صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟




    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟
    در این باره نمی توان نظر قطعی داد. ولی آنچه که می دانیم ان است که : "عثمان" قران را جمع آوری و مرتب نمود و سوره های بلند را با سوره های بلند و سوره های کوتاه را با سوره های کوتاه تنظیم نمود و طی حکمی به نواحی مختلف نوشت تا تمام نسخه های موجود قران را جمع آوری کردند و سپس آنها را در آب گرم و سرکه جوشانید و به روایت دیگر آنها را سوزانید جز قران" عبدالله بن مسعود" را. (تاریخ یعقوبی .جلد 2 .صفحه 64)


    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی 4


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۲/۲۲ در ساعت ۱۶:۴۴
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب
    این نکته ای که شما فرمودید هیچ دلالتی بر تغییر و کم یا زیاد شدن قرآن ندارد و قرآن توسط عثمان جمع آوری نشد و آنچه از بيشتر روايات به دست مي آيد منافات دارد ؛ زيرا آنچه در اين روايات موجود است ، آن است که عثمان تنها مردم را بر يک قرائت ( يک طريق خواندن قرآن ) جمع نمود ودلالتي بر جمع آوري خود قرآن ندارد .

    قرآن كه در دست ماست قرآن عثمانى است ولى هيچ كم يا زيادى نسبت به قرآن تنظيم شده توسط حضرت على (ع) ندارد تنها تفاوت در اين است كه حضرت امير سوره‏ ها را بر طبق ترتيب نزول آنها نوشتند نه به ترتيب بزرگ وكوچكى سوره ‏ها علاوه بر اين، حضرت امير شأن نزول آيات و توضيح و تفسير مربوط به آنها را مى‏نگاشتند. پس هرگونه تغيير به اجماع علماى شيعه و سنى مردود است.

    بزرگان علماء اسلام از شيعه و سني نيز تصريح و تأكيد كرده اند به اينكه : "همانگونه كه چيزي بر قرآن كريم افزوده نشده، چيزي هم از آن كم نشده است و براي اين مطلب دلايل فراواني آورده اند.
    س قرآن جمع آوري توسط عثمان، از نظر تعداد آيات و سوره ها و كلمات، همان قرآني است كه نزد ا ميرالمؤمنين است و فرق آن در نظم و ترتيب سوره هاست، يعني قرآن جمع آوري شده توسط علي ( ، بر اساس شأن نزول و به ترتيبي كه بر پيامبر( نازل شده، مي باشد.

    و از جمله دلايل مهمي كه بر عدم تحريف قرآن جمع آوري شده توسط عثمان، دلالت مي كند، استفاده اهل بيت( از همان قرآن گردآوري شده توسط عثمان است. و در هيچ جايي نيامده كه امامان( بگويند كه اين قرآن كم و زياد شده است، چون اگر چنين اتفاقي مي افتاد، حتماً اهل بيت( بخاطر مهم بودن مسأله، جلوي آن را مي گرفتند.(1)
    1. تاريخ قرآن، آيت ا...محمد هادي معرفت، انتشارات سمت.

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۲/۱۶ در ساعت ۱۲:۰۲
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0




    دوستان عزیز در این زمینه اطلاعات خوبی در انجمن هست که قبلا بحث شده و جهت اطلاعات بیشتر میتونید به این لینک ها رجوع کنید:

    چرا امام علی(ع)مصحف خود را رو نکرد؟

    جمع آوری قران


    قرآن چگونه گرد آوری شد؟

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۲/۱۶ در ساعت ۱۲:۱۰
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  7. تشکرها 2


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    پس این چیه به نظر شما؟
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟
    ویرایش توسط رضوانه : ۱۳۹۱/۰۲/۲۰ در ساعت ۱۷:۲۳
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده

  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب
    خوب بزرگوار این سوره دلیل بر چه موضوعی است؟
    یعنی این سوره در قرآنهای سابق بوده و الان نیست؟
    یا نه این سوره از سوره های جعلی می باشد؟

    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    66
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چی شد چی شد ؟
    مثل این که جالب شد !
    امکانش هست ترجمه فارسی این سوره ای که گذاشتین رو هم همراهش بذارین ؟
    این سوره ی عربی که شما گذاشتین اینجا رو کجا دیدین ؟
    خواهشمندم برای این تاپیک توضیح زیادی بدید . چشمام رو گرد کرد و عقاید ضد اسلام فعلیم رو قویتر .

  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9



    این هم خدمت شما
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟
    ویرایش توسط رضوانه : ۱۳۹۱/۰۲/۲۰ در ساعت ۱۷:۲۱
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده

  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    این دو سوره معروف به سوره نورین و سوره الولایه می باشند.شکى نیست که این دو از ملفقات و مجعولات جهال است و تلفیق کننده آن مقدارى از آیات قرآن مجید را با مقدارى کلمات غیر مربوطه خود به زشت ترین ترکیبى جمع نموده تا تحریفی در قرآن داشته باشد.
    ساختار این دو سوره و آهنگ کلی آن ها درباره وصایت و امامت اهل بیت به ویژه امام علی و نیز کجروی و ارتداد مخالفان آنان با تهدید عذاب خداوند نسبت به آن هاست، برای قرآن پژوهان و نیز اندک آشنایان با محتوای و فصاحت و بلاغت قرآن، ساختار مغلوط و محتوای بی مایه این دو سوره دلیلی روشن برای حکم به ساختگی و بی پایگی آن هاست و هر کس با دید انصاف به آن ها نگریسته بی گمان بر جعلی بودن آن ها حکم کرده است. (1)
    به طور نمونه در نخستین بند سوره نورین می خوانیم:
    «یا ایها الذین آمنوا آمنوا بالنورین انزلناهما یتلوان علیکم آیاتی و یحذرانکم عذاب . . .» در این بند به مؤمنان فرمان می دهد به دو نوری که فرود آمده اند تا آیات خدا را تلاوت کنند و . . . ایمان آورند و . . . مراد از این دو نوری که فرود آمده اند تا آیات را تلاوت می کنند، مردم را از عذاب بر حذر دارند و . . . چیست؟ آیا معنی معقول و محصلی برای این جمله ها می توان یافت؟ ! و یا در یکی دیگر از بندهای آن می خوانیم «. . . واصطفی من الملائکة وجعل من المؤمنین اولئک فی خلقه . . .» از فرشتگان برگزید و از مؤمنان قرار داد ایشان در و آفرینش اویند! !» برای چه فرشتگان را برگزید و مؤمنان را قرار داد، معنی عبارت: آنان در خلق و آفریدگان اویند، چیست؟
    یا در بندی دیگر می گوید: «ولقد ارسلنا موسی و هارون بما استخلف فبغوا هارون فصبر جمیل » ، موسی و هارون را فرستادیم برای آنچه را که جانشین کرد (یا به آن چه که جانشین شد) پس ستم کردند هارون را پس صبر زیباست! !» این عبارت بی سر و بی ته به چه معناست!؟ یا در این بند که می گوید: «ولقد اتینا بک الحکم کالذین من قبلک من المرسلین وجعلنا لک منهم وصیا لعلهم یرجعون » ، ما به تو حکم دادیم مانند رسولان پیش از تو و قرار دادیم برای تو از ایشان جانشین را شاید برگردند» عبارت های به تو حکم دادیم و شاید برگردند چه معنی دارند؟ مرجع ضمیر در لعلهم و یرجعون چیست؟ هم چنین در بندی دیگر آمده است: «یا ایها الرسول قد جعلنا لک فی اعناق الذین آمنوا عهدا فخذه وکن من الشاکرین » ، ای پیامبر! ما برای تو بر عهده مؤمنان عهد و پیمانی قرار دادیم آن را بگیر و از شاکران باش » چگونه پیامبر عهدی را که به عهده مؤمنان و در اراده و اختیار آنان است، اخذ کند و شاکر آن باشد!
    شاید این عبارت با تقلید از آیه شریفه 144 سوره اعراف ساخته شده که در آن خطاب به موسی علیه السلام می فرماید: «. . . یا موسی انی اصطفیتک علی الناس برسالاتی وبکلامی فخذ ما آتیتک وکن من الشاکرین وکتبنا له فی الالواح من کل شی . . .» خداوند در این آیات دستور به گرفتن الواح و سپاسگزاری موسی علیه السلام به سبب نعمت اعطای تورات به ایشان است، که قابل درک و معنی معقولی دارد و باز در بندی دیگر می گوید: «ان علیا قانت فی اللیل ساجد یحذر الآخرة و یرجوا ثواب ربه قل هل یستوی الذین ظلموا وهم بعذابی یعلمون » ، به درستی که علی در شب قانت است، سجده می گزارد از آخرت می هراسد و امید به پاداش پروردگارش دارد بگو آیا آنان که ستم کردند و آنان به عذاب من آگاه اند مساوی اند! !» در این جا عبارت «هل یستوی الذین ظلموا» چه جایگاهی دارد؟ و چه مناسبت آن با ادامه عبارت چیست؟ شاید کسی که این عبارات را ساخته آیات 11 و 12 سوره زمر در ذهنش بوده؟ که در آخرش می گوید: «هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون » و می خواسته از این آیه الگوبرداری کند بدون آن که به سبک و سیاق آن آشنا باشد، غافل از این که این آیه در مقام استفهام انکاری است قرآن در مقام مقایسه آنان که برای خداوند از روی جهل و عناد شریک قرار دادند تا مردم را از راه بیرون برند و کسانی که در شبانگاه در پیشگاه خداوند فروتنی دارند و چشم امید به رحمت او دوخته اند، می فرماید: «هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون » اما در عبارات ساختگی سخیف، استفهام انکاری چه جایگاهی دارد!؟

    1. به طور نمونه ر . ک: محمد حسن آشتیانی، غرر الفوائد فی شرح الفرائد، قم مکتبة آیة الله نجفی مرعشی، 1404 ق، ص 101; سید محمد حسین شهرستانی، حفظ الکتاب الشریف من شبهة التحریف، بی جا، 1395 ق، ص 46; محمدجواد بلاغی، الآء الرحمن فی تفسیر القرآن، مکتبة الوجدانی، قم، بی تا، ج 1، ص 24، یوسف الدجوی، الجواب المنیف فی الرد علی مدعی التحریف فی القرآن الشریف، مصر مطبعة النهضة الاردنیة، 1331 ق و . . .



    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما سوره ولایه:
    در این سوره مزعومه غلطهای فاحش وعبارت های بی معنی مانند برانگیختن «ولی » در بند اول، و نیافریدن پیامبران جز به حق و مهلت ندادن خداوند به آنان تا زمان نزدیک و ترکیب دستور به ستایش پروردگار با گواه بودن امام علی در بندهای آخر و . . . جملگی بر جعلی بودن این سوره از سوی افرادی ناآشنا به بافت ومحتوای قرآن دارد .

    به هر حال، هر کس در دلیل های سلامت قرآن از تحریف درنگ کند و نیز در عبارات پریشان و بی سر و ته این دو سوره بنگرد به روشنی بر جعلی بودن این دو سوره حکم می کند و نیازی به بحث دیگر نمی بیند . البته این نکته به این دو سوره جعلی اختصاص ندارد بلکه پس از نزول قرآن هر کس کوشید با قرآن هماوردی کند و سوره ای مانند قرآن بسازد، سرانجام کارش به رسوایی و استهزا کشید و این به دلیل آن است که قرآن مانندناپذیر است و محتوای بلند و ساختار زیبایش با هیچ متنی قابل مقایسه نیست .

    صاحب کتاب ((فصل الخطاب )) پس از نقل این سوره مجعوله از کتاب ((دبستان المذاهب )) مى فرماید: در هیچیک از کتب شیعه اسمى از این سوره نیست فیاللعجب از صاحب کتاب دبستان المذاهب از کجا این سوره را پیدا کرده و به چه جراءت به شیعه نسبت داده.
    و هر صاحب ذوق سلیمى از خواندن آن ، مجعولیتش را مى فهمد؛ زیرا هیچ شباهتى به اسلوب قرآن مجید ندارد بلکه در نهایت رکاکت و زشتى است .

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۲/۲۱ در ساعت ۱۱:۰۴
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    67 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    کتاب دبستان مذاهب از نویسنده ای ناشناس است . طبق تفحص رضازاده ملک پژوهشگر توانای کتاب و از آن چه از متن دبستان مذاهب به دست آورده وی در سال 1025 به دنیا آمده و تا سال 1069 زنده بوده است . رضا زاده ملک پس از آن که نسبت کتاب دبستان مذاهب را به محمد محسن فانی کشمیری سست و با توجه به دلایل متعدد غیر واقعی می داند، (1) به ذکر ادله و بررسی قراین و شواهد گوناگون می پردازد و از آن ها چنین نتیجه می گیرد:

    «همه این قراین و شواهد کافی است تا از بن دندان معتقد شویم مؤلف دبستان مذاهب یکی از پیروان پروپا قرص آذر کیوان و آیین دساتیری است آن هم معتقدی مورد احترام سایر آذر کیوانیان و وی کسی جز موبد کیخسرو اسفندیار فرزند آذر کیوان نیست .» (2)

    او در ادامه بحث از انگیزه تالیف کتاب دبستان مذاهب پرده برداشته و نوشته است:
    «مؤلف دبستان خود داعیه دار آیینی ساختگی و قلابی بوده و غرض اساسی اش - بدون آن که اظهار کند - سست کردن پایه های اعتقادی متدینین ادیان دیگر و کشاندن آن ها را در جرگه معتقدان خود بوده است . از این رو مبلغی از اسنادهای سست و بی پایه و مغرضانه از دهان مشتی مردم بنگی و چرسی بی فرهنگ نقل می کند .»

    استعمارگران انگلیسی نیز برای اجرای غرض مؤلف دبستان مذاهب با وی هم داستان شدند; چون، کتاب دبستان مذاهب نخستین بار توسط انگلیسیان معرفی و به انگلیسی ترجمه شده است ،چون نخستین چاپ فارسی این کتاب به وسیله «ویلیام بیلی » سفیر انگلستان در هندوستان همزمان با تسلط کمپانی هند شرقی بر این منطقه صورت گرفته است . (3) در نخستین شماره از مجله هایی که درباره منطقه آسیایی و جهان اسلام به چاپ رسیده متن این سوره را به عنوان سوره ای که شیعی است و از تحریف قرآن در باور شیعه حکایت دارد، منتشر کردند . همه این ها حکایت از غرض ورزی و اندیشه (تفرقه بینداز و حکومت کن) (4) در اذهان این استعمارگران دارد، همان طور که همین استعمارگران در آن عصر، در ایران و هند به دین سازان بی مایه و شیادان دروغ پیشه کمک کردند تا افکارشان تحت عنوان بابیه و بهائیه رونق بگیرد و با ایجاد تفرقه و سست کردن پایه های اعتقادی مردم به چپاول و غارت اموالشان ادامه دهند . عبارت دبستان مذاهب درباره سوره نورین نیز بر انگیزه تالیف کتاب دبستان مذاهب مهر صحت می زند . مؤلف کتاب تحت عنوان «در ذکر مذهب اثنا عشریه » نوشته است:

    «از ملا محمد معصوم ومحمد مؤمن تونی و ملا ابراهیم که در هزار و پنجاه و سه در لاهور بوده اند و از جمعی دیگر، آنچه نامه نگار [مراد خود مؤلف دبستان است] شنیده و دیده می آورد .» (5)
    سپس به ذکر برخی از باورهای امامیه می پردازد و آن گاه درباره سوره نورین می گوید:
    «بعضی از ایشان گویند که عثمان مصاحف را سوزانده بعضی از سوره ها که در شان علی و فضل آلش بود برانداخت و یکی از آن سوره ها این است .» (6)
    سپس متن اسطوره مزعومه را در 42 بند [آیه!] می آورد .

    مؤلف دبستان مذاهب درباره این که این بعض از شیعه چه کسانی اند؟ از کدام منبع چنین خبر داده اند؟ سند آنان چیست و . . . هیچ خبر به دست نمی دهد . بنابراین، می توان به آن احتمال یعنی بیان مبلغی از اسنادهای مغرضانه و بی پایه از سوی مؤلف دبستان مذاهب برای سست کردن پایه های اعتقادی متدینان اهتمام بیشتری داشت; چه این که از این عبارت کتاب دبستان مذاهب لغزش محدث نوری آشکار می شود . نوری می گفت: «ظاهر کلام دبستان مذاهب این است که وی از کتاب های شیعه این سوره را نقل می کند» (7) و حال آن که خود نویسنده دبستان می گوید: «بعض از ایشان گویند . . .» نه آن که از کتابی نقل کرده باشند .
    منابع:

    1. کیخسرو اسفندیار، دبستان مذاهب، به اهتمام رحیم رضازاده ملک، کتابخانه طهوری، تهران، 1362 ش، ج 2، ص 22 .
    2. همان، ج 2، ص 58 - 46 .
    3. همان، مقدمه، ص د .
    4. Divideand Rule
    5. همان، ج 1، ص 244 .
    6. همان، ج 1 ص 246 .
    7. فصل الخطاب، ص 180 .
    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۲/۲۱ در ساعت ۱۱:۱۶
    قرانی که امروزه در دسترس ما می باشد تا چه اندازه کامل و واقعی است؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود