صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا طبق آیات قرآن حضرت مسیح (عّ) منجی آخر الزمان هست ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    14 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا طبق آیات قرآن حضرت مسیح (عّ) منجی آخر الزمان هست ؟




    سلام علیکم


    منظور آیاتی از قرآن که ظهور حضرت مسیح (ع) را نشانه ای از آخرالزمان میدونه، یا حضرت مسیح رو منجی آخر الزمان میدونه، چی هست؟

    مثل آیات: 61 از سوره‌ زخرف، یا 55 سوره آل عمران، 159 سوره نساء


    یا علی


    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی 1

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۲/۰۱ در ساعت ۱۰:۳۹

  2. تشکرها 3


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    آیات مربوطه:



    *«وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ فَلَا تَمْترنَّ بها وَ اتَّبِعُونِ هَاذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ»

    و او [مسيح‏] سبب آگاهى بر روز قيامت است. (زيرا نزول عيسى گواه نزديكى رستاخيز است) هرگز در آن ترديد نكنيد و از من پيروى كنيد كه اين راه مستقيم است! (زخرف، 61)



    *«إِذْ قَالَ اللَّهُ يَاعِيسىَ إِنىّ‏ِ مُتَوَفِّيكَ وَ رَافِعُكَ إِلىَ‏َّ وَ مُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَ جَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِلىَ‏ يَوْمِ الْقِيَمَةِ ثُمَّ إِلىَ‏َّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ»

    (به ياد آوريد) هنگامى را كه خدا به عيسى فرمود: «من تو را برمى‏گيرم و به سوى خود، بالا مى‏برم و تو را از كسانى كه كافر شدند، پاك مى‏سازم و كسانى را كه از تو پيروى كردند، تا روز رستاخيز، برتر از كسانى كه كافر شدند، قرار مى‏دهم سپس بازگشت شما به سوى من است و در ميان شما، در آنچه اختلاف داشتيد، داورى مى‏كنم. (آل عمران، 55)



    *«وَ إِن مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِننَ‏َّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيهمْ شهيدًا»

    و هيچ يك از اهل كتاب نيست مگر اينكه پيش از مرگش به او [حضرت مسيح‏] ايمان مى‏آورد و روز قيامت، بر آنها گواه خواهد بود. (نساء، 159)



    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و درود

    در این آیات از حضرت عیسی(ع) به عنوان منجی آخرالزمان ـ همان گونه که اعتقاد مسلمانان بر آمدن حضرت مهدی(عج) به عنوان منجی آخرالزمان است ـ چیزی نیامده است؛ بلکه حضرت عیسی(ع) به عنوان نشانه ای برای قیامت و نزدیک بودن آن یاد شده است.

    این که حضرت عیسی(ع) سبب آگاهی بر روز قیامت باشد می تواند به همان زمان حضور ایشان در بنی اسرائیل اشاره داشته که مردگان را به اذن الهی زنده می کرده است.

    البته ما در روایات آخرالزمان داریم که هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) عیسی(ع) نیز نزول می کند و در رکاب آن حضرت بوده و پشت سر ایشان نماز می خواند. لذا اگر هم آین آیات ناظر به آخرالزمان باشند نمی فرمایند ایشان منجی است بلکه نزول ایشان را از نشانه های نزدیک بودن قیامت می دانند.


    در ادامه با مطالعه برخی تفاسیر، مطلب روشنتر می شود:


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  7. تشکرها 2


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    «وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِّلسَّاعَةِ فَلَا تَمْترنَّ بها وَ اتَّبِعُونِ هَاذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ»

    و او [مسيح‏] سبب آگاهى بر روز قيامت است. (زيرا نزول عيسى گواه نزديكى رستاخيز است) هرگز در آن ترديد نكنيد و از من پيروى كنيد كه اين راه مستقيم است! (زخرف، 61)



    عيسى(ع) سبب آگاهى بر روز قيامت:

    يا از اين جهت است كه تولد او بدون پدر دليلى است بر قدرت بى پايان خداوند كه مساله زندگى بعد از مرگ در پرتو آن حل مى‏شود.

    و يا از اين نظر كه نزول حضرت مسيح (ع) از آسمان طبق روايات متعدد اسلامى در آخر زمان صورت مى‏گيرد و دليل بر نزديك شدن قيام قيامت است. (تفسير نمونه، ج ‏21، ص 100)


    در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است: "... فَيَنْزِلُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ (ع) فَيَقُولُ أَمِيرُهُمْ تَعَالَ صَلِّ بِنَا فَيَقُولُ أَلَا إِنَّ بَعْضَكُمْ‏عَلَى بَعْضٍ أُمَرَاءُ تَكْرِمَةَ اللَّهِ لِهَذِهِ الْأُمَّة"؛

    یعنی حضرت عيسى نازل مى‏شود و امير مسلمانان (منظور از اين امير حضرت مهدى (عج) است به طورى كه از احاديث ديگر استفاده مى‏شود) مى‏گويد: بيا تا با تو نماز بگذاريم، مى‏گويد: نه بعضى از شما امام و امير بعض ديگريد و اين احترامى است كه خدا براى اين امت قائل شده (سپس مسيح به مهدى اقتدا مى‏كند). (بحار الأنوار ، ج ‏51، ص 89؛ تفسير نور الثقلين، ج 4، ص 611)


    و در حديث ديگرى از آن حضرت آمده: "كَيْفَ أَنْتُمْ إِذَا نَزَلَ ابْنُ مَرْيَمَ فِيكُمْ وَ إِمَامُكُمْ مِنْكُم‏" یعنی چگونه خواهيد بود هنگامى كه فرزند مريم در ميان شما نازل شود در حالى كه امام شما از خود شما است. (بحار الأنوار ، ج ‏51، ص 88؛ تفسير نور الثقلين، ج 4، ص 611)


    در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده: "الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ ... وَ يَنْزِلُ رُوحُ اللَّهِ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ ع فَيُصَلِّي خَلْفَه‏"؛ یعنی قائم از ما است که با رعب (که در قلوب مردم می افتد) یاری خواهد شد ... و روح الله عیسی بن مریم(ع) فرود آمده و پشت سر او به نماز خواهد ایستاد. (كمال الدين و تمام النعمة، ج ‏1، ص 331)




    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت ۱۹:۰۵

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  9. تشکر


  10. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0




    عيسى(ع) وسیله علم به قيامت است


    "وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ فَلا تَمْتَرُنَّ بِها وَ اتَّبِعُونِ هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ"

    معناى آيه اين است عيسى وسيله‏اى است كه با آن مى‏توان به قيامت علم يافت، براى اين كه هم خودش بدون پدر خلق شده، و هم اين كه مرده را زنده مى‏كند، پس براى خدا كارى ندارد كه قيامت را بپا كند، و موجودات مرده را زنده كند، پس ديگر در مساله معاد شك نكنيد، و به هيچ وجه ترديد نداشته باشيد. (ترجمه الميزان، ج ‏18، ص 176)


    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت ۲۰:۱۹

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  11. تشکر


  12. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    «إِذْ قَالَ اللَّهُ يَاعِيسىَ إِنىّ مُتَوَفِّيكَ ... وَ جَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِلىَ‏ يَوْمِ الْقِيَمَةِ»؛ (به ياد آوريد) هنگامى را كه خدا به عيسى فرمود: «من تو را برمى‏گيرم و به سوى خود، ... و كسانى را كه از تو پيروى كردند، تا روز رستاخيز، برتر از كسانى كه كافر شدند، قرار مى‏دهم. (آل عمران، 55)


    اين آیه بشارتى است كه خداوند به حضرت مسيح (ع) و پيروان او داد تا مايه دلگرمى آنان در مسيرى كه انتخاب كرده بودند گردد.

    اين آيه يكى از آيات اعجاز آميز و از پيشگوييها و اخبار غيبى قرآن است كه مى‏گويد پيروان مسيح (ع) همواره بر يهود كه مخالف مسيح (ع) بودند برترى خواهند داشت.

    در دنياى كنونى، نیز مى‏بينيم كه يهود و صهيونيستها بدون وابستگى و اتكاء به مسيحيان، نمى‏توانند به حيات سياسى و اجتماعى خود ادامه دهند. (تفسير نمونه، ج ‏2، ص 570)
    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت ۱۹:۰۵

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  13. تشکر


  14. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    «وَ إِن مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ إِلَّا لَيُؤْمِننَ‏ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكُونُ عَلَيهمْ شهيدًا»

    و هيچ يك از اهل كتاب نيست مگر اينكه پيش از مرگش به او [حضرت مسيح‏] ايمان مى‏آورد و روز قيامت، بر آنها گواه خواهد بود. (نساء، 159)


    در تفسير آيه فوق دو احتمال است كه هر يك به جهاتى قابل ملاحظه است:


    1- ایمان آوردن اهل كتاب به مسيح (ع) پيش از "مرگ خود"، هنگامى است كه انسان در آستانه مرگ قرار مي گيرد و ارتباط او با اين جهان ضعيف، و با جهان بعد از مرگ قوى مى‏گردد، پرده‏ها از برابر چشم او كنار مى‏رود، و بسيارى از حقايق را مى‏بيند، نسبت به آن آگاهى مى‏يابد، در اين موقع است كه چشم حقيقت بين او مقام مسيح (ع) را مشاهده مي كند و در برابر او تسليم مي گردد، آنها كه منكر او شدند به او مؤمن مى‏شوند و آنها كه او را خدا دانستند به اشتباه خود پى مى‏برند.

    طبق اين تفسير، ضمير «قبل موته» به "اهل کتاب" بر مى‏گردد.

    نکته: البته چنین ایمانی در آن وقت، هيچگونه سودى براى انسان ندارد.


    2- منظور اين است كه تمام اهل كتاب به حضرت مسيح (ع) پيش از "مرگ او" ايمان مى‏آورند، يهوديان او را به نبوت مى‏پذيرند و مسيحيان دست از الوهيت او مي كشند.

    اين هنگامى است كه مسيح (ع) طبق روايات اسلامى در موقع ظهور مهدى (عج) از آسمان فرود مي آيد، و پشت سر او نماز مى‏گزارد، و يهود و نصارا نيز او را مى‏بينند و به او و مهدى (عج) ايمان مى‏آورند.

    روشن است كه مسيح (ع) به حكم اين كه آئينش مربوط به گذشته بوده وظيفه دارد در اين زمان از آئين موجود يعنى آئين اسلام كه مهدى (عج) مجرى آن است پيروى كند.

    طبق اين تفسير ضمير «قبل موته» به "مسيح" بر مى‏گردد نه به اهل كتاب.

    _____________
    (تفسير نمونه، ج ‏4، ص 203)
    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت ۱۹:۰۴

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  15. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    376
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 1 ساعت نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پس قران حرفی از مهدی ع برای ظهورشون در مورد روز موعود نگفته ؟پس چرا باید به مهدی ع که قران نگفته روز موعود میاد ایمان داشت که در اخرالزمان ظهور می کنه؟چرا قران موضوع به این مهمی رو نگفته؟


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,698
    مورد تشکر
    102 پست
    حضور
    39 روز 13 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط هدف1 نمایش پست
    پس قران حرفی از مهدی ع برای ظهورشون در مورد روز موعود نگفته ؟پس چرا باید به مهدی ع که قران نگفته روز موعود میاد ایمان داشت که در اخرالزمان ظهور می کنه؟چرا قران موضوع به این مهمی رو نگفته؟

    با سلام و درود

    اگر چه در قرآن بطور صریح نامی برده نشده ولی آیات متعددی هستند که دلالت می کنند بر وجود امامی معصوم در هر زمان، مانند:
    آیات سوره قدر
    آیه امام (اسراء، 71)
    آیه انذار (رعد، 7)
    آیات شهادت (نساء، 41؛ نحل، 84 و 89؛ قصص، 75؛ و ...)
    آیه نذیر (فاطر، 24)
    آیه هدایت (اعراف،181)
    آیه صادقین (توبه، 119)
    آیه اولی الامر (نساء، 59)


    توجه داشته باشید که قرار نیست برای هر چیزی آیه ای خاص در قرآن داشته باشیم، و یا اگر هم همه چیز در قرآن است ما بتوانیم آن همه چیز را از قرآن بفهمیم.

    اگر چه اعتقاد به منجی موعود، موضوع مهمی است ولی موضوعات مهمتری مانند تببین مسائل توحیدی و بیان ویژگی ها و اوصاف خداوند و ... نیز هستند که در قرآن نیامده است. لذا صرف نیامدن آیه ای صریح در قرآن، دلیل بر رد و عدم قبول آن نیست.

    در قرآن بیشتر، ارزشها و تعالیم به صورت کلی بیان شده اند. قرآن کتاب هدایت و راهنمای اسلام به سوی سعادت و کمال است و در این زمینه هر آنچه لازم بوده بیان شده است.

    بیشتر احکام و وظایف مکلفین و نیز مسائل اعتقادی و ... در قالب روایات و بیان گهربار معصومین علیهم السلام تعلیم داده شده است.
    حدیث ثقلین، که هم شیعه و هم سنی به دفعات آن را نقل کرده اند اشاره به جایگاه والا و مهم معصومین علیهم السلام در کنار قرآن کریم، دارد.




    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۸:۲۸

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    127
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    احتمالات مختلفی در این باره می توان بیان کرد:

    1-قرآن بنا ندارد که برای هر بهانه جویی پاسخ داشته باشد. بلکه تنها راه را به طور روشن بیان می کند و بعد از تفصیل ، سخن را کافی می داند. و در این مساله نیز، حقیقت چنان روشن است که نیاز به بیان دیگری نبوده است.
    قرآن لج بازی و بهانه گیری عده ای را بی پایان می داند:
    وَ لَوْ أَنَّنا نَزَّلْنا إِلَیْهِمُ الْمَلائِكَةَ وَ كَلَّمَهُمُ الْمَوْتى‏ وَ حَشَرْنا عَلَیْهِمْ كُلَّ شَیْ‏ءٍ قُبُلاً ما كانُوا لِیُؤْمِنُوا إِلاَّ أَنْ یَشاءَ اللَّهُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ یَجْهَلُونَ؛[انعام/111] و اگر ما فرشتگان را بر آنها نازل كرده بودیم و مردگان با ایشان سخن مى‏ گفتند و هر چیزى را دسته‏ دسته نزد آنان گرد می آوردیم، باز هم ایمان نمى‏ آوردند، مگر اینكه خدا بخواهد. و لیك بیشترشان جاهلند.

    و در مقابل این عده، حتی پیامبر خدا (ص) نیز به درخواست معجزه و نظیر آن بی اعتنایی می کند مثل آنجایی که از پیامبر (ص) می خواهند که قربانی او سوزانده شود:
    الَّذِینَ قَالُواْ إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَیْنَا أَلَّا نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتىَ‏ یَأْتِیَنَا بِقُرْبَانٍ تَأْكُلُهُ النَّارُ قُلْ قَدْ جَاءَكُمْ رُسُلٌ مِّن قَبْلىِ بِالْبَیِّنَاتِ وَ بِالَّذِى قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِینَ؛[آل عمران/183] كسانى گفتند: ما را با خدا عهدى است كه به هیچ پیامبرى ایمان نیاوریم، مگر براى ما قربانیى بیاورد كه آتش آن را بخورد. بگو: پیش از من پیامبرانى با معجزه‏ها و آنچه اكنون مى‏ خواهید آمده ‏اند، اگر راست مى‏ گویید، چرا آنها را كشتید؟

    2- همانطور که حتما شنیده اید، در دورانی ذکر نام امام زمان (محمد عج) ممنوع بوده است. و دوران حمل و تولد ایشان نیز مخفی بوده است. حال آیا رواست که در نظیر چنین مساله ای، تمام جزئیات در قرآن ذکر شود؟

    3- خدای تعالی وعده داده است که قرآن را از تحریف حفظ کند:
    إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ؛[حجر/9] ما قرآن را خود نازل كرده ‏ایم و خود نگهبانش هستیم.
    و خدای تعالی امور را از طریق اسباب و عللش انجام می دهد و بیان صریح نام امام زمان (عج) در قرآن، انگیزه دست بردن در قرآن را بیشتر می کرده است و همان گونه که صریحا اسم حضرت علی (ع) در قرآن نیامده، اسم حضرت مهدی (عج) نیز در قرآن نیامده است.

    خلاصه اینکه اصل، روشن بودن راه از بی راهه است و راه نیز به اندازه کافی روشن شده است. و ما باید از شباهت به بهانه جویی های بنی اسرائیلی، پرهیز کنیم.[سوره بقره آیه 67 تا 71]



    http://www.soalcity.ir/node/1878

  18. تشکر


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود