جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟




    12- نشانه و آیتی از لطف خدا به شما موُمنین این است که چون دو گروه با یکدیگر روبرو شوندگروه موُمنان را کافران دو برابر به چشم خود بینندوخداوند یاری و توانایی دهد به هر که خواهد البته به این آیت الهی اهل بصیرت اعتبار جویند. (سوره آل عمران.آیه12)
    نتیجه:طبق این آیه پیروز شدن در جنگها هم وابسته به خواست خداست. و تاکتیک نظامی و مهارت و تعداد نفرات نقشی ایفا نمی کند معلوم نیست چرا لشگر امام حسین در چشم دشمنان دو برابر نشد در صورتی که حتی دو برابر شدن تعداد نفراتش باز هم دردی دوا نمی کرد. چرا که تازه عده آنها به 144 می رسید که در برابر نیروی 3000 نفری دشمن باز هم کم بودند. حتما" خواست خدا بوده که نوهُ پیغمبر شکست بخورد.


    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی 4


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۲/۰۹ در ساعت ۱۹:۴۸
    موقع نمازش که می شد، فرشته چپ و راست، عزا می گرفتند که چه کنند؛
    «إیاک نعبد» را جزء حرفهای خوبش بنویسند یا جزء دروغهایش.
    بی زحمت یکی جواب سوالای منو بده

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب
    در ابتدا لازم به ذکر است که كمك‌ها و امدادهاي غيبي خداوند گاهي به صورت فراهم شدن شرايط موفقيت است و زماني به صورت الهام‌ها، هدايت‌ها، روشني‌ها و روشن‌بيني‌هاست‌، و البته اين الطاف و امداد غيبي‌، گزاف و رايگان نيست‌; بلكه بستگي به شرايطي دارد; قرآن كريم مي‌فرمايد: "ان تَنصُرُوا الّه‌ يَنصُركُم ويُثَبِّت اَقدامَكُم‌; (محمد، 7) اگر خدا را ياري كنيد، خداوند شما را ياري مي‌كند و ثابت قدمتان مي‌دارد." كه در اين‌جا امداد غيبي خدا به ياري و خدمت و عمل و مجاهدتي در راه خير و جلب رضايت خدا مشروط شده است‌.
    و در جايي ديگر مي‌فرمايد: "آنان‌كه در راه ما كوشش و جديّت به خرج مي‌دهند ما راه‌هاي خود را به آن‌ها ارائه مي‌دهيم‌، خداوند با نيكوكاران است‌.". (عنكبوت‌، 69)، پس به راحتي و رايگان امدادهاي غيبي شامل حال انسان نمي‌شود، بلكه مشروط به شرايطي است‌.
    حضرت علي‌دربارة نصرت‌ها و امدادهاي خداوند متعال مي‌فرمايد: "...چون ما در جنگ با نيت صادق مي‌جنگيديم و صدق نيت ما مشهود ذات حق بود،... خداوند خذلان و شكست را بر دشمن ما و نصرت و ياري را بر ما نازل مي‌فرمود... ."(ر.ك‌: شرح نهج‌البلاغه‌، ابن‌ابي‌الحديد، ج 4، ص 33، كتابخانة آية‌ا... مرعشي نجفي‌، قم‌.)
    امدادهاي غيبي كه براي مسلمانان اتفاق افتاده فراوان است كه نمونه‌اي از آن ياري و امداد غيبي خداوند متعال در جنگ بدر بود كه فرشتگان زيادي به كمك سپاه اسلام آمد و در نتيجه به ياري خدا آن‌ها بر دشمن پيروز شدند و در زندگي انسان‌هاي مؤمن‌، تلاشگر، مجاهد در راه خدا، پرهيزگار و... همواره امدادهاي غيبي و ياري خداوند متعال وجود دارد و اين وعده و تصريح خود خداوند متعال در قرآن كريم است كه "ان تَنصُرُوا اللّه‌ يَنصُركُم ويُثَبِّت اَقدامَكُم‌;(محمد،7) اگر خدا را ياري كنيد، خداوند شما را ياري مي‌كند و ثابت قدمتان مي‌دارد.

    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در مورد کمک به سیدالشهدا در کربلا هم امدادهای الهی بوده است و خداوند خواستند که کمک کنند.
    درباره کمک و نصرت الاهی به وسیلۀ جنیان و فرشتگان به امام حسین (ع) در برخی از منابع روایی، احادیثی از ائمه معصومین (ع) بیان شده است که به این امر تصریح می کنند؛ مثلاً: شیخ مفید به سند خود از امام صادق (ع ) این نکته را نقل کرده است: زمانی که امام حسین (ع) از مدینه حرکت کرد، گروهی از ملائکه برای پیشنهاد کمک خدمت آن حضرت آمدند و گروه هایی از مسلمانان و شیعیان جن برای کمک آمدند، اما حضرت در پاسخ جنیان فرمود: “خدا به شما جزای خیر دهد من مسئول کار خود هستم و محل و زمان قتل من نیز مشخص است. جنیان گفتند: اگر امر شما نبود همه دشمنان شما را می کشتیم. حضرت در پاسخ فرمود: ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی کنیم تا آنها که گمراه می شوند با اتمام حجت باشد و آنها که راه حق را می پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد”.[۱]

    همچنین امام صادق (ع) فرمودند: “از پدرم شنیدم که مى‏فرمود: چون امام حسین (ع) با عمر بن سعد تلاقى نمودند و جنگ بر پا شد، خداوند نصرت خود را فرو فرستاد تا آن جا که بر سر حسین سایه گسترد، و آن گاه امام مخیر شد بین پیروزى بر دشمنانش و بین ملاقات و لقاى پروردگارش، او لقاى پروردگارش را برگزید”.[۲]

    نیز در برخی از روایات هم بیان شده است که فرشتگانی برای کمک به امام حسین (ع) آمدند، در مرتبۀ اول اجازه جنگیدن به آنها داده نشد، ولی در مرتبه دوم وقتی آمدند که امام حسین (ع) شهید شده بود؛ مانند این روایت از امام صادق (ع): “چهار هزار فرشته نازل شدند تا همراه امام حسین (ع) بجنگند، ولی به آنان اجازه جنگیدن داده نشد. دوباره اذن گرفتند و فرود آمدند و این وقتی بود که حسین (ع) کشته شده بود…”.[۳]

    خلاصه این که، چنین چیزی در روایات وجود دارد و درست است و هیچ دانشمند و کارشناس دینی آن را رد نکرده است؛ زیرا منافاتی با اعتقادات و معارف اسلامی ندارد، البته یاری رساندن ملائکه و جنیان و یا هر چیز دیگری از طرف خداوند برای انبیا هم بوده است؛ خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می فرماید: (به خاطر بیاورید) زمانى را (که از شدت ناراحتى در میدان بدر) از پروردگارتان تقاضاى کمک مى‏کردید و او تقاضاى شما را پذیرفت (و گفت) من شما را با یک هزار از فرشتگان که پشت سر هم فرود مى‏آیند یارى مى‏کنم‏.[۴] و مثل یاری رساندن به مسلمانان در جنگ احزاب و در برخی موارد، این کمک ها از طرف فرشتگان و جنیان بود که به جهت مصالحی که ذکر می شود، تحقق پیدا نمی کرد.

    منابع:
    1. علامه مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۳۳۰، مؤسسة الوفاء، بیروت لبنان.
    2. سید بن طاووس، لهوف، ص ۱۴۱، ترجمه میر ابوطالبی، سید ابوالحسن، ناشر: دلیل ما، قم، چاپ اول، ۱۳۸۰ ش.
    3. شیخ صدوق، امالی، ترجمه کمره ای، محمد باقر، ص ۶۳۸، اسلامیه، تهران، چاپ ششم، ۱۳۷۶؛ البته شبیه این روایت در «کافی» مرحوم کلینی هم آمده است، الکافی، ج۱، ص ۲۸۳و۲۸۴٫
    4. انفال، ۹٫

    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما اینکه امام حسین (ع) این یاری و کمک را نپذیرفت دلایلی داشت که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. با توجه به موقعیت سیاسی که در آن زمان از طرف معاویه و یزید پیش آمده بود و به نام دین، کارهایی را انجام دادند که در واقع مخالف دین بود و هم چنین تشخیص حق از باطل سخت شده بود، تنها راهی که می توانست یک بار دیگر دین خدا را ترویج و زنده نماید، شهادت حضرت امام حسین (ع) و فرزندان و اصحاب آن حضرت، بود.[1]

    2. آنچه که از روایات وارد شده در این مورد به دست می آید و به آن اشاره شده است، مقدر شدن شهادت برای آن حضرت بود تا بدین وسیله آن هدف اصلی امام حسین (ع) که همان اصلاح امت پیامبر بود،[2] تحقق پیدا کند.

    3. امام حسین (ع)، شهادت را زیباترین و گرامی ترین مرگ می دانست؛ این امر، در خطبه ای که در مکه به هنگام عزم حرکت به سمت عراق ایراد کردند، بیان شده است: “آرایش مرگ بر فرزند آدم چون آرایش گردنبند بر گردن دوشیزگان است”؛[3] یعنی مرگ، گردن گیر و تحمیلی نیست، بلکه گردن بند و تجمّلی است؛ چرا انسان این گردن بند و زیور را در راه خدا به گردن نیاویزد؟! و مرگ در راه دین برای امام حسین (ع) لذیذ و در کام او شهد بود.[4] و شهادت نقص نیست تا از فرشتگان کمک بخواهد، بلکه کمال است همان طور که حضرت ابراهیم (ع) چون شهادت را کمال می دانسته، از سوختن در آتش نترسیده و از جبرئیل نیز چیزی نطلبید، هر چند دائماً به یاد خدا بود و وی را می خواند.[5]

    3. لقای الاهی و دیدار انبیا برای امام حسین (ع)، آن هم در آن شرایط از ماندن در این دنیا مهم تر بود و خود را مشتاق نیاکان خود می دانست؛ چنان که در ادامه آن خطبه در مکه می فرمایند: “گرایش و اشتیاقم به زیارت نیاکانم چون اشتیاق یعقوب به یوسف است”.[6]

    4. حضرت امام حسین (ع) می خواستند که از معجزه و کرامت استفاده نکنند، در حالی که بدون شک امام توان و قدرت داشت که با معجزه و قدرت ولایی که از طرف خداوند داشت، بر دشمنان غلبه پیدا کند و حتی نیازی به کمک ملائکه و جنیان نداشت، ولی استفاده از معجزه و کرامت با آنان که مأمور بودند به ظاهر عمل کنند،‌ منافات داشت. ارزش و جایگاه امام حسین (ع) که هم میان مسلمانان جایگاه بلندی دارد و هم در میان عدالت و آزادی خواهان، بدان جهت است که بر اساس امور عادی و ظاهری و طبیعی عمل نمود. بردن اهل بیت(ع) توسط امام به یک جنگ نابرابر و اسارت آنان و اهانت به ساحت مقدس شان موجب شد که قیام امام ماندگار و جاودان شود. آیا امام حسین(ع) نمی توانست بدون قیام و با استفاده از کرامت یزید را سرنگون کند؟

    منابع:
    1. مصباح یزدی، محمد تقی، آذرخشی دیگر از آسمان کربلا، از ص ۴۴-۶۶، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چاپ پنجم، ۱۳۸۰.
    2. بحار الانوار، ج۴۴، ص ۳۲۹.
    3. بحارالانوار،ج ۴۴، ص ۳۶۶؛ محدث اربلی، کشف الغمة فی معرفة الائمة، ج ۲، ص ۲۹، ناشر: بنی هاشمی، تبریز، چاپ اول، ۱۳۸۱؛ لهوف، ص ۱۱۰و ۱۱۱.
    4. جوادی آملی، عبدالله، شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، ص ۲۸ تا ۳۰، مرکز چاپ و انتشارات اسراء، چاپ پنجم، ۱۳۸۷.
    4. شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، ص ۲۷.
    6. بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۶۶؛ کشف الغمة فی معرفة الائمة، ج۲، ص ۲۹؛ لهوف، ص ۱۱۰و ۱۱۱.

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۸/۰۱ در ساعت ۰۹:۱۳
    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1





    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی 4 نمایش پست
    لقای الاهی و دیدار انبیا برای امام حسین (ع)، آن هم در آن شرایط از ماندن در این دنیا مهم تر بود و خود را مشتاق نیاکان خود می دانست؛ چنان که در ادامه آن خطبه در مکه می فرمایند: “گرایش و اشتیاقم به زیارت نیاکانم چون اشتیاق یعقوب به یوسف است”.[6]

    دلیل خوبی نیست این معنای خود کشی می دهد

    اگر قبول داربم که انا لله و انا الیه راجعون

    پس در سن 63 سالگی که بطور طبیعی به مرگ نزدیکتریم

    دیگر نباید اشتیاق به دیدار عزیزان سبب بخطر انداختن خود و عزیزان زنده شود

    دیدار عزیزان از دست رفته سبب کشته شدن عزیزان زنده شد

    ( این مطلب را از طرف برادر شما محمد حنفیه گفتم )

    به احتمال قوی او این مطلب را به امام گوشزد کرده است

    ---------------

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی قرآنی 4 نمایش پست
    حضرت امام حسین (ع) می خواستند که از معجزه و کرامت استفاده نکنند، در حالی که بدون شک امام توان و قدرت داشت که با معجزه و قدرت ولایی که از طرف خداوند داشت، بر دشمنان غلبه پیدا کند و حتی نیازی به کمک ملائکه و جنیان نداشت،
    چگونه می گوئید بلا شک ؟

    اساس این ادعا چیست ؟

    مگر شما از امام حسین معجزه ای در گذشته زندگیشان سراغ دارید ؟

    البته 14 قرن گذشته و هر ادعایی غیر قابل اثبات !

    معمولاً معجزات در زمان گذشته رخ می دهند !

    چی بگم


  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    89
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    اولا بعضی از ایات قران مربوط به مواقع خاصی است دوما قرار بود که همیشه مومنین پیروز شوند که کار به اینجا نمیرسید سوما معجزه امام حسین ع اگر کور نباشی امروز هم وجود دارد سیف الاسلام سابق:biggrin::biggrin::biggrin:
    يا نُورَ الْمُسْتَوْحِشِينَ فِي الظُّلَمِ
    لو سلك الناس وادیا شعبا لسلكت وادی رجل عبد الله وحده خالصا
    اگر همه مردم مسیری را انتخاب كنند و در آن گام نهند ، من به راه كسی كه تنها خدا را خالصانه می پرستد خواهم رفت . امام هادی ع

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط 159 نمایش پست
    سوما معجزه امام حسین ع اگر کور نباشی امروز هم وجود دارد سیف الاسلام سابق
    معجزه را در لحن گفتار و در آواتارتان می بینیم

    اف 15 فعلی !

    لا اقل عکس یکی از این معجزات جهان اسلام را آواتارت قرار بده !


    تا ما نیز چون شما بینا شویم

    اف 15 که از معجزات جهان کفر است


    ویرایش توسط خالد بن ولید : ۱۳۹۱/۰۲/۱۰ در ساعت ۱۷:۱۰

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خالد بن ولید نمایش پست
    دلیل خوبی نیست این معنای خود کشی می دهد اگر قبول داربم که انا لله و انا الیه راجعون پس در سن 63 سالگی که بطور طبیعی به مرگ نزدیکتریم دیگر نباید اشتیاق به دیدار عزیزان سبب بخطر انداختن خود و عزیزان زنده شود دیدار عزیزان از دست رفته سبب کشته شدن عزیزان زنده شد ( این مطلب را از طرف برادر شما محمد حنفیه گفتم ) به احتمال قوی او این مطلب را به امام گوشزد کرده است
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزیز اولا این تنها علت نبود که عرض کردیم و ثانیا اصل کار خودکشی نبوده است تا اینگونه بفرمایید و این دلیل بر این می باشد که مرگ برای حضرت هیچ ترسی که نداشته هیچ بلکه شوق به شهادت هم دارد.لذا علت تنها این مورد نبوده است و این نیت در راستای اهداف اصلی حضرت بوده که با کمترین دقت بر همگان واضح است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط خالد بن ولید نمایش پست
    چگونه می گوئید بلا شک ؟ اساس این ادعا چیست ؟
    هیچ شکی نیست که امامان ما دارای کرامت بودند که همان معجزه هم می شود نامید جزء این که برای اثبات نبوت نیست.
    واژه کرامت: در اصل به معنى بزرگوارى و عظمت معنوى است، و در اصطلاح علم کلام، کارهاى خارق العاده ‏اى که از پیامبران براى اثبات نبوت صادر می ‏گردد با نام معجزه خوانده می ‏شود، و همین گونه کارها از غیر پیامبران، با نام کرامت ذکر می ‏شود. بنابراین کرامت اصطلاحى در گفتار متکلمین به علم کلام، همان معجزه‏اى است که درباره امور خارق العاده غیر پیامبران، از اولیاء خداوند و امامان(ع) استعمال می ‏شود. چرا که نشانه عظمت و بزرگوارى آنها در پیشگاه خداوند است، بر همین اساس امام صادق(ع) فرمود: «المعجزة علامة اللّه لایعطیهاالّا انبیائه و رسله و حججه لیعرف به صدق الصّادق من کذب الکاذب ؛ معجزه نشانه‏اى براى خداست که خداوند آن‏را به کسى جز پیامبران و رسولان و حجّت هایش عطا نمی ‏کند، و هدف از آن این است که به وسیله آن راستگویى راستگو از دروغگویى دروغگو شناخته شود.»(1)
    مطابق روایات بسیار، امامان معصوم (ع) نیز همچون پیامبران داراى معجزه بودند (که گفتیم از آن به کرامت تعبیر می ‏شود) در این راستا نظر شما را به دو روایت زیر جلب می کنیم:
    1- ابوبصیر یکى از شاگردان برجسته امام باقر(ع) که از هر دو چشم نابینا بود، مى‏گوید، به امام باقر(ع) عرض کردم: «آیا شما وارث رسول خدا(ص) هستید؟» فرمود: آرى. عرض کردم: رسول خدا(ص) وارث همه انبیاء بود؟ آیا آنچه را آنان مى‏دانستند، رسول خدا(ص) نیز مى‏دانست؟ فرمود: آرى. عرض کردم: «فأنتم تقدرون على ان تحیوا الموتى، و تبرؤوا الاکمه و الابرص؟؛ پس شما مى‏توانید مرده را زنده کنید و کور و بیمار مبتلا به پیسى را خوب نمایید؟» فرمود: آرى. سپس به من فرمود: نزدیک بیا، نزدیک رفتم، دست مبارکش را بر صورت و چشم من کشید، خورشید، آسمان، زمین، خانه‏ ها و هرچه را که در آنجا بود دیدم، سپس به من فرمود: «آیا دوست دارى همین گونه بینا باشى، تا همچون سایر مردم در قیامت به حساب و کتاب الهى کشیده شوى، و یا (به حال اوّلت برگردى) و به طور خالص (و بى دغدغه) وارد بهشت شوى؟» عرض کردم می ‏خواهم به همان حال قبل برگردم، دست مبارکش را بر صورتم کشید، دوباره نابینا شدم، این ماجرا را براى ابن عمیر(یکى از شاگردان ممتاز امام) نقل کردم، او گفت: «گواهى مى‏دهم که حادثه (صدور کرامت از امام باقر) حق است، چنان که روز روشن است.»(2)
    2- از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) روایت شده که فرمودند: «اسم اعظم داراى 73 حرف است، آن اسم اعظمى که آصف برخیا(وزیر حضرت سلیمان) مى‏دانست، و بر اثر آن توانست در کمتر از یک چشم برهم زدن، تخت بلقیس را از یمن به بیت المقدس نزد سلیمان(ع) بیاورد. یک حرف از آن 73 حرف بود، و در نزد ما امامان علیهم السلام 72 حرف از اسم اعظم وجود دارد، و تنها یک حرف آن مخصوص ذات پاک خداست که مربوط به علم غیب مى ‏باشد.»(3)
    نیز امام صادق(ع) آیه 40 سوره نمل را (که مربوط به آصف برخیا و آوردن تخت بلقیس به وسیله او است) تلاوت کرد، که در آن آمده آصف برخیا داراى بهره‏اى از علم کتاب بود که چنین کار خارق العاده عظیمى انجام داد، امام صادق(ع) فرمود: «و عندنا واللّه علم الکتاب کلّه؛ اگر آصف، بهره‏اى از علم کتاب داشت، سوگند به خدا ما داراى همه علم کتاب هستیم.»(4) نتیجه این که امامان(ع) داراى کرامت در سطح عالى بودند. عبودیّت سرچشمه کرامت‏ها عامل اصلى و مهمى که موجب آن مى ‏شود که اولیاء خدا - حتى غیر از پیامبران و امامان - داراى مقام کرامت مى‏ شوند، و از آنها امور غیر عادى سر مى ‏زند، عبودیت خالص و بندگى بى ‏شائبه است. چنان که این مطلب در قرآن و روایات بى ‏شمار آمده است. مثلاً در قرآن در مورد معراج پیامبر اسلام(ص) که از بزرگترین معجزات او بود، مسأله عبودیت پیامبر(ص) نقش به سزایى در شایستگى او به این مقام داشت، همان گونه که در دو آیه به این مطلب اشاره شده، در یکجا می ‏فرماید: « سبحان الّذى اسرى بعبده...؛ پاک و منزّه است خداوندى که عبد و بنده ‏اش را از مسجد الحرام به مسجد الاقصى در شب (معراج) سیر داد...»(5) و نیز می ‏فرماید: «فاوحى الى عبده ما اوحى ؛ خداوند (در شب معراج در سدرة المنتهى بر فراز عرش) آنچه را وحى کردنى بود به بنده‏اش «محمد (ص)» وحى کرد.»(6)
    منابع:
    1. بحارالانوار، ج 12، ص 77.
    2. اصول کافى، ج 1، ص 470.
    3. تفسیر نورالثقلین، ج 4، ص 88 - 90.
    4. همان، ص 89.
    5. سوره اسراء، آیه 1.
    6. سوره نجم، آیه 10.

    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  11. تشکر


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,382
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خالد بن ولید نمایش پست
    مگر شما از امام حسین معجزه ای در گذشته زندگیشان سراغ دارید ؟
    بله دوست عزیز بسیار وجود دارد که در منابع شیعی بسیار زیاد است که هر کس در ذهن خود حداقل موارد بیشماری دارد و جالب این است که براي امام حسين (ع) كراماتي زيادي در كتب اهل سنت آمده است كه چند مورد به عنوان نمونه ذكر مي‌شود:

    ۱) روز جنگ در كربلا، امام به شدت تشنه بود، "عبدالله بن الحصين الأزدي" بين امام و آب فرات حايل مي‌شود و با اشاره به سوي آب، خطاب به حضرت مي‌گويد: به اين آب نگاه كن و قطره‌ای از آن نخواهيد نوشيد. امام در حق او چنين مي‌گويد: «اللّهم اقتله عطشاً ولا تغفرله ايداً[۸]» گفته مي‌شود كه بعد از آن هيچ وقت تشنگي آن مرد برطرف نشد، آنقدر آب مي‌نوشيد كه بي‌تاب شده آن را بر می‌‌‌گرداند، دوباره تشنگي به او روي مي‌آورد تا اينكه در حالت تشنگي جان باخت.

    ۲) مهمتر از همه اينكه حضرت رسول(ص) سال‌ها پيش، از حادثه‌ كربلا خبر مي‌دهد. حضرت خاكي را كه جبرئيل برايش داده بود به «ام‌سلمه» مي‌دهد و مي‌فرمايد: جبرئيل به من خبر داد كه روزي امت تو حسين (ع) را به قتل خواهند رساند، اين خاك را با خود داشته باش تا اينكه خاك رنگ خون را به خود بگيرد. آن وقت بدان كه حسين به شهادت رسيده است. ام‌سلمه در روز شهادت امام با ديدن خاك خون آلود از شهادت امام به مردم خبر مي‌دهد[۹].

    منابع:
    1. ابن اثیر، علی، «الكامل فی التاریخ»، ج۴، ص۴۵، بیروت، ۱۳۸۵ﻫ.ق.
    2. یعقوبی، احمد، «تاریخ یعقوبی»، ج۲، ص۲۴۵، قم، نشر فرهنگ اهلبیت.

    خواست خدا بوده که نوه ی پیغمبر شکست بخورد؟؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  13. تشکر


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    89
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط خالد بن ولید نمایش پست
    معجزه را در لحن گفتار و در آواتارتان می بینیم

    اف 15 فعلی !

    لا اقل عکس یکی از این معجزات جهان اسلام را آواتارت قرار بده !


    تا ما نیز چون شما بینا شویم

    اف 15 که از معجزات جهان کفر است

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اصلا شما جماعت ادعای زیادی دارید اخه عمو مگه مجبوری از چیزی که نمیدونی حرف بزنی حرف زدنت در مورد امام حسین ع هم مثل حرف زدنت درمورد عکسه این اف 14 است نه اف 15- اف 15 هواپیمای ولی امرتون در عربستانه.بعدشم سیف الاسلام سابق رو خودت نوشتی منم تکرارش کردم .
    بعدشم ما هواپیما رو معجزه نمیدونیم این تویی که هواپیمارو معجزه میدونی
    ویرایش توسط 159 : ۱۳۹۱/۰۲/۲۱ در ساعت ۱۶:۱۳
    يا نُورَ الْمُسْتَوْحِشِينَ فِي الظُّلَمِ
    لو سلك الناس وادیا شعبا لسلكت وادی رجل عبد الله وحده خالصا
    اگر همه مردم مسیری را انتخاب كنند و در آن گام نهند ، من به راه كسی كه تنها خدا را خالصانه می پرستد خواهم رفت . امام هادی ع

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
    توسط taslim در انجمن قیامت
    پاسخ: 41
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود