صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فرق عيسي با ائمه كه آل الله هستند چيست ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    110
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    فرق عيسي با ائمه كه آل الله هستند چيست ؟





    وَإِذْ قَالَ ﭐللَّهُ يَا عِيسَى ﭐبْنَ مَرْيَمَ ءَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ ﭐتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَـٰهَيْنِ مِن دُونِ ﭐللَّهِ قَالَ سُبْحَانَکَ مَا يَکُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن کُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِکَ إِنَّکَ أَنتَ عَلاََّمُ ﭐلْغُيُوبِ
    (مائده116)-وآنگاه كه خداوند به عيسي بن مريم گويد : آيا تو به مردم گفتي که من و مادرم را به غير از خدا دو معبود ديگر بگيريد ؟ گويد پروردگارا منزهي تو ، شايسته نيست چيزي را که حق من نيست بگويم ، و . اگر گفته بودم، تو آن را ميدانستی.تو آنچه در دل من است ميدانی و من آنچه در دل تو است نميدانم. . براستي تو علام الغيوبي.
    مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ ﭐعْبُدُواْ ﭐللَّهَ رَبِّي وَرَبَّکُمْ وَکُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي کُنتَ أَنتَ ﭐلرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَىٰ کُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
    (مائده117)-من به مردم چيزي جز آنچه که تو دستورم دادي نگفتم و تو دستورم دادي که بگويم خداي را که پروردگار من و پروردگار شما است بپرستيد و تا در ميان ايشان بودم شاهد اعمال‏شان بودم پس از اينکه جانم را گرفتي تو خودت مراقب و شاهد بر آنان بودي تو شاهد هر چيزی هستی



    و امروزبيش از دو ميليارد مسيحي عيسي را شاهد و ناظر تمامي شئون زندگي خود مي دانند و از او شفا و شفاعت مي خواهند. آيا آنها نمي دانند كه عيسي ديگر مرده و هيچ نفع و ضرري برايشان ندارد؟ اگر او را بخوانند صدايشان را نمي شنود و اگر هم مي شنيد از دستش كاري بر نمي آمد؟!
    آيا پيامبر و ائمه از اين قضيه مستثني هستند و آنها من دون الله نمي باشند و فط عيسي و پيامبران ديگر من دون الله محسوب مي شوند؟!
    به راستي فرق عيسي كه پسر خداست با ائمه كه آل الله هستند چيست كه او نمي بيند و نمي شنود ولي اينها بعد از مرگشان توانمندي ديدن و شنيدنشان تقويت شده است؟
    آيا كسي پيدا مي شود كه فرق آنها را بگويد؟!
    آيا پاسخگويان اين تالار مي توانند پاسخ اين سئوال را بدهند؟!
    اگر اينها دودمان خداوند هستند او نيز پسر خداوند است پس چرا خداوند بين فرزندان و دودمانش فرق مي گذارد؟
    آيا آل الله سندي محكم در تأييد بت پرستي ما نيست؟




    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 1

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ در ساعت ۰۴:۰۸

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام به شما دوست عزیز
    قبل از پاسخ، نکته ای را دقت کنید، شما در پرسش خود دو مرتبه حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) را پسر خدا خواندید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط Nooh نمایش پست
    به راستي فرق عيسي كه پسر خداست ... او نيز پسر خداوند است پس چرا خداوند بين فرزندان و دودمانش فرق مي گذارد؟
    قرآن کریم، پسرخواندگی حضرت عیسی را شبیه کفر
    و معتقدان چنین خرافه ای را منحرف دانسته و آنها را نفرین نموده است(1)

    زیبنده نیست در سایتی قرآنی، مبنای غیر قرآنی معیار قضاوت قرار گیرد لذا پیشنهاد می کنم فرض بر قبول همه آیات قرآن باشد و بحث شروع شود.

    وفقکم الله لمرضاته.
    ـــــــــــــ
    1.وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُون‏، توبه/30.


    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ در ساعت ۱۱:۱۲
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط Nooh نمایش پست

    وَإِذْ قَالَ ﭐللَّهُ يَا عِيسَى ﭐبْنَ مَرْيَمَ ءَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ ﭐتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَـٰهَيْنِ مِن دُونِ ﭐللَّهِ قَالَ سُبْحَانَکَ مَا يَکُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن کُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلَا أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِکَ إِنَّکَ أَنتَ عَلاََّمُ ﭐلْغُيُوبِ
    (مائده116)-وآنگاه كه خداوند به عيسي بن مريم گويد : آيا تو به مردم گفتي که من و مادرم را به غير از خدا دو معبود ديگر بگيريد ؟ گويد پروردگارا منزهي تو ، شايسته نيست چيزي را که حق من نيست بگويم ، و . اگر گفته بودم، تو آن را ميدانستی.تو آنچه در دل من است ميدانی و من آنچه در دل تو است نميدانم. . براستي تو علام الغيوبي.
    مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ ﭐعْبُدُواْ ﭐللَّهَ رَبِّي وَرَبَّکُمْ وَکُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي کُنتَ أَنتَ ﭐلرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَىٰ کُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
    (مائده117)-من به مردم چيزي جز آنچه که تو دستورم دادي نگفتم و تو دستورم دادي که بگويم خداي را که پروردگار من و پروردگار شما است بپرستيد و تا در ميان ايشان بودم شاهد اعمال‏شان بودم پس از اينکه جانم را گرفتي تو خودت مراقب و شاهد بر آنان بودي تو شاهد هر چيزی هستی



    و امروزبيش از دو ميليارد مسيحي عيسي را شاهد و ناظر تمامي شئون زندگي خود مي دانند و از او شفا و شفاعت مي خواهند. آيا آنها نمي دانند كه عيسي ديگر مرده و هيچ نفع و ضرري برايشان ندارد؟ اگر او را بخوانند صدايشان را نمي شنود و اگر هم مي شنيد از دستش كاري بر نمي آمد؟!
    آيا پيامبر و ائمه از اين قضيه مستثني هستند و آنها من دون الله نمي باشند و فط عيسي و پيامبران ديگر من دون الله محسوب مي شوند؟!
    به راستي فرق عيسي كه پسر خداست با ائمه كه آل الله هستند چيست كه او نمي بيند و نمي شنود ولي اينها بعد از مرگشان توانمندي ديدن و شنيدنشان تقويت شده است؟
    آيا كسي پيدا مي شود كه فرق آنها را بگويد؟!
    آيا پاسخگويان اين تالار مي توانند پاسخ اين سئوال را بدهند؟!
    اگر اينها دودمان خداوند هستند او نيز پسر خداوند است پس چرا خداوند بين فرزندان و دودمانش فرق مي گذارد؟
    آيا آل الله سندي محكم در تأييد بت پرستي ما نيست؟




    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 1
    از میان سخنان شما که دو فرقه و دو جهت را نشان می دهد من راه مطمئن تر و میانه تری را انتخاب کرده ام

    خداوند هیچ خانواده و فرزندی ندارد.حال می خواهد این فرد مورد نظر عیسی باشد یا خاندان رسول خاتم

    خداوند بر اساس خاندان و نژاد کسی را انتخاب نمی کند و اگر انتخاب کند نمی گوید که این از خاندان من است یا جز خانواده من است

    این حرفی است که عده ای برای آنکه عزیزان مذهبی شان را بزرگتر کنند به زبان می آورند که حقیقت را با این جور حرف های صد تا یک غاز کاری نیست...
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    110
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و تقديم امتنان

    از متني كه نوشتم كاملاً مشخص و مبرهن است كه بنده هيچ اعتقادي به اينكه خداوند دختري ، پسري يا آل و خانداني داشته باشد ندارم. چنان بياني صرفاً جهت تنبيه و تذكر بوده چرا كه آل الله و ابن الله هم خانواده هستند .
    اگر کسی که خداوند را صاحب فرزند می داند، کتاب را به کلیت نمی پذیرد
    پس آنکس هم که خداوند را صاحب آل و دودمان می داند ، همه آیات قرآن را باور ندارد

    بنده با قبول تمامي آيات الهي و ايمان به آنها آمادگي خود را براي شروع بحث اعلام مي كنم منتهي از جنابعالي تقاضا دارم هنگام احتجاج ملاك و مرجع را قرآن قرار دهيد .
    ویرایش توسط Nooh : ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ در ساعت ۲۰:۵۵

  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    3
    مورد تشکر
    1 پست
    حضور
    9 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    سبحان الله انًّ هذا بهتان عظیم

    الله(عزوجل) لعنت کند آن ظالمی را که به سوء نیت درباره عبادالله المخلصین غلو کرد!

    این رو کی از کجاش در آورد؟؟!

    مگر خود ائمه نگفتن ما با الله(عزوجل) نعوذبالله سبحان الله خیشاوندی نداریم(هیچ کس ندارد) و جزو با اطاعت به این قرب نرسیده ایم؟!!!

    پس این کذب و حرف باطل رو از کجا در آوردن که ائمه سبحان الله سبحان الله نعوذبالله آل الله اند؟باالله هیچکس نیست

    حتی روایتی که اگرم باشه 100% کذب هست نیاوردن درباره اش

    یک بار در یک خبرگزاری معروف اینترنتی در یک خبر نوشته شده بود صادق آل الله(سبحان الله لا آل لله)

    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا

    اسم تاپیک رو اصلاح کنید و همین طور متن پست اول رو بنویسید بعضی میپندارند یا می خوانند

    اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم ان شاءالله

    ویرایش توسط * ثقلین * : ۱۳۹۱/۰۹/۱۶ در ساعت ۰۶:۱۰

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    110
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 20 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط حقیقت نمایش پست
    از میان سخنان شما که دو فرقه و دو جهت را نشان می دهد من راه مطمئن تر و میانه تری را انتخاب کرده ام

    خداوند هیچ خانواده و فرزندی ندارد.حال می خواهد این فرد مورد نظر عیسی باشد یا خاندان رسول خاتم

    خداوند بر اساس خاندان و نژاد کسی را انتخاب نمی کند و اگر انتخاب کند نمی گوید که این از خاندان من است یا جز خانواده من است

    این حرفی است که عده ای برای آنکه عزیزان مذهبی شان را بزرگتر کنند به زبان می آورند که حقیقت را با این جور حرف های صد تا یک غاز کاری نیست...

    برادرجان سلام

    ازكوهي كه درپشت داري مشخص است به بنيان محكمي تكيه داده اي و به آن آويخته اي.
    به چشمانت عينكي نمي بينم ، احتمالاً همانگونه كه خود گفته اي اهل هيچ فرقه و مذهبي نيستي و اسلام را به عنوان دين برگزيده اي اينطور نيست؟

    ویرایش توسط Nooh : ۱۳۹۱/۰۹/۱۶ در ساعت ۰۹:۲۳

  9. تشکر


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    سؤال شما دارای دو بخش است:
    آیا "آل الله" بسان "ابن الله" شرک است؟ هردو نسبت فرزند داشتن یا هر نوع برچسبی که تشبیه خدا به خلق را ثابت کند می رساند؟

    آیا پیامبر و اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) که بسوی حق شتافتند توانائی دیدن و شنیدن دارند تا از آنها کمک بخواهیم و این اندیشه با تفکر باطل اهل کتاب چه تفاوتی دارد؟

    ابتدا پاسخ سؤال اول
    دوستان دقت کنید ابتدا به پاسخ سؤال اول می پردازیم پس فعلا مطلبی درباره پاسخ سؤال دوم ننویسید و الا شرمنده...!!!

    خداوند از هر نسبتی که او را شبیه غیر خودش سازد دور است،‌ او از هر جهت بی نیاز و قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست، به تعبیر قرآن کریم:‌ لیس کمثله شئ(1) کاف برای تأکید است(2) یعنی اصلا و به هیچ وجه شبیه هیچ چیزی نیست.

    حال چرا با تأکید بیان شده است؟

    شاید بتوان گفت خطرناک ترین پرتگاه موحدان، همین تشبیه است، یعنی خدا را در وصفی از اوصاف مخلوقات، برابر دانسته که نتیجه اش سقوط به دره شرک است.

    یکی از آن تشبیهات، نسبت فرزند داشتن به خداست‌، مسيحيان اساسا معتقد به اقانيم سه گانه (اب ‏ابن ‏روح القدس) مى‏باشند و حضرت مسيح علیه السلام را «خداى پسر» دانسته و براى او شأن الوهيت قائلند، امری که قرآن به شدت از آن نکوهش و آن را مساوی با کفر و انکار خدا معرفی نموده است(3) چنین تفکری (نسبت فرزند خدا دادن) از دیدگاه قرآن کریم، زشت و زننده(4) قضاوتی جاهلانه(5) و دورغی آشکار(6) خواهد بود.

    پیشنهاد قرآن دربرابر چنین تفکری،‌ نسبت عبد و بندگی دادن است:

    لَّن يَسْتَنكِفَ الْمَسِيحُ أَن يَكُونَ عَبْدًا لِّلَّه‏، هرگز مسيح از اين ابا نداشت كه بنده خدا باشد(7)

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۹/۱۷ در ساعت ۰۱:۴۲


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    حال سؤال اینجاست که نسبت عبد و مولا و پدر و فرزند هر دو یکسان بوده و به نوعی نسبت دادن امور انسانی به خداست، پس چرا اولی (عبد) جائز باشد و دومی (فرزند) خیر؟

    پاسخ سؤال را در بایسته های توحیدی می توان جست:

    ذات خدا از چیزی پدید نمی آید و به چیزی تبدیل و تجزیه نمی شود،‌ او هیچگونه تطور و تجلی مادی ندارد.

    می توان گفت باران از ابر است و نوزاد از مادر اما نمی توان گفت عیسی از خداست،‌ زیرا لازمه آن تجزیه پذیر بودن خداست و موجود تجزیه پذیر مرکب است و نیازمند اجزاء، در حالی که خدا موجودی بسیط و بی نیاز است.

    در حالی که عبادت خدا یعنی خضوع برای او‌ و عبد او یعنی خاضع و خاشع در برابر او، وقتی خداوند عبودیت را به جای نسبت أب و ابن دادن قرار می دهد، در واقع می خواهد خود را مبرّا از چنین نسبتهای شرک آلودی نماید.

    یکی از نسبتها آل الله است که اگر کسی آل الله را به معنای این بداند که خداوند حقیقتا زن و فرزند دارد، طبق آموزه های قرآنی دروغی زشت و زننده و ‌جاهلانه به زبان آورده است، اما اگر به معنای مجازی و اضافه تشریفی باشد (اضافه تشریفی مثل بیت الله و شهر الله، که به دلیل شرافت معنوی کعبه و ماه رمضان،‌ به خودش نسبت داده است) اشکالی ندارد،‌ زیرا نمونه های قرآنی فراوانی چنین نسبتی را به خدا روا می داند،‌ مثل:
    روح خدا(8)
    دست خدا(9)
    چشم خدا(10)
    آمدن خدا(11)
    ایستادن خدا(12)
    گرفتن خدا(13)
    گفتگوی خدا(14)
    مکان خدا(15)
    دوست خدا(16) و...
    همه نسبتهای فوق به معنای مجازی و قرب معنوی که نسبت تشریفاتی است صحیح بوده نه نسبت حقیقی که او پاک و منزه از این نوع نسبت است.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۹/۱۷ در ساعت ۰۱:۲۵


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7

    آل الله یعنی چه؟




    آل الله یعنی چه؟

    غالب لغت شناسان مثل ابن منظور، آل الله را مانند بیت الله از باب تعظیم،‌ صفت قریش معرفی کرده اند(17) ریشه این صفت به عام الفیل که حمله نجاشی به کعبه با هجوم ابابیل دفع شد بر می گردد از آن سال، قریش آل الله لقب گرفت(18) و در سالیان پس از آن، اهل مکه را آل الله خواندند(19) امام صادق علیه السلام نیز وجه تسمیه آل الله را به دلیل سکونت دربیت الله الحرام ذکر فرمودند(20)

    بنابراین ریشه و وجه تسمیه اولیه آل الله تماما به دلیل سکونت در مکه است طبیعی است که صرف سکونت در مکه دلیل شرافت نیست،(21) اما پس از آنکه تغییرات سیاسی زیادی رخ داد و بنی امیه سرکار آمد و دشمنی ها با پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم شکل جدید به خود گرفت و نهایتا منجر به حادثه عظیم کربلا شد، دستگاه تبلیغاتی بنی امیه جهت انحراف افکار عمومی، امام حسین و همراهان محترمشان را خارجی، شورشی و اجنبی معرفی کردند، اینجا بود که امامان معصوم علیهم السلام برای دفع چنین تبلیغات مسمومی، به معرفی و زادگاه اصلی خود اشاره کردند، به مواردی از آل الله معرفی کردن برای مقابله با تبلیغات دشمن دقت نمائید:

    الف)
    امام حسن مجتبی علیه السلام در مدینه و در مقابل معاویه منبر رفتند و خود را چنین معرفی کردند: أنا ابن الركن والمقام أنا ابن مكة ومنى ، أنا ابن المشعر وعرفات(22)

    ب) امام حسین علیه السلام در مدینه به اصبغ بن نباتة ضمن حدیث طولانی فرمودند:‌ ما آل الله و وارث پیامبریم(23)

    ج) امام سجاد علیه السلام در مجلس یزید خود را فرزند مکه و منا معرفی و خطبه معروفشان را ایراد کردند(24)

    د) جابر بن عبدالله انصاری نیز در زیارت معروف اربعین، امام حسین علیه السلام را با السلام علیکم یا آل الله خطاب نمود(25)

    پس از بنی امیه، بنی عباس روی کار آمده و فشار بر اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین را بیشتر کرده طبعا بیش از بنی امیه به دنبال اجنبی معرفی کردن ایشان بودند، اما امامان معصوم مهر باطل بر این اندیشه های باطل زده و در زیارتنامه ها به مردم توصیه می کردند،‌ ائمه معصوم را آل الله خطاب کنند(26)

    با بررسی موارد فوق به نظر می رسد اطلاق آل الله بر اهل بیت پیامبر علاوه بر اینکه معنای حقیقی خود را نمی دهد (و اصولا کسی در میان مسلمین یافت نمی شود برای خدا فرزند و دودمان معتقد باشد) از معنای تاریخی خود که فقط شامل قریش یا ساکنان مکه باشد نیز عدول نموده و تنها بعنوان وارثان علم پیامبر و ادامه دهنده خط رسالت مطرح باشد،‌ به عبارت دیگر جعل اصطلاح شده است.

    بنابراین طبق آموزه های قرآنی، قیاس ابن الله با آل الله صحیح نیست زیرا ابن الله ضد توحید بوده و هیچ جای توجیه ندارد در حالی که آل الله بمانند ید الله و عین الله و خلیل الله و کلیم الله و حبیب الله، اضافه تشریفاتی و قرب معنوی آن مراد بوده و تناقضی با توحید ندارد.


    موفق باشید.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۹/۱۷ در ساعت ۰۱:۵۰


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    پی نوشتها:
    1. شوری/11.
    2. ر.ک: تفسیر المیزان ج 18 ص 26.
    3. ر.ک: توبه/30.
    4. مریم/89.
    5. یونس/68.
    6. کهف/5.
    7. نساء/172، و ر.ک: مریم/30 و زخرف/59.
    8. وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّه‏،‌ یوسف/87.
    9. َ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِم‏، فتح/10.
    10. وَ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا، در حضور ما و طبق وحى ما، كشتى بساز! هود/37.
    11. وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا، حجر/22.
    12. ایستادن خدا بر عرش شش مرتبه در قرآن آمده است ثُمَّ اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْش‏، اعراف/54.
    13. يَأْخُذُ الصَّدَقات‏، توبه/104.
    14. حضرت موسی کلیم الله لقب گرفت، یعنی کسی که با خدا سخن می گوید: وَ كَلَّمَ اللَّهُ مُوسى‏ تَكْليما، نساء/164.
    15. فَكاَنَ قَابَ قَوْسَينْ‏ِ أَوْ أَدْنى‏، تا آنكه فاصله او (با پيامبر) به اندازه فاصله دو كمان يا كمتر بود،‌ نجم/9.
    16. حضرت ابراهیم خلیل الله لقب گرفت یعنی کسی که دوست خداست وَ اتَّخَذَ اللَّهُ إِبْراهيمَ خَليلاً، نساء/124.
    17. ر.ک: لسان العرب ج 3 ص 432.
    18. ر.ک: تاریخ مدینه دمشق ابن عساکر ج 3 ص 70.
    19. ر.ک: اسد الغابة ابن اثیر ج 3 ص 278.
    20. ر.ک: بحارالانوار ج 15 ص 258.
    21. زیرا اولا اهل مکه همانها بودند که پیامبر را شکنجه، محاصره و نهایتا تبعید کردند ثانیا کرامت واقعی فقط به تقواست که مکّی بودن به همراه تقوا ارزش است نه بدون آن.
    22
    . ر.ک: بحارالانوار ج 43 ص 331.
    23. ر.ک: بحارالانوار ج 31 ص 592.
    24. ر.ک: بحارالانوار ج 45 ص 138.
    25. ر.ک: بحارالانوار ج 98 ص 329.
    26. ر.ک: بحارالانوار ج 98 ص 345.

    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۱/۰۹/۱۷ در ساعت ۰۱:۳۵


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود