صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا ايام محسنيه از عقايد شيعيان است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2

    آيا ايام محسنيه از عقايد شيعيان است؟




    با سلام
    اخيرا مراسمهايي را با عنوان "ايام محسنيه "برگزار ميكنند و اين ايام را به شيعيان ربط ميدهند در حالي رسانه هاي غربي شديدا از اين مراسم استقبال كردند. حتي در بيرون از بعضي مساجد شمعهايي را به مناسبت" ايام محسنيه" روشن ميكنند ولي داخل مسجد نميشوند.
    چندين سوال در اين زمينه دارم و از پاسخگويان محترم درخواست دارم تا جواب دهند:
    1. آيا مراسم عزاداري براي خانم حضرت زهراء بايد در روشن كردن شمع خلاصه شود؟ پس چرا داخل مسجد عزاداري نميكنند؟؟؟
    2. چرا مورد استقبال دشمنان نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته است؟ هنوز يادمان است كه آن بزرگ مرد فرمودند هر وقت دشمنان از شما تعريف كردند بدانيد كه آن راه را به خطا رفته ايد آيا عاملان ابتكار اين عمل به اين سخن اگاهند؟
    3. اصلا " ايام محسنيه " چيست؟ و براي چه اين ايام را بوجود آوردن؟
    4. ايام محسنيه خرافه است؟ يا بدعت است؟ و يا ....



    کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 1
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۱۱/۰۶ در ساعت ۲۳:۲۰
    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابدیت نمایش پست
    با سلام
    اخيرا مراسمهايي را با عنوان "ايام محسنيه "برگزار ميكنند و اين ايام را به شيعيان ربط ميدهند در حالي رسانه هاي غربي شديدا از اين مراسم استقبال كردند. حتي در بيرون از بعضي مساجد شمعهايي را به مناسبت" ايام محسنيه" روشن ميكنند ولي داخل مسجد نميشوند.
    چندين سوال در اين زمينه دارم و از پاسخگويان محترم درخواست دارم تا جواب دهند:
    1. آيا مراسم عزاداري براي خانم حضرت زهراء بايد در روشن كردن شمع خلاصه شود؟ پس چرا داخل مسجد عزاداري نميكنند؟؟؟
    2. چرا مورد استقبال دشمنان نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته است؟ هنوز يادمان است كه آن بزرگ مرد فرمودند هر وقت دشمنان از شما تعريف كردند بدانيد كه آن راه را به خطا رفته ايد آيا عاملان ابتكار اين عمل به اين سخن اگاهند؟
    3. اصلا " ايام محسنيه " چيست؟ و براي چه اين ايام را بوجود آوردن؟
    4. ايام محسنيه خرافه است؟ يا بدعت است؟ و يا ....



    کارشناس بحث : پاسخگوی تاریخی 1
    با عرض سلام و ادب خدمت
    اظهار نظر در این مورد باید با ملاحظه تمام جوانب باشد،این موضوع مدت زیادی نیست که مطرح شده است و برخی هیئت ها مراسم های ویژه ای هم با این عنوان برپا می کنند،تا جایی که بنده اطلاع دارم،در گذشته و در منابع شیعی چنین دهه ای مطرح نبوده است.

    هر چند اصل و ریشه این نامگذاری بر می گردد به ماجرای غم انگیز و ننگ بزرگی که برخی از به اصطلاح صحابه که همان غاصبین خلافت الهی امیرالمومنین علی (علیه السلام) بودند،مرتکب شدند و آن حمله به خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و مجروح کردن آن بانوی دوسرا و کشتن فرزند در شکم آن حضرت می باشد.

    اینکه دشمنان از این موضوع خوشحال شده اند،جای تعجبی ندارد،چرا که آنها همیشه سعی و تلاش داشته اند که با ایجاد اختلافات مذهبی بین شیعیان و اهل سنت،به اهداف استعماری و استکباری خود برسند،و از آنجایی که رواج و بیان این اتفاق تلخ تاریخی،بهترین ابزار برای ایجاد این اختلافات است،به شدت مورد پسند آنان هم واقع شده است.


    لذا کسانی که به خاطر ارادت و علاقه به اهل بیت(علیهم السلام) به برپایی اینگونه مجالس اقدام می کنند،باید به این خطر جدی ای که متوجه همه ملت اسلامی است هم توجه داشته باشند،چرا که در صورت بروز اختلاف قطعاً پیروز میدان،دشمنان اسلام خواهند بود،که این واقعیت به هیچوجه مورد رضایت اهل بیت هم نمی باشد.

    نکته مهم دیگه ای هم باید از لحاظ تاریخی بدان توجه داشت،زمان وقوع این جنایت بزرگ است،بنده در موضوع حمله به خانه فاطمه و شهادتش چگونه صورت گرفته؟!! مطالبی پیرامون تاریخ این واقعه عرض کرده ام.

    مورد دیگر این است که در حال حاظر این برنامه ها و مجالس عزاداری را بلافاصله بعد از پایان دو ماه محرم و صفر،برپا می کنند که این امر بازتاب های روحی و روانی نامناسبی در بین عموم مردم حتی مومنین و متدینی که دو ماه را به عشق مولای خود سید و سالار شهیدان عاشقانه و خالصانه به عزاداری پرداخته بودند،نیز داشته است.

    نامگذاری بدعت یا خرافه بر این موضوع،مشکل است،اما همه ما باید با هر نوع بدعتی و خرافه ای که در مراسم های مذهبی و دینی ما وارد می شود را شناخته و در دفع آن تلاش کنیم،قطعاً نمونه ای که شما در مورد روشن کردن شمع بیرون مساجد اشاره کرده اید،از خرافات می باشد.

    در پایان قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای که در سفر به استان كرمانشاه، در اجتماع پر شور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات،ایراد فرموده اند،را خدمت شما عرض می کنم تا ضمن پی بردن به اهداف پشت صحنه دشمنان از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ،به وظایف خود نیز بیشتر آگاه شویم تا خدایی ناخواسته ناخواسته و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمنان اسلام نریزیم:

    - ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ایران، خط استراتژیك بیگانگان بوده است .

    - تفرقه افكنی میان شیعه و سنی ابزار همیشگی دشمنان اسلام بوده است.

    - ما مسلمانان شیعه و سنی، از موارد اشتراك عمیق و گسترده ی دینی، و عقیدتی برخوردار و منافع عینی مشتركی داریم اما دشمن با نفی و كمرنگ كردن این اشتراكاتِ راه گشا، می خواهد اهداف شوم سلطه طلبانه خود را محقق كند.


    ویرایش توسط مقداد : ۱۳۹۰/۱۱/۰۷ در ساعت ۲۰:۵۶


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    ممنون از جناب پاسخگوي تاريخي 1 بابت جواب سوالات

    چند سوال ديگر:

    1. شيعياني كه اين برنامه ها را دنبال ميكنند چرا به اهداف دشمنان اگاه نيستند؟ در حالي كه همه ميدانيم شيعه اگاه و مطلع به حوادث اخير است.حتي شنيدم كه رويداد در فيسبوك هم طرفداران زيادي دارد
    2. آيا اين عده فقط عنوان شيعه بودن را به يدك ميكشند يا واقعا جاهل هستن؟ اين تايپيك را زدم تا عزيزاني كه جاهل هستند تلنگري براشون باشد.
    3. جالبه كه وقتي به اين گروه كه ادعاي شيعه بودن ميكنند گوشزد ميكنيم كه دشمن از اعمال شما طرفداري ميكند جواب غير منطقي ميدهند و اعتقادات ما را زير سوال مي برند.آيا ايام فاطميه براي عزاداري خانم حضرت معصومه و حضرت محسن بهتر نبود؟
    4. ايا زمان ايام فاطميه براي عزاداري كافي نبود كه دست به اين ابتكار زدند؟
    5. يك مسئله ديگر اينكه وقتي كه حضرت محمد موقع فرارسيدن ماه ربيع الاول به گوينده خبر مژدگاني ميدهد و سرور و شادي ميكنند پس چرا بايد عده اي از شيعيان در شادي رسول الله شريك نمي شوند و به عزاداري " ايام محسنيه " مي پردازند؟
    6. چه دليل خاصي وجود داشته كه اين ايام پايه گذاري شود ان هم در ماه ربيع؟

    ببخشيد زياد سوال ميپرسم. اين روزها خيلي ها در پي ايجاد شبهه هستند و بايد جوابي باشد تا در قبال شبهات اين گروه خاص جواب پس بدهيم. و براي همين نياز به علم و اگاهي شما پاسخگويان محترم داريم.
    با تشكر// موفق باشيد


    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    31
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مذهبیون بی بصیرت اقدام به برپائی چنین مراسمهائی میکنند انانکه مانند خوارج عمل کنند وماه ربیع را برای عزاداری انتخاب نمایند شیعه نیستند اینجا وظیفه رسانه ها سنگین میشود واطلاع رسانی کافی را میطلبد زیرا شمع روشن کردن علنی نشان از برنامه ریزی قبلی دارد که کار به اخبار بیرون از مملکت وسایت ها کشیده شود.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابدیت نمایش پست
    ممنون از جناب پاسخگوي تاريخي 1 بابت جواب سوالات

    چند سوال ديگر:

    1. شيعياني كه اين برنامه ها را دنبال ميكنند چرا به اهداف دشمنان اگاه نيستند؟ در حالي كه همه ميدانيم شيعه اگاه و مطلع به حوادث اخير است.حتي شنيدم كه رويداد در فيسبوك هم طرفداران زيادي دارد
    2. آيا اين عده فقط عنوان شيعه بودن را به يدك ميكشند يا واقعا جاهل هستن؟ اين تايپيك را زدم تا عزيزاني كه جاهل هستند تلنگري براشون باشد.
    3. جالبه كه وقتي به اين گروه كه ادعاي شيعه بودن ميكنند گوشزد ميكنيم كه دشمن از اعمال شما طرفداري ميكند جواب غير منطقي ميدهند و اعتقادات ما را زير سوال مي برند.آيا ايام فاطميه براي عزاداري خانم حضرت معصومه و حضرت محسن بهتر نبود؟
    4. ايا زمان ايام فاطميه براي عزاداري كافي نبود كه دست به اين ابتكار زدند؟
    5. يك مسئله ديگر اينكه وقتي كه حضرت محمد موقع فرارسيدن ماه ربيع الاول به گوينده خبر مژدگاني ميدهد و سرور و شادي ميكنند پس چرا بايد عده اي از شيعيان در شادي رسول الله شريك نمي شوند و به عزاداري " ايام محسنيه " مي پردازند؟
    6. چه دليل خاصي وجود داشته كه اين ايام پايه گذاري شود ان هم در ماه ربيع؟

    ببخشيد زياد سوال ميپرسم. اين روزها خيلي ها در پي ايجاد شبهه هستند و بايد جوابي باشد تا در قبال شبهات اين گروه خاص جواب پس بدهيم. و براي همين نياز به علم و اگاهي شما پاسخگويان محترم داريم.
    با تشكر// موفق باشيد

    با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست بزرگوار

    قبل از هر چيز از اينكه با حساسيت و جديت به دنبال رفع شبهات و برطرف شدن آنها هستيد،و اين سايت را براي اين مهم انتخاب كرده ايد،از شما سپاسگزارم،انشاءالله بنده هم بتوانم در اين راه خدمتي قابل توجه ارائه كنم.

    بنده هم با شما موافقم كه يكي ا زويژگي هاي شيعه،آگاه بودن به اوضاع و شرايط زمان،و دشمن شناسي اوست،اما به هر حال هميشه عده اي بوده اند كه متأسفانه آنگونه كه شايسته و بايسته است به اين مهم توجه ندارند،در رابطه با اين عده اي هم كه چنين دهه اي را مطرح مي كنند،نمي توان آنها را متهم كرد كه آگانه دارند بر طبق اهداف دشمن كار مي كنند،قطعاً بسياري از آنها از روي عشق و علاقه اي كه به اهل بيت عصمت و طهارت دارند،اينگونه مراسم ها را بر پا مي كنند،ولي از اين نكته مهم غافلند كه هر كاري بايد عالمانه و با بصيرت همراه باشد تا زمينه سوءاستفاده دشمنان قسم خورده اسلام را فراهم نكنند.

    البته يك نكته اي را هم لازم است عرض كنم و آن اينكه صرف اينكه دشمنان از برخي برنامه هاي ما سوءاستفاده مي كنند،نبايد سبب شود كه ما تمام مناسبت هاي مذهبي خودمان را تعطيل كنيم،بلكه بايد هوشيارانه و عالمانه توطئه هاي دشمنان را خنثي كنيم.

    همانگونه كه عرض كرده بودم،در اين رابطه و ناميدن ايامي به نام ايام محسنيه حداقل لازم است از لحاظ تاريخي زمان وقوع اين حادثه تا حدي مشخص شود،كه طبق برخي شواهد اين جنايت بزرگ در اين ايام نبوده است.

    اما اينكه به روايتي كه دلالت بر خرسندي و و خوشنودي پيامبر(صلي الله عليه و آله) از آمدن ماه ربيع دارد،اشاره كرده ايد،و متأسفانه بدون توجه به اصل و مشأن صدور اين روايت،شاهد بوجود آمدن برخي خرافات هم مي باشيم؛مانند رفتن به چندين و مسجد و زدن در مساجد در آخر ماه صفر و غيره،مطالبي خدمت شما عرض مي كنم،تا در استناد اعمال خود به روايات،دقت بيشتر داشته باشيم تا از سوي دشمنان دين،خصوصاً دشمنان شيعه،متهم به خرافه پرستي نشويم:

    مرحوم شیخ عباس قمی می فرمایند این ماه معروف است به نحوست . . مستند آنان حدیثی از پیامبر است که فرمودند:« من بشرنی بخروج آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد صفر تمام شده است بهشت می رود» .

    عده ای معتقد شدند آذار همان صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است .

    مرحوم شيخ صدوق در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که مستحق بهشت گردند.

    پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود.
    پیامبر از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ آن حضرت فقط پرسيدند در کدام ماه از ماههای رومی قرارداریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم. پیامبر فرمود: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم اصحاب من مردی را که اهل بهشت است بشناسند.{علل الشرايع،ج1ص176}

    صحبت رسول خدا صلی الله علیه و آله در این زمان در مورد تبیین صفات مومنین بود و برای آوردن شاهد با علم لدنی خود اشاره کردند که اولین کسی که از در مسجد وارد شود او چنین صفاتی را داشته و اهل بهشت خواهد بود؛ اما چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که «هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل بهشت است» شرطی برای معرفی چنین شخصی یادآور شدند؛

    لذا قول پیامبر صلی الله علیه و آله تنها در همان زمان و مکان به عنوان شرطی برای معرفی مرد بهشتی دارای مفهوم است و نه به معنای مطلق آن در همه زمانها و مکانها. در حالی که همین حدیث امروزه در بین برخی شیعیان اینگونه مطرح شده است که هرکس در پایان ماه صفر در هفت مسجد را بزند و به پیامبر پایان ماه صفر را خبر دهد او اهل بهشت خواهد بود.




  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mazarpei نمایش پست
    مذهبیون بی بصیرت اقدام به برپائی چنین مراسمهائی میکنند انانکه مانند خوارج عمل کنند وماه ربیع را برای عزاداری انتخاب نمایند شیعه نیستند اینجا وظیفه رسانه ها سنگین میشود واطلاع رسانی کافی را میطلبد زیرا شمع روشن کردن علنی نشان از برنامه ریزی قبلی دارد که کار به اخبار بیرون از مملکت وسایت ها کشیده شود.
    با عرض سلام و ادب خدمت mazarpei بزرگوار

    دوست عزيز اينگونه اظهار نظر كردن و حكم به خروج اين عده از تشيع دادن نه وظيفه ماست و نه به اين راحتي مي توان چنين حكم كرد،لذا اينگونه اظهار نظر كردن مناسب به نظر نمي رسد،بهترين راه براي رفع شبهات و احياناً برخي خرافات بايد عالمانه و منصفانه برخورد كرد.



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    اين گروه چرا ادعا دارند كه شهادت حضرت محسن در اين ايام است؟
    اينو كه ديگه همه ميدونند شهادت حضرت محسن همزمان با شهادت خانم فاطمه زهرا بوده است.... اينطور نيست؟

    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,081
    مورد تشکر
    82 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ابدیت نمایش پست
    اين گروه چرا ادعا دارند كه شهادت حضرت محسن در اين ايام است؟
    اينو كه ديگه همه ميدونند شهادت حضرت محسن همزمان با شهادت خانم فاطمه زهرا بوده است.... اينطور نيست؟
    با عرض سلام

    قبل از هر چيز يك سوالي بهذهنم رسيد كه محضر شما عرض مي كنم،شما در سوالاتتون،تعبير به اين گروه داريد،و از برپا كنندگان ايام دهه محسنيه به گروه، تعبير مي كنيد،آيا واقعاً گروه خاصي مد نظر شماست،كه پشت صحنه اين برنامه هستند،يا صرفاً يك تعبيري است كه بكار مي بريد؟!

    اما اينكه چرا اين ايام را در نظر گرفته اند،اولاً بايد از آنها سند اين عقيده را خواست،كه آيا مستنداتي مبني بر اينكه اين حادثه در اين ايام اتفاق افتاده است،در دست دارند يا خير؟

    ثانياً آنچه به نظر بنده مي رسد اين است كه از آنجايي كه بسياري از مردم،حادثه حمله به خانه حضرت زهرا(سلام الله عليها) و مجروح كردن آن حضرت را همزمان با ماجراي سقيفه بني ساعده و غصب خلافت مي دانند،و از آنجايي كه ماجراي سقيفه قطعاً بلافاصله بعد از شهادت نبي مكرم اسلام(صلي الله عليه و آله)اتفاق افتاده است،اينگونه تصور مي كنند كه مجروح شدن حضرت فاطمه(سلام الله عليها) و فرزندش محسن هم در اين ايام اتفاق افتاده است،حال آنكه طبق شواهد تاريخي اين حادثه مدتي بعد از شهادت پيامبر(صلي الله عليه و آله) بوده است،و شايد بتوان گفت قطعاً در اين ايام نبوده است،هر چند اظهار نظر در مورد تاريخ دقيق اين اتفاقات نيازمند تحقيق و بررسي بيشتر تاريخي است.


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 1 نمایش پست
    با عرض سلام

    قبل از هر چيز يك سوالي بهذهنم رسيد كه محضر شما عرض مي كنم،شما در سوالاتتون،تعبير به اين گروه داريد،و از برپا كنندگان ايام دهه محسنيه به گروه، تعبير مي كنيد،آيا واقعاً گروه خاصي مد نظر شماست،كه پشت صحنه اين برنامه هستند،يا صرفاً يك تعبيري است كه بكار مي بريد؟!
    جواب را شايد نتونم در قالب كلمات بنويسم . " ايام محسنيه " تعبيري است كه فقط افراد خاصي به آن اعتقاد دارند و در اين چند روز طرفداران زيادي به خود جذب كردند .
    مثلا ايام فاطميه:
    تا جايي كه اطلاع دارم همه شيعه ها به ايام فاطميه اعتقاد دارند و در اين ايام عزاداري ميكنند ولي ايام محسنيه را تا حالا كسي از علماء و بزرگان تاييد نكرده و و فقط عده خاصي چنين ادعايي دارند و وقتي ازشون دليل ميخاييم ميگويند كه شماها به بي بي فاطمه زهرا ارادت نداريد.
    در فيسبوك هم اين ايام تبليغ ميشه و همه ميدونيم كه فقط گروه خاصي به فيسبوك ميرن.
    نميدونم منظورم را توانستم برسانم يا نه؟

    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    2,426
    مورد تشکر
    8 پست
    حضور
    22 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    4
    گالری
    28



    به نام خدا
    آدم متاسف میشه که یه بچه شیعه در مورد شهادت حضرت محسن(ع) انقدر بی اطلاع باشه! و با تعبیرات عجیب از اون یاد کنه

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 1 نمایش پست
    همانگونه كه عرض كرده بودم،در اين رابطه و ناميدن ايامي به نام ايام محسنيه حداقل لازم است از لحاظ تاريخي زمان وقوع اين حادثه تا حدي مشخص شود،كه طبق برخي شواهد اين جنايت بزرگ در اين ايام نبوده است.
    پاسخگوی گرامی چه طور می فرمایید که این جنایت بزرگ در این تاریخ نبوده است
    در صورتی که قول مشهور علمای شیعه این است که در این ایام جنایت روخ داده!( با اختلاف چند روز 28 صفر تا 5ربیع الاول)

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 1 نمایش پست
    مورد دیگر این است که در حال حاظر این برنامه ها و مجالس عزاداری را بلافاصله بعد از پایان دو ماه محرم و صفر،برپا می کنند که این امر بازتاب های روحی و روانی نامناسبی در بین عموم مردم حتی مومنین و متدینی که دو ماه را به عشق مولای خود سید و سالار شهیدان عاشقانه و خالصانه به عزاداری پرداخته بودند،نیز داشته است.
    بنده هم مثل شما نمی تونم این قضیه رو هضم کنم
    ولی برام خیلی مشکله که بخوام به این راحتی این مسئله رو با تعبیر شما بکار ببرم!


       
    خبر معتبر و مسندي از امام صادق(ع) نقل شده كه حضرت، علت سقط حضرت محسن(ع) و شهادت حضرت فاطمه(س) را ضربت قنفذ با غلاف شمشير معرفي مي‌كند


    نقل قول نوشته اصلی توسط ابدیت نمایش پست
    اينو كه ديگه همه ميدونند شهادت حضرت محسن همزمان با شهادت خانم فاطمه زهرا بوده است.... اينطور نيست؟
    سرکار گرامی اتش زدن درب خانه و سقط محسن شش ماه در همین ایام بوده است و بعد از 75 یا95 روز شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق می افتد (75 و 95 بین شیعه و اهل سنت اختلاف است)

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی تاریخی 1 نمایش پست
    اما اينكه چرا اين ايام را در نظر گرفته اند،اولاً بايد از آنها سند اين عقيده را خواست،كه آيا مستنداتي مبني بر اينكه اين حادثه در اين ايام اتفاق افتاده است،در دست دارند يا خير؟ ثانياً آنچه به نظر بنده مي رسد اين است كه از آنجايي كه بسياري از مردم،حادثه حمله به خانه حضرت زهرا(سلام الله عليها) و مجروح كردن آن حضرت را همزمان با ماجراي سقيفه بني ساعده و غصب خلافت مي دانند،و از آنجايي كه ماجراي سقيفه قطعاً بلافاصله بعد از شهادت نبي مكرم اسلام(صلي الله عليه و آله)اتفاق افتاده است،اينگونه تصور مي كنند كه مجروح شدن حضرت فاطمه(سلام الله عليها) و فرزندش محسن هم در اين ايام اتفاق افتاده است،حال آنكه طبق شواهد تاريخي اين حادثه مدتي بعد از شهادت پيامبر(صلي الله عليه و آله) بوده است،و شايد بتوان گفت قطعاً در اين ايام نبوده است،هر چند اظهار نظر در مورد تاريخ دقيق اين اتفاقات نيازمند تحقيق و بررسي بيشتر تاريخي است.
    مطمئنا جناب پاسخگو نیاز به بررسی بیشتر هست
    به این مستندات لطفا مراجعه بفرمایید
    ارشاد شیخ مفید جلد 1صفحه 356
    کشف الغمه اربلی جلد1 صفحات440 تا 441

    نقل قول نوشته اصلی توسط ابدیت نمایش پست
    جواب را شايد نتونم در قالب كلمات بنويسم . " ايام محسنيه " تعبيري است كه فقط افراد خاصي به آن اعتقاد دارند و در اين چند روز طرفداران زيادي به خود جذب كردند .
    همون طور که پاسخگوی گرامی هم فرمودند باید با بصیرت به این موضوع نگاه کرد
    جدا از لفظ محسنیه و... این طور نیست که افراد خاصی فقط به شهادت حضرت محسن(ع) اعتقاد داشته باشند
    همه هیئت های فعال در این ایام به نحوی به این موضوع می پردازند
    همون طور که مقام معظم رهبری تاکید دارند فقط باید مراقب شرارت ها در این زمینه باشیم نه این که کلا صورت مسئله رو پاک کنیم
    می ترسم از اون روزی که فردای دیگه بچه های ما بگن حضرت فاطمه زهرا(س) بر اثر بیماری فوت کرد! و اصلا مگه بچه ای به نام حضرت محسن وجود داشت؟!(در صورتی که همین الانم از یه کلاس نه دبستانی و راهنمایی بلکه دبیرستانی بپرسید حضرت محسن(ع) رو می شناسی خدا می دونه چی جواب میده!)

    بچه شیعه باور کن محسن(ع) پسر حضرت زهرا(س) بود!
    مـحـسـن(علیه السلام): کوچکترین فرزند حضرت فاطمه زهراء و علیّ مرتضی(صلوات الله علیهم) است.(۳)
    مـحـسـن(علیه السلام): اولین،کوچکترین و مظلومترین شهید در راه حفظ قرآن و ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام)است.(۴)
    مـحـسـن(علیه السلام):اولین کسی است که فردای قیامت برای او دادخواهی و بوسیله او بر علیه دشمنان حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهراء(علیهاالسلام) مخاصمه شود.(۵)
    مـحـسـن(علیه السلام):شهیدی است که زودتر از مادرش حضرت زهراء(سلام الله علیها) به دیدار پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و استقبال شهادت رفت و همچون مادر مظلومه اش،قبرش مخفی است. (۶)
    مـحـسـن(علیه السلام): قرآن در سورۀ تکویر از محسن شهید(علیه السلام) به «مَوؤُدَة» به معنی «به ستم کشته شده»خبر داده است.(۷)
    مـحـسـن(علیه السلام):پنجمین ثمرۀ ولایت است که تأویل آیات « وَ إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت*بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت » در شأن او است.(س۸۱/ ۸و۹) (۸)
    مـحـسـن(علیه السلام):سقط شده به علت اینکه دوّمی یعنی عمربن الخطاب(لعنة الله علیه)، با لگد به پهلوی مادرش زهراء(سلام الله علیها) زد.(۹)
    مـحـسـن(علیه السلام): به علت اینکه دومی با لگد درب آتش گرفته را بر رویمادر مظلومه اش انداخت،سِقط شده است.(۱۰)
    مـحـسـن(علیه السلام):کسی است که شهادت و سقط او همانند سقوط برادرش امام حسین(علیه السلام) از روی اسب درعاشوراء است. (۱۱)

    ** اَلـیـَومَ جَـرَّدَتِ الـسّـَقـیـفَةُ سَـیفَهـا **
    ** فَـغَـذا بـِهِ رَأسُ الـحُسَـیـنِ قـَطـیعا **

    ** اَلـیَـومَ مـِن إسقـاطِ فـاطِمَ مـُحسِنا **
    ** سَقَطَ الحَسَینُ عَنِ الجَوادِ صَریعا **

    مـحـسـن(علیه السلام):اولین قربانی سقیفه ای است که مخالفین غدیر و دشمنان امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) برپا نمودند و بغض خود را به حضرت علی(علیه السلام) با شهید نمودن امام حسن و امام حسین(صلوات الله علیهما) تکرار نمودند.(۱۲)
    مـحـسـن(علیه السلام):در قرآن قاتلان او بنام «جبت و طاغوت» هستند که خود و پیروانشان تا روز قیامت مورد لعنت خداوند هستند.


    «وَ مَن یَلعَنِ اللهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ نَصیراً»
    (نساء/ ۵۱-۵۲)

    مـحـسـن(علیه السلام):لعن نمودن بر قاتلان او که «جبت و طاغوت» هستند،باعث نوشته نشدن گناه در صحیفه اعمال مؤمنین و وسیله آمرزش گناهان است.(۱۳)

    *** اَللَّهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغوت وَ النَّعثَل وَ عَذّبهُم عَذاباً شَدیداً ***

    (۱) فرائد السّمطَین،ج۲،ص۳۵.تألیف امام کبیر اکمل ابراهیم بن محمد بن ابی بکر بن محمد جُوَینی شافعی صوفی.
    (۲) الملل و النّحل،ج۱،ص۵۷.
    (۳)و(۴)و(۵) بیت الأحزان.
    (۶)و(۷)و(۸) بحارالأنوار،ج۵۳،ص۲۳.
    (۹)و(۱۰) بیت الأحزان.
    (۱۱)و(۱۲)و(۱۳) شفاءالصدور،ج۲،ص ۳۷۹.

    به این دوتا تاپیک هم سری بزنید بعد نیست

    http://www.askquran.ir/thread18839.html
    http://www.askquran.ir/thread18833.html


    به امید منتقم مادر :salavat10:

    یا علی

    به نام خدا

    [SIGPIC][/SIGPIC]

    کوچه هامان را به نام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم

    (شادی روحشان صلوات)


    آیت الله سید علی قاضی(ره) عارف کامل:در مستحبات عزاداری و زیارت سید الشهدا علیه السلام مسامحه ننمایید
    و روضه هفتگی و لو دو سه نفری داشته باشید که اسباب گشایش است.

    منو دل کندن از دل بر محاله...

    یا علی


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود