جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا يوسف با حكومت كافر همكارى كرد؟ مگر قرآن از آن نهى نكرده است.

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    303
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    22 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا يوسف با حكومت كافر همكارى كرد؟ مگر قرآن از آن نهى نكرده است.




    سلام و خسته نباشید
    چرا يوسف با حكومت كافر همكارى كرد؟ مگر قرآن از آن نهى نكرده است.
    ممنونم


    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 13


    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۷/۱۷ در ساعت ۰۳:۰۴
    يارب نظر تو برنگردد


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    394
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 روز 11 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام و وقت بخیر
    اولا در فقه اسلام هميشه قبول ولايت از سوى ظالم حرام نيست بلكه گاهى مستحبّ و يا حتى واجب مى‏گردد و اين در صورتى است كه منافع پذيرش آن و مرجحات دينيش بيش از زيانهاى حاصل از تقويت دستگاه باشد.
    در روايات متعددى نيز مى‏خوانيم كه ائمه اهل بيت ع به بعضى از دوستان نزديك خود (مانند على بن يقطين كه از ياران امام كاظم ع بود و وزارت فرعون زمان خود هارون الرشيد را به اجازه امام پذيرفت) چنين اجازه‏اى را مى‏دادند.
    و به هر صورت قبول يا رد اينگونه پستها تابع قانون اهم و مهم است، و بايد سود و زيان آن از نظر دينى و اجتماعى سنجيده شود، چه بسا كسى كه قبول چنين مقامى مى‏كند سرانجام به خلع يد ظالم مى‏انجامد (آن چنان كه طبق بعضى از روايات در جريان زندگى يوسف اتفاق افتاد) و گاه سرچشمه‏اى مى‏شود برای انقلابها و قيامهاى بعدى، چرا كه او از درون دستگاه زمينه انقلاب را فراهم مى‏سازد .
    و گاهى حد اقل اينگونه اشخاص سنگر و پناهگاهى هستند براى مظلومان و محرومان و از فشار دستگاه روى اينگونه افراد مى‏كاهند. اينها امورى است كه هر يك به تنهايى مى‏تواند مجوز قبول اينگونه پستها باشد.
    ثانيا حضرت يوسف به عنوان يك انسان امين و آگاه عهده دار اين منصب شد تا بيت المال را كه مال مردم بود به نفع آنها حفظ كند و در مسير منافع آنان بكار گيرد مخصوصا حق مستضعفان را كه در غالب جامعه ها پايمال مى گردد به آنها برساند به علاوه از طريق علم تعبير خواب آگاهى داشت كه يك بحران شديد اقتصادى براى ملت مصر در پيش است كه بدون برنامه ريزى دقيق و نظارت از نزديك ممكن است جان گروه زيادى بر باد رود بنابراين نجات يك ملت و حفظ جان انسانهاى بى گناه ايجاب مى كرد تا از فرصتى كه بدست يوسف افتاده به نفع همه مردم به خصوص محرومان استفاده كند چرا كه در يك بحران اقتصادى و قحطى پيش از همه جان آنها به خطر مى افتد و نخستين قربانى بحرانها آنها هستند.




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود