صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مسلمانان در مقابل کسانی که به اسلام ایمان نیاوردند باید چه عکس العملی نشان دهند

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    مسلمانان در مقابل کسانی که به اسلام ایمان نیاوردند باید چه عکس العملی نشان دهند




    1-آیات متشابه:
    کار دین باجبار نیست راه هدایت وضلالت بر همه کس روشن گردید. (سوره بقره.آیه256)
    وتوای رسول ما با آنانکه ایمان نمی آورند بگو که شما هر چه بتوانید بزشتکاری و معصیت خدا بپردازید ما هم بکار طاعت خود مشغول خواهیم بود.(سوره هود.آیه121)
    پس اگر باز روی از خدا بگردانند ای رسول ما بر تو تبلیغ رسالت واتمام حجتی بیش نیست. (سوره نحل.آیه82)
    ما این کتاب رابه حق برای هدایت مردم بر تو نازل کردیم.پس هرکس که هدایت یافت به سود خود اوست وهر که گمراه شد به زیان خود به گمراهی افتاده است و تو وکیل آنها نیستی.(سوره الزمر.آیه42)
    2-متضاد آیات:
    با هر که از اهل کتاب ایمان بخدا و روز قیامت نیاورده و انچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی دانند به دین حق نمی گروند قتال و کارزار کنیدتا آنگاه با ذلت و تواضع باسلام جزیه دهند. (سوره توبه.آیه29)
    بکشیدآنهائی را که به دین خدا روی نمی آورندتا فتنه وفسا د از روی زمین برطرف شود. (سوره بقره.آیه193)
    پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانیدوآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است. (سوره توبه.آیه5)
    آنانرا بقتل برسانید هر کجا مشرکین را یافتید واز شهرهایشان آواره شان کنید چنانکه آنان شما را از وطن آ واره کردند.کارهای فتنه انگیز آ نان بدتراز کشتار است. (سوره بقره.آیه191)
    نتیجه:همانطور که ملا حظه می کنید مشخص نیست مسلما نا ن در مقابل کسانی که بدین اسلام ایمان نیاوردند(مشرک.کافر.اهل ذمه.زندیق.مجوس.ملحد) باید چه عکس العملی نشان دهند.باید با آنان جنگ و قتال کنند یا انها را بحال خود رها کنند؟


    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی 1

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۴:۰۰
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود

    در این زمینه چند نکته عرض می شود:


    1. مبارزه با شرک و بت پرستی، ابتدا صرفا با ابلاغ وحی و با بیان استدلال و ... بوده است. بسیاری از آیات که اشاره به هدایت و اطاعت و یا ابلاغ رسالت و ... دارند همین هدف را دنبال می کنند:
    «فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ الْمُبِينُ»‏ (نحل، 82)
    «إِنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ لِلنَّاسِ بِالْحَقّ فَمَنِ اهْتَدَى‏ فَلِنَفْسِهِ وَ مَن ضَلَّ فَإِنَّمَا يَضِلُّ عَلَيْهَا وَ مَا أَنتَ عَلَيهم بِوَكِيلٍ» (زمر، 41)


    2. با قدرت یافتن مسلمانان و نیز پس از این که دیگر بیان و استدلال و گفتگو، کارساز نبود و مشرکان همچنان بر بت پرستی و شرک و دشمنی خود پافشاری می کردند، خداوند به پیامبر اکرم(ص) دستور داد که محاجه کردن و استدلال آوردن با مشرکان را تمام کند و با ایشان اتمام حجت نماید:
    «وَ قُلْ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ اعْمَلُوا عَلى‏ مَكانَتِكُمْ إِنَّا عامِلُونَ وَ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ» (هود، 121)

    این بیان در حقیقت خاتمه دادن به احتجاج و نوعی تهدید کردن است.


    3. پس از این که با مشرکان اتمام حجت شد و معلوم شد که آنها قصد ایمان آوردن ندارند، دستور به مبارزه با آنها، آن هم با شرائط خاص داده شده است.

    از جمله این شرائط خاص، مختص بودن دایره این قتال و جنگ، به شهر مکه است لذا این حکم در مورد شهرهای دیگر نیست.
    هم چنین در صورت نداشتن قصد جنگ با مسلمانان، به آنها فرصت خروج داده شده است. اگر هم تسلیم می شدند دیگر حکم مبارزه با آنها برداشته می شد. آیه 5 سوره توبه به همین مهلت چهار ماهه اشاره دارد:
    «فَإِذَا انسَلَخَ الْأَشهرُ الحرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَ أَقَامُواْ الصَّلَوةَ وَ ءَاتَوُاْ الزَّكَوةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ» (توبه، 5)


    4. این دستور قتال و جنگ، برای مقابله با ظلمهایی است که مشرکان در حق مسلمانان روا داشته اند:
    «وَ اقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ» (بقره، 191)

    معناى آيه اين است كه عليه مشركين مكه كمال سخت‏گيرى را به خرج دهيد، و آنان را هر جا كه برخورديد به قتل برسانيد، تا مجبور شوند از سرزمين و وطن خود كوچ كنند، همانطور كه شما را مجبور به ترک وطن كردند.


    5. جنگ و قتال در اسلام جنبه دفاع دارد:

    «وَ لَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ المسْجِدِ الحرَام‏ حَتىَ‏ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ»
    با آنها، در نزد مسجد الحرام (در منطقه حرم)، جنگ نكنيد! مگر اينكه در آن جا با شما بجنگند. پس اگر (در آن جا) با شما پيكار كردند، آنها را به قتل برسانيد! (بقره،191)


    6. شهر مکه، موقعیت خاصی در نزد جامعه اسلامی دارد. وجود کعبه و خانه خداوند در این شهر، آن شهر را به مرکز توحید تبدیل ساخته لذا اصلا با بت پرستی و شرک قابل جمع شدن نیست لذا خداوند دستور می دهد که این شهر از مظاهر بت پرستی و شرک پاک شود و مشرکینی که می خواهند بر شرک خود باقی باشند باید این شهر را ترک کرده و از آن خارج شوند تا محدوده حرم الهی از هرگونه شرک و بت پرستی خالی باشد:
    «يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نجسٌ فَلَا يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا» (توبه، 28)



    بنا بر این، این آیات با هم تعارضی ندارند بلکه اشاره به مراحل زمانی مختلف و نیز موقعیتها و شرائط متفاوت دارند. افزون بر این که راجع به شهر مکه است نه همه جا، و آن هم با شرائط خاص.



    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۱/۲۲ در ساعت ۱۹:۴۹

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    160
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با درود بر دوستان
    قصد ندارم زياد بنويسم چون ايات خودشون به اندازه كافي گويا هستن
    همچنان كه برخي دوستان مي دونن من به تاريخ اتكا نمي كنم (بنا به دلايلي كه گفته ام) و نيازي هم نمي بينم براي اين ايات به تاريخ اتكا كنيم
    تنها به چند نكته اشاره مي كنم
    1. من واقعا كنجكاوم بدونم اگه در ساير مذاهب و مكاتب چنين برخوردي با افرادي كه عقيده مخالف دارن مي شد شما اون رو مي پذيرفتين ؟ (دوستي به مسئله حجاب در فرانسه اشاره كردن حال اگه اون كار بده اين خوبه كه همه مجبورن تو ايران حجاب اجباري داشته باشن حتي كسايي كه از ساير كشورها ميان؟)
    براي مثال اگه كومونيست ها در كشوري كومونيستي مسلمان هايي رو مي كشتن به دليل تبليغ دينشون و... شما اون رو تائيد مي كردين؟
    2. به نظر شما اين چنين رفتاري در تضاد با ازادي انسان نيست ؟ ايا كسي كه با شما هم عقيده نيست محكوم به مرگه؟
    3.شما خودتون ادعا مي كنيد كه قران براي تمام نسل ها و تمام اعصار هست حال با اين سخنان من فكر مي كنم دارين گفته هاي خودتون رو نقض مي كنين (كافيه يه كم دقت كنين)
    4. با توجه به اين ايه مي شه مفهوم اسلام زوركي رو به خوبي دريافت
    پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانیدوآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است.
    5.با توجه به اين ايات فكر كنم كارهاي تروريستي كه برخي مثل بن لادن انجام مي دادن قابل توجيح باشه و فكر كنم چنين افرادي دارن به خوبي به گفته هاي قران عمل مي كنن و از مسلمون هاي واقعي هستن كه در بهشت جايگاه ويژه اي خواهند داشت!!


    ترجيح مي دهم حقيقتي ازارم دهد تا اين كه دروغي ارامشم بخشد

  5. تشکرها 3


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود

    1. بهتر است در بیان مطالب، بیش از این انصاف و صداقت را رعایت کنیم.

    2. واضح است که امر به معروف و نهی از منکر و نیز هدایت و راهنمایی دیگران، مراحلی دارد که از مراحل اولیه آن همان گفتگو و ارشاد زبانی و نصیحت کردن است. همین کاری که رسول گرامی اسلام(ص) انجام دادند و حتی آن قدر دلسوز بودند که خداوند به ایشان فرمود:
    «فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً»؛ گويى مى‏خواهى بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاك كنى اگر به اين گفتار ايمان نياورند! (کهف، 6)

    «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلاَّ يَكُونُوا مُؤْمِنين‏»؛ گويى مى‏خواهى جان خود را از شدّت اندوه از دست دهى بخاطر اينكه آنها ايمان نمى‏آورند! (شعراء، 3)


    3. حکم به قتال با مشرکان، در مقابل کشتار و ظلمهای آنها بوده است؛ و این حق اولیه هر انسانی است که در برابر دشمن از خود دفاع کند.
    در ثانی مکه حرم الهی است و نباید مظاهر شرک و بت پرستی در آن باشد لذا ابتدا به مشرکان و بت پرستان مهلت داده می شود تا یا ایمان بیاورند و یا خارج شوند، اگر بمانند و بر دشمنی خود پافشاری کردند، با آنها مبارزه و جنگ می شود.

    4. چه اشکالی دارد که رفتار مسلمانان با غیر مسلمانان بر اساس مصلحت دین و پیرو آن چیزی باشد که خداوند به آنها دستور داده است. جلب رضایت و مصلحت دین الهی اولویت دارد بر همه چیز.

    5. ضمنا موضوع سخن، درباره نحوه عملکرد مسلمانان در همه زمانها و دفاع از عملکرد آنها نیست بلکه موضوع سخن راجع به تعالیم قرآن و ارشادات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام است.





    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۱/۲۳ در ساعت ۲۲:۰۰

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    توجه:


    موضوع تاپیک در مورد دستورات الهی در قرآن و سنت معصومین علیهم السلام راجع به نوع رفتاری که مسلمانان باید با غیر مسلمانان داشته باشند است لذا دوستان لطف نموده و در این خصوص گفتگو کنند.

    واضح است که فعالیت های گروههای تروریستی و وهابیان و ... ارتباطی با موضوع تاپیک ندارد.

    همچنین نقل مطالب جعلی و نسبت های دروغ به پیامبر(ص) و ...، به صرف این که در کتب تاریخی وجود دارد، علاوه بر معرفی جایگاه گوینده آن، گزافه ای بیش نیست.



    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۱/۲۳ در ساعت ۲۲:۰۳

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    160
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی 1 نمایش پست
    با سلام و درود

    1. بهتر است در بیان مطالب، بیش از این انصاف و صداقت را رعایت کنیم.

    2. واضح است که امر به معروف و نهی از منکر و نیز هدایت و راهنمایی دیگران، مراحلی دارد که از مراحل اولیه آن همان گفتگو و ارشاد زبانی و نصیحت کردن است. همین کاری که رسول گرامی اسلام(ص) انجام دادند و حتی آن قدر دلسوز بودند که خداوند به ایشان فرمود:
    «فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَديثِ أَسَفاً»؛ گويى مى‏خواهى بخاطر اعمال آنان، خود را از غم و اندوه هلاك كنى اگر به اين گفتار ايمان نياورند! (کهف، 6)

    «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلاَّ يَكُونُوا مُؤْمِنين‏»؛ گويى مى‏خواهى جان خود را از شدّت اندوه از دست دهى بخاطر اينكه آنها ايمان نمى‏آورند! (شعراء، 3)


    3. حکم به قتال با مشرکان، در مقابل کشتار و ظلمهای آنها بوده است؛ و این حق اولیه هر انسانی است که در برابر دشمن از خود دفاع کند.
    در ثانی مکه حرم الهی است و نباید مظاهر شرک و بت پرستی در آن باشد لذا ابتدا به مشرکان و بت پرستان مهلت داده می شود تا یا ایمان بیاورند و یا خارج شوند، اگر بمانند و بر دشمنی خود پافشاری کردند، با آنها مبارزه و جنگ می شود.

    4. چه اشکالی دارد که رفتار مسلمانان با غیر مسلمانان بر اساس مصلحت دین و پیرو آن چیزی باشد که خداوند به آنها دستور داده است. جلب رضایت و مصلحت دین الهی اولویت دارد بر همه چیز.

    5. ضمنا موضوع سخن، درباره نحوه عملکرد مسلمانان در همه زمانها و دفاع از عملکرد آنها نیست بلکه موضوع سخن راجع به تعالیم قرآن و ارشادات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام است.
    با درود
    فكر مي كنم بهتر بود پست هاي دوستان پاك نشه چون به نظرم در ارتباط با موضوع تاپيك بودن و.... (اين نظر شخصيه من به عنوان يه كاربر ساده هست همين) ولي به هر حال بگذريم
    حال به پاسخ هاتون مي پردازم
    1.من موندم كجاي مطلب من بي انصافي بود ؟! من تنها دو پرسش مطرح كردم ولي گويا پاسخي منطقي در كار نيست

    2.وقتي من عملا اياتي رو مي بينم كه با مضمون نابود كردن مشركين و كفار و ... هست و كاملا هم واضح هستن دليلي نمي بينم نتيجه گيري ديگه اي داشته باشم

    3.اين پاسختون هم همانند دو پاسخ قبليتون عجيبه
    شما با اين حرفتون داريد عملا قران براي تمام نسل ها و اعصار رو زير سوال مي بريد در ضمن اگه قرار باشه مشركان يا كفار به دليل كشتار و ظلم هاشون به سايرين كشته بشن ديگه نيازي نيست بگه مشركان ، مي گفت اون كسايي كه به شما ظلم مي كنن يا شما رو مي كشن
    يه مثال مي زنم اگه يه خياط يه جرمي رو مرتكب بشه ميان تو كتاب قانون بگن خياط ها رو بندازين تو زندان (فكر نكنم) بلكه ميان مي گن هر كسي فلان جرم رو انجام بده مجازاتش زندانه
    پس معلوم مي شه كفار و مشركان به دليل عقيده مخالف دستور كشته شدنشون صادر شده و اين كاملا واضحه (با توجه به ايات) كه شرك و كفر و... خودشون به تنهايي جرم محسوب مي شن و مجازاتش رو هم قران مشخص كرده !!
    در مورد مطلب بعديتون هم يه مثال مي زنم
    فرض كنيد پيروان يك ديني بگن فلان شهر (مثلا تهران ) حرم خداي اونهاست و نبايد مظاهر شرك و كفر (در نظر اون ها) در اونجا باشه و بعد بگن ما به مردم تهران فرصت مي ديم يا به دين ما ايمان بيارن يا اين كه تهران رو ترك كنن و اگه بمونن ما همشون رو مي كشيم !!!!!!

    4. من واقعا در عجب از شما و اين همه ازادي كه براي انسان ها قائليد !حال يك سوال اگه افراد ديگه با شما همين كار رو بكنن به نظرتون كار جالبي هست ؟ مثلا همين كاري كه قران گفته شما با غير مسلمون ها انجام بديد يك فرد از يك مكتب و دين ديگه با شما انجام بده و بگه يا مي كشمت يا به اونچه كه من اعتقاد دارم اعتقاد پيدا كن و در جواب اين كه عزيز من اين كارت بر خلاف ازادي انسان هاست و به معني واقعي كلمه زورگويي بگه اونچه كه من بهش اعتقاد دارم بهم چنين اجازه اي داده و چه اشكالي داره من بر اساس اونچه اعتقاد دارم عمل كنم !!!!!!
    و ازادي يعني اين كه شما ازادي بين مرگ يا اعتقاد به خدا و دين و اسلام يكي رو انتخاب كني !!!!!!!

    5. من هم چيز ديگه اي عنوان نكردم و فقط گفتم مسلمون ها بدونن بن لادن يك مسلمان با اعتقاد هست كه داره به خوبي به اموزه هاي قران عمل مي كنه و من فقط خواستم تاثير عمل كردن فردي به اموزه هاي قران رو نشون بدم و مصداقي هم زدم همين
    و با توجه به پاسخ هاتون به نظر مي رسه شما هم با قتل عام اتئيست ها و اگنوستيك ها هيچ مشكلي ندارين !!!!
    ویرایش توسط rasel137 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ در ساعت ۱۶:۳۷
    ترجيح مي دهم حقيقتي ازارم دهد تا اين كه دروغي ارامشم بخشد

  9. تشکرها 4


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط rasel137 نمایش پست
    با درود
    فكر مي كنم بهتر بود پست هاي دوستان پاك نشه چون به نظرم در ارتباط با موضوع تاپيك بودن و.... (اين نظر شخصيه من به عنوان يه كاربر ساده هست همين) ولي به هر حال بگذريم
    حال به پاسخ هاتون مي پردازم
    1.من موندم كجاي مطلب من بي انصافي بود ؟! من تنها دو پرسش مطرح كردم ولي گويا پاسخي منطقي در كار نيست

    2.وقتي من عملا اياتي رو مي بينم كه با مضمون نابود كردن مشركين و كفار و ... هست و كاملا هم واضح هستن دليلي نمي بينم نتيجه گيري ديگه اي داشته باشم

    3.اين پاسختون هم همانند دو پاسخ قبليتون عجيبه
    شما با اين حرفتون داريد عملا قران براي تمام نسل ها و اعصار رو زير سوال مي بريد در ضمن اگه قرار باشه مشركان يا كفار به دليل كشتار و ظلم هاشون به سايرين كشته بشن ديگه نيازي نيست بگه مشركان ، مي گفت اون كسايي كه به شما ظلم مي كنن يا شما رو مي كشن
    يه مثال مي زنم اگه يه خياط يه جرمي رو مرتكب بشه ميان تو كتاب قانون بگن خياط ها رو بندازين تو زندان (فكر نكنم) بلكه ميان مي گن هر كسي فلان جرم رو انجام بده مجازاتش زندانه
    پس معلوم مي شه كفار و مشركان به دليل عقيده مخالف دستور كشته شدنشون صادر شده و اين كاملا واضحه (با توجه به ايات) كه شرك و كفر و... خودشون به تنهايي جرم محسوب مي شن و مجازاتش رو هم قران مشخص كرده !!
    در مورد مطلب بعديتون هم يه مثال مي زنم
    فرض كنيد پيروان يك ديني بگن فلان شهر (مثلا تهران ) حرم خداي اونهاست و نبايد مظاهر شرك و كفر (در نظر اون ها) در اونجا باشه و بعد بگن ما به مردم تهران فرصت مي ديم يا به دين ما ايمان بيارن يا اين كه تهران رو ترك كنن و اگه بمونن ما همشون رو مي كشيم !!!!!!

    4. من واقعا در عجب از شما و اين همه ازادي كه براي انسان ها قائليد !حال يك سوال اگه افراد ديگه با شما همين كار رو بكنن به نظرتون كار جالبي هست ؟ مثلا همين كاري كه قران گفته شما با غير مسلمون ها انجام بديد يك فرد از يك مكتب و دين ديگه با شما انجام بده و بگه يا مي كشمت يا به اونچه كه من اعتقاد دارم اعتقاد پيدا كن و در جواب اين كه عزيز من اين كارت بر خلاف ازادي انسان هاست و به معني واقعي كلمه زورگويي بگه اونچه كه من بهش اعتقاد دارم بهم چنين اجازه اي داده و چه اشكالي داره من بر اساس اونچه اعتقاد دارم عمل كنم !!!!!!
    و ازادي يعني اين كه شما ازادي بين مرگ يا اعتقاد به خدا و دين و اسلام يكي رو انتخاب كني !!!!!!!

    5. من هم چيز ديگه اي عنوان نكردم و فقط گفتم مسلمون ها بدونن بن لادن يك مسلمان با اعتقاد هست كه داره به خوبي به اموزه هاي قران عمل مي كنه و من فقط خواستم تاثير عمل كردن فردي به اموزه هاي قران رو نشون بدم و مصداقي هم زدم همين
    و با توجه به پاسخ هاتون به نظر مي رسه شما هم با قتل عام اتئيست ها و اگنوستيك ها هيچ مشكلي ندارين !!!!

    با سلام و درود


    1. این مطلب اشاره به مطالب شما نبود.


    2. در محدوده حرم الهی فقط باید بانگ توحید برپا باشد لذا نماد شرک و بت پرستی باید از بین برود.
    این گونه نیست که مشرکان فقط یک راه داشته باشند آن هم نابودی و مرگ، بلکه ابتدا به اسلام دعوت شدند لذا اگر ایمان می آوردند در امان بودند؛ هم چنین چندین ماه مهلت داشتند تا در این زمینه تصمیم گیری کنند؛ راه دیگر این که اگر می خواهند مشرک بمانند باید از آن منطقه خارج شوند؛ و راه آخر این که اگر می خواهند مشرک و در مکه باشند راهی به جز مبارزه و جنگ ندارند.

    بنابر این روش برخورد با آنها از روی حق بوده است.


    3. مشرکان مکه، از سردمداران مشرکان بوده و بیشترین ظلم را در حق مسلمانان روا داشتند.
    آیه قرآن یکی از نشانه های مشرکان را اخراج مسلمانان می داند: «وَ أَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ»؛ و از آن جا كه شما را بيرون ساختند [مكه‏]، آنها را بيرون كنيد! (بقره، 191)

    لذا اولا این حکم در مورد همه مشرکان و در همه جا نیست
    ثانیا مشرکان مکه همه با هم در دشمنی با مسلمانان متحد بودند

    طبیعی و منطقی است که حکومتی با دشمنان خود دوستی نداشته باشد، آن هم دشمنانی که لحظه ای دست از دشمنی برنداشته و هر لحظه در کمین فرصتی برای حمله یا ضربه زدن هستند.

    لذا این اصلا غیر طبیعی نیست که حکومتی برای دشمنان خود مهلتی را معین کند تا آنها یا قوانین و ارزشهای آن حکومت را بپذیرند و یا از آن شهر خارج شوند.


    4. توجه:
    دین اسلام، آخرین و کاملترین دین ها است
    مکه هم محل عبادت و حرم امن الهی و پایگاه اسلام تعیین شده
    اکثریت آن شهر را مسلمانان و طرفداران آن دین تشکیل داده اند

    لذا کاملا معقول است که صاحب چنین شریعتی بخواهد همه اهل آن شهر مسلمان شوند و یا از آن شهر به جای دیگر بروند.


    5. قرار نیست هر کسی هر گونه عمل کرد و آن را با برداشت غلط خویش به قرآن نسبت داد و ادعای مسلمانی کرد، بپذیریم و در مقابل، قرآن را تخطئه کنیم. چنین برداشتی اصلا معقول نبوده و منصفانه هم نیست.

    معیار قرآن و تعالیم الهی است نه عمل و ادعای مسلمانی.






    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  11. تشکر


  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    160
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی 1 نمایش پست
    با سلام و درود


    1. این مطلب اشاره به مطالب شما نبود.


    2. در محدوده حرم الهی فقط باید بانگ توحید برپا باشد لذا نماد شرک و بت پرستی باید از بین برود.
    این گونه نیست که مشرکان فقط یک راه داشته باشند آن هم نابودی و مرگ، بلکه ابتدا به اسلام دعوت شدند لذا اگر ایمان می آوردند در امان بودند؛ هم چنین چندین ماه مهلت داشتند تا در این زمینه تصمیم گیری کنند؛ راه دیگر این که اگر می خواهند مشرک بمانند باید از آن منطقه خارج شوند؛ و راه آخر این که اگر می خواهند مشرک و در مکه باشند راهی به جز مبارزه و جنگ ندارند.

    بنابر این روش برخورد با آنها از روی حق بوده است.


    3. مشرکان مکه، از سردمداران مشرکان بوده و بیشترین ظلم را در حق مسلمانان روا داشتند.
    آیه قرآن یکی از نشانه های مشرکان را اخراج مسلمانان می داند: «وَ أَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ»؛ و از آن جا كه شما را بيرون ساختند [مكه‏]، آنها را بيرون كنيد! (بقره، 191)

    لذا اولا این حکم در مورد همه مشرکان و در همه جا نیست
    ثانیا مشرکان مکه همه با هم در دشمنی با مسلمانان متحد بودند

    طبیعی و منطقی است که حکومتی با دشمنان خود دوستی نداشته باشد، آن هم دشمنانی که لحظه ای دست از دشمنی برنداشته و هر لحظه در کمین فرصتی برای حمله یا ضربه زدن هستند.

    لذا این اصلا غیر طبیعی نیست که حکومتی برای دشمنان خود مهلتی را معین کند تا آنها یا قوانین و ارزشهای آن حکومت را بپذیرند و یا از آن شهر خارج شوند.


    4. توجه:
    دین اسلام، آخرین و کاملترین دین ها است
    مکه هم محل عبادت و حرم امن الهی و پایگاه اسلام تعیین شده
    اکثریت آن شهر را مسلمانان و طرفداران آن دین تشکیل داده اند

    لذا کاملا معقول است که صاحب چنین شریعتی بخواهد همه اهل آن شهر مسلمان شوند و یا از آن شهر به جای دیگر بروند.


    5. قرار نیست هر کسی هر گونه عمل کرد و آن را با برداشت غلط خویش به قرآن نسبت داد و ادعای مسلمانی کرد، بپذیریم و در مقابل، قرآن را تخطئه کنیم. چنین برداشتی اصلا معقول نبوده و منصفانه هم نیست.

    معیار قرآن و تعالیم الهی است نه عمل و ادعای مسلمانی.
    با درود
    جناب پاسخگو ظاهرا شما به سخنان من توجه چنداني نداريد
    اميدوارم اين بار اندكي بيشتر دقت كنين و به تك تك پرسش ها و نقد هاي من پاسخ بدين
    1.ولي گزينه 1 كه من در نخستين پستم نوشتم بي پاسخ موند


    2.اين سخن شما به اين شماره مرتبط نيست ولي باز من پاسخ مي دم
    اين نظر شما هست در حالي كه افراد غير مسلمان مي تونن و حق اين رو دارن كه نظر ديگه اي نداشته باشن و به همون دليلي كه شما به خاطر اعتقاداتتون نبايد كشته يا اوره بشيد اون ها هم نبايد چنين بلايي سرشون بياد
    گويا شما مثال من رو فراموش كرديد : فرض كنيد پيروان يك ديني بگن فلان شهر (مثلا تهران ) حرم خداي اونهاست و نبايد مظاهر شرك و كفر (در نظر اون ها) در اونجا باشه و بعد بگن ما به مردم تهران فرصت مي ديم يا به دين ما ايمان بيارن يا اين كه تهران رو ترك كنن و اگه بمونن ما همشون رو مي كشيم!!!!!!


    3.ايات بعدي هم نيست در ضمن اگر فقط مختص مشركان اون زمان بوده چرا در كتابي كه مال تمام زمان هاست بايستي بياد ؟
    در ضمن شما باز به شخنان من توجهي نكردين
    اگه قرار باشه مشركان يا كفار به دليل كشتار و ظلم هاشون به سايرين كشته بشن ديگه نيازي نيست بگه مشركان ، مي گفت اون كسايي كه به شما ظلم مي كنن يا شما رو مي كشن
    يه مثال مي زنم اگه يه خياط يه جرمي رو مرتكب بشه ميان تو كتاب قانون بگن خياط ها رو بندازين تو زندان (فكر نكنم) بلكه ميان مي گن هر كسي فلان جرم رو انجام بده مجازاتش زندانه
    پس معلوم مي شه كفار و مشركان به دليل عقيده مخالف دستور كشته شدنشون صادر شده و اين كاملا واضحه (با توجه به ايات) كه شرك و كفر و... خودشون به تنهايي جرم محسوب مي شن و مجازاتش رو هم قران مشخص كرده !!

    در ضمن ببينيد بحث حكومت نيست (ما بر سر كتابي كه قراره راهنماي انسان باشه بحث مي كنيم ) چون حكومت مال 1400 سال پيش بوده و شما دقيقا دارين مي گين قران هم به درد 1400 سال پيش مي خوره و...


    4. اين نظر شماست و غير مسلمون ها چنين اعتقادي ندارن
    در ضمن اين ايه كاملا واضحه كه چي مي گه : پس از آنکه ماههای حرام بسررسید آنگاه مشرکین را هر کجا یافتید بقتل برسانیدوآنها را دستگیرو محاصره کنید واز هر سو در کمین آنها باشید چنانچه از شرک توبه کردند ونماز اسلام بپا داشتندوذکات دادند پس از آنها دست بدارید که خدا آمرزنده و مهربان است.
    و حتي صحبتي از ترك كردن هم نيست يا كشته شدن يا اسلام!!!
    اين رو فراموش نكنيد هر انساني به هر ديني، فكر مي كنه دينش كامل ترين و بهترينه و با توجه به سخنان شما در هر شهر يا كشوري تنها بايستي يك دين وجود داشته باشه و اون كسايي كه در اقليت هستن بايد يا بميرن يا اواره بشن (اين ديگه از اون حرفا بود !!!!)
    به سوال من هم كه پاسخي ندادين



    5.اشتباه نكنيد من اون رو به قران نسبت ندادم بلكه كاري رو كه قران گفته رو به اون نسبت دادم و فكر نمي كنم هم كار دور از ذهني باشه

    در پايان من فكر مي كنم اگه كسي اندكي بدور از تعصب نگاه كنه و خودش رو جاي كسايي بزاره كه مورد غضب قرانن و به ازادي انسان ها توجه داشته باشه مي تونه پي به حقيقت ببره
    و اميدوارم اين رو فراموش نكنيد به همون اندازه كه عقايد و اعتقادات شما براتون مهمه عقايد و اعتقادات ديگران هم واسشون مهمه و اون ها هم مثل شما انسانن
    ویرایش توسط rasel137 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ در ساعت ۱۸:۴۵
    ترجيح مي دهم حقيقتي ازارم دهد تا اين كه دروغي ارامشم بخشد

  13. تشکرها 2


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    دوست عزیز

    در اینجا دو نوع آدم رو مورد بحث قرار دادید

    1-کسانی که به دین ما کاری ندارند

    2- کسانی که به دین ما کاری دارند


    در مورد گروه اول هیچ عملی لازم نیست و اونها قابل احترام هستند

    در مورد گروه دوم اگر نسبت به آن چیز که من آن را خوب می دانم یعنی اعتقادات صحیح عملی مخالف داشته باشند

    با آنها ابتدا به زبان و اگر پاسخ نداد و آنها باز دشمنی کردند پاسخی کوبنده خواهم داد

    آیا شما با دشمنان خود به نرمی برخورد می کنید؟
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    557
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 17 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    34



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی 1 نمایش پست
    . در محدوده حرم الهی فقط باید بانگ توحید برپا باشد لذا نماد شرک و بت پرستی باید از بین برود. این گونه نیست که مشرکان فقط یک راه داشته باشند آن هم نابودی و مرگ، بلکه ابتدا به اسلام دعوت شدند لذا اگر ایمان می آوردند در امان بودند؛ هم چنین چندین ماه مهلت داشتند تا در این زمینه تصمیم گیری کنند؛ راه دیگر این که اگر می خواهند مشرک بمانند باید از آن منطقه خارج شوند؛ و راه آخر این که اگر می خواهند مشرک و در مکه باشند راهی به جز مبارزه و جنگ ندارند. بنابر این روش برخورد با آنها از روی حق بوده است.
    با سلام و عرض ادب
    در تأیید سخن rasel137 گرامی
    اگر پایه و اساس بیرون راندن مشرکین از مکه حق قانونی مسلمین بوده
    به هر علتی
    آیا اسرائیل هم بنابر محق بودن چنین قانونی اقداماتش در مورد فلسطینیان و بیرون راندن آنان از قدس (بیت المقدس) صحیح است؟
    آیا نسل کشی سزخپوستان توسط اسپانیاییها به بهانه مسیحی کردن آنان صحیح است؟
    جان نباشد جز خبر در آزمون
    هر که را افزون خبر جانش فزون

  16. تشکرها 2


صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود