صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا در شرایط فعلی جامعه " ازدواج موقت " گزینه مناسبی است؟!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,279
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    4
    گالری
    98

    آیا در شرایط فعلی جامعه " ازدواج موقت " گزینه مناسبی است؟!




    سلام علیکم.

    یکی از احکام اسلام ازدواج موقت است. از این حکم اسلامی سو استفاده های بسیاری ممکنه انجام بشه. اما به هر حال ازدواج موقت یک راه حل از نظر دین برای شرایط خاص است.

    با توجه به شرایط خاص جامعه و رایج شدن روابط نامشروع ، آیا ازدواج موقت گزینه ی مناسبی برای حل این مشکل است؟ منظورم این نیست که ازدواج موقت تنها گزینه است ، بلکه منظورم این است که ازدواج موقت در کنار دیگر راه ها بکار می آید یا خبر؟

    به هر حال خیلی افراد زیاد پای بند مسائل شرعی نیستند چه برسه به اینکه به آن ها بگوییم عفت بورزید! ولی وقتی با همین افراد در مورد ازدواج موقت صحبت میکنی و راه حلال را معرفی میکنی خیلی استقبال میکنند. ولی یک قبحی است که ازدواج موقت از زنا خیلی بدتر است.

    خلاصه سوالم این است که با توجه به روایات و قرآن ، نسبت به شرایط فعلی جامعه و افزایش روابط نامشروع و با توجه به تعداد زنان بیوه ی زیادی که وجود دارد ، آیا ازدواج موقت یک گزینه مناسب برای حل این مشکل می باشد یا خیر؟ چرا؟


    کارشناس بحث: پاسخگوی مشاور 2

    ویرایش توسط حکمت : ۱۳۹۱/۱۱/۲۵ در ساعت ۲۳:۵۷
    امام خمینی (ره) :

    ما میگوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم...


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    155
    مورد تشکر
    11 پست
    حضور
    13 روز 17 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط .:MOBAREZ:. نمایش پست
    سلام علیکم.

    یکی از احکام اسلام ازدواج موقت است. از این حکم اسلامی سو استفاده های بسیاری ممکنه انجام بشه. اما به هر حال ازدواج موقت یک راه حل از نظر دین برای شرایط خاص است.

    با توجه به شرایط خاص جامعه و رایج شدن روابط نامشروع ، آیا ازدواج موقت گزینه ی مناسبی برای حل این مشکل است؟ منظورم این نیست که ازدواج موقت تنها گزینه است ، بلکه منظورم این است که ازدواج موقت در کنار دیگر راه ها بکار می آید یا خبر؟

    به هر حال خیلی افراد زیاد پای بند مسائل شرعی نیستند چه برسه به اینکه به آن ها بگوییم عفت بورزید! ولی وقتی با همین افراد در مورد ازدواج موقت صحبت میکنی و راه حلال را معرفی میکنی خیلی استقبال میکنند. ولی یک قبحی است که ازدواج موقت از زنا خیلی بدتر است.

    خلاصه سوالم این است که با توجه به روایات و قرآن ، نسبت به شرایط فعلی جامعه و افزایش روابط نامشروع و با توجه به تعداد زنان بیوه ی زیادی که وجود دارد ، آیا ازدواج موقت یک گزینه مناسب برای حل این مشکل می باشد یا خیر؟ چرا؟


    کارشناس بحث: پاسخگوی مشاور 2
    باعرض سلام و تشکر بهتر است تعریفی از وضعیت فعلی داشته باشیم و یک تعریفی هم از ازدواج موقت
    منظور از وضعیت فعلی این است که سن ازدواج به دلیل شرایط اقتصادی و تحصیلی به تأخیر افتاده است و دختر و پسر با توجه به این شرایط نمی توانند با همدیگر به صورت دایم ازدواج کنند از طرفی وجود ازدواج های ناموفق هم ممکن است باعث به وجود آمدن نگرش و باور بازدارنده نسبت به ازدواج دایم شده باشد . شرایط اقتصادی و تحصیلی ذاتا مانع ازدواج دایم نیست اما تحت تأثیر شرایط فرهنگی و تغییر در باورهای اجتماعی نسبت به این موضوع است . سخت گیری ها با هدف محکم کاری توسط والدین دختر ، تقلیدهای غیر منطقی ، نگرانی از آمار طلاق و ناسازگاری ها زناشویی، تغییر الگوی احساس غرور و افتخار از رفتار مثبت به وضعیت اقتصادی مطلوب ، باور به مانع بودن تحصیل در راه ازدواج، فشار ها و انتظارات مالی زن ها و خانواده همسر ، ترس والدین از ناموفق بودن ازدواج و بازداری در تسهیل ازدواج به بهانه های مختلف همه و همه باعث به تأخیر افتادن ازدواج شده است .
    اما ازدواج موقت یک نوع عقدی است که فرد به صورت مدت محدود با شریک جنسی اش می بندد که آسیب های مختلفی در افراد مجرد دارد این آسیب ها عبارتند از :

    1- عدم اطمینان کامل به طرف مقابل به دلیل وجود تجارب مختلف جنسی طرف مقابل و احتمال به وجود آمدن مشکلاتی چون بیماری های عفونی ، ایدز و...
    2- احتمال بارداری و مشکلات حقوقی که گریبان گیر جنس مذکر میشود.
    3- گسترده شدن سرمایه گذاری روانی به دلیل احتمال عدم رضایت طرفین و ترک همدیگر و وارد شدن به تجارب مختلف عاطفی و جنسی دیگر که فرد باید خود را با شرایط جدید منطبق و هماهنگ کند این امر باعث فشار روانی و استرس در جنس مذکر می شود و این سرمایه گذاری به هیچ وجه به نفع ایشان نیست و هر گونه خدمت رسانی عاطفی و احساسی به طرف مقابل به عنوان پشتوانه زندگی نخواهد بود زیرا موقتی است در این سرمایه گذاری های مختلف و متضاد جنس مذکر دچار انواع اختلال روانی می شود.
    4- کاهش انگیزه و تلاش و کوشش برای ازدواج دایم به دلیل کاهش تنش ها و احساس نیازودر نتیجه به تأخیر انداختن ازدواج دایم با بهانه تراشی های به ظاهر منطقی
    5- احتمال عدم پایبندی بعد از شروع به ازدواج دایم و وجود فشار و وسوسه غیر قابل مهار برای داشتن رابطه با جنس مخالف در خارج از خانواده که این وسوسه زمانی بیشتر می شود که مرد با رفتارهای انتقادی و به قول معروف غر زدن های همسر ش مواجه شود در این وضعیت فردی که تجارب گذشته داشته باشد سعی می کند به جای حل مسأله و جلب رضایت همسر به رابطه ای خارج از خانواده تن دهد که باعث ایجاد نیاز در همسر و مشکلات بعدی خواهد شد.
    6- احتمال مقایسه همسر خود با موارد گذشته و نوعی احساس حقارت نسبت به همسر خود که باعث نارضایتی و تعارض شدید زناشویی خواهد بود.

    با توجه به نکات بالا به این نتیجه می رسیم که صیغه موقت و یا ازدواج موقت برای شرایط خاص و برای افراد خاص است که در بخش های دیگر اشاره می شود پس اینکه ما ازدواج موقت را برای شرایط فعلی تجویز کنیم منطقی نیست چون اگر به صورت کلی به مسأله نگاه کنیم تعداد فرزندان بی سرپرست و یا حتی بد سرپرست و زنانی که بدون هیچ امنیت روانی و جسمی درونی برای امرار معاش خود مجبورند هنوز از عقد یک فرد بیرون نیامده در فکر عقد دیگر با فردی دیگری باشند. پس صرف خواندن صیغه نمی تواند آسیب های ازدواج موقت را کاهش دهد فقط از نظر شرعی صحت ازدواج را تجویز می کند مثلا اگر کسی صیغه موقت خواند و رابطه ای را شروع کرد و دچار وابستگی عاطفی شد می تواند ازدواج دایم کند ؟از طرفی نخواهد که تا آخر با این فرد باشد .این موضوع دیگر شرعی نیست بلکه باید به آمار ها رجوع کنیم و نظر متخصصانی چون جامعه شناسان و روان شناسان را جویا شویم و ببینیم افرادی که در سنین 40 سالگی هنوز به ظاهر مجرد هستند در حالی موقعیت های مختلف زندگی مشترک را تجربه کرده اند در جامعه ما در چه وضعیتی قرار دارند. پس هیچ راهی به جز اصلاح فرهنگ و باور عمومی نسبت به ازدواج دایم نیست.
    ویرایش توسط راهنما : ۱۳۹۱/۱۱/۲۸ در ساعت ۲۲:۱۷
    گفت و گو های خودمانی

    آیا در شرایط فعلی جامعه " ازدواج موقت " گزینه مناسبی است؟!
    فراز و نشیب های زندگی(عدم تعادل) نشان دهنده زنده بودن انسان است و کسی که در زندگی اش فراز و نشیب ندارد مانند فردی است که اصلا زنده نیست پس تعادل = مرگ


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,279
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    4
    گالری
    98



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی مشاور 2 نمایش پست
    با توجه به نکات بالا به این نتیجه می رسیم که صیغه موقت و یا ازدواج موقت برای شرایط خاص و برای افراد خاص است که در بخش های دیگر اشاره می شود پس اینکه ما ازدواج موقت را برای شرایط فعلی تجویز کنیم منطقی نیست چون اگر به صورت کلی به مسأله نگاه کنیم تعداد فرزندان بی سرپرست و یا حتی بد سرپرست و زنانی که بدون هیچ امنیت روانی و جسمی درونی برای امرار معاش خود مجبورند هنوز از عقد یک فرد بیرون نیامده در فکر عقد دیگر با فردی دیگری باشند. پس صرف خواندن صیغه نمی تواند آسیب های ازدواج موقت را کاهش دهد فقط از نظر شرعی صحت ازدواج را تجویز می کند مثلا اگر کسی صیغه موقت خواند و رابطه ای را شروع کرد و دچار وابستگی عاطفی شد می تواند ازدواج دایم کند ؟از طرفی نخواهد که تا آخر با این فرد باشد .این موضوع دیگر شرعی نیست بلکه باید به آمار ها رجوع کنیم و نظر متخصصانی چون جامعه شناسان و روان شناسان را جویا شویم و ببینیم افرادی که در سنین 40 سالگی هنوز به ظاهر مجرد هستند در حالی موقعیت های مختلف زندگی مشترک را تجربه کرده اند در جامعه ما در چه وضعیتی قرار دارند. پس هیچ راهی به جز اصلاح فرهنگ و باور عمومی نسبت به ازدواج دایم نیست.
    سلام علیکم. ببینید قطعا ازدواج موقت آسیب های خودش را برای مجردان یک جامعه دارد. ولی اینکه من به یک جوان بگویم ، تنها راهش ازدواج دائم است ، این همان پاک کردن صورت مسئله است. قطعا بهترین راه ، ازدواج دائم است. در این شکی نیست. ولی شرایط رو بسنجیم. ببینید ، اینکه ما ازدواج موقت را اجازه ندیم ، نتیجش میشه از راهی غیر شرعی، فرد غریزه اش را برطرف کند. خب مسلما شخص دارد یک گناه بزرگ انجام میدهد ، که تمام ضرر های ازدواج موقت را دارد ، به علاوه چندین ضرر اضافه تر! خب عقل میگوید ، راهی که آسیب کمتری دارد را انتخاب کنیم. تعداد زنان بیوه در ایران کم نیست. تا چند سال پیش نزدیک یک میلیون نفر بود. خب مسلما ازدواج موقت با این اشخاص ، خیلی بهتر از از روابط نامشروع با دخترانی هست که هنوز ازدواج نکرده اند.
    امام خمینی (ره) :

    ما میگوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم...


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    124
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 19 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    23



    نقل قول نوشته اصلی توسط .:MOBAREZ:. نمایش پست
    اینکه ما ازدواج موقت را اجازه ندیم ، نتیجش میشه از راهی غیر شرعی، فرد غریزه اش را برطرف کند. خب مسلما شخص دارد یک گناه بزرگ انجام میدهد ، که تمام ضرر های ازدواج موقت را دارد ، به علاوه چندین ضرر اضافه تر! خب عقل میگوید ، راهی که آسیب کمتری دارد را انتخاب کنیم.

    سلام جناب مبارز
    ما میتونیم به جای اینکه ازدواج موقت رو به جوونها پیشنهاد کنیم از بزرگترها بخوایم سنگ های پیش پای جوونها رو بردارن تا ازدواج دائم داشته باشن . میتونیم از جوونها هم بخوایم یه خورده توقعاتشون رو پایین تر بیارن و با کمترین امکانات زندگی مشترکشون رو حتی زیر یک سقف با خانواده شون شروع کنن تا از آسیب های اجتماعی در امان باشن .ضمناوعده ی گشایشی که خداوند به اونها داده رو بهشون دائما گوشزد کنیم و ازشون بخوایم از افکار آرمانی دست بردارن و واقع گرا باشن . از بزرگترها هم بخوایم زیر پر و بال جوونها رو بگیرن .



    نقل قول نوشته اصلی توسط .:MOBAREZ:. نمایش پست
    تعداد زنان بیوه در ایران کم نیست. تا چند سال پیش نزدیک یک میلیون نفر بود. خب مسلما ازدواج موقت با این اشخاص ، خیلی بهتر از از روابط نامشروع با دخترانی هست که هنوز ازدواج نکرده اند.

    ماهم نمیگیم کمه . اما تعداد مردان زن مرده هم زیاده . میتونیم برای اونها هم بستر یه زندگی دائمی رو فراهم کنیم . درسته که این ازدواج موقت بهتره اما آیا میدونین در این قضیه با روحیات و احساسات یک زن چقدر بازی میشه و زن چقدر احساس حقارت میکنه ؟ البته شاید باشند زنانی که اصلا از این قضیه رنج نبرن . اما به گفته ی صریح یه آقایی هر رابطه یه علاقه ای بوجود میاره . یه نظر شما این علاقه به زندگی زناشویی حال یا آینده شون آسیبی نمیرسونه ؟؟؟
    مراقب خوبیهاتون باشین دوستای گل قرآنی
    التماس دعای مخصوص ...

  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    167
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    صیغه موقت و یا ازدواج موقت برای شرایط خاص و برای افراد خاص است
    منتظر روشن شدن این قسمت هستیم.در ضمن دلیلهای 1 و 2 جناب پاسخگو با این وضعیت وسایل جلوگیری قابل تامل است.البته برای دوستان جای تامل داره والا من فقط خندیدم.
    بیایید خودمان همان تغییری شویم که در دنیا جستجویش می کنیم

    "چشم من و امر ولی ***جان من و سید علی"

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    3,951
    صلوات
    12700
    تعداد دلنوشته
    19
    مورد تشکر
    289 پست
    حضور
    77 روز 5 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    ازدواج موقت یکی ازبهترین برنامه های اسلام عزیزاست که متأسفانه بخاطرخیلی ازعوامل جامعه ما نه تنها ظرفیت پذیرش آن را ندارد بلکه بعضی ازافرادوخاواده ها مخصوصا جوانان بادید خاصی به آن می نگرندکه بنابگفته آقای دکترتیجانی همانند وهابی ها که اگر مردی مرتکب زنا شود نادیده می گیرند اما ازدواج موقت کرده باشدسنکسارش می کنند واین نوع نظر کردن برامرالهی شایسته یک مسلمان نیست اما نکته اساسی برای عادی نمودن این مطلب وبیرون آوردن این امر ازناهنجاری ودست اندازهای موجود بنظرمی رسدباید ازیک سو فرهنگ سازی جهت پذیرش این موضوع درجامعه صورت بگیرد وازسوی دیگر قوانینی درجهت ثبت وضبط ورسمی شمردن آین ازدواج تصویب وتبلیغ گردد تا جلوی سوء استفاده وواردشدن لطمه های احتمالی را برافرادوبرخانواده ها گرفته شود وباتوجه به مشگلات موجودوافکاروتصورات وباورهای حاکم براذهان امروز وبی توجهی حساب شده ازسوی دست اندرکاران ومسؤلان جامعه به همین راحتی ویابه همین زودی دست یافتن به چنین امری مشگل بنظرمی رسد

  9. تشکر


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,279
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    4
    گالری
    98



    نقل قول نوشته اصلی توسط یاعلی اکبر(ع) نمایش پست
    درسته که این ازدواج موقت بهتره اما آیا میدونین در این قضیه با روحیات و احساسات یک زن چقدر بازی میشه و زن چقدر احساس حقارت میکنه ؟ البته شاید باشند زنانی که اصلا از این قضیه رنج نبرن . اما به گفته ی صریح یه آقایی هر رابطه یه علاقه ای بوجود میاره . یه نظر شما این علاقه به زندگی زناشویی حال یا آینده شون آسیبی نمیرسونه ؟؟؟
    سلام علیکم. در ازدواج موقت دیگر این نکته که میگن زن احساس حقارت میکنه و... وجود نداره. چون چنین وضعی در موردی پیش میاد که مرد از یک زن سو استفاده بکنه. ولی اینجا نیت شما از اول آشکار هست و خانوم هم نیت شما رو از آغاز میدوند. منظور من از ازدواج موقت در این تاپیک ، برای شرایطی که هم مرد و زن داوطلب هستند و نیاز دارند و نه موارد دیگر.
    امام خمینی (ره) :

    ما میگوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم...

  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    3,519
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    36 روز 23 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خیر زیرا در اکثر موارد متاسفانه پیش می آید که زنان آنچنانی

    به همسری پسران ساده در میآیند و به احتمال قوی خود را به عقد دائم ایشان

    در می آورند ثانیا بیشتر مردان متاهل از این مسئله سوء استفاده می کنند و

    به نفع پسران مجرد نخواهد بود

    ویرایش توسط yanoor : ۱۳۹۱/۱۲/۲۹ در ساعت ۲۱:۲۷
    اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک




    یک آدرس مهم : آدرس عکسهای متحرک و زیبا برای وبلاگها

    http://www.askquran.ir/group225-discussion2066.html


  12. تشکر


  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۰
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 21 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر خدایی که از توصیف بندگان منزه است
    تمام احکام اسلامی ریشه در قران دارد اما چون قران در مورد احکام به تفصیل سخن گفته نشده است و توضیح و شرح آیات لازم است لذا در شرح ایات قران در بیشتر موارد افراد دچار اشتباه می شوند علت اشتباه هم این است که ایات را خارج از واقعیت های حاکم بر جهان به تفسیر می کشند همین باعث می شود که به راه بیراهه بروند
    همانطوری که می دانیم خدا احکامی را برای روابط بین جنس زن و مرد وضع کرده است علت وضع احکام نیز وجود میل جنسی و انگیزه جنسی در مرد و زن است اما این اجکام بیشتر مرد را مخاطب قرار داده است علتش هم این است که در روابط جنسی مرد فاعل است در حالی که در سایر روابط اجتماعی بین زن و مرد از نظر عمل تفاوتی وجود ندارد مثلا زن می تواند با مرد وارد صحبت شد و هیچ فاعلیت و آغازی وجود ندارد هم زن می تواند آغاز گر باشد و هم مرد
    اما در روابط جنسی مردان بر زنان قوامیت دارند و این قوامیت قانون وضع شده نیست بلکه یک قانون طبیعی حاکم بر بشر است و زن و مرد بر اساس روابط فطری چنین عمل می کنند گر چه این روابط عمدی بر عکس شود که قابل تامل و اعتنا نیست
    انحرافات و بیماریهای رفتاری قابل اعتنا نیست مثلا اگر زنی در خارج از ایران اقدام به خواستگاری بوسیدن و مالش مردی کرد این ثابت نمی کند که قوام بودن مرد اشتباه است چنان که اگر کسی غذا را در بینی خود فرو کند دلیلی بر این نیست که راه غذا خوردن علاوه بر دهان بر بینی هم اطلاق می شود
    وقتی صحبت از طبیعت و فطرت می شود به چیزی می گویند که دستکاری نشده است مثلا اگر به مرغی هورمون تزریق شود و از این قبیل کارها اینها را می گویند ضد طبیعت و ارزش واقعی ندارد و در انحرافات قرار می گیرد و یا می دانیم که طبیعت حیوانات چرای طبیعی است حال اگر باغ وحش درست کنیم و حیوانات را محبوس کنیم و مانع تحرک او شویم این خلاف طبیعت است و باطل است
    بنا براین گر چه بعضی از دشمنان قران تلاش می کنند طبیعت را تغییر دهند این تغییرات انحرافاتی مضر است که به زودی مشکلات عدیده ان بروز و ظهور می کنند بنا براین تمام مردم باید سعی کنند تا توان دارد همه چیز را به سمت طبیعت شی باز گردانند
    مثلا بیسکوبیت با خرما را در نظر بگیرید خرما فرمولی دارد طبیعی ترکیبانی دارد حساب شده و سایر مواد غذایی طبیعی اما بیسکوبیت ماده ای است که غلظت شکر در ان زیاد است و یک ماده غذایی غیر طبیعی و مضر است
    بنا برای جامعه بشری برای رسیدن به یک سلامت کاملا طبیعی چاره ای ندارند که تمام تغییراتی که در محیط زیست و مواد غذایی و شرایط زندگی ایجاد کرده اند را اصلاح و افراد را وارد زندگی طبیعی نمایند
    افاردی که در دراز مدت تحرک ندارند به بیماریهای زیادی مبتلا می شوند وبرای رفع این معضل لازم است به طبیعت وجودی خود روی اورند تحرک غذای طبیعی دست کاری نشده گوشتی که از چرای دام در طبیعت بدست امده و تازه است و یخ زده نیست
    در روابط بین زن و مرد نیز هم زن و هم مرد باید به طبیعت خود باز گردند زن باید یاد بگیرد که طبیعت او چگونه است مرد نیز باید با طبیعت خود و طبیعت زن اشنا شود
    در این صورت عمل انها عملی طبیعی و مفید خواهد بود
    قران در مورد ازدواج احکامی را اورده است که در این ازدواج یک زن تنها می تواند یک شوهر داشته باشد اما مرد می تواند علاوه بر یک زن تا چهار زن داشته باشد
    وضع متعه تفاوت دارد متعه به معنای ارتباط جنسی بین زن و مرد نیست بلکه متعه نوعی ارتباط بین زن و مرد است که مرد را مسئول می کند که پرداختی به این زن داشته باشد و این پرداخت حتما مادی نیست بلکه مرد ی که وارد حوزه ی روانی زن شده و ارتباط روانی با زن برقرار کرده است و احساسی را تجربه کرده مدیون است
    این پرداخت می تواند وسیع باشد از جمله حفظ ابرو این قصه کمی طولانی است و موضع ارتباط جنسی تنها در مورد ازدواج دائم مطرح است و ازدواج موقت به معنی ارتباط جنسی نیست.

    ویرایش توسط golfar : ۱۳۹۲/۰۱/۰۱ در ساعت ۲۲:۲۰

  14. تشکر


  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    19
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    هر چه کنی به خود کنی ... گر همه نیک و بد کنی
    کسی میخواد همچین کاری کنه باید به بلوغ فکری اُ اجتماعی رسیده باشه
    کسایی شکست میخورن تو این امر که بی گدار به آب میزنن

    نیازی نیستـــ "انسان بزرگی" باشیم ..." انسان بودن " خود ، نهایتـــ بزرگی ستـــ ...می توان "ساده" بود ولی "انسان" بود ...به همین "سادگی" ...


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳
  5. آیا "دین داری" با "تقلید ازمراجع" رابطه ای داره؟؟؟؟
    توسط کهیعص در انجمن اجتهاد و تقلید
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۰, ۰۳:۱۹

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود