صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا خدا را میتوان در خواب دید ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا خدا را میتوان در خواب دید ؟




    عده از دوستان میگن خدا را نمیشه در خواب دید چون خدا جسم نیست و اگر کسی خدا را در خواب ببینه کافر است . یا اون شیطان است که در خواب بجای خدا میبیند. حالا سوال دارم آیا خدا قادر مطلق نیست یعنی خدا قادر نیست در خواب بنده اش بیاید.




    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 5

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۱/۰۹/۱۶ در ساعت ۱۸:۲۱

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    رویت خداوند




    نقل قول نوشته اصلی توسط بابابزرگ نمایش پست
    عده از دوستان میگن خدا را نمیشه در خواب دید چون خدا جسم نیست و اگر کسی خدا را در خواب ببینه کافر است . یا اون شیطان است که در خواب بجای خدا میبیند. حالا سوال دارم آیا خدا قادر مطلق نیست یعنی خدا قادر نیست در خواب بنده اش بیاید.




    کارشناس بحث : پاسخگوی اعتقادی 5

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی ، خداوند جسم نیست و موجودی که جسم نیست ، قابل دیدن نیز نخواهد بود . این امر نقصی برای قدرت مطلق خداوند محسوب نمی شود زیرا او شان و مقامش بسیار بالاتر از آن است که مانند موجودات محدود دارای جسم باشد و در نتیجه قابل رویت باشد . بنابراین مطالب خداوند قابل رویت شدن توسط چشم مادی نیست هرچند انسان های وارسته می توانند به مقامی برسند که وجود خداوند را در تک تک لحظات زندگی خود حس کنند . اما با این حال همچنان رویت جسمانی خداوند محال است زیرا خداوند اساسا جسم ندارد .

    مطلب دیگر اینکه حال که خداوند جسم ندارد و طبیعتا آنچه در خواب دیده شده است ، خداوند نبوده است ، چه می تواند باشد ؟ در باره این سوال نیز پاسخ قطعی نمی توان داد . ممکن است از موجودات مقربین بوده باشد مانند ملائکه و یا اولیای الهی و شاید هم رویای صادقه نبوده باشد و صرفا اوهام و خیالات و یا تحت تاثیر وسوسه های شیطان بوده باشد . تشخیص اینکه کدام یک از مورارد فوق بوده است ، دشوار است و نمی توان به قطعیت پاسخی داد .

    موفق باشید

    ویرایش توسط رئوف : ۱۳۹۱/۰۹/۱۶ در ساعت ۲۱:۰۲

  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام دوست عزیز
    حرف شما درست
    ولی باید بگم که تا جایی که من از اطلاع دارم . ماهیت خدا مشخص نیست . مگر در کتاب قرآن اشاره لی شده که خداوند جسم است یا روح یا نور که شما میگویید چنان ماهیت را دارد.
    چه بسا جسم هم باشد . خود خدا داند. من نمیگم جسم است فقط میگم خودش در قرآن ماهیتش را مشخص نکرده پس نمیشه درباره آن چیزی گفت.
    درباره اینکه کسی خدا را دیده باید بگم در کتاب مقدس حضرت اشیا خداوند را بر روی تختی بر زمین و آسمان دیده. حالا بگیم تورات تحریف شده . که اون هم جای بحث داره ( تعیین نکات تحریف آیات کتاب خدا ( تورات ) بعهده امام زمان است ) . در کتاب قرآن ذکر شده که خداوند در قالب شعله آتش یک بوته با موسی سخن گفته.
    تازه دیدن در خواب رویت جسمانی خداند نیست.
    حالا شما بگین بدون شک حضرت موسی خدا را اون روز ندید و هرگز هم فکر نکرد که اون شعله ها از وجود خدا باشه برای همین ماجرای ( از خدا خواست که ببینتش و ماجرای اون نور که به کوه تابید و موسی بیهوش شد و ......... ) این داستان هم مشکوکه چون در کتاب قرآن نیامده.
    دوست عزیز من شک ندارم اون شعله ها که موسی دیده نوری از وجود خدا بوده چون در کتاب قرآن خداوند گفته منم پروردگار جهانیان.
    .................................................. ..............................
    خداوند صحبت میکنه و میشنوده پس موجود است
    در قیامت با مردم صحبت میکنه پس موجود است
    در قرآن نیامده شما در قیامت منو نمیبینید فقط صدای منو میشنوید . پس شاید دیده بشه شاید هم نشه
    .................................................. ...
    ولی اینکه خداوند قادر نیست که به شکلی در بیاد تا مخلوقش اونو ببینه باید بگم اون میشه شک در قادر بودن خدا.

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بابابزرگ نمایش پست
    سلام دوست عزیز
    حرف شما درست
    ولی باید بگم که تا جایی که من از اطلاع دارم . ماهیت خدا مشخص نیست . مگر در کتاب قرآن اشاره لی شده که خداوند جسم است یا روح یا نور که شما میگویید چنان ماهیت را دارد.
    چه بسا جسم هم باشد . خود خدا داند. من نمیگم جسم است فقط میگم خودش در قرآن ماهیتش را مشخص نکرده پس نمیشه درباره آن چیزی گفت.
    درباره اینکه کسی خدا را دیده باید بگم در کتاب مقدس حضرت اشیا خداوند را بر روی تختی بر زمین و آسمان دیده. حالا بگیم تورات تحریف شده . که اون هم جای بحث داره ( تعیین نکات تحریف آیات کتاب خدا ( تورات ) بعهده امام زمان است ) . در کتاب قرآن ذکر شده که خداوند در قالب شعله آتش یک بوته با موسی سخن گفته.
    تازه دیدن در خواب رویت جسمانی خداند نیست.
    حالا شما بگین بدون شک حضرت موسی خدا را اون روز ندید و هرگز هم فکر نکرد که اون شعله ها از وجود خدا باشه برای همین ماجرای ( از خدا خواست که ببینتش و ماجرای اون نور که به کوه تابید و موسی بیهوش شد و ......... ) این داستان هم مشکوکه چون در کتاب قرآن نیامده.
    دوست عزیز من شک ندارم اون شعله ها که موسی دیده نوری از وجود خدا بوده چون در کتاب قرآن خداوند گفته منم پروردگار جهانیان.
    .................................................. ..............................
    خداوند صحبت میکنه و میشنوده پس موجود است
    در قیامت با مردم صحبت میکنه پس موجود است
    در قرآن نیامده شما در قیامت منو نمیبینید فقط صدای منو میشنوید . پس شاید دیده بشه شاید هم نشه
    .................................................. ...
    ولی اینکه خداوند قادر نیست که به شکلی در بیاد تا مخلوقش اونو ببینه باید بگم اون میشه شک در قادر بودن خدا.

    بحث صوت با بحث دیدن فرق دارد...

    اما دیدار خدا به صورت شناخت خود خدا میسر می شود و البته شاید هم بشود به صورت مادی هم خود را برای شما نشان دهد که این به نظر من و دکتر شریعتی نقص نیست(بعضی از نقص ها زاده کمال اند(کتاب هبوط)).به این جمله دقت بفرمایید:

    در هیچ چیز نظر نکردم مگر آنکه خدا را قبل آن، با آن و بعد آن دیدم(امام علی)
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  7. تشکر


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    367
    صلوات
    60
    تعداد دلنوشته
    3
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    20 روز 21 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    114
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 5 نمایش پست

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی ، خداوند جسم نیست و موجودی که جسم نیست ، قابل دیدن نیز نخواهد بود . این امر نقصی برای قدرت مطلق خداوند محسوب نمی شود زیرا او شان و مقامش بسیار بالاتر از آن است که مانند موجودات محدود دارای جسم باشد و در نتیجه قابل رویت باشد . بنابراین مطالب خداوند قابل رویت شدن توسط چشم مادی نیست هرچند انسان های وارسته می توانند به مقامی برسند که وجود خداوند را در تک تک لحظات زندگی خود حس کنند . اما با این حال همچنان رویت جسمانی خداوند محال است زیرا خداوند اساسا جسم ندارد .
    موفق باشید
    با عرض سلام
    شما در خصوص عدم جسمیت و مادیت خداوند توضیح دادید و اینکه چرا خداوند قابل دیدن نیست توضیحی برایش نیاوردید.چرا نباید خداوند را دید ؟چه ایرادی میداشت خداوند چشمی میداد تا با ان بتوان خودش را دید .
    ضمن اینکه در خواب، انسان با چشم مادی نمیبیند بلکه با چشم روح میبیند و درک میکند . پس در خواب دیدن خداوند دلیل برجسمی بودن خداوند نیست .
    در قران هم امده که :وجوه يومئذ ناضره * الي ربها ناظره
    در واقع با اوردن این ایه نمیگویم خداوند با چشم سر قابل دیدن است بلکه با چشم باطن میتوان الله را دید
    امان از لحظه غفلت که شاهدم هستی


    *****
    این جهان کوه‌است و فعل ما نـــدا

    باز گردد ایـــــن نـــداها را صــدا




  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خدای مرئی




    نقل قول نوشته اصلی توسط بابابزرگ نمایش پست
    سلام دوست عزیز
    حرف شما درست
    ولی باید بگم که تا جایی که من از اطلاع دارم . ماهیت خدا مشخص نیست . مگر در کتاب قرآن اشاره لی شده که خداوند جسم است یا روح یا نور که شما میگویید چنان ماهیت را دارد.
    چه بسا جسم هم باشد . خود خدا داند. من نمیگم جسم است فقط میگم خودش در قرآن ماهیتش را مشخص نکرده پس نمیشه درباره آن چیزی گفت.
    درباره اینکه کسی خدا را دیده باید بگم در کتاب مقدس حضرت اشیا خداوند را بر روی تختی بر زمین و آسمان دیده. حالا بگیم تورات تحریف شده . که اون هم جای بحث داره ( تعیین نکات تحریف آیات کتاب خدا ( تورات ) بعهده امام زمان است ) . در کتاب قرآن ذکر شده که خداوند در قالب شعله آتش یک بوته با موسی سخن گفته.
    تازه دیدن در خواب رویت جسمانی خداند نیست.
    حالا شما بگین بدون شک حضرت موسی خدا را اون روز ندید و هرگز هم فکر نکرد که اون شعله ها از وجود خدا باشه برای همین ماجرای ( از خدا خواست که ببینتش و ماجرای اون نور که به کوه تابید و موسی بیهوش شد و ......... ) این داستان هم مشکوکه چون در کتاب قرآن نیامده.
    دوست عزیز من شک ندارم اون شعله ها که موسی دیده نوری از وجود خدا بوده چون در کتاب قرآن خداوند گفته منم پروردگار جهانیان.
    .................................................. ..............................
    خداوند صحبت میکنه و میشنوده پس موجود است
    در قیامت با مردم صحبت میکنه پس موجود است
    در قرآن نیامده شما در قیامت منو نمیبینید فقط صدای منو میشنوید . پس شاید دیده بشه شاید هم نشه
    .................................................. ...
    ولی اینکه خداوند قادر نیست که به شکلی در بیاد تا مخلوقش اونو ببینه باید بگم اون میشه شک در قادر بودن خدا.

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    چند مطلب قابل توجه است :

    - اگرچه نمی توان برای خداوند ماهیتی (به صورت کامل) به صورت ایجابی بیان کرد (چنانچه در فلسفه اسلامی نیز این بحث مورد بررسی قرار می گیرد ) ولی می توان به صورت سلبی ، اموری را از خداوند نفی کرد. به طور مثال می توان گفت خداوند محدود نیست زیرا محدودیت نقص است و خداوند نقص ندارد . می توان گفت خداوند ظالم نیست زیرا ظلم کردن ضعف و نقص است و خداوند نقص ندارد و .... . هنگامی که معلوم شد که خداوند محدود نیست ، پس نمی تواند جسم باشد زیرا جسم بودن ملازم است با محدود بودن . به عبارت دیگر نمی توان جسمی داشت که محدود نباشد . تمام اجسام محدود به طول و عرض و ارتفاع خود هستند و در ورای آن محدوده وجود ندارند . با توجه به این مطالب خداوند نمی تواند جسم باشد زیرا خداوند محدود نیست .

    - عهدین از نظر ما اعتبار ندارد فلذا نمی توان برای اثبات قضیه ای به آنها استناد کرد . (این عدم اعتبار بحث مفصلی است که پرداختن به آن ما را از بحث فعلی خارج خواهد کرد)

    - مطلب دیگر این است که دیدن در خواب هم مستلزم محدودیت در موجود مشاهده شده است . زیرا اگرچه آن موجود خواص مادی جسم مانند وزن را ندارد ولی آن جسم (که آن را جسم مثالی نیز می نامند) مسلتزم محدود بودن در محدوده ای خاص است و وراء آن حدود نمی تواند وجود داشته باشد .

    - در مورد اینکه آیا در قرآن کریم در این باره آیه وجود دارد یا خیر باید عرض شود که خداوند در قرآن می فرماید : لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ (1) چشمها او را درنمى‏يابند و اوست كه ديدگان را درمى‏يابد، و او لطيفِ آگاه است. بر اساس این آیه هیچ کس با چشم خویش (چشم مادی) خداوند را نمی بیند . البته همان طور که در پاسخ قبلی بیان شد ، درک حضور خداوند در جزء جزء زندگی امری غیر از دیدن با چشم است .

    - مطلب دیگر اینکه عدم رویت در قالب جسمانی ، نقص برای خداوند و قدرت مطلق او نیست . باید در این مطلب تامل شود که اموری که محال عقلی اند ، خودشان ذاتا امکان تحقق ندارند . این عدم تحقق ، نقصانی برای خالق نیست . موجودی که محدود نیست نمی تواند خود را محدود کند . او در همه جا حاضر است . حاضر بودن در همه جا ، کمالی است که او داراست و اتفاقا اگر محدود به جسمی خاص باشد ، قدرت مطلق نخواهد داشت و ضعیف خواهد بود . درحالیکه حضور در همه جا دلیل دیگری بر قدرت مطلق اوست.

    موفق باشید



    1. انعام . 103


  11. تشکرها 2


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    درک خداوند




    نقل قول نوشته اصلی توسط حقیقت نمایش پست
    بحث صوت با بحث دیدن فرق دارد...

    اما دیدار خدا به صورت شناخت خود خدا میسر می شود و البته شاید هم بشود به صورت مادی هم خود را برای شما نشان دهد که این به نظر من و دکتر شریعتی نقص نیست(بعضی از نقص ها زاده کمال اند(کتاب هبوط)).به این جمله دقت بفرمایید:

    در هیچ چیز نظر نکردم مگر آنکه خدا را قبل آن، با آن و بعد آن دیدم(امام علی)

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی
    چنانچه در پاسخ های قبلی اشاره کردم ، اینکه ما حضور خداوند را در همه موجودات درک کنیم و وقتی پدیده های عالم را مشاهده می کنیم در هر یک از آنها در کنار آن موجود مورد مشاهده ، حضور و وجود خداوند را نیز درک کنیم ، غیر از مشاهده با چشم است . این کلام حضرت به معنای آن نیست که حضرت خداوند را به صورت جسمی دیده است بلکه همان طور که از سیاق کلام مشخص است ، در وجود هر موجودی ، علامت و نشانه ای به وجود خدایی بزرگ و حکیم وجود دارد که بیان حضرت اشاره به آن است . مطمئنا منظور دیدن با چشم نیست .

    موفق باشید


  13. تشکرها 2


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مشاهده خداوند




    نقل قول نوشته اصلی توسط zohree-jOon نمایش پست
    با عرض سلام
    شما در خصوص عدم جسمیت و مادیت خداوند توضیح دادید و اینکه چرا خداوند قابل دیدن نیست توضیحی برایش نیاوردید.چرا نباید خداوند را دید ؟چه ایرادی میداشت خداوند چشمی میداد تا با ان بتوان خودش را دید .
    ضمن اینکه در خواب، انسان با چشم مادی نمیبیند بلکه با چشم روح میبیند و درک میکند . پس در خواب دیدن خداوند دلیل برجسمی بودن خداوند نیست .
    در قران هم امده که :وجوه يومئذ ناضره * الي ربها ناظره
    در واقع با اوردن این ایه نمیگویم خداوند با چشم سر قابل دیدن است بلکه با چشم باطن میتوان الله را دید
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    با توجه به پاسخ های جدیدی که ارائه شد ، به نظر مطلب تا حد زیادی روشن شد ولی مجددا توضیح عرض می کنم:

    دیدن خداوند را می توان به دو نحو تفسیر کرد :

    - دیدن جسمانی مانند آنچه روزانه برای همه اتفاق می افتد و در آن صورت اجسام اطراف ما در ذهن ما منعکس می شود .

    - اینکه ما امری مادی و جسمانی را نمی بینیم ولی از وجود برخی امور مادی پی به وجود برخی امور غیر مادی می بریم . به طور مثال فرد الف از اینکه فرد ب برای او گل بگیرد ، خواهد دانست که فرد ب به او علاقه مند است . در اینجا از دیدن یک پدیده ی مادی به نام گل ، می توان به وجود یک پدیده ی غیر مادی به نام محبت و علاقه پی برد .

    در مورد رویت خداوند ، نوع اول محال است . چنانچه در قرآن نیز بیان شده است . لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ (1) چشمها او را درنمى‏يابند و اوست كه ديدگان را درمى‏يابد، و او لطيفِ آگاه است. ولی نوع دوم کاملا وجود دارد . و انسان های خردمند و پاک می توانند با مشاهده پدیده های عالم پی به وجود خداوند ببرند و از همین رو ، وجود او را در تک تک لحظات زندگی و در تمام مراحل زندگی حس می کنند .

    در مورد ایه ای نیز که نقل کردید ، عرض می شود که در این آیه که در مورد احوال روز قیامت است ، منظور این است که انسان ها چشم امید به درگاه الهی و لطف او دارند . امری که در زبان فارسی نیز کاربردی مانند آن وجود دارد و در زبان عامیانه هم گفته می شود که چشم فلان فرد به فلان کس است به این معنا که به او امید دارد . در این آیه هم " نظر" به معنای "انتظار" است .

    موفق باشید


    1. انعام. 103


  15. تشکرها 2


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,093
    صلوات
    20000
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    2 روز 13 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    1
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی 5 نمایش پست



    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    دوست گرامی
    چنانچه در پاسخ های قبلی اشاره کردم ، اینکه ما حضور خداوند را در همه موجودات درک کنیم و وقتی پدیده های عالم را مشاهده می کنیم در هر یک از آنها در کنار آن موجود مورد مشاهده ، حضور و وجود خداوند را نیز درک کنیم ، غیر از مشاهده با چشم است . این کلام حضرت به معنای آن نیست که حضرت خداوند را به صورت جسمی دیده است بلکه همان طور که از سیاق کلام مشخص است ، در وجود هر موجودی ، علامت و نشانه ای به وجود خدایی بزرگ و حکیم وجود دارد که بیان حضرت اشاره به آن است . مطمئنا منظور دیدن با چشم نیست .

    موفق باشید
    شما یه بار دیگه پست قبلی من رو بخونید متوجه میشید ما هم اینو میدونیم آقای همه چی دان
    حقیقت بوده هست و خواهد بود. ازلی و ابدی است. لیکن واقعیت «بوده» اما شاید دیگر حالا نباشد. یا الان هست اما چه بسا بعدا نباشد و شاید هم نه در گذشته بوده و نه در حالا بلکه در «آینده» واقع شود. واقعیت «هست» است و حقیقت هستی «هست» است. هست جزیی از هستی است، اما هستی جزیی از هست نیست... حقیقت زنده و حاضر است وانگهی لایتناهی و نامحدود است. اما واقعیت ممکن است چنین نباشد. که اگر بود جزیی از جریان حقیقت بود.

  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خوب پس چرا علمای اهل سنت تاکید دارن که خداوند را میشه در خواب دید و خداوند بعد از قیامت دیده میشود؟

    آنها به یک حدیث اشاره میکنند از قول پیامبر :
    پیامبر(ص) نقل شده که گفته: دیدم خداوندم را در خواب به بهترین صورت و شکل(أخرجه أحمد 22126، والترمذي 3233 )

    .................................................. .............................................
    شما گفتین کتاب تورات و انجیل چون بحث تحریف درباره آن است اصلا روش بحث نکنیم درست
    این علمای اهل سنت که مسلمان هستند . دلالت آنها چیه ؟
    حتی اسرار دارن که ما چون اینو قبول نداریم مشرک هستیم ؟؟؟؟؟
    .................................................. .......
    نقل از پیامبر است گفته : شما پروردگارتان را نمی بینید مگر بعد از مردن(أخرجه أحمد 22816، وابن ماجه 4077) منظور از این دیدن,دیدن با چشم است.
    ویرایش توسط بابابزرگ : ۱۳۹۱/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۱:۵۶

صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود