جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خلقت تمام جهان و انسانها بخاطر امام است؟؟چرا ؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    234
    مورد تشکر
    31 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خلقت تمام جهان و انسانها بخاطر امام است؟؟چرا ؟




    امام صادق عليه السلام فرمود: حديث ما صعب و مستصعب است ، تحمل آنرا ندارد جز سينه هاى نورانى ، يا دلهاى سالم ، يا اخلاق نيكو، همانا خدا از شيعيان ما پيمان (بولايت ما) گرفت ، چنانكه از بنى آدم (به ربوبيت خود) پيمان گرفت و فرمود: ((آيا من پروردگار شما نيستم ؟)) پس هر كه نسبت بما (بپيمان خويش ) وفا كند، خدا بهشت را باو پاداش دهد، و هر كه ما را دشمن دارد و حق ما را بما نرساند، هميشه و جاودان در دوزخ است

    امام باقر عليه السلام فرمود: در كتاب على عليه السلام (كهپيغمبر صلى اللّه عليه وآله املا كرده و على عليه السلام نوشته است ) ديديم كه : ((زمين متعلق بخداست و بهر كس از بندگان خويش بخواهد وامىگذارد و سرانجام نيك از پرهيزگارانست 128 سوره 7))من وخاندانم كسانى هستيم كه خدا زمين را بما واگذار كرده و مائيم پرهيزگاران و همه زميناز آن ماست .
    (
    گويا سپس خود امام باقر عليه السلام فرمود) هر يك از مسلمين كهزمينى را زنده كند، بايد آنرا آباد دارد و خراجش را بامام از خاندان من بپردازد، وهر چه از آن زمين استفاده كند و بخورد، حق اوست و اگر زمين را واگذارد و خراب كند ومرد ديگرى از مسلمين پس از آن وى ، آن را آباد سازد و زنده كند او نسبت بآن زمين ازكسيكه آن را واگذاشته سزاوارتر است ، و بايد خراجش را بامام از خاندان من بپردازد وهر چه از آن زمين استفاده كند حق اوست ، تا زمانيكه قائم از خاندان من با شمشيرظاهر شود، آنگاه او زمين ها را تصرف كند و از متصرفين جلوگيرى نمايد و آنها را ازآنجا اخراج كند همچنانكه رسولخدا صلى اللّه عليه وآله زمين ها را تصرف كرد و ازمتصرفين جلوگيرى نمود مگر زمينهائى كه در دست شيعيان ما باشد كه حضرت قائم عليهالسلام نسبت بآنچه دست ايشانست با خود آنها مقاطعه بندد و زمين را در دست ايشانباقى گذارد.268

    صادق عليه السلام فرمود: كسى كه معتقد باشد كه امام به آنچه در دست مردم است احتياجدارد كافر است . بلكه مردم نيازمندند كه امام از آنها بپذیرد.





  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    5
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    من نمی دانم این روایات را چه کسی و از کجا اورده است اما می دانم که فقط به خاطر بالا بردن مقام ائمه است و افسوس که با مطرح نمودن اینگونه روایات شاید در نظر بخش کوچکی از مسلمانان( شیعیان 12 امامی بی سواد) موفق باشد ولی موجب دل ازاری - کینه و سرکشی بخش بسیار بزرگتر امت اسلام(اهل سنت) و حتی ادیان دیگر می شود
    من خود شیعه دوازده امامی هستم و سالهاست شنیدن اینگونه روایات مرا نیز به شک و دودلی انداخته ولی مدتی است برای من اینگونه احادیث بی پایه و اساس شده و تنها زائیده فکر انسانهای می دانم که برای مذهب شیعه و به خصوص امامت دوستی خاله خرس کرده اند . شما را به همان پاکی و عظمت ائمه قسم می دهم دست از اینگونه مباحث بکشید که ثمری جز نفاق بین مسلمانان ندارد اگر به فرض اینگونه ام باشد این مطلب دخلی به من و شما ندارد و فقط مربوط به خداوند و ائمه ما می باشد در این زمان اسلام به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد نه به اینگونه احادیث انقدر احادیث جالب و درس اموز داریم که با ان بتوانیم تعداد بیشتری را به اسلام علاقمند و مسلملنان را متحدتر کنیم در جائی خواندم روایت شده در نزد پروردگار کافر خوش رو از مسلمان ترش رو بهتر است در جائی که چنین احادیثی ساده و اموزنده داریم دیگر جائی برای مطرح کردن روایات تفرقه انداز که به جرئت می توانم بگیویم بیشتر انها پایه واساسی هم ندارند نمی ماند
    ویرایش توسط مهدی هراتی : ۱۳۸۷/۱۰/۱۹ در ساعت ۲۳:۱۸

  3. تشکر


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    866 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بر فرض درست بودن حدیث
    در طول حدیث صحبت از زمین است
    این زمین که می فرمایید(ارض) که دوست گرامی مثالش به جهان همانند
    شنی ریز بر اورست است.
    جهان را اورست فرض کنید زمین را شنی ریز
    چه ربطی دارد به خلقت و جهان
    مطمئن باشید اگر زمین را صاحبانشان را امام قلمداد کردند که سخترین
    قسمت جهان را به انها دادند
    بهره مولا علی از زمین: مصیبت ها و شهادت و شکافتن فرق بر قسمتی
    از این زمین به نام محراب
    بهره امام حسین: کربلا و شهادت برادر و فرزند خردسال و همه مصیبت دنیا
    توی این کربلا است.
    تشنگی- گرسنگی- زخمی شدن - شهادت برادر و فرزند- اواره شدن و...
    این قباله زمین دهان چه کسی را آب انداخته.
    کدامیکش را ما میتوانستیم طاقت بیاوریم.
    دوست گرامیم.
    داستان سخنان را باید موشکافی کرد ببینیم منظور چیست
    یک شعر حافظ را اگر تحت الفظی بخوانیم که همه میرویم دنبال می و میکده
    و مطرب و ساقی و دلدار و دلداه
    دقت کنید:
    فغان کین لولیان شوخ شیرین کار شهر اشوب
    چنان بردند صبر از دل که ترکان خان یغما را.
    واقعا یعنی چی؟
    مفهومش چیست؟
    وای به احادیث که دارای ریشه عرفان است و باید دقت شود
    یک موقع یک حدیث داریم که در ان به کمک به ایتام سفارش شده این واضح
    و مبر هن است در آیات قران هم همین است.
    ولی در جایی دیگر در قران میبینیم خلقت قران در شش روز!
    این دیگر موشکافی میخواهد
    یا سخن مولا به سلمان فارسی و ابوذر(هردو رحمت خدا بر انها باد) می فرماید:
    حضرت رسول صاحب بهشت شد و من صاحب جهنم
    این دیگر منظور دار است و تعقل و تفکر دقیق می خواهد که حصول نهایی
    آن ایمان است برای فهم آن.
    موفق باشید
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    101
    مورد تشکر
    115 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی هراتی نمایش پست
    من نمی دانم این روایات را چه کسی و از کجا اورده است اما می دانم که فقط به خاطر بالا بردن مقام ائمه است و افسوس که با مطرح نمودن اینگونه روایات شاید در نظر بخش کوچکی از مسلمانان( شیعیان 12 امامی بی سواد) موفق باشد ولی موجب دل ازاری - کینه و سرکشی بخش بسیار بزرگتر امت اسلام(اهل سنت) و حتی ادیان دیگر می شود
    من خود شیعه دوازده امامی هستم و سالهاست شنیدن اینگونه روایات مرا نیز به شک و دودلی انداخته ولی مدتی است برای من اینگونه احادیث بی پایه و اساس شده و تنها زائیده فکر انسانهای می دانم که برای مذهب شیعه و به خصوص امامت دوستی خاله خرس کرده اند . شما را به همان پاکی و عظمت ائمه قسم می دهم دست از اینگونه مباحث بکشید که ثمری جز نفاق بین مسلمانان ندارد اگر به فرض اینگونه ام باشد این مطلب دخلی به من و شما ندارد و فقط مربوط به خداوند و ائمه ما می باشد در این زمان اسلام به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد نه به اینگونه احادیث انقدر احادیث جالب و درس اموز داریم که با ان بتوانیم تعداد بیشتری را به اسلام علاقمند و مسلملنان را متحدتر کنیم در جائی خواندم روایت شده در نزد پروردگار کافر خوش رو از مسلمان ترش رو بهتر است در جائی که چنین احادیثی ساده و اموزنده داریم دیگر جائی برای مطرح کردن روایات تفرقه انداز که به جرئت می توانم بگیویم بیشتر انها پایه واساسی هم ندارند نمی ماند
    بسم الله
    بزرگواری که خود اقرار می کنی که نمی دانی!
    چرا در چیزی که نمی دانی اظهار نظر می کنی؟
    می گویی اینگونه روایات تورا به شک و دودلی انداخته؟ برای این است که ابتدای روایت فرمود حدیث ما صعب مستصعب است و هر دلی یارای تحمل آن را ندارد.
    و اما تأیید روایت از قرآن که جنابعالی بدون تأمل آن را مردود می دانی.
    مگر در قرآن نخوانده ای: "إِنَّ الأَرْضَ لِلّهِ يُورِثُهَا مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ" (اعراف 128) زمین از آن خداست و به هرکه از بندگانش بخواهد می سپارد و پایان از آن پرهیزگاران است.

    آیا اشکالی دارد خداوند تمام زمین را به بنده ی برگزیده ای بدهد که آن را به سود تمام اهل زمین آباد می کند؟؟؟؟

    چرا عده ای نسنجیده و فکر نکرده سخن می گویند؟

  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    12 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر بدانیم که ائمه علیهم السلام برای تربیت و رساندن ما به همان جایگاه خود ماموریت یافته اند و بدانیم که هدف خلقت خدا از آفرینش انسان چیست و بکجا میخواهد برساند ، دست خود را در دست آنها نهاده همچون شاگردی مطیه تسلیم استاد خواهیم شد.
    همچنانکه پیامبر اکرم ص فرموده اند که من آن پیشرو کاروان ( رائد) هستم که جاهای خوش آب و هوا را شناسایی کرده و برای بردن اهل کاروان بسوی آنها برگشته و هرگز به اهل کاروان خود دروغ نمیگوید.

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    12 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اما یک سوال قرانی برای تفکر :
    در سوره انعام خداوند میفرماید : جعل الظلمات و النور : و (تاریکی) و نور را ایجاد کرد
    در تفاسیر ظلمت را به تاریکی ، یعنی عدم نور تفسیر کرده اند.
    اگر در این آیه ظلمات بمعنای عدم نور باشد ، عدم ایجاد شدنی نیست و جعل نمیپذیرد !
    آیا خداوند در این آیه اشاره به ایجاد دو اصل اولیه خلقت که نور باشد و ماده اولیه ندارد که از ترکیب آن دو این همه مخلوقات را خلق میکند ؟
    امیدوارم بتوانیم بحث علمی و بکری را در این زمینه با استفاده از منابع تفسیری استاد فقید محمد علی صالح غفاری ، مفسری اندیشمند فرزانه و گمنام داشته باشیم.

  9. تشکر


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    611
    مورد تشکر
    866 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    باید در ایات قبل و بعد نیز دقت شود ببینیم منظور تمثیل است
    مثلا بارها جهل به ظلمت تعبیر شده است.
    یا شرک
    البته حضرت رسول میفرمایند
    شرک همانندراه رفتن موری سیاه در تاریکی شب بر سنگ سیاه
    است.
    برای اینکه بخواهیم راحت زندگی کنیم و راحت در ان دنیا باشیم
    همان چیزی را که قران خواسته و میدانیم مانند نماز- حج- جهاد
    و حرام ها و حلا ل ها کافی است
    اما اگر بخواهیم به عمق قضایا وارد شویم باید دقت کنیم که خیلی
    از آیاتدر بطن خود علمی پنهان دارند که خیلی از ان علوم در حال
    حاضر با تعقل بشر قابل تفسیر نیست.
    اینکه مثلا گوشت فلان حیوان حرام است بطور حتم در دل خود علمی نهفته دارد که بسیار بالاتر از علم بشری است.
    در مورد ظلمت و روشنایی ایه بوضوح اشاره میکند به وجود هر دو
    و از دیدگاه علم فیزیک :
    جهان دارای درصد بالایی(بالای 80 درصد) ماده ای است که معروف
    به ماده سیاه- ماده تاریک- انرژی تاریک است.
    این ماده که علم امروز از وجودش مطمئن است اما از ماهیتش تقریبا
    بی اطلاع و دور کهکشانها را احاطه کرده نور را نه جذب میکند ونه
    بازتابش.
    پس ظلمتی است و تاریکی مطلقی که وجود دارد و عدم نیست.
    تاریکی و روشنایی در سوره انعام به آن اشاره شده است .
    خود گواه صداقت قران است که در علوم پشرفته امروز اشارات
    دقیق دارد.
    آفت تفکر تعصب است
    السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.
    ببخشید اینجا از حضور شما بزرگواران خداحافظی میکنم مدیر محترم سایت ترجیج دادند تاپیک خداحافظی بنده حذف شود. بهر حال بدی و خوبی بقول قدیمیها از ما دیدید حلال کنید.
    حق نگهدارتان دلهایتان پرامید و شاد باد.


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    4,148 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mohajer نمایش پست
    امام صادق عليه السلام فرمود: حديث ما صعب و مستصعب است ، تحمل آنرا ندارد جز سينه هاى نورانى ، يا دلهاى سالم ، يا اخلاق نيكو، همانا خدا از شيعيان ما پيمان (بولايت ما) گرفت ، چنانكه از بنى آدم (به ربوبيت خود) پيمان گرفت و فرمود: ((آيا من پروردگار شما نيستم ؟)) پس هر كه نسبت بما (بپيمان خويش ) وفا كند، خدا بهشت را باو پاداش دهد، و هر كه ما را دشمن دارد و حق ما را بما نرساند، هميشه و جاودان در دوزخ است

    امام باقر عليه السلام فرمود: در كتاب على عليه السلام (كهپيغمبر صلى اللّه عليه وآله املا كرده و على عليه السلام نوشته است ) ديديم كه : ((زمين متعلق بخداست و بهر كس از بندگان خويش بخواهد وامىگذارد و سرانجام نيك از پرهيزگارانست 128 سوره 7))من وخاندانم كسانى هستيم كه خدا زمين را بما واگذار كرده و مائيم پرهيزگاران و همه زميناز آن ماست .
    (
    گويا سپس خود امام باقر عليه السلام فرمود) هر يك از مسلمين كهزمينى را زنده كند، بايد آنرا آباد دارد و خراجش را بامام از خاندان من بپردازد، وهر چه از آن زمين استفاده كند و بخورد، حق اوست و اگر زمين را واگذارد و خراب كند ومرد ديگرى از مسلمين پس از آن وى ، آن را آباد سازد و زنده كند او نسبت بآن زمين ازكسيكه آن را واگذاشته سزاوارتر است ، و بايد خراجش را بامام از خاندان من بپردازد وهر چه از آن زمين استفاده كند حق اوست ، تا زمانيكه قائم از خاندان من با شمشيرظاهر شود، آنگاه او زمين ها را تصرف كند و از متصرفين جلوگيرى نمايد و آنها را ازآنجا اخراج كند همچنانكه رسولخدا صلى اللّه عليه وآله زمين ها را تصرف كرد و ازمتصرفين جلوگيرى نمود مگر زمينهائى كه در دست شيعيان ما باشد كه حضرت قائم عليهالسلام نسبت بآنچه دست ايشانست با خود آنها مقاطعه بندد و زمين را در دست ايشانباقى گذارد.268

    صادق عليه السلام فرمود: كسى كه معتقد باشد كه امام به آنچه در دست مردم است احتياجدارد كافر است . بلكه مردم نيازمندند كه امام از آنها بپذیرد.


    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و سروران ارجمند
    «لولاك لما خلقت الافلاك » همه ما اين حديث قدسي را شنيده ايم كه خداوند سبحان خطاب به رسول الله (ص) مي فرمايد: يا پيامبر اگر تو نبودي فلك ها را خلق نمي كردم ، پس حضرت رسول اكرم (ص) بهانه خلقت هستي است و اگر وجود ايشان نبود هيچ مخلوقي خلق نمي شد ؛
    در حدیث كساء چنین وارد شده است:
    َ«لوْلاكَ َلما خََلقْتُ اْلَأ فْلاكَ وَ َلوْ لا عَلِیٌّ َلما خَلَقَتُكَ وَ َلوْ لا فاطِمَةُ َلما خَلَقْتُكما» ( مستدرك سفینة البحار)
    ای محمد، اگر تو نبودی من افلاك را نمی آفریدم، و اگر علی نبود تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را نمی آفریدم.
    قَالَ (ص) خَلَقَنِيَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ أَهْلَ بَيْتِي مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ آدَم (عليه السلام)
    حضرت رسول (ص) مي فرمايند : خداوند سبحان من و اهل بيتم را از نور واحد خلق كرد قبل از اينكه آدم (عليه السلام) را خلق كند .
    نور واحد اشاره به حقيقت محمديه دارد ، در واقع اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) و پيامبر اكرم (ص) كلهم نور واحداند؛ در روايتي علي (ع) پرده از حقايق بر مي دارد:
    « لَا تَعْجَبُوا مِنْ قُدْرَةِ اللَّهِ أَنَا مُحَمَّدٌ وَ مُحَمَّدٌ أَنَا وَ قَالَ مُحَمَّدٌ يَا قَوْمُ لَا تَعْجَبُوا مِنْ أَمْرِ اللَّهِ أَنَا عَلِيٌّ وَ عَلِيٌّ أَنَا وَ كُلُّنَا وَاحِدٌ مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ وَ رُوحُنَا مِنْ أَمْرِ اللَّهِ أَوَّلُنَا مُحَمَّدٌ وَ أَوْسَطُنَا مُحَمَّدٌ وَ آخِرُنَا مُحَمَّدٌ وَ كُلُّنَا مُحَمَّد» .
    از قدرت خداوند سبحان تعجب نكنيد ، من محمد(ص) هستم و محمد (ص) من است و پيامبر مكرم(ص) فرمودند: از كار الهي متعجب نباشيد من علي (ع) هستم و علي (ع) من است ، همه ما يكي هستيم از يك نور واحد و روح ما از امر الله است ، اول ما محمد و آخر ما محمد و همه ما محمد هستيم ... ( ... حديث ادامه دارد ) «به دوستان ارجمند توصيه مي شود اين حديث را از اول تا آخر مطالعه بفرماييد » (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏26، ص: 17)
    بنابراين همه انبياء عظام و چهارده معصومين (عليهم السلام) نور واحدي هستند كه همه هستي به خاطر وجود نور واحد خلق شده است . عالم خلقت به خاطر ائمه خلق شد به خاطر اينكه ائمه (عليه السلام) از همان نوري است كه در نبي مكرم (ص) از همان نور است و ...
    اگر نيازمند توضيح بيشتر بود اطلاع بدهيد تا مفصلا توضيح داده شود .






اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود