صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان




    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    حجر بن عدی از شهدای افتخار آفرین تاریخ تشیع است که در عصر سکوت و خفقان اموی، علم ظلم ستیزی برافراشت و با طاغوت زمان خویش به مبارزه برخاست و سرانجام در این راه به همراه یاران ارجمندش به شهادت رسیدند.

    حجر بن عدی بن معاویة بن جبلة بن ادبر[1] مکنی به اباعبدالرحمن[2] و معروف به حجرالخیر[3] و حجر الادبر،[4]-[5] از فضلاء صحابه و از جوان­ترین آنان به شمار می­آمد.[6] از تاریخ تولدش اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما اجمالاً می­دانیم که پیش از ظهور اسلام به دنیا آمده است. در سال­های آخر عمر رسول­خدا(ص) به همراه برادرش هانی به محضر رسول خدا(ص) شرف­یاب شده و مسلمان شد.[7] حجر در جنگ جلولاء حضور یافت و فرماندهی جناح راست لشکر اسلام را به عهده گرفت؛[8] او در جنگ قادسیه نیز شرکت کرد؛ در این جنگ «مرج عذراء»[9] بدست او فتح گردید.[10]

    در دوران خلافت عثمان، در کوفه زندگی می­کرد خلاف­کاری­های عثمان او را بر آن داشت که به همراه دوازده نفر از چهره­های برجسته و پارسای کوفه به خلیفه نامه بنویسد و ضمن انتقاد از عمل­کرد نادرست او، او را نهی از منکر کرده و راه صلاح و اصلاح را به وی یادآور شود.[11]

    پس از کشته شدن عثمان و به خلافت رسیدن علی(ع)، با حضرت(ع) همراه و از اصحاب و یاران خاصش گردید و در حوادث زمان خلافت امیرالمؤمنین(ع) نقش پر رنگی ایفا کرد. در جنگ جمل به یاری علی(ع) شتافت و در بسیج مردم کوفه علیه ناکثین، شرکت جست[12] و امیر قبایل کنده و قضاعه و حضرموت و مهره، در این جنگ بود.[13] در جنگ صفین نیز حضور فعال و مؤثری داشت؛ او در این جنگ پرچمدار قبیله­ اش کنده بود.[14]

    پس از صفین، در حمایت از علی(ع) به مقابله با گروه­های مخربی که از سوی معاویه به قتل و غارت مردم پرداخته بودند پرداخت و با سپاهی چهار هزار نفره به مقابله با ضحاک بن قیس سرکرده یکی از این گروه­ها رفت.[15]

    ادامه دارد...

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  2.  

  3. #2
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حجر در نهروان نیز حضور یافت و از فرماندهان سپاه علی(ع) در این جنگ بود.[16] پس از شهادت آن حضرت(ع)، به امام حسن(ع) پیوست و با او بیعت کرد. گویند پس از صلح امام حسن(ع) با معاویه، نخستین کسی که به دیدار امام(ع) رفته و بر آن­چه پیش آمده بود اعتراض کرده بود و حضرت را به بازگشت به جنگ فرا خوانده بود، حجر بن عدی بود. او نزد امام(ع) رفته گفت: «ای پسر رسول­الله(ص) دوست داشتم پیش از دیدن چنین روزی مرده بودم؛ شما ما را از عدل بیرون آورده به جور درآوردی ما حقی را که در آن بودیم رها کردیم و به باطلی درآمدیم که همواره از آن می­گریختیم ما خود را خوار و زبون ساختیم و پستی و فرومایگی­ای را پذیرفتیم که سزاوارش نبودیم.» این سخنان گرچه بر امام(ع) بسیار دشوار آمد؛ اما ضمن سخنانی، بر صلح با معاویه تأکید ورزیدند.[17] پس حجر به همراه عبیدة بن عمرو نزد امام حسین(ع) رفتند و از او خواستند که با معاویه به جنگ برخیزد؛ اما ایشان نیز بر صلح تأکید فرمودند.[18]

    معاویه، مغیرة بن شعبه را به امارت کوفه گماشت. مغیره دلبسته آرامش بود؛ اما از مذمت علی(ع) و ناسزاگویی وی و عیب­جویی قاتلان عثمان و لعنشان و طلب رحمت و استغفار برای عثمان و تمجید یاران وی، چشم نمی­پوشید؛ وقتی حجر چنان حرف­هایی را می­شنید به پا می­خاست و به او اعتراض می­کرد و لعن و نفرین او را به خودشان برمی­گرداند.[19] تا این­که مغیره، در روزی که از آخرین روزهای حکومتش به شمار می­رفت به پا خاست و درباره علی(ع) به سب، و عثمان به رحمت، سخنانی گفت؛ پس حجر برخاست و چنان بانگی بر مغیره زد که همه، حتی افراد بیرون از مسجد صدایش را شنیدند سپس به مغیره گفت: «گویا نمی­دانی که نسبت به چه کسی بد زبانی می­کنی؟ ای آدم دستور بده حقوق و ارزاق ما را که منع کرده بودی بپردازند تو چنین حقی نداری که حقوق ما را به تأخیر اندازی هم­چنان ­که حق نداری به امیرالمؤمنین(ع) ناسزا بگویی.»[20] بیش از سی نفر به حمایت از حجر برخاستند و مغیره را سنگ­باران کردند. مغیره شتابان از منبر پایین آمد و به دارالاماره برگشت و برای جلب رضایت حجر، پنج ­هزار درهم برای او فرستاد.[21]

    ادامه دارد...

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  4. #3
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مغیره همواره صلاح کار خویش را در مدارا با حجر می­دید تا این­که مرگش فرا رسید.[22] پس از مغیره زیاد بن ابیه (استاندار بصره) با حفظ سمت به استانداری کوفه نیز منصوب گردید.[23] زیاد شش ماه در بصره امارت می­کرد و شش ماه در کوفه. او ایامی را که در بصره به سر می­برد عمرو بن حریث را جانشین خود در امور کوفه می­کرد.[24] او پیش از رفتن به بصره حجر را فرا خوانده به او گفت: «خود می­دانی که من ترا می­شناسم؛ من و تو بر دوستی علی بن ابی­طالب(ع) بر آن حال بودیم که به خوبی می­دانی و اینک چیز دیگری پیش آمده و کار به گونه دگر شده است، اینک ترا به خدا سوگند می­دهم مبادا قطره ­ای از خون خود را برای ستیز با من بریزی که در آن صورت تمام آن را به زمین خواهم ریخت؛ زبانت را نگهدار و درخانه­ ات آرام گیر بدرستی که تخت من جایگاه نشستن تو و محل برآورده شدن حاجات توست. من تو را از این مردم فرومایه پرهیز می­دهم و بر حذر می­دارم مبادا اندیشه­ ات را سست کنند و به کاری وا دارند که باعث خفت و خواری­ ات در نزد من شود.»[25]

    حجر به خانه برگشت و مدتی را در خانه به سر برد. شیعیان به خانه­ اش رفت و آمد کرده او را به اعتراض فرا می­خواندند[26] پس از رفتن زیاد، «حجر و یارانش در مسجد جمع می­شدند و معاویه را ذم می­کردند و شماتت می­کردند و زیاد را یاد کرده، عیب می­گرفتند و صدا بلند می­کردند.»[27] روزی عمرو به حجر پیغام فرستاد که ابوعبدالرحمان با توجه به آن سخنانی که امیر به تو گفته است این گروه چیست که به دنبال خود به راه انداخته­ ای.[28] حجر به اعتراض او توجهی نکرده، هم­چنان در پی کار خویش بود. تا این­که در روز جمعه­ ای که عمرو بن حریث جهت اقامه نماز جمعه وارد مسجد شد و به منبر رفت و رؤسای شهر نیز حضور داشتند صدای هم همه حجر و یارانش برخاست عمرو گفت: «این صداهای بلند و این سخنان آزار دهنده چیست؟» حجر و یارانش برخاسته او را شماتت کرده سنگبارانش کردند.[29] عمرو از منبر پایین آمده وارد قصر شد آنگاه به زیاد نامه نوشت که جز دارالاماره بر جای دیگر از شهر تسلط ندارد[30] و تأکید کرد که اگر به کوفه نیاز داری شتاب کن.[31] زیاد به سرعت خود را به کوفه رسانیده به مسجد رفت و سخنرانی تند و تهدید آمیزی ایراد کرد، سپس عده­ ای از بزرگان کوفه را نزد حجر فرستاد تا حجت را بر او تمام کند؛ اما حجر به آنان پاسخی نداد.[32] پس زیاد، فرمان به احضار حجر داد و عده­ ای را برای دستگیری او فرستاد؛ اما یاران حجر مانع شدند.[33]

    زیاد بزرگان شهر را جمع کرد و گفت: «شگفتا بدن­های شما با من، ولی دل­های شما با حجر است با یک دست زخم می­زنید و با دست دیگر مرهم می­ نهید شما با من هستید؛ ولی فرزندان و افراد قبیله­ تان با حجر؛ اکنون باید هر یک از شما برخیزد و از خویشان و عشیره ­اش هر کس را که در نزد حجر است فراخواند» آنان چنین کردند و بیشتر آن گروه را، از گرد حجر پراکندند. با حجر جز اندکی از یارانش کسی باقی نماند.[34]

    ادامه دارد...

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  5. #4
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مأموران نزد حجر آمدند تا او را نزد زیاد ببرند؛ اما حجر فرار کرده[35] به قبیله خود پناه برد؛ اما قبیله­ اش حمایت چندانی از او به عمل نیاوردند.[36] پس او به نخع رفته[37] و سپس از آن­جا به طایفه ازد پناهنده شد و نزد ربیعة بن ناجذ پنهان شد.[38]

    مأموران زیاد از یافتنش درمانده شدند زیاد محمد بن اشعث را فرا خوانده او را وادار کرد که حجر را بیابد.[39] حجر با محمد بن اشعث ملاقات کرده از او خواست که از زیاد برای او امان بگیرد به شرط آن­که زیاد او را نزد معاویه بفرستد تا هر چه او نظر بدهد عملی شود.[40] حجر پس از آن که زیاد شرطش را پذیرفت خود را تسلیم کرد. زیاد او را به زندان افکند[41] و سپس در پی یاران حجر فرستاد و هر که را توانست دستگیر کرده به زندان انداخت.[42]

    زیاد بن ابیه هفتاد نفر[43] از بزرگان و سران کوفه را فرا خوانده استشهادی را علیه حجر و یارانش فراهم آورد و متنی را تنظیم کرد به این مضمون که: حجر از اطاعت خلیفه بیرون رفته از مردم جدا شده خلیفه را لعن کرده و به جنگ و فتنه فرا خوانده است مردم را به دور خود جمع کرده و به بیعت­ شکنی و کنار گذاشتن معاویه از خلافت تحریک کرده و به خداوند کافر گشته است.[44] سپس حجر و یارانش را به همراه صد نفر راهی شام کرد.[45]

    نامه زیاد به همراه استشهاد محلی علیه حجر و یارانش، به دست معاویه رسید. کاروان حجر و همراهانش به مرج عذراء رسیدند معاویه دستور داد آنان را همان­جا نگهدارند. معاویه در این که با این گروه چه کند به ظاهر اظهار تردید کرد[46] از این­رو نامه ­ای به زیاد نوشته تردید خود را به او خبر داد؛ زیاد بار دیگر نامه­ ای به او نوشته که «شگفتا که درباره ی آنان هنوز در تردیدی با آن گواهی­هایی که مردم درباره­ ی آنان دادند چه جای تردید؟ اگر کوفه را نیاز داری حجر و یارانش را دیگر به کوفه بر نگردان.»[47]
    در جلسه­ ای که معاویه جهت تصمیم­گیری درباره­ ی حجر و یارانش ترتیب داده بود شش نفر از یاران حجر به درخواست شش نفر از یاران معاویه که با آن زندانیان دوستی و خویشاوندی داشتند بخشیده شدند؛ اما معاویه وساطت مالک بن هبیره پسر عموی حجر را درباره ­ی حجر نپذیرفت.[48]

    ادامه دارد...

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  6. #5
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    شهادت حجر بن عدی
    اندکی بعد، معاویه عده ­ای را مأمور کرد تا به مرج عذراء بروند و حجر و یارانش را به قتل برسانند. آنان پس از آزادی افرادی که به قید ضمانت آزاد شده بودند گفتند: «معاویه آزادی و نجات حجر و بقیه یارانش را منوط به اظهار برائت از علی(ع) کرده است» اما حجر و یارانش نپذیرفتند.[49] شب فرا رسید؛ در این شب حجر و یارانش تا صبح به نماز و عبادت پرداختند چون صبح شد حجر و یارانش را حاضر کردند و بار دیگر از آنان خواستند تا از علی(ع) برائت جویند و آزاد شوند[50] حجر و یارانش باز هم نپذیرفتند.

    حجر قبل از شهادت وضو گرفت و دو رکعت نماز خواند و سپس گفت: «اگر نه آن بود که می­پنداشتید از ترس مرگ نمازم را طولانی­ کردم بیش از این نماز می­خواندم»[51] سپس ادامه داد و گفت: «خدایا دادمان را از این امت بگیر اهل عراق علیه ما شهادت دادند و شامیان ما را کشتند.»[52]
    سرانجام حجر و یارانش در سال51[53] یا 53[54] هجری و به نقلی دیگر در سال 52[55] در مرج عذراء، همان سرزمینی که سال­ها قبل به دست خودش فتح شده بود به شهادت رسید.[56] و طبق وصیتش او را با غل و زنجیر و پیراهن خونی ­اش دفن کردند.[57]

    ادامه دارد....

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  7. #6
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پیامدهای شهادت حجر بن عدی
    خبر شهادت حجر و یارانش در سرتاسر سرزمینهای اسلامی پیچید و مسلمانان بسیاری را از این واقعه متأثر کرد[58] کوفیان شهادت حجر را بزرگ ­دانستند[59] و آن را از حوادث تلخ روزگار بر­شمردند؛ عایشه به این کار معاویه اعتراض کرده به هنگام سفر معاویه به مکه، بخاطر این کار به او اجازه ملاقات نداده بود. او حدیثی را از پیامبر اکرم(ص) نقل کرد که فرموده بود: «در مرج عذراء گروهی کشته می­شوند که خداوند و آسمانیان به خاطر کشته شدنشان خشمگین می­شوند.»[60]

    حسن بصری نیز شهادت حجر و اصحابش را بزرگ می­شمرد.[61]

    پس از شهادت حجر، جمعی از بزرگان کوفه در مدینه خدمت امام حسین(ع) رسیدند و شهادت او را به امام(ع) گزارش دادند. شهادت حجر بر امام(ع) بسیار تلخ و گران آمد و ایشان را به شدت متأثر کرد. حضرت طی نامه ­ای به معاویه، عمل زشت معاویه را به شدت تقبیح کردند.[62]

    اوصاف اخلاقی
    حجر بن عدی از نیکان صحابه و از هواداران خاص امیرالمؤمنین(ع) بود او مردی شجاع، ظلم ستیز و دلباخته ­ی زهد و عبادت و حق گویی صریح بود.[63] حجر از بزرگان دوره جاهلیت و اسلام[64] و از عظماء صحابه[65] و از افاضل و بزرگان اهل کوفه[66] برشمرده شده است. هم­چنین در منابع او را از ابدال عصر[67] برشمرده، از او بعنوان فردی مستجاب الدعوه[68] یاد شده است. امام حسین(ع) نیز در نامه ­ای که به معاویه پس از شهادت حجر و یارانش نوشته بودند از حجر و یارانش بعنوان افرادی پارسا و عابد یاد کردند که با بدعت­ها سر سازگاری نداشتند و امر به معروف و نهی از منکر می­کردند.[69]

    در پایان این نکته نیز لازم به ذکر است که برخلاف قول کسانی که معتقد به صحابی بودن حجر بن عدی هستند بسیاری از علماء نیز حجر بن عدی را در زمره تابعین برشمرده ­اند[70] که از علی(ع) و عمار روایاتی را نقل کرده است.[71] کشی نیز او را در شمار تابعین کبار و بزرگان و زهاد آنان برشمرده است.[72] ابن ­سعد نیز حجر را محدثی مورد اعتماد و شناخته شده دانسته که از کسی جز علی(ع)، چیزی روایت نکرده است.[73]
    گفته شده حجر از زیبایی چهره نیز حظی وافر داشته و از زیبا رویان کوفه به شمار می­ آمد.[74]

    ادامه دارد...

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  8. #7
    شروع کننده موضوع

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    پی نوشتها:

    [1]. ابن­ عبدالبر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، تحقیق علی محمد البجاوی، بیروت، دارالجیل، 1992، ج1، ص 329 و ابن­ اثیر، اسدالغابه، بیروت، دارالفکر، 1989، ج1، ص 461 و ابن­ سعد، الطبقات الکبری، تحقیق محمد عبد القادر عطا، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، 1990، ج6، ص 241.
    [2]. الاستیعاب، پیشین، ص 329 و دینوری، ابن­ قتیبه؛ المعارف، تحقیق ثروت عکاشه، قاهره، الهیئة المصریة العامة للکتاب، چاپ دوم، 1992، ص 334.
    [3]. الطبقات الکبری، پیشین، ص 241 و عسقلانی، ابن­ حجر؛ الاصابه فی تمییز الصحابه، تحقیق احمد عبد الموجود علی محمد معوض، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، 1995، ج2، ص 32.
    [4]. الاستیعاب، پیشین، ص 329 و الاصابه، پیشین، ج2، ص 32 و اسدالغابه، پیشین، ج1، ص 461.
    [5]. پدرش عدی از این سبب که پشت به جنگ کرده و از پشت نیزه خورده بود به این نام مشهور شد. الطبقات الکبری، پیشین، ج6، ص 242 و الاستیعاب، پیشین، ص 329 و اسدالغابه، پیشین، ص 461.
    [6]. الاستیعاب، پیشین، ص 329.
    [7]. الاصابه، پیشین، ج2، ص 32 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242.
    [8]. دینوری، ابوحنیفه احمد بن داوود؛ اخبار الطوال، تحقیق عبدالمنعم عامر مراجعه جمال­الدین شیال، قم، منشورات رضی، 1368ش، ص 128.
    [9]. حموی، یاقوت؛ معجم البلدان، بیروت، دارصادر، چاپ دوم، 1995، ج4، ص 91.
    [10]. الاصابه، پیشین، ص 32 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242.
    [11]. بلاذری، احمد بن یحیی؛ انساب الاشراف، تحقیق محمد باقر محمودی، بیروت، اعلمی، چاپ اول، 1974، ج5، ص 530.
    [12]. اخبار الطوال، پیشین، ص 145 و طبری، محمد بن جریر؛ تاریخ الأمم و الملوک(تاریخ الطبری)، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، بیروت، دارالتراث، چاپ دوم، 1967، ج4، ص 485 و ابن ­اثیر، علی بن ابی­ الکرم؛ الکامل فی التاریخ، بیروت، دارصادر- داربیروت، 1965، ج3، ص 231.
    [13]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 235.
    [14]. الاستیعاب، پیشین، ج1، ص 32.
    [15]. ثقفی کوفی، ابواسحاق ابراهیم؛ الغارات، تحقیق جلال­الدین حسینی ارموی، تهران، انجمن آثار ملی، 1352ش، ج2، ص 416-426 و یعقوبی، احمد بن ابی­ یعقوب؛ تاریخ الیعقوبی، بیروت، دارصادر، بی­تا، ج2، ص 196 و انساب الاشراف، پیشین، ج2، ص 438 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 135.
    [16]. انساب الاشراف، پیشین، ج2، ص 371 و الکامل، پیشین، ج3، ص 377 و اخبار الطوال، پیشین، ص 210 و دینوری، ابن­ قتیبه؛ الامامه و السیاسه، تحقیق علی شیری، بیروت، دارالأضواء، چاپ اول، 1990، ج1، ص 169.
    [17]. کوفی، ابن­ اعثم ؛ الفتوح، تحقیق علی شیری، بیروت، دارالأضواء، چاپ اول، 1991، ج4، ص 295-296 و انساب الاشراف، پیشین، ج3، ص 151 و اخبار الطوال، پیشین، ص 220.
    [18]. اخبار الطوال، پیشین، ص 220 و انساب الاشراف، پیشین، ج3، ص 151 و الفتوح، پیشین، ص 296.
    [19]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 254 و اصفهانی، ابوالفرج؛ الاغانی، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ اول، 1415، ج17، ص 90.
    [20]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 243-244 و الاغانی، پیشین، ص 90-91 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 254 و الکامل، پیشین، ج3، ص 473.
    [21]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 243-244 و الاغانی، پیشین، ص 90-91 و اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [22]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 243.
    [23]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 255 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 242 و اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [24]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 247.
    [25]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 242 و تاریخ الیعقوبی، پیشین، ص230 و الاغانی، پیشین، ص 91 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242.
    [26]. الطبقات الکبری، پیشین، ص 242 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 247.
    [27]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 245 و الکامل، پیشین، ص 473 و الاغانی، پیشین، ص 91 و اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [28]. الغارات، پیشین، ج2، ص 809 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242 و اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [29]. اخبار الطوال، پیشین، ص 223 و الاغانی، پیشین، ص 91 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 245.
    [30]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 246 و الاغانی، پیشین، ص 92.
    [31]. الطبقات الکبری، پیشین، ص 242 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 246 و اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [32]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 247 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242 و الکامل، پیشین، ج3، ص 474.
    [33]. الاغانی، پیشین، ص 92 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 246 و الکامل، پیشین، ج3، ص 474.
    [34]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 246 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 257-258 و الاغانی، پیشین، ص 92 و الکامل، پیشین، ج3، ص 474.
    [35]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 248 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 258 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 242-243.
    [36]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 259-261 و الکامل، پیشین، ج3، ص 474- 475.
    [37]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 262 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 250 و الکامل، پیشین، ج3، ص 476.
    [38]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 263 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 250 و الکامل، پیشین، ج3، ص 476.
    [39]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 250 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 263 و الکامل، پیشین، ج3، ص 476.
    [40]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 264 و الاغانی، پیشین، ص 96 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 250 و الکامل، پیشین، ج3، ص 476
    [41]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 264 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 251.
    [42]. الاغانی، پیشین، ص 96-98 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 253 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 266-268 و الکامل، پیشین، ج3، ص 477-483.
    [43]. الطبقات الکبری، پیشین، ص 243 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 270.
    [44]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 269-270 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 254 و الکامل، پیشین، ج3، ص 483-484.
    [45]. اخبار الطوال، پیشین، ص 223.
    [46]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 256 و الاغانی، پیشین، ص 100 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 272-273 و الکامل، پیشین، ج3، ص 484.
    [47]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 273 و الکامل، پیشین، ج3، ص 484.
    [48]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 274 و الکامل، پیشین، ج3، ص 484.
    [49]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 275-276 و مسعودی، علی بن الحسین؛ مروج الذهب و معادن الجوهر، تحقیق اسعد داغر، قم، دارالهجره، چاپ دوم، 1409، ج3، ص 4 و الکامل، پیشین، ج3، ص 485.
    [50]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 275 و الاغانی، پیشین، ص 101 و الکامل، پیشین، ج3، ص 485.
    [51]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 275 و تاریخ الیعقوبی، پیشین، ص 231 و الکامل، پیشین، ج3، ص 485.
    [52]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 257 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص275 و الاغانی، پیشین، ص 101 و و الطبقات الکبری، پیشین، ص243.
    [53]. تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 51 و الاستیعاب، پیشین، ص 332 و اسدالغابه، پیشین، ص 462 و الاصابه، پیشین، ص 34 و خلیفة بن خیاط؛ تاریخ خلیفة بن خیاط، تحقیق فواز، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول، 1995، ص 117 و الکامل، پیشین، ج3، ص 472.
    [54]. الاصابه، پیشین، ص 34 و مروج الذهب، پیشین، ج3، ص 3.
    [55]. تاریخ الیعقوبی، پیشین، ص 231.
    [56]. انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 263 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 275 و الطبقات الکبری، پیشین، ص 243 و تاریخ الیعقوبی، پیشین، ص 231 و الکامل، پیشین، ج3، ص 485.
    [57]. الاستیعاب، پیشین، ص 331 و اسدالغابه، پیشین، ص 462 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 261.
    [58]. رجوع شود به تاریخ الیعقوبی، پیشین، ج2، ص 266 و الاستیعاب، پیشین، ص 332 و بلاذری، احمد بن یحیی؛ فتوح البلدان، بیروت، دارمکتبة الهلال، 1988، ص 739.
    [59]. اخبار الطوال، پیشین، ص 224.
    [60]. تاریخ الیعقوبی، پیشین، ج2، ص 231.
    [61]. اسدالغابه، پیشین، ص 462.
    [62]. اخبار الطوال، پیشین، ص 224-224 و الامامه و السیاسه، پیشین، ص 204 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 120-121.
    [63]. برداشتی است از کتب الاعلام زرکلی، بیروت، دارالعلم للملایین، چاپ هشتم، 1986، ج2، ص 169 و رجال الکشی، مشهد، دانشگاه مشهد، 1348ش، ص 69 و اخبار الطوال، پیشین، ص 224-224 و الامامه و السیاسه، پیشین، ص204 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 120-121 و 243 - 244 و 257 و الاغانی، پیشین، ص 101 و تاریخ الطبری، پیشین، ج5، ص 254 و 276 و الکامل، پیشین، ج3، ص 473 و485 و....
    [64]. الطبقات الکبری، پیشین، ج6، ص 242 و الغارات، پیشین، ص 809 .
    [65]. حلی، ابی­داوود؛ رجال ابی­داوود، دانشگاه تهران، 1383ق، ص 101 و الاستیعاب، پیشین، ص 329 و اسدالغابه، پیشین، ص 461.
    [66]. اخبار الطوال، پیشین، ص 145.
    [67]. طوسی، محمد بن حسن؛ رجال طوسی، قم، جامعه مدرسین، 1415، ص 60.
    [68]. اسدالغابه، پیشین، ص 462.
    [69]. اخبار الطوال، پیشین، ص 224-224 و الامامه و السیاسه، پیشین، ص 204 و انساب الاشراف، پیشین، ج5، ص 120-121.
    [70]. الاصابه، پیشین، ص 33 و رجال الکشی، پیشین، ص 69 و ابن­حبان؛ کتاب الثقات، بی­جا، مؤسسه الکتب الثقافیه، چاپ اول، 1393، ج4، ص 176 و ابن­عساکر؛ تاریخ مدینه دمشق، بیروت، دارالفکر، 1415، ج12، ص 207 و ...
    [71]. ثقات، پیشین، ص 176 و تاریخ مدینه دمشق، پیشین، ص 207.
    [72]. رجال کشی، پیشین، ص 69.
    [73]. الطبقات الکبری، پیشین، ص 244.
    [74]. الاغانی، پیشین، ج16، ص 327.

    منبع

    امام صادق- علیه السلام- فرمودند :


    محبوب ترین دوست من کسی است که عیب های مرا به من هدیه کند.


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    3,335
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    13 روز 21 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نبش قبر" حجر بن عدی" یار با وفای امیرالمومنین توسط تروریستهای وهابی در سوریه






    تروریستها پس از نبش قبر این شهید اسلام در منطقه ی "مرج عذار" که در حال حاضر "غوطه" نامیده می شود، قبر و ضریح را کاملا تخریب کردند.آنها در پی بغض و کینه ای که به شیعیان داشتند، پیکر این شهید اسلام که گویی تازه دفن شده بود، را به منطقه ای نامعلوم انتقال دادند.
    پیکر حجر بن عدی هنگام خارج کردن آن از قبر کاملا سالم و مانند روز اول بود.

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان تروریستهای تکفیری در جدیدترین جنایت خود، به نبش قبر "حجر بن عدی" از فدائیان امیر المؤمنین حضرت علی (علیه السلام) و از صحابه های جلیل القدر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) پرداختند.

    تروریستها پس از نبش قبر این شهید اسلام در منطقه ی "مرج عذار" که در حال حاضر "غوطه" نامیده می شود، قبر و ضریح را کاملا تخریب کردند.

    آنها در پی بغض و کینه ای که به شیعیان داشتند پیکر این شهید اسلام که گویی تازه دفن شده بود، را به منطقه ای نامعلوم انتقال دادند.

    حجر فرزند "عدی” از قبیله کنده، از جمله قبایل یمنی بود که به کوفه مهاجرت کرد، از سال ۳۵ ه.ق در زمره شیعیان و همراهان حضرت علی(علیه السلام) درآمد. حجر در نبرد قادسیه حماسه آفرید و سرزمین «مرج عذرا» را فتح نمود.

    با آغاز حکومت امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در جنگ‌های جمل، صفین، و نهروان همراه امام (علیه السلام) جنگید. او لحظاتی قبل از شهادت امام علی (علیه السلام) از توطئه اشعث و ابن ملجم آگاهی یافت، اما قبل از رسیدن به حضرت (علیه السلام) و پیشگیری از این واقعه امیرمؤمنان (علیه السلام) به شهادت رسید.

    بعد از شهادت امام علی (علیه السلام) حجر بر خلاف میل والی کوفه در میان مردم حضرت (علیه السلام) را ستایش نمود. تا اینکه در سال ۵۰ ه.ق یا ۵۲ و یا ۵۳ توسط زیاد بن ابیه به جرم مخالفت بر علیه حکومت دستگیر گشت. زیاد او و ۶ نفر از یارانش را به نزد معاویه فرستاد، معاویه نیز دستور داد، هدبه بن فیاض دستان آن‌ها را بسته و در همان محله «مرج عذرا» که خود حجر فاتح آن بود، گردنش را قطع کنند، پیکر پاک او را در همان سرزمین به خاک سپردند. او اولین شهید اسلام بود، که با دستان بسته به شهادت رسید.


    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x450.
    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x450.
    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان


    گفته مي شود قبر "حجر بن عدي" در منطقه "مرج" در حومه منطقه "الغوطه" در اطراف دمشق قرار دارد.کارشناسان مسائل ديني و فرهنگي معتقدند که تروريست ها با نبش قبر و ربودن پيکر اين يار أمير المؤمنين،‌ خواسته اند که قبر و محل دفن وي را گم کرده و جلوي ساخته شدن حرمي توسط شيعيان در اين محل را بگيرند. قابل ذکر است "حجر بن عدي" به همراه فرزندش و 11 تن از ياران و همراهانش، در زمان حکومت بني اميه با أمير المؤمنين علي عليه السلام بيعت کردند از همين رو "معاويه بن أبي سفيان" فورا دستور قتل آنان را صادر کرد.


    پایکوبی عناصر مسلح هنگام نبش قبر حجر بن عدی
    "احمد الخباز" از شاهدان این اقدام تجاوزکارانه، به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند.
    وی تأکید کرد: مردم سوریه پس از شنیدن این اقدام تروریست‌ها به شدت خشمگین و ناراحت شده اند.
    الخباز خاطرنشان کرد: مرقد این یار پیامبر (ص)، برای مردم سوریه از اماکن و زیارتگاه‌های شناخته شده و معروف بود.
    الخباز اظهار داشت: افراد بسیاری شاهد این اقدام تروریستها بودند؛ و آنها پس از حفر قبر حجر بن عدی، پیکر پاک ایشان را به مکانی نامعلوم بردند.
    الخباز تأکید کرد: تخریب این مکان مقدس و نبش قبر حجر بن عدی که از سوی مرکز جهانی فتوا به رسمیت شناخته شده، اقدامی برخاسته از تفکر وهابیت است.
    وی افزود: آیا حمله به قبر حجر بن عدی همان آزادی ادعایی مخالفان مسلح است؛ آیا آنان می‌خواهند مردم سوریه را از اسلام، فرهنگ و انسانیت آزاد کنند.
    الخباز گفت: عناصر مسلح هنگام حفر قبر حجر بن عدی که قبر عمیقی بود، به جشن و پایکوبی می پرداختند.
    الخباز درباره هویت کسانی که دست به این اقدام جنایتکارانه زده اند، اظهار داشت: آنان در شبکه های اجتماعی و اینترنت خود را از اعضای "ارتش آزاد" معرفی کردند.


    اللهم صل علی محمد و آل محمد

    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=6060


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    3,335
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    13 روز 21 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0

    بزودی قبر زینب[ع] را هم نبش می‌کنیم +عکس






    ببین فرزندان خمینی و ایرانی‌ها الآن چه حالی دارند وقتی می‌بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض (شیعیان) آورده‌ایم اما نمی‌دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می‌رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می‌کشیم و سرهای بت‌های آنان را خرد می‌کنیم و از بین می‌بریم.
    به گزارش پرشین وی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، همزمان با اعلام تعطیلی حوزه های علمیه جهان شیعه در اعتراض به هتک حرمت به مزار "حجر بن عدی"، یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" با انتشار تصاویر جدیدی از این اقدام وقیحانه، تهدید کرد که بزودی مشابه همین کار را با مزار حضرت زینب(ع) و حضرت رقیه(ع) نیز انجام خواهند داد.

    تصاویر زیر از صفحه فیس‌بوک یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" گرفته شده که طی روزهای اخیر، اقدام به نبش قبر صحابی جلیل القدر پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) و حسنین(ع)، "حُجر بن عَدی الکِندی" کردند.

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    در این تصاویر، نباشان این گروهک تروریستی با افتخار تمام مقابل دوربین تلفن همراه یکی دیگر از دوستان خود، ژست گرفته و از اقدام شنیع خود، عکس گرفته اند.
    این تروریست عضو گروهک ارتش آزاد، در توضیح تصاویری که در فیسبوک خود منتشر کرده، با کمال وقاحت، این گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ایم اما نمی دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می کشیم و سرهای بت های آنان را خرد می کنیم و از بین می بریم.»

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    وی در زیرنویس عکس دیگر هم می نویسد: «ما تا کنون از دفاع از عایشه هم واهمه داشتیم اما این روزها به قدری مقتدر شده ایم که مزارهای شان را هم نابود می کنیم و قبور طواغیت آنان را ویران می کنیم و می بینید که هیچ اتفاقی هم برای مان نیفتاده است.»
    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    این تروریست سلفی در توضیح عکس سوم هم نوشته است: اینجا [حرم حجر بن عدی]، مکانی شده بود برای شیعیان که به اینجا می آمدند و به سر و سینه خود می زدند و از صاحب این قبر، بیش از خداوند پروا داشتند و به جای خدا، او را عبادت می کردند.»


    اللهم صل علی محمد و آل محمد

    http://www.askquran.ir/picture.php?a...pictureid=6060


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,279
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    4
    گالری
    98



    آيا نبش قبر حجر بن عدی هم تلاش براي سقوط دولت اسد است!؟ / مرقدحضرت زينب (س) خط قرمز حزب‎الله و ايران

    نبش قبر صحابه رسول اكرم و اميرالمومنين عليهما السلام، توسط جريانات تندرو تكفيري در سوريه، اگر چه بسيار درآورد و موجبات جريحه‎دار شدن احساسات ديني بسياري از مسلمين را فراهم آورده است اما از سوي ديگر اين پيام مهم را در دل خود نهفته داشته است كه ماهيت اين جنگ در سوريه، نه تلاش براي تغيير نظام بشار اسد به دليل عدم وجود آزادي و نه احقاق حقوق اقشاري از ملت سوريه بوده است، چنانكه اين اقدام اساسا تاثيري در تثبيت قدرت و يا افزايش احتمال سقوط دولت بشار اسد ندارد.

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    به گزارش رجانيوز،‌ در حاليكه دستگاه بزرگ تبليغاتي غربي _ عربي در بيش از دو سال گذشته تلاش كرده است درگيري‎ها و اعتراضات در سوريه را اعتراض به نظام سوريه به دليل عدم وجود آزادي سياسي بيان كند، اما آنچه اين روزها در سوريه در حال وقوع است، پرده از ماهيت اين درگيري‎ها برداشته و اساس آنرا نه تلاش براي دستيابي به آزادي، بلكه خدشه در محور مقاومت مقابل اسرائيل و شعله‎ور كردن آتش درگيري‎هاي فرقه‎اي در منطقه نشان مي‎دهد.


    اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب نيز در سخنان خود ماهيت اين نزاع را نه يك نزاع سني شيعي كه نزاع ميان معتقدين به مقاومت و مخالفان آن معرفي كرده بودند.
    به نظر مي‎رسد اقدام اخير، آنهم پس از برگزاري اجلاس بيداري اسلامي در تهران، حاكي از نگراني بانيان اصلي فتنه شام نسبت به روشن شدن ابعاد اين فتنه و تلاش براي بازنمايي آن در قالب يك نزاع فرقه‎اي است، نگراني كه چند روز پس از اين سخنان، خود را در قالب نبش قبر صحابي بزرگواري رسول اكرم و اميرالمومنين عليهما السلام نمايان كرد.


    رهبر معظم انقلاب در این جلاس فرمودند: "تبليغات غرب و رسانه‌های منطقه‌ای وابسته و مزدور، جنگ ويرانگر در سوريه را نزاع شيعه و سنّی وانمود ميكند و حاشيه‌ی امنی برای صهيونيستها و دشمنان مقاومت در سوريه و لبنان پديد می‌آورد، درحاليكه دو طرف نزاع در سوريه، نه سنّی و شيعه، بلكه طرفداران مقاومت ضدصهيونيستی و مخالفان آنند."

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    با اين حال سخنان مهم سيد حسن نصر الله در هفته گذشته نيز حاكي از برنامه‎ريزي گسترده اين جريان خطرناك و وابسته به غرب براي شعله‎ور تر كردن آتش نزاع فرقه‎اي و ايجاد مشغوليت جديد در اين زمينه است، موضوع كه دبيركل حزب‎الله لبنان، به صراحت به آن واكنش نشان داده و نسبت به برنامه‎ريزي پيرامون آن هشدار داد.

    «سید حسن نصرالله» در این باره گفت: برخی گروه‌های مسلح در فاصله‌ای حدود چند صد متر با حرم حضرت زینب در شام فاصله دارند و در این زمینه حساسیت بسیار زیادی وجود دارد چون این گروه‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که بر این کشور سیطره یابند حرم حضرت زینب(س) را نابود می‌کنند و شاهد آن هستیم که این افراد از این اقدام عقب‌نشینی نکرده‌اند. این امور عواقب خطرناکی به همراه دارد همانطور که تکفیری‌ها پس از آنکه اقدام به انفجار حرم امامان در سامرا کردند عواقب و نتایج خطرناکی به وجود آمد.

    وی گفت: کسانی که از این حرم دفاع می‌کنند و در دفاع از آن شهید می‌شوند اینها کسانی هستند که مانع از ایجاد فتنه می‌شوند. جلوگیری از تخریب حرم حضرت زینب(س) و ایستادن در برابر تکفیری‌ها برای مقابله با تخریب این حرم واجب است.

    اين در حالي است كه هشدار نسبت به تلاش براي دامنه‎دار شدن درگيري فرقه‎اي و ايجاد زمينه‎اي جديد براي انحراف افكار عمومي منطقه از خطر اسرائيل به سخنان سيد حسن نصرالله خلاصه نشد، چنانكه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه نيز با اشاره به هتك حرمت و نبش قبر حجر ابن عدي گفت: کوچکترین تعرض به حرم‌های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را در هر ساعت از شبانه‌روز قاطعانه پاسخ می‌دهیم. سرانجام این جنگ، شرم‌آورتر از جنگ 33 روزه لبنان برای گروه‌های افراطی سوریه و پشتیبانان آنها خواهد بود

    به عقیده کارشناسان، موج جدید توهین به مقدسات از سوی تکفیری ها با هدف کشاندن جنگ سوریه به جنگ شیعه و سنی صورت می گیرد. موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در اجلاس علما و بیداری اسلامی به آن اشاره داستند.
    تخریب قبر حجر بن عدی در حالی با استدلال پاک کردن مظاهر شرک صورت گرفته است کهعلمای اهل سنت بیش از 800 سال در سوریه ساکن هستند و هیچ گاه حکم به تخریب مرقد یاران پیامبر ندادند.

    با این حال تکفیری های وابسته به جريان تكفيري جبهه النصرة اعلام کردند روند توهین به مقدسات شیعیان را ادامه می دهند.

    در همین راستا روز گذشته برخی از تروریست های مخالف دولت اسد در صفحه فیس بوک از برنامه خود برای حمله به حرم حضرت زينب(ُس) خبر دادند.
    یکی از اعضای عضو گروهک النصرة که در تخریب حرم حجر بن عدی نیز دست داشته است در صفحه فیس بوک خود با کمال وقاحت، اين گونه نوشته است:

    «ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ايم اما نمي دانند که بزودی همين کار را با بقيه قبور آنان هم خواهيم کرد و بزودي سراغ قبر سيده زينب و رقيه هم مي رويم و پيکر آنان را هم از خاک بيرون مي کشيم و سرهاي بت هاي آنان را خرد مي کنيم و از بين مي بريم.»


    گفتنی است در حال حاظر نیروهایی از حزب الله لبنان گردان نظامی لوا ء العباس وظیفه حفاظت از حرم حضرت زینب (س) را بر عهده دارند و در این راه تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

    در فیلمی که از گردان نظامی لواء الزینب در اینترنت منتشر شده، جوانی که به زبان عربی با لهجه عراقی صحبت می کرد بیانیه شماره یک گردان لوا ابوالفضل العباس (علیه السلام) را قرائت می کند. در این بیانیه آمده است:

    ماموریت این گروه حمایت و دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) از حملات تکفیری ها و وهابی ها، ارتش آزاد و دشمنان اهل بیت رسول خداست
    .
    همچنین فیلم دیگری نیز منتشر شده که فعالیت هایی از اعضای این گردان را نشان می دهد. در این فیلم مشخص است که اعضای تیپ با لباس متحد الشکل ، فعالیت های آموزشی و رزمی و تشکیلاتی خود را انجام می دهند و سرود "یا زینب" را همخوانی می کنند.

    روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم پیش از این در گزارشی در معرفی گردات لوا العباس نوشت:
    قبل از این گروهی از افراد مسلح به نام گردان های ابوالفضل العباس متشکل از نیروهای تک تیرانداز و متخصص در بمب های کنار جاده، حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی در عراق درسال های 2005 و 2008 انجام می دادند. در سال های بعد گردان های ابوالفضل العباس در عراق با گردان های حزب الله عراق ادغام شدند.سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان هم در سال 2007 از گردان های العباس با عنوان گردان های مقاومت در عراق یاد کرد. شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان هم فیلم های متعددی از فعالیت های آنان در عراق پخش می کرد.


    واكنش حوزه‎هاي علميه به هتك حرمت صحابي رسول اكرم (ص)

    واکنش ها به تخریب قبر حجر بن عدی(ع) از صحابی گرانقدر پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) ادامه دارد.
    امروز حوزه‌های علمیه سراسر ایران و نجف در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته توسط نیروهای وهابی مخالف دولت اسد، کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.
    برخی مراجع عظام تقلید جهان تشیع نیز با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکومیت این اقدام موهن، تخریب صورت گرفته را توطئه ای علیه مقدسات بیان کردند.
    حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام گروه‌های تکفیری را محکوم کرد .

    در این بیانیه تصریح شده است: نبش قبر حجر بن عدی و هتک حرمت آن به خوبی منطق جنایتکارانه تروریست ها را که مبتنی بر بی حرمتی به مقدسات مسلمانان و مسیحیان است به نمایش گذاشت و اکنون باید پرسید مخالفان سوری که مدعی حمایت از مقدسات و دفاع از بارگاهها و مراکز مذهبی بودند، اکنون کجا هستند؟

    حزب الله در پایان بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه هتک حرمت مراقد و مقدسات مذهبی در سوریه، تمام مسئولان را به مسئولیت پذیری در این خصوص فراخوانده و تاکید کرده است آنان نباید اجازه دهند این روند که زنگ خطری برای آغاز فتنه بزرگ و خطرناک است، ادامه یابد.

    شبکه العراقیه نیز به نقل از نوری مالکی نخست وزیر عراق هدف از هتک حرمت مقبره حجر بن عدی در سوریه را از بین بردن وحدت مسلمانان اعلام کرد.

    این در حالی است که از اردن خبر می رسد، مرقد جعفر طیار ، برادر امام علی (ع) نیز توسط وهابی ها به آتش کشیده شد.

       


    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان
       

    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان
    آشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشانآشنایی با صحابی بزرگوار حجر بن عدی وخبر اهانت به مقبره ایشان

    ویرایش توسط .:MOBAREZ:. : ۱۳۹۲/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۷:۳۶
    امام خمینی (ره) :

    ما میگوییم تا شرک و کفر هست،مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم...


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ۞❀۞❀۞آشنایی با شهید فرانسوی دفاع مقدس۞❀۞❀۞
    توسط seyed yasin در انجمن برگی از دفتر زندگی ( زندگی نامه و خاطرات شهدا)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴, ۰۸:۵۶
  2. ▐★♥★ ▐داستان هایی از سیرت حضرت امام رضا (ع)▐★♥★ ▐
    توسط ║★║فاطمی║★║ در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 24
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۷, ۱۸:۳۸
  3. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۲, ۱۲:۲۲
  4. نامه ی زن آمریکایی به زنان ودختران مسلمان
    توسط خادمة المهدی در انجمن حجاب و پوشش اسلامي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۲۸, ۱۵:۴۷

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود