جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مبلغ بیشتری که بانک ها در قبال وام داده شده می گیرندآیا اشکالی دارد؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    117
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مبلغ بیشتری که بانک ها در قبال وام داده شده می گیرندآیا اشکالی دارد؟




    سلام و خسته نباشید
    مبلغ بیشتری که بانک ها در قبال وام داده شده می گیرندآیا اشکالی دارد؟

    با سپاس



    کارشناس بحث : پاسخخگوی احکام 2



    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۷/۱۷ در ساعت ۰۳:۳۶


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    459
    مورد تشکر
    49 پست
    حضور
    16 روز 6 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجذوب نمایش پست
    سلام و خسته نباشید
    مبلغ بیشتری که بانک ها در قبال وام داده شده می گیرندآیا اشکالی دارد؟

    با سپاس
    با سلام و عرض ادب

    ضمن تشکر از سوالتان لطفا برای دریافت پاسخ دقیق تر نام مرجع تقلیدتان را ذکر بفرمایید.


  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,826
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    15
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی احکام 2 نمایش پست


    با سلام و عرض ادب

    ضمن تشکر از سوالتان لطفا برای دریافت پاسخ دقیق تر نام مرجع تقلیدتان را ذکر بفرمایید.
    سلام و درود خدا بر شما
    با تشکر از سوال خوبی که دوست گرامی مطرح کردند.این سوال برای بنده هم بود که ایا سودی که بانک برای وام و در عوض پولی که به مشتریان داده میگیرد(14 تا 20 درصد) ایا از نظر اصل اسلام اشکال دارد یا خیر؟از نظر احکام اصلی اسلام و بدون در نظر گرفتن فتوای شخص خاصی.باتشکر از کارشناس محترم

    Bu dünyanın gidişine
    Bir çare bulsam ...
    Güneş olsam her karanlık
    Yüreğe doğsam



  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    459
    مورد تشکر
    49 پست
    حضور
    16 روز 6 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست
    سلام و درود خدا بر شما
    با تشکر از سوال خوبی که دوست گرامی مطرح کردند.این سوال برای بنده هم بود که ایا سودی که بانک برای وام و در عوض پولی که به مشتریان داده میگیرد(14 تا 20 درصد) ایا از نظر اصل اسلام اشکال دارد یا خیر؟از نظر احکام اصلی اسلام و بدون در نظر گرفتن فتوای شخص خاصی.باتشکر از کارشناس محترم
    با سلام و عرض ادب

    با توجه به اینکه ما مقلد هستیم در این زمینه نظر اسلام همان نظر مراجع تقلید است و نظر مراجع بزرگوار حکمی سلیقه ای و شخصی نیست بلکه استنباط از منابع شرعی یا همان قوانین الهی دارند و در این مساله هم هرکس باید مطابق با نظر مجتهد خود عمل نماید که درصورت بیان مرجع تقلیدتان پاسخ کامل ارائه خواهد شد.

    همواره به سلامت باشید.


  7. تشکرها 2


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,826
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    15
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی احکام 2 نمایش پست


    با سلام و عرض ادب

    با توجه به اینکه ما مقلد هستیم در این زمینه نظر اسلام همان نظر مراجع تقلید است و نظر مراجع بزرگوار حکمی سلیقه ای و شخصی نیست بلکه استنباط از منابع شرعی یا همان قوانین الهی دارند و در این مساله هم هرکس باید مطابق با نظر مجتهد خود عمل نماید که درصورت بیان مرجع تقلیدتان پاسخ کامل ارائه خواهد شد.

    همواره به سلامت باشید.
    سلام ودرود خدا بر شما کارشناس محترم
    در اصل احکام دینی هیچ فرقی بین حکم مراجع محترم نباید باشد.مثلا ربا حرام است و نوع خاصی ندارد و احتیاجی به حکم فرد خاصی نیست.متاسفانه در شبکه ی سوم سیما در اوایل سال 1390 برنامه ای پخش شد که در ان کارشناس محترم کاملا حکم ربا را تغییر داد و اینگونه گفت که هر پولی که ما به افراد میدهیم حتی اگر در قبال ان سود دریافت کنیم فقط باید یک قرارداد بنویسیم و نیت ربا داشتن در دلمان نباشد.و گفت : مثلا پولی رو به شخصی قرض میدیم نیتمون ربا نباشه بگیم در قبال پولم در موقع پس گرفتن اضافه میگیرم و نگیم ربا میگیرم.
    خوشبختانه اون کارشناس از برنامه ی مورد نظر کنار گذاشته شد.
    در هر صورت اونطور که ما اموزش دیدیم هر سودی که در قبال پول از شخص یا سازمانی گرفته بشه(اعم از نقدی و یا غیر نقدی) و این قرار داد به صورت سرمایه گذاری نباشد و فقط دریافت سود یکطرفه باشه , اون پول و درامد حرام هست چه یک درصد باشد و چه 30 درصد
    البته این چیزی هست که بنده میدونم .جواب اصلی با کارشناس محترم هست.
    در پناه خداوند

    Bu dünyanın gidişine
    Bir çare bulsam ...
    Güneş olsam her karanlık
    Yüreğe doğsam


  9. تشکرها 2


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    459
    مورد تشکر
    49 پست
    حضور
    16 روز 6 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد نمایش پست
    سلام ودرود خدا بر شما کارشناس محترم
    در اصل احکام دینی هیچ فرقی بین حکم مراجع محترم نباید باشد.مثلا ربا حرام است و نوع خاصی ندارد و احتیاجی به حکم فرد خاصی نیست.متاسفانه در شبکه ی سوم سیما در اوایل سال 1390 برنامه ای پخش شد که در ان کارشناس محترم کاملا حکم ربا را تغییر داد و اینگونه گفت که هر پولی که ما به افراد میدهیم حتی اگر در قبال ان سود دریافت کنیم فقط باید یک قرارداد بنویسیم و نیت ربا داشتن در دلمان نباشد.و گفت : مثلا پولی رو به شخصی قرض میدیم نیتمون ربا نباشه بگیم در قبال پولم در موقع پس گرفتن اضافه میگیرم و نگیم ربا میگیرم.
    خوشبختانه اون کارشناس از برنامه ی مورد نظر کنار گذاشته شد.
    در هر صورت اونطور که ما اموزش دیدیم هر سودی که در قبال پول از شخص یا سازمانی گرفته بشه(اعم از نقدی و یا غیر نقدی) و این قرار داد به صورت سرمایه گذاری نباشد و فقط دریافت سود یکطرفه باشه , اون پول و درامد حرام هست چه یک درصد باشد و چه 30 درصد
    البته این چیزی هست که بنده میدونم .جواب اصلی با کارشناس محترم هست.
    در پناه خداوند
    با سلام و عرض ادب و تشکر از شما

    قطعا اگر ربا محسوب شود،حرام است و حکم آن نزد تمام مراجع بزرگوار یکسان است اما بحث در مورد موضوعات است نه احکام یعنی آیا این سود بانکی ربا می باشد یا خیر که مقلدین باید به نظر مراجع خود رجوع نمایند.


    موفق باشید.


  11. تشکر


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مبلغ بیشتری که بانک ها در قبال وام داده شده می گیرندآیا اشکالی دارد؟

    نظر من این ست :

    بستگی دارد حالت و شکل مضاربه به خود بگیرد یا نگیرد


    مضاربه یعنی پول از یکی و کار از دیگری و سپس سود حاصله بین آن دو نفر تقسیم شود

    بطور مثال بانک می گوید پول از من ساخت خانه با شما و در آخر که خانه ساخته شد

    بانک می تواند سهم خود را به سازنده خانه یا هرکس دیگر بفروشد دراین حالت حکم ربا منتفی است
    زیرا بانک سهم خود از خانه را به میزان دلخواه فروخته
    مثلا سهم بانک دو میلیون تومان بوده اما موقع واگذاری و فروش سهم خود را سه میلیون تومان می فروشد

    که در این حالت حکم ربا نیست

    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود