صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟




    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟




    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 4

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۱/۱۸ در ساعت ۱۳:۱۳
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضوانه نمایش پست
    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟


    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 4
    با سلام خذمت شما

    وهابیان از جهتی شبیه خوارج هستند. خوارج بر اساس تلقی خاصشان از ایمان و کفر، دیگر مسلمانان را کافر و مشرک می دانستند. وهابیون نیز بر اساس تلقی خاصشان از توحید، بسیاری از آداب اسلامی را شرک و کفر می دانند و در نتیجه معتقدان و عمل کنندگان به این آداب را که همه مسلمانان غیر وهابی هستند ، مشرک و کافر می دانند.
    اگر بخواهیم عقاید وهابیان را بیان کنیم بیشتر باید بر نفی و انکار آنها تاکید بورزیم. به دیگر سخن، عقاید آنها نفی عقاید و اعمال دیگر مسلمانان و اتهام شرک به دیگران است.





    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    از جمله مواردی که وهابیان آن را شرک می دانند عبارتند از:

    - توسل به اولیای الهی و طلب شفاعت از آنها

    - سفر به قصد زیارت قبر پیامبر و اهل بیت

    - تبرک و استشفاء به آثار اولیای الهی

    - تعمیر و زیارت قبور اولیای الهی و ساختن مسجد در کنار قبور و نذر بر اهل قبور

    - خداوند را به حق و مقام اولیایش سوگند دادن

    - اعتقاد به سلطه غیبی اولیای الهی




    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    وهابیان تمامی موارد فوق را به دلیل مخالفت با توحید انکار می کنند. البته توحید مورد نظر وهابیان، توحید عبادی است. بر اساس توحید عبادی ، کلمه لا اله الا الله بیانگر آن است که تنها موجودی که باید عبادت و پرستش شود الله تبارک و تعالی می باشد. طبعا این آموزه دینی مورد پذیرش همه مسلمانان بلکه همه مومنان و موحدان است. تفاوت وهابیان با دیگر مسلمانان این است که آنان مواردی همچون توسل و کمک گرفتن و طلب شفاعت از غیر خدا را عبادت غیر خدا و شرک می دانند. موارد که در پست قبل ذکر شد همگی از همین جهت مورد انکار وهابیت قرار می گیرد.

    حال پرسش این است که چرا این امور عبادت غیر خدا و شرک محسوب می شود؟؟


    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 4 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۸:۰۱

    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    محمد بن عبدالوهاب در پاسخ می گوید:

    لااله الا الله هر نوع اله و معبودی غیر از خدا را نفی می کند و واسطه ، نوعی اله و معبود می باشد.پس هرکس پیامبر را واسطه میان خود و خدا قرار دهد، پیامبر را اله و معبود دانسته و او را پرستش کرده است. دلیل او بر این مطلب آن است که مشرکان زمان پیامبر به خدا اعتقاد داشتند اما بتها را واسطه قرار می دادند و به آنها توسل می جستند و از آنها شفاعت می خواستند. در نتیجه همین کار آنها باعث شرکشان شد و خونشان مباح گردید. لازمه توحید این است که فقط خدا را بخوانیم و به او امید داشته باشیم و تنها به او استغاثه کنیم و برای او قربانی و نذر کنیم.پس هرکس به غیر خدا استغاثه کند و برای غیر او قربانی نذر کند ، کافر است. (مجموعه آثار محمد بن عبدالوهاب، ج10، ص363-366و398-399.)


    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 4 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۰۱:۰۴

    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    پاسخ به محمد بن عبدالوهاب

    البته لازمه سخنان محمد بن عبدالوهاب ، مشرک و کافر بودن همه انسان ها و از جمله وهابیان است؛ زیرا خداوند انسان ها را محتاج یکدیگر کرده است و همه در کارهای خویش نیازمند کمک گرفتن از دیگران هستند.

    اگر محمد بن عبدالوهاب خود را مانند احمد بن حنبل ، پیرو اهل حدیث می داند و ظواهر احادیث را می پذیرد باید به او گفت: توسل و طلب شفاعت در منابع معتبر اهل سنت و در احادیث متعدد وارد شده است و پیامبر اکرم خود به توسل و طلب شفاعت امر کرده اند، پس چگونه است که ایشان کاری را که پیامبر و اهل بیت او بدان امر کرده اند شرک و کفر میداند؟؟!!
    اما درباره مشرکان زمان پیامبر باید گفت: میان توسل و طلب شفاعت مشرکان با مومنان تفاوت اساسی وجود دارد. مشرکان به اشیایی توسل می جویند که هیچ خاصیتی ندارد و اینگونه توسل از سوی خداوند نهی شده است، در حالی که خداوند به اولیای خویش مقام محمد شفاعت را اعطا کرده و آنان به اراده و اذن خدا به چنین توانایی و مقامی دست یافته اند.

    از سوی دیگر ، خداوند خود به توسل به پیامبر و اهل بیت او و شفاعت آنان امر کرده است. در نتیجه این کارها نه تنها شرک نیست بلکه عین عبادت خدا است، زیراکه به دستور و امر خدا انجام می شود.


    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 4 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۸:۰۲

    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    تفاوت دیگر این است که مشرکان، بتها را می پرستیدند تا بتها آنان را شفاعت کنند نه آنکه تنها به طلب از شفاعت از بتها اکتفا کنند. در حالی که مومنان، اولیای الهی را نمی پرستند و آنان را به عنوان افراد مقرب و بندگان مأذون از جانب خدا که تنها از خدا درخواست مغفرت می کنند ، ملاحظه می کنند.به بیان دیگر، مشرکان بتها را مالک شفاعت و مستقلا در سرنوشت آدمیان مؤثر میدانستند در حالی که مسلمانان هیچ اثر مستقلی در عالم قائل نیستند و تأثیر شفاعت را تنها به اذن و اراده الهی می دانند. اصولا درخواست شفاعت ، نوعی درخواست دعاست و التماس دعا از افراد شایسته یک امر مستحب است.

    منبع: آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی،رضا برنجکار،صص146-149.

    -------------------------------------------------------------------
    جهت آشنایی بیشتر با عقاید وهابیت ر.ک:
    1 .في ظلال التوحيد، آيت الله سبحاني.
    2 . السلفيه بين اهل السنة و الاماميه،‌سيد محمد كثيري.
    3 . الفرقة الوهابية في خدمة من؟،سيد ابوالعلي تقوي.
    4. آیین وهابیت،جعفر سبحانی.
    5. وهابیان،علی اصغر فقیهی.



    ویرایش توسط پاسخگوی اعتقادی 4 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۰ در ساعت ۱۸:۰۲

    اشکالات وارد بر وهابیت چیست؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف دینی

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    22
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    54 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 4 نمایش پست
    پاسخ به محمد بن عبدالوهاب

    البته لازمه سخنان محمد بن عبدالوهاب ، مشرک و کافر بودن همه انسان ها و از جمله وهابیان است؛ زیرا خداوند انسان ها را محتاج یکدیگر کرده است و همه در کارهای خویش نیازمند کمک گرفتن از دیگران هستند.

    اگر محمد بن عبدالوهاب خود را مانند احمد بن حنبل ، پرو اهل حدیث می داند و ظواهر احادیث را می پذیر باید به او گفت: توسل و طلب شفاعت در منابع معتبر اهل سنت و در احادیث متعدد وارد شده استو پیامبر اکرم خود به توسل و طلب شفاعت امر کرده اند، پس چگونه است که ایشان کاری را که پیامبر و اهل بیت او بدان امر کرده اند شرک و کفر میداند؟؟!!
    اما درباره مشرکان زمان پیامبر باید گفت: میان توسل و طلب شفاعت مشرکان با مومنان تفاوت اساسی وجود دارد. مشرکان به اشیایی توسل می جویند که هیچ خاصیتی ندارد و اینگونه توسل از سوی خداوند نهی شده است، در حالی که خداوند به اولیای خویش مقام محمد شفاعت را اعطا کرده و آنان به اراده و اذن خدا به چنین توانایی و مقامی دست یافته اند.

    از سوی دیگر ، خداوند خود به توسل به پیامبر و اهل بیت او و شفاعت آنان امر کرده است. در نتیجه این کارها نه تنها شرک نیست بلکه عین عبادت خدا است، زیراکه به دستور و امر خدا انجام می شود.
    با سلام و احترام
    لطفا" آدرس بدهید که در کجا حضرت حق امر به توسل فرموده
    واحادیث متحدد حضرت پیامبر را هم با مدرک بیان فرمایید
    (ممنون)
    هنرگراف


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 7 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4



    برخی از شواهد قرآنی در امر توسل:



    المائدة : 35 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
    النساء : 64 وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً
    البقرة : 37 فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ

    مویدات قرآنی برای عبارت «یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله» (در دعای توسل):

    طه : 109 يَوْمَئِذٍ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلاَّ مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ رَضِيَ لَهُ قَوْلاً
    مريم : 87 لا يَمْلِكُونَ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً
    الأنبياء : 28 يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا يَشْفَعُونَ إِلاَّ لِمَنِ ارْتَضى‏ وَ هُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ
    الزخرف : 86 وَ لا يَمْلِكُ الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنْ شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    274
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 16 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم


    المائدة : 35 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
    النساء : 64 وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً
    البقرة : 37 فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ

    مویدات قرآنی برای عبارت «یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله» (در دعای توسل):

    طه : 109 يَوْمَئِذٍ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلاَّ مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ رَضِيَ لَهُ قَوْلاً
    مريم : 87 لا يَمْلِكُونَ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً
    الأنبياء : 28 يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا يَشْفَعُونَ إِلاَّ لِمَنِ ارْتَضى‏ وَ هُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ
    الزخرف : 86 وَ لا يَمْلِكُ الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنْ شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ
    سلام خدمت شما
    موقعی که اشخاص در قید حیات باشند می شود که به آنها بگویی که برای ما دعا کن و خدا دعای آنها را اجابت می کند. ولی کسی که به رحمت خدا رفت چه؟
    آیه ؟ مدرک ؟ دلیل ؟ لطفا

    ...ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا...
    ...پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير...

    دور می بینی سراب و می دوی *** عاشق آن بینش خود می شوی









صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود