جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عصمت ائمه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تعجب عصمت ائمه




    1- حديث کساء شامل چهار نفر از خانواده علي مى شود که تطهير شامل آنها مي گردد
    پس دليل شامل کردن ديگران در تطهير و عصمت چيست؟!
    2- شيعيان ادّعا مي کنند که معاويه -رضي الله عنه- کافر و مرتد بوده است!، اما آنها با چنين ادّعايي در واقع به علي و فرزندش الحسن –رضي الله عنهما- توهين مي کنند، چون علي وقتي در برابر معاويه شکست خورد يعني اينکه مرتدان او را شکست داده اند، و حسن وقتي امر زمامداري مسلمين را به معاويه سپرد پس او امر خلافت را به مرتدان سپرده است؛ و مى بينيم که خالد بن الوليد در زمان ابوبکر با مرتدان جنگيد و آنها را شکست داد، پس خداوند خالد را در برابر مرتدان بيش از علي ياري کرده است! و حال آن که خداوند بر هيچ کس ستم نمى كند، و لشکريان ابوبکر و عمر و عثمان و نماينده هايشان در برابر کفار پيروز مي شدند، در حالي که علي توان مقاومت را در برابر مرتدان نداشت! و همچنين خداوند مي گويد: ?وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ?. (آل عمران: 139). «و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد».
    و مى فرمايد: ?فَلا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ?. (محمد: 35).
    «پس هرگز (از جنگ‌ با كفار و مقابله‌ با دشمنان) سست نشويد و (دشمنان را) به صلح (ذلت‏بار) دعوت نكنيد در حالى كه شما برتريد، و خداوند با شماست و چيزى از (ثواب) اعمالتان را كم نمى كند».
    اما علي وقتي نتوانست معاويه را از ورود به قلمرو و شهرهايش جلوگيري کند او را به صلح فرا خواند و از او خواست که هر يک بر آنچه هست باشد، اگر آنگونه که شيعه مي گويند ياران علي مؤمن بوده اند، و آنها مرتد بوده اند بايد ياران علي برتر قرار مي گرفتند و اين خلاف واقعيت است.
    3-شيعيان مي گويند که ائمه معصومند، و از طرفي مي گويند آنها تقيه مي کنند، و اين دو چيز با هم تناقض دارند، پس وقتي شما صحت آنچه را که امامانتان مي گويند و انجام مى دهند نمى دانيد، معصوم بودنشان چه فايده‌اي دارد؟!
    شما مي گوييد پاداش و اجر تقيه به اندازه پاداش نماز است، طوري که کسي که تقيه نمى كند مانند کسي است که نماز نمى خواند، و مي گوييد که «نه دهم دين تقيه است»[91]؛ ترديدي نيست که ائمه شما به اين نه دهم عمل كرده اند و اين با عصمت خيالي آنها تضاد دارد!
    4- شيعيان ادعا مي کنند که ائمه شان معصومند[131] اما به اتفاق همه کارهايي از ائمه سر زده که با عصمت ايشان منافي و متضاد است، به عنوان مثال:
    أ – حسن بن علي-رضي الله عنهما- با پدرش علي -رضي الله عنه- در اينکه به جنگ کساني برود که مى خواهند انتقام خون عثمان را بگيرند مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي درست مي گفته و يکي بر خطا بوده است. و هر دو نزد شيعه امام معصومند!
    ب – حسين بن علي در قضيه صلح با معاويه با برادرش حسن مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي کارش درست بوده و ديگرى بر اشتباه بوده است، و از ديدگاه شيعه هر دو امام معصومند!
    ج – بلکه بعضي از کتابهاي شيعه از علي روايت كرده اند که گفت: از گفتن حق به من، يا ارائه مشوره عادلانه اباء نورزيد زيرا من از خطا و اشتباه ايمن نيستم[132].
    5-شيعه ها ادعا مي کنند که امامانشان معصوم هستند، ولي روايات زيادي دارند که در آن بيان شده که ائمه مانند ديگر انسانها اشتباه مي کنند و به خطا مى روند.... و اين روايات شيعه را دچار مشکل کرده است چنان که مجلسي عالم بزرگ شيعه اعتراف مى كند که: «مسئله خيلي مشکل است چون اخبار و نشانه هاي زيادي بر اين دلالت مى كند که سهو و فراموشي و خطا از آنها سر مي زده است.....»

    6-در کتاب نهج البلاغه آمده است که علي -رضي الله عنه- با پروردگارش مناجات مي کرد و اين دعا را مي گفت: «اللهم اغفر لي ما أنت أعلم به مني، فإن عدت فعد عليّ بالمغفرة، اللهم اغفر لي ما وأيت من نفسي ولم تجد له وفاء عندي، اللهم اغفر لي ما تقربت به إليك بلساني ثم ألفه قلبي، اللهم اغفر لي رمزات الألحاظ وسقطات الألفاظ، وسهوات الجنان وهفوات اللسان».
    «بار خدايا آنچه در مورد من که تو بدان از من آگاهتري را بيامرز، اگر باز مرتکب گناه شدم باز مرا بيامرز، بار خدا وعده‌هايي که با خودم كرده ام و به آن وفا نكرده ام مرا بيامرز، بار خدايا اگر با زبان خود به تو خودم را نزديک كرده ام و دلم با آن مخالفت نموده مرا ببخش، بار خدايا نگاه‌ها و سخنان بيهود و اشتباهات مرا ببخش»

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    919
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    این کاربر محترم مانند بعضی از دیگر کاربران که فقط یک بار برای طرح یک شبهه به این انجمن سر می زنند آمده اند و شبهه فوق را انداخته و رفته اند.
    هدف اینگونه افراد گفتگو نیست بلکه تنها در پی شبهه پراکنی هستند. با اینحال بد نیست نگاهی به مطالب ایشان داشته باشیم.
    این شبهات از کتابی ضد شیعی که برای تشویش اذهان و یا برای ایجاد فتنه نوشته شده نقل گردیده است. این کاربر محترم بهتر بود پاورقی های آن را نیز منتقل (کپی پیست) می کرد تا کارش کمی مستندتر شود!
    گرچه لزومی هم ندارد چون نه نویسنده آن کتاب با هدف حقیقتجویی و روشن شدن حق نوشته است نه این کاربر!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    1- حديث کساء شامل چهار نفر از خانواده علي مى شود که تطهير شامل آنها مي گردد
    پس دليل شامل کردن ديگران در تطهير و عصمت چيست؟!

    پاسخ روشن است. دلیل تطهیر و عصمت ائمه تنها حدیث کساء نیست و دلایل فراوان از منابع سنی و شیعه وجود دارد که قابل انکار نیست، مثل حدیث ثقلین.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    2- شيعيان ادّعا مي کنند که معاويه -رضي الله عنه- کافر و مرتد بوده است!، اما آنها با چنين ادّعايي در واقع به علي و فرزندش الحسن –رضي الله عنهما- توهين مي کنند، چون علي وقتي در برابر معاويه شکست خورد يعني اينکه مرتدان او را شکست داده اند، و حسن وقتي امر زمامداري مسلمين را به معاويه سپرد پس او امر خلافت را به مرتدان سپرده است؛

    پاسخ این حرف در خودش موجود است!
    وقتی سر و کار امام با مردمی باشد که بین معاویه و امیر المؤمنین تفاوت نمی بینند چاره غیر از این ندارند که امر چنین مردمی را به کسی واگذارند که لیاقتش را دارند!!
    چنین مردمی برای یزید قاتل اولاد پیامبر هم می گویند "رضی الله عنه"!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    و مى بينيم که خالد بن الوليد در زمان ابوبکر با مرتدان جنگيد و آنها را شکست داد، پس خداوند خالد را در برابر مرتدان بيش از علي ياري کرده است! و حال آن که خداوند بر هيچ کس ستم نمى كند،

    پرونده ی خالدبن ولید را هم از مالک بن نویره و قبیله ی بنی یربوع پیگیری کنید که دستور داد سر از بدنش جدا كردند، و در همانشب با زوجه مالك همبستر شد، و سر مالك و مردان قبيله بنى يربوع را هم بجاى هيزم، زير ديگ غذا نهادند
    در اینجا نیز می توانید ماجرا را دنبال کنید تا بدانید خالد با مرتدان جنگید یا با مسلمانان.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    و لشکريان ابوبکر و عمر و عثمان و نماينده هايشان در برابر کفار پيروز مي شدند، در حالي که علي توان مقاومت را در برابر مرتدان نداشت!

    آن ها در کشتار اسراف روا می داشتند اما علی تا جایی که امکان داشت از کشتن خودداری می کرد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    و همچنين خداوند مي گويد: ?وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ?. (آل عمران: 139). «و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد».
    و مى فرمايد: ?فَلا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ?. (محمد: 35).
    «پس هرگز (از جنگ‌ با كفار و مقابله‌ با دشمنان) سست نشويد و (دشمنان را) به صلح (ذلت‏بار) دعوت نكنيد در حالى كه شما برتريد، و خداوند با شماست و چيزى از (ثواب) اعمالتان را كم نمى كند».

    برتری مؤمنین به کشتن و پیروزی ظاهری نیست. برتری به حقانیت است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    اما علي وقتي نتوانست معاويه را از ورود به قلمرو و شهرهايش جلوگيري کند او را به صلح فرا خواند و از او خواست که هر يک بر آنچه هست باشد، اگر آنگونه که شيعه مي گويند ياران علي مؤمن بوده اند، و آنها مرتد بوده اند بايد ياران علي برتر قرار مي گرفتند و اين خلاف واقعيت است.

    اولاً امام علی علیه السلام معاویه را به صلح دعوت نکرد.
    ثانیاً مگر یاران پیامبر صلی الله علیه و آله برتر از کفار و مشرکین نبودند؟ پس چرا در جنگ اُحد برتر واقع نشدند!؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    3-شيعيان مي گويند که ائمه معصومند، و از طرفي مي گويند آنها تقيه مي کنند، و اين دو چيز با هم تناقض دارند، پس وقتي شما صحت آنچه را که امامانتان مي گويند و انجام مى دهند نمى دانيد، معصوم بودنشان چه فايده‌اي دارد؟!

    اولاً روشن نکرده اند که بین عصمت و تقیه تناقضی چه تناقضی هست؟
    ثانیاً با بررسی موقعیت هر یک از گفته ها و عملکردهای ائمه و تطبیق آن ها با مبانی قطعی و مسلم موارد مختلف کاملاً از یکدیگر مشخص می شود.
    ثالثاً فایده عصمتشان این است که مدعیان دروغین از راستین شناخته می شوند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    شما مي گوييد پاداش و اجر تقيه به اندازه پاداش نماز است، طوري که کسي که تقيه نمى كند مانند کسي است که نماز نمى خواند، و مي گوييد که «نه دهم دين تقيه است»[91]؛ ترديدي نيست که ائمه شما به اين نه دهم عمل كرده اند و اين با عصمت خيالي آنها تضاد دارد!

    نه دهم دین به معنای نه دهم اعمال و گفتار نیست.
    آیا وقتی گفته می شود کسی که ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده یعنی نصف دین فقط ازدواج است؟؟
    به علاوه مگر موارد تقیه چقدر است؟ بشمارید ببینید به نه دهم اعمال دینی می رسد؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    4- شيعيان ادعا مي کنند که ائمه شان معصومند[131] اما به اتفاق همه کارهايي از ائمه سر زده که با عصمت ايشان منافي و متضاد است، به عنوان مثال:
    أ – حسن بن علي-رضي الله عنهما- با پدرش علي -رضي الله عنه- در اينکه به جنگ کساني برود که مى خواهند انتقام خون عثمان را بگيرند مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي درست مي گفته و يکي بر خطا بوده است. و هر دو نزد شيعه امام معصومند!

    چنین مخالفتی ادعایی است بی اساس و دروغ. چون امام حسن و امام علی علیهما السلام هردو می دانستند که انتقام خون عثمان آن هم توسط خود قاتلان بهانه ای بیش نیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    ب – حسين بن علي در قضيه صلح با معاويه با برادرش حسن مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي کارش درست بوده و ديگرى بر اشتباه بوده است، و از ديدگاه شيعه هر دو امام معصومند!

    این هم مانند ادعای قبل تهمتی بیش نیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    ج – بلکه بعضي از کتابهاي شيعه از علي روايت كرده اند که گفت: از گفتن حق به من، يا ارائه مشوره عادلانه اباء نورزيد زيرا من از خطا و اشتباه ايمن نيستم[132].

    این بعضی از کتاب های شیعه نهج البلاغه است. حضرت در خطبه 207 مردم را به دخالت در امور حکومتی و مشورت دادن تشویق و ترغیب می کنند.
    اما در این نقل در حق امیر المؤمنین جفا و بی انصافی شده است زیرا کلام حضرت را ناقص و سانسور شده نقل کرده است.
    حضرت در این خطبه می فرماید: "فلا تکفوا عن مقالة بحق او مشورة بعدل فانی لست فی‏نفسی بفوق ان اخطی‏ء و لاآمن ذلک من فعلی الا ان یکفی الله من نفسی ما هو املک به منی فانما انا و انتم عبید مملوکون لرب لارب غیره یملک منا مالا نملک من انفسنا..."
    (... از گفتار حق بانظرات عادلانه خودداری نکنید. زیرا من به خودی خود برتر ازآن که خطا کنم، نیستم و در کار خود از آن در امان نیستم، مگر آن که خداوند آنچه را از من برخودم مالک‏تر و مسلطتر است، کفایت و محافظت کند; پس همانا من و شما بندگان مملوک و تحت تسلط پروردگاری هستیم که پروردگاری جز او نیست و هر قدر از نفسمان را که واگذاریم، او دراختیار و تسلط خود می‏گیرد".
    بنا براین آن حضرت از آن جهت که تمام اختیار خود را به خدا داده است معصوم است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    5-شيعه ها ادعا مي کنند که امامانشان معصوم هستند، ولي روايات زيادي دارند که در آن بيان شده که ائمه مانند ديگر انسانها اشتباه مي کنند و به خطا مى روند.... و اين روايات شيعه را دچار مشکل کرده است چنان که مجلسي عالم بزرگ شيعه اعتراف مى كند که: «مسئله خيلي مشکل است چون اخبار و نشانه هاي زيادي بر اين دلالت مى كند که سهو و فراموشي و خطا از آنها سر مي زده است.....»

    ادعای بی اساس و بدون سند و بر فرض صحت نظر شخصی است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهرمهدی (عج) نمایش پست
    6-در کتاب نهج البلاغه آمده است که علي -رضي الله عنه- با پروردگارش مناجات مي کرد و اين دعا را مي گفت: «اللهم اغفر لي ما أنت أعلم به مني، فإن عدت فعد عليّ بالمغفرة، اللهم اغفر لي ما وأيت من نفسي ولم تجد له وفاء عندي، اللهم اغفر لي ما تقربت به إليك بلساني ثم ألفه قلبي، اللهم اغفر لي رمزات الألحاظ وسقطات الألفاظ، وسهوات الجنان وهفوات اللسان».
    «بار خدايا آنچه در مورد من که تو بدان از من آگاهتري را بيامرز، اگر باز مرتکب گناه شدم باز مرا بيامرز، بار خدا وعده‌هايي که با خودم كرده ام و به آن وفا نكرده ام مرا بيامرز، بار خدايا اگر با زبان خود به تو خودم را نزديک كرده ام و دلم با آن مخالفت نموده مرا ببخش، بار خدايا نگاه‌ها و سخنان بيهود و اشتباهات مرا ببخش»
    بنده در مقابل پروردگار همیشه اظهار گناه و طلب مغفرت می کند چنانکه پیامبر نیز در دعاهای خود می کرد.
    بنابراین دعاها ملاک این قضاوت نیست.


    نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
    (جلسات مناظره)

    موضوع مهم :
    کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار

    چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه

    کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
    الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [
    quote=مهرمهدی (عج);32969]1 - حديث کساء شامل چهار نفر از خانواده علي مى شود که تطهير شامل آنها مي گرددپس دليل شامل کردن ديگران در تطهير و عصمت چيست؟!
    با سلام جناب مهر!
    خدا رو شكر كه شمول آيه تطهير و عصمت نسبت به اين 5 تن را قبول داريد ! دليل شمول بقيه ائمه نيز سخنان همين معصومين هست. اگر دوست داريد اسناد متواتر از كتب دست اول اهل سنت برات بياريم.
    ولي قول دهيد كه شجاعانه تسليم حق شويد.
    2- شيعيان ادّعا مي کنند که معاويه -رضي الله عنه- کافر و مرتد بوده است!، اما آنها با چنين ادّعايي در واقع به علي و فرزندش الحسن –رضي الله عنهما- توهين مي کنند، چون علي وقتي در برابر معاويه شکست خورد يعني اينکه مرتدان او را شکست داده اند، و حسن وقتي امر زمامداري مسلمين را به معاويه سپرد پس او امر خلافت را به مرتدان سپرده است؛ و مى بينيم که خالد بن الوليد در زمان ابوبکر با مرتدان جنگيد و آنها را شکست داد، پس خداوند خالد را در برابر مرتدان بيش از علي ياري کرده است! و حال آن که خداوند بر هيچ کس ستم نمى كند، و لشکريان ابوبکر و عمر و عثمان و نماينده هايشان در برابر کفار پيروز مي شدند، در حالي که علي توان مقاومت را در برابر مرتدان نداشت! و همچنين خداوند مي گويد: ?وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ?. (آل عمران: 139). «و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد».و مى فرمايد: ?فَلا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ?. (محمد: 35). «پس هرگز (از جنگ‌ با كفار و مقابله‌ با دشمنان) سست نشويد و (دشمنان را) به صلح (ذلت‏بار) دعوت نكنيد در حالى كه شما برتريد، و خداوند با شماست و چيزى از (ثواب) اعمالتان را كم نمى كند».اما علي وقتي نتوانست معاويه را از ورود به قلمرو و شهرهايش جلوگيري کند او را به صلح فرا خواند و از او خواست که هر يک بر آنچه هست باشد، اگر آنگونه که شيعه مي گويند ياران علي مؤمن بوده اند، و آنها مرتد بوده اند بايد ياران علي برتر قرار مي گرفتند و اين خلاف واقعيت است.

    جناب مهر معلوم است اصلا از حقيقت تاريخ خبر نداريد... يعني اگر در جنگي لشكر مسلمين به هر دليلي (مانند خيانت به فرمانده مثل جنگ صفين با معاويه و... وصلح تحميلي امام حسن با معاويه و.. )شكست خوردند دليل بر حقانيت لشكر كفر و ناحق بودن آن حاكم است؟؟
    پس شكست سنگين لشكر پيامبر خدا در جنگ احد را چه ميگويي؟!! يعني كفار حق بودند چون پيروز شدند و پيامبر ناحق بود چون شكست خورد؟؟
    3-شيعيان مي گويند که ائمه معصومند، و از طرفي مي گويند آنها تقيه مي کنند، و اين دو چيز با هم تناقض دارند، پس وقتي شما صحت آنچه را که امامانتان مي گويند و انجام مى دهند نمى دانيد، معصوم بودنشان چه فايده‌اي دارد؟!


    شما مي گوييد پاداش و اجر تقيه به اندازه پاداش نماز است، طوري که کسي که تقيه نمى كند مانند کسي است که نماز نمى خواند، و مي گوييد که «نه دهم دين تقيه است»[91]؛ ترديدي نيست که ائمه شما به اين نه دهم عمل كرده اند و اين با عصمت خيالي آنها تضاد دارد!
    جناب مهر چه ادعاي جيب وغريبي؟!!‌ كي گفته تقيه با عصمت تناقض دار؟؟!
    اصلا ميتونيد بگيد تناقض چيست وشروط آن كدامند ؟
    4- شيعيان ادعا مي کنند که ائمه شان معصومند[131] اما به اتفاق همه کارهايي از ائمه سر زده که با عصمت ايشان منافي و متضاد است، به عنوان مثال:
    أ – حسن بن علي-رضي الله عنهما- با پدرش علي -رضي الله عنه- در اينکه به جنگ کساني برود که مى خواهند انتقام خون عثمان را بگيرند مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي درست مي گفته و يکي بر خطا بوده است. و هر دو نزد شيعه امام معصومند!

    جناب مهر چرا تهمت ميزنيد وسخن بي سند ميگوئيد؟
    كي وبا چه سندي ادعا ميكنيد كه امام حسن با حضرت علي مخالفت نمود؟!! نام كتاب وصفحه وجلد را بنويس اگر راست ميگوئيد!
    ب – حسين بن علي در قضيه صلح با معاويه با برادرش حسن مخالف بود؛ ترديدي نيست که يکي کارش درست بوده و ديگرى بر اشتباه بوده است، و از ديدگاه شيعه هر دو امام معصومند!

    باز هم دروغ و و تهمت ؟!!!
    كجا وكي امام حسين با برادرش امام حسن مخالفت نموده؟
    ج – بلکه بعضي از کتابهاي شيعه از علي روايت كرده اند که گفت: از گفتن حق به من، يا ارائه مشوره عادلانه اباء نورزيد زيرا من از خطا و اشتباه ايمن نيستم[132].

    باز هم دروغ و و تهمت ؟!!! آنقدر با عجله كپي نموديد كه شماره را هم اصلاح نكرديد!!!
    نام كتاب وسند مخالفت را دقيقا ذكر بفرما؟
    5-شيعه ها ادعا مي کنند که امامانشان معصوم هستند، ولي روايات زيادي دارند که در آن بيان شده که ائمه مانند ديگر انسانها اشتباه مي کنند و به خطا مى روند.... و اين روايات شيعه را دچار مشکل کرده است چنان که مجلسي عالم بزرگ شيعه اعتراف مى كند که: «مسئله خيلي مشکل است چون اخبار و نشانه هاي زيادي بر اين دلالت مى كند که سهو و فراموشي و خطا از آنها سر مي زده است.....»

    باز هم دروغ وتهمت و نقل بدون سند .
    كجا شيعه چنين ادعا نموده سند؟
    6-در کتاب نهج البلاغه آمده است که علي -رضي الله عنه- با پروردگارش مناجات مي کرد و اين دعا را مي گفت: «اللهم اغفر لي ما أنت أعلم به مني، فإن عدت فعد عليّ بالمغفرة، اللهم اغفر لي ما وأيت من نفسي ولم تجد له وفاء عندي، اللهم اغفر لي ما تقربت به إليك بلساني ثم ألفه قلبي، اللهم اغفر لي رمزات الألحاظ وسقطات الألفاظ، وسهوات الجنان وهفوات اللسان».
    «بار خدايا آنچه در مورد من که تو بدان از من آگاهتري را بيامرز، اگر باز مرتکب گناه شدم باز مرا بيامرز، بار خدا وعده‌هايي که با خودم كرده ام و به آن وفا نكرده ام مرا بيامرز، بار خدايا اگر با زبان خود به تو خودم را نزديک كرده ام و دلم با آن مخالفت نموده مرا ببخش، بار خدايا نگاه‌ها و سخنان بيهود و اشتباهات مرا ببخش

    باري .. جناب مهر بر ناداني ات از بيان ومنظور امام علي عليه السلام افزودي.. زيرا:
    1- امام خود را كه فقر مطلق است در مقابل غني مطلق قرارميدهد فقير جز كاستي درمقابل غني چيزي ندارد... وناچار به ابراز كاستيهاست....
    2- امام در مقابل بوالهوساني چون بيعت كنندگان در غدير خم وبيعت شكنان از همون عهد وضاربان دختر رسول خدا و تهي مغزاني چون معاويه وعمر العاص و .. سخن گفتن با آنها هر چند براي حق را بر خود گناه ميداند چرا كه همينقدر او را مشغول به خود ميكنند.
    3- چنين بيانات درس آموزش براي من و شماست كه بداني وبفهمي در مقابل خدايت چگونه ابار عجز كني‌!!
    4- بهترين دليل بر عصمت امام علي وفرزندانش اينه كه هيچ مخالف ومعاندي نتونسته حتي يك مورد گناه را براي حضرت علي ا ثبات كنه .. در حالي كه ابابكر و عمر به اعتراف اهل سنت ده ها سال بت پرست بودند و بعد اسلام آوردند !.
    درخواست ميكنم لا اقل مطالبي كه مينويسيد اول مطالعه كنيد بعد سند را ذكر كنيد وا از روي عقل بنويسيد نه هوي نفس...
    ان الله يدافع عن الذين آمنوا.... والله متم نوره ولوكره..

    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

  5. تشکرها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود