جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نظر وهابی ها در مورد اینکه زیارت امامان را شرک میدانند با چه دلیلی است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نظر وهابی ها در مورد اینکه زیارت امامان را شرک میدانند با چه دلیلی است؟




    لطفا دلائل و مستندات خود را بگویید.


    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 7
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۶:۳۰

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2
    صدرا آنلاین نیست. کارشناس پاسخگوی مباحث اهل سنت و وهابیت

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    6 روز 1 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب

    زیارت قبور از دیدگاه وهابیت زمانی که به همراه سفر نباشد و بارگاهی نیز بر روی قبر زیارت شونده وجود نداشته باشد و زائر تنها به ذکر فاتحه بپردازد اشکالی ندارد.

    بحث زمانی مطرح است که اولا زیارت همراه سفر باشد و زیارت شونده نیز صاحب بارگاه باشد، و زیارت کننده از او درخواستی داشته باشد اعم از وساطت او در بخشش گناهان و یا واسطه قرار دادن او در برآورده شدن حوایج.

    در صورت اول که زیارت همراه سفر است مستند آنها برخی روایات است که بر فرض پذیرش این روایات آنان برداشتی غلط از این روایات داشته اند.
    همچنین زمانی که شخص دارای بارگاه است؛ وهابیت با تمسک به برخی روایات(همچون روایت ابی الهیاج)[1] معتقدد این بارگاهها باید نابود گردد و قبر با خاک یکسان گردد.

    اما مشکل اصلی وهابیت در ممنوعیت زیارت قبور بحث توسل به اولیای الهی است(که البته بحث توسل خود دارای اقسامی است، که در برخی اقسام وهابیت نیز مشکلی ندارند) که آنان به پندار خود توسل به اولیای الهی را عملی شرک آمیز می دانند وفعل مسلمانان را همانند فعل مشرکین و بت پرستان در مورد اعتقاد آنان به بتهایشان می دانند.

    البته این دیدگاه وهابیت است و الا اکثر اهل سنت در این مساله دیدگاهی شبیه به شیعه دارند و بیشترین نقد نیز در این ناحیه از سوی خود اهل سنت علیه و هابیت وارد شده است.

    این خلاصه جواب بود ولی تفصیل آن در این موارد قابل بررسی است که در صورت تمایل آماده پاسخگویی هستیم:

    1-- بررسی و نقد روایات مانعه از سفر به قصد زیارت قبور.
    2- بررسی و نقد روایات تسویه قبور.
    3- بررسی و نقد توسل و اقسام آن و اثبات جواز توسل از دیدگاه قرآن وسنت.
    موفق باشید.

    [1]. «مسلم در صحيح خود، از سه نفر به نامهاى «يحيى»، «ابوبكر» و «زهير» نقل مى‏كند كه: وكيع از سفيان و او از حبيب، او هم از ابى وائل، سرانجام ابووائل از ابى الهَيّاج نقل مى‏كنند كه على بن ابيطالب به ابى الهَيّاج گفت تو را به سوى كارى برانگيزم كه پيامبر خدا مرا بر آنبرانگيخت، تصويرى را ترك مكن مگر اين كه آن را محو كنى، و نه قبر بلندى را مگر اين كه آن را مساوى و برابر سازى.»

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۵/۰۳ در ساعت ۰۰:۲۸
    فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛ وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم.
    الجاثیة:37

  5. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود