جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قران و معجزه خورشید و ماه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    1,124
    تشکر:
    1
    حضور
    15 روز 13 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    قران و معجزه خورشید و ماه




    قرآن و معجزه خورشید و ماه


    اشاره قرآن به انعکاس نور خورشید توسط ماه



    قران و معجزه خورشید و ماه
    در زمان های قدیم حداقل در شبه جزیره عرب هیچ اطلاعاتی از علم نجوم در دست نبود؛ و اعراب جاهلیت درباره خورشید و ماه و کره زمین و فضا هیچ اطلاعاتی نداشتند.



    علم نجوم به صورت سطحی در اختیار برخی از دانشمندان رومی و ایرانی بود و اعراب فقط خورشید را می‌دیدند که روزها می‌درخشد و ماه را می‌دیدند که در شب ها می‌درخشد و درباره منشا آن هیچ اطلاعاتی نداشتند که چرا خورشید می‌درخشد و چرا ماه می‌درخشد.
    در زمانی که اعراب ماه را شی درخشانی می‌پنداشتند و از تاریکی آن هیچ اطلاعی نداشتند قرآن کریم در دو آیه به خوبی مسئله انعکاس نور خورشید توسط ماه را تشریح کرد.


    قران و معجزه خورشید و ماه


    در سوره یونس آیه 5 نوشته شده است:
    هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللّهُ ذَلِکَ إِلاَّ بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ
    اوست کسی که خورشید را روشنایی بخشید و ماه را تابان کرد و برای آن منزل هایی معین کرد تا شماره سال‌ها و حساب را بدانید خدا این‌ها را جز به حق نیافریده است نشانه‌ها [ی خود] را برای گروهی که می‌دانند به روشنی بیان می‌کند.


    ضیا به معنی چیزی است که از خود نور ساطع می‌کند مانند چراغ و نور جسمی است که فقط نور را ساطع می‌کنند (مثل آینه ای که نور را انعکاس می‌دهد) در این آیه قرآن به خوبی اشاره می‌کند که نور خورشید از خود آن است ولی نور ماه متعلق به خود آن نیست.
    اما در سوره شمس آیات 1 تا 4 به طور مستقیم به این موضوع اشاره می‌شود که نور خورشید در شب‌ها توسط ماه انعکاس داده می‌شود.


    وَ الشَّمْس وَ ضُحَاهَا – وَ الْقَّمَرِ إذا تَلَاها – وَ النَّهَارِ إذا جَلاهَا – وَ اللیْل إذا یَغْشَاهَا
    «سوگند به خورشید و پرتو آن و به ماه وقتی که آن‌را بازتاب می‌دهد و به روز وقتی که آن‌را متجلی می‌کند و به شب وقتی که آن‌را می‌پوشاند».




    این دانش‌ها شاید با توجه به علم روز پیش پا افتاده باشند اما با توجه به علم آن روز دانستن این دانش‌ها آن هم در شبه جزیره عربستان حکم معجزه را دارد.





    باشگاه كاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ Surveyor



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    1,124
    تشکر:
    1
    حضور
    15 روز 13 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0




    قران و معجزه خورشید و ماه

    نور خورشید نور اصلی و نور ماه نور بازتابی است

    هُوَ الَّذى جَعَلَ الشَّمسَ ضِیاءً وَ القَمَرَ نُوراً
    یونس 5

    «اوست که خورشید را نور اصلی و ماه را نور بازتابی قرار داد».

    «ضیاء و ضوء» درخشش و تابشی است که از خود شئ ساطع می شود، مانند تابش و درخشش چراغ و شمع. و «نور» روشـنـائی و تابـشی است که از خـود شئ ساطع نمی شود بلکه بازتاب تابش ضیاء است. و اینکه آیه می گوید: خـورشـیـد «ضیاء» است و ماه «نور»، به این معنی است که تابش خورشید از خود آن است ولی تابـش ماه از خـود آن نیست بـلـکه بازتاب تابش خورشید است.(این موضوع در سوره نوح و به نقـل از حضرت نوح آمـده. یعـنی وی چند هـزار سال پـیش از میلاد حضرت مسیح به مـردم گـفـتـه بـوده که: تـابـش خـورشید از خود آن و تابش ماه بازتاب تابش خورشید است. ولی مردم طـبـق معـمـول بوی می خندیده اند).

    وَ الشَّمْس وَ ضُحَاهَا – وَ الْقَّمَرِ إذا تَلَاها – وَ النَّهَارِ إذا جَلاهَا – وَ اللیْل إذا یَغْشَاهَا

    شمس ۱-4

    « سوگند به خورشید و پرتو آن ــ و به ماه وقتیکه آنرا بازتاب می دهد ــ و به روز وقتیکه آنرا متجلی می کند ــ و به شبوقتیکه آنرا می پوشاند»
    نکته آیات:

    روز پرتو خورشید را متجلی می کند و شب آنرا می پوشاند:

    تصویری که می بینیم تصویر کره زمین است که از فضا گرفته شده است. چنانکه می بینیم فضا در اصل سیاه و تاریک است، هر چند نور و پرتو خورشید در فضا وجود دارداما متجلی نیست، ولی آن بخشی از زمین که روبروی خورشید قرار دارد و روز نامیده می شود آن را متجلی می کند. که ارتفاع آن حدوداً ۱۰۰ کیلومتر از جـو است. و با چرخش زمین و رفتن روز بجای شب، شب آن بخش متجلی پرتو خورشید را می پوشاند.


    قران و معجزه خورشید و ماه



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط جنات نمایش پست
    ضیاء و ضوء» درخشش و تابشی است که از خود شئ ساطع می شود، مانند تابش و درخشش چراغ و شمع. و «نور» روشـنـائی و تابـشی است که از خـود شئ ساطع نمی شود بلکه بازتاب تابش ضیاء است
    با درود به دوستان.
    خب درمورد ایه الله نور السماوات و الارض چه میفرمایید؟؟
    اگه اینجوریه که شما مبفرمایید خدا باید میگفت الله ضوالسماوات و الارض!!
    در غیر این صورت باید پذیرفت که نور خدا از خدا نیست و خدا نور چیز دیگری رو بازتاب میده!!


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    698
    مورد تشکر
    8 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    2



    با نام و یاد دوست




    قران و معجزه خورشید و ماه




    قران و معجزه خورشید و ماه



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    طرح مساله




    نقل قول نوشته اصلی توسط جنات نمایش پست
    قرآن و معجزه خورشید و ماه
    اشاره قرآن به انعکاس نور خورشید توسط ماه
    قرآن کریم در دو آیه به خوبی مسئله انعکاس نور خورشید توسط ماه را تشریح کرد.

    در سوره یونس آیه 5 نوشته شده است:
    هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُواْ عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللّهُ ذَلِکَ إِلاَّ بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ
    اوست کسی که خورشید را روشنایی بخشید و ماه را تابان کرد و برای آن منزل هایی معین کرد تا شماره سال‌ها و حساب را بدانید خدا این‌ها را جز به حق نیافریده است نشانه‌ها [ی خود] را برای گروهی که می‌دانند به روشنی بیان می‌کند.
    ضیا به معنی چیزی است که از خود نور ساطع می‌کند مانند چراغ و نور جسمی است که فقط نور را ساطع می‌کنند (مثل آینه ای که نور را انعکاس می‌دهد) در این آیه قرآن به خوبی اشاره می‌کند که نور خورشید از خود آن است ولی نور ماه متعلق به خود آن نیست.
    اما در سوره شمس آیات 1 تا 4 به طور مستقیم به این موضوع اشاره می‌شود که نور خورشید در شب‌ها توسط ماه انعکاس داده می‌شود

    وَ الشَّمْس وَ ضُحَاهَا – وَ الْقَّمَرِ إذا تَلَاها – وَ النَّهَارِ إذا جَلاهَا – وَ اللیْل إذا یَغْشَاهَا
    «سوگند به خورشید و پرتو آن و به ماه وقتی که آن‌را بازتاب می‌دهد و به روز وقتی که آن‌را متجلی می‌کند و به شب وقتی که آن‌را می‌پوشاند».
    این دانش‌ها شاید با توجه به علم روز پیش پا افتاده باشند اما با توجه به علم آن روز دانستن این دانش‌ها آن هم در شبه جزیره عربستان حکم معجزه را دارد.
    باشگاه كاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ Surveyor
    سلام به همه دوستان شرکت کننده در این بحث
    چهار ادعا در پست اول و دوم مطرح شده که برای پاسخ دقیق تر مساله، لازم است آنها را دانه به دانه طرح و بررسی کنیم؛ ادعاهای مذکور به این شرح است:

    ادعای اول و دوم:
    در دو آیه به مساله انعکاس نور خورشید توسط ماه اشاره شده:
    1- سوره یونس، آیه 5
    2- سوره شمس، آیات 1 و 2 (ادعا شده که در این آیه به صراحت به این موضوع اشاره شده)

    ادعای سوم:
    مساله انعکاس نور خورشید توسط ماه در سوره نوح هم آمده و نوح نبی قومش را به این نکته که نور خورشید از خودش است ولی نور ماه انعکاس نور خورشید است توجه می داده ولی مردم سخنش را باور نمی کردند و او را مسخره می نمودند!

    ادعای چهارم:
    مطلب مذکور، معجزه قرآن است.


    ادامه...
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۵:۴۷
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بررسی ادعای اول (آیه 5 سوره یونس)




    هُوَ الَّذي جَعَلَ الشَّمْسَ ضِياءً وَ الْقَمَرَ نُوراً... (یونس/5)
    او كسى است كه خورشيد را روشنايى، و ماه را نور قرار داد...

    ادعای اول که درباره آیه 5 سوره یونس مطرح شده، بر اساس معنای کلمات «ضیاء» و «نور» است؛ دوست خوبمان گفته اند:
    نقل قول نوشته اصلی توسط جنات نمایش پست
    «ضیاء و ضوء» درخشش و تابشی است که از خود شئ ساطع می شود، مانند تابش و درخشش چراغ و شمع. و «نور» روشـنـائی و تابـشی است که از خـود شئ ساطع نمی شود بلکه بازتاب تابش ضیاء است. و اینکه آیه می گوید: خـورشـیـد «ضیاء» است و ماه «نور»، به این معنی است که تابش خورشید از خود آن است ولی تابـش ماه از خـود آن نیست بـلـکه بازتاب تابش خورشید است.(این موضوع در سوره نوح و به نقـل از حضرت نوح آمـده. یعـنی وی چند هـزار سال پـیش از میلاد حضرت مسیح به مـردم گـفـتـه بـوده که: تـابـش خـورشید از خود آن و تابش ماه بازتاب تابش خورشید است. ولی مردم طـبـق معـمـول بوی می خندیده اند).


    استاد مکارم شیرازی در فرق «ضياء» و «نور» می نویسد:

    در اينكه ميان ضياء و نور چه تفاوتى است مفسران گفتگوى فراوان دارند:
    بعضى هر دو را مترادف و به يك معنى دانسته‏ اند.
    بعضى گفته‏ اند «ضياء» _كه در آيه فوق در مورد نور خورشيد به كار رفته_ همان نور قوى است، اما «نور» _كه در باره ماه به كار رفته_ نور ضعيف تر است.
    برخی نیز گفته اند که «ضياء» به معنى نور ذاتى است، ولى «نور» مفهوم اعمى دارد كه شامل نور ذاتى و نور عرضى می شود [نور ذاتی یعنی نوری که منبعش خود شی ء است، و نور عرضی یعنی نوری که منبعش شی ء دیگر است]، بنا بر اين معنا می توان گفته که تفاوت تعبير «ضیاء» و «نور» در آيه فوق اشاره به اين نكته است كه خداوند خورشيد را منبع جوشش نور قرار داد، در حالى كه نور ماه جنبه اكتسابى دارد و از خورشيد سرچشمه مى‏ گيرد.

    استاد مکارم تفسیر سوم را برگزیده و در تایید آن گفته:
    اين تفاوت با توجه به پاره‏ اى از آيات قرآن صحيح تر به نظر مى‏ رسد زيرا در آيه 16 سوره نوح مى‏ خوانيم: «وَ جَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُوراً وَ جَعَلَ الشَّمْسَ سِراجاً» و در آيه 61 سوره فرقان مى‏ خوانيم: «وَ جَعَلَ فِيها سِراجاً وَ قَمَراً مُنِيراً»؛ با توجه به اينكه سراج (چراغ)، نور از خودش پخش مى‏ كند و منبع و سرچشمه نور است و خورشيد در دو آيه فوق تشبيه به سراج شده است، روشن مى‏ شود كه در آيات مورد بحث نيز اين تفاوت بسيار متناسب است. (تفسير نمونه، ج‏8، ص 226)

    پس با توجه به معنای سوم می توان نکته ای که ادعا شده را بدست آورد و ادعای دوست خوبمان درباره این آیه، تنها بر اساس معنای سوم صحیح می باشد و نه معانی دیگر!
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۵:۴۴
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بررسی ادعای دوم (آیه 1 و 2 سوره شمس)




    وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها
    وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها (شمس/1و2)

    بنده 52 ترجمه فارسی را بررسی کردم اما در هیچ یک از آنها ترجمه ای که کاربر جنات برای آیه دوم ذکر کرده اند نیامده است! ایشان آیه دوم را چنین معنا کرده اند:
    نقل قول نوشته اصلی توسط جنات نمایش پست
    «سوگند به خورشید و پرتو آن و به ماه وقتی که آن‌ را بازتاب می‌دهد»
    این ترجمه اشتباه است و با الفاظ آیه همخوانی ندارد! در آیه کریمه لفظی با معنای «بازتاب» نیامده است! واژه «تلی» به معنای تبعیت و از پی چیزی رفتن است.

    ترجمه صحیح آیه _که عموم مترجمان هم آورده اند_ چنین است:
    «به خورشيد و گسترش نور آن سوگند، و به ماه هنگامى كه بعد از آن درآيد».

    این از ترجمه آیه، اما درباره محتوای آیه «وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها» (قسم به ماه در آن هنگام كه پشت سر خورشيد در آيد)، مطالبی بیان شده که از قلم استاد مکارم نقل می شود و آن اینکه:

    اين تعبير _چنان كه جمعى از مفسران نيز گفته‏ اند_ در حقيقت اشاره به ماه در موقع بدر كامل (يعنى شب چهارده) است، زيرا ماه در شب چهاردهم تقريبا مقارن غروب آفتاب سر از افق مشرق بر مى‏ دارد و چهره پر فروغ خود را ظاهر كرده و سلطه خويش را بر پهنه آسمان تثبيت مى‏ نماید، و چون از هر زمان دیگر، جالب تر و پر شكوه‏ تر است، لذا به آن سوگند ياد شده است.

    برخی اين احتمال را نيز داده‏ اند كه تعبير فوق اشاره به تبعيت دائمى ماه از خورشيد، و اكتساب نور از آن منبع باشد، ولى در اين صورت جمله «إِذا تَلاها» قيد توضيحى مى‏ شود. (تفسير نمونه، ج‏27، ص40)

    بنابراین، آیه کریمه بر خلاف آنچه که دوست خوبمان ادعا نموده اند، صراحتی بر موضوع انعکاس نور خورشید توسط ماه ندارد، بلکه نهایتا می توان گفت که اشاره دارد، آن هم بنا بر یکی از معانی احتمالی.

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ساعت ۲۱:۲۴
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  10. تشکر


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بررسی ادعای سوم (آیه 16 سوره نوح)




    در ادعای سوم این مطلب مطرح شده که: مساله انعکاس نور خورشید توسط ماه در سوره نوح هم آمده و نوح نبی قومش را به این نکته که نور خورشید از خودش است ولی نور ماه انعکاس نور خورشید است توجه می داده ولی مردم سخنش را باور نمی کردند و او را مسخره می نمودند!

    آیه ای که این ادعا بر اساس آن بیان شده، آیه 16 سوره نوح است:

    وَ جَعَلَ الْقَمَرَ فيهِنَّ نُوراً وَ جَعَلَ الشَّمْسَ سِراجاً
    و ماه را در ميان آسمان ها مايه روشنايى، و خورشيد را چراغ فروزانى قرار داده است؟!

    درباره تفاوت سراج و نور، سخن و نظر استاد مکارم را در پست #6 عرض کردم، اما نکته مطلب اینجاست که در آیات سوره نوح، هیچگونه اشاره ای به انکاری که در ادعا آمده نشده است! در ادعا گفته شد که نوح نبی به مردم می گفته "نور خورشید از خودش است ولی نور ماه انعکاس نور خورشید است"، اما مردم سخنش را باور نمی کردند و وی را مسخره می کردند. در هیچیک از آیات سوره نوح، به چنین انکاری اشاره نشده است.

    بله، در آیات دیگر قرآن اشاره شده که قوم نوح ادعای نبوت نوح و اینکه عذاب طوفان خواهد آمد را انکار و مسخره می کردند:

    قالُوا يا نُوحُ قَدْ جادَلْتَنا فَأَكْثَرْتَ جِدالَنا فَأْتِنا بِما تَعِدُنا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقينَ (هود/32)
    (نوح) گفت: «اگر خدا اراده كند، خواهد آورد و شما قدرت فرار (از آن را) نخواهيد داشت!


    وَ يَصْنَعُ الْفُلْكَ وَ كُلَّما مَرَّ عَلَيْهِ مَلَأٌ مِنْ قَوْمِهِ سَخِرُوا مِنْهُ قالَ إِنْ تَسْخَرُوا مِنَّا فَإِنَّا نَسْخَرُ مِنْكُمْ كَما تَسْخَرُونَ (هود/38)
    او مشغول ساختن كشتى بود، و هر زمان گروهى از اشراف قومش بر او مى‏ گذشتند، او را مسخره مى‏ كردند (ولى نوح) گفت: «اگر ما را مسخره مى‏ كنيد، ما نيز شما را همين گونه مسخره خواهيم كرد!

    اما این موارد ارتباطی با آنچه که در ادعای سوم مطرح شده، ندارد.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ساعت ۲۱:۴۳
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بررسی ادعای چهارم




    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیقین نمایش پست
    ادعای چهارم:
    مطلب مذکور، معجزه قرآن است.
    اگر مستند این ادعا، تنها آیاتی باشد که در پست های قبل بررسی شدند، چنین اعجازی ثابت نمی شود، چون در معنا یا دلالت «نور» و «ضیاء»، اختلاف نظر وجود دارد _که در اینجا #6 اشاره شد_، و با وجود چنین اختلاف نظری، چنین اعجازی برای همگان ثابت نمی شود؛ به قول علما: اذا جاء الاحتمال، بطل الاستدلال.

    اگر هم مستند این اعجاز ادعایی، آیاتی دیگر باشد، که باید آنها را دانه به دانه بررسی کرد تا به نتیجه مشخصی دست یافت.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ساعت ۲۱:۴۴
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  13. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود