جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    303
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    22 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟




    سلام

    هدف از نزول قرآن به زبان عربی چیست؟ مگر پیامبر (ص) فقط برای قوم عرب است ؟




    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی
    4






    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۴/۳۱ در ساعت ۱۷:۲۲
    يارب نظر تو برنگردد

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب خدمت شما پرسشگر محترم
    در مورد سوال شما بايد عرض كنم كه نزول قرآن به زبان عربي، با توجه به مخاطبان نخستين و شخص پيامبر كه عرب زبانند، جرياني طبيعي است. و هر سخنوري مطالب خويش را با زبان مخاطبان خود بيان مي‏كند. خداوند متعال نيز در ارسال پيامبران و ابلاغ پيام‏هاي خويش همين روش را به كار گرفته است.(1) در اين مسأله، توجّه شما را نكات زير جلب ميكنم:
    1. قرآن كريم براي تنزل در اين عالم به زبان خاص نياز دارد و آن عربي فصيح و مبين است، ولي زبان و فرهنگ آن، «زبان فطرت» است، به شكلي كه همگان آن را مي‏فهمند و تنها در اين صورت مي‏تواند جهاني باشد. اگر فرهنگ قرآن، فرهنگ نژاد و گروه خاص بود، هيچ‏گاه نمي‏توانست جهاني باشد.(2) از اين رو، قرآن كريم كتابي ساده و معمولي نيست تا انسان بتواند، بر اثر آشنايي با قواعد عربي و مانند آن، به همه معارفش دست يابد. كتابي است كه در اوج آسمان و مقام «لدن» ريشه دارد؛ از علم خداوند سرچشمه گرفته است و درك معارف بي‏انتهاي آن بدون تقوا و ارتباط با خدا امكان‏پذير نيست.
    2. همان‏طور كه ايجاد حقيقت وحي به ذات خداوند متعال اختصاص دارد، تنزل آن حقيقت به لباس عربي مبين و الفاظ اعتباري نيز كار خداي متعال است نه آن كه فقط معناي كلام و وحي الهي در قلب پيامبر(ص) تنزل يافته باشد و آن حضرت؛ به انتخاب خود، الفاظي را لباس آن معارف قرار داده باشد. الفاظ قرآن كريم نيز از سوي خداوند تعيين شده است و بدين سبب جنبه اعجازي دارد. آياتي كه نشان مي‏دهد، علاوه بر محتوا، الفاظ و عبارات عربي قرآن نيز از ناحيه خداوند به پيامبر(ص) وحي شده، عبارت است از: (ابراهيم/4، مريم/97، دخان/58، اعلي/18 و 17و22و32، قمر/40، احقاف/12، فصلت/2 و 3، رعد/37 و..).(3)
    3. ارتباط الفاظ و معاني، قراردادي است نه تكويني و حقيقي؛ يعني لفظي معين با قرارداد ويژه نشانه معناي خاصي مي‏گردد. به همين دليل، براي يك معنا، در اقوام مختلف، الفاظ گوناگون وجود دارد؛ و نيز به همين دليل يك حقيقت تكويني همچون وحي گاه به صورت عربي مبين ظهور مي‏كند، گاه به صورت عبري و زماني به زبان سرياني.
    با توجه به اين نكته، اين پرسش ممكن است پيش بيايد: چگونه وحي الاهي از مقام قدسي خداوند، كه جز تكوين صرف نيست، به كسوت الفاظ و كلمات اعتباري كه قرارداد محض است، درمي‏آيد؟
    در پاسخ بايد گفت: تنزل حقيقت تكويني قرآن بايد مسيري داشته باشد تا در آن مسير تنزل يابد و با اعتبار پيوند خورد. اين مسير همان نفس مبارك رسول خدا(ص) است كه مي‏تواند بهترين جايگاه پيوند امر تكويني و قراردادي باشد؛ مانند انسان‏هاي ديگر كه همواره حقايق معقول را از بلنداي عقل به مرحله تصور تنزل مي‏دهند و از آن‏جا به صورت فعل يا قول در گستره طبيعت پياده مي‏كند.(4)
    بنابراين، آنچه قرآن را آيين جهان شمول ساخته، «زبان فطري» آن است كه در گويش «زبان عربي» رسا و گويا جلوه‏گر شده است. زباني كه الفاظش براي نمايش معاني گسترده و پردامنه ظرفيت دارد. ازاين‏رو، آشنايي با زبان عربي و تلاوت قرآن به زبان عربي، در نيل به مراتب و مراحل بالاتر اين كتاب بي‏نظير است.

    منابع:
    1. ابراهيم(14): 4. (ر. ك: قرآن‏شناسي، محمد تقي مصباح يزدي، ص 98.)
    2. تفسير موضوعي قرآن كريم، آيت الله جوادي آملي، ج 1، ص 353 - 355.
    3. ر. ك: الميزان، علامه طباطبايي، ج 17، ص 359.
    4. تفسير موضوعي قرآن كريم، ص 45 و 46.



    ویرایش توسط عمار : ۱۳۹۱/۰۵/۰۲ در ساعت ۱۳:۱۹
    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    28
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام خدمت شما كارشناس محترم
    اين عربي بودن آيا با جهان شمولي بودن قرآن و اسلام منافاتي نداره؟بالاخره قرآن نازل شده جهت استفاده همه انس انهاي در زمين و حال با عربي بودن آن فقط مختص اعراب مي شود؟



  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام و عرض ادب
    عرض كنم خدمت شما كه عربى بودن قرآن منافاتى با جهان شمول بودن قرآن و دعوت اسلام ندارد .
    زيرا اولا
    : بهرحال قرآن بايد به زبانى قابل فهم براى انسان نازل مى شد , عربى , فارسى ,انگليسى , تـركى , 000 و روشن است امكان جمع همه اين زبان ها در كتابى واحد يا درسوره اى واحد يا آيه اى واحد وجود ندارد . امـروزه بـيـش از ده هـا ميليون زبان دردنيا وجود دارد و به گفته زبان شناسان ده ها زبان جديد پديد خواهد آمد از اين روممكن نيست كه كتابى آسمانى با همه اين زبان ها بر بشر نازل شود .

    ثـانـيـا
    : زبـان ابـزار مـفاهمه و ابزار مقاصد و اهداف است و فرقى نمى كند كه مفاهمه با چه زبانى و علائمى صورت گيرد . البته زبانى كه قابليت انعطاف و كارآيى بيشترى دارد , مثل زبان عربى , مناسب تر و بهتر است . خصوصا با توجه به آغاز دعوت از شبه جزيره عربستان كه مردمان عرب زبان دارد .

    ثالثا: ادله عقلى و تاريخى بى شمارى گواهى جهان شمول بودن دعوت اسلام است .

    رابعا
    : غير مسلمانان بسيارى مانند سلمان فارسى , بلال حبشى , صهيب رومى به اسلام گرويدند پيامبر (ص ) به سران مصر ,يونان , حبشه و روم نامه نوشتند و آنان را به اسلام دعوت فرمودند .

    خامسا
    : دعوت اسلام يك دعوت تدريجى و داراى مراحل و مراتب بود .

    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    28
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ممنون
    حالا يه سوال و اون اينكه زبان عربي در قرآن عرضي است يانه ؟ و تئوري غزالي در باب مجازي بودن زبان بر چه اصولي هست؟


  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط هانی110 نمایش پست
    حالا يه سوال و اون اينكه زبان عربي در قرآن عرضي است يانه ؟
    با سلام و عرض ادب
    قرآن كريم به جهت آن كه موجودي ممكن الوجود است وقتي كه در مرحله قرب ظهور مي كند, ديده مي شود, شنيده مي شود و نوشته مي شود در قالب الفاظ عربي مبين مي آيد تا زمينه فهم و تعقل و ترقي و تكامل انسان فراهم شود. در سوره مباركه زخرف آيات 1 تا 3 خداوند پس از قسم به كتاب مبين مي فرمايد ما قرآن كريم را از مقام لدن و ام الكتاب نازل كرده ايم و به صورت قرآن عربي فصيح درآورده ايم تا منشائ تعقل و فهميدن شما باشد.

    به بيان ديگر, مرحله نازله قرآن كريم كه به صورت الفاظ عربي است و جامعه انساني در خدمت آن قرار دادر رقيق شده (ام الكتاب ) است كه مرحله عاليه قرآن مي باشد. خداوند متعال آن حقيقت متعالي ام الكتاب و كتاب مكنون را تنزل داده و رقيق نموده و در قالب مفاهيم و الفاظ بر وجود مبارك رسول اكرم (ص ) نازل فرموده است تا براي عموم مردم قابل درك باشد. نزول قرآن به زبان عربي با توجه به مخاطبان نخستين و شخص پيامبر كه عرب زبانند يك جريان طبيعي است و هر سخنوري مطالب خويش را با زبان مخاطبان خود بيان مي كند. خداوند متعال نيز در ارسال پيامبران و ابلاغ پيام هاي خويش همين رويه را تائييد كرده و به كار گرفته است , (1).

    اما در اين باب بايد به چند نكته مهم توجه داشت : 1- قرآن كريم اگر چه براي تنزل در اين عالم نياز به زبان خاص داردو آن عربي فصيح و مبين است ولي زبان و فرهنگ آن , همان زبان و فرهنگ فطرت است به شكلي كه همگان آن را مي فهمند و تنها در اين صورت مي تواند جهاني باشد. اگر فرهنگ قرآن , فرهنگ يك نژاد و گروه خاصي مي بود هيچ گاه نمي توانست جهاني باشد, (2). از اين رو قرآن كريم كتابي ساده و معمولي نيست تا انسان بتواند بر اثر آشنايي با قواعد عربي و مانند آن به همه معارفش دست يابد. بلكه كتابي است كه ريشه در اوج آسمان و مقام (لدن ) دارد و از علم خداوند سرچشمه گرفته و درك معارف بي انتهاي آن بدون نردبان تقوا و ارتباط با خدا امكان پذير نيست .

    2- همان طور كه ايجاد حقيقت وحي اختصاص به ذات خداوند متعال دارد, تنزل آن حقيقت به لباس عربي مبين و الفاظ اعتباري نيز كار خداي متعال است نه آن كه فقط معناي كلام و وحي الهي در قلب پيامبر(ص ) تنزل يافته باشد و آن حضرت با انتخاب خود, الفاظي را به عنوان لباس آن معارف قرار داده باشد. الفاظ قرآن كريم نيز از سوي خداوند تعيين شده و لذا جنبه اعجازي دارد, (اين آيات دلالت دارد كه علاوه بر محتوا, الفاظ و عبارت عربي قرآن نيز از ناحيه خداوند به پيامبر(ص) وحي شده است : (3), (4).

    3- ارتباط الفاظ با معاني , ارتباطي تكويني و حقيقي نيست بلكه در اثر قرارداد است كه لفظ معيني با قرارداد ويژه نشانه معناي خاصي مي گردد و به همين دليل است كه براي يك معناي خاص در اقوام مختلف , الفاظ گوناگوني وجود دارد و نيز به همين دليل است كه يك حقيقت تكويني همچون وحي گاهي به صورت عربي مبين ظهور مي كند و گاهي به صورت عبري و زماني به زبان سرياني و...

    ادامه دارد...

    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  11. تشکر


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0




    با توجه به اين نكته شايد اين سوال پديدار شود كه چگونه وحي الهي از مقام لدي اللهي كه جز تكوين صرف چيزي نيست به كسوت الفاظ و كلمات اعتباري كه قرارداد محض است درمي آيد؟ به بيان ديگر, چگونه يك امر تكويني حقيقي به صورت امري اعتباري و قراردادي ظهور مي كند؟ پاسخ آن است كه هر چند هماهنگي حلقات سلسله علل و درجات يك واقعيت متنزل لازم است , اما ممكن است جريان تنزل وحي از مقام بساطت تكويني به موطن كثرت اعتباري از مسيري بگذرد كه آن معبر, صلاحيت جمع ميان تكوين و اعتبار را داشته باشد و آن همان انسان كامل و شخص رسول اكرم (ص ) است و در واقع تنزل تكوين به اعتبار; در نفس مطهر او صورت مي گيرد و به بيان سوم تنزل حقيقت تكويني قرآن بايد مسيري داشته باشد تا در آن مسير حقيقت قرآن تنزل يابد و با اختيار پيوند بخورد و اين مسير همان نفس مبارك رسول خدا(ص ) است و نفس مبارك ايشان مانند انسان هاي ديگر كه همواره حقايق معقول را از رشته عقل به موطن مثال متصل تنزل مي دهد و از آنجا به صورت فعلي يا قولي اعتباري در موطن طبيعت پياده مي كند مي تواند بهترين معبر براي پيوند امر تكويني و قراردادي باشد, (5).

    بنابراين نبايد پنداشت كه چون الفاظ قراردادي و اعتباري اند ارتباطي به وحي كه يك امر تكويني است ندارد, زيرا, خداوند متعال نفس انسان كامل را معبر مناسبي براي تنزيل قرآن كريم از مقام ام الكتابي و مقام تكوين صرف به الفاظ عربي مبين و مقام اعتبار قرار داده و بدين شكل ميان حقيقت و اعتبار پيوند برقرار كرده است . با دقت و تائمل در آنچه كه گفته مي شد, مي گوييم : زبان قرآن نسبت به كتب ديگر آسماني امري عرضي است يعني چنان كه يك دين به صورت عبري , يك دين به صورت سرياني و.... ظهور كرده است .
    دين اسلام نيز در قالب كتابي با الفاظ عربي تجلي كرده است و اين وجه تمايز اين كتاب از كتب آسماني ديگر است .مثلا" چنان كه سياهي و سفيدي از عوارض بوده و موجب تمايز اجسام و اشيائ از يكديگر مي شود, زبان عربي , عبري يا سرياني موجب تمايز كتب آسماني از يكديگر مي گردد.

    از اين رو زبان قرآن - كه در قالب عربي فصيح و مبين مي باشد - براي دين اسلام در مقابل اديان ديگر همچون عرضي است كه اين دين را از اديان ديگر متمايز و مشخص مي سازد. اما زبان قرآن نسبت به خود دين اسلام امري ذاتي تلقي مي شود; يعني , از آنجا كه خداوند متعال قرآن را با اين الفاظ و زبان از مقام ام الكتابي تنزيل كرده است و حقيقت وحي را به اين لباس متلبس نموده است و با معبر قراردادن نفس رسول مكرم اسلام (ص ) امر تكويني را با امر اعتباري پيوند داده است و از اين رو خود اين الفاظ بعدي از ابعاد اعجاز قرآن به شمار مي رود, اين زبان ذاتي و جزئ لازم و لاينفك دين اسلام به شمار مي رود و همچون عرض , خارج از ذات آن نمي باشد. بر همين اساس است كه تلاوت قرآن بايد به زبان عربي باشد و بايد آداب قرائت به اين زبان رعايت گردد. زبان عربي همچون مدخل ورودي است براي نيل به مراتب و مراحل بالاتر اين كتاب بي نظير.

    منبع:
    1. ابراهيم , آيه 4 . قرآن شناسي , محمد تقي مصباح يزدي , تحقيق و تدوين : محمود رجبي , موئسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني , قم , چاپ اول , بهار 1376, ص 98
    2. تفسير موضوعي قرآن كريم , آيت الله جوادي آملي , مركز نشر اسرائ, قم , چاپ اول , بهار 1378, ج 1, صص 353 - 355.
    3. ابراهيم , 4 - مريم , 97 - دخان , 58 - اعلي , 18 و 17 و 22 و 32 - قمر, 40 - احقاف , 12 - فصلت - 2 و 3 - رعد, 37 و...
    4. الميزان , علامه طباطبايي , موئسسه الاعلمي للمطبوعات بيروت , ج 17, ص 359
    5. تفسير موضوعي قرآن كريم , همان , صص 45 - 46.

    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  13. تشکر


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط هانی110 نمایش پست
    و تئوري غزالي در باب مجازي بودن زبان بر چه اصولي هست؟

    اما ديدگاه غزالي :
    مي توان گفت وي نوعي روي كرد عارفانه به اين مسائله دارد; يعني , از آن جا كه وي عالم يا عوالم بالا را عالم يا عوالم حقيقي مي داند و عالم مادي و پايين را در مقابل آن عالمي مجازي تلقي مي كند, واژه هايي را كه هم براي موجودات عوالم برتر و هم براي موجودات عوالم پايين به كار مي رود.به نوعي استعمال حقيقي و مجازي به شمار مي آورد.

    در واقع به نظر وي زباني كه حقايق آن سو را بازگو مي نمايد, زباني حقيقي است ولي زباني كه به اين سو نظر دارد, زباني است مجازي . از ديدگاه وي چون عالم متافيزيك وجود حقيقي دارد, موجودات آن نيز وجود حقيقي خواهند داشت و بر اين اساس زباني كه حكايت گر آن عالم و موجودات آن باشد, حقيقي خواهد بود.

    اما عالم مادي وجود حقيقي ندارد بلكه تبعي و مجازي است موجودات آن نيز وجودي طفيلي و سايه اي دارند, از اين رو زباني كه بيانگر چنين عالم و موجودات آن باشد مجازي خواهد بود. مثلا" وي معتقد است كه اصلا" اطلاق واژه نور بر نور حسي مجازي است زيرا نور حسي از عالم مادي است و اين عالم و موجوداتش همه وجودي مجازي دارند, اما اگر اين واژه در مورد خداوند به كار رود, كاربردش حقيقي خواهد بود زيرا ما يك نور حقيقي بيشتر نداريم و آن خداوند متعال است , خداوندي كه از عالم ماده و وجود مادي بري و منزه است و وجودي حقيقي دارد.

    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن


  15. تشکر


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    1,381
    مورد تشکر
    66 پست
    حضور
    13 روز 19 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    هدف از نزول قرآن به زبان عربی چیست؟ آيا عربی بودن قرآن با جهانی بودن آن منافات ندارد؟ آیا زبان عربي در قرآن عرضي است؟ تئوری ابن عربی در باب مجازی بودن زبان چیست؟


    پاسخ:
    نزول قرآن به زبان عربي، با توجه به مخاطبان نخستين و شخص پيامبر كه عرب زبانند، جرياني طبيعي است. و هر سخنوري مطالب خويش را با زبان مخاطبان خود بيان مي‏ كند. خداوند متعال نيز در ارسال پيامبران و ابلاغ پيام‏ های خويش همين روش را به كار گرفته است.
    آنچه قرآن را آيين جهان شمول ساخته، «زبان فطری» آن است كه در گويش «زبان عربی» رسا و گويا جلوه‏ گر شده است. زبانی كه الفاظش براي نمايش معانی گسترده و پردامنه ظرفيت دارد. از اين‏ رو، آشنايی با زبان عربی و تلاوت قرآن به زبان عربی، در نيل به مراتب و مراحل بالاتر اين كتاب بی‏ نظير است.

    در باره عربی بودن و در عین حال، جهان شمولي قرآن باید گفت:
    اولا: به هر حال قرآن بايد به زبانى قابل فهم براى انسان نازل مى شد حال هر زبانی که باشد.

    ثانيا: زبان ابزار مفاهمه و ابزار مقاصد و اهداف است و فرقى نمى كند كه مفاهمه با چه زبانى و علائمى صورت گيرد . البته زبانى كه قابليت انعطاف و كارآيى بيشترى دارد، مثل زبان عربى، مناسب تر و بهتر است. خصوصا با توجه به آغاز دعوت از شبه جزيره عربستان كه مردمان عرب زبان دارد.

    ثالثا: ادله عقلى و تاريخى بى شمارى گواهى جهان شمول بودن دعوت اسلام است.

    رابعا: غير مسلمانان بسيارى مانند سلمان فارسى، بلال حبشى، صهيب رومى به اسلام گرويدند، پيامبر (صلی الله علیه و آله) به سران مصر، يونان، حبشه و روم نامه نوشتند و آنان را به اسلام دعوت فرمودند.

    خامسا: دعوت اسلام يك دعوت تدريجى و داراى مراحل و مراتب بود.

    در باره عرضی بودن یا نبودن زبان عربی در قرآن باید گفت:
    زبان قرآن - كه در قالب عربی فصيح و مبين می باشد - براي دين اسلام در مقابل اديان ديگر همچون عرضی است كه اين دين را از اديان ديگر متمايز و مشخص می سازد. اما زبان قرآن نسبت به خود دين اسلام امری ذاتی تلقی می شود؛ يعنی، از آنجا كه خداوند متعال قرآن را با اين الفاظ و زبان از مقام ام الكتابی تنزيل كرده است و حقيقت وحی را به اين لباس متلبس نموده است و با معبر قرار دادن نفس رسول مكرم اسلام (صلی الله علیه و آله) امر تكوينی را با امر اعتباری پيوند داده است و از اين رو خود اين الفاظ بعدی از ابعاد اعجاز قرآن به شمار می رود، اين زبان ذاتی و جزء لازم و لاينفك دين اسلام به شمار می رود و همچون عرض، خارج از ذات آن نمی باشد. بر همين اساس است كه تلاوت قرآن بايد به زبان عربی باشد و بايد آداب قرائت به اين زبان رعايت گردد. زبان عربی همچون مدخل ورودی است برای نيل به مراتب و مراحل بالاتر اين كتاب بی نظير.

    اما تئوری غزالی در باب مجازی بودن زبان؛ به نظر وی زبانی كه حقايق آن سو را بازگو می نمايد، زبانی حقيقی است ولی زبانی كه به اين سو نظر دارد، زبانی است مجازی.
    از ديدگاه وی چون عالم متافيزيك وجود حقيقی دارد، موجودات آن نيز وجود حقيقی خواهند داشت و بر اين اساس زبانی كه حكايت گر آن عالم و موجودات آن باشد، حقيقی خواهد بود. اما عالم مادی وجود حقيقی ندارد بلكه تبعی و مجازی است.


    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۵/۰۴/۰۹ در ساعت ۱۱:۴۸ دلیل: همکار ویراستار تدوین
    چرا قرآن به زبان عربی نازل شده؟

    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی معارف قرآن



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود