صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••




    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••



    الحمدللّه رب العالمين و صلي اللّه علي سيدنا و نبيّنا محمّد و علي اهل بيته و لعنة اللّه علي اعدائهم اجمعين من الآن الي قيام يوم الدين


    تاريخ پخش :: 1361/3/4


    ما شب جمعه‌اي را در پيش داريم كه مصادف است با تولد امام حسين(علیه السلام) و در وقتي فيلم پر و پخش مي‌شود كه هر روزو شب روزنامه‌ي ما خبرهاي راديو و تلويزيون ما خبر از پيروزي انقلاب مي‌دهد و بايد بحثمان در زمينه‌اي باشد كه قيام امام حسين در آن باشد به مناسبت روزهاي تاريخي رزمندگان حرف داشته باشد، به مناسبت روز پاسدار، ماه شعبان حرف داشته باشد ضمناً از درسهايي از قرآن هم خارج نشويم. از همه گذشته امامان ما كمتر شناخته شده اندهدفشان، مكتبشان.

    در اين برنامه يك خرده درباره‌ي حكومت ايده آلي كه علت و انگيزه‌اي كه امام حسين ع قيام كرد و پيروزي رزمندگانمان و اين روزهاي تاريخ ساز مي‌خواهيم صحبت كنيم.

    اما اسلام، اسلام مي‌فرمايد: حكومت، مقام حكومت در اسلام اگر انسان حكومت را مي‌خواهد، قدرت را مي‌خواهدبراي اينكه بتواند كار بكند، زمان طاغوت هر كس دنبال رياست مي‌رفت براي خاطر خوشگذراني بود، چون هر كس رئيس‌تر است، خوشگذران‌تر است.

    در جمهوري اسلامي هر چه مسئوليت بيش‌تر مي‌شود از خواب كاسته مي‌شود وبر فشار افزوده مي‌شود تا حدي كه انسان را از طاقت مي‌اندازد و به قول شهيد رجايي در جمهوري اسلامي كسي مسئوليت را قبول كند كه يا عاشق باشد يا ديوانه، سوم هم ندارد.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4





    قرآن مي‌فرمايد «تِلْكَ الدَّارُ الاخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذينَ لا يُريدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً» قصص/83 آيه جالبي است، اين بهشت را قرارداديم براي كساني كه اراده بزرگي نداشته باشند، نخواسته باشند بزرگ بشوند. بهشت مال كسي است كه در قلبش ميل به بزرگ منشي وجود نداشته باشد.

    حديث داريم، بوي بهشت به مشام كسي كه مثقالي از تكبر داشته باشد نمي‌رسد. يك آيه‌ي ديگر داريم كه حضرت سليمان مي‌فرمايد: خدايا «هَبْ لي‏ مُلْكاً» ص/35 به من سلطنت بده. دو سه تا آيه هست پهلوي هم مي‌گذاريم نتيجه گيري مي‌كنيم.

    آيه اول مي‌گويد بهشت مال كسي است كه نخواسته باشد تو جامعه بزرگ بشود. آيه ديگر داريم پيامبر بزرگوار حضرت سليمان ع مي‌گويد: خدايا به من سلطنت بده. آيا حضرت سليمان مي‌خواهد بزرگ منشي كند؟ ! اگر خواسته باشد بزرگ منشي كند خداي نخواسته، با اين آيه جور در نمي‌ايد. بهشت مال كساني است كه اهل بزرگ منشي نيستند. پس چرا پيغمبر گفت به من ملك و سلطنت بده، پس معلوم مي‌شود مقام و حكومتي كه حضرت سليمان مي‌خواهد نمي‌خواهد براي اين كه خودنمايي كند.

    مي‌خواهد كه از اين ملك وسلطنتش قدرت بگيرد و از قدرتش بتواند ديگران را به حق دعوت كند، لذا مي‌بينيم وقتي سليمان قدرت پيدا كرد به خانمي كه رهبر يك كشور بود و خط فكريش منحرف بود گفت «وَ أْتُوني‏ مُسْلِمينَ» نمل/31 بايد مسلمان شويد و بياييد پيش من، حضرت سليمان چون سلطنت داشت به كافر گفت بيا اما حضرت موسي چون چوپان بود و سلطنت نداشت خداگفت «اذْهَبْ إِلى‏ فِرْعَوْن» طه/24 تو برو، كسي كه چيزي ندارد بايد برود.

    كسي كه زور دارد به او مي‌گويد: تو بيا، پس اگر يك كسي زور خواسته باشد براي اين كه به قدرت‌هاي در غير خط نفوذ كند اين زور اشكالي ندارد، مثل پول است.


    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۱

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4




    شخصي آمد خدمت امام گفت من دنبال پول مي‌روم، امام فرمود: پول گيرت بيايد چه مي‌كني؟ گفت مهماني مي‌دهم، ه بابا و مادر و خواهر و برادر مي‌دهم، حج مي‌روم، افطاري مي‌دهم، سوغاتي مي‌دهم، هديه مي‌دهم.

    خيلي خوب مي‌دوم، خيلي خوب پول گير مي‌آورم، خيلي خوب خرج مي‌كنم. امام فرمود اين دنيا نيست، اين آخرت است.

    آن پولي بد است كه مي‌خواهد تكاثر كند «أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ» تكاثر/1 مي‌خواهد جمع كند، مي‌خواهد پس اندازش زياد بشود. هدفش اين باشد كه خودش سرمايه دار بشود. پولي كه بر اساس تكاثر باشد بد است اما پولي كه گير بيارم خرج كنم بدنيست. مقام و حكومت چگونه است؟ مقام و حكومت اگر «يريد علواً» اگر انسان سلطنت مي‌خواهد تا همه پيش پايش بلند شوند كرنش كنند.

    اگر هدفش «علو» باشد اين بد است «هَبْ لي‏ مُلْكاً» خدايا به من سلطنت بده و در سايه‌ي سلطنتش گفت «وَ أْتُوني‏ مُسْلِمينَ» يعني وقتي زور داشت به آن رهبر گفت تو بايد بيايي اين جا. موسي چون سلطنت نداشت، يك چوپان بود خدا مي‌گويد «اذْهَبْ إِلى‏ فِرْعَوْن» تو بايد بروي. خلاصه آن چه كه ارزش مي‌دهد به كارها هدف است اين مقام را من مي‌خواهم براي اينكه وضع زندگيم بهتر بشود يا اين مقام را مي‌خواهم كه بتوانم كار بكنم.


    امام علي(علیه السلام) بياني دارد «اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ»(نهج ‏البلاغه، خطبه 131) خدايا تو مي‌داني قيام من عليه حكومت يزيد براي اين نيست كه حكومت را از دستش بگيرم، خودم شاه بشوم. مبارزه با طاغوت براي اين نيست كه عكس شاه را بردارند عكس من را بزنند. من قيام مي‌كنم و مبارزه با طاغوت هم مي‌كنم، اما خدايا تو مي‌داني كه به خاطر رقابت نيست. در اين زمينه چند تا جمله بگويم.

    اميرالمؤمنين حاكم بود، اما خودش مي‌فرمايد: مي‌گويد: مي‌دانيد من چراحكومت را دست گرفتم؟ «لَوْ لاحُضُورُ الْحَاضِرِ»(نهج‏ البلاغه، خطبه 3) شما جمع شديد گفتيد، رأي داديد من مجبور شدم.
    اگر شما جمع شديدمن برايم مسئوليت پيش مي‌ايد. خوب نيست انسان دنبال مسئوليت برود، اما اگر شما آمديد گفتيد علي جان تو بايدرهبر بشوي، خوب من كه از طرف خدا رهبر هستم، منتها اگر شما آمديد وظيفه‌ي من وظيفه‌ي ديگري مي‌شود. يا درنهج البلاغه مي‌خوانيم«وَ اللَّهِ مَا كَانَتْ لِي فِي الْخِلَافَةِ رَغْبَةٌ»(نهج ‏البلاغه، خطبه 205) به خدا قسم در خلافت و رهبري و سرپرستي و حكومت برشما رغبت و ميلي در من نيست.

    قسم مي‌خورد كه هوس رئيس شدن ندارم. در جايي ديگر مي‌فرمايد «وَ اللَّهِ لَهِيَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ إِمْرَتِكُمْ إِلَّا أَنْ ِيمَ ّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً»(نهج‏ البلاغه، خطبه 33) به خدا قسم كفشم از سلطنت، همين كفش پاره‌ي من كه هيچ ارزش ندارد ازسلطنت بيش‌تر ارزش دارد. ميلي به سلطنت ندارم.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۲

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4





    در جايي ديگر مي‌فرمايد «وَ اللَّهِ لاسْلِمَنَّ مَا سَلِمَتْ أُمُورُ الْمُسْلِمِينَ وَ لَمْ يَكُنْ فِيهَا جَوْرٌ إِلَّا عَلَيَّ خَاصَّةً»(نهج ‏البلاغه، خطبه74) به خدا قسم اگر راه مسلمان‌ها ادامه پيدا كند، اگر سيستم، سيستم درستي باشد من راضيم گرچه همه مردم عليه من، يعني من اگر داد مي‌زنم نفع شخصي و ضرر شخصي را در نظر نمي‌گيرم، خودم مطرح نيستم.

    درجايي ديگر مي‌فرمايد: خواهش مي‌كنم حالا كه من خليفه‌ي شما شدم، تعريف و تملق بي جا نكنيد. در جايي ديگروقتي مردم مقابل علي بن ابيطالب روي خاك مي‌افتند مي‌فرمايد «مَا هَذَا الَّذِي صَنَعْتُمُوهُ»(نهج‏ البلاغه، حكمت37) اين چه كار غلطي است شمامي كنيد.

    چرا وقتي به رهبر مي‌رسيد پايش را مي‌بوسيد.

    من اجازه نمي‌دهم كه شما پاي من را ببوسيد. در جايي ديگرمي فرمايد: به خدا من حق وتو براي خودم تعيين نكردم «أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّكُمْ عَلَى طَاعَةٍ إِلا وَ أَسْبِقُكُمْ إِلَيْهَا وَ لَا أَنْهَاكُمْ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلاوَ أَتَنَاهَى قَبْلَكُمْ عَنْهَا»(نهج ‏البلاغه، خطبه175) هر كاري كه مي‌گويم نكنيد قبلاً خودم نكردم، هر كاري كه مي‌گويم بكنيد اول خودم انجام مي‌دهم. من از سلطنت حق وتو نمي‌خواهم. اين‌ها خطوط كلي سياست حكومت اسلامي است.



    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۲

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4





    همه‌ي مردم اگر به شخص من بد مي‌گويند اگر مسئله مسلمان‌ها مي‌گذرد بگذرد من حرفي ندارم اگر گرفتاري، اگر مسئله شخصي من است، من مسئله نيستم. اگر شما نمي‌آمديد دور من، من حكومت را قبول نمي‌كردم. به خدا قسم هوس ندارم. من راتعريف نكنيد، در برابر من روي خاك نيفتيد.

    حق وتو براي خودم تعيين نكردم. از اين جملات كه حضرت اميرالمؤمنين ع در خطبه‌هاي، 131، 205، 133، 126، در نامه، در خطبه و 216، مكرر مي‌فرمايد. من قيام مي‌كنم، دادمي زنم، اما هدفم خودم نيستم، چه مي‌فهميم؟ اين حكومت و مقام در، . . . بله اگر انسان خواسته باشد از مقامش استفاده خوب بكند آن حسابش جداست.

    اين حكومت در اسلام كه بايد، . . . واقعش اين است و دليلش هم اين است، اگر يك كسي خودش را كانديدا مي‌كند براي يك منطقه‌اي بعد مي‌بيند يك كس ديگري است، بيني و بين الله، او بهتراست اين جا اگر باز تلاش كرد كه نه ما اگر عقب نشيني كنيم مردم خواهند گفت فلاني عقب نشيني كرد، رقيب ماخواهد گفت فلاني را وادار كردم كنار كشيد، حالا كه تا اين جا آمديم برويم تا آخر كار نگوييد فلاني عقب كشيد. اگر اين مسائل مطرح باشد اين معنايش اين است كه حكومت را براي حكومت مي‌خواهد و قيام امام حسين هم همين طور، خود امام حسين مكرر در سخنانش فرمود: قيام من براي كشورگشايي نيست.

    همين رهبر عزيز انقلاب، اگر مردم خودشان روي پاي خودشان بمانند يك جوري كه بتوانند گليم خودشان را از آب بكشند، ايشان باز تشريف مي‌آوردقم و باز همان درس طلبگي را خواهد داد. مسئله‌اي نيست براي ايشان كه حكومت را داشته باشد يا نه. راديو بغدادخيال مي‌كند خودش رژيم صدام است، آن هم مثلاً مي‌گذارد رزيم چي؟ رژيم چي نيست.

    مسئله مسئله‌ي اسلام است. اميرالمؤمنين مي‌فرمايد: والله قسم آب بيني بزغاله از سلطنت بهتر است.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۲

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4




    سلطنت براي من پست‌تر از آب بيني بزغاله، آب عطسه بزغاله است. يعني مي‌دانيد، آن‌ها رفتند بالا، كسي كه رفت بالا واقعش همينطور است.

    ما كه پايين هستيم تو زمين سر خانه صد متر، صد و بيست متري خواهر و برادر دعوا مي‌كنند اما يك كسي سوار هواپيما بشودبرود بالا مي‌بيند همه‌ي شهر در نزد او قوطي كبريت شد. كسي كه رفت بالا هر چه برود بالا زمين پهلويش كوچك ترمي شود. آن‌ها رسيدند به جايي كه لذتشان جايي ديگر است «الهي اذقنا حلاوة مناجاتك » دو ركعت نماز شب با توجه رابه همه سلطنت نمي‌دهد. بله مگر اين كه سلطنت وسيله‌ي اقامه‌ي حق بشود.

    حقي زنده بشود، اين ارزش دارد. اين به مناسبت قيام امامان ما و لذا امامان ما دنبال سلطنت هم مي‌رفتند، دنبال قدرت هم مي‌رفتند. حضرت يوسف خودش آمد دنبال قدرت، گفت «اجْعَلْني‏ عَلى‏ خَزائِنِ الارْضِ إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ» يوسف/55 من را رهبرم كن. مسئله‌ي بودجه و ماليات مملكت را به من بسپار«إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ » اگر بودجه مملكت دست من باشد من خوب مي‌توانم كنترل كنم و اداره كنم. اگر يوسف خودش رالايق مي‌داند بايد دنبال كار برود.

    حضرت ابراهيم گفت: خدايا مؤمنين مي‌گويند «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً» فرقان/74 خدايا ما را امام ورهبر كن مسئله حكومت آدم دنبالش برود بايد به قلبش مراجعه كند هدفش چيست؟

    روز سپاه پاسداران روز تولد امام حسين ع روزي كه پيروزي را به چشم خودمان ديديم، تاريخ ايران و اين حماسه بايد نوشته بشود. بايد نوشت اين جوان‌هايي كه رفتند جبهه چقدر ج وان هستند و اين‌ها هدفشان چيست؟ بعد يك سنجش افكار بشود كه چند درصدجوان‌ها را معنويت، چند درصد را اخلاق، چند درصد را علم فرستاد.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۳

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4




    سلطنت براي من پست‌تر از آب بيني بزغاله، آب عطسه بزغاله است. يعني مي‌دانيد، آن‌ها رفتند بالا، كسي كه رفت بالا واقعش همينطور است.

    ما كه پايين هستيم تو زمين سر خانه صد متر، صد و بيست متري خواهر و برادر دعوا مي‌كنند اما يك كسي سوار هواپيما بشودبرود بالا مي‌بيند همه‌ي شهر در نزد او قوطي كبريت شد. كسي كه رفت بالا هر چه برود بالا زمين پهلويش كوچك ترمي شود. آن‌ها رسيدند به جايي كه لذتشان جايي ديگر است «الهي اذقنا حلاوة مناجاتك » دو ركعت نماز شب با توجه رابه همه سلطنت نمي‌دهد. بله مگر اين كه سلطنت وسيله‌ي اقامه‌ي حق بشود.

    حقي زنده بشود، اين ارزش دارد. اين به مناسبت قيام امامان ما و لذا امامان ما دنبال سلطنت هم مي‌رفتند، دنبال قدرت هم مي‌رفتند. حضرت يوسف خودش آمد دنبال قدرت، گفت «اجْعَلْني‏ عَلى‏ خَزائِنِ الارْضِ إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ» يوسف/55 من را رهبرم كن. مسئله‌ي بودجه و ماليات مملكت را به من بسپار«إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ » اگر بودجه مملكت دست من باشد من خوب مي‌توانم كنترل كنم و اداره كنم. اگر يوسف خودش رالايق مي‌داند بايد دنبال كار برود.

    حضرت ابراهيم گفت: خدايا مؤمنين مي‌گويند «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً» فرقان/74 خدايا ما را امام ورهبر كن مسئله حكومت آدم دنبالش برود بايد به قلبش مراجعه كند هدفش چيست؟

    روز سپاه پاسداران روز تولد امام حسين ع روزي كه پيروزي را به چشم خودمان ديديم، تاريخ ايران و اين حماسه بايد نوشته بشود. بايد نوشت اين جوان‌هايي كه رفتند جبهه چقدر ج وان هستند و اين‌ها هدفشان چيست؟ بعد يك سنجش افكار بشود كه چند درصدجوان‌ها را معنويت، چند درصد را اخلاق، چند درصد را علم فرستاد.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۳

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4




    . آن وقت فرق بين علم و عمل در اين جا كاملاًروشن بشود. روشن بشود اين جوان يكه رفته خونش را در جبهه مي‌دهد، اين برادري كه آمده پاسدار شده است، اين بسيجي كه شب‌ها تو خيابان مي‌گردد، تو كوچه‌ها يك خرده نان خالي مي‌خورد و حفاظت مي‌كند از مملكت، عاملي كه او را به اين صورت در آورده چيست؟ پول است، سواد است، شعار است؟ چيست؟ و اگر سنجش بشود نيروي ايمان حساب شده است.

    يك قدري زور ايمان روشن مي‌شود. قرآن در باره‌ي زنده كرد تاريخ و توجه به تاريخ چيزهاي بسياري گفته است. ما در باره‌ي تاريخ جملات زيبايي مي‌توانيم بگوييم. مي‌توانيم بگوييم تاريخ ضبط صوت است. تاريخ حلقه‌ي بين ديروز و امروز است.

    تاريخ آينه است. بايد تاريخي براي ايران نوشته بشود. اين تاريخ خهايي كه تا حالا تو دبيرستان‌هاي ما گفته شده اين هيچ نقش سازندگي نداشت. پايتخت ناصرالدين شاه كجا بود؟ هيچ ربطي به زندگي ما ندارد. اما عامل پيروزي جنگ ايران چه بود؟ اصلاً خود امام بايد تاريخ بشود.

    زندگي امام بايد تاريخ بشود، كتاب درسي بشود و زندگي صدام هم بايد تاريخ بشود. اراده خدا در اين كه مي‌خواهد حق را پيروز كند، ماوقتي تاريخ جنگ ايران و عراق را نوشتيم و جزء كتاب‌هاي درسي شد، آن وقت روشن خواهد شد كه وقتي خدا توقرآن مي‌گويد «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الارْضِ» قصص/5 ما بنا داريم روز مستضعفين داشته باشيم.

    همان طور كه آيت الله منتظري پيش از اين فرمودند، بنا است مستضعفين يك روزي داشته باشند. بنا است خداوند مستضعفان راحاكم كند.

    منتها مستضعفان مؤمن، اين‌ها با هم قاطي نشود و چپي‌ها يك شعاري دارند، مي‌گويند يك زماني بالاخره حكومت دست كارگرها خواهد افتاد.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۴

  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4




    نظام، نظام سوسياليستي، حكومت كارگري، بعد مي‌گويند شما مسلمان‌ها هم كه مي‌گوييد حكومت مستضعفان، مستضعفان همان كارگران، پس ما شعارمان حكومت كارگري است. شما هم شعارتان حكومت مستضعفين است. پس مسلمان‌ها و ماركسيست‌ها تقريباً با هم يكي هستند!

    نخير يكي نيستند. ما نم يگوييم هر كس مستضعف است، ما مي‌گوييم مستضعفاني كه «وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» مائده/9 مستضعفي كه« آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» هم باشد.

    ما آيه داريم، مستضعفان حاكمند، اما آيه‌هاي ديگر هم داريم «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ» اعراف/128مستضعفاني كه متقي باشند «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏» طه/132 نه حكومت كارگري مستضعفي كه متقي باشد و در فرهنگ ما مستضعف كسي نيست كه حقوقش كم است. مستضعف ممكن است پول زيادي هم داشته باشد اما از نظر فكري مستضعف باشد. اكثرمواقع كه قرآن كلمه‌ي مستضعف را به كار برده است، مواردي است كه استضعاف، استضعاف فكري است نه استضعاف مادي.

    شما مستضعف را كارگر مي‌دانيد، آن هم بعد مادي فقط، ما مستضعف را مستضعف مادي و معنوي مي‌دانيم با هم و بيش‌تر توجهمان به مستضعف معنوي است. دوم، سوم، مستضعفاني حاكم بر جامعه خواهند شد كه «وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات» «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ» «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى‏» باشد، علي‌اي حالٍ پس ملاك حكومت كارگري با حكومت كارگري مسلمان‌ها حسابشان از هم جداست.

    منتها اين است كه امام رضا ع فرمود: اگر مردم حقايق ما را بفهمند، خودشان عاشق اسلام مي‌شوند. ما كسي را سراغ نداريم تو ايران، حد اقل اينطور بگوييم كه بهتر باشد. به كسي شايد برنخوريم كه ايشان با اسلام بد باشد و اسلام را شناخته باشد. امام رضا(علیه السلام)مي فرمايد: بسياري كه با اسلام ميانه‌اي ندارند، توجهي به اسلام ندارند. امام رضا فرمود: شما سعي كنيد اسلام را معرفي كنيد، اگر اسلام معرفي بشودمردم عاشق اسلام مي‌شوند. اسلام شناخته شده نيست.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۴

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    4,583
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    8 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    861
    آپلود
    199
    گالری
    331

    سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در تاریخ 1361/3/4





    تاريخ روز سوم شعبان، روز پاسدار اين روزها بايد زنده بشود، احترام بشود، احترام به شخصيت بشود. قدرداني از زحمات بشود.

    اميرالمؤمنين مي‌فرمايد: «لا يَكُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَ الْمُسِي‏ءُ عِنْدَكَ بِمَنْزِلَةٍ سَوَاءٍ»(نهج‏ البلاغه، نامه 53) خوب و بد نبايد پهلوي تو يك جور باشد.

    خوب‌ها را تشويق كنيد. اگر من هر كس كه خوب ورزش كرد تشويق كردم، هر كس خوب درس خواند تشويق نكردم قهراً ميدان ورزش از كتاب خانه جمعيتش بيش‌تر مي‌شود. و اگر خواستيد ميدان ورزش كه شلوغ است، كتاب خانه هم شلوغ بشود بايد تشويق از مطالعه هم بشود.

    بايد ما به خاطر اين حماسه‌هايي كه پاسدارها به وجود آوردند، روز پاسدار داشته باشيم. پاسداري كه شب عروسي، عروسي نمي‌كند و به همسرش مي‌گويد من معذورم، من نمي‌خواهم با شما عروسي كنم، براي اين كه مي‌خواهم فردا، پس فردا بروم جبهه، مي‌خواهم اگر رفتم جبهه و شهيد شدم تو دختر باشي و دست نخورده.

    اگر دست خورده هم باشند ذلتي براي ايشان نيست نه ذلت نيست كه افتخار هم هست. چون شهيد مي‌توان گفت شهيد به توآن شهيد است و شهيد به توآن چند زن شهيدها هستند.

    خود شهيد با يك خمپاره، با يك گلوله، با يك حادثه دقيقه، نيم ساعت، يك ربع، يك روز، جان مي‌دهد، دو دقيقه گاهي از دنيا مي‌رود اما زن شهيد است كه عمري بايد پاي شهيدبسوزد و بچه‌هاي شهيد را تربيت كند.

    ●••علت و انگيزه‌ي قیام امام حسين علیه السلام ●••

    ویرایش توسط ریحانه : ۱۳۹۰/۱۰/۲۸ در ساعت ۲۳:۱۵

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود