جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دلایل غیر دینی اثبات حجاب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    198
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    1 روز 13 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0

    دلایل غیر دینی اثبات حجاب




    با سلام و خسته نباشید

    بعضی از افراد غیر دینی در مواجهه با بحث حجاب نخستین نکته ای که ابراز میکنند اینست که شما مردان مسلمان دارای اختلال هورمونی و آشفتگی ذهنی هستید که حتی با دیدن موی یک زن تحریک می شوید وگرنه موی یک زن چه نقشی در تحریک می تواند داشته باشد.در پاسخ به این افراد چه می توان گفت؟
    ممنون
    در آرزوي پيوستن جز به بينهايت


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    33
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دلایل غیر دینی اثبات حجاب

    کارشناس بحث : شعیب

    ویرایش توسط طوبی : ۱۳۹۲/۰۱/۲۶ در ساعت ۱۶:۴۵


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    405
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 روز 7 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    جمع بندی




    پرسش:
    بعضی از افراد غیر دینی در مواجهه با بحث حجاب نخستین نکته ای که ابراز می کنند این است که شما مردان مسلمان دارای اختلال هورمونی و آشفتگی ذهنی هستید که حتی با دیدن موی یک زن تحریک می شوید و گرنه موی یک زن چه نقشی در تحریک می تواند داشته باشد. در پاسخ به این افراد چه می توان گفت.؟

    پاسخ:
    برای این که بهتر به جواب این سوال نایل شویم ابتدا برخی از فواید حجاب را ( آن هم حجاب به صورت کامل ) بررسی می کنیم.

    ‎ حجاب و پوشش، در ابعاد مختلف، دارای آثار و فواید زیادی است که بعضی از مهم‌ترین فواید آن عبارت‌اند از:
    الف) فایده‎ حجاب در بُعد فردی
    یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‎های بی‎بند و بار میان زن و مرد، هیجان‎ها و التهاب‎های جنسی را فزونی می‎بخشد و تقاضای سکس را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی در می‎آورد. غریزه‌ جنسی، غریزه‎ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‎گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‎ورتر می‎گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‎حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ جنسی بیش‌تر شده است، هجوم مردم به مسئله‌ سکس نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتب سکسی بالاتر رفته است. این مطلب پاسخ روشن و قاطع به افرادی است که قایل‎اند همه‌ گرفتاری‌هایی که در کشورهای اسلامی و شرقی بر سر غریزه‌ جنسی وجود دارد، ناشی از محدودیت‎هاست؛ و اگر به کلی هرگونه محدودیتی برداشته شود و روابط جنسی آزاد شود، این حرص و ولعی که وجود دارد، از بین می‎رود.
    البته از این افراد باید پرسید؛ آیا غرب که محدودیت روابط زن و مرد و دختر و پسر را برداشته است، حرص و ولع جنسی در بین آنان فروکش کرده است یا افزایش یافته است؟(1)
    پاسخ هر انسان واقع‎بین و منصفی به این سؤال این است که نه تنها حرص و ولع جنسی در غرب افزایش یافته است، بلکه هر روز شکل‎های جدیدتری از تمتّعات و بهره‎برداری‎های جنسی در آن ها رواج و رسمیت می‎یابد.
    یکی از زنان غربی منصف، وضعیت جامعه‎ غرب را در مواجهه با غریزه‎ی جنسی این‎گونه توصیف کرده است:
    کسانی می‌گویند مسئله‌ غریزه‌ جنسی و مشکل زن و حجاب در جوامع غربی حل شده است؛ آری، اگر از زن روی‌گرداندن و به بچه و سگ و یا هم‌جنس روی آوردن حل مسئله است، البته مدتی است این راه حل صورت گرفته است.(2)

    ب) فایده‎ حجاب در بُعد خانوادگی
    یکی از فواید مهم حجاب در بُعد خانوادگی، اختصاص یافتن التذاذهای جنسی، به محیط خانواده و در کادر ازدواج مشروع است. اختصاص مذکور، باعث پیوند و اتصال قوی‌تر زن و شوهر، و در نتیجه استحکام بیش‌تر کانون خانواده می‎گردد؛ و برعکس، فقدان حجاب باعث انهدام نهاد خانواده است. یکی از نویسندگان، تأثیر برهنگی را در اضمحلال و خشکیدن درخت تنومند خانواده، این گونه بیان کرده است:
    در جامعه‎ای که برهنگی بر آن حاکم است، هر زن و مردی، همواره در حال مقایسه است؛ مقایسه‌ آن چه دارد با آن چه ندارد؛ و آن چه ریشه‌ خانوده را می‎سوزاند این است که این مقایسه آتش هوس را در زن و شوهر و مخصوصاً در وجود شوهر دامن می‎زند.
    زنی که بیست یا سی سال در کنار شوهر خود زندگی کرده و با مشکلات زندگی جنگیده و در غم و شادی او شریک بوده است، پیداست که اندک اندک بهار چهره‎اش شکفتگی خود را از دست می‎دهد و روی در خزان می‎گذارد. در چنین حالی که سخت محتاج عشق و مهربانی و وفاداری همسر خویش است، ناگهان زن جوان‎تری از راه می‎رسد و در کوچه و بازار، اداره و مدرسه، با پوشش نامناسب خود، به همسر او فرصت مقایسه‎ای می‎دهد؛ و این مقدمه‎ای می‎شود برای ویرانی اساس خانواده و بر باد رفتن امید زَنی که جوانی خود را نیز بر باد داده است؛ و همه‌ خواهران جوان لابد می‎دانند که هیچ جوانی نیست که به میانسالی و پیری نرسد و لابد می‎دانند که اگر امروز آنان جوان و با طراوت‌اند در فردای بی‎طراوتی آنان، باز هم جوانانی هستند که بتوانند برای خانواده‌ فردای آن ها، همان خطری را ایجاد کنند که خود آنان امروز برای خانواده‎ها ایجاد می‎کنند.(3)

    ج) فایده‎ی حجاب در بُعد اجتماعی
    یکی از فواید مهم حجاب در بُعد اجتماعی، حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه است. در مقابل، بی‎حجابی و بدحجابی باعث کشاندن لذت‎های جنسی از محیط و کادر خانواده به اجتماع، و در نتیجه، تضعیف نیروی کار افراد جامعه می‎گردد. بدون تردید، مردی که در خیابان، بازار، اداره، کارخانه و … همواره با قیافه‎های محرّک و مهیّج زنان بدحجاب و آرایش کرده مواجه باشد، تمرکز نیروی کار او کاهش می‎یابد. برخلاف نظام‎ها و کشورهای غربی، که میدان کار و فعالیت‎های اجتماعی را با لذت‎جویی‎های جنسی در هم می‎آمیزند(4)، اسلام می‎خواهد با رعایت حجاب و پوشش، محیط اجتماع از این‎گونه لذت‎ها پاک شده، و لذت‎های جنسی، فقط در کادر خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.(5)

    د) فایده‎ی حجاب در بُعد اقتصادی
    استفاده از حجاب و پوشش، به ویژه در شکل چادر مشکی، به دلیل سادگی و ایجاد یک دستی در پوشش بانوان در بیرون منزل، می‎تواند از بُعد اقتصادی نیز تأثیر مثبت در کاهش تقاضاهای مد پرستی بانوان داشته باشد؛ البته به شرط این‎که خود چادر مشکی دست‌خوشِ این تقاضاها نگردد. متأسفانه بعضاً مظاهر مد پرستی در چادرهای مشکی نیز مشاهده می‎گردد، به گونه‎ای که برخی از بانوان به جای استفاده از چادرهای مشکی متین و باوقار، به چادرهای مشکی، توری، نازک و دارای طرح‎های جِلف و سبک که با هدف و فلسفه حجاب و پوشش تناسبی ندارند روی می‎آورند.

    یکی از دانشجویان محجبه درباره‌ رواج فرهنگ مدگرایی در خاطرات قبل از انقلاب خود گفته است:
    یادم می‌آید آن وقت‌ها که حجاب نداشتم، اگر دو روز پشت سر هم قرار بود که به خانه‌ کسی بروم، لباسی را که امروز پوشیده بودم، حاضر نمی‌شدم فردا بپوشم! احساس می‌کردم مسخره است و سعی داشتم حتی اگر شده، لباس دیگران را به عاریه بگیرم و بپوشم، تا من هم با لباس جدیدی رفته باشم. این کارها واقعاً رفاه حال و راحتی را از خانم‌ها سلب کرده بود.(6)
    علاوه بر فواید یاد شده، به طور فهرست‎وار فواید و آثار دیگری نیز برای حجاب و پوشش می‎توان نام برد، که مهم‎ترین آن ها عبارتند از:
    ـ حفظ ارزش‎های انسانی؛ مانند عفت، حیا و متانت در جامعه و کاهش مفاسد اجتماعی.
    ـ هدایت،کنترل و بهره‎مندی صحیح و مطلوب از امیال وغرایز انسانی.
    ـ تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل افراد جامعه.(7)

    حال این حجابی که این فواید را دارد کدام است.
    آن حجابی می تواند این فواید را در بر داشته باشد که کامل باشد یعنی تمامی مواضع بدن زن که حالت تحریکی برای مرد را داشته باشد پوشانده شود و حتی زینت هایی که باعث تحریک می شوند را نیز بپوشاند.
    حال این سوال مطرح است که آیا یک شاخه موی زن مرد را تحریک می کند؟ که زن آن را نیز بپوشاند؟
    باید گفت که خدا به عنوان خالق انسان ها قانون گذار است و قانون را برای کل جامعه وضع کرده است و کلیت افراد را در نظر گرفته است و حدود حجاب را بیان می فرماید که باید تمام مو ها حتی یک خال آن هم پوشیده شود چرا که افرادی در جامعه هستند که با همین یک خال مو نیز تحریک می شوند و قرآن درباره صدای نازک زن این هشدار را می دهد که «فلا یخضعن فی القول» که مبادا افرادی که ضعیف الایمان هستند به این واسطه تحریک شوند.

    آری مرد ها از نظر هرمونی طوری خلق شده اند که به زینت های زنان تحریک می شوند و این نه تنها اختلال هورمونی نیست بلکه سلامت هورمونی در مرد است و خدا او را این چنین خلق کرده است و از افراد جامعه خواسته که این امتیاز هورمونی را فقط در محیط خانواده و مسایل زناشویی استفاده کنند تا روانی سالم و جامعه ای متعالی و خانواده هایی منسجم داشته باشند.


    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ
    (1) برای آگاهی از ابعاد گسترش این حرص و ولع ر.ک: جلال رفیع، یادداشت‌ها و ره‌آوردهای سفر نیویورک، در بهشت شدّاد آمریکای متمدن، آمریکای متوحش.
    (2) احمد صبوری اردوباری، آیین بهزیستی اسلام، ج 3، ص 302.
    (3) غلامعلی حداد عادل، فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، ص 69ـ70.
    (4) برای آگاهی از گستره‌ی کشانده شدن لذت‌های جنسی به محیط‌های کاری و اجتماع، و اعترافات صریح بعضی از زنان کشورهای غربی درباره‌ی مزاحمت‌های جنسی نسبت é ê به زنان و کودکان، ر.ک: احمد صبوری اردوباری، بهایِ یک نگاه؛ محمدتقی فلسفی، کودک از نظر وراثت و تربیت، ج 2، و روح‌الله حسینیان، حریم عفاف.
    (5) سه بُعد قبل، از کتاب مسئله‌ی حجاب، استاد مطهری، ص 84ـ94، (با دخل و تصرف) اقتباس شده است.
    (6) ر.ک: احمد اردوباری، آیین بهزیستی اسلام، ج 3، ص 222.
    (7) برای آگاهی بیشتر درباره‌ی آثار و فواید حجاب و پوشش ر.ک: مجموعه مقالات پوشش و عفاف، دومین نمایشگاه تشخص و منزلت زن در نظام اسلامی؛ هم‎چنین درباره‌ی ضررهای بدحجابی ر.ک: اسدالله محمدی‌نیا، آنچه باید یک زن بداند، بخش‌های 3، 4 و 5.
    اقتباس از سایت شهید آوینی

    http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebe...henasi/03.aspx
    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ در ساعت ۱۶:۳۰ دلیل: همکار ویراستار تدوین
    الهي كفي بي عزا ان اكون لك عبدا و كفي بي فخرا ان تكون لي ربا انت كما احب فاجعلني كما تحب
    معبودا بس است مرا اين عزت كه بنده توام و بس است مرا اين افتخار كه تو پروردگار مني.
    تو چناني كه دوست ميدارم مرا چنان كن كه دوست ميداري.
    امام علی (علیه السلام)


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود