جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا تمام خدایان در نهایت تنها یکی است؟؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا تمام خدایان در نهایت تنها یکی است؟؟؟




    درود بر همه
    سؤال این است : آیا الله همان اهورا مزدا و یهوه و پدر آسمانی است یا الله خدایی بالاتر است ؟
    آیا رابطه ما با خدا بر اساس محبت و یگانگی است یا بر اساس وحشت و هراس انتقام؟
    آیا او خدای تمام دورانهاست یا در هر دوره ای از تاریخ بخشی مجزا از خود را ظاهر میکند؟

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajer نمایش پست
    درود بر همه
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajer نمایش پست
    سؤال این است : آیا الله همان اهورا مزدا و یهوه و پدر آسمانی است یا الله خدایی بالاتر است ؟
    آیا رابطه ما با خدا بر اساس محبت و یگانگی است یا بر اساس وحشت و هراس انتقام؟
    آیا او خدای تمام دورانهاست یا در هر دوره ای از تاریخ بخشی مجزا از خود را ظاهر میکند؟


    بنام خدا
    سلام جناب مهاجر گرامي
    1: الله همان خداي واحد ويگانه است و هيچگونه شبيه و مانند ي نداشته و ندارد.
    اهورا مزدا و يهوه و پدر آسماني و... همه اينها خرافاتي هستند كه به هيچ صورت ممكن قابل اثبات نيستند .
    پس :الله همان خداي واحد ويكتا است نه فرزندي دارد ونه پدري و نه مانند وهمتايي .
    همه اينها با دلايل و براهين ،اثبات شده اند.
    2:رابطه انسان با خداي خود ،بستگي به ايمان و عمل شخص دارد.برخي انسان ها هستند كه رابطه شان با خداوند بر اساس محبت و اعتقاد قلبي است .برخي نيز به خاطر اعتقاد ضعيفشان خداوند را به خاطر ترس از عذاب الهي مي پرستند.
    3:چون خداوند محدود به زمان و مكان نيست لذا خداي تمام زمان ومكان ها يكي بوده و در تمام زمانها و در همه مكانها بر همه چيز وهمه كس تسلط كامل دارد.

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    فیض و سلامتی با همه
    منظورتان از خرافه چیست؟ یعنی موسی و اشوزرتشت بتی و خدایی در ذهن خود درست کردند که وجود خارجی نداشته ؟
    2 : یعنی شما ایمان را بر اساس عمل انسانی که گناهکار است میسنجید؟ و آیا برای خود ایمان آوردن هم انسان با عمل ایمان میاورد؟!!
    3 : اگر او همیشه بوده و یهوه و اهورامزدا هم خرافه هستند پس الله قبل از اسلام کجا بوده ؟ دیگر چه مسوولیتی با انسانهای آن زمان است؟
    بزرگترین خدای اعراب جاهلی هم الله بوده پس چرا آنان را قبول ندارید؟

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajer نمایش پست
    فیض و سلامتی با همه
    منظورتان از خرافه چیست؟ یعنی موسی و اشوزرتشت بتی و خدایی در ذهن خود درست کردند که وجود خارجی نداشته ؟
    2 : یعنی شما ایمان را بر اساس عمل انسانی که گناهکار است میسنجید؟ و آیا برای خود ایمان آوردن هم انسان با عمل ایمان میاورد؟!!
    3 : اگر او همیشه بوده و یهوه و اهورامزدا هم خرافه هستند پس الله قبل از اسلام کجا بوده ؟ دیگر چه مسوولیتی با انسانهای آن زمان است؟
    بزرگترین خدای اعراب جاهلی هم الله بوده پس چرا آنان را قبول ندارید؟
    بنام خدا
    سلام جناب مهاجر گرامي
    1:منظورم از خرافات ،خرافاتي بود كه پيروان حضرت موسي (ع) و ديگر انبياء الهي در دينشان ايجاد كرده اند .
    مانند موضوع تثليث و...
    تمام انبياء الهي مردم را تنها به پرستش يك خدا دعوت مي كردند همان خداي واحد و يكتاو لا غير.
    تاكيد مي كنم كه موسي (ع) و ديگر انبياء الهي هيچوقت مردم را به خدايي غير از الله واحد دعوت نكردند و اگر عقائدي در غير خداي واحد در اديان الهي وارد شده ، ساخته پيروان اين پيامبران بزرگ است.
    2:شما فرموديد رابطه ما با خدا چگونه است وبنده نيز آن جواب را خدمتتان ارائه كردم. رابطه ما با خدايمان بر ميگردد به ايمان واعتقاد ما به خدا.
    3:الله قبل از اسلام با الله بعد از اسلام ،در يك كلام الله تمام دورانها ومكانها يكي بوده واينطور نيست كه بگوييم براي هر زماني يك الله جدايي بوده .
    4:لابد شما بتهاي دوران اعراب جاهليت را الله واحد مي پنداريد.درسته؟؟؟؟؟؟

  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مشکات عزیز فیض و برکت با شما عزیز مگر من گفتم خدایان !!! اما سوال : آیا الله همان یهوه است ؟؟؟ شما میگویید آن که بر موسی فرود آمد الله بود و نه یهوا !!! آیا شما با اسم مشکل دار ید ؟ 2 : ر ابطه با خدا : بزرگ من خداوندگار ما بزرگتر از آن است که محبتش را در قبال عمل من وشما بدهد . او محبت میکند زیرا ما از اوییم واو عاشقانه ما را دوست دارد ( ما عمل را نفی نمیکنیم آن ثواب خود را دارد. ) اما ایمان به خدا به عمل نیست به فیض و محبت اوست . درسته ؟؟؟؟؟؟ نه خیر !!!! من کی اینرا گفتم ؟؟؟؟ الله بزرگترین خدا آنان بود و بتها واسطه او بودند برای انسانها. در قرآن هم داریم : اگر از آنان بپرسی چه کسی آسمان وزمین را آفرید میگویند : الله . پس آنان الله را قبول داشتند و پیامبر این نام را قبول کرد .

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۵
    نوشته
    58
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خدا در كتاب مقدس




    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajer نمایش پست
    مشکات عزیز فیض و برکت با شما عزیز مگر من گفتم خدایان !!! اما سوال : آیا الله همان یهوه است ؟؟؟ شما میگویید آن که بر موسی فرود آمد الله بود و نه یهوا !!! آیا شما با اسم مشکل دار ید ؟ 2 : ر ابطه با خدا : بزرگ من خداوندگار ما بزرگتر از آن است که محبتش را در قبال عمل من وشما بدهد . او محبت میکند زیرا ما از اوییم واو عاشقانه ما را دوست دارد ( ما عمل را نفی نمیکنیم آن ثواب خود را دارد. ) اما ایمان به خدا به عمل نیست به فیض و محبت اوست . درسته ؟؟؟؟؟؟ نه خیر !!!! من کی اینرا گفتم ؟؟؟؟ الله بزرگترین خدا آنان بود و بتها واسطه او بودند برای انسانها. در قرآن هم داریم : اگر از آنان بپرسی چه کسی آسمان وزمین را آفرید میگویند : الله . پس آنان الله را قبول داشتند و پیامبر این نام را قبول کرد .

    مهاجر جان منظور جناب مشكات اين نيست كه ما در لفظ اختلاف داريم . بلكه منظور ايشان اين است كه ما در صفات و تعريف خدا اختلاف نظر داريم.

    خدايي كه ويژگي هاي زير را دارد مورد تاييد ما نيست . نامش هر چه مي خواهد باشد ، خواه يهوه باشد ، خواه الله:

    در عهد عتيق كتاب سفر پيدايش فصل دوم آيه ي دوم آمده است كه خداوند بعد از اينكه در طول هفت روز جهان را خلق كرد و كارش تمام شد روز هفتم را به استراحت اختصاص داد. بسيار جالب است. همه ي ما مي دانيم كه استراحت كردن يكي از مشخصه هاي مخلوقات فاني است نه خالقي كه قائم بالذات خويش است. هيچ چيز خسته اش نمي كند چه آن كار بزرگ يا كوچك باشد. اصلا خردمندانه نيست كه خداي بزرگ را تا حد مخلوقاتش پايين بياوريم. خدايي نيازمند و محتاج به اسباب و وسائل براي انجام كار!

    اگر ما معتقد باشيم كه خداوند از انجام امور خسته مي شود پس به تغيير حالت خداوند هم معتقديم. پس احتمال اين هم مي رود كه خداي امروز از خداي ديروز كامل تر شده باشد و نتيجه اينكه خداي ديروز ناقص بوده است! اين آيه تماما قداست خداوند را زير سوال برده است.

    باز در همان كتاب سفر پيدايش بخش 32 آيات 24 تا 28 ماجراي كشتي گرفتن خدا و پيامبرش يعقوب_جاكوب يا ژاكوب_ آمده است. با شگفتي تمام مي بينيم كه خدا شكست مي خورد. از پيامبرش شكست مي خورد. مخلوقش او را به زمين مي زند. بعد از خواندن اين آيات فكر كردم خدايي كه اينقدر ناتوان است كه نمي تواند در مقابل مخلوقش پيروز ميدان باشد ارزش پرستيدن دارد؟ مسلما نه! اصلا چرا يعقوب ع بعد از شكست دادن خدا خود بر تخت پادشاهي او ننشست؟؟؟؟

    در سفر پيدايش بخش3 آيات اول تا 24 ام ماجراي آدم و حوا گفته شده است. خلاصه اينكه خدا در باغ آدم راه مي رود و آدم را كه در پشت درختان پنهان شده نمي بيند. ما مسلمانان خدا را بصير مي ناميم.در اين آيات و همچنين آيه 16 از فصل دوم همان كتاب خداوند دروغ مي گويد و تقلب مي كند. به آنها مي گويد اگر درختي كه در وسط باغ قرار دارد را لمس كنيد خواهيد مرد.عده اي اين مرگ را نه مرگ جسم كه مرگ روح مي نامند. اما با توجه به اين مسئله كه آدم و حوا(بر اساس كتاب مقدس) از لخت بودن خود شرمنده نشدند نمي شود اين را مرگ روح دانست. در كتابهاي مقدس اين ميوه به عنوان ميوه ي خوبي و بدي معرفي شده است. به نظر شما آيا اين خردمندانه است كه خداوند ما را از انجام كاري كه باعث آگاهي ما مي شود بر حذر بدارد؟؟؟ آيا خدا از آگاهي ما بر خوبي ها و بديها مي ترسد؟


    تعريفي كه مسلمانان از الله ارائه مي دهند همان است كه جناب مشكات فرمودند و با تعريفي كه از يهوه و ... داده مي شود ، تفاوت اساسي دارد. شما هم اگر همين خدا را با اين صفاتي كه در اسلام گفته مي شود قبول داريد ،‌ با ما هم راي خواهيد بود .

    بنا بر اين اگر يهوه خدايي باشد ، بدون آن صفاتي كه در كتاب مقدس آمده است . خدايي باشد ،‌ نا محدود ،‌مهربان ، عالم مطلق ، بصير مطلق ،‌ قادر مطلق بدون نياز به استراحت و ... ،‌ در اين صورت بله الله همان يهوه خواهد بود.


  9. تشکرها 2


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    63
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من در قرآن تدبر می کنم و شناخت من از خدا اینگونه است خدا ظاهر و باطن و اول و آخر است. در من خدا هست و من ترکیبی از خدا و خودام هستم. هر چه خوبی در من است از خداست و هر چه بدی در من است از خودم است. (ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک )
    ابن عربی :خدای تعالی در عالم آشکارست و عالم پنهان و در ذهن است. اما مردم کورند و عالم را آشکار و خدا را معقول می بينند.

    خداوند پنهان و پیداست. (هوالظاهر و الباطن ) خدای ما یک خدای ذهنی نیست بلکه خدای قرآن آشکار است.

    خدا همه چیز است و هیچ چیز نیست. چرا؟؟ چون در همه است اما همه او نیستند. مثلا : خدا در مردم است و وقتی کسی قرض می طلبد گویی خداوند قرض می خواهد (من یقرض الله قرضا حسنا ) یا وقتی صدقه می دهیم دست ما متبرک می شود چرا که در حقیقت دست ما دست خدا را لمس کرده و بعد دست فقیر. (ید الله فوق ایدیهم )

    خداوند در حقیقت غیر قابل توصیف است (سبحان الله عما یصفون ) اگر انسان کاملا مخلص شود دیگر خدا را توصیف نخواهد کرد و سکوت خواهد نمود. و کمال الاخلاص له نفی الصفات عنه (خطبه اول نهج البلاغه )

    اگر همه مردم به کمال اخلاص می رسیدند خداوند خود را در قرآن توصیف نمی کرد چرا که به دوگانگی منجر می شود. خدا ی توصیفی دارای حد است و در مقابل او شیطان قرار دارد . لذا برای مخلصان آیه ی (لیس کمثله شی ) یعنی خدا را نمی توان تشبیه کرد و حتی تشبیه خدا هم غیر ممکن است .
    خدای توصیفی ، انسان گونه می شود رحمان و رقت قلب دارد خشمگین می شود تخت و عرش و کرسی دارد . طلب کمک می کند (ان تنصر الله ) طلب قرض می کند (من یقرض الله ) و مانند آدمها نام و نشانه دارد و ...........

    اسم اعظم او ، اوست . لا اله الا هو . او یعنی خداوند اسمی ندارد و نیازی به نام ندارد. یعنی خداوند غایب است در دنیای مادی و اگر پرده ی دنیا کنار برود (قیامت ) خداوند آشکار و حاضر می شود . مانند علی علیه السلام که نقل می کنند که می فرمایند ، خدای غایب و ندیده را پرستش نمی کند بلکه خدای حاضر و دیدنی را عبادت می کند .

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی ظلم به زنان از ابتدا تا كنون .چرا؟؟؟ ريشه يابي و درمان
    توسط اشک خدا در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 101
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۱۸, ۰۰:۵۵
  2. تسریح به احسان یعنی چه؟؟؟
    توسط ذاکره2 در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۲۰, ۱۸:۰۱
  3. آیا امام علی هنگام تولد قرآن خواندند؟؟؟
    توسط a3moni در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۱۱/۱۹, ۰۱:۰۷
  4. بهائیت و صهیونیسم چرا ؟؟؟
    توسط homamehr در انجمن قرآن و معرفی فرق و مذاهب
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۳/۱۶, ۱۶:۵۱
  5. ؟؟؟ تفاوت http با https در آدرس مرورگر چيست ؟؟؟
    توسط goleleila در انجمن آموزش نرم افزاری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۸, ۱۰:۱۳

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود