جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پوشش در قران

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۶
    نوشته
    5
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    غمگین پوشش در قران




    سلام
    ببخشیدمن یه سوال دارم که خیلی وقتهذهنمو مشغول کرده و اون اینه که در سوره احزاب آیه 59 اومده که ( ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مومنان بگو پوششهای خود را فرو تر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزارقرار نگیرند به احتیاط نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است )طبق این آیه خداوند به صراحت می فرماید زنان باید پوششهای خود را فرو تر گیرند ولی نه حد این پوشش رو مشخص کرده و نه نوع اون رو من فکر می کنم اینکه حجاب خانممها باید به نوعی باشه که فقط صورت و دستها بدون پوشش باشه یه جور تفسیر به رای و یا راحتتر بگم کاسه داغ تر از آش شدنه وقتی خود خدا می گه فقط پوشش دیگه حد و اندازه براش تعیین کردن درست نیست .

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۶
    نوشته
    74
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : پوشش در قران




    با سلام و عرض خوش آمد گويي
    بله. آنچيزي كه شريعت به آن اشاره نكرده يعني نيازي به عمل به آن نيست. خود شريعت هم فرموده اگر ما نگفتيم شما حتي نپرسيد. مثلا شخصي از رسول الله پرسيد حج هر سال واجبه يا فقط يك سال در عمر و پيامبر فرمودند (و آيه هم نازل شد) كه آنچه ما سكوت كرده ايم آزاد است.
    اما دو مساله را بايد به ياد داشت:
    1. امامان معصوم و پيامبر آيات قرآن را توضيح مي دهند و حدود آن را معلوم و مشخص مي كنند. مثلا وقتي قرآن مي گويد حجاب داشته باشيد آنها بيان مي كنند كه تا چه حد لازم است.
    2. در جاي ديگر قرآن مي فرمايد زنان زينتهاي خود را بپوشانند مگر آنچه خود به خود و به ناچار آشكار باشد كه اين بخش به گردي صورت و دستها تا مچ تفسير شده است

  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,032
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : پوشش در قران




    برای پاسخ به سوال شما باید چند مساله رو توضیح بدیم :
    اول اینکه خداوند حکیم است و شخص حکیم از هر واژه ای منظور خاصی رو اراده می کنه بکارگیری کلمات در قران مجید تصادفی و یا کلی نیست به گونه ای که بتوان کلمه دیگری رو جایگزین اون کرد لذا در هر موردی باید به عین لفظی که در همون ایه کریمه اومده توجه خاص مبذول داشت .
    دوم اینکه ما وظیفه داریم در برخورد با آیات کاملا متخصصانه برخورد کنیم و نهایت سعی و تلاشمون رو برای فهم مراد خداوند بکار بگیریم همچنین باید در نظر داشت که فهم دقیق و درست از ایات بدون آگاهی از علوم و تخصص لازم – یعنی علومی که یک مفسر نیازمند انست – امکان پذیر نیست .
    سوم اینکه طبق آیه قران ما موظفیم آنچه از سنت قطعی نبوی (ص) و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام (ص) و معصومین (ع) در توضیح و تبیین آیات وارد شده را بپذیریم و اونها رو بکار بگیریم : (( ما اتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا )) ( ...آنچه فرستاده او به شما داد بگیرید و از آنچه شما را باز داشت باز ایستید ... ) حشر / 7
    با توجه به این سه مقدمه باید در خصوص پاسخ به پرسش شما گفت که خداوند در آیه 59 سوره احزاب حد حجاب زنان رابا کلمه ( جلباب ) مشخص نموده است توضیح اینکه حد پوششی که از کلمه جلباب بر می اید پوشش سر و گردن و سینه را شامل می شود 1همینطور طبق روایتی که از نبی مکرم اسلام (ص) رسیده است حد شرعی حجاب رو تمامی بدن بجز صورت ودستها تامچ معرفی می کنند .2 و توضیح تکمیلی اینکه اظهار نظر شخصی در قران کردن تفسیر به رای است و فهم آیات از راه مراجعه به تفاسیر معتبر که با تکیه بر روایات اهل بیت (ع) به توضیح آیات پرداخته اند تفسیر به رای محسوب نمی شه .
    __________________________________________
    1- الجلابیب جمع جلباب است که لباس بزرگی است که زنان آن را بر سر می پوشند و باقی آن را بر سینشان می اندازند ر.ک: طریحی ، مجمع البحرین ، ج 1، ص 384 و ابن منظور ،لسان العرب ، ج 1 ، ص 272 و زبیدی ، تاج العروس ، ج 1 ، ص 186 و فراهیدی ، کتاب العین ، ج 2 ، ص 146
    2- اسماء دختر ابوبکر بر رسول خدا (ص) وارد شد در حالی که لباس نازکی بر تن داشت رسول خدا (ص ) رویش را برگردانید و فرمود ای اسماء وقتی که دختری به سن بلوغ برسد جایز نیست چیزی( از بدن او) دیده شود جز این واین (و به کفین و صورت خود اشاره کردند ) ر.ک : الترغیب و الترهیب ، منذری ، ج 4 ، ص 164 .




  7. تشکر


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۶
    نوشته
    13
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به نام خدا
    سلام
    من با شما دوست عزیز مخالفم
    با یك مثال توضیح میدهم مثلا قرآمی فرماید كه نماز بخوانیدوزكات را بپردازید ولی دیگر خداوند تبارك وتعالی نفرمودهاند كه نماز را باید چگونه خواند مثلا نماز صبح 2ركعت باشد یا3ركعت باشد یا4ركعت باشد ویا انكه ماچگونه زكات را بپردازیم وبه چه كسی بدهیم انها را باید امام معصوم زمان خود یعنی حضرت مهدی(عج)ویا از روایات معتبر از بقیه معصومین متوجه شد پس برای حجاب هم باید نماینده خدا بگوید كه حجاب مردهاوزنها تا چه اندازه باشد حالا كه مولای ما حضرت صاحب الزمان(عج) را به خاطر گناهانمان نمی بینیم طبق فرموده ایشان باید از مراجع تقلید استفاده كرد كه خود آقا فرمودند:
    دستورات آنها دستورات من است ودستورات من هم دستورات خداوند است.
    اللهم عجل لولیك الفرج
    التماس دعا


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود