جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: به نظر عایشه چه آیه اى از قرآن حذف شده است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    303
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    22 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    به نظر عایشه چه آیه اى از قرآن حذف شده است؟




    سلام و خسته نباشید

    به نظر عایشه چه آیه اى از قرآن حذف شده است؟

    با تشکر


    کارشناس بحث : پاسخگوی قرآنی 5

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۹/۱۳ در ساعت ۰۱:۲۰
    يارب نظر تو برنگردد

  2. تشکر




  3. کانون گفتگوی قرآنی

    کانون گفتگوی قرآنی

    لیست موضوعات جهت اطلاع رسانی

     

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۲
    نوشته
    511
    تشکر:
    1
    حضور
    12 روز 11 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    به نظر عایشه چه آیه اى از قرآن حذف شده است؟


    پاسخ:
    «عن عايشه قالت: لقد نزلت آية الرجم و رضاعة الكبير عشرا و لقد كان في صحيفة تحت سريرى فلما مات رسول اللّه (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ سلم) و تشاغلنا بموته دخل داجن فأكلها»؛ عايشه مى‏گويد: كه آيه رضاع كبير (یعنی زنى جهت محرم شدن، پسر بزرگى و يا مردى را شير دهد!) و نيز آيه رجم (مراد از آيه رجم، مطابق آنچه كه اهل سنت گفته‏اند و در پاورقى صحيح مسلم نيز آمده اين عبارت است: «الشيخ والشيخة إذا زنيا فارجموهما»(1) و در بعض اقوال با اضافه كلمه «البته» يعنى: اگر پيرمرد و پيرزنى زنا كردند حتما آن دو را سنگسار كنيد.) در قرآن بوده و در ضمن صحيفه‏اى زير رختخوابم قرار داشت و چون ما به موت رسول خدا (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله) مشغول شديم، داجن (بره يا بزغاله‏اى كه در اطاق نگهدارى مى‏شد) آن را خورد!.(2)
    همچنین ابو يونس غلام عايشه مى‏گويد كه عايشه به من دستور داد تا مصحفى بنويسم و گفت: چون به اين آيه رسيدى: «حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى»‏؛ بر تمامى نمازها مخصوصا نماز وسطى محافظت كن (3)مرا خبر كن. من هم چنين كردم. او اينگونه به من املاء كرد (همان آيه با اضافه كردن «و نماز عصر» و تتمه آيه را خواند) و گفت: من از رسول خدا (صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله اين گونه شنيدم.(4)
    با اين حساب مطابق اين گفته عايشه، بايد كلمه «و صلاة العصر» از وسط آيه‏اى حذف شده باشد و اين معنايى جز تحريف قرآن ندارد.

    «لا يَأْتيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزيلٌ مِنْ حَكيمٍ حَميدٍ.»؛ نه از پيش روى باطل بدو راه يابد و نه از پس. نازل شده از جانب خداوندى حكيم و ستودنى است.
    (5)
    نه آيه و حتى كلمه‏اى از آن كم شده، و نه چيزى بر آن افزون مى‏شود، و به تعبير ديگر دست تحريف كنندگان از دامان بلندش كوتاه بوده و هست.

    «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ»؛ ما قرآن را نازل كرديم و ما بطور قطع نگهدار آن هستیم.(6)
    قرآن كتابى بود كه مسلمانان نخستين همواره در نمازها، در مسجد، در خانه، در ميدان جنگ، به هنگام روبرو شدن با دشمنان و به عنوان استدلال بر حقانيت مكتب از آن استفاده مى‏كردند حتى از تواريخ اسلامى استفاده مى‏شود كه تعليم قرآن را مهر زنان قرار مى‏دادند!، و اصولا تنها كتابى كه در همه محافل مطرح بوده و هر كودكى را از آغاز عمر با آن آشنا مى‏كردند و هر كس می خواست درسى از اسلام بخواند آن را به او تعليم مى‏دادند همين قرآن مجيد بود.
    آيا با چنين وضعى كسى احتمال مى‏دهد كه دگرگونى در اين كتاب آسمانى رخ دهد، بخصوص اين كه ما ثابت كرديم كه قرآن به صورت يك مجموعه با همين شكل فعلى در عصر خود پيامبر جمع‏ آورى شده بود، و مسلمانان سخت به ياد گرفتن و حفظ آن اهميت مى‏دادند، و اصولا شخصيت افراد در آن عصر تا حد زيادى به اين شناخته مى‏شد كه چه اندازه از آيات قرآن را حفظ كرده بودند.

    ــــــــــــــــــــــ
    (1) كتاب الرضاع، ح 26.
    (2) سنن ابن ماجه، ج 1، ص 625، كتاب النكاح، باب 36، ح 1943.
    (3) بقره/ 238.
    (4) صحيح مسلم، ج 1، ص 437، كتاب المساجد و مواضع الصلاة، باب 36، ح 207.
    (5) فصلت/ 42.
    (6) حجر/ 9.

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ در ساعت ۲۱:۳۷ دلیل: همکار ویراستار تدوین


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود