جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اعتقاد به بهشت و جهنم !

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    982
    تشکر:
    1
    حضور
    8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اعتقاد به بهشت و جهنم !




    باید اعتقاد داشت که کفار و نواصب در عذاب جهنم مخلدند و هرگز عذاب از آنها برطرف نمی شود. و دیگر فرقه های باطل که مخالف شیعه اثنی عشری هستند - اگر در مذهب خود متعصب و راسخ بوده و عقلشان کامل باشد و حجت بر آنها تمام شده باشد - آنها نیز در جهنم مخلد خواهند بود. ولی اگر عقل ایشان ضعیف باشد مانند زنان و جمعی که ضعیف العقل اند و نمی توانند حق را از باطل تشخیص بدهند - یا در مذهب باطل خود راسخ نباشند و محبت اهل بیت (ع ) در دل آنها باشد - تکلیف آنها به امر خدا بستگی دارد که ممکن است حق تعالی با فضل خود این عده را از جهنم نجات دهد .
    اما صاحبان گناهان کبیره و فساقی که شیعه اثنی عشری هستند - در جهنم مستحق رحمت و شفاعت می باشند که ممکن است حق تعالی با فضل کامل خود ایشان را بیامرزد و به جهنم نبرد - که البته اگر هم به جهنم بروند مخلد نخواهند بود و نجات می یابند و داخل بهشت می شوند.
    شخصی به نام عمروبن یزید می گوید : به حضرت صادق (ع ) عرض کردم از شما شنیدم که فرمودید : تمام شیعیان ما با هر گناهی که داشته باشند در بهشتند ؟!
    حضرت فرمودند : به خدا قسم راست گفتم . تمامی آنها در بهشتند.
    گفتم :فدایت شوم -بدرستی که گناهان زیاد و بزرگ است .
    حضرت فرمودند : اما در قیامت ! پس تمام شما به شفاعت پیغمبر یا وصی او در بهشت خواهید بود . لکن به خدا قسم در برزخ برای شما می ترسم .
    گفتم : برزخ چیست ؟
    حضرت فرمود : برزخ - قبر است از هنگام مرگ تا روز قیامت .( اصول کافی )
    کسی که منکر اصلی ضروری از ضروریات دین باشد - مثل وجوب نماز و روزه و حج و زکات و بهشت و دوزخ و معاد جسمانی و دیگر اموری که ضروری دین است ( که انکار آنها لزوم انکار مذهب تشیع می باشد ) - چنین شخصی کافر و مرتد است و در آتش جهنم مخلد می باشد. هرچند بر حسب ظاهر اظهار اسلام کند .
    اعتقاد به معاد جسمانی از ضروریات دین اسلام است و منکر آن کافر و مخلد در جهنم می باشد. و حشر جسمانی آن است که حق تعالی اجزای بدنهای مکلفین را بعذ از مردن - در قیامت جمع می کند و ارواح ایشان بعد از جدایی از بدنها -باقی می ماند و در قیامت ایشان را به جزای عقاید و اعمال نیک و بدشان می رساند و اکثر آیات کریمه قرآن - صریح این معانی صریح هستند و قابل تاویل نیستند . و آنچه در آیات و اخبار متواتره از احوال قیامت - مثل حساب و میزان و صراط و حوض وکوثر و شفاعت و دادن نامه های اعمال به دست راست و چپ و برطرف شدن نورکواکب و ریختن آنها از آسمان و شق شدن و پیچیدن آسمانها - به همه اینها باید اعتقاد داشته باشیم .و همچنین اعتقاد به بهشت و دوزخ جسمانی واجب است و از ضروریات دین اسلام است و انکار آنها یا تاویل کردن به بهشت و دوزخ روحانی کفر است و کسی از فرق مسلمانان انکار این امور نکرده است مگر عده قلیلی از ملاحده فلاسفه و حکماء که ایشان حشر جسمانی را انکار کرده اند ...البته- بعضی از مومنین را با لذتهای جسمانی - لذتهای روحانی نیز می باشد که از آن اعظم و بزرگتر است - و بعضی از کافران را با عقابهای جسمانی عقوبات روحانی نیز می باشد که از آنها شدیدتر هستند ! (رساله بهشت و دوزخ )

    بر گرفته از کتاب جهنم و عذابهای جهنمی -تهیه و تنظیم : سید محمد جواد حسینی -ناشر انتشارات مکتب اهل بیت (علیهم السلام )

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    982
    تشکر:
    1
    حضور
    8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    توبه نصوح
    خداوند متعال می فرماید : (گناهکاران در قیامت عذاب می شوند ) مگر آن کسانی که از گناه توبه کنند و با ایمان به خدا - عمل صالح بجا آورند . پس خدا گناهان آنها را تبدیل به ثواب می گرداند که خداوند آمرزنده و مهربان است (سوره فرقان -آیه 70 و 71)
    و در سوره هود آیه 52 می فرماید : ای قوم از پروردگارتان آمرزش طلبید و بسوی او توبه کنید تا از آسمان بر شما رحمت فراوان نازل گرداند و بر قوت و توانائی شما بیافزاید. و در حالی که گناهکارید از خداوند روی مگردانید.
    اگر انسان توبه نصوح بکند - یعنی حالت پشیمانی از گناهان گذشته را در خود بوجود بیاورد و با تضرع و گریه و زاری از خداوند متعال درخواست بخشش تمام گناهان و قبولی توبه اش را بنماید و تصمیم جدی و قاطع برای انجام واجبات و ترک گناهان و معاصی بگیرد - خداوند متعال تمام گناهان گذشته اش را هر چقدر هم که بزرگ باشد می بخشد . بطوریکه گویی از روز اول گناه نکرده است و مانند طفلی میشود که تازه متولد شده است و هیچ گناهی ندارد .در مرحله بعد انسان باید اگر حق الناسی بر گردن دارد اداء نماید و اگر امر واجب و حق اللهی را ترک کرده که قابل جبران است - باید تصمیم بگیرد که در اولین فرصت قضایش را بجای آورد و الا این حقوق - در قبر و قیامت وزر و وبال انسان خواهد شد .
    انسان باید تمام مراتب توبه نصوح را در خود ایجاد نماید - زیرا اگر قلب انسان توبه کند ولی در اعمال باز هم معصیتکار باشد و یا بر عکس - اگر اعمالش صحیح ولی قلبش - محبت گناه را داشته باشد - کاملا توبه نکرده و صددرصد بسوی خدا برنگشته است.
    مرویست که : کسی که از گناه توبه کند مانند کسی است که هیچ گناهی نداشته است و کسی که از گناه طلب آمرزش کند در حالی که بر انجام دادن آن اصرار می ورزد مانند کسی است که پروردگار خود را به مسخره گرفته است .(مجموعه ورام ص 61)
    توبه باعث محبوبیت انسان نزد خداوند متعال می گردد. خداوند در قرآن سوره بقره آیه 222 می فرماید : بدرستیکه خداوند - توبه کنندگان و پاکیزگان را دوست دارد.
    بر گرفته از کتاب جهنم و عذابهای جهنمی

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود