صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا حضرت محمد(ص) ازآغاز بر انگیخته شدن پیامبر بود ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1

    آیا حضرت محمد(ص) ازآغاز بر انگیخته شدن پیامبر بود ؟




    با درود


    آیا حضرت محمد از آغاز بر انگیخته شدن پیامبر بود یا بعدا پیامبر شد ؟؟


    توضیح اینکه

    آیاتی که به روشنی دلالت بر پیامبر پیمبری و رسالت حناب محمد کند در ابتدای آورده شدن قرآن

    وجود ندارد

    بیشتر آیهای مربوط به رسالت و نبوت در مدینه است نه مکه

    لطفا توضیح دهید اگر ایشان پیامبر خدا بودند چرا از ابتدا ی فرود قرآن پیامبری ایشان قطعانه اعلام نشد ؟؟


    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 5
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۱۱/۱۳ در ساعت ۱۴:۱۶

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    رسالت پیامبر




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    با درود


    آیا حضرت محمد از آغاز بر انگیخته شدن پیامبر بود یا بعدا پیامبر شد ؟؟


    توضیح اینکه

    آیاتی که به روشنی دلالت بر پیامبر پیمبری و رسالت حناب محمد کند در ابتدای آورده شدن قرآن

    وجود ندارد

    بیشتر آیهای مربوط به رسالت و نبوت در مدینه است نه مکه

    لطفا توضیح دهید اگر ایشان پیامبر خدا بودند چرا از ابتدا ی فرود قرآن پیامبری ایشان قطعانه اعلام نشد ؟؟


    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی چند مطلب خدمت شما عرض می شود :

    - پیامبر از ابتدایی که وحی به او می شود و فرشته وحی بر او نازل می شود متوجه نبوت خویش می شود .

    - این مطلب از اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم نازل شده است می توان فهمید . و این ادعا که آیات نبوت پیامبر از مدینه شروع می شود ، ادعای صحیحی نیست .

    - به طور مثال آیات ابتدایی سوره مدثر را ملاحظه بفرمایید :

    بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَأَيهَا الْمُدَّثِّرُ(1) قُمْ فَأَنذِرْ(2) وَ رَبَّك فَكَبرْ(3)

    در این آیات که از اولین آیاتی است که بر پیامبر اکرم نازل شده است و در مکه نازل شده است ، به روشنی وظیفه پیامبر و هدایت و انذار مردم ، بیان شده است -1 -و این گونه نیست که پیامبر در مدینه آیاتی را دریافت کند که او را به رسالت مبعوث کند .

    موفق باشید

    1 ترجمة الميزان ج : 20ص :122


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 5 نمایش پست
    بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَأَيهَا الْمُدَّثِّرُ(1) قُمْ فَأَنذِرْ(2) وَ رَبَّك فَكَبرْ(3)

    در این آیات که از اولین آیاتی است که بر پیامبر اکرم نازل شده است و در مکه نازل شده است ، به روشنی وظیفه پیامبر و هدایت و انذار مردم ، بیان شده است -1 -و این گونه نیست که پیامبر در مدینه آیاتی را دریافت کند که او را به رسالت مبعوث کند .
    با درود

    ازپاسخگویی شما سپاسگزارم اما

    آیاتی که آورده ای دلیلی آشکاری بر نبی بودن و رسول بودن جناب محمد نیست

    می گوید

    قُمْ فَأَنْذِرْ(المدثر/2)
    برخيز و بترسان


    آیا شما ترساندن مردم را برابر رسالت یا نبوت می گیرید ؟

    گرامی انذار معادل رسالت و نبوت نیست

    نگاه کنید به آیات زیر که انذار معنی رسالت یا نبوت نمی دهد

    وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ( 122 )

    و این آیه

    قُلِ انْظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا تُغْنِي الْآيَاتُ وَالنُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ ( 101 )



    پس هر کسی (حتی دیکتاتور ها، زمین لرزه و شهاب سنگها ) هم می تواند دیگران را بترساند دیگر نیازی به رسالت نیست که !!!!

    شگفتا که بر اساس قرآن یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین دستورا ت و ارکان اسلام ترساندن و ارعاب مردم است !!!!
    !! گویی با ترساندن بایستی هدایت شوند
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۱۱/۱۵ در ساعت ۰۹:۵۸


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نذیر




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    با درود

    ازپاسخگویی شما سپاسگزارم اما

    آیاتی که آورده ای دلیلی آشکاری بر نبی بودن و رسول بودن جناب محمد نیست

    می گوید

    قُمْ فَأَنْذِرْ(المدثر/2)
    برخيز و بترسان


    آیا شما ترساندن مردم را برابر رسالت یا نبوت می گیرید ؟

    گرامی انذار معادل رسالت و نبوت نیست

    نگاه کنید به آیات زیر که انذار معنی رسالت یا نبوت نمی دهد

    وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ( 122 )

    و این آیه

    قُلِ انْظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَمَا تُغْنِي الْآيَاتُ وَالنُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ ( 101 )



    پس هر کسی (حتی دیکتاتور ها، زمین لرزه و شهاب سنگها ) هم می تواند دیگران را بترساند دیگر نیازی به رسالت نیست که !!!!

    شگفتا که بر اساس قرآن یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین دستورا ت و ارکان اسلام ترساندن و ارعاب مردم است !!!!
    !! گویی با ترساندن بایستی هدایت شوند
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    چند مطلب :

    - آیه فوق دلالت بر نبوت پیامبر دارد ولی اگر شما قبول ندارید ، بنده بحثی بر سر این آیه نمی کنم تا اینکه بحث ما را از سوال اصلی منحرف کند و اطاله بلافائده داشته باشد .

    - در مورد نبوت پیامبر به آیه 28 سوره سبا که سوره ای مکی است نیز می توان استشهاد کرد که رسالت پیامبر را با لفظ صریح "ارسلناک " بیان می کند : وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّهً لِلنَّاسِ بَشِیراً وَ نَذِیراً

    - با توجه به آیه فوق ادعای شما صحیح نیست و از ابتدای بعثت ، پیامبر به عنوان نبی معرفی می شود .

    - در مورد مطلب پایانی تان نیز چون خارج از موضوع است و شما مجددا رویه سابقتان را پیش گرفته اید که در میان بحثی مشخص مباحثی دیگر را وارد کنید تا بعد بتوانید از شاخه ای به شاخه ی دیگر بروید ، پاسخ نمی دهم ، اگر بسیار مایل هستید ، می توانید در موضوعی مشخص و جدا آن سوال را هم مطرح کنید .

    موفق باشید

  7. تشکر


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 5 نمایش پست
    آیه فوق دلالت بر نبوت پیامبر دارد
    نخست
    با دلیل عرض کردم که ندارد

    دوم

    اگر داشت بجای یا ایها المدثر چون آیات مدنی براحتی می گفت یا ایها النبی ، یا ایها الرسول


    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 5 نمایش پست
    در مورد نبوت پیامبر به آیه 28 سوره سبا که سوره ای مکی است نیز می توان استشهاد کرد که رسالت پیامبر را با لفظ صریح "ارسلناک " بیان می کند : وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّهً لِلنَّاسِ بَشِیراً وَ نَذِیراً
    نخست

    این آیه هم دلیلی بر رسالت جناب محمد به عنوان نبی و رسول ندارد فقط به عنوان بشیر و نذیر آمده که این دو واژه ارتباطی با رسالت ندارند

    چرا که در قرآن هم بشیر و هم انذار برای غیر پیامبر هم آمده است

    دوم

    اگر تکیه ی شما بر واژه ی ارسلناک است این ارسلناک نیز بخودی خود و بدون قرینه ی تکمیلی دلیلی بر پیامبری جناب محمد نیست

    به آیات زیر نگاه کنید که آیا ارسلنا بخودی خود نشانگر رسالت است ؟؟؟

    وَأَرْسَلْنَا السَّمَاءَ عَلَيهِمْ مِدْرَارًا وَجَعَلْنَا الْأَنْهَارَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْنًا آخَرِينَ(الأنعام/6
    )

    و آسمان را پي در پي بر آنان فرو فرستاديم و رودبارها از زير [شهرهاي] آنان روان ساختيم پس ايشان را به [سزاي] گناهانشان هلاک کرديم و پس از آنان نسلهاي ديگري پديد آورديم


    در آیه ی بالا آیا آسمان پیامبر است ؟؟


    فَأَرْسَلْنَا عَلَيهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آياتٍ مُفَصَّلَاتٍ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ(الأعراف/133)
    پس بر آنان طوفان و ملخ و کنه ريز و غوکها و خون را به صورت نشانه‏هايي آشکار فرستاديم و باز سرکشي کردند و گروهي بدکار بودند

    آیا در آیات بالا ارسلنا نشانگر پیامبر بودن حشرات و خون و غوکها است ؟؟



    وَفِي عَادٍ إِذْ أَرْسَلْنَا عَلَيهِمُ الرِّيحَ الْعَقِيمَ(الذاريات/41)
    و در [ماجراي] عاد [نيز] چون بر [سر] آنها آن باد مهلک را فرستاديم

    آیا در آیه بالا باد هلاکت زا پیامبر است ؟


    پس اگر از صرف واژه ی ارسلنا این گونه برداشت شود که پیمبری را می رساند تمام پدیده ها و اشیاء پیامبرانند و برای پیامبر بودن جناب محمد دیگر رنگی نمی ماند



    از طرف دیگر
    اما در برابر به آیه ی زیر که در سوره ی احزاب مدنی ( حاوی اوج دعوی رسالت ) نگاه کنید

    يا أَيهَا النَّبِي إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا(الأحزاب/45)


    یا ایها النبی را پیش از انا ارسلناک نشانده است چرا که صرف ارسلنا ک همانگونه که گفتم دلیلی بر پیامبری نیست
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۱۱/۱۶ در ساعت ۰۱:۲۷


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تفسیر های به رای ...




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست


    نخست
    با دلیل عرض کردم که ندارد

    دوم

    اگر داشت بجای یا ایها المدثر چون آیات مدنی براحتی می گفت یا ایها النبی ، یا ایها الرسول



    نخست

    این آیه هم دلیلی بر رسالت جناب محمد به عنوان نبی و رسول ندارد فقط به عنوان بشیر و نذیر آمده که این دو واژه ارتباطی با رسالت ندارند

    چرا که در قرآن هم بشیر و هم انذار برای غیر پیامبر هم آمده است

    دوم

    اگر تکیه ی شما بر واژه ی ارسلناک است این ارسلناک نیز بخودی خود و بدون قرینه ی تکمیلی دلیلی بر پیامبری جناب محمد نیست

    به آیات زیر نگاه کنید که آیا ارسلنا بخودی خود نشانگر رسالت است ؟؟؟

    وَأَرْسَلْنَا السَّمَاءَ عَلَيهِمْ مِدْرَارًا وَجَعَلْنَا الْأَنْهَارَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْنًا آخَرِينَ(الأنعام/6
    )

    و آسمان را پي در پي بر آنان فرو فرستاديم و رودبارها از زير [شهرهاي] آنان روان ساختيم پس ايشان را به [سزاي] گناهانشان هلاک کرديم و پس از آنان نسلهاي ديگري پديد آورديم


    در آیه ی بالا آیا آسمان پیامبر است ؟؟


    فَأَرْسَلْنَا عَلَيهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آياتٍ مُفَصَّلَاتٍ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ(الأعراف/133)
    پس بر آنان طوفان و ملخ و کنه ريز و غوکها و خون را به صورت نشانه‏هايي آشکار فرستاديم و باز سرکشي کردند و گروهي بدکار بودند

    آیا در آیات بالا ارسلنا نشانگر پیامبر بودن حشرات و خون و غوکها است ؟؟



    وَفِي عَادٍ إِذْ أَرْسَلْنَا عَلَيهِمُ الرِّيحَ الْعَقِيمَ(الذاريات/41)
    و در [ماجراي] عاد [نيز] چون بر [سر] آنها آن باد مهلک را فرستاديم

    آیا در آیه بالا باد هلاکت زا پیامبر است ؟


    پس اگر از صرف واژه ی ارسلنا این گونه برداشت شود که پیمبری را می رساند تمام پدیده ها و اشیاء پیامبرانند و برای پیامبر بودن جناب محمد دیگر رنگی نمی ماند



    از طرف دیگر
    اما در برابر به آیه ی زیر که در سوره ی احزاب مدنی ( حاوی اوج دعوی رسالت ) نگاه کنید

    يا أَيهَا النَّبِي إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا(الأحزاب/45)


    یا ایها النبی را پیش از انا ارسلناک نشانده است چرا که صرف ارسلنا ک همانگونه که گفتم دلیلی بر پیامبری نیست

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی تفسیر قرآن خود علم دقیقی است و به سادگی یک کتاب داستان نیست که شما تنها بخواهید از روی اینکه خداوند پیامبر را ایها النبی خطاب کرده یا ایها المدثر ، نتیجه بگیرید که پس پیامبر در مکه پیامبر نبوده و بعد از ورود به مدینه آیات نبوت نازل می شود .

    ارسلناک به روشنی دلالت بر نبوت پیامبر می کند و وظیفه او را هم در ادامه بیان می کند و بسیار روشن و مانند خورشید واضح است که وقتی ارسلنا با امور دیگری مانند باد ، طوفان و ... می آید ، طبیعتا با توجه به قرائن معنای دیگری دارد ولی در جایی که خطاب به شخصی گفته می شود که من تو را رسول خود می فرستند و وظایف تو هم این چنین است ، کاملا روشن است که این شخص رسول و نبی است . مگر اینکه بنای قبول کردن حق را نداشته باشیم و مدام بخواهیم اشکالات بی اساس کنیم .

    موفق باشید
    ویرایش توسط رئوف : ۱۳۹۰/۱۱/۱۶ در ساعت ۲۲:۴۴


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام به دوستانی که در این بحث شرکت می کنند. بنده هم با اجازه دوستان نظر خودم رو بیان می کنم. به نظر بنده، این پرسش از اساس مشکل دارد، زیرا: یا پرسشگر محترم، قرآن را به عنوان وحی و سخن خداوند قبول دارد، و یا قبول ندارد. اگر قبول دارد، دیگر بحثی نیست و اصل پرسش منتفی می شود، زیرا وحی ای که در قالب انذار و بشارت و هدایت مردم نازل می شود، مختص پیامبران است و در غیر آنها نمونه ندارد. اما اگر وحی بودن قرآن را قبول ندارد، دیگر معنا ندارد که دلیل پیامبری را از کتابی که قبولش ندارد، جویا شود! چون هر آیه ای را هم مثال بیاوری، می گوید: ساختگی است و وحی نیست! لذا می بینید که اصل پرسش ایراد دارد و معنای درستی پیدا نمی کند.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۱۱/۱۷ در ساعت ۰۷:۵۳


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در پست قبلی عرض کردم اصل پرسش ایراد دارد اما با فرض اینکه ایرادی نداشته باشد عرض می کنم، در آیات متعددی از اولین سوره های نازله شواهد و قرائن کافی وجود دارد مثل آیات 5 و 8 و 44 و 48 سوره قلم (که دومین سوره نازله است)، ولی برای اینکه جناب غلامعلی این آیات را توجیه نکند و خواهان آیه ای باشد که پیامبر اکرم را صریحا با صفت «رسول» یا «نبی» توصیف کرده باشد، آیه ای که با صراحت تمام و بدون هیچ تردیدی رسالت ایشان را در همان اوایل نزول صریحا ذکر می کند، آیه 15 سوره مزمل است که می فرماید: إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَيْكُمْ رَسُولاً شاهِداً عَلَيْكُمْ كَما أَرْسَلْنا إِلى‏ فِرْعَوْنَ رَسُولاً (مزمل/15)؛ «ما پيامبرى به سوى شما فرستاديم كه گواه بر شماست، همان گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستاديم». همانطور که می بینیم آیه کریمه در نهایت صراحت است و با واژه «رسول»، به پیامبری نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) تصریح می کند. سوره مزمل سومین سوره نازله است. برای ترتیب سوره های نازله رجوع کنید به: تلخیص التمهید/استاد معرفت/ج1/ص90.
    ویرایش توسط الماس بنفش : ۱۳۹۰/۱۱/۱۷ در ساعت ۰۰:۰۰


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سوره تکویر هفتمین سوره نازله است. در این سوره خدای سبحان بعد از سوگندهایی، با تاکید و صراحت هر چه تمام تر بیان می کند که قرآن نازل شده از طرف خداوند متعال است که توسط فرشته ای که امین وحی است بر پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نازل شده تا مردم را به راه راست هدایت فرماید (که چنین ویژگیهایی مختص پیامبران است و در غیر آنها نمونه ندارد)؛ اینک آیات سوره تکویر: إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَريمٍ (19) ذي قُوَّةٍ عِنْدَ ذِي الْعَرْشِ مَكينٍ (20) مُطاعٍ ثَمَّ أَمينٍ (21) وَ ما صاحِبُكُمْ بِمَجْنُونٍ (22) وَ لَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبينِ (23) وَ ما هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنينٍ (24) وَ ما هُوَ بِقَوْلِ شَيْطانٍ رَجيمٍ (25) فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ (26) إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ لِلْعالَمينَ (27) لِمَنْ شاءَ مِنْكُمْ أَنْ يَسْتَقيمَ (28) وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمينَ (29) كه اين (قرآن) كلام فرستاده بزرگوارى است [جبرئيل امين‏] (19) كه صاحب قدرت است و نزد (خداوند) صاحب عرش، مقام والايى دارد! (20) در آسمانها مورد اطاعت (فرشتگان) و امين است! (21) و مصاحب شما [پيامبر] ديوانه نيست! (22) او (جبرئيل) را در افق روشن ديده است! (23) و او نسبت به آنچه از طريق وحى دريافت داشته بخل ندارد! (24) اين (قرآن) گفته شيطان رجيم نيست! (25) پس به كجا مى‏رويد؟! (26) اين قرآن چيزى جز تذكّرى براى جهانيان نيست، (27) براى كسى از شما كه بخواهد راه مستقيم در پيش گيرد! (28) و شما اراده نمى‏كنيد مگر اينكه خداوند- پروردگار جهانيان- اراده كند و بخواهد! (29)
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۱۱/۱۷ در ساعت ۰۷:۵۲


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    24
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    آیات مکی دیگری که به رسالت و نبوت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) تصریح دارد بسیار است و به ذکر همین مقدار اکتفا می کنم. جناب غلامعلی اگر قانع نشدید بفرمایید تا باز آیات بیشتری از سوره های مکی که صراحت روشن دارند ذکر کنم؛ به نظرم آیاتی که ذکر شد، در پاسخ منطقی به پرسش شما وضوح کامل داشت.


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود