جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ثبت انقلاب اسلامی در صحيفه فاطميه در منظر امام خمینی(ره)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۰
    نوشته
    66
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ثبت انقلاب اسلامی در صحيفه فاطميه در منظر امام خمینی(ره)




    ثبت انقلاب اسلامی در صحيفه فاطميه در منظر امام خمینی(ره)
    سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، حضرت امام خمینی(ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خود فرمودند: "ما مفتخريم‌ كه‌ ادعيه حياتبخش‌ كه‌ او را «قرآن‌ صاعد» مي‌خوانند از ائمه معصومين‌ ما است‌. ما به‌ «مناجات‌ شعبانية‌» امامان‌ و «دعاي‌ عرفات‌» حسين‌ بن‌ علي‌ ـ عليهما السلام‌ ـ و «صحيفة‌ سجاديه‌» اين‌ زبور آل‌ محمد و «صحيفة‌ فاطميه‌» كه‌ كتاب‌ الهام‌ شده‌ از جانب‌ خداوند تعالي‌ به‌ زهراي‌ مرضيه‌ است‌ از ما است‌."
    ایشان مکرراً فرموده‌اند: که انقلاب اسلامی در صحيفه فاطميه ثبت است. بنابر سفارش و تاکید چند تن از اساتید و فضلاء حوزه، جا دارد اين جمله حضرت امام (ره) را مهم ترين جمله ايشان درباره انقلاب اسلامی بدانيم. بر این اساس به جستجوی این جمله در کلام امام پرداختیم و جمله مذکور را در صحیفه نور امام، ج‏20،ص:4-5 و در نامه حضرت امام به فاطمه طباطبائی (عروسشان) یافتیم که حاصل این جستجو در ادامه می آید.

    ثبت انقلاب اسلامی در صحيفه فاطميه در منظر امام خمینی(ره)
    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
    ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الاخرة حسنة و قنا عذاب النار.

    دختر عزیزم فاطی و دیگر از ویژگی‌های تو آن است که یک مطلب را آنقدر تعقیب می‌کنی و اصرار در اجراء آن داری که هیچ عذری پذیرفته نیست و از یک پیر درمانده تهی دست از معارف و معالم الهی آنرا می‌خواهی که یک عارف بلند پایه و یک فیلسوف پر مایه از نزدیک شدن به آن عاجز است. درباره شخصیتی که هزار بعد الهی دارد که معرفت به هر بعد آن از حیطه قلم و زبان خارج است چه می‌توان گفت و چه می‌توان فهمید.
    شخصیت زهرای مرضیه و صدیقه طاهره(ع) را کسی نشناسد جز آنانکه دارای ابعاد الهی تا آخرین نقطه آن باشند و آن نیست جز پیامبران اولی العزم و خلص اولیاء همچون معصومین علیهم صلوات‌الله. او از مرتبه غیب احدیت ظاهر و تا آخرین نقطه شهود جلوه‌گر و از ادنی مرتبه شهود تا مرتبه اعلاء غیب متیم دائره است چون خلص اولیاء علیهم سلام‌الله و هر عارف یا فیلسوف یا عالم که دعوی معرفت مقام مقدس او کند در خطا و اشتباه به سر می‌برد.
    چگونه می‌توان از مقام آن بزرگوار پرده برداشت که پیامبر اسلام در زمان حیاتش با او معامله یک کامل مطلق می‌کرد و پس از رحلت شریفش بحسب روایات معصومین چون روایت کافی از حضرت ابی عبدالله صادق علیه صلوات‌الله که فرمود فاطمه(ع) بعد از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم هفتاد و پنج روز زنده بود و سخت در فراق پدر محزون بود و پیاپی جبرئیل نزد آن حضرت می‌آمد و در عزای پدر بزرگوار او تسلیت نیکو می‌داد و نفس مبارکش را با طیب‌الله نفسک شاد می‌کرد و از پدر بزرگوارش و مکانت او خبر می‌داد و خبر می‌داد از آنچه بذریه او خواهد گذشت بعد از او و همواره علی علیه‌السلام آن مطالب را می‌نوشت در این هفتاد و پنج روز ملک وحی بر انبیاء عظام نازل شده وحی خدا را می‌آوردند بر آن یادگار اعظم انبیاء. وحی می‌آورد و کاتب وحی حضرت امیر المؤمنین بود و شاید آنچه بر ذریه مبارکه او در طول تاریخ الی یوم القیمة از جانب ستمگران و جباران و غاصبان حقوق بشر وارد شده و خواهد شد در آن صحیفه شریفه که دست به دست ائمه اطهار علیهم‌السلام دور زده و اکنون نزد حضرت بقیة‌الله اعظم ارواحنا فداه می‌باشد و مورد استفاده از اسرار آن قرار گرفته‌اند باشد و گوئی در آن علم بانچه تحقق دارد هست چنانچه در روایات است و البته آنچه بر ذریه او می‌گذرد شعبه ایست از آن در مصحف فاطمه اگر مراد از ذریه اولاد او الی یوم القیمه باشد و اگر مقصود همه شیعیان علی بن ابی طالب و ائمه معصومین باشد که در روایات می‌توان استفاده کرد آنچه بر شیعیان از ستمگران عالم گذشته و خواهد گذشت در آن هست و قضایای امروز ما در آن صحیفه شریفه است که نزد جضرت بقیة‌الله روحی فداه است و نکته جالب آنکه آنچه برای صحیفه است که به املاء جبرائیل و کتابت حضرت ولی‌الله مطلق امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب برای هیچ یک از کتب آسمانی جز قرآن کریم نیست که کاتب وحی علی علیه‌السلام باشد و این افتخاری است برای شیعیان آن بزرگوار بویژه ذریه مبارکه او چون فاطی عزیز و بستگان او.
    تو می‌گوئی من از این بانو صحبت کنم من و قلم. من و قلم و زبان بشر چه گونه صحبت کند از بانوئی که جبرئیل را بحسب نظری همچون پدرش صل‌الله علیه و اله و سلم بقدرت مافوق ملکوت از غیب عالم ملکوت متنزّل می‌کند بعالم ملک و آنچه در غیب است در شهادت ظاهر می‌کند. پس بگذار از این وادی هولناک بگذرم و بگویم همین فاطمه علیها سلام‌الله که در مراحل الهی غیبی چنین است در عالم شهادت ظاهر و چون پدرش و شوهرش در صورت یک بشر ظاهر و در جمیع امور عالم ملک چون تعلیم و تعلم و بسط فرهنگ اسلامی و معارضه با طاغوتیان و جدیت برای حکومت عدل و احقاق حقوق بشریت و ابطال دعوتهای شیطانی کوشش به سزا نمود و هم او علیها سلام‌الله بود که بعد از پدرش که می‌خواست کجرویهای منحرفین خط ابطال بر زحمات جان فرسای رسول صل‌الله علیه و اله و سلم بکشد برای روشن نمودن اذهان عامه آن خطبه کوبنده را در مسجد رسول صل‌الله علیه وآله پیش عموم حاضران در مسجد انشاء کرد و حقایق را روشن نمود و با احتجاج بر خلفاء از حکومت حق اسلامی که بنص پیامبر اسلام صل‌الله علیه و اله و سلم و ایات کریمه الهی از مختصات حضرت علی بن ابی طالب صلوات‌الله علیه بود دفاع فرمود و خط بطلان بر توطئه‌های شیطانی کشید. وهم او بود که بحسب تاریخ در بعض میدانهای جنگ حاضر می‌شد و چون جراحی معنوی بر دلهای مجاهدین مرهم می‌گذاشت و گاهی خود متکفل جراحی می‌شد و آن طور نبود که در خانه بنشیند و مشغول دعا و نماز شود و از مصالح مسلمانان چشم بپوشد و چه بسیار زنهای متعهدی که در صدر اسلام در میدانها حاضر و خدمت می‌کردند.
    چنانچه امروز بحمدالله تعالی خدمت بانوان در جمهوری اسلامی بر همه واضح است و برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی قشر عظیمی از آنان تعلیم نظامی با حفظ و مراعات جهات شرعیه می‌بینند و برای این واجب شرعی و عقلی خود را مهیا می‌کنند. بگذار تا یاوه‌گویان و حسودان و شیطان صفتان هرچه می‌خواهند بگویند و این نکته را بگویم که اگر حکومتی غیر اسلامی یا ضد اسلامی باشد چنانچه در عصر جهنمی ستمشاهی بود ما شرکت هر کس را در آن حکومت حرام می‌دانیم بلکه مساجدی را که برای محو اسلام و توطئه اسلام بر ضد اسلام از محرمات می‌دانیم و اکنون قرآن‌هائی که رژیم فاسد سعودی برای محو قرآن و اسلام طبع و نشر می‌کند از اعظم محرمات می شماریم و خداوند تعالی همه را از شرور شیاطین و متقدسین که با اسم اسلام دانسته یا ندانسته و از روی جهالت به جمهوری اسلامی و حقا باسلام ضربه وارد می‌کنند حفظ می‌فرماید.
    ـ مجله حضور، تابستان 1379، شماره 32


    ***

    من راجع به حضرت صدیقه- سلام اللَّه علیها- خودم را قاصر مى‏دانم كه ذكرى بكنم، فقط اكتفا مى‏كنم به یك روایت كه در كافى شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است كه حضرت صادق- سلام اللَّه علیه- مى‏فرماید: فاطمه- سلام اللَّه علیها بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، بودند و حزن و شدت برایشان غلبه داشت و جبرئیل امین مى‏آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض مى‏كرد و مسائلى از آینده نقل مى‏كرد. ظاهر روایت این است كه در این 75 روز مراوده‏اى بوده است؛ یعنى، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم كه غیر از طبقه اول از انبیاى عظام‏ درباره كسى این طور وارد شده باشد كه در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیه‏اى كه واقع مى‏شده است، مسائل را ذكر كرده است و آنچه كه به ذریه او مى‏رسیده است در آتیه، ذكر كرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است، كاتب وحى بوده است حضرت امیر، همان طورى كه كاتب وحى رسول خدا بوده است- و البته آن وحى به معناى آوردن احكام، تمام شد به رفتن رسول اكرم- كاتب وحى حضرت صدیقه در این 75 روز بوده است. جبرئیل به طور مكرر در این 75 روز وارد مى‏شده و مسائل آتیه‏اى كه بر ذریه او مى‏گذشته است، آن مسائل را مى‏گفته است و حضرت امیر هم ثبت مى‏كرده است. و شاید یكى از مسائلى كه گفته است، راجع به مسائلى است كه در عهد ذریه بلندپایه او حضرت صاحب- سلام اللَّه علیه- است، براى او ذكر كرده است كه مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمى ‏دانیم، ممكن است‏.
    ـ صحیفه نور، ج‏20، ص 4-5

    شدی شھید که غربت عیار داشته باشد
    مدینه بعد تو شب ھای تار داشته باشد
    سه آیه ات حسن وزینب و حسین شد اما
    نشدکه آخر "کوثر" چھار داشته باشد!!!
    چھل نفر وسط کوچه آه فکر نکردند
    علی به خانه زنی باردار داشته باشد؟

  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فاطمه(س) کامل مطلق, فاطمه(س) بانویی با قابلیت تنزل جبرائیل به زمین, قابلیت فاطمه(س) در ظهور عالم غیب, قرآن صاعد, مرهم بردن مجاهدین جنگ با دست فاطمه(س), نقل مسائلی از آینده توسط جبرئیل, نامه عرفانی امام به عروسشان, وقایع حادث بر ذریه پاک فاطمه(س) در صحیفه شریفه, کوشش فاطمه (س) برای ابطال دعوات شیطانی, کتابت وحی بر فاطمه، توسط علی (ع), پیامبران اولوالعزم و خلص اولیا دارای ابعاد الهی هستند, آمدن جبرئیل پس از پیامبر در کنار فاطمه(س), آوردن وحی توسط جبرئیل بر فاطمه(س) بعد از رسول اکرم(ص), آیا مقصود از ذریه زهرا(س) همه شیعیان است؟, ابعاد الهی شخصیت فاطمه (س), ادنی مرتبه شهود متمم دایره تا اعلای غیب, تجلی فاطمه (س) تا آخرین نقطه شهود, تعزیت جبرئیل بر فاطمه(س), ثبت انقلاب اسلامی در صحیفه فاطمه(س), جراحی زخمیان جنگ در میدان توسط زهرا (س), خبر از پیامبر(ص) توسط جبرئیل به فاطمه(س) بعد از وفات, خطا در دعوی معرفت فاطمه(س), خطبه فاطمه(س) خط بطلان بر توطئه شیطانی, خطبه کوبنده فاطمی, رفتار پیامبر اکرم(ص) با یک کامل مطلق, روایت امام صادق(ع) در مورد نزول جبرئیل, زبور آل محمد(ص), شادی زهرا (س) از کلام جبرئیل, صحیفه فاطمه(س), صحیفه نور, ظهور فاطمه(س) از مرتبه غیب احدیت, عرض تسلیت جبرئیل به فاطمه(س)

نمایش برچسب‌ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود