤمنان را (که پیشتر با شرایط و عدد و حقوق آنها بر شوهر همه را بیان کردیم) می‌دانیم که چه مقرر کرده‌ایم. (این زنان همه را که بر تو حلال کردیم و تو را مانند مؤمنان امّتت به احکام نکاح مقیّد نکردیم) بدین سبب است که بر وجود (عزیز) تو در امر نکاح هیچ حرج و زحمتی نباشد. و خدا را (بر بندگان، خصوص بر تو) مغفرت و رحمت بسیار است."


    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 3





    با سلام و عرض ادب

    آنچه كه براي ما مسلم است وجود تفاوت بسياري بين پيامبر و ساير مردم است ، پيامبر (ص) رسول و فرستاده خدا و بنده برگزيده خداست كه سمت هدايتگري را بر عهده دارد و خداوند وي را براي هدايت بشريت ارسال فرموده و به او وحي نازل مي كند و ... فلذا طبيعتا از برخي جهات تفاوت هايي با ساير مردم خواهد داشت ...

    اما در رابطه با آيه شريفه اي كه حضرت عالي ذكر فرموديد لازم است توضيح مختصري درباره آيه شريفه داده شود :

    خداوند خطاب به رسول خدا (ص) مي فرمايد با اين زنان مي ‏توانى ازدواج كنى‏:

    1- نخست مى ‏گويد: اى پيامبر! ما همسران تو را كه مهر آنها را پرداخت ه‏اى براى تو حلال كرديم (يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنا لَكَ أَزْواجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ).

    2- كنيز انى را كه از طريق غنائم و انفال، خدا به تو بخشيده است (وَ ما مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفاءَ اللَّهُ عَلَيْكَ).

    3- دختران عموى تو و دختران عمه‏ها و دختران دايى تو و دختران خاله‏هايى كه با تو مهاجرت كرده ‏اند اينها نيز بر تو حلالند (وَ بَناتِ عَمِّكَ وَ بَناتِ عَمَّاتِكَ وَ بَناتِ خالِكَ وَ بَناتِ خالاتِكَ اللَّاتِي هاجَرْنَ مَعَكَ). به اين ترتيب از ميان تمام بستگان تنها ازدواج با دختر عموها و عمه‏ها و دختر دائيها و دختر خاله ‏ها با قيد اينكه با پيامبر ص مهاجرت كرده باشند مجاز و مشروع بوده است.

    4- هر گاه زن با ايمانى خود را به پيامبر ببخشد (و هيچگونه مهرى براى خود قائل نشود) اگر پيامبر بخواهد مى ‏تواند با او ازدواج كند (وَ امْرَأَةً مُؤْمِنَةً إِنْ وَهَبَتْ نَفْسَها لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرادَ النَّبِيُّ أَنْ يَسْتَنْكِحَها).

    " اما چنين ازدواجى تنها براى تو مجاز است نه بر ساير مؤمنان (خالِصَةً لَكَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ).
    " ما مى ‏دانيم براى آنها در مورد همسران و كنيزانشان چه حكمى مقرر داريم و مصالح آنها چه ايجاب مى ‏كرده است"؟ (قَدْ عَلِمْنا ما فَرَضْنا عَلَيْهِمْ فِي أَزْواجِهِمْ وَ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ).بنا بر اين اگر در مسائل مربوط به ازدواج براى آنها در بعضى موارد محدوديتى قائل شده‏ايم روى مصالحى بوده است كه در زندگى آنها و تو حاكم بوده، و هيچيك از اين احكام و مقررات بى حساب نيست.

    سپس مى ‏افزايد: اين به خاطر آنست كه مشكل و حرجى (در اداى رسالت) بر تو نبوده باشد و بتوانى در انجام اين وظيفه مسئليتهاى خود را ادا كنى‏(لِكَيْلا يَكُونَ عَلَيْكَ حَرَجٌ)." و خداوند آمرزنده و رحيم است" (وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً).



    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 3 : ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ در ساعت ۲۲:۲۲
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی مباحث كلامي


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0




    در مورد گروه اخير (زنان بدون مهر) به نكات زير بايد توجه داشت:

    1- بدون شك اجازه" گرفتن همسر بدون مهر" از مختصات پيامبر ص بود و آيه نيز صراحت در اين مساله دارد، و به همين جهت از مسلمات فقه اسلام است، بنا بر اين هيچكس حق ندارد همسرى را بدون مهر (كم باشد يا زياد) ازدواج كند، حتى اگر نام مهر به هنگام اجراى صيغه عقد برده نشود، و قرينه تعيين كننده‏اى نيز در كار نباشد، بايد" مهر المثل" پرداخت، منظور از" مهر المثل" مهريه‏اى است كه زنانى با شرائط و خصوصيات او معمولا براى خود قرار مى‏دهند.

    2- در اينكه آيا اين حكم كلى در مورد پيامبر ص مصداقى پيدا كرده يا نه؟ در ميان مفسران گفتگو است.
    بعضى همچون ابن عباس و برخى ديگر از مفسران معتقدند كه پيامبر ص با هيچ زنى به اين كيفيت ازدواج نكرد، بنا بر اين حكم بالا فقط يك اجازه كلى براى پيامبر ص بود كه هرگز عملا مورد استفاده قرار نگرفت.
    در حالى كه بعضى ديگر نام سه يا چهار زن از همسران پيامبر ص را برده‏اند كه بدون مهر به ازدواج آن حضرت در آمدند،" ميمونه" دختر حارث و" زينب" دختر خزيمه كه از طايفه انصار بود، و زنى از بنى اسد به نام" ام شريك" دختر جابر و" خوله" دختر حكيم بوده است.

    از جمله در بعضى از روايات آمده است هنگامى كه" خوله" خود را به پيامبر ص بخشيد صداى اعتراض" عايشه" بلند شد و گفت: ما بال النساء يبذلن انفسهن بلا مهر؟!:" چرا بعضى از زنان بدون مهر خود را در اختيار ازدواج مى‏گذارند"؟! و در اين هنگام آيه فوق نازل شد، ولى" عايشه" رو به سوى پيامبر ص كرد و گفت:" من مى‏بينم خداوند مقصود تو را به سرعت انجام مى‏دهد" (و اين يك نوع تعريض بر پيامبر ص بود) اما پيامبر ص فرمود: و انك ان اطعت اللَّه سارع فى هواك! " تو نيز اگر اطاعت خدا كنى مقصودت را به سرعت انجام مى‏دهد"! «مجمع البيان ذيل آيه شريفه».

    بدون شك اينگونه زنان تنها خواهان كسب افتخار معنوى بودند كه از طريق ازدواج با پيامبر ص براى آنها حاصل مى‏شد، لذا بدون هيچگونه مهرى آماده همسرى با او شدند، ولى همانگونه كه گفتيم وجود چنين مصداقى براى حكم بالا از نظر تاريخى مسلم نيست، آنچه مسلم است اينست كه خداوند چنين اجازه‏اى را به پيامبر ص داده بود، به خاطر فلسفه‏اى كه بعدا به آن اشاره مى‏شود.



    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی مباحث كلامي


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0




    گوشه‏اى از فلسفه تعدد زوجات پيامبر (ص)

    جمله اخير در آيه فوق در واقع اشاره به فلسفه اين احكام مخصوص پيامبر گرامى اسلام است، اين جمله مى ‏گويد: پيامبر ص شرايطى دارد كه ديگران ندارند و همين تفاوت سبب تفاوت در احكام شده است.

    به تعبير روشنتر مى‏ گويد: هدف اين بوده كه قسمتى از محدوديت ها و مشكلات از دوش پيامبر ص از طريق اين احكام بر داشته شود.

    و اين تعبير لطيفى است كه نشان مى‏دهد ازدواج پيامبر ص با زنان متعدد و مختلف براى حل يك سلسله مشكلات اجتماعى و سياسى در زندگى او بوده است.

    زيرا مى ‏دانيم هنگامى كه پيامبر ص نداى اسلام را بلند كرد تك و تنها بود، و تا مدتها جز عده محدود و كمى به او ايمان نياوردند، او بر ضد تمام معتقدات خرافى عصر و محيط خود قيام كرد، و به همه اعلان جنگ داد، طبيعى است كه همه اقوام و قبائل آن محيط بر ضد او بسيج شوند.

    و بايد از تمام وسائل براى شكستن اتحاد نامقدس دشمنان استفاده كند كه يكى از آنها ايجاد رابطه خويشاوندى از طريق ازدواج با قبائل مختلف بود، زيرا محكم ترين رابطه در ميان عرب جاهلى رابطه خويشاوندى محسوب مى‏شد، و داماد قبيله را همواره از خود مى‏ دانستند، و دفاع از او را لازم، و تنها گذاشتن او را گناه مى‏شمردند.

    قرائن زيادى در دست داريم كه نشان مى ‏دهد ازدواج هاى پيامبر لا اقل در بسيارى از موارد جنبه سياسى داشته است.
    و بعضى ازدواج هاى او مانند ازدواج با" زينب"، براى شكستن سنت جاهلى بوده كه شرح آن را ذيل آيه 37 همين سوره بيان كرديم. بعضى ديگر براى كاستن از عداوت، يا طرح دوستى و جلب محبت اشخاص و يا اقوام متعصب و لجوج بوده است.

    روشن است كسى كه در سن 25 سالگى كه عنفوان جوانى او بوده با زن بيوه چهل ‏ساله‏ اى ازدواج مى ‏كند، و تا 53 سالگى تنها به همين يك زن بيوه قناعت مى ‏نمايد و به اين ترتيب دوران جوانى خود را پشت سر گذاشته و به سن كهولت مى ‏رسد، و بعد به ازدواج هاى متعددى دست مى ‏زند حتما دليل و فلسفه‏ اى دارد، و با هيچ حسابى آن را نمى ‏توان به انگيزه ‏هاى علاقه جنسى پيوند داد، زيرا با اينكه مساله ازدواج متعدد در ميان عرب در آن روز بسيار ساده و عادى بوده و حتى گاهى همسر اول به خواستگارى همسر دوم مى ‏رفته و هيچگونه محدوديتى براى گرفتن همسرى قائل نبودند براى پيامبر ص ازدواجهاى متعدد در سنين جوانى نه مانع اجتماعى داشت، و نه شرائط سنگين مالى، و نه كمترين نقصى محسوب مى ‏شد.

    جالب اينكه در تواريخ آمده است پيامبر ص تنها با يك زن" باكره" ازدواج كرد و او عايشه بود، بقيه همسران او همه زنان بيوه بودند كه طبعا نمى ‏توانستند از جنبه ‏هاى جنسى چندان تمايل كسى را برانگيزند « بحار الانوار جلد 22 صفحه 191 و 192».

    حتى در بعضى از تواريخ مى ‏خوانيم كه پيامبر با زنان متعددى ازدواج كرد و جز مراسم عقد انجام نشد، و هرگز آميزش با آنها نكرد، حتى در مواردى تنها به خواستگارى بعضى از زنان قبائل قناعت كرد « بحار الانوار جلد 22 صفحه 191 و 192».

    و آنها به همين قدر خوشحال بودند و مباهات مى ‏كردند كه زنى از قبيله آنان به نام همسر پيامبر ص ناميده شده، و اين افتخار براى آنها حاصل گشته است، و به اين ترتيب رابطه و پيوند اجتماعى آنها با پيامبر ص محكمتر، و در دفاع از او مصمم تر مى ‏شدند.

    از سوى ديگر با اينكه پيامبر ص مسلما مرد عقيمى نبود ولى فرزندان كمى از او به يادگار ماند، در حالى كه اگر اين ازدواج ها به خاطر جاذبه جنسى اين زنان انجام مى ‏شد بايد فرزندان بسيارى از او به يادگار مانده باشد.

    و نيز قابل توجه است كه بعضى از اين زنان مانند عايشه هنگامى كه به همسرى پيامبر ص در آمد بسيار كم سن و سال بود، و سال ها گذشت تا توانست يك همسر واقعى براى او باشد، اين نشان مى ‏دهد كه ازدواج با چنين دخترى انگيزه‏ هاى ديگرى داشته و هدف اصلى همان ها بوده است كه در بالا اشاره كرديم.

    گر چه دشمنان اسلام خواسته ‏اند ازدواج هاى متعدد پيامبر اسلام ص را دستاويز شديدترين حملات مغرضانه قرار دهند، و از آن افسانه‏ هاى دروغين بسازند، ولى سن بالاى پيامبر به هنگام اين ازدواج هاى متعدد از يك سو، و شرائط خاص سنى و قبيله‏ اى اين زنان از سوى ديگر، و قرائن مختلفى كه در بالا به قسمتى از آن اشاره كرديم از سوى سوم حقيقت را آفتابى مى ‏كند، و توطئه ‏هاى مغرضان را فاش مى ‏سازد.

    «به نقل از تفسير نمونه ذيل آيه شريفه»





    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 3 : ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ در ساعت ۲۲:۲۶
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی مباحث كلامي


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    294
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 1 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در مورد این سخن شما:
    روشن است كسى كه در سن 25 سالگى كه عنفوان جوانى او بوده با زن بيوه چهل ‏ساله‏ اى ازدواج مى ‏كند، و تا 53 سالگى تنها به همين يك زن بيوه قناعت مى ‏نمايد و به اين ترتيب دوران جوانى خود را پشت سر گذاشته و به سن كهولت مى ‏رسد، و بعد به ازدواج هاى متعددى دست مى ‏زند حتما دليل و فلسفه‏ اى دارد، و با هيچ حسابى آن را نمى ‏توان به انگيزه ‏هاى علاقه جنسى پيوند داد، زيرا با اينكه مساله ازدواج متعدد در ميان عرب در آن روز بسيار ساده و عادى بوده و حتى گاهى همسر اول به خواستگارى همسر دوم مى ‏رفته و هيچگونه محدوديتى براى گرفتن همسرى قائل نبودند براى پيامبر ص ازدواجهاى متعدد در سنين جوانى نه مانع اجتماعى داشت، و نه شرائط سنگين مالى، و نه كمترين نقصى محسوب مى ‏شد.
    میتوان جواب داد که شهوت پیامبر از 53 سالگی گل کرده (نستجیربالله)
    درمورد این حرف شما
    جالب اينكه در تواريخ آمده است پيامبر ص تنها با يك زن" باكره" ازدواج كرد و او عايشه بود، بقيه همسران او همه زنان بيوه بودند كه طبعا نمى ‏توانستند از جنبه ‏هاى جنسى چندان تمايل كسى را برانگيزند « بحار الانوار جلد 22 صفحه 191 و 192».
    این حرف شما مورد نقد است (طبق بیان آیت الله حسینی قزوینی در سایت ولی عصر)زیرا:
    ابن سعد در الطبقات الكبرى مى‌نويسد:
    عن عبد الله بن أبي ملكية قال خطب رسول الله صلي الله عليه وسلم عائشة بنت أبي بكر الصديق فقال إني كنت أعطيتها مطعما لابنه جبير فدعني حتي أسلها منهم فاستسلها منهم فطلقها فتزوجها رسول الله صلي الله عليه وسلم.
    عبد الله بن أبى مليكه مى‌گويد: رسول خدا صلى الله عليه _ وآله _ وسلم از عايشه دختر ابوبكر خواستگارى كرد، ابو بكر گفت: من عايشه را به جبير بن مطعم داده‌ام، اجازه بده تا آن‌ها را منصرف كنم. ابوبكر آن‌ها را منصرف كرد و طلاقش را گرفت، سپس رسول خدا با او ازدواج كرد.
    الزهري، محمد بن سعد بن منيع ابوعبدالله البصري (متوفاى230هـ)، الطبقات الكبرى، ج 8 ص 59، ناشر: دار صادر – بيروت؛
    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، الإصابة في تمييز الصحابة، ج 8 ص 17، تحقيق: علي محمد البجاوي، ناشر: دار الجيل - بيروت، الطبعة: الأولى، 1412هـ - 1992م.
    در ضمن می توان شبهه کم سن و سالی عایشه را هم با همین روایت جواب داد در ضمن برای اثبات اینکه ازدواج عایشه با پیامبر در سن 6 سالگی نبوده و این حرف یکی از بزرگترین دروغهای تاریخ است خواهش می کنم به ان آدرس از سایت ولی عصر مراجعه کنید که در آنجا اثبات شده عائشه درسن 22 یا24 سالگی ازدواج کرده است با پیامبر:
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...uestion&id=699
    شما فرموده اید:
    که پیامبر با عد ه ای از زن ها اصلا آمیزش نکرد من می خواستم ببینم این مورخین از کجا این مطلب را فهمیدم بعدش هم درسته پیامبر میل جنسی نداره اما این زن بیچاره چه گناهی کرده؟او که میل جنسی دارد فکر کنم این کار پیامبر با عقل هم نسازد
    در ضمن شما آمده اید کم بودن فرزندان رسول خدا را دلیل بر عدم میل جنسی ذکر کردید در حالی که هیچ تلازمی بین این دو نیست ممکن است دو همسر میل جنسی زیادی به هم داشته باشند اما هیچ فرزندی هم نداشته باشند
    در آخر شما گفته اید:
    گر چه دشمنان اسلام خواسته ‏اند ازدواج هاى متعدد پيامبر اسلام ص را دستاويز شديدترين حملات مغرضانه قرار دهند، و از آن افسانه‏ هاى دروغين بسازند، ولى سن بالاى پيامبر به هنگام اين ازدواج هاى متعدد از يك سو، و شرائط خاص سنى و قبيله‏ اى اين زنان از سوى ديگر، و قرائن مختلفى كه در بالا به قسمتى از آن اشاره كرديم از سوى سوم حقيقت را آفتابى مى ‏كند، و توطئه ‏هاى مغرضان را فاش مى ‏سازد.
    درجواب شما می توان گفت:
    بر فرض اینکه پیامبر اغراض سیاسی ای داشته ان هدف منافاتی ندارد که پیامبر برای میل جنسی هم ازدواج نماید ومعلوم است که سن بالا دلیل بر عدم میل جنسی نیست که شما آن را شاهد بر مدعایتان گرفته اید
    حضرت استاد مصطفی ملکیان:
    من هرچیزی را حقیقت بدانم دنبالش می‌دوم. تا وقتی X را حقیقت بدانم به x ملتزمم. بعد که می‌فهمم X حقیقت ندارد، Y حقیقت دارد، X را رها می‌کنم و به y می‌چسبم.

    من حقیقت را فوق‌ هر مشرب و مسلک و ایسمی می‌دانم. این حقیقت طلبی همیشه در من وجود داشت. همیشه دوست داشتم به حقیقت وفادار باشم و نه به یک مکتب خاص. این مسأله باعث می‌شد که نتوانم «قرار» بگیرم.



  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز
    نقل قول نوشته اصلی توسط ahlobit نمایش پست
    میتوان جواب داد که شهوت پیامبر از 53 سالگی گل کرده (نستجیربالله)
    اولا این احتمال را وقتی می توان مطرح ساخت که امکان دسترسی به دختران زیبا و باکره نباشد، امر مرسومی که در آن زمان بسیار رائج بود, در حالی که بسیاری آرزو داشتند برای یک لحظه پیامبر را در کنار خود داشته باشند.
    ثانیا اکتفا کردن به یک زن به مدت 25 سال، پاکدامنی و عفت را میرساند نه شهوترانی را!!
    ثالثا با نیم نگاهی به سنّ و شرائط همسران پیامبر و دقت در شرائط سیاسی و تنوع قبیله هرکدام از زنان، احتمال وجود غرض شهوانی، صفر است، مثلا مرد شهوتران با زن یتیم دار ازدواج نمی کند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahlobit نمایش پست
    عایشه با پیامبر در سن 6 سالگی نبوده و این حرف یکی از بزرگترین دروغهای تاریخ است
    بنده نیز با شما هم عقیده هم هستم، گرچه به پاسخ قطعی نرسیدم، اما ازدواج با دختر زیر 9 سال بسیار بسیار بعید به نظر می رسد.

    برای اطلاع بیشتر به سابت پاسخگو مراجعه کنید.

    موفق باشید.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی

  9. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود