جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حضرت عيسي عليه السلام و عقيده الوهيت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۵
    نوشته
    742
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 6 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    119

    راهنما حضرت عيسي عليه السلام و عقيده الوهيت




    عقيده و الوهيت حضرت مسيح، پس از ايشان، در بين مسيحيان به سبب تحريف حقايق از سوى سران كليسا، رواج يافت. در انجيل ها به صراحت اشاره اى به اين مطلب (الوهيت) نشده است.•
    در سوره مائده درباره نسبت الوهيت به حضرت مسيح آمده است: «به يادآور زمانى كه خداوند به عيسى بن مريم مى گويد: آيا تو به مردم گفتى كه من و مادرم را دو معبود، غير از خدا، انتخاب كنيد؟ او مى گويد: منزهى تو، من حق ندارم كه ]درباره خويشتن[ چيزى را كه حق من نيست بگويم. اگر آن را گفته بودم قطعاً آن را مى دانستى. آنچه در نفس من است تو مى دانى; و آن چه در ذات توست من نمى دانم، چرا كه تو خود، داناى رازهاى نهانى. جز آن چه مرا بدان فرمان دادى ]چيزى[ به آنان نگفتم; ]گفته ام[ كه: خدا پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد، تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم ]نگذاشتم راه شرك را در پيش گيرند[; پس چون روح مرا گرفتى، تو خود بر آنان نگهبان بودى و تو بر هر چيز گواهى». مسيحيان، ولادت بدون پدر حضرت عيسى (على نبينا وآله وعليه السلام) را دليل الوهيت وى مى دانند. قرآن كريم به شدت با اين عقيده مخالفت كرده و در چند جا با دلايل متقن به رد اين نظريه پرداخته است. از جمله:
    1. در آيه 59 سوره آل عمران آمده است: «إِنَّ مَثَلَ عِيسَى عِندَ اللَّهِ كَمَثَلِ ءَادَمَ خَلَقَهُو مِن تُرَاب ثُمَّ قَالَ لَهُو كُن فَيَكُون; مثل عيسى در نزد خدا، همچون مثل آدم است كه او را از خاك آفريد و سپس به او فرمود موجود باش و او هم فوراً موجود شد». اين آيه با استدلالى كوتاه مى گويد: ولادت بدون پدر حضرت عيسى دليل فرزند خدا يا عين خدا بودن ايشان نيست; زيرا اين موضوع درباره حضرت آدم به شكل عجيب ترى تحقق يافت، او بدون پدر و مادر به دنيا آمد.
    2. در آيه 172 سوره نساء آمده است: «لَّن يَسْتَنكِفَ الْمَسِيحُ أَن يَكُونَ عَبْدًا لِّلَّهِ وَلاَ الْمَلَئكَةُ الْمُقَرَّبُون; مسيح از اين كه بنده خدا باشد هرگز ابا نمىورزد و فرشتگان مقرب ]نيز ابا ندارند[». آيه اشاره دارد به اين كه كسى كه خود عبادت كننده است معنا ندارد كه معبود باشد، مگر ممكن است كسى خود را عبادت كند؟•
    پاورقي:
    1. تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازى و ديگران، ج 4، ص 225، دارالكتب الاسلامية.
    2. همان، ج 2، ص 436 و 481; ج 4، ص 231.
    http://sshams.andishvaran.ir/fa/scholarmainpage.html
    صفحه شخصی


  2. تشکرها 2


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود