صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: وحدت شیعه و سنی

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    206
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    وحدت شیعه و سنی




    سلام
    خیلی مختصر میپرسم:
    مگر قران نمیفرماید لا تفرقوا؟؟؟مگر قرآن نمیفرماید مسلمانان باید با هم متحد باشند؟

    سوال اصلی اینه که وقتی در شیعه حتی دونفر مرجع تقلید نماز عید فطرشون جدا از همدیگست و یه عده یه روز نماز میخونن یه عده دیگه یه روز دیگه چجور میشه وحدت برقرار کرد؟
    ممنون



    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 13


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۶/۲۰ در ساعت ۱۳:۱۶

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام و وقت بخیر
    براي پاسخ به اين پرسش ذكر توضيحي درباره مسائل فقهي به عنوان مقدمه لازم است.
    هر مسئله فقهي متشكل از دو بخش موضوع و حكم ميباشد. مثلاً در گزاره «نماز واجب است»، نماز موضوع و وجوب، حكم مسأله است.
    در اين ميان، وظيفه فقها، كشف حكم و بيان آن ميباشد، هر چند تعريف برخي موضوعات فقهي نيز در حوزه وظايف فقهاء قرار دارد. توضيح آنكه:
    موضوعات مسائل دو دسته اند :
    1- برخي از موضوعات، به گونه اي هستند كه شارع مقدس آنها را جعل كرده است مثل نماز، روزه، حج، خمس، زكات و... اگر دين اسلام نبود، نماز و روزه و ... به اين صورت اصلاً وجود خارجي پيدا نميكردند، اين موضوعات در آيات و روايات و افعال معصومين تعريف و تبيين شده اند.
    2- برخي ديگر از موضوعات فقهي، همان اشياء خارجي و يا افعال رايج در زندگي انسانها هستند كه حتي اگر دين هم نباشد آن موضوعات هستند و شارع فقط وظيفه ما در برخورد با آنها را مشخص ميكند.
    مثلاً شراب، سگ، خوك، ازدواج، موسيقي و... همه موضوعاتي هستند كه در عالم خلقت و در جريان زندگي وجود دارند و دين اسلام آنها را پديد نياورده و فقط به بيان وظيفه ما پرداخته است. شارع اين گونه موضوعات را تعريف نميكند. و آن را به فهم عرف ارجاع ميدهد.
    فقهاء نيز در تعريف موضوعاتي مثل قمار، غناء و ... كه موضوعاتي عرفي هستند، به عرف مراجعه ميكنند چنان كه مثلاً در بحث غناء، تعريف آن را از كتب لغت نقل ميكنند نه احاديث، و يا حضرت امام (ره) دربارة شطرنج آلت قمار بودن يا نبودن آن را به عرف ارجاع دادند.
    در مسئله عيد فطر نيز هر چند عنوان عيد فطر و افطار عنواني است كه از دين اسلام ناشي شده است، ولي در اصل عيد فطر چيزي نيست به جز حلول ماه شوال، و پيدا شدن هلال جديد.
    در روايات به ما دستور داده شده است كه با رؤيت هلال رمضان روزه بگيريد و با رؤيت هلال شوال افطار كنيد و ديگر توضيح داده نشده كه هلال كي طلوع ميكند. چرا كه اين مسئله امري است طبيعي و تابع قوانين فلكي و نجومي ميباشد در اين مسئله روزه، روز اول ماه شوال، موضوع است و حرمت حكم آن است و چون ماه شوال و روزهاي آن موضوع معين عيني خارجي هستند، ملاك شناخت آن عرف مردم است. بنابراين اگر كسي هلال ماه شوال را ببيند بايد فردايش را افطار كند، حتي اگر مراجع تقليد و يا رهبري نظام اسلامي آن روز را عيد ندانند. و اگر چنين فردي كه خود ماه را ديده است باز هم به خاطر عدم اعلام عيد، روزه بگيرد مرتكب فعل حرام شده است.
    این مطب را هم باید دانست که اختلاف نظر مراجع تقليد در ثبوت اول ماه، امرى نيست كه تازه به وجود آمده باشد بلكه در گذشته نيز اين مسئله، در نزد ايشان مورد فكر و نظر بوده است. عوامل متعددى باعث اختلاف نظر گرديده است كه موارد ذيل را مى‏توان از مهم‏ترين آنها دانست:
    1. اعتبار اتحاد افق: عده ‏اى بر اين باورند كه اگر هلال ماه، در نقطه‏اى از كره زمين ديده شود- كه افق در آنجا با جاهاى ديگر تفاوت داشته باشد ولى در شب مشترك باشند- اول ماه در آن مكان‏ها ثابت مى‏شود. در مقابل اين نظريه، فقهايى هستند كه اتحاد در افق را معتبر مى‏دانند و معتقدند: اگر هلال ماه در شهرى ديده شود كه افق آن، با شهر يا كشور ديگر اختلاف داشته باشد، اول ماه از نظر شرعى براى شهر دوم ثابت نمى‏شود. بديهى است طبق نظر اول به طور معمول، اول ماه يك روز زودتر ثابت مى‏شود.
    2. اعتبار حكم حاكم : حجيت و نفوذ حكم حاكم ميان فقيهان، نظرى مشهور است ولى برخى از آنان، حكم حاكم را در رؤيت هلال ماه معتبر نمى‏دانند.
    3. شهادت بيّنه نزد حاكم : گاه مجتهد جامع شرايط، از شهادت كسانى كه ماه را ديده‏اند، اطمينان پيدا مى‏كنند و بر اين اساس ثبوت اول ماه را اعلام مى‏دارند. چه بسا ممكن است به جهت فقدان برخى شرايط، براى مجتهد ديگرى اين اطمينان حاصل نشده باشد.
    اختلاف فقيهان در امور ياد شده، به جهت اختلاف در يك سرى از مبانى نظرى و اصول فكرى است كه آرا و افكار متفاوتى را برمى‏تابد. نظريه‏پردازى مختلف در ادبيات و اصول فقه، برداشت متفاوت از آيات و روايات و اختلاف نظر در سند احاديث و شناخت راويان، به طور طبيعى موجب تفاوت در بعضى از فتاوا مى‏شود.
    پس اين اختلاف به دو علت است:
    1- اختلاف در مبنا مثلًا برخى از مراجع اختلاف افق را قبول ندارند، بنابراين در صورتى كه مثلًا در عربستان ماه ديده شود، بنا بر فتواى آنان در همه جا عيد است.
    2- اختلاف در ثبوت هلال مسأله ممكن است معتمدان در شهر خاصى ماه را مشاهده كرده و به مرجع خاصى اطلاع داده‏اند به طورى كه براى او بينه شرعى حاصل شود ولى به مرجع ديگرى اطلاع داده نشود، لاجرم براى او بينه حاصل نشده و نمى‏تواند حكم به حلول ماه كند.
    با اين توضيحات مشخص ميشود كه علما اختلاف در حكم و اصل مسئله ندارند. بلكه بحث اين بوده كه آيا ماه ديده شده يا نه؟ و علمايي كه عيد اعلام كردند بر اساس گزارش اطرافيان عادل خود اطمينان حاصل كرده اند كه ماه رؤيت شده است. ولي علمايي كه برايشان اثبات نشده، در واقع خود يا اطرافيان و افراد مورد اطمينان ايشان ماه را نديده اند.
    اما در مسئله وحدت باید این نکته را مد نظر داشت که مراد از وحدت این نیست که در همه فروع و مسائل همه یکسان نظر بدهند و همه از یک مطلب پیروی کنند بلکه مراد از وحدت این است که این اختلاف نظرها و مبانی باعث از بین رفتن اتحاد و برادری نشود.
    مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي در رابطة با اهميت و حدود وحدت مي فرمايند:
    نكته اي كه من مكرر بر آن پا مي فشارم، اين است كه در بين فرق اسلامي يك نقطه وجود دارد كه در آن نقطه، هيچ اختلاف بين فرق اسلامي نيست ... و آن محبت و ارادت به نبي مكرم اسلام است. اين، يك نقطة اجتماع و اتحاد است و روي آن بايستي تلاش بشود... امروز مسلمانان وحدت اسلامي را جدي بگيرند. وحدت اسلامي هم معنايش معلوم است. مقصود اين نيست كه مذاهب، در يك مذهب حل بشوند، بعضيها براي اينكه اتحاد مسلمين را تحصيل نمايند، مذاهب را نفي مي كنند، نفي مذاهب، مشكلي را حل نمي كند: اثبات مذاهب، مشكلات را حل مي كند. همين مذاهبي كه هستند، هر كدام در منطقة خودشان، كارهاي معمولي خودشان را انجام بدهند: اما روابطشان را با يكديگر حسنه كنند.





  5. #3
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    206
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با تشکر از شما و بینات کاملتون..

    مسئله ای که برای من حل نشده باقی مونده همینه.موضوعی رو هم که عرض کردم فقط یه مثال کوچک بود از تفرقه ای که خواه ناخواه بین افراد امت اسلامی به وجود میاد و امکان اتحاد فکری رو از اونها میگیره.

    شما فکر کن که موضوعات بیشماری میتونه عامل تفرقه بین مسلمانان بشه.لزوما تفرقه پراکندگی عددی نیست.همینکه از لحاظ خط فکری دائم در گذر از این حکم و اون حکم باشن اجازه اینکه بتونن رویه ثابت و محکمی برای حفظ وحدت بین مسلمانان داشته باشن از بین میره.
    اما در مسئله وحدت باید این نکته را مد نظر داشت که مراد از وحدت این نیست که در همه فروع و مسائل همه یکسان نظر بدهند و همه از یک مطلب پیروی کنند بلکه مراد از وحدت این است که این اختلاف نظرها و مبانی باعث از بین رفتن اتحاد و برادری نشود.

    یه چیزی میفرمایید که اصلا قابل قبول نیست.اینهمه نظرهای متفاوت امکان نداره وحدت بوجود میاره.
    صحبت شما رو به مثال زیر ارجاع میدم
    یه مثال خیلی ساده میزنم تا به عمق فاجعه پی ببرید...

    دو تا روستا با دوتا کدخدا رو در نظر بگیرید که دارای زمین زراعی مشترکی هستند.
    کدخدای اول برای کشت محصولش با دیدگاه تجربی متفاوتی که داره یه چیزی رو کاشت میکنه و فردای اون روز کدخدای دوم با یه دیدگاه متفاوت کشت اولی رو قبول نداره و یه محصول دیگه کشت میکنه...حالا با این مثال ساده شما رو ارجاع میدم به خط فکری ذهنی و اجتماعی شیعه .....
    البته این فقط در مورد شیعه بود که حتی شیعه هم نمیتونه به بک اتحاد نظر برسه چه برسه کل امت اسلامی
    یا حق

    ویرایش توسط khoda_eshgh : ۱۳۹۱/۰۶/۲۱ در ساعت ۰۱:۱۸

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 7 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4



    تأکید بر مشترکات رمز وحدت

    قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً (آل عمران: 64)

    با رهنمون این آیه قرآن نه تنها وحدت شیعه و سنی بلکه وحدت بین ادیان و حتی وحدت امت انسانی میسر است. وقتی بر سر مشترکات که همانا اصول فکری و عقیدتی ماست توافق و تأکید داشته باشیم بقیه مسائل دیگر فروعات است و اختلاف در فروعات نه تنها موجب تفرقه نیست بلکه موجب رقابت سالم عملی و اجتهادی است.
    مثل دو برادر یا استاد و شاگرد که ممکن است در بسیاری مسائل اختلاف نظر داشته باشند و با هم بحث کنند اما از صمیم قلب یکدیگر را دوست دارند و حاضرند برای هم جان خود را فدا کنند.
    حتی هر چه بحث و تقابل نظر بین افراد بیشتر می شود رابطه و صمیمیت نیز بیشتر می شود. و شاید مفهوم این حدیث پیامبر(ص) نیز شاهد بر همین مطلب باشد که فرمودند: اختلاف امتی رحمه.

  7. تشکرها 2


  8. #5
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    206
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط smhm نمایش پست
    تأکید بر مشترکات رمز وحدت

    قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً (آل عمران: 64)

    با رهنمون این آیه قرآن نه تنها وحدت شیعه و سنی بلکه وحدت بین ادیان و حتی وحدت امت انسانی میسر است. وقتی بر سر مشترکات که همانا اصول فکری و عقیدتی ماست توافق و تأکید داشته باشیم بقیه مسائل دیگر فروعات است و اختلاف در فروعات نه تنها موجب تفرقه نیست بلکه موجب رقابت سالم عملی و اجتهادی است.
    مثل دو برادر یا استاد و شاگرد که ممکن است در بسیاری مسائل اختلاف نظر داشته باشند و با هم بحث کنند اما از صمیم قلب یکدیگر را دوست دارند و حاضرند برای هم جان خود را فدا کنند.
    حتی هر چه بحث و تقابل نظر بین افراد بیشتر می شود رابطه و صمیمیت نیز بیشتر می شود. و شاید مفهوم این حدیث پیامبر(ص) نیز شاهد بر همین مطلب باشد که فرمودند: اختلاف امتی رحمه.
    با تشکر از شما و بینات کاملتون..

    مسئله ای که برای من حل نشده باقی مونده همینه.موضوعی رو هم که عرض کردم فقط یه مثال کوچک بود از تفرقه ای که خواه ناخواه بین افراد امت اسلامی به وجود میاد و امکان اتحاد فکری رو از اونها میگیره.

    شما فکر کن که موضوعات بیشماری میتونه عامل تفرقه بین مسلمانان بشه.لزوما تفرقه پراکندگی عددی نیست.همینکه از لحاظ خط فکری دائم در گذر از این حکم و اون حکم باشن اجازه اینکه بتونن رویه ثابت و محکمی برای حفظ وحدت بین مسلمانان داشته باشن از بین میره.
    اما در مسئله وحدت باید این نکته را مد نظر داشت که مراد از وحدت این نیست که در همه فروع و مسائل همه یکسان نظر بدهند و همه از یک مطلب پیروی کنند بلکه مراد از وحدت این است که این اختلاف نظرها و مبانی باعث از بین رفتن اتحاد و برادری نشود.



    یه چیزی میفرمایید که اصلا قابل قبول نیست.اینهمه نظرهای متفاوت امکان نداره وحدت بوجود میاره.
    صحبت شما رو به مثال زیر ارجاع میدم
    یه مثال خیلی ساده میزنم تا به عمق فاجعه پی ببرید...

    دو تا روستا با دوتا کدخدا رو در نظر بگیرید که دارای زمین زراعی مشترکی هستند.
    کدخدای اول برای کشت محصولش با دیدگاه تجربی متفاوتی که داره یه چیزی رو کاشت میکنه و فردای اون روز کدخدای دوم با یه دیدگاه متفاوت کشت اولی رو قبول نداره و یه محصول دیگه کشت میکنه...حالا با این مثال ساده شما رو ارجاع میدم به خط فکری ذهنی و اجتماعی شیعه .....
    البته این فقط در مورد شیعه بود که حتی شیعه هم نمیتونه به بک اتحاد نظر برسه چه برسه کل امت اسلامی
    یا حق

    ارجاعتون میدم به پست قبلیم..جوابمو نگرفتم


  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    274
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 16 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسمه تعالی

    سلام دوست عزیز

    نقل قول نوشته اصلی توسط khoda_eshgh نمایش پست
    دو تا روستا با دوتا کدخدا رو در نظر بگیرید که دارای زمین زراعی مشترکی هستند.
    کدخدای اول برای کشت محصولش با دیدگاه تجربی متفاوتی که داره یه چیزی رو کاشت میکنه و فردای اون روز کدخدای دوم با یه دیدگاه متفاوت کشت اولی رو قبول نداره و یه محصول دیگه کشت میکنه...حالا با این مثال ساده شما رو ارجاع میدم به خط فکری ذهنی و اجتماعی شیعه .....
    البته این فقط در مورد شیعه بود که حتی شیعه هم نمیتونه به بک اتحاد نظر برسه چه برسه کل امت اسلامی
    یا حق
    جناب " خدا - عشق
    مثال شما کمی اصلاحی دارد و بایستی بفرمایید دو کد خدا با دو زمین زراعتی که هر کدام نحوه ی کاشت کد خدای دیگر را قبول ندارد
    چون اعمال هر انسان مربوط به خودش است و نمی تواند کار دیگری را خراب کند
    ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اساتم فلها .../ سوره اسرا 7
    اگر نیکی کنید به خودتان نیکی می کنید و اگر بدی کنید پس به خودتان بدی می کنید

    ... ولا تزر وازرة وزر أخرى ... / اسرا 15
    و هیچ بردارنده ای بار دیگری را بر نمیدارد

    در واقع اختلاف فقط در این است که هر کدام نحوه ی کاشت کد خدای دیگر را قبول ندارد که هر کدام زمین زراعتی خاص خود را دارند
    ویرایش توسط هو الحق : ۱۳۹۱/۰۶/۲۲ در ساعت ۱۹:۳۴

    ...ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا...
    ...پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير...

    دور می بینی سراب و می دوی *** عاشق آن بینش خود می شوی








  11. #7
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    206
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 2 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حرف من اصلی من اینه که شیعه و سنی ساخته دست بشر هست و در اسلام وجود خارجی نداره.برای حرفم هم دلایل بسیار محکمی دارم.
    1-وقتی در دینی 2 فرقه مختلف وجود داشته باشه،هیچگاه معتقدان اون دین به اتحاد نمیرسن.لازم به ذکر هست که حتی فرقه شیعه،خودش به چند دسته دیگه تقسیم شده.از شیعه 4 امامی بگیر تا 12 امامی.
    2-وقتی که اون مسلمان سنی،میگه که شیعه رو باید کشت و با کشتن 3 شیعه به بهشت میرویم،چگونه انتظار اتحاد بین شیعه و سنی رو آدم میتونه داشته باشه.
    3-میدونید اگر بین 1.5 میلیارد جمعیت مسلمان،اختلافی وجود نداشت و همگی با هم متحد بودن چه اتفاقی میوفتاد؟دیگه شاهد این همه ظلم علیه مسلمانان نبودیم و غرب جرات نمیکرد علیه مسلمونها کاری انجام بده.
    4-میدونید که امپراطوری مسلمانها که تا اسپانیا پیشرفته بود،چجوری نابود شد؟
    5-میدونید اگر شیعه و سنی وجود نداشت،بین امپراطوری عثمانی و ایران اتحاد به وجود میومد،امروز دیگه خبری از اروپا نبود و کل جهان زیر سلطه اسلام بود؟

    چند صد سال هست که اصل اسلام فراموش شده و همه چیز شده دعوای بین شیعه و سنی که نتیجش این شد که روز به روز اختلاف بین مسلمانان بیشتر شد و اسلام ضعیف تر شد.

    واقعا چرا خدا باید در دین خودش 2 فرقه قرار بده تا انقدر اختلاف بوجود بیاد؟؟؟؟!!!!!آیا واقعا شیعه و سنی وجود داره،یا ساخته دست انگلیس هست.آیا میدونید انگلیس بیشترین منفعت رو از همین وجود شیعه و سنی برد؟


  12. تشکر


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    274
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 روز 16 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    انما المومنون اخوه ..
    خدا میفرماید مومنان با هم برادرند و اگر تفرقه ای بین آنها هست از خدا نیست . در ادامه فرموده "فاصلحوا بین اخویکم" بین برادرانتان صلح برقرار کنید . پس هیچوقت خداوند خواهان فرقه قرقه شدن دین نیست وبرعکس اتحاد را دوست دارد

    2-وقتی که اون مسلمان سنی،میگه که شیعه رو باید کشت و با کشتن 3 شیعه به بهشت میرویم،چگونه انتظار اتحاد بین شیعه و سنی رو آدم میتونه داشته باشه.
    بنده همین مورد را از یک شیعی هم شنیدم همچنین از یک سنی . ولی در کل علماء اهل سنت و شیعه این مورد را قبول ندارند و کسی که خون یک مسلمان را حلال می کند قطعا خودش مسلمان نیست و نباید بگذاریم بین مسلمانان اختلاف بیفتد چه بسا بقول شما یک انگلیسی نیست که بخواهد تفرقه بین مسلمانان ایجاد کند ؟
    .آیا میدونید انگلیس بیشترین منفعت رو از همین وجود شیعه و سنی برد؟
    بله آشکار است که دشمنان اسلام خواهان تقرقه بین مسلمانان هستند این مسلمانان هستند که نباید فریب بخورند
    ویرایش توسط هو الحق : ۱۳۹۱/۰۶/۲۲ در ساعت ۲۲:۴۴

    ...ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا...
    ...پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير...

    دور می بینی سراب و می دوی *** عاشق آن بینش خود می شوی








  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    845
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    19 روز 22 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط khoda_eshgh نمایش پست
    حرف من اصلی من اینه که شیعه و سنی ساخته دست بشر هست و در اسلام وجود خارجی نداره.برای حرفم هم دلایل بسیار محکمی دارم.
    1-وقتی در دینی 2 فرقه مختلف وجود داشته باشه،هیچگاه معتقدان اون دین به اتحاد نمیرسن.لازم به ذکر هست که حتی فرقه شیعه،خودش به چند دسته دیگه تقسیم شده.از شیعه 4 امامی بگیر تا 12 امامی.
    2-وقتی که اون مسلمان سنی،میگه که شیعه رو باید کشت و با کشتن 3 شیعه به بهشت میرویم،چگونه انتظار اتحاد بین شیعه و سنی رو آدم میتونه داشته باشه.
    3-میدونید اگر بین 1.5 میلیارد جمعیت مسلمان،اختلافی وجود نداشت و همگی با هم متحد بودن چه اتفاقی میوفتاد؟دیگه شاهد این همه ظلم علیه مسلمانان نبودیم و غرب جرات نمیکرد علیه مسلمونها کاری انجام بده.
    4-میدونید که امپراطوری مسلمانها که تا اسپانیا پیشرفته بود،چجوری نابود شد؟
    5-میدونید اگر شیعه و سنی وجود نداشت،بین امپراطوری عثمانی و ایران اتحاد به وجود میومد،امروز دیگه خبری از اروپا نبود و کل جهان زیر سلطه اسلام بود؟

    چند صد سال هست که اصل اسلام فراموش شده و همه چیز شده دعوای بین شیعه و سنی که نتیجش این شد که روز به روز اختلاف بین مسلمانان بیشتر شد و اسلام ضعیف تر شد.

    واقعا چرا خدا باید در دین خودش 2 فرقه قرار بده تا انقدر اختلاف بوجود بیاد؟؟؟؟!!!!!آیا واقعا شیعه و سنی وجود داره،یا ساخته دست انگلیس هست.آیا میدونید انگلیس بیشترین منفعت رو از همین وجود شیعه و سنی برد؟




    ببین دوست گرامی

    بحث شیعه وسنی یک بحث قدیمیه واختلاف نظرهمیشه بوده وتازه به وجودنیومده

    این اختلاف روهم خداوندبه وجودنیاورده بلکه افرادی به وجودآوردندکه به دلیل محدودیت های سایت نمیشه قضیه روکامل توضیح داد.

    پیامبر(ص) حدیثی دارند که مضمون آن این است:

    امت من بعدازمن 72 فرقه میشوندکه تنهایک فرقه آن رستگاراست

    تاجهان بوده وهست همیشه حق وحقیقت یکی بوده وهست.صراط مستقیم تنهایکی است.

    شماطلارودرنظربگیر.طلاباهم ارزشمندبودنش همیشه یک جنس بدل که شبیهش هست واصل نیست درکنارش وجودداره.

    دین اصلی وصراط مستقیم هم همیشه یکی است ودرکنارش دین ومذاهب انحرافی وجودداره.

    شمادرست میفرماییدهمه بایدوحدت داشته باشندکه اجانب براین همه مسلمان مسلط نشوند.من هم مثل شماافسوس میخورم.

    ولی شمادقت کنیداتحادداشتن به معنی این نیست که ماعقایداهل سنت راکورکورانه بپذیریم

    بلکه به معنی این است که اختلافات راکناربگذاریم وبرای منافع مشترک تلاش کنیم.

    مثل اینکه اعضای یک خانواده باوجودسلایق وعلایق مشترک بدون جنگ وناراحتی باهم زندگی کنند.

    خودتان اشاره کردیدکه یک مذهب سنی(ناصبی)است که معتقداست 3شیعه رابکشدبه بهشت میرود.

    ازاین مذاهب ضاله به هرحال وجوددارندوهمه اهل سنت این طورنیستند.

    من بابعضی ازآنهاصحبت کرده ام وآنها با مردم ایران رفتاری دوستانه دارند.

    بعضی ازفرقه ها ی ضاله مثل وهابیون وناصبیون هستندکه دشمن سرسخت شیعه هستندوهمه بامادشمنی ندارند.

    حتی به عقیده بعضی بیداری اسلامی نشات گرفته ازانقلاب ایران است.

    مذهب شیعه اثنی عشرساخته دست بشرنیست بادلایل متقن که به شماپیشنهادمیکنم به روایات ومتون دینی مراجعه کنیدبرای مشاهده روایات.

    الحمدلله خودشماشاهدهستید که درمذهب ماکشتن دیگران حرام است.

    وبازشاهدهستیدکه کشورمابه سوی ملت های دیگربدون درنظرگرفتن مساله شیعه وسنی دست دوستی درازکزده.

    ومشکل ازبعضی ازسران کشورهاست که دست دوستی ایران راردمیکنند.

    علمای ماهمیشه توصیه به وحدت میکنندامارهبران وهابی وناصبی میل به تفذقه دارند.پس مشکل ازمذهب مانیست.



    ویرایش توسط خادمة المهدی : ۱۳۹۱/۰۶/۲۳ در ساعت ۰۳:۵۸


    آیة الله العظمی بهجت:


    تا رابطه ما با ولیّ امر، امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد.



    و قوّت رابطه ما با ولیّ امر (عج) هم در اصلاح نفس است.


    راه خلاص از گرفتاری ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛


    نه دعای همیشگی و لقلقه زبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه.



  15. تشکر


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    237
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 روز 7 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4



    نقل قول نوشته اصلی توسط khoda_eshgh نمایش پست
    وقتی که اون مسلمان سنی،میگه که شیعه رو باید کشت و با کشتن 3 شیعه به بهشت میرویم،چگونه انتظار اتحاد بین شیعه و سنی رو آدم میتونه داشته باشه.
    بطور کلی هیچ یک از ادیان کشتن کسی را فقط بخاطر معتقد بودن به یک دین جایز نمی دانند.
    همانطور که اسلام اجازه نمی دهد یک فرد یهودی (فقط بخاطر یهودی بودن) کشته شود دین یهود هم اجازه نمی دهد فردی مسلمان (فقط بخاطر مسلمان بودن) کشته شود. این از جمله محکمات و اصول اعتقادی هر دینی است چه رسد به مذاهب اسلامی که همه مسلمان و پیرو یک دین هستند.
    مطمئنا کسی که خون انسانی را فقط بخاطر عقیده او حلال بداند چنین شخصی نه تنها مسلمان نیست بلکه به هیچ دینی متدین نیست. در مقابل چنین طرز فکری فقط خون در برابر خون جواب میدهد.

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

72فرقه شدن امت, فرقه ناجیه, فرمایش مقام ولایت در مورد وحدت, مفهوم وحدت, موضوع و حکم در مسائل فقهی, محبت به نبی اکرم نقطه وحدت, مراد از وحدت چیست؟, نفی مذاهب, نقطه وحدت فرق اسلامی, نقطه اجتماع و اتحاد, و لا تزر وازرۀ وزر اخری, وجوب روزه با رؤیت هلال ماه رمضان, وحدت بین ادیان, وحدت شیعه و سنی, وظیفه برخورد با افعال رایج مردم, کنار گذاشتن اختلافات تلاش برای منافع مشترک, کشف حکم وظیفه فقها, پراکندگی فکری و تفرقه, آیا شیعه و سنی ساخته ذهن بشر است؟, ان احسنتم احسنتم لانفسکم, اثبات مذاهب حل مشکلات, اختلاف مبنایی, اختلاف امتی رحمۀ, اختلاف در ثبوت هلال, اعتبار اتحاد افق, اعتبار حکم حاکم, بیداری اسلامی, توضیح مسائل فقهی, تأکید بر مشترکات رمز وحدت, جدی گرفتن وحدت, جعل برخی از موضوعات توسط شارع, روابط حسنه نشانه وحدت, رؤیت هلال ماه شوال, صراط مستقیم یکی است, عوامل اختلاف فتاوی در روؤیت هلال, عید فطر, عدم یکسانی نظر در فروع مانع وحدت نیست, عدم اختلاف در حکم و اصل مسئله عید فطر, عدم حل شدن مذاهب در یک مذهب

نمایش برچسب‌ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود