صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت تفاوت وضو گرفتن شیعیان و سنی ها

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    12
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    بر اساس كدام آيه قرآن بايد مانند عثمان وضو گرفت نه رسول خدا ؟




    عبادات و مقدمات آن همه از طرف خداوند بايد باشد
    به عبارت ديگر نماز و عبادات تشكر از خدا است و بايد بگونه اي باشد كه خدا خواسته است.و خداوند وضو و نماز و اذان و غير اينها را توسط جبرييل به پيامبر آموخت و پيامبر به مردم و مردم پي در پي وضو و نماز و عبادات حضرت را مي ديدند و بر اساس آن عمل مي كردند قران هم درسوره مائده آيه 5 مي گويد «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓا۟ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى ٱلصَّلَوٰةِ فَٱغْسِلُوا۟ وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى ٱلْمَرَافِقِ وَٱمْسَحُوا۟ بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى ٱلْكَعْبَيْنِ ۚ... ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که به نماز می‌ایستید، صورت و دستها را تا آرنج بشویید! و سر و پاها را تا مفصل [= برآمدگی پشت پا] مسح کنید!...» پاها را مسح نماييد اما بيست سال (سال 30هجرت )پس از پيامبر عثمان گفت من ديدم پيامبر در وضو پاهاي خود را شست عده اي از صحابه( از جمله علي عليه السلام) با او مخالفت كردند و عده اي هم تبعيت. مسح پا فرمان خدا و عمل رسول است و شستن منسوب به عثمان. همين باعث شد بعدها هم ديگران تغييرات ديگري را در وضو بوجود آوردند و بين مسلمين اختلاف انداختند (به وضوء النبي . علي شهرستاني مراجعه كنيد)
    به دليل كدام آيه قراني بايد به گونه وضوي عثمان وضو گرفت؟
    چرا صريح آيه قران رها مي شود و پاها شسته مي شود؟
    مگر وضو عبادت نيست و عبادت توقف بر بيان الهي ندارد؟
    بعضي مي گويند شستن بهتر است زيرا پا ها تميز مي شوند؛ مگر وضو براي تميزي است؟
    اگر كسي به حمام رود و خود را با صابون بشويد تميز هست آيا بايد وضو بگيرد يا نه؟
    مگر نه اين است كه اگر كسي تازه وضو گرفته يا غسل نموده است ولي باد معده از او خارج شود اين فرد تميز هست اما بايد وضو بگيرد؟ پس وضو و غسل گر چه سبب تميزي مي شود اما براي تميزي تشريع نشده است.
    ضمنا اگر پاها آلوده باشد قبل يا بعد از وضو مي توان آنها را شست.بياييد به قران عمل كنيم وپيامبر خدا را الگوي خود قرار دهيم.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    خونسرد تفاوت در وضو تسنن و تشیع




    سلام خدمت برادران گرامی من خدمت شما عرض کنم که در باره شستن پا و یا مسح پا معلومات بدهید که اهل تسنن میگویند که پا در وضو شسته شود

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط صبور احمد نمایش پست
    سلام خدمت برادران گرامی من خدمت شما عرض کنم که در باره شستن پا و یا مسح پا معلومات بدهید که اهل تسنن میگویند که پا در وضو شسته شود
    بنا م خدا
    با سلام خدمت شما

    اهل سنّت و شيعه براى كيفيت وضو به آيه ذيل استناد كرده اند:
    "فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ اَيْديَكُمْ اِلىَ الْمَرافِقِ وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" (مائده/ آيه 6)

    «(براى وضو) صورتها و دست هايتان را تا مرفق بشوييد و سرهايتان و پاهايتان تا قوزك را مسح نماييد»

    به عقيده علماى اهل سنّت كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف به كلمه «وُجوُهَكُمْ» است و همچنانكه وجوه ـ صورتها ـ را بايد شست، ارجل ـ پاها ـ را نيز بايد شست.
    شيعيان نيز براى مسح پا در وضو به آيه فوق استناد كرده اند و گفته اند كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف است به كلمه «رُؤسكُمْ» و همچنان كه "رئوس" ـ سرها ـ را بايد مسح كرد «ارجل» را نيز بايد مسح كرد. آنها مى گويند «ارجلكم» در كنار «رؤسكم» است و بر اساس قواعد ادبى، بايد به نزديكترين كلمه ـ رؤسكم ـ عطف شود. بر اين اساس بايد پاها را مسح نمود. علاوه براين شيعه به روايات زيادى از ائمه(ع)استناد كرده است كه آنان دستور به مسح پا داده اند
    ویرایش توسط meshkaat : ۱۳۸۷/۰۳/۱۰ در ساعت ۲۱:۱۹

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    نقل قول نوشته اصلی توسط meshkaat نمایش پست
    بنا م خدا
    با سلام خدمت شما

    اهل سنّت و شيعه براى كيفيت وضو به آيه ذيل استناد كرده اند:
    "فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ اَيْديَكُمْ اِلىَ الْمَرافِقِ وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" (مائده/ آيه 6)

    «(براى وضو) صورتها و دست هايتان را تا مرفق بشوييد و سرهايتان و پاهايتان تا قوزك را مسح نماييد»

    به عقيده علماى اهل سنّت كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف به كلمه «وُجوُهَكُمْ» است و همچنانكه وجوه ـ صورتها ـ را بايد شست، ارجل ـ پاها ـ را نيز بايد شست.
    شيعيان نيز براى مسح پا در وضو به آيه فوق استناد كرده اند و گفته اند كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف است به كلمه «رُؤسكُمْ» و همچنان كه "رئوس" ـ سرها ـ را بايد مسح كرد «ارجل» را نيز بايد مسح كرد. آنها مى گويند «ارجلكم» در كنار «رؤسكم» است و بر اساس قواعد ادبى، بايد به نزديكترين كلمه ـ رؤسكم ـ عطف شود. بر اين اساس بايد پاها را مسح نمود. علاوه براين شيعه به روايات زيادى از ائمه(ع)استناد كرده است كه آنان دستور به مسح پا داده اند
    بنا م خدا
    فقهاى مسلمان ـ خواه شيعه و خواه سنى ـ در بيان كيفيت و چگونگى وضو، به اين آيه استدلال كرده اند:

    "يا ايها الذين آمنوا اذا قمتم الى الصلاة فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ اَيْديَكُمْ اِلىَ الْمَرافِقِ وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" (مائده/ آيه 6)
    «اى مؤمنان هر گاه براى اقامه نماز آماده شديد صورتها و دستها را تا مرفق بشوييد و سرها و پاهايتان را تا قوزك مسح نماييد.»
    در استدلال به آيه فوق، بزرگان و علماى ادب بحثهاى فراوانى دارند كه در كتابهاى تفسيرى شيعه و سنى آمده است. در اينجا تنها به اين نكته اشاره مى شود كه كلمه «أرجلكم» دو نوع قرائت شده است; يك قرائت به نصب و ديگرى قرائت به «كسر». طبق قواعد ادبيات عرب هرگاه يك جمله بر جمله ديگر به وسيله حرف «واو» يا حروف ديگر، عطف گرفته مى شود جمله معطوف، حكم جمله معطوف عليه را از نظر اعراب ـ رفع، نصب و جر ـ و همچنين از نظر حكمى كه بر سر جمله معطوف وارد شده پيدا مى كند. اين قاعده در آيه مورد بحث پياده شده " وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ" در اين قسمت از آيه دو جمله آمده است كه يك جمله به جمله ديگر به وسيله واو عطف شده يعنى جمله "وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" به كلمه "برؤسكم" عطف شده است. لازمه عطف آن است كه فعل "وَ امْسَحوُا" بر جمله معطوف وارد شود. يعنى به اين صورت خوانده شود «وامسحوا برؤسكم» و «امسحوا بأرجلكم». ـ مسح كنيد به سرها و مسح كنيد به پاهايتان ـ اين در صورتى است كه قرائت به كسره باشد و اگر قرائت به نصب باشد آن هم نيز به همين صورت است. البته با اين تفاوت كه در صورت كسره عطف شده بر ظاهر رؤسكم كه به وسيله حرف جر مجرور است و محلا منصوب است چون مفعول وامسحوا مى باشد. و چون (با) كه حروف جر است بر مفعول وارد شده و او را مكسور مى خوانيم از اين رو اگر جمله بر او عطف شود هم جايز است به نصب خوانده شود و هم جر، لذا قراء معروف كه هفت نفر هستند هر دو قرائت را در آيه تجويز كرده اند.
    ویرایش توسط meshkaat : ۱۳۸۷/۰۳/۱۰ در ساعت ۲۱:۲۲

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    264
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    پاسخ اختلاف شیع و سنی در کیفیت وضو!




    نقل قول نوشته اصلی توسط صبور احمد نمایش پست
    سلام خدمت برادران گرامی من خدمت شما عرض کنم که در باره شستن پا و یا مسح پا معلومات بدهید که اهل تسنن میگویند که پا در وضو شسته شود
    فَاغْسِلُواوُجُوهَكُمْ وَ اَيْديَكُمْ اِلىَ الْمَرافِقِ وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" (مائده/ آيه 6)
    با سلام به دوست گرامی جناب صبور
    دراینجا در دو دستور بین شیعه و اهل سنت اختلاف است.
    1- نحوه شستن دستها
    2- نحوه مسح نمودن سر و پاها
    درصورت اول : بنابر نظر اهل سنت معنی آیه اینه: پس بشوئید صورت خودتان را و دستهایتان را تا آرنج ...
    واما بنا بر نظر شیعه : پس بشوئید صورت خودتان را و دستهایتان را تا آرنج....
    یاد آوری میشودکه کلمه (الی) درادبیات عرب 3معنی دارد. یکی انتهای غایت مکانی دوم :انتهای غایت زمانی سوم- بمعنی مع (با)(1)
    درتعریف اهل سنت: الی را بمعنی حد نهایت و کیفیت شستن گرفتند ! یعنی دستها را ( تا مرفق بشوئید.و از انگشت شروع کنید تا مرفق)
    اما درتعریف شیعه: الی بمعنی حد تنهاست نه کیفیت چنانچه درهیچ لغت عرب الی معنی کیفیت نیامد. یعنی آیه فقط میرساند که تا مرفق رابشوئید اما اینکه ابتدای شستن از انگشتان دست باشد آیه هیچ دلالت یا اشارتی ندارد زیرا اگر منظور ابتدائیت دربین بود باید میفرمود فاغسلوا وجوهکم من الاسابع الی المرافق. یعنی دستهایتان را از انگشتان تا مرفقها بشورید.اما چنین آیه ای نداریم.
    حال سوال اینجاست : کیفیت شستن بر طبق نظر شیعه از کجا درسته ؟ پاسخ: پس روشن شد که ظاهر آیه برخلاف نظر سنی ها ،هیچ دلالتی بر کیفیت شستن ندارد.
    اما شیعه روایات متعددی از امامان معصوم ونیز عمل پیامبر دارند که فرمودند ابتدای شروع شستن از مرفق است.
    یک مثال ساده دراین زمینه: اگر شما بخواهید دیوار اطاقتان را از پائین به اندازه مثلا یک متر با رنگ روغنی نقاشی کنید. به سراغ رنگ کار میروید و میگوئید جناب رنگ کار من از شما میخواهم دیوارم را تا یک متر رنگ روغن بزنید. دراینجا معلومه که منظور شما این نیست که حتما شروع رنگ را باید از پائین دیوار انجام دهید بلکه منظورتان اینه که تا یک متر را رنگ بزنید حالا اینکه رنگ کار از پائین دیوار شروع کنه یا از ابتدای یک متری از بالاشروع کنه یا از نیم متریی این اختیار دست رنگ کار هست نه شما.
    مثال دیگر: شما از من میپرسید دیروز تاکجا رفتید؟ میگویم من تا مشهد رفتم. دراینجا منظورتان این نیست که از کجا شروع نمودید به رفتن و نیز سائر کیفیت رفتن. بلکه میخواهید بدانید حد رفتن من تا کجا بود. حالا آیا با هواپیما رفتم یا با اتومبیل یا طی الارض یا... دیگه منظور شما نیست.
    درصورت دوم: نحوه مسح نمودن سر و پاها .به نظرم دوست عزیزم جناب مشکات (درپست 2-3 )پاسخ مناسب و کافی دادند.
    پاورقی:
    1- جامع المقدمات - عوامل ملامحسن در معنی الی.


  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    348
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    8 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    9



    نقل قول نوشته اصلی توسط meshkaat نمایش پست
    بنا م خدا
    با سلام خدمت شما

    اهل سنّت و شيعه براى كيفيت وضو به آيه ذيل استناد كرده اند:
    "فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ اَيْديَكُمْ اِلىَ الْمَرافِقِ وَ امْسَحوُا بِرُؤسِكُمْ وَ اَرْجُلكُمْ اِلىَ الْكَعْبيْنِ" (مائده/ آيه 6)

    «(براى وضو) صورتها و دست هايتان را تا مرفق بشوييد و سرهايتان و پاهايتان تا قوزك را مسح نماييد»

    به عقيده علماى اهل سنّت كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف به كلمه «وُجوُهَكُمْ» است و همچنانكه وجوه ـ صورتها ـ را بايد شست، ارجل ـ پاها ـ را نيز بايد شست.
    شيعيان نيز براى مسح پا در وضو به آيه فوق استناد كرده اند و گفته اند كلمه «اَرْجُلكُمْ» عطف است به كلمه «رُؤسكُمْ» و همچنان كه "رئوس" ـ سرها ـ را بايد مسح كرد «ارجل» را نيز بايد مسح كرد. آنها مى گويند «ارجلكم» در كنار «رؤسكم» است و بر اساس قواعد ادبى، بايد به نزديكترين كلمه ـ رؤسكم ـ عطف شود. بر اين اساس بايد پاها را مسح نمود. علاوه براين شيعه به روايات زيادى از ائمه(ع)استناد كرده است كه آنان دستور به مسح پا داده اند
    در يك كلام به شما يگويم كه ارجلكم منصوب به نزع خافض است يعني لام در ارجلكم هم در اصل مكسور بوده براي توضيح «نزع خافض به كتاب صمديه پايه اول حوزه مراجعه شود».
    ویرایش توسط unas120 : ۱۳۸۷/۰۳/۱۱ در ساعت ۰۹:۵۹
    حدیث قدسی
    عبدی اطعنی اجعلک مثلی
    بنده من تو مرا عبادت کن من تو را مثل خودم قرار می دهم.
    عبد وافعی شدی قدرت خدایی پیدا می کنی

    آي دي من در ياهو مسنجر unas120@yahoo.com

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    سپاسنامه




    نقل قول نوشته اصلی توسط unas120 نمایش پست
    در يك كلام به شما يگويم كه ارجلكم منصوب به نزع خافض است يعني لام در ارجلكم هم در اصل مكسور بوده براي توضيح «نزع خافض به كتاب صمديه پايه اول حوزه مراجعه شود».
    من خیل تشکر میکنم از کسانیکه از این سایت انسانساز استفاده میکنند و همچنان سپاس فراوان از کسانیکه مرا در مورد فرق بین وضو اهل تسنن و تشیع مرا همکاری کردند.والسلام

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    8 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    علت تفاوت وضو گرفتن شیعیان و سنی ها




    سلام خدمت همه عزیزان
    دوستان چند وقتی برای من سوال شده که چرا سنی ها وضو گرفتنشان با شیعیان فرق میکنه...
    بعد که بررسی کردم دیدم که ترجمه ی سنی و شیعه بر سر آیه 6 سوره ی مائده متفاوت است که دلیلش هم یک سری اعراب گذاری و این جور چیز ها بود!!
    آیه ای به این مهمی باید تفاوت در ترجمه اش تا این حد وجود داشته باشد که دو فرقه ی عظیم مسلمان ها به دو صورت وضو بگیرند؟
    اصلا با عقل جور نیست چون در زمان حضرت محمد(ص) همه به یک جور وضو میگرفتند چه دلیلی دارد که این چنین تغییر کند؟؟
    مگه پیامبر(ص) خودشان چگونه وضو میگرفتند که دو نوع وضو گرفتن داریم؟چرا تفاوت نظر وجود داره؟
    واسه شیعیان در جاهایی روش وضو گرفتن از طریق اهل بیت(ع) در کتاب هایی نقل شده بود ولی سنی ها چه مدرکی واسه این نوع وضو گرفتن دارند؟
    اگر روش وضو گرفتن شیعیان مانند پیامبر(ص) است پس چرا سنی ها هم که پیرو محمد هستند اینگونه وضو میگریرند؟(یعنی تناقض داره)
    دیدم شیعیان میگویند علتش گذشت زمان است باعث تغییراتی در وضو گرفتن سنی ها شد!
    مدرکی هم هست واسه این تغییر کردن ها؟این که همه در ابتدا مثل ما شیعیان وضو بگیرند سپس عده ای وضو گرفتنشان تغییر کند؟
    گذشته از این ها وقتی مثلا ما چند ساعتی از کفش استفاده میکنیم و سپس موقع نماز میشه و میخواهیم وضو بگیریم در این موقع پایمان حد اقلش اینه که پر از میکروبه مخصوصا اون بد بویی پا که خیلی ها همینطوری فقط یک دستی بر روی پا به عنوان مسح میکشند در حالی که هنوز هم این میکروب ها که میتونن کم یا زیاد باشن بر روی پا هستند و آلوده و میکروبیه!!!!!
    ولی سنی ها دیگه کامل پا رو میشورند و پا به حد اکثر پاکیه خود میرسه...
    ما شیعه ها چه جوابی واسه این داریم؟؟؟
    اگر وضو روشی برای پاکیزه شدن در برابر خدا باشد به نظر میرسد سنی ها این گونه پاکیزه تر میباشد ولی شیعه ها از اونطرف...
    تناقض ها زیاده اگه میشه یکی جواب بده
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۲/۰۳/۲۶ در ساعت ۲۳:۵۰


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    698
    مورد تشکر
    8 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    2



    با نام و یاد دوست




    علت تفاوت وضو گرفتن شیعیان و سنی ها




    کارشناس بحث: استاد صدرا



  12. #10
    صدرا آنلاین نیست. کارشناس پاسخگوی مباحث اهل سنت و وهابیت

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    194
    مورد تشکر
    21 پست
    حضور
    6 روز 1 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط reza_i7 نمایش پست
    سلام خدمت همه عزیزان
    دوستان چند وقتی برای من سوال شده که چرا سنی ها وضو گرفتنشان با شیعیان فرق میکنه...
    با سلام و عرض ادب

    يكى از مسائل فرعى مورد اختلاف ميان شيعه و اهل سنّت مسأله وجوب مسح پا در وضوى نماز است. با نگاهی به آیه ی وضو و با توجه به قواعد ادبی جای شکی باقی نمی ماند که بگوئیم آنچه قرآن بدان حکم نموده وجوب مسح سر و پاها است ولی با این حال در نزد اهل سنت (به هر دلیلی) قواعد مسلم ادبی جای خود را توجیهات خلاف قواعد داده است.

    ما معتقدیم مسح پاها در وضو پشتوانه قرآنى و حديثى دارد،ظاهر آيه ی ششم سوره ی مائده حاكى از آن است كه انسان نمازگزار به هنگام وضو دو وظيفه دارد: يكى شستن (در مورد صورت و دست) و ديگرى مسح (در مورد سر و پاها). اين مطلب از تقارن و مقايسه دو جمله زير روشن مى‏شود:

    1. «فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيديَكُمْ إِلَى المَرافِق»؛
    2. «وَ امْسَحُوا بِرُؤسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الكَعْبَيْنِ».

    چنانچه ما اين دو جمله را به فرد عرب زبانى كه ذهن او مسبوق به اختلافات فقهى نباشد ارائه دهیم، بى‏ترديد خواهد گفت كه طبق اين آيه وظيفه ما نسبت به صورت و دست، شستن؛ و نسبت به سر و پاها، مسح است.

    از نظر قواعد ادبى، لفظ «أرجلكم» بايد عطف بر كلمه «رؤسكم» باشد كه نتيجه آن همان مسح پاهاست، و نمى‏توان آن را بر لفظ پيشين «وأيديكم» عطف كرد كه نتيجه آن شستن پاها مى‏باشد؛ زيرا لازمه آن‏ اين است كه ميان معطوف «وَأرجلكم» و معطوفٌ عليه «وأيديكم» جمله معترضه‏اى «فامسحوا برؤسكم» قرار گيرد، كه از نظر قواعد عربى صحيح نيست و گذشته از اين مايه اشتباه در مقصود مى‏باشد.

    ضمناً در اين قسمت (مسح كردن پاها) فرقى ميان قرائت جرّ و قرائت نصب وجود ندارد و برمبناى هر دو قرائت، كلمه «أرجلكم» عطف بر كلمه «رؤسكم» است؛ با اين تفاوت كه اگر بر ظاهر رؤسكم عطف شود مجرور، و اگر بر محلّ آن عطف شود منصوب خواهد بود.

    سخن برخی از علمای عامه

    با توجه به ظاهر آیه ی وضو برخی از علمای اهل سنت تصریح نموده اند که قرآن کریم بیانگر وجوب مسح است و نه غسل و شستن، از جمله ی این افراد می توان از: ابن حزم،[1] فخر رازى،[2] شيخ ابوالحسن سندى حنفى،[3] ودیگران نام برد.

    [1].المحلی، ابن حزم، ج2، ص56
    [2]. التفسير الكبير، ج 11، ص 161.
    [3] .شرح سنن ابن ماجه، ج 1، ص 88.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۲/۰۳/۲۶ در ساعت ۲۳:۴۸
    فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛ وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم.
    الجاثیة:37


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود